heips!
olen nuori 24 vuotias nainen ja aloittanut kk sitten kuntosaliharjoittelun.
muutemia kysymyksiä:
olen aina ja ihan aina ollut rakenteeltani hoikka, pitkäsäärinen ja painoltani pieni. mutta kuitenkin sopusuhtainen.
nyt kun olen alkanut käymään n. 3 krt salilla, huomaan että painoni on tippunut muutaman kilon. tämä ei ole minun tavoitteeni, vaan saada lihasmassaa ja kiinteytystä. ruokahaluni on noussut puolella ja syön aamiaisena puuron, leipää ja teetä, seuraavaksi aterian, sitten välipalan ja illalla iltapalana leipää. aterialla n. 4 perunaa ja lihaa.
syönkö liian vähän? miten saan painoa lisää, en halua että se putoo?
teenkö harjoittelussa jotain väärin kun paino laskee?
huomaan ainakin että kiinteytystä on jo näkyvissä.
toinen kyssäri:
miten olla salilla, jossa on paljon nuoria miehiä, jotka katselee ja tulee juttusille? olen seurusteleva enkä halua iskuyrityksiä.
olen ollut välttelevä ja katsellut maahan, en ketään silmiin,
eli mikä olis hyvä tapa suhtautua miehiin, jotta ne eivät lähestyisi vai onko sellaista? en pysty treenaamaan kun mollotetaan. en käytä salilla meikkiä enkä ole trendipelle vaan normaali tyttönen. siitäeipitäisi olla kiinni.
eipäs tässä muuta. tuo ensimmäinen on tärkeämpi joten jos ei ole sanottavaa toisesta, se on ok!
nainen
4
741
Vastaukset
- Pimu
No heippa!
Olen kyllä nainen. Ehkä toivoit vastausta miehiltä. No anyway vastaan. Tuohon ekaan kyssäriin: Aineenvaihdunta kiihtyy aika huomattavasti, kun harrastat punttailua. Huomasin itsekin painon laskevan aluksi aika radikaalisti. Et kertonut kuinka treenaat?Todennäköisesti tosi rankasti ja et kuitenkaan saa sapuskaa tarpeeksi kulutukseen nähden koska laihdut. Alku voi muutenkin olla melkoista hakemista, kroppa totuttelee punttailuun ja ruokapuoli ja treeniohjelma on aika hakusessa. Opit ajan myötä kuuntelemaan kehoasi ja sovittamaan levon/sapuskan ja treenin määrän. Teetätä itsellesi ohjelma salilla, jos et ole sitä jo tehnyt. Syö reippaasti, mutta hyvin, l. protskuja (rahka, raejuusto, kana, vähärasvainen liha, tonnikala). Syö tummaa riisiä/pastaa ja tummaa leipää. Jätä pois turhat rasvat ja vaalea jauho. Syö illalla protskupitoista ruokaa ja aamulla enemmän hiilaripitoista ruokaa. Paljon hedelmiä ja vihanneksia. Käytä apuna palautusjuomaa, jos tuntuu ettet saa sapuskaa tarpeeksi. Esim Fast Dietmix käy myös ateriankorvikkeena. Kalaöljytabut mukaan myös. Tässä minun päivän ruokailut: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Toinen kyssäri: Anna poikien katella, ei siitä kannata mitään hernettä ottaa. Ja jos et halua jutella, sano suoraan, että haluat keskittyä treenaamiseen. Ei ne kauaan jaksa siinä roikkua. Keskityt vain omaan treenaamiseen, ei se sen kummosempaa ole. Ainakin meidän salilla pojat on ihan kivoja ja ei ne enään yritä iskeä. Alussa ehkä vähän kokeili :). Kavereita ovat ja heiltä saa hyviä vinkkejä treeneihin. Meillä on välillä aika hauskaakin eikä aina vain totista puurtamista vaikka treenaamaan sinne ollaan mentykin.
Hyviä treenejä! Ja hymyä huuleen vain :).- Albert Beckless
Pyri määrittämään se kalorimäärä mitä kulutat päivässä. Täältä löytyy yksi ohje, ei ainakaan pitäisi mennä alakanttiin:www.tuuli.net. Syö sitten esim. 2 2 systeemillä eli 2 viikkoa 500-1000kcal yli kulutuksen ja 2 viikkoa 500kcal alle niin kroppa ei pääse tottumaan ylilataukseen. Jos tavoitteena on saada lihasmassaa niin suhteet vois olla karkeasti noin eli enemmän plussa puolella kuin miinuksella.
- Pimu
Tossa vielä pari linkkiä, mistä löydät tietoa ravinnosta ja treenaamisesta ym.
http://www.hermeliini.net/
http://www.kutri.net/- nainen
Kiitos!
tämä vastasikin kysymykseeni!
Mukavaa syksyä ja treenejä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804