Suomi24 kaapattu - ohjaus JUICYRU.COM-sivulle

No niin, viikonlopun aikana minut ohjattiin kolme kertaa juicyru.com - sivustolle, kun selain oli lataamassa suomi24:n sivuja. Maailmalla tämä on jo tuttu ilmiö, mutta nyt siis iski tämä "malware" myös tänne suomeen. Tuleeko jostain googleads-jutun mukana vai miten, en tiedä, luin vain pari hakukonejuttua googlesta ja siellä oli varsinkin jenkeissä ja englannissa todellinen ongelma.

Sivusto vaatii ensimmäiseksi rekisteröitymään, mikään edellinen-painike ei selaimessa toimi. Ainoa järkevä tapa poistua tuolta on sulkea selain, tyhjentää välimuistit ja sivuhistoria ja sitten uudelleen liikkeelle.

Suomi24:ssä kai nautitaan keväisestä viikonlopusta, viittaavat kintaalla näille "pikkuongelmille" ennen maanataita.

8

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Aborginaali-

      Ei ainakaan meikäläisen konetta ole kaapattu yhtään minnekkään.

    • ajari mies

      Mun koneeni on takuulla puhdas. Äsken kun luin suomi24:n sähköpostia, tarkalleen ottaen oli lataamassa saapuneet-laatikkoa, kun vaihtui sivu ja tuli ilmoitus että koneeni on kaapattu... Ohessa linkki kuvankaappaukseen, jonka nappasin ruudulta. Sitten tehtävänhallinta auki ja suljin koko selaimen sieltä, X-nappi oikeasta yläkulmasta kun ei yllättäen toiminut... http://aijaa.com/ApCKJ2

      Onkohan suomi24 täysi pöpömoottori vai missä vika lienee? Omat ounastelut menevät GoogleAds-suuntaan tai näihin mainoksiin. Pistän tämän viestin myös tuonne ATK-alan lehdistölle.

      • IE8 selain ja Windows 7 ????
        Haiskahtaa trollilta.


    • tiiberinski

      Onko koneesi tietoturva kunnossa? Vaikuttaa siltä kuin koneessasi olisi joku explorer-selaimen tietoturva-aukkoon iskenyt pöpö. Tyhjennä välimuisti ja selainhistoria,kuten lienet tehnytkin. Jos vika toistuu, tarkista mitä liitännäisiä olet sallinut, ettei sinulla ole joku nettipeli' chat tms käynnissä kun surffaat.

    • Hei @original-mikko,

      Kiitos aktiivisuudestasi. Laitoin sinulle viestiä, jossa kyselimme lisää tarkennuksia tilanteesta. Jos joku muu on törmännyt samaan tilanteeseen, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä ylläpitoon palautelomakkeella: http://www.suomi24.fi/palaute/lomake. Mitä tarkemmin pystytte kuvailemaan tilanteen, sen parempi.

      Terveisin,
      Elina
      Suomi24

    • Hei,

      Kiitos @orginal-mikko n aktiivisuuden, löysimme ongelman nopeasti ja se on nyt hoidossa.

      Terveisin,
      Elina
      Suomi24

    • Kittii

      Omituinen juttu tuo juicyru.com, mulla mennyt jo kaksi kertaa sinne itestään ilman painamatta mitään nappia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe