Mistä johtuu, että kunnon treenin ja huolellisen venyttelyn jälkeen lihaskipu iskee päivän viiveellä, eli tänään treenasin, lihakset ovat hellänä ylihuomenna. Treenin jälkeisenä päivänä lihakset ovat vain "hellinä".
Lihaskipu
5
830
Vastaukset
- Niin,,,
Ei se varsinaisesti johdu mistään...
Kunhan vaan treenaa tarpeeks säännöllisesti, niin sitä kipua ei tietyn ajan jälkeen enää tuu. Lihakset tottuu.
En tiedä kauanko oot treenannu ja miten monta kertaa viikossa, mutta itse alotin juoksemisen monen liikunnattoman ajan jälkeen, juoksin joka päivä vähintään 3-4km ja kaks viikkoo oli aivan jumalattomat säryt, mutta sitten lihakset tottu.
Varo kuitenkin ylitreenaamasta - se aiheuttaa penikkatautia, mistä taas voi aiheutua elinikänen lihasvamma. - weeman
Kyllä ne lihakset kipeytyy kun kunnolla treenaa. Eli ihan normaalia toi on ja kuten sanottu, no pain no gain!
- BHMG
Nii kyllä mä oon jo kauan treenannu, lähinnä aloin vaan miettimään, miks se kipu tulee vasta niin myöhään u know... Ei siinä kivussa mitään pahaa ole.. Tietääpä treenanneensa, enemmän olisin huolissani jos ei missään tuntuisi treenin jälkeen.
- Pertti Ström
Luin jostain että ei ole kyseisen lihaksen lihaskunto koohdallaan jos tulee viiveellä kipäksi, tietenkin yksilöllistä tämäkin. Tiedä sitten onko tuo totta, olen pohtinut joskus asiaa kun tuppaa itselläkin tulemaan kaikki päivän viiveellä tai sitten treeneistä seuraavan päivän illalla huomaa aikaisintaan. Btw. ei tota juoksua kannata verrata puntin nosteluun, salillahan pyritään juuri muuttamaan aika ajoin liikkeitä (lihas ärsyke) juuri siksi että tulosta tulisi ja ettei lihat totu aina samaan treeniin. Mutta muutappa juoksu tapaa vaikka sillee että heittelet jalkoja sivuille joka toinen kuukausi :D. Korjatkaa jos olette erimieltä...
- Tri Repe
En jaksa mennä tarkempiin yksityikohtiin, mutta maitohappoa eli laktaattia muodostuu ei-hapekkaissa olosuhteista soluihin glukoosin hajoamisen kautta glykogeenista. Tässä tapauksessa ei-hapekkailla eli anaerobisilla olosuhteilla tarkoitetaan lyhytkestoista lihastyötä (eli bodaamista !). Laktaatti sinänsä on elimistölle solutasolla suurina määrinä myrkyllinen yhdiste, jolloin solut reagoivat siihen tietyin solukalvolla tapahtuvien reaktioiden avulla hermottaen kivun tuntemusta, tosin viivellä, jonka vuoksi itse kipu tunnetaan vasta myöhemmin. Kipua edesauttaa myös solujen vaurioituminen lihaskuormituksessa. Jos tätä kipua ei vähäisessä määrin tunne, olet ylikunnossa. Jos kipu on selvää ja hankaloittaa liikkumista, treenaat luultavasti liian vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803