DSG:ssä pahoja ongelmia!

Pahalta näyttää!

Ei taida kannattaa valita DSG-vaihteistoa!

Tässä linkki!

http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/617646-kokemuksia-dsg-sta.html

Kelpaako edes vaihdossa:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1251.0

93

12883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi paha

      paha

    • ikuinen valinta

      Nyt kun tämä uusi idän ihme on vihdoinkin saatu Suomen autotaivaalle, ei siitä kukaan halua luopua. Parempaa ei voi olla eikä voi tulla! Pirkka-Audi on parasta, mitä suomalaiset voivat vähillä rahoillaan hankkia.

      • Heräsitkö äsken?

        Mikä on uusi? Ja mitä tarkoittaa vihdoin? Tulitko paljastamaan tänne oman tyhmyytesi ja tietämättömyytesi? DSG ei todellakaan ole mikään uusi keksintö.


      • hajonnut jo
        Heräsitkö äsken? kirjoitti:

        Mikä on uusi? Ja mitä tarkoittaa vihdoin? Tulitko paljastamaan tänne oman tyhmyytesi ja tietämättömyytesi? DSG ei todellakaan ole mikään uusi keksintö.

        useiden vuosien ajan, eikä uudemmatkaan versiot ole sen kestävämpiä. EI EI EI EI


      • Pirkka-Audi on hyvä:

        .

        ei pahaa sanaa pirkka-audista

        .


    • Älä vaivaa itseäsi

      Et sitten löytänyt yhtään vanhempaa aineistoa kun viisauksiasi jakelet,kyllä noi on luettu mihin pyrit?
      Noi sun linkkisi kun on olleet vanhimmat jo muutaman vuoden luettavissa ihan vapaasti ja sitten jos sinulla ei itselläsi ole DSG vaihteistolla varustettua autoa miksi suret tyhjää muiden puolesta?

      Kuluta aikasi johonkin rakentavampaan kuin nurkissa narisemiseen,tai jos se on ainoa huvisi /elämäsi sisältö,jatka ihmeessä.

      • tieto ei tapa

        Etteivät laita rahojaan hajoaviin autoihin.


      • dsg....
        tieto ei tapa kirjoitti:

        Etteivät laita rahojaan hajoaviin autoihin.

        hienosti toimiva DSG-vaihteisto näkyy kaivertavan, varsinkin niitä joilla sitä ei ole. Saahan täällä itsekukin ostaa millaisen kulkineen haluaa, eikä luulis kuuluvan muille. Mutta, kuuluu varsinkin automaatti niin paljon se kaveria näkyy vituttavan. Kuumana käy jotkut!
        Hieno vaihteisto DSG-7, on se.


      • ihmisiä
        dsg.... kirjoitti:

        hienosti toimiva DSG-vaihteisto näkyy kaivertavan, varsinkin niitä joilla sitä ei ole. Saahan täällä itsekukin ostaa millaisen kulkineen haluaa, eikä luulis kuuluvan muille. Mutta, kuuluu varsinkin automaatti niin paljon se kaveria näkyy vituttavan. Kuumana käy jotkut!
        Hieno vaihteisto DSG-7, on se.

        iskemästäkäsiään käytettyyn Dsg-tai Multitronic-laatikolla varustettuun Vw-konsernin tekeleeseen. Vaihteiston vaihto uuteen on niin kallis temppu ettei se ole useinkaan taloudellisesti kannattava kymppitonnin arvoiseen autoon. Jos ihmiset eivät tätä tiedä, riski iskeä kätensä paskaan on todella suuri. Varsinkin kun muitakin hankalia ja kalliita vikoja konsernin autoissa ilmenee. Valmistaja on avuton korjaamaan rikkoontuvien vaihteistojen rakennetta kestävämmäksi ja lisäksi maahantuojan asenne näyttää olevan erittäin negatiivinen vikojen ilmetessä. Ei ihme että kuluttajansuojaviranomaiset ovat työllistettyjä.
        Vw-konserniauto = RISKIOSTOS käytettynä.


      • Kiitos sivistyksestä
        ihmisiä kirjoitti:

        iskemästäkäsiään käytettyyn Dsg-tai Multitronic-laatikolla varustettuun Vw-konsernin tekeleeseen. Vaihteiston vaihto uuteen on niin kallis temppu ettei se ole useinkaan taloudellisesti kannattava kymppitonnin arvoiseen autoon. Jos ihmiset eivät tätä tiedä, riski iskeä kätensä paskaan on todella suuri. Varsinkin kun muitakin hankalia ja kalliita vikoja konsernin autoissa ilmenee. Valmistaja on avuton korjaamaan rikkoontuvien vaihteistojen rakennetta kestävämmäksi ja lisäksi maahantuojan asenne näyttää olevan erittäin negatiivinen vikojen ilmetessä. Ei ihme että kuluttajansuojaviranomaiset ovat työllistettyjä.
        Vw-konserniauto = RISKIOSTOS käytettynä.

        Nimerkki :On todellakin hyvä varoittaa ihmisiä.
        Kun olet ylentänyt itsesi niiden "armoitettujen" viisaiden kastiin.
        Kerro selkeästi perustellen laajasti asiasi ilmaisten mikä on autoista puhuttaessa hyvä ostos.
        Mikä automerkki automaattivaihteistolla varustettuna ostettuna ei sisällä riskiä?

        Pohdi älä kiihkoile vastaa asiallisesti.

        Minulla on 10 000 km ajettu Skoda Octavia DSG 7-vaihteistolla varustettuna,toistaiseksi se on toiminut jos huomenna on toisin sille en voi muuta kuin pyytään takuukorjausta.
        Kaikki edelliset automaattivaihteiset autoni ovat olleet jossakin vaiheessa elinkaartaan vaihteisto remontissa jotkut jopa jouduttu uusimaan kokonaan,ei ollut Markka aikanakaan halpaa kun Chevrolet Chevystä meni vaihteisto se maksoi töineen 30 000 Markkaa eli noin 5000€,elämä on kallista. En halua väitellä mistään vaan ihmettelen tätä nimenomaan DSG vaihteistoon kohdistunutta hyökkäystä,jos oma vaihteistoni hajoaa kerron siitä ja korjauksen takuun ym.kaikista vaiheista rehellisesti tällä palstalla ja kenties muuallakin.


      • muista se
        Kiitos sivistyksestä kirjoitti:

        Nimerkki :On todellakin hyvä varoittaa ihmisiä.
        Kun olet ylentänyt itsesi niiden "armoitettujen" viisaiden kastiin.
        Kerro selkeästi perustellen laajasti asiasi ilmaisten mikä on autoista puhuttaessa hyvä ostos.
        Mikä automerkki automaattivaihteistolla varustettuna ostettuna ei sisällä riskiä?

        Pohdi älä kiihkoile vastaa asiallisesti.

        Minulla on 10 000 km ajettu Skoda Octavia DSG 7-vaihteistolla varustettuna,toistaiseksi se on toiminut jos huomenna on toisin sille en voi muuta kuin pyytään takuukorjausta.
        Kaikki edelliset automaattivaihteiset autoni ovat olleet jossakin vaiheessa elinkaartaan vaihteisto remontissa jotkut jopa jouduttu uusimaan kokonaan,ei ollut Markka aikanakaan halpaa kun Chevrolet Chevystä meni vaihteisto se maksoi töineen 30 000 Markkaa eli noin 5000€,elämä on kallista. En halua väitellä mistään vaan ihmettelen tätä nimenomaan DSG vaihteistoon kohdistunutta hyökkäystä,jos oma vaihteistoni hajoaa kerron siitä ja korjauksen takuun ym.kaikista vaiheista rehellisesti tällä palstalla ja kenties muuallakin.

        se joudutaan aina uusimaan ja samalla mekatroniikka menee uusiksi, tieto ei ainakaan käytetyn auton ostajaa hirveästi lämmitä.


      • 20+12=?
        muista se kirjoitti:

        se joudutaan aina uusimaan ja samalla mekatroniikka menee uusiksi, tieto ei ainakaan käytetyn auton ostajaa hirveästi lämmitä.

        No onneksi taas paljastit suuren tietomääräsi - epätoivoista provoilua siis taas kaikki :)


      • kerro totuus
        20+12=? kirjoitti:

        No onneksi taas paljastit suuren tietomääräsi - epätoivoista provoilua siis taas kaikki :)

        odotan


      • eivoiollavaikeeta
        kerro totuus kirjoitti:

        odotan

        myös DSG:n mutta ei liene kannattavaa. Pienemmät kustannukset ja nopeammin auto pois hallista kun vaihdetaan koko laatikko.


      • sekö halpaa
        eivoiollavaikeeta kirjoitti:

        myös DSG:n mutta ei liene kannattavaa. Pienemmät kustannukset ja nopeammin auto pois hallista kun vaihdetaan koko laatikko.

        On siinä meillä vaihteisto, aina vähintään monta tonnia tiskiin.


      • Esim Auto-Salpa....
        ihmisiä kirjoitti:

        iskemästäkäsiään käytettyyn Dsg-tai Multitronic-laatikolla varustettuun Vw-konsernin tekeleeseen. Vaihteiston vaihto uuteen on niin kallis temppu ettei se ole useinkaan taloudellisesti kannattava kymppitonnin arvoiseen autoon. Jos ihmiset eivät tätä tiedä, riski iskeä kätensä paskaan on todella suuri. Varsinkin kun muitakin hankalia ja kalliita vikoja konsernin autoissa ilmenee. Valmistaja on avuton korjaamaan rikkoontuvien vaihteistojen rakennetta kestävämmäksi ja lisäksi maahantuojan asenne näyttää olevan erittäin negatiivinen vikojen ilmetessä. Ei ihme että kuluttajansuojaviranomaiset ovat työllistettyjä.
        Vw-konserniauto = RISKIOSTOS käytettynä.

        Esimerkiksi Auto-Salpa oy kuulemma kieltäytyy ottamasta vaihdokkina käytettyä paljon ajettua DSG-autoa. Riksi kalliisiin korjauksiin on sen verta suuri. Aihe löytyy ultimatevw.com


      • osssss
        dsg.... kirjoitti:

        hienosti toimiva DSG-vaihteisto näkyy kaivertavan, varsinkin niitä joilla sitä ei ole. Saahan täällä itsekukin ostaa millaisen kulkineen haluaa, eikä luulis kuuluvan muille. Mutta, kuuluu varsinkin automaatti niin paljon se kaveria näkyy vituttavan. Kuumana käy jotkut!
        Hieno vaihteisto DSG-7, on se.

        Keskustelujen perusteella hyvä olla korjauksiin varattuna kymppitonni jos dsg:n laittaa.
        Kuluttajavirasto lienee sanoo asiasta että laatikko pitää kestää 300tkm.


    • wvwvwvw

      Kysyntää on todella paljon ja koko ajan tulee malleja lisää koko vw groupin autoihin. Lisäksi moni muu merkki alkanut apinoimaan vastaavilla, taisi tulla kurat housuun.

    • kumpaapuoltakäyttäis

      Kun rahat eivät riitä dsg:llä varustettuun autoon niin yritetään provoamalla saada hintaa alas jotta kynnelle kykenisi ja pääsisi nauttimaan dsg:n hienoista ominaisuuksista. On täällä kovat keinot käytössä;)

    • VAGrulaa

      Tänä vuonna Fiat, Renault, Peugeot ja Ford toivat omat DSG versionsa markkinoille. Kyllä nyt peesaajia riittää!

      • toivotaan...

        Toivottavasti onnistuvat tekemään luotettavamman kuin skodassa.


      • 20+20=?
        toivotaan... kirjoitti:

        Toivottavasti onnistuvat tekemään luotettavamman kuin skodassa.

        Luuletko että volkkari on tehnyt DSG:n ihan itse. Laatikkofirma sen on tehnyt kuten muidenkin laatikot. Miten siis mahdollisesti saman valmistajan laatikko muuttuisi toisen merkin keulalla luotettavammaksi.


      • juh1
        20+20=? kirjoitti:

        Luuletko että volkkari on tehnyt DSG:n ihan itse. Laatikkofirma sen on tehnyt kuten muidenkin laatikot. Miten siis mahdollisesti saman valmistajan laatikko muuttuisi toisen merkin keulalla luotettavammaksi.

        dsg vaihteistot tehdään malesian tehtailla ja olen käynyt paikalla.


    • Hysss...

      Mun kokemukset DSG- vaihteistosta on pääosin negatiivisia.. Käytän työssäni VW Transporteria jakeluajossa ja viimeisen 2 vuoden aikana "loota" on hajonnut käsiin kolmesta pakusta. Vaihteisto alkaa sekoilemaan esim. maantienopeudesta hiljennettäessä. Vaihde siirtyy ensin vapaalle niin kuin pitääkin, mutta sitten vaihde kytkeytyy pamahduksen säestämänä. Nopearytmisessä ajossa (kiihdytys-jarrutus-kiihdytys jne.) laatikko arpoo vaihteiden välillä. Yksikään Transporter ei ole saanut mittariinsa 90 000km:ä meidän firmassa. Valitettavasti ollaan vielä jonkin aikaa "naimisissa" niiden herkkujen kanssa, sopimuskauden loppuun asti...

      • Upea SportKundi

        HUONO PROVO!!!!

        Mun RS ocu DSG:llä toimii upeasti ja kulkee niin rivakasti, että tulee usein kyykytettyä BMW-puppeleita.


      • olikos vikaa kuskis

        opetelkaa ajamaan oikein niin kyllä kestää,toki kaikki postiautoja ajavat ääliöt särkee valtion autoja ja runkkaa niillä niin kauan kuin vähänkin menee eteenpäin.täällä pohjanmaalla posti autot ajelee tyhjillä renkailla kymmeniä kilometreja jos rengas sattuu hajoamaan ja auton huolloista ei välitetä.


      • Anonyymi
        Upea SportKundi kirjoitti:

        HUONO PROVO!!!!

        Mun RS ocu DSG:llä toimii upeasti ja kulkee niin rivakasti, että tulee usein kyykytettyä BMW-puppeleita.

        Aivan., 🤡


    • jeppe1954
      • jo vain

        kytkin ei toimi ja vaihteet ei mene päälle mutta muuten laatikko on hyvä. VOI VITTU MITÄ KATISKOJA!!!


      • FFFFF▬↨↑↓

        Jenkeissä VW on siis joutunut myöntämään takuun kymmeneksi vuodeksi koskien DSG-vaihteistoa.

        Jos Suomessakin olisi vastaava takuu, ehkä minäkin uskaltaisin ostaa DSG-laatikolla varustetun auton.


      • Uuser

        Ilmankos. Ajelimme keväällä kotiin päin ja olin kaverin kyydissä ..., nopeus keskimäärin sellaista 120-130 km/h. Kaksi kertaa DSG teki irrottamisen kesken vedon. Ihmettelin sitä hiljaa itsekseni, kaveri ei asiaan reagoinut, mutta tätähän vikaa se sitten oli =) Lisäksi aika täristävältä tuntui 2011 mallin Octavia noissa nopeuksissa. Muuten en löydä moitteen sanaa, siltä n. 150km etapilta, jonka auton kyydissä istuin.


    • Katriina E

      Aamulla amikseen,jookos ?

      • Der Swtutzertunnster

        En voi tajuta näitä jotka kieltää vaikka oman isoäitinsä olemassolon. Eimitäänvikaakoskaan. Itse omistan Skoodan, mutta suhtaudun siihen ilman värilaseja.

        Ja äijä vielä kehtaa käyttää jonkun Katariinan nickiä.


      • emme tiedä
        Der Swtutzertunnster kirjoitti:

        En voi tajuta näitä jotka kieltää vaikka oman isoäitinsä olemassolon. Eimitäänvikaakoskaan. Itse omistan Skoodan, mutta suhtaudun siihen ilman värilaseja.

        Ja äijä vielä kehtaa käyttää jonkun Katariinan nickiä.

        Voihan se käyttää vaikka naisten alusvaatteitakin.


    • tää olla totta

      onks ne noin huonoja

      • 9 + 11

        Olen tässä seurannut keskusteluitanne ostoaikeissa ja kyllä väkisinkin on harkitsemaan laittanut. Tänään kuitenkin sain alleni DSG:llä varustetun taksi skodan ja kysäisin tietenkin asiaa.

        Vastaus: vaihtaa kuulemma nätisti siinä missä muutkin automaatit. Jyrkemmissä ylämäissä ongelmia johtuen pienestä viiveestä lähdössä. Viattomaksi ei voinut kehua. Lisäksi mainitsi kollegoillaan olleen isompiakin ongelmia DSG:n kanssa ja kehotti käymään lukemassa www.taksifoorumi.fi keskustelun DSG:hen liittyen. Ja kyllähän siellä liian suurella prosentilla on ollut ongelmia. Sen palstan keskustelu on muutenkin täysin eritasolla tämän foorumin kanssa. Siellä siis keskustellaan autoista ammattilaisten näkökulmista. Olenkin tyytyväinen että tuli kysyttyä asiasta ja päätöskin tuli tehtyä.


      • vikoja on
        9 + 11 kirjoitti:

        Olen tässä seurannut keskusteluitanne ostoaikeissa ja kyllä väkisinkin on harkitsemaan laittanut. Tänään kuitenkin sain alleni DSG:llä varustetun taksi skodan ja kysäisin tietenkin asiaa.

        Vastaus: vaihtaa kuulemma nätisti siinä missä muutkin automaatit. Jyrkemmissä ylämäissä ongelmia johtuen pienestä viiveestä lähdössä. Viattomaksi ei voinut kehua. Lisäksi mainitsi kollegoillaan olleen isompiakin ongelmia DSG:n kanssa ja kehotti käymään lukemassa www.taksifoorumi.fi keskustelun DSG:hen liittyen. Ja kyllähän siellä liian suurella prosentilla on ollut ongelmia. Sen palstan keskustelu on muutenkin täysin eritasolla tämän foorumin kanssa. Siellä siis keskustellaan autoista ammattilaisten näkökulmista. Olenkin tyytyväinen että tuli kysyttyä asiasta ja päätöskin tuli tehtyä.

        Juu, luin juuri että 12 prosentissa on ollu vikoja ja onhan se liian suuri lukema.


      • pahoja vikoja
        vikoja on kirjoitti:

        Juu, luin juuri että 12 prosentissa on ollu vikoja ja onhan se liian suuri lukema.

        Olihan siellä taksikuskit ihmeissään ton laatikon kanssa.


    • Ajan metrolla

      Eipä paljon kiinnosta vaihteistosi ongelmat. Hanki sähköauto.

      • ~Oskari Olematon~

        Jos kerran kuljet metrolla, niin miksi täällä hengailet ja kirjoittelet olemattomia. Menepä kipin kapin joukkoliikennepalstalle surfailemaan.


      • En aja metrolla
        ~Oskari Olematon~ kirjoitti:

        Jos kerran kuljet metrolla, niin miksi täällä hengailet ja kirjoittelet olemattomia. Menepä kipin kapin joukkoliikennepalstalle surfailemaan.

        Oliskohan tässä syy: jäbä aikoo hankkia auton?


      • Ajan metrolla
        En aja metrolla kirjoitti:

        Oliskohan tässä syy: jäbä aikoo hankkia auton?

        Oikein arvattu. Muutan syrjäseudulle eli Kauniaisiin, jossa on turha toivoa metrokyytiä minun elinaikanani. Julkinen liikenne Kauniaisista näyttää olevan ainakin Herttoniemen suuntaan niin surkeaa, että lienee pakko ostaa auto. Todennäköinen valinta on Škoda.


    • Zaiba

      Omistin -09 mallisen golf variantin, 7-pykäläisellä dsg-laatikolla ja 122hv tsi- bensakoneella. Puolentoista vuoden sisällä meni laatikosta yks mekatroniikka, 2 koko dsg-laatikkoa, turbo, ovenkahvat edestä, lasikaton ohjaus juuttui, bensapumppu, xenonien säätö 4 kertaa. Jostakin syystä päätin myydä auton ennen takuuajan loppumista, kun kolmas laatikko (50000km kohdalla) alkoi esittää samanlaisia hajoamisen merkkejä kuin kaksi kertaa aikaisemmin. Eka laatikko ja mekatroniikka hajosivat ihan normaalissa ajossa, toinen meni kun nostin venettä, kolmas kun painoin pari kertaa peräkkäin kaasun pohjaan ohituksissa. Näyttäis siltä, että DSG-7 ei oikein kestä käyttöä. Lisäksi kone ei koskaan lämmennyt talvella, jos ajoi alle 30km kerrallaan. Kone kävi käytännössä kylmänä koko talven -> öljyt likastuu -> pieni pirusti kiertävä turbo ei kestänyt huonolla voitelulla. En suosittele kyseistä kärryä kenellekään, käy liian kalliiksi omistaa takuuajan jälkeen.

    • Ledwinka

      Että semmosia laatuvaunuja Meksikosta.

      • Zaiaijai

        Luulis olevan melko järjetöntä rahdata Volkkarin osat laivalla
        Euroopasta Meksikoon ja tuoda paluukujetuksena valmis auto
        Meksikosta Eurooppaan.
        Kuhan eivät siellä Meksikon tehtailla
        rustaile koko Volkkaria ihan ite ja omin päin.
        Eihän se kuumassa maassa valmistettu auto Pohjolan
        kylmässä toimi.


      • 70% osistaMeksikosta

        Kun aikoinaan Tekniikan Maailma koeajoi silloisen uuden VW Jetta 2,0 tdi:n niin jutussa mainittiin auton valmistamisesta Meksikossa ja että sen alihankintaosista 70% valmistetaan Meksikossa. Moottori ja DSG-loota tuodaan Saksasta, muut lähes kaikki alihankkijalta Meksikaanimaasta.

        Mikä on sikäläisten alihankkijoiden valmistuksen laatu, se herättää kysymyksiä. Eihän joku Meksiko ole kovinkaan hyvämaineinen maa muutenkaan ja elämäntapa aika raaka ja huoleton.


      • antero3
        70% osistaMeksikosta kirjoitti:

        Kun aikoinaan Tekniikan Maailma koeajoi silloisen uuden VW Jetta 2,0 tdi:n niin jutussa mainittiin auton valmistamisesta Meksikossa ja että sen alihankintaosista 70% valmistetaan Meksikossa. Moottori ja DSG-loota tuodaan Saksasta, muut lähes kaikki alihankkijalta Meksikaanimaasta.

        Mikä on sikäläisten alihankkijoiden valmistuksen laatu, se herättää kysymyksiä. Eihän joku Meksiko ole kovinkaan hyvämaineinen maa muutenkaan ja elämäntapa aika raaka ja huoleton.

        malesiasta


    • fhyi79,

      Pitikö yrittää vetää tuollaista vanhaa paskaa esille. Tojoterolla ei ole varaa maksaa 2000E laatikosta siitä se johtuu.

      • Tammen Tero

        Joo, ei ole varaa maksaa 6000 € latikosta jos se hajoaa.


    • Ajan metrolla

      Kunnon yksilöity lista niistä kehumistasi ongelmista olisi kiva saada. Muutama muu autonvalmistaja näyttäisi tarjoavan DSG-kopiota. Ei kai ainakaan periaate voi olla mätä?

    • Yualle =)

      z☻♥²○

    • 15

      Satuitko katsomaan, että kirjoitukset on viime vuosikymmeneltä, nykyään ne pelittää aivan hyvin.

    • Ei enään touran

      Mulla hajos puolvuotta sitten touranista DSG (6 lovinen). Alkoi nykimäään pienille vaihteille vaihtaessa sekä liikkeelle lähdössä. Meni mechatroniikka uusiksi. Ajettu oli 79 tuhatta.

      • skoda avensis

        No Dsg.t kuulemma kootaan Skeidan tehtailla niin mikä ihme.. Tää on siis Skodamiesten tietotoimiston tietoo.... Mut jokatapauksessa yksi maailman huonoimmista vaihteistoista..


      • Mäenosaaite
        skoda avensis kirjoitti:

        No Dsg.t kuulemma kootaan Skeidan tehtailla niin mikä ihme.. Tää on siis Skodamiesten tietotoimiston tietoo.... Mut jokatapauksessa yksi maailman huonoimmista vaihteistoista..

        "Tää on siis Skodamiesten tietotoimiston tietoo"

        Kaikki sun kirjoitukset ja mielipiteet on jonkun `vitun tietotoimiston tietoo. Tämän vuoksi olet turha pa´ska ilman painoarvoa.


      • rfdtgyuhijk
        Mäenosaaite kirjoitti:

        "Tää on siis Skodamiesten tietotoimiston tietoo"

        Kaikki sun kirjoitukset ja mielipiteet on jonkun `vitun tietotoimiston tietoo. Tämän vuoksi olet turha pa´ska ilman painoarvoa.

        Ite oot varmaan pukannu tänne suuressa viisaudessa että DSG_laatikot kasataan Skeidan toimesta.. Nauti


    • Yualle

      Vaikka ei olisikaan ollut oikein aiemmin kotiväen kanssa väleissä, niin on totta, että voi tulla äitiä ikävä, kun Kehä I:llä tai III:lla pimeänä talvipäivänä aamu- tai iltaruuhkassa Ocuttimen DSG heittää liikkeelle lähdettäessä ns. vapaalle... Se se poijat vasta on niiden ongelmien alkua ... =)

    • kalerf

      ongelmia ehkä 10 autossa ... uuuh jopa 15 jos hiukan paisutellaan

      montako dsg-plootaa on myyty suomessa

      Montako ?

      pitäskö ajatella mitä puhuu ... ettei tarttis hävetä

      • 33+66=3366

        Pitäis tosiaan ajatella - kaikki eivät kirjoittele DSG-askiensa ongelmista mihinkään foorumeille, joten vikojen määrä on todellisuudessa paljon isompi, kuinka iso, sitä voi vain arvailla, koska merkkihuollossahan saletisti ei "koskaan ole kuultukaan mistään vioista".

        Joteka Kalevo vähättelee ongelmaa aika lailla.


      • kyllä hajoaa
        33+66=3366 kirjoitti:

        Pitäis tosiaan ajatella - kaikki eivät kirjoittele DSG-askiensa ongelmista mihinkään foorumeille, joten vikojen määrä on todellisuudessa paljon isompi, kuinka iso, sitä voi vain arvailla, koska merkkihuollossahan saletisti ei "koskaan ole kuultukaan mistään vioista".

        Joteka Kalevo vähättelee ongelmaa aika lailla.

        Kyllä Skodan merkkihuollossa on kuultu ja nähty hajonneita DSG-laatikoita eivät ne sitä kiellä. Viat esiintyvät 90% mekatroniikassa kun on kyseessä DSG-7 vaihteisto määrällisesti ei kannata paisutella millekään amerikan hirmumyrsky lukemille teidän niitä rikkoontumis tapauksia mutta kyllä hajoamisia on tapahtunut ja päivityksen tarvetta on myös ollut kun on esim. alkanut nykimään ym.

        Kaikki nämä on on vaan kuluvia osia ja kun suurin osa on sähköisesti ohjattuja niin ehkä vikojakin sitten on herkemmin kuin ennenvanhaan, mene ja tiedä.


      • .-
        33+66=3366 kirjoitti:

        Pitäis tosiaan ajatella - kaikki eivät kirjoittele DSG-askiensa ongelmista mihinkään foorumeille, joten vikojen määrä on todellisuudessa paljon isompi, kuinka iso, sitä voi vain arvailla, koska merkkihuollossahan saletisti ei "koskaan ole kuultukaan mistään vioista".

        Joteka Kalevo vähättelee ongelmaa aika lailla.

        Ei, eikä kaikki myöskään kirjoittele ongelmattomuuksista. Niitäkin varmaan on jokunen.


      • 17+18=1718
        .- kirjoitti:

        Ei, eikä kaikki myöskään kirjoittele ongelmattomuuksista. Niitäkin varmaan on jokunen.

        No jos tulet tänne kehumaan kuinka hyvin auto toimii ja ei ole mitään vikaa, niin sehän aiheuttaa heti provoviestien tulvan.

        Toisekseen, mitä tarvetta silloin on mitään kirjoitella jos kaikki toimii. Vasta silloin se avautumisen tarve tulee, kun laatikko hajoaa ja korjaamo haluaa lompakostasi monta tonnia rahaa.


      • mecatroon
        kyllä hajoaa kirjoitti:

        Kyllä Skodan merkkihuollossa on kuultu ja nähty hajonneita DSG-laatikoita eivät ne sitä kiellä. Viat esiintyvät 90% mekatroniikassa kun on kyseessä DSG-7 vaihteisto määrällisesti ei kannata paisutella millekään amerikan hirmumyrsky lukemille teidän niitä rikkoontumis tapauksia mutta kyllä hajoamisia on tapahtunut ja päivityksen tarvetta on myös ollut kun on esim. alkanut nykimään ym.

        Kaikki nämä on on vaan kuluvia osia ja kun suurin osa on sähköisesti ohjattuja niin ehkä vikojakin sitten on herkemmin kuin ennenvanhaan, mene ja tiedä.

        äitilläs oli vikaa 90% ja risat mekatroniikas ku sua teki


    • Vag laatua

      Googlettakaa: "dsg viat". Siinä se loppu ilta meneekin..

    • kyllä kestää

      Googletin DSG viat ja totesin että siellä jauhetaan suurimmaksi osaksi ihan puppua.
      Ei tarvinnut tätä myöhäisiltaa tuhlata ketjut useimmiten koskivat vanhoja 6-vaihteisia DSG laatikoita se ei minulle merkitse mitään kun omassa on DSG 7 ja hyvin on 16500km mennyt jos hajoaa kerron kyllä täällä rehellisesti koko asian alusta loppuun niin saatte sitten jotain oikeaa asiaa.

      Tietrysti oletan laatikon kestävän helposti normaalissa ajossani noin 150000km moitteetta ja sitten auto vaihtuukin taas uuteen, se näkee ken elää ja ne kilometrit ajaa.

    • lemon VW

      Uudella mantereella DSG-laatikolla on 10 v/160 tkm takuu. Joutuivat nostamaan (DSG extended warranty) kun asiakkaat nostivat kunnon älämölön paikallisen kuluttaja-asiamiehen avustuksella.

      Vanhan mantereen sopulit maksavat tuonkin jenkki-VW-asiakkaiden edun.

      • aivot ne on sullakin

        Niin mitä sitten?


      • lemon VW
        aivot ne on sullakin kirjoitti:

        Niin mitä sitten?

        Ei mitään.

        Sun mielestä Suomen valtion kuuluisi varmaan ottaa myöskin kaikkien Välimeren maiden velatkin maksettavaksi.


      • Ei ollu aivoja
        lemon VW kirjoitti:

        Ei mitään.

        Sun mielestä Suomen valtion kuuluisi varmaan ottaa myöskin kaikkien Välimeren maiden velatkin maksettavaksi.

        Joo niihän tuossa viestissani kirjoitin...

        Vit`tu ei jaksa


      • renöö
        Ei ollu aivoja kirjoitti:

        Joo niihän tuossa viestissani kirjoitin...

        Vit`tu ei jaksa

        Milloin VW-konserni pidentää takuitaan ? Muilla merkeillä on jo vuosia enemmän.
        Eikä Skodakaan vastaa laadustaan kuin ohikiitävän hetken eli sen pappojen kahtena vuotena ajaman 15-20.000 km.


    • F
      • google ja google!

        Joo, googletin ja sain jotain 300000 osumaa. Vertailun vuoksi googletin myös "mmt viat" ja sain osumia yli 150000. Pitäisikä tuosta päätellä, että mmt on kaksi kertaa vähävikaisempi kuin dsg?
        Jos tuosta pitäisi päätellä vikaantumisen todennäköisyyttä, mmt:llä se olisi moninkertainen. Ai miksikö? Koska dsg:tä on myyty vähintään 10-kertainen (todennäköisesti kuitenkin yli 50-kertainen) määrä.


    • ei lexusta tänne

      Pistin paremmaksi, googlasin lexus problems ja sain 56 miljoonaa hittiä, skoda problems sain vain 16 miljoonaa. Koska kumpaakin automerkkiä on maailmalla suunnilleen sama määrä, voin tästä aukottomasti tulla johtopäätkökseen, että skoda on paljon laadukkaampi auto. Tämä oli hyvä tietää nyt sillä olin juuri pähkäilemässä ostaako seuraavaksi lexuksen vai skodan!

      • ftgyuhi

        Joo ja varmaan auttaa kun katsot lompakkoosi myös.. Skeida köyhien valinta..


      • topolino'
        ftgyuhi kirjoitti:

        Joo ja varmaan auttaa kun katsot lompakkoosi myös.. Skeida köyhien valinta..

        Ocu-Skeida on tavattoman ahdas. Daciakin on tilavampi.


      • logan'
        topolino' kirjoitti:

        Ocu-Skeida on tavattoman ahdas. Daciakin on tilavampi.

        Sitäpaitsi Dacia on lämmin myös talvella.


    • bvbvbvbvbvbbvbv

      googletin : bmw problems , 147 miljoonaa osumaa

      skoda problems , 16 miljoonaa osumaa

      • faktum'

        Ei tuosta voi päätellä muuta kuin että nuoret, urheilulliset miehet hakee bimmeri ongelmiinsa vertaistukea netistä, mutta skodilla ajavat, ikäheikkouden murtamat kommaripapat itkee merkkihuollon tiskillä.


      • palje
        faktum' kirjoitti:

        Ei tuosta voi päätellä muuta kuin että nuoret, urheilulliset miehet hakee bimmeri ongelmiinsa vertaistukea netistä, mutta skodilla ajavat, ikäheikkouden murtamat kommaripapat itkee merkkihuollon tiskillä.

        Vastauksestasi voi päätellä sinulla olevan hanuri ahterissa. On sekin näky.


    • problems!

      Paras kaikista on kuitenkin toyota problems. 452 miljoonaa osumaa 0,26 sekunnissa!

    • Kyllä se vaan on

      sillä viisiin ettei vähällä rahalla saa kuin pskaa. Jos ei ole varaa kunnon momentinmuunninautomaattiin niin sitten kannsttaa hämmennellä vaan seipäällä.

      • ehkämyösdsg

        Siis seiväs jäi käteesi. Tiedän dsgn mikä oli ekaa sukupolvea mitä suomeen tuotiin, hieman yli 200th ajettiin kunnes vaihdettiiin uudempaan. Ei tuo niin pahalta vaikuttanut.


    • plgfkenuw

      onks tosiiaan noi

    • altea

      DSG pelittää hienosti ja takana on kilometrejä yli 300 tuhatta. Perävaunun vedossa on laatikko parhaimmillaan ja vaihdettu vain kaksoismassavauhtipyörä, joka on aikoinaan tilattu Saksasta hintaan 450 euroa. Massapyörän asennuksen tein itse autotallin lattialla noin 40 tuhatta kilometriä sitten, mutta ilman tietotekniikkaa vaihteistoa ei saa toimimaan ja vaatiihan asennus tietysti vähän taitoja.

      • ongelmakumuloituma

        Tsi-moottori, dsg-laatikko, nopeasti kuluvat kytkinlevyt ja kaksoismassavauhtipyörä sekä välijäähdytin. Voiko enää ihmispoloinen syvemmälle murheiden suohon vajota.


    • Mikään ei muuttunut

      Ainahan Skoda huono auto on ollut.

      • Autonvaihto

        Minä vuonna dsg on tullu Skodiin??


    • Tyytyväinen....

      Itse ostin helmikuussa Skoda Oktavian 2.0 Tdi aut.DSG ja kilometrejä autolla oli jo takana 311 000 ja ajattelin ostaessani että pistänkö käteni kyynärpäitäni myöten paskaan. Mutta isälläni oli ollut Skoda Oktavia v. 2003 ja hänen hyvät kokemukset rohkaisi minua tekemään ostopäätöksen. Nyt olen ajellut melkein 8 kuukautta ja kilometrejä on tullut vajaa 17 000 ja ei minkäänlaista ongelmaa ole ollut. Olin kaverini uudessa Citroen picasso kyydissä joka oli automaatti vuodelta 2009 ja ihmettelin että vaihtaako tämä vaihdetta ja millonka ,kun tuntui että hyvin kiihtyy ja sitten, kun piti laittaa isompaa pykälää päälle niin se vaan veny ja venyytti ja vauhti vaan hiipui ja joka vaihteella sama juttu. Kotiin lähtiessä pääsin oman DSG Skodan kyytiin ja AAHsitä ihanuutta ja vaihtamisen hienoutta siisä vasta on AUTOMAATTI ja Piste Ja Pilkku...........

      • skeidaa ja skeidaa..

        Taitaa syylänenäinen skeidakauppias kirjoitella omiaan: Olin kaverini uudessa Citroen picasso kyydissä joka oli automaatti vuodelta 2009...

        Siis uuteen Picassoon oli asennettu automaatti vuodelta 2009. Uskokoon ken haluaa.


    • jukkis6

      Eilen hajosi volkswagen vm 2012 caddy 1.6 tdi dsg 120000 km ajettu öljyt pihalle dsg laatikossa joko megatroniikka tai koko laatikko onneks takuuta vielä jäljellä

      • shortlife takuu

        On se hyvä että surkean lyhyestä 2 vuoden takuusta on edes jotakin hyötyä.


      • googleta dsg ongelmat
        shortlife takuu kirjoitti:

        On se hyvä että surkean lyhyestä 2 vuoden takuusta on edes jotakin hyötyä.

        Nyt vw älyää vihdoin luopua täysin epäonnistuneesta askista.


    • Skoda-asentaja

      Octavia on ihan paska :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1156
    Aihe