Lieksalle kiitosta apulaisoikeuskanslerilta

hyväesko

Lieksalle kiitosta kotouttamisesta, kritiikkiä tiedottamisesta

Pari vuotta sitten Lieksan kaupungin nettisivuilla oli ilmoitus Koto-toimistossa sijaitsevasta moskeijasta. Vapaa-ajattelijain Liitto teki tästä kantelun. Apulaisoikeuskanslerin mukaan kaupunki kuvasi pientä rukousnurkkausta virheellisesti moskeijaksi. Kotouttamistoimista kaupunki sai kuitenkin kehuja.

18

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaa-ajattelijat vois tehä kantelun myös siitä miksi Suomessa edelleen vietetään kristillisyyteen pohjautuvia vapaapäiviä. Jos ei kouluissa saa joulujuhlissa uskonto näkyä, niin Kaikki töihin joulupäivinä, pääsiäiset, juhannukset ja sunnuntait tavallisiksi arkipäiviksi! Ei pyhäkorvauksia, arkipyhälisiä eikä aattokorvauksia. Vappu voi jäädä vapaapäiväksi jotta vapaa-ajattelijat voivat juopotella edes yhtenä päivänä.

• Kehityskeskustelu

Ja kaikki uskonnon harjoittaminen kielletyksi kaikilta uskonnoilta Suomessa. Koskee myös muslimeja.

• Kehityskeskustelu kirjoitti:

Ja kaikki uskonnon harjoittaminen kielletyksi kaikilta uskonnoilta Suomessa. Koskee myös muslimeja.

Koskee myös ateisteja.

• Eipä ei
        seijus kirjoitti:

Koskee myös ateisteja.

Harjoittaako ateisti uskontoa?

• Eipä ei kirjoitti:

Harjoittaako ateisti uskontoa?

Kyllä ateistin touhuja voi verrata uskontoon.

• uskonto=antiusko

Kyllä, ateistihan uskoo vakaasti omiin mielipiteisiinsä.

Niihinhän suurin osa uskonnoistakin perustuu.

Kristinusko perustuu Jumalan ilmoitukseen, Raamattuun.

• Kristinusko perustuu

... Israelin historiaan.

Tiesittekö muuten, että Aabrahamin vaimon Saaran (alussa Saarai) palvelija teki Aabrahamille pojan (Ismail - muistinko oikein) ja Saara teki Aabrahamille pojan (Isak - muistinko oikein?). Näiden veljesten perilliset otaltavat nykyisin yhteen tuolla Lähi-idässä.
        Siis mm. juutalaiset ja palestiinalaiset, mutta viime vuosikymmeninähän sinne on ollut menossa jo paljon muitakin.
        Kun arvostelette muslimeita siitä, etteivät he syö sianlihaa niin kannattaa muistaa, että se samainen Raamattu joka on teidän kristinuskonne perustana, kieltää syömästä mm. sianlihaa.
        Siis mitäs kristittyja te olette kun ei sääntöjä tule noudatettua?

• h.moilanen1
        Kristinusko perustuu kirjoitti:

... Israelin historiaan.

Tiesittekö muuten, että Aabrahamin vaimon Saaran (alussa Saarai) palvelija teki Aabrahamille pojan (Ismail - muistinko oikein) ja Saara teki Aabrahamille pojan (Isak - muistinko oikein?). Näiden veljesten perilliset otaltavat nykyisin yhteen tuolla Lähi-idässä.
        Siis mm. juutalaiset ja palestiinalaiset, mutta viime vuosikymmeninähän sinne on ollut menossa jo paljon muitakin.
        Kun arvostelette muslimeita siitä, etteivät he syö sianlihaa niin kannattaa muistaa, että se samainen Raamattu joka on teidän kristinuskonne perustana, kieltää syömästä mm. sianlihaa.
        Siis mitäs kristittyja te olette kun ei sääntöjä tule noudatettua?

Lueppa uusi testamentti uudestaan!

• Uskon not on
        h.moilanen1 kirjoitti:

Lueppa uusi testamentti uudestaan!

Luehan sinä se vahna.

• Sitä yhtä

Puolue meillä pitää jolla ei ole p.......................

• Ihmettelen kovasti, miten kansa voi "uskoa" Raamattuun, vaikka se on jo jäänyt pahasti ajastaan jälkeen. Hyvin kuvasi yksi Jehovan todistaja kun kysyin, miksi hän uskoo Jumalaan? Vastaus kuului: "Miten voi ihminen elää, jos ei usko Jumalan sanaan".! Näinhän monella on asian laita. Se usko syntyy kuoleman pelosta. Mitä Jumala on aikaan saanut Raamatun syntymisen jälkeen? On sotia, joihin huudetaan Jumalaa avuksi. Islamistit uskovat mattokauppias Muhamedin näkyihin, jotka ilmeisesti perustuu vahvasti silloiseen aikaan käytettyjen huumausaineiden vaikutukseen, josta tämä kauppias sai näkynsä. Jehovilla on ihka oma, myös yhden amerikkalaisen Jumal tekijän sanoittamiin tietoihin.

Tämä kirjoitukseni ei ole tehty Jumalan pilkkaan perustuvana, koska ihminen on Jumalan käskyn vallan alalsena. Jos tämä kirjoitukseni poistetaan täältä, niin silloin ihminen ottaa vallan Jumaltaan pois ja todistaa sen, että ihminen on luonut Jumalan, jota myös suojelee, mutta ei ukso häneen!

• Paavalin kirjeet

Hyvä reinhard: Jumalan sana ei missään tapauksessa ole vanhanaikainen eikä ajasta jäljessä.

Kun tutkit tarkemmin sen sisältöä, huomaat että se on AINA ollut ja AINA oleva aikaansa edellä. Profetaalinen kirja.

Jo tuhansia vuosia sitten on ennustettu Jeesuksen maanpäälle tuleminen, asiat joita viimeisinä aikoina (nyt) tapahtuu, ja se, mitä tulee tapahtumaan.

Jeesus itse sanoi "te eksytte kun ette tunne kirjoituksia..!"

Me voidaan olla vaikka mitä mieltä asioista mutta emme pysty muuttamaan Jumalan sanaa, joka on iankaikkinen.

Usean sukupolven ajan sitä on kyllä totisesti yritetty.

Ei se, että viime vuosien aikana on yhtäkkiä tultu "viisaiksi" kumoa Jumalan ilmoitusta, päinvastoin todistaa sen puolesta!

• Paavalin kirjeet kirjoitti:

Hyvä reinhard: Jumalan sana ei missään tapauksessa ole vanhanaikainen eikä ajasta jäljessä.

Kun tutkit tarkemmin sen sisältöä, huomaat että se on AINA ollut ja AINA oleva aikaansa edellä. Profetaalinen kirja.

Jo tuhansia vuosia sitten on ennustettu Jeesuksen maanpäälle tuleminen, asiat joita viimeisinä aikoina (nyt) tapahtuu, ja se, mitä tulee tapahtumaan.

Jeesus itse sanoi "te eksytte kun ette tunne kirjoituksia..!"

Me voidaan olla vaikka mitä mieltä asioista mutta emme pysty muuttamaan Jumalan sanaa, joka on iankaikkinen.

Usean sukupolven ajan sitä on kyllä totisesti yritetty.

Ei se, että viime vuosien aikana on yhtäkkiä tultu "viisaiksi" kumoa Jumalan ilmoitusta, päinvastoin todistaa sen puolesta!

"Paavalin kirjeet"! Raamattu on kirjoitettu Jeesuksen kuoleman jälkeen suuremmaksi osaksi. Näitä asioita on tutkinut mm:ssa Thomas Fred Carlsson.
        Tässä muutama ote. Esimerkkinä Mooses!

####Lempeä ja armollinen Jumala!
        2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
        3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."
        5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
        1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä." (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)

Vanha testamentti määrää kuolemantuomion 22 "rikoksesta" mukaanlukien oman vanhemman lyöminen, abortti, homoseksuaalisuus, jumalanpilkka, väärän valan vannominen ja taparikollisuus.###

Pitää tutkia se Raamattu kokonaisuudessaan, ei vain sitä, joka osoittaa sen ajan "hyvyyttä"! Tässä kohdin todella tuntuu, että Jumala on ihmisen tekemä, ei toisin päin.
        Asiantuntijoiden mukaan ne tiedot Jeesuksesta, jotka tunnetaan, eli siis ovat totta, mahtuu yhteen A4 kokoiseen paperiin ja kuinka paljon hänestä satuillaankaan!
        Uskojen syvyyttä ja voimaa voi kuvata hyvin esim. Saksalaiset Köln´in ja Ulm´in kirkot. Näitä kirkkoja rakennettin yhtä aikaisesti. Kun Ulmin kirkko oli nousemassa huippuunsa (n.160m korkea) työt keskeytettiin ja odotettiin Kölnin kirkon valmistumista, jonka jälkeen ulmin kirkon työtä jatkettiin ja niin vain kävi, että Ulmin kirkko on noin metrin Kölnin kirkkoa korkeampi.
        Paljon se uskonto teettää ja paljon myöskin pahaa on sen jäljiltä. Kuinkahan monta "noitaa" poltettuna,esimerkiksi Luterilainen usko on jälkeensä jättänyt?!

• Ei voi olla totta
        reinhardr38 kirjoitti:

"Paavalin kirjeet"! Raamattu on kirjoitettu Jeesuksen kuoleman jälkeen suuremmaksi osaksi. Näitä asioita on tutkinut mm:ssa Thomas Fred Carlsson.
        Tässä muutama ote. Esimerkkinä Mooses!

####Lempeä ja armollinen Jumala!
        2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
        3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."
        5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
        1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä." (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)

Vanha testamentti määrää kuolemantuomion 22 "rikoksesta" mukaanlukien oman vanhemman lyöminen, abortti, homoseksuaalisuus, jumalanpilkka, väärän valan vannominen ja taparikollisuus.###

Pitää tutkia se Raamattu kokonaisuudessaan, ei vain sitä, joka osoittaa sen ajan "hyvyyttä"! Tässä kohdin todella tuntuu, että Jumala on ihmisen tekemä, ei toisin päin.
        Asiantuntijoiden mukaan ne tiedot Jeesuksesta, jotka tunnetaan, eli siis ovat totta, mahtuu yhteen A4 kokoiseen paperiin ja kuinka paljon hänestä satuillaankaan!
        Uskojen syvyyttä ja voimaa voi kuvata hyvin esim. Saksalaiset Köln´in ja Ulm´in kirkot. Näitä kirkkoja rakennettin yhtä aikaisesti. Kun Ulmin kirkko oli nousemassa huippuunsa (n.160m korkea) työt keskeytettiin ja odotettiin Kölnin kirkon valmistumista, jonka jälkeen ulmin kirkon työtä jatkettiin ja niin vain kävi, että Ulmin kirkko on noin metrin Kölnin kirkkoa korkeampi.
        Paljon se uskonto teettää ja paljon myöskin pahaa on sen jäljiltä. Kuinkahan monta "noitaa" poltettuna,esimerkiksi Luterilainen usko on jälkeensä jättänyt?!

Tuohon edelliseen kommenttina.
        Yllättäen olen monessa kohdassa samaa mieltä reinhardrin kanssa.
        Tämä ei tarkoita, että olisin kaikessa samaa mieltä vaan ainoastaan sitä, että olemme lukeneet saman kirjan ja olemme siitä paljolti samaa mieltä.

• Prosentit korkealla

Miksi tuo höpötys, ettei joulujuhlassa saa joulu näkyä aina vain jatkuu. Suvivirret ja jouluevankeliumit on meillä kouluissa hyvin kattavasti käytössä.

• Totta, lieksassa oli ainakin joitakin vuosia sitten. Keskuskoulun joulujuhla kulttuurikeskuksessa oli mieleenpainuvin joissa olen ollut.

Eskarilaisten esittämä joulukuvaelma oli tehty aivan raamatun mukaan, tippa tuli maikallekkin silmään kun lapset vain lapsille ominaisella vilpittömyydellä sen toteuttivat.

Päätteeksi puhui Matti Päiväpuro, jolle kyllä täydet pisteet puheesta!! Kirkoissa harvoin kuulee sellaisia puheita minkä masa piti!

Mies muuten kaikin tavoin paikallaan, välittää oppilaistakin ihan oikeasti!

Tsemppiä Matille, Kaisulle ja kaikille keskuskoulun opettajille ja voimia raskaaseen työhönne!

• Todella on niin, että lapselle oli nyt kerrottu pääsiäisen ajan tapahtumista ja kun se tuli lapsen suusta niin eipä parenpaa sanan julistusta ole. Tuli vaan mieleen tätini arvio siitä mitä lapsena oli tehnyt.Olin navetan vintille noussut ja puhunut mitä pyhäkoulusssa oli kerrottu ja olin sitten laulanut myös ne virret ja pitänyt kuin jumalanpalveluksen joka oli ollut sanaa myöskin aikuisille.
      Eli nyt tuo sana on vielä tänäänkin elävää jota vielä jossakin voidaan julistaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      50
      3287
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1700
    3. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1631
    4. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      34
      1588
    5. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1382
    6. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1302
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1239
    8. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1085
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1013
    10. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      952
    Aihe