Mua on uhattu kahden hampaan poistolla, kun jo kahdesti juurihoidettu poskihammas on edelleen kipeä ja toinen nyt juurihoidettava neloshammas on kuulemma halki. Eikö noille tosiaan voi tehdä muuta kun poistaa?? En haluis että niitä poistetaan, kun mä oon vasta 24 ja ei mun mielestä vielä tän ikäsenä ruveta hampaita yleensä poisteleen! Mitä mä teen??
APUA!!!
2
465
Vastaukset
- Apuuva
Näyttäisi kuule siltä, että toinen kerta toden sanoo. Halkinaista hammasta ei voine juurihoitaa ja se on otettava pois. Toisen hampaan kanssa voi olla vielä toivoa, mutta huonolta kuulostaa. Kokemusta on....
- MPee
Vaikka ajatus poistoista sinua järkyttääkin, et ole maailman ensimmäinen etkä takuuvarmasti edes viimeinen, jolta poistetaan tuossa iässä hampaita. :o) Poistothan eivät ikää kysy, vaan riippuvat yksilöllisestä tilanteesta. Onhan se fiksumpaa poistaa rikkinäiset ja vaivaavat hampaat, kuin kärsiä niiden kanssa vuosikausia, kuten olet varmasti tältäkin palstalta lukenut.
Pahasti haljennutta hammasta eivät pelastusrenkaat enää auta. Toiminta riippuu täysin tapauksesta; siitä missä halkeama on, miten päin, missä kunnossa hammas on muuten jne. Kaikkia halkeamia ei pystytä korjaamaan siten, että hammas kestää purennassa ja pöpöjen pääsy halkeamaa myöden esim. leukaluuhun olisi takuuvarmasti estetty. Juurihoito ei ole mikään hokkuspokkustemppu, joka salamana korjaa kaiken. Aina tilanne ei valitettavasti ole juurihoidolla korjattavissa, se on vain hyväksyttävä. Ilman hampaitahan sinun ei tarvitse olla, voit teettää tilalle esimerkiksi metallokeraamisen tai kuitusillan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2475683Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353301Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1342562"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2112057Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641017
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77961Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8821Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10758