Eli tarvitsisin apua sanallisessa matikan tehtävässä jos tiedätte voitteko perustella vastauksenne! Tasakylkisen ja tasasivuisen kolmion piirit ovat yhtä suuret. Tasakylkisenkolmion kanta on 14cm ja tasasivuisen kolmion sivu on 16cm. Laske tasakylkisenkolmion kyljen pituus ja korkeus.
Matikka ongelma!
onneton yrittäjä
2
222
Vastaukset
- Vesisade1
Tehtävä on kaiken kaikkiaan melko helppo.
Piirrä vain kuva tilanteesta. Tasasivuisen kolmion kaikki sivut ovat yhtä pitkiä. Tasakylkisen kolmion kyljet ovat yhtä pitkiä, kanta voi eri pituinen. Tuosta saat muodostettua yhtälön , josta saat kyljen pituuden ratkaistua. Korkeus tuleekin sitten pythagoraksen lauseesta. - s s
Lasket ensin tasasivuisen kolmion piirin eli 3 x sivunpituus = 3 x 16 cm = 48 cm
tasakylkisen kolmion kyljen pituus on
(piiri - kanta) / 2 = (48 cm - 14 cm) / 2= 34 cm /2 = 17 cm
korkeus pythagoralla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283