minä ja hilbert koffman

Hilbert Koffman kuoli 102 vuotiaana..kuuluisa puistokemisti keksi upean laagerin salaisuuden saadessaan olutta vahingossa suuhun..tämän jälkeen hän eristi laagerin ja kertoi kuuluisasta pyöräretkestään kyseisen laagerin vaikutuksen alaisena..
kirjoitti useita tarinoita tästä laagerista teki tutkielmia jne.. laageria käytettiin terapiamuotonakin 60-luvulla kunnes nuoriso alkoi juomaan kyseistyä laageria liikaa ja väärin.. joten käyttö kiellettiin..
Hilbert eli kuitenkin vvanhaksi..laagerin vaikutuksen alaisena..

ja miksi kerron tämän tarinan?

itsekin tekisi mieli juoda mutta pelkäänpä että juon aivan vääränlaista laageria elääkseni kuin Hilbert Koffman..

kai sitä pitää alkaa elää kuin Venninen..tosin näkevänä..eikä siinäkään tietysti mitään pahaa ole..

14

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistelen.....

Venninen? Tuttu nimi. Oliko hän se sokeutunut Järvenpään teräsvaari, oluiden suuri ystävä? Taitaako olla hengissä enää?

• basaschka luddiitti
        pervokki kirjoitti:

taisi olla absolutisti, dragsfjärdissä vaikuttanut sokea keksijä, luolien räjäyttelijä ja kasvissyöjä... ei tainnu olla oluiden ystävä kuitenkaan?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Johan_Venninen

dalsbrukista on todettava, että se ei ole dragsfjärd vaan taalintehdas. kylläkin sijaitsee samalla saarella, jolla minäkin olen lapsuuteni päivät rymynnyt. en tosin dragsfjärdissä tai taalintehtaalla tai edes vestanfjärdissä, vaan kouluni olen käynyt kemiön keskustassa.

• basaschka von luddit

• basaschka luddiitti kirjoitti:

dalsbrukista on todettava, että se ei ole dragsfjärd vaan taalintehdas. kylläkin sijaitsee samalla saarella, jolla minäkin olen lapsuuteni päivät rymynnyt. en tosin dragsfjärdissä tai taalintehtaalla tai edes vestanfjärdissä, vaan kouluni olen käynyt kemiön keskustassa.

..joo-o..tuttua seutua mullekin.. puhuinkin entisestä dragsfjärdin kunnasta.. on se hyvä että nyt on melkein yksi kokonainen saari yhtä kuntaa..ei se saari nyt niin iso kuitenkaan ole.. ihan mielenkiintoinen saari..viihtynyt kun oon siellä käynyt..

• basaschka

luulen, että on aika avata hilbert koffmanin tarinan ensi sivu, ja ryhtyä lukemaan. suurien keksintöjen takana on usein sattuma, eikä laager lennä suuhun tarkoituksella. se on jo tällä kokemuksella todettava.

• Aika avata koffmanin salaisuudet vai?.. olutta pystyn juomaan vasta vappuna eikä sekään ole oikeaa koffmanin laageria.. tarttis sellasen ihme laagerin sillä jano on ja haluisi elää terveenä ainakin 99 vuotiaaksi..ihan niinku mielenkiinnostakin..

• annikoo..
      • Aina joku pistää paremmaksi..itselle toivon reipasta 99 vuoden ikää oluiden kera.. ja ehdottomasti maalla..

• Niinpä.
        pervokki kirjoitti:

Aina joku pistää paremmaksi..itselle toivon reipasta 99 vuoden ikää oluiden kera.. ja ehdottomasti maalla..

Jeppis. Oli pakko lukealukemalla. Onhan sitkas ja verevä mummeli vaikka ikä painaa. Ansainnut kaikki eletyt vuotensa.

Ei nyky geeneillä taideta elää lähellekään sataa.

• Niinpä. kirjoitti:

Jeppis. Oli pakko lukealukemalla. Onhan sitkas ja verevä mummeli vaikka ikä painaa. Ansainnut kaikki eletyt vuotensa.

Ei nyky geeneillä taideta elää lähellekään sataa.

..luulen että elämänasenteesta ja tavoista aika pitkälti kiinni.. jos en joisi laageria niin rutkasti niin geenit pitäs olla hyvät..ainakin toiselta puolelta..

• keksikö hän Koffin, hehe ,.

• ..en tiredä on koffi vaikka hyvää onkin..niin aitoa koffmanin koffia..se kun vei salaisuutensa hautaan..

• anteeksi tyhmyyteni

Kuka koffman, retentti?:::Kenties

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6263
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2258
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1961
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1920
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1833
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1697
    Aihe