Huom! Abilifyn käyttäjät

bilifyn

Hei Abilifyn käytttäjät. onko teille tullut sivuvaikutuksena ummetusta, jos on niin ootta ratkassu asian oletteko joutuneet lopettamaan lääkkeen käytön? vai oottako keksineet jonkin konstin millä maha rupeis toimimaan. Mulla nyt Abilifyn lääkitys ollu noin kuukauden ja tullu paha ummetus. oon syöny nyt paljon luumuja liotettuja pellavansiemeniä,niin ei oo auttnu.Oisko kellään mitään konsti mikä vielä vois auttaa.Harmittaa vaan jos joudun lääkkeen lopettamaan, kun lääke on mua muuten hyvin auttanu. Kiitos vastauksista.

7

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bilifyn

Eikö kellää ole antaa neuvoa???

• Sivuv.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=12942&d=19201&i=OTSUKA PHARMA_ABILIFY_ABILIFY 5 mg, 10 mg, 15 mg ja 30 mg tabletit

Tuon mukaan ummetus ja painonnousu ovat yleisiä Abilifyn sivuvaikutuksia. Muistakin sivuvaikutuksista voi päätellä, että Abilifyn tarkoituksena on tuottaa somaattisia sairauksia. Varmin keino on lopettaa se omin luvin, vähin erin.

Oletko lisännyt liikuntaa? Juotko riittävästi? Abilify altistaa myös diabetekselle, joten vesi on varmin neste.

• siwuw.

Abilify aiheuttaa antipsykooteista vähiten painonnousua, muttei kuitenkaan ole täysin painoneutraali. Sama koskee myös muita ns. metabolisia haittoja: diabeteksen esiintyvyys ja rasva-arvojen nousu on Abilifylla huomattavasti vähäisempää kuin monella muulla antipsykootilla (esim. zyprexa, seroquel, risperddal jne).
        Jos antipsykoottia tarvitsee (skitsofrenia tai bipolaaritauti), on Abilify pitkäaikaiskäytössä vähiten ongelmia aiheuttava lääke.

• bilifyn

Liikun melkein päivittäin . oon kyllä nyt kiinnittäny huomiota tuohon juomiseen ja niin vettä tietenki!!! mulla menee niin pieni annos tuota lääkettä kun otan lääkettä vain kahesti viikossa ja 15mg se vielä puoliksi. v....... nämä lääkekokeilut.Pitänee varmaan lopettaa aivan itekseen,ens ke ois lääkäri mitäpä tuumannee...

• Lääkevaihto?

Ei kannata mainita lääkärille mitään lopetuksesta. Ainakin psykiatrien kanssa keskustellessa rehellisyydestä on pelkkää haittaa, minkä sanon omasta kokemuksesta. Tämä ei siis ole luuloa.

Hienoa, että olet toiminut (vesi ja liikunta)! Käsittämätöntä, että noin pieni annos vaikuttaa ... Suosittele ainakin lääkkeenvaihtoa, jos et keksi muuta. Ummetus on vakava ongelma. Samoin ylipaino on haitaksi pitkän päälle, minkä kaikki tietävät sanomattakin.

• bilifyn

Ylipainoa en kyllä halua kaiken muun riesaksi. Paino on pysyny normaalina liikunnan ja sitte pittää tietenki kattoa mitä suuhunsa pistää. Kiitos kun vastasitte. taidan tänään olla ottamatta lääkettä.

• lify

oon käyttänyt abiflyä vuoden 30mg/joka päivä.. ja kun aloitin sen painoin yli 90kg.
      nyt painoa alle 70kg. siis abilifyssä on yhtenä sivuvaikutuksena joko painonnousu tai painonlasku ja minulle tuli tuo painonlasku. en oo muuttanut elämän tapojani. syön normaalia terveellistä ruokaa. maha paremminkin kuralla, ku ummetuksella. auttanut psykoosiin mulla ja muita lääkkeitä en tarvitse. mutta tämä minun kokemukseni. jollakin voi olla joku negatiivinenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1661
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      183
      1254
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe