VAELTAKAA RAKKAUDESSA
Ef. 5:1-5
zzzzzzzzzzzzz
5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
VAELTAKAA RAKKAUDESSA
41
125
Vastaukset
Paavali kehoittaa kirjeensä saajia olemaan armahtavaisia ja rakkaudellisia toinen toisiaan kohtaan, niin kuin Kristuskin rakastaa heitä antamalla itsensä uhriksi, Jumalalle ”suloiseksi tuoksuksi” (2).
Tämä sanonta liittyy Vanhan Testamentin uhritoimituksiin, joiden tehtävänä oli ennakoida sitä sovitusuhria, jonka Jeesus oli kerran uhraava.
Parikymmentä vuotta sitten kävin itse Efesossa. Kaupunki on osin esiinkaivettu.
Perimätiedon mukaan ”rakkauden” apostoli Johannes (hebr. Herra antaa armon) asui viimeiset vuotensa Efesossa.
Kerrotaan, että kun Johannes oli jo vanha eikä itse voinut saapua seurakunnan kokouksiin, hänet kannettiin ystäviensä luo, jolloin hän vain toisti: ”Lapseni, rakastakaa toisianne!”
Tämä puhuttelee minua erikoisesti. Voi kuinka ajankohtainen kehoitus itse kullekkin meistä!
Paavali mainitsee kaksi ”pääsyntiä”; haureuden ja ahneuden (3). Syntejä ei voi luokitella pieniin ja suuriin. Syntiä on se, mikä erottaa minut Jumalasta ja lähimmäisistä.
Synnissä on aina epäuskoa, mikä johtaa kapinaan Jumalaa kohtaan.
”Synti turmelee ihmisen sielua ja ruumista. ihmisen järki sokaistuu ja hänen tahtonsa suuntautuu pahaan. Tyhjyys ja levottomuus kuluttavat hänen voimansa.
Synti erottaa hänet ihmisistä ja tuo hänelle kärsimystä. Jatkuva synnin harjoittaminen tekee ihmisen synnin orjaksi; hänen omatuntonsa paatuu.
Synti synnyttää myös vihaa ja kateutta, riitaa ja väkivaltaa. Siten se levittää turmelusta ja onnettomuutta yhteiselämään” (Katekismus).
Syntiin langenneen ihmisen kauhistavin onnettomuus on, että hän on Jumalan pyhän vihan alainen (Ef. 2:3).
Jos ihminen jää Jumalan vihan alaiseksi, hän joutuu kadotukseen.
Tänäänkin Jeesus kutsuu syntisiä yhteyteensä. Hän tahtoo pelastaa jokaisen, joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne.
Jeesus osoitti käsittämättömän rakkautensa meitä kohtaan uhraamalla itsensä meidän puollestamme:
”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).
Jeesus vapaaehtoisesti vuodatti verensä meidän edestämme. Hän kantoi sen syyllisyyden ja rangaistuksen, jonka me olemme synneillämme ansainneet ja sovitti näin Jumalan vihan. Jeesus voitti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan.
Kristuksen kärsimys ja kuolema on meidän syntiemme sovitus.
>>>>>>>>>
”Kirkasta, oi Kristus meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä”.
(Virsi 301:1).* Hyvin kirjotat Tapio, en nyt puutu sen paremmin snaoihisi mitä kirjoitit, mutta tuo, että on hirmuista langeta Jumalan vihan alaiseksi. En nyt oikein ymmärrä mitä haluat tuolla sanoa? Me olemme, joko Jumalassa Kristuksen kautta, tai sitten emme ole.
* Ihminen erotettiin Jumalasta ja poistettiin paratiisista omille teilleen, ja on siellä tiellä edelleen. Ainut ratkaisu siihen, että pääsee pois Jumalan vihan ja vihollisuus suhteesta on, että uudestisyntyy elävään uskoon. uudestisyntymässä se kuollut hengellinen osa ihmisestä plaa elämämään, kun Jeesusksen veri poistaa käärmeen myrkyn aiheuttaman hengellisen kuoleman, joka Aadamin lankeemuksessa tapahtui.
* Että ei kukaan "joudu" erikoisesti Jumalan vihan alaisuuteen, ihminen luonnostaan on vihollisuus suhteessa Jumalaan, vain uudestisyntymä Kristuksessa korjaa tämän suhteen Jumalan ja ihmisen välissä !
* Ja sitten se, että synti erottaa ihmisistä? Onhan suuret joukot ihmisiä, jotka karkeoivat juuri synnissä ja jumalattomuudessa,? Uskova ei ole koskaan yksin, hän on Hengen yhdyssiteella yhteydessä toisiin uskoviin, ja ennen kaikkea PH:n kautta Jeesuskeen ja Hänessä Jumalaan, vaikka olisi muuten ihan yksin. Minäkin olen paljon yksin, mutta MEITÄ on aina neljä, Isä Poika Pyhä Henki ja minä, ei me olla koskaan yksin. Monet yksinäiset valittaa, kun aika tulee pitkäksi, minulla ei ole oikeastaan koskaan aika pitkästyttävää! Miä elän täyttä elämää vaikka olenkin yksin, ja enhän mäkään nyt ihan yksin sentään ole?
* Johannes oli yksin patmos luodolla, ja kirjoitti mahtavan Ilmastyskinsa siellä, yksinäisyydessään. Kyllä hän kaipasi uskonystäviään, ja siksi kirjoitti, että Ei ole enää oleva aikaa, ja merta ei ei enää ole," Yksinäisyys oli varmaan tuonut ajatuksen siitä, että kerran ei enää ole oleva aikaa, vaan ajaton ikuisuus alkaa ja saa iäti olla Herran kanssa. Samoin ei ole merta, joka esti Johannesta palaamasta mantereelle uskonystävien luokse. Yksin tai kaksin, kunhan vaan saamme olla Herran kanssa !
* Menist Tapio Raamatulliselle kasteelle, Herralla olisi sinulle käyttöä varmaan enemmänkin, lue Korneliuksen tapaus , hänkin oli hurskas ja jumalinen mies, mutta yksi puuttui, Kristuksen sisäinen tunteminen. Siunausta sinulle ja perheellesi !- Veltsu.. Myllypohjas
Kyllä tuo Jumalan vihan alaisuus on aivan raamatullinen näkemys.
Tuomio lähtee Jumalan huoneesta, toteaa sana ja myös lisää siihen sen karsean lisän, että mikä on sitten niiden osa, jotka ovat ulkopuolisia.
ts. jos puhutaan sanalla Jumalan huone, niin sillä taroitetaan oven sisällä olevia, jotka sanovat Herra, Herra.
Näin ymmärrämme, että kaiken Jumala tuomitsee, siksi puhumme Jumalan vanhurskaudesta.
Hän tuomitsee synnin myös silloin jos se on Herran huoneessa meidän kauttamme.
Tapiolla on siinä oikea sana. Veltsu.. Myllypohjas kirjoitti:
Kyllä tuo Jumalan vihan alaisuus on aivan raamatullinen näkemys.
Tuomio lähtee Jumalan huoneesta, toteaa sana ja myös lisää siihen sen karsean lisän, että mikä on sitten niiden osa, jotka ovat ulkopuolisia.
ts. jos puhutaan sanalla Jumalan huone, niin sillä taroitetaan oven sisällä olevia, jotka sanovat Herra, Herra.
Näin ymmärrämme, että kaiken Jumala tuomitsee, siksi puhumme Jumalan vanhurskaudesta.
Hän tuomitsee synnin myös silloin jos se on Herran huoneessa meidän kauttamme.
Tapiolla on siinä oikea sana.* Kyylä, Jumala tuomitsee, vaan ei nyt, nyt on armonaika, ei tuomion aika, ja siinä on ero. Niin kauan, kuin seurakunta on maanpäällä, ei tuomioita langeteta, ei yksilö, eikä seurakunta tasolla. Ja se, että aika on tuomioitten alkaa Jumalan huoneesta, on seurakunnasta, ja jos siellä tekee syntiä siitä selviää katumalla ja tunnustamalla syntinsä, ja saa myös armon. Jos taas erotetaan seurakunnasta, ei sekään ole vielä Jumalan tuomio, se on seurakunnan toimenpide kurittomille, ja sekin vaan, että voisi ielä palata takaisin. Lopullisen tuomion aika on aikanaan, ei nyt, ei kennekään kohdalla. Nyt Jumala kutsuu Krisuksessa jokaista ihmistä, ja halajaa kateuteen asti, saada ihminentulemaan Poiknasa Jeesuksen luokse.
* Paatuneet ja katumattomat luopiot on asia erikseen, jos on tehnyt Pyhän Hengen pilkan, silloin voi olla, että joutuu jo nyt Jumalan hylkäämäksi, en tosin usko, että Hän silloinkaan alkaisi ankaruuttaan kohdistamaan onnettomaan eksyneeseen ihmiseen, niin paljon Hän rakastaa Jojassaan lunastamaansa ihmistä. Vasta karotustuomio on sitten katumattoman ja kieltäjän kohtalona. ja senkin tietää vain Jumala, milloin ja miksi kuka , meidän asiamme ei ole langettaa mitään tuomiota kenestäkään. Vaikka se voisikin olla niin mukavaa saada itse onnistuneena mätkiä heikompansa suohon !- Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyylä, Jumala tuomitsee, vaan ei nyt, nyt on armonaika, ei tuomion aika, ja siinä on ero. Niin kauan, kuin seurakunta on maanpäällä, ei tuomioita langeteta, ei yksilö, eikä seurakunta tasolla. Ja se, että aika on tuomioitten alkaa Jumalan huoneesta, on seurakunnasta, ja jos siellä tekee syntiä siitä selviää katumalla ja tunnustamalla syntinsä, ja saa myös armon. Jos taas erotetaan seurakunnasta, ei sekään ole vielä Jumalan tuomio, se on seurakunnan toimenpide kurittomille, ja sekin vaan, että voisi ielä palata takaisin. Lopullisen tuomion aika on aikanaan, ei nyt, ei kennekään kohdalla. Nyt Jumala kutsuu Krisuksessa jokaista ihmistä, ja halajaa kateuteen asti, saada ihminentulemaan Poiknasa Jeesuksen luokse.
* Paatuneet ja katumattomat luopiot on asia erikseen, jos on tehnyt Pyhän Hengen pilkan, silloin voi olla, että joutuu jo nyt Jumalan hylkäämäksi, en tosin usko, että Hän silloinkaan alkaisi ankaruuttaan kohdistamaan onnettomaan eksyneeseen ihmiseen, niin paljon Hän rakastaa Jojassaan lunastamaansa ihmistä. Vasta karotustuomio on sitten katumattoman ja kieltäjän kohtalona. ja senkin tietää vain Jumala, milloin ja miksi kuka , meidän asiamme ei ole langettaa mitään tuomiota kenestäkään. Vaikka se voisikin olla niin mukavaa saada itse onnistuneena mätkiä heikompansa suohon !Mohiksen tietämättömyyttä:* * Paatuneet ja katumattomat luopiot on asia erikseen, jos on tehnyt Pyhän Hengen pilkan, silloin voi olla, että joutuu jo nyt Jumalan hylkäämäksi, en tosin usko, että Hän silloinkaan alkaisi ankaruuttaan kohdistamaan onnettomaan eksyneeseen ihmiseen, niin paljon Hän rakastaa Jojassaan lunastamaansa ihmistä. Vasta karotustuomio on sitten katumattoman ja kieltäjän kohtalona. ja senkin tietää vain Jumala,
Mohikaani lupaa Pyhän Hengen pilkkaajille armoa ja Jumalan rakkautta. Raamattu ei sellaista lupaa vaan kadotustuomion.
Mohikaanilta pitäisi reväistä kieli suusta?
Jos ei nyt sitä ainakin voidella Mohikaanin surkastuneet kannikat paloöljyllä ja sytyttää tuleen.
Tänäänkin joko jaloviina tai kukkulan henki saa Mohikaanin puhumaan...helluntailaisuutta?
- Micke
Nyt sä voit sitten heti aamutuimasta lähteä vaeltamaan rakkaudessa, muista vaeltaa koko päivä ja heittäydy polvilles, jos itsekäs Aatu pyrkii pintaan.
- Eenokki 12
Mohikaanin harhaoppia:....Ainut ratkaisu siihen, että pääsee pois Jumalan vihan ja vihollisuus suhteesta on, että uudestisyntyy elävään uskoon. uudestisyntymässä se kuollut hengellinen osa ihmisestä plaa elämämään, kun Jeesusksen veri poistaa käärmeen myrkyn aiheuttaman hengellisen kuoleman, joka Aadamin lankeemuksessa tapahtui........
Mohikaani sanoo:uudestisyntymässä se kuollut hengellinen osa ihmisestä palaa elämämään.
Mohikaanin mielestä kuten antiikin ajan harhaoppisten mielestä ihminen ei ole kokonaan perisynnin turmelema vaan häneen jäänyt kykyjä, osittaisia mahdollisuuksia osallistua omalta osaltaan pelastukseen. Nämä Kristuksen työn pilkkaajat kuten Mohikaani jatkuvasti toistavat harhaansa että koska vain milloin tahansa voi ratkaista, ottaa vastaan, tehdä päätöksen, olemalla nöyrä ja kuuliainen, haluaako pelastua, kunhan vain tahtoo.
Sitten tämä sysimusta perkkele vääristelee Korneliuksesta, eihän Raamattu kerro että Korneliukselta puuttui Kristuksen sisäinen tuntemus vaan se että Kristus oli jo tullut ettei Kornelius enää odottaisi tulevaa Messiasta.
Eihän Kornelius ole kuullut Evankeliumia Kristuksesta kuinka hän voisi tuntea Kristuksen sisäisestä tuntemuksesta?
Mohikaanin toistoselitykset hän työntää ajattelematta sen paremmin sen "tönkkösuolan" kovettamassa päässään joka ei anna kenellekään muuta kuin että sen mantran kertoja on muuttumassa suolapatsaaksi?
Me jotka lapsenmielisinä seuraamme Kristusta iloitsemme kasteestamme koska siinä on hyvä olla kun Kristus on kanssamme siinä joka päivä muistuttamassa meille syntien anteeksisaamisesta.
Tapio on jo kauan ollut uskossa ja kykenee vastustamaan lahkoja ja turvautumaan Jeesukseen lahkohenkien etsiessä saaatanan kanssa kenet saisi niellä.
Voiko Mohikaani kertoa, mita suurempaa ja enempi kuin Raamattu voi antaa Tapiolle?
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn.- Lahkolaisuudesta.
Jos puhutaan lahkohenkisyydestä, niin lahkoutuminen laittaa kirkon ovenpäälle nimen. Näin päästään väittelemään opista ja kuka on oikeassa kirkossa.
Se on lahkolaisuutta. * En ole edes yrittänyt moista ! Minhän kehoitin lukemaan Korneliuksien uskoon tulon, miten hänkin oli hurskas ja jumalinen mies, mutta häneltä puuttui Kristuksen sisäinen tunteminen, ja se on kirjoitettu Raamattuun, että ihan Raamatun sanaa tarjoan, niin kuin aina. niin kuin eenokki sinultakin, mutta sen saa, kun tottelee uskon alkuaskelia ja marssii uskovien kasteelle ja silloin voi päästä siitä eteenpäin, kun tekee mitä Raamattu käskee, ja se käskee ottamaan uskovien kasteen uskoon tulon jälkeen. Eikä ennen uskoon tuloa, vai oletkos eenokki jostain Raamatusta lukenut, että ensin pitää kastaa, ja sitten vasta uskoa, on vähän nurinkurista , täysin Raamatun ulkoåuolista ja täysin vierasta opetusta, mitä Jeesus ja apostolit opettavat.
* "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO se tuomitaan kadotukseen."
* Miksi Jeesus ei sanonut, että "Joka ottaa kasteen, se pelastuu." ? Tai, että joka ei ota kastetta, se tuomitaan kadotukseen.?
* Sinun uskossasi eenokki on pahoja ristiriitoja Raamatun opetukseen nähden, Raamatussa niitä ei ole, joten ristiriidat on sinun korvien välissä ! Ja kyllä minä Tapioa kunnioitan, sinun ja Tapion välissä on suuri ero, kuin yöllä ja päivällä !Mohikaani_27 kirjoitti:
* En ole edes yrittänyt moista ! Minhän kehoitin lukemaan Korneliuksien uskoon tulon, miten hänkin oli hurskas ja jumalinen mies, mutta häneltä puuttui Kristuksen sisäinen tunteminen, ja se on kirjoitettu Raamattuun, että ihan Raamatun sanaa tarjoan, niin kuin aina. niin kuin eenokki sinultakin, mutta sen saa, kun tottelee uskon alkuaskelia ja marssii uskovien kasteelle ja silloin voi päästä siitä eteenpäin, kun tekee mitä Raamattu käskee, ja se käskee ottamaan uskovien kasteen uskoon tulon jälkeen. Eikä ennen uskoon tuloa, vai oletkos eenokki jostain Raamatusta lukenut, että ensin pitää kastaa, ja sitten vasta uskoa, on vähän nurinkurista , täysin Raamatun ulkoåuolista ja täysin vierasta opetusta, mitä Jeesus ja apostolit opettavat.
* "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO se tuomitaan kadotukseen."
* Miksi Jeesus ei sanonut, että "Joka ottaa kasteen, se pelastuu." ? Tai, että joka ei ota kastetta, se tuomitaan kadotukseen.?
* Sinun uskossasi eenokki on pahoja ristiriitoja Raamatun opetukseen nähden, Raamatussa niitä ei ole, joten ristiriidat on sinun korvien välissä ! Ja kyllä minä Tapioa kunnioitan, sinun ja Tapion välissä on suuri ero, kuin yöllä ja päivällä !* Hieman lisää, eekokille, vauvahan ei voi olla uskossa syntyessään, ja sili sinun uskossasi vauva kastetaan? Ei vauvakaan pelastu ilman Jeesusken veren pudistusta, mutta hänen ei tarvitse sen eteen tehdä mitään, koska on Kristuksen sovitustyön ansiosta puhdas sellaisenaan, itsessään vaukaan ei ole puhdas Jumalan edessä. mutta nytpä onkin Kristus luanstanut ja sovittanut ihmisen, jo, ennenkuin hän on syntynytkään, vauvat ovat puhtaat Kristuksen työn tähden, koska ovat siinä asemassa, etteivät voi vielä itse valita, mutta ei missään sanota, että syntisen ihmisen tulee vauvat kastaa ?
* Kastajahan voi olla pelkkä teologi, ehkä vapaamuurari ja aivan poissa Kristuksesta, ja tälläinenkö uskovan irvikuva sitten voisi johtaa vauvan Kristukseen, älä enempää eekokki esitä harhojasi !- Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En ole edes yrittänyt moista ! Minhän kehoitin lukemaan Korneliuksien uskoon tulon, miten hänkin oli hurskas ja jumalinen mies, mutta häneltä puuttui Kristuksen sisäinen tunteminen, ja se on kirjoitettu Raamattuun, että ihan Raamatun sanaa tarjoan, niin kuin aina. niin kuin eenokki sinultakin, mutta sen saa, kun tottelee uskon alkuaskelia ja marssii uskovien kasteelle ja silloin voi päästä siitä eteenpäin, kun tekee mitä Raamattu käskee, ja se käskee ottamaan uskovien kasteen uskoon tulon jälkeen. Eikä ennen uskoon tuloa, vai oletkos eenokki jostain Raamatusta lukenut, että ensin pitää kastaa, ja sitten vasta uskoa, on vähän nurinkurista , täysin Raamatun ulkoåuolista ja täysin vierasta opetusta, mitä Jeesus ja apostolit opettavat.
* "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO se tuomitaan kadotukseen."
* Miksi Jeesus ei sanonut, että "Joka ottaa kasteen, se pelastuu." ? Tai, että joka ei ota kastetta, se tuomitaan kadotukseen.?
* Sinun uskossasi eenokki on pahoja ristiriitoja Raamatun opetukseen nähden, Raamatussa niitä ei ole, joten ristiriidat on sinun korvien välissä ! Ja kyllä minä Tapioa kunnioitan, sinun ja Tapion välissä on suuri ero, kuin yöllä ja päivällä !Uskovaiset ovat aina alusta asi kastannet itsensä ohella myös vauvansa.
Ehkä Tapio on päivän lapsi minä taas Lutherilainen ja en ole kertonut kuin osittain miksi on niin helppo tuomita lahkouskoiset.
Jumalan suuret teot ovat minulle tapahtuneet olematta muu kuin armon kerjäläinen ja ne ovat minulle opin tähden annettu että edes joku Lutherilainen olisi rohkea julistamaan sellaista sanomaa johon Jumala mielistyy.
Tuskin Tapiolla on erisuuntaisia käsityksiä Raamatullisuudesta meillä on vain ero yksilöllisyydessä uskon ollessa sama.
Mohikaanin olisi luovuttava puhumasta käärmeen kielellä.
En ole vihainen jos minua arvostellaan kovin kourin.
Ihmeistäni en puhu siihen asti kunnes ehkä joutuu saarnaamaan.
Minulle riittää olla armon kerjäläinen tavis ja Lutherilainen (oikeauskoinen) en näe tulleeni yhtään paremmaksi pyhittyneeksi omissakaan silmin vuosien aikana , mutta Jeesus on tullut paremmaksi ja rakkaammaksi kuin aikoja sitten. - Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hieman lisää, eekokille, vauvahan ei voi olla uskossa syntyessään, ja sili sinun uskossasi vauva kastetaan? Ei vauvakaan pelastu ilman Jeesusken veren pudistusta, mutta hänen ei tarvitse sen eteen tehdä mitään, koska on Kristuksen sovitustyön ansiosta puhdas sellaisenaan, itsessään vaukaan ei ole puhdas Jumalan edessä. mutta nytpä onkin Kristus luanstanut ja sovittanut ihmisen, jo, ennenkuin hän on syntynytkään, vauvat ovat puhtaat Kristuksen työn tähden, koska ovat siinä asemassa, etteivät voi vielä itse valita, mutta ei missään sanota, että syntisen ihmisen tulee vauvat kastaa ?
* Kastajahan voi olla pelkkä teologi, ehkä vapaamuurari ja aivan poissa Kristuksesta, ja tälläinenkö uskovan irvikuva sitten voisi johtaa vauvan Kristukseen, älä enempää eekokki esitä harhojasi !Onko Mohikaanin mielestä upotuskastaja hurmahenki helluntailainen joka kastaa upottamalla ja paskaat housuissaan Mohikaanin tapaisen "kekkulin" niin onko kaste siinä tapauksessa väärä vai olisiko lahkosaarnaajan ainakin tyhjentää altaaseen housujen sisällön?
Kastajan usko on näet valahtunut housuihin. - Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En ole edes yrittänyt moista ! Minhän kehoitin lukemaan Korneliuksien uskoon tulon, miten hänkin oli hurskas ja jumalinen mies, mutta häneltä puuttui Kristuksen sisäinen tunteminen, ja se on kirjoitettu Raamattuun, että ihan Raamatun sanaa tarjoan, niin kuin aina. niin kuin eenokki sinultakin, mutta sen saa, kun tottelee uskon alkuaskelia ja marssii uskovien kasteelle ja silloin voi päästä siitä eteenpäin, kun tekee mitä Raamattu käskee, ja se käskee ottamaan uskovien kasteen uskoon tulon jälkeen. Eikä ennen uskoon tuloa, vai oletkos eenokki jostain Raamatusta lukenut, että ensin pitää kastaa, ja sitten vasta uskoa, on vähän nurinkurista , täysin Raamatun ulkoåuolista ja täysin vierasta opetusta, mitä Jeesus ja apostolit opettavat.
* "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO se tuomitaan kadotukseen."
* Miksi Jeesus ei sanonut, että "Joka ottaa kasteen, se pelastuu." ? Tai, että joka ei ota kastetta, se tuomitaan kadotukseen.?
* Sinun uskossasi eenokki on pahoja ristiriitoja Raamatun opetukseen nähden, Raamatussa niitä ei ole, joten ristiriidat on sinun korvien välissä ! Ja kyllä minä Tapioa kunnioitan, sinun ja Tapion välissä on suuri ero, kuin yöllä ja päivällä !Vai sinne kuspäiden sekaan altaan kautta ei se helluntailaisten henki saanut minua kuspäitten sekaan.
Mitä enempi saan lahkosta kuin mitä Jeesus antaa?
Onko Raamattu luvannut että Raamatun yläpuolella leijuva Mohikaani ja tomumajan pöllähdys tuo uskoville enempi kuin mitä Jumala sanassaan lupaa?
No onhan siinä totuuttakin. Tulet suuremmaksi kuin lutherilaiset, saat vaimon ja vähän käytetyn ja jos et saa ota vaikka toisen miehen vaimo.
Ettei enempi totuutta minä kyllä hyväksyn nk. maltillisen hellarin ja sellaisen kanssa voi ylistää Herraa suureen ääneen. - nellyhelena
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hieman lisää, eekokille, vauvahan ei voi olla uskossa syntyessään, ja sili sinun uskossasi vauva kastetaan? Ei vauvakaan pelastu ilman Jeesusken veren pudistusta, mutta hänen ei tarvitse sen eteen tehdä mitään, koska on Kristuksen sovitustyön ansiosta puhdas sellaisenaan, itsessään vaukaan ei ole puhdas Jumalan edessä. mutta nytpä onkin Kristus luanstanut ja sovittanut ihmisen, jo, ennenkuin hän on syntynytkään, vauvat ovat puhtaat Kristuksen työn tähden, koska ovat siinä asemassa, etteivät voi vielä itse valita, mutta ei missään sanota, että syntisen ihmisen tulee vauvat kastaa ?
* Kastajahan voi olla pelkkä teologi, ehkä vapaamuurari ja aivan poissa Kristuksesta, ja tälläinenkö uskovan irvikuva sitten voisi johtaa vauvan Kristukseen, älä enempää eekokki esitä harhojasi !Älä valehtele! Kaikki me olemme 'synnissä siineet ja syntyneet' eli perisynti on meissä. Myös lapsissa. Aika huvittavaa että myönnät ettei lapsikaan voi ilman Jeeseuksen veren voimaa pelastua mutta sitten esität AIVAN OMAN OPPISI siitä että joku ihmisryhmä olisikin Taivaskelpoinen sellaisenaan.
Ehkä siis aborttikin on siunattu teko koska abortoidut pääsevät Taivaaseen? Myös vauvojen surmaaminen lienee hyvä juttu jos vauvat kuuluvat kääntymättömille pakanoille koska pääsevät Taivaaseen?
Voi hyvänen aika sentään. Miksi mielestäsi lapsi ei ole kastekelpoinen? Siksi että mielestäsi kaste on IHMISEN tunnusteko Jumalalle. Näin ei ole. Luehan koko Raamattu ja tutki ahkerasti mitä siellä oikeesti sanotaan kasteesta.
Et kieltäne Kolminaisuuttakaan vaikka Raamattu ei sano eikä tunne sanaa Kolminaisuus joka on kirkkoisä Tertullianuksen kehittämä uudissana Trinitas. Kuitenkin tämä Trinitas tai Kolminaisuus suomennettuna on aivan selkeä kun katsotaan Raamatun kokonaisilmoitusta.
Vain lakihenkiset ja uskonnolliset järjen jättiläiset eivät yleensä ymmärrä sen enempää Trinatasta kuin kastettakaan vaatiessaan katolilaiseen tapaan ihmiseltä suorituksia kuten uskonratkaisuja yms. joita sitten tarjotaan Jumalalle ikäänkuin ratkaisuissamme olisi jo vanhurskauden ydin jonka sitten uskonratkaisu sinetöisi. Näin ei kuitenkaan ole. Ihminen kun ei voi omasta voimastaan uskoa, vaan se on armoa ja lahjaa. Sielulliset kääntymykset ja itkut tai hysteeriset naurukohtaukset eivät ole mikään 'todiste' yhtään mistään.
Siis yhtään mistään. Usko on Jumalan teko ja Raamattu sanoo 'tulkaa kastetuiksi', eli alkukielellä asiasta on olemassa passiivimuoto, jossa ihmisellä ei ole mitään jakoa ei tahtoa eikä tekemistä. Jumalan armosta ja armossa voit uskossa uudistua, samoin kuin tulla lapsena uskoon, koska usko tulee meihin meidän uslkopuoleltamme. Jos ei tule niin se on sisäistä uskonnollisuuttamme, ei sen kummempaa.
- Haureutta
Haureutta on myös homoseksuaalisuus. Homoseksuaalisuus tarkoittaa kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välistä sukupuolisuhdetta. Raamattu luokittelee sen synniksi:" Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin. Luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia." ( Room 1:26-28 ks. myös 3 Moos 18:22)
"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset." ( 1 Kor 6:9) Miehimys sana tarkoittaa Raamatussa homoseksualistia.
Homoseksualisuus ei ole sairaus eikä syntymävika, se on opittua, ja siitä voidaan tehdä parannus.Siitä voi päästä eroon antamalla elämänsä Jeesuksen johtoon.
Raamattu varoittaa myös eräistä harhautuneen seksualisuuden muodoista, esimerkkinä eläimiin sekaantuminen (3 Moos 18:23) ja tekeytyminen vastakkaiseksi sukupuoleksi ( 5 Moos 22:5)
Tunnusta syntisi ja tee parannus.IHMISTEN SYYLLISYYS
Room.1:16-32
--
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
ZZZZZZZZZZZ
Jumala on vanhurskas (oikeamielinen) myös vihassaan. Koska Jumala on kaiken luonut, on Hänellä myös oikeus kaikkeen. Jumalaa emme voi nähdä (20). Mutta Hänen teoissaan voimme Hänet nähdä.
Ihminen ei voi itseään millään tavoin puolustaa. Jumalan edessä ei kukaan ole vanhurskas itsessään.
Irtaantuminen Luojasta vie automaattisesti ihmisarvon alentumiseen (22,23).
Roomalaiskirje puhuu kadotustuomiosta (5:16,18: 8:1) ja hukkumisesta (2:12), mutta antaa samalla myös tiedon siitä, miten evankeliumin vastaanottaminen pelastaa ihmisen (1:16). Armo ja tuomio kuuluvat yhteen; vain syyllinen armahdetaan.
Jumalan viha kohdistuu kaikkea jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan. Jumalattomuus johtaa pitämään valhetta totuutena ja joka puolestaan johtaa ihmisen Jumalan tahdon tietoiseen rikkomiseen (18).
Jumalan viha on oikeudenmukaista. Vihatessaankin Jumala rakastaa ihmistä eikä tahdo yhdenkään hukkuvan (2. Piet 3:9).
Jumalan hylkääminen johtaa luonnottomuuksiin niin sukupuolielämän kuin muunkin elämän alueella (26-28). Sen seurauksena on luonnon ja terveen elämän vastainen elämäntapa.
Paavali tuo esiin miesten välisen homoseksuaalisuuden ja naisten välisen lesbolaisuuden. Jo VT:ssa kielletään homoseksuaalinen käyttäytyminen (3 Moos 18:22).
Tekstissämme sanotaan kolme kertaa ”Jumala on hyljännyt heidät” (24,26,28).
Seuratessamme nykymaailman menoa ei voi olla näkemättä sitä turmelusta, johon Jumalasta vieraantunut ihmiskunta on joutunut. Turmeltunut ihminen- omaa nautintoa tavoittelessaan- kovettaa sydämensä, eikä välitä toisten hädästä.
Roomalaiskirjeen lopussa lueteltu paheluettelo on ikävää luettavaa. Se vie meidät keskelle kovaa maailmaa, jossa ihmisten häikäilemättömyys ja kovasydämisyys ovat vallalla (29-31).
- 1+1+1+1+1+1+1
Huomaatko Tapsa, kun Jumalan sanaa kirjoitit, alkoi tulla miinusta.
Meidät on ylennetty pilkattavien korkea-arvoiseen ruotuun, nyt meitä täysillä syljetään.
Minustakin on nyt useampi pilkkaketju täällä. Tiedätkö miksi? Heti kun sanoin toisessa ketjussa saa'tanalle, kuten Luther on neuvonut: "olen kristitty!" syöksyi helluntaisatanisti rakentamaan isoilla kirjaimilla häväistysketjua vastaani!
Sinustakin on tällä foorumilla näiden taholta levitetty omia pilkkaketjuja.
Vieläkö joku haluaa väittää helluntailaisten olevan kristittyjä? Tosiasia on, että heidän vihansa aivan leiskuu Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetuslapsia vastaan. Miinusta tulee ja herjauksia.Kumpa muistaisimme:
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. (1. Piet. 3:9).- Eenokki 12
Tapio522 kirjoitti:
Kumpa muistaisimme:
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. (1. Piet. 3:9).Saanen sanoa Tapio että aikoinaan samalla tavoin puhuvat karismaattiset luterilaiset minulle kun yksin vastustin keefarin joukkoja ja muita tarkoittaen että olisin hiljaa.
Tiedän kyllä että Herra on minun kanssani ja taidan tietää kenenkä kanssa on itse belsebub.
Te ette voittaneet Lutheria ettekä tule voittamaan minuakaan jos näin sanoisin. - 12%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Tapio522 kirjoitti:
Kumpa muistaisimme:
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. (1. Piet. 3:9).Oikeassa olet. Ei pitäisi kostaa, mutta tekee niin hyvää huitaista niiltä korva irti.
Ja kuolla Kristuksen mukana. - %-jude ja ¤-huivi
Eenokki 12 kirjoitti:
Saanen sanoa Tapio että aikoinaan samalla tavoin puhuvat karismaattiset luterilaiset minulle kun yksin vastustin keefarin joukkoja ja muita tarkoittaen että olisin hiljaa.
Tiedän kyllä että Herra on minun kanssani ja taidan tietää kenenkä kanssa on itse belsebub.
Te ette voittaneet Lutheria ettekä tule voittamaan minuakaan jos näin sanoisin.Tapsahan on luterilainen, ilm. pappi!
Ja hellurit ivaavat. Pilkkaketjuja rakentelevat.
Lyövät ruoskalla: "profetoi, kuka sinua löi!" - Viha leiskuu
sinulla nimim. 1 1 1..!!! Järkyttävää tuomiomieltä: "helluntaisatanisti"?!
Missä mahtaa olla sinun Jumalan pelkosi??? - %%%%%juutalainen*
Viha leiskuu kirjoitti:
sinulla nimim. 1 1 1..!!! Järkyttävää tuomiomieltä: "helluntaisatanisti"?!
Missä mahtaa olla sinun Jumalan pelkosi???Kyllä mää Jumalaa pelkään ja kunnioitan, mutten teitä. Te ette ole Jumala.
(Dägädägä-dängdängdäng.) - hah hah haaaa
%-jude ja ¤-huivi kirjoitti:
Tapsahan on luterilainen, ilm. pappi!
Ja hellurit ivaavat. Pilkkaketjuja rakentelevat.
Lyövät ruoskalla: "profetoi, kuka sinua löi!"Tapsa pappi?
hah hah hah haaaaa
anna mun kaikki kuulla
päivän paras vitsi - 13-V?
%%%%%juutalainen* kirjoitti:
Kyllä mää Jumalaa pelkään ja kunnioitan, mutten teitä. Te ette ole Jumala.
(Dägädägä-dängdängdäng.)13V?
Kastekysymyksessä helluntailais-karismaattiset uskovaiset eivät vaella Jumalan rakkaudessa. He vihaavat, arvostelevat ja provosoivat kaikkea mikä liittyy lapsikasteeseen. Lapsena kastettua uskoontullutta henkilöä, joka ei ole ottanut aikuiskastetta, pidetään ei-uskovana.
- Rippikaste
Toisaalta voitaisiin sanoa niin, että kristityt luterilaiset ovat enemmän kuin helluntailaiset, koska heidän vastasyntyneet kastetaan ja nuorisot, vanhemmat lapset käyvät rippikoulun. Siinä tapahtuu enemmän uskonnon asioita kuin pelkällä helluntailaisten kasteella. Valtionkirkko maksimoi mahdollisuuden ihmiselle olla lähellä Jumalan sanaa ja ei kukaan kiellä ketään kastamasta ja rippikoulun käymistä ihan minkä ikäisenä itse haluaa.
- Miksi luterilaiset
Rippikaste kirjoitti:
Toisaalta voitaisiin sanoa niin, että kristityt luterilaiset ovat enemmän kuin helluntailaiset, koska heidän vastasyntyneet kastetaan ja nuorisot, vanhemmat lapset käyvät rippikoulun. Siinä tapahtuu enemmän uskonnon asioita kuin pelkällä helluntailaisten kasteella. Valtionkirkko maksimoi mahdollisuuden ihmiselle olla lähellä Jumalan sanaa ja ei kukaan kiellä ketään kastamasta ja rippikoulun käymistä ihan minkä ikäisenä itse haluaa.
olette helluntailaisuus-palstalla, jos teillä on vaikeuksia hyväksyä helluntailaisia???
- hullukupullostatullu
Miksi luterilaiset kirjoitti:
olette helluntailaisuus-palstalla, jos teillä on vaikeuksia hyväksyä helluntailaisia???
Vuoroin vieraissa. Teikäläisiä vihaviesteinenne harhailee ympäri foorumeita.
Kun ajoitte mut muualta pois, tulin tänne. Eikö olekin kivaa? Miksi luterilaiset kirjoitti:
olette helluntailaisuus-palstalla, jos teillä on vaikeuksia hyväksyä helluntailaisia???
Luterilaiset kuten muihinkin seurakuntiin kuuluvat voivat täällä keskustella helluntailaisuuden hyvistä ja huonoista puolista. Netmissionissa saa keskustella vain helluntailaisuuden hyvistä puolista.
- Helluntailaisuudesta
mazdels kirjoitti:
Luterilaiset kuten muihinkin seurakuntiin kuuluvat voivat täällä keskustella helluntailaisuuden hyvistä ja huonoista puolista. Netmissionissa saa keskustella vain helluntailaisuuden hyvistä puolista.
saakin puhua ihan yhtälailla hyvää, kuin pahaa - mutta helluntailaisista - onkin eriasia.
Eenokki12 ivaa ja joku muu ihmenikki kirjoitti, miten helluntailaisilla on perinteenä valehtelu ja nimitteli heitä helluntaisatanisteiksi..että silleen! - 19%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Helluntailaisuudesta kirjoitti:
saakin puhua ihan yhtälailla hyvää, kuin pahaa - mutta helluntailaisista - onkin eriasia.
Eenokki12 ivaa ja joku muu ihmenikki kirjoitti, miten helluntailaisilla on perinteenä valehtelu ja nimitteli heitä helluntaisatanisteiksi..että silleen!Nimitin tiettyä aggressiivista kirjoittajaa tuolla nimityksellä. Kun sanoin: "olen kristitty", muija sai hepulin ja rakensi pilkkaketjun.
- Eenokki 12
Miksi luterilaiset kirjoitti:
olette helluntailaisuus-palstalla, jos teillä on vaikeuksia hyväksyä helluntailaisia???
Koska emme ole homoluterilaisia joilla on oma palstansa.
Minulla ei ole muuta paikkaa mihin mennä....opettamaan totuutta!
Hyväksyn hellarit mutta en sitä oppia mitä totena pidetään.
Eivät kaikki hellarit ole kerettilaisiä siksi kutsumme joitakin hellareita maltillisiksi. - Ei ihan noinkaan
19%%%%%%%%%%%%%%%%%% kirjoitti:
Nimitin tiettyä aggressiivista kirjoittajaa tuolla nimityksellä. Kun sanoin: "olen kristitty", muija sai hepulin ja rakensi pilkkaketjun.
"Nimitin tiettyä agressiivista kirjoittajaa tuolla nimityksellä"
Kirjoituksesi, nimim.19%%..13.4. klo 14.54 lopussa kirjoitat näin:
"Vieläkö joku haluaa väittää helluntailaisten olevan kristittyjä? Tosiasia on,
heidän vihansa aivan leiskuu Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetuslapsia
vastaan" - ???
- Tässä ketjussa
olevien luterilaisten kirjoitukset helluntailaisista ovat liioiteltuja ja aloituksen aihekin on ristiriidassa asenteiden, kuin kirjoitustensa kanssa!!!
Mitä toi tarkoitti tuossa aloituxessa? ---> zzzzzzzzzzzzz
Tuohan ilmiselvästi tarkoitti sitä, että kun olette unestanne heränneet, lukekaa sitten kirjoitettu viesti!
- ujostuttaa
ekivaari kirjoitti:
Tuohan ilmiselvästi tarkoitti sitä, että kun olette unestanne heränneet, lukekaa sitten kirjoitettu viesti!
ei ku se tarkoittaa että nyt mä lähren päikkäreille kuorsaamaan ja unelmoimaan siitä oikeasta elämästä jota unelmoin ja haaveilen ja jota en uskalla pyytää keneltäkään apua sen saamiseen kun olen niin ujo ja kaiholainen
1. Joh. 5:3
" Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;...".
>>>>>>>
Jjoka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös veljiään (sisariaan) (1. Joh.4:7-21). Johannes painottaa tätä kovin: ”Jumalan rakastaminen vie veljien rakastamiseen” (1.Joh.5:1-4).
Vain Jumala voi saada aikaan uskon ihmeen ihmisen sydämessä. Jumalasta syntynyt myös rakastaa Jumalaa, joka on hänet uuteen elämään synnyttänyt.
Mutta se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös muita Jumalan lapsia: Uudestisyntyneitten välille syntyy veljesrakkaus.
Johannes yhdistää erottamattomasti Jumalan rakastamisen Jumalan käskyjen pitämiseen.
”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;...”.
Jumalan käskyjen suloisuudesta puhuttiin jo vanhan liiton ihmisten keskuudessa.
Moni kokee, että käskyt on pantu ihmisille taakaksi. Asia on kuitenkin päinvastoin; käskyt ovat meille avuksi., ”käskyt eivät ole raskaat”.
Ne auttavat tietämättömät ja osaamattomat elämän tielle.
Se, joka rakastaa Jumalaa, ei tunne Hänen käskyjänsä raskaiksi täyttää.- karuselliselityksiä
Kirjoitat Tapio522
´´Jumalan käskyjen suloisuudesta puhuttiin jo vanhan liiton ihmisten keskuudessa.``
Sekoitat kirjoittaessasi Raamatusta Vanhaa ja Uutta Testamenttia sikinsokin mielesi mukaan. Otat paloja sieltä paloja täältä Vanhasta Testamentista ja Uudesta Testamentista ja kirjoituksesi sisältö uuvuuttavalla tavalla rasittaa asian ytimen esille tulon.
Sitten kun siihen vielä henkilökohtaisesti ilman laajenpaa objektiivisuutta lisäät sinulle itsellesi yleistettynä asioita, niin kuka pystyy karuselliuskontoselityksiäsi ymmärtämään?
En minä ainakaan! Aamen!
Psalmit 133
1 "Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
2 Se on niin kuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
3 Se on niin kuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 868109
- 896198
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344691- 363224
- 483216
- 432763
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432651
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo552402