Itse kun jenkeissä kävin muutama vuosi sitten niin tuli kiinnitettyä huomiota hassuun laatikon malliseen autoon nimeltä Ford Flex. Jäi se auto sen verran kutkuttamaan että piti ihan esittelyvideo siitä katsoa (linkki alla, kannattaa katsoa myös käyttäjän muita videoita jos on amerikan käyttöautoista kiinnostunut.)
http://m.youtube.com/watch?v=qJzIIu3IxVk
Tämän videon katsottuani jäin ihmettelemään, että miksi ihmeessä tällaista Amerikan tilaa, ja Euroopan käytännöllisyyttä sisältävää tehokasta perheautoa ei tuoda Suomeen. Ei edes pienemmällä 2 litraisella eco-boost moottorilla...
Olen jo itse tehnyt tarvittavat autopäivitykseni, mutta ajattelin että ihan varmana olisin tuollaisen ostanut jos myynnissä olisi ollut, ja miksei moni muukin. Onhan tuo aika hieno!
Miksi Ford Flexiä ei myydä Suomessa?
10
727
Vastaukset
- ewfewfwf
Samaa olen ihmetellyt....myös monelta muultakin merkiltä löytyy mielenkiintoisia malleja joita ei Euroopassa taikka ainakaan Suomessa ole tarjolla.
- El Pollo del Muerta
Kyllä tuollaiselle kulkineelle Suomessa(kin) käyttöä olisi. Liekö Oy Ford Ab:n vaiko USA:n pääkonttorin linjaveto, ettei tuollaisia tuoda Euroopan markkinoille.
- hege2012
Niin..
On niitä muitakin malleja tosiaan, joita ei tuoda vaikka jopa kannattaisikin. - fletku
Jenkkimalli voisi viedä asiakkaita euromalleilta, ja toisekseen hyväksynnät EU-alueelle maksavat paljon.
- El Pollo del Muerta
Näyttäisi olevan hyväksytty Euroopan markkinoille, koska tässä, Viron kilvissä, myynnissä yksi.
http://fin.auto24.ee/used/1304865
Ja koska auto on rekisteröity ETA:n jossain jäsenmaassa, tulee se olla mahdollista rekisteröidä muissakin Euroopan Talousalueen jäsenvaltioissa.- sg gv
tuotu käytettynä usasta, ja virossa kuten ruotsissakin saa suomea helpommin kilpiin, on lisäksi kolarikorjattu
http://www.salvage-cars-for-sale.info/salvage/for-sale-ford-flex-2011-MTk5OTE2MzA
- El Pollo del Muerta
Tottakai on käytettynä USA:sta tuotu, entä sitten ? Amerikkalaisilla autoilla ajaville tuollainen juttu on itsestään selvä eikä mikään nega.
Tunnetko ko. yksilön. Jos auto on kolarikorjattu, on työ tehty sen verran hyvin, että se ei aiheuta haittaa.
Voi olla, että Virossa tai Ruotsissa saa amerikkalaisvalmisteisen auton kilpiin helpommin, mutta kun se on kerran ETA-alueelle rekisteröity, ei sen rekisteröintiä pelkää suomalaiset viranomaiset ihan niin kauheasti.- sg gv
suomeen ei välttämättä saa rekisteröityä vaikka toisi toisesta ETA-maasta, täällä on nääs niitä pilkunviilaajabyrokraatteja. näyttäisi joku tehneen ihan opinnäytetyönkin joskus
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/24256/Lehtonen_Markus.pdf?sequence=1
en tiedä miten on lait muuttuneen vuosien myötä, mutta ainakin n. 5 vuotta sitten oli kallista ja aikaa vievää
itse ajelen muuten muuttoautona tuodulla dodgella, ei ole tarvinnut vaihdella laseja tai valoja - sg gv
sg gv kirjoitti:
suomeen ei välttämättä saa rekisteröityä vaikka toisi toisesta ETA-maasta, täällä on nääs niitä pilkunviilaajabyrokraatteja. näyttäisi joku tehneen ihan opinnäytetyönkin joskus
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/24256/Lehtonen_Markus.pdf?sequence=1
en tiedä miten on lait muuttuneen vuosien myötä, mutta ainakin n. 5 vuotta sitten oli kallista ja aikaa vievää
itse ajelen muuten muuttoautona tuodulla dodgella, ei ole tarvinnut vaihdella laseja tai valojasivulta 35 lähtien on haastateltavien kokemuksia
- El Pollo del Muerta
Ei tilanne ole enää mikään kauhean paha. Nykyisin löytyy konttoreita joissa ei paska jäykkänä pelosta uskalleta ottaa Ameriikan jenkkejä rekisteröintikatsastukseen. Kannattaa vaan kysyä etukäteen, ettei turhaan lyö rahoja huonon konttorin tiskiin. Hommahan on sikäli hanurista, että jos katsuri saa päähänsä älyttömyyksiä, homma tyssää ja joudut aloittamaan muualla alusta.
USA-ajovalot kelpaa nykyisin, samoin lasit ja turvavyöt. Eteen pitää laittaa valkoista valoa näyttävät parkit. Sivuvilkut pitää asentaa. Taakse oranssia valoa näyttävät suuntavilkut, muutoin USA-takavalot kelpaa. Takasumuvalo pitää asentaa. Valojen tasonsäätö onnistuu, kun vaihtaa taakse ilmasäätöiset iskarit, ellei autossa ole itsessään tasonsäätöä.
Jos nyt otetaan vielä esimerkiksi tuo Urmaksen Flex, se varmaan täyttää kaikki em. vaatimukset. Samoin, koska se kilvissä kerran on, se oletettavasti täyttää päästövaatimukset. Mutta nimenomaan asiansa osaavalta katsurilta kysymällä selviää kaikki tarpeellinen.
Kannattaa unohtaa samantein kaikki "katotaan sitten"-"dokumenttia pitää olla (muttei kerrota mitä)-tyyppiset vastuunsa laistajat.
Katsuri tekee hallinollisia päätöksiä, joten hän on virkamieheen verrattavassa asemassa ja tällöin hänellä on velvollisuus antaa kysyttäessä kaikki tarpeellinen ja asiaan vaikuttava tieto. Samoi katsurin päätöksistä on valitusoikeus, mutta se on ajan ja rahan haaskausta.
Mutta kaikkinensa, kyllä Amerikan-Joen kulkineita kilpiin saa, ja helpommin kuin varmaan muutama vuosi takaperin. Mutta jonkinverran tulee olla asioista perillä niin homma sujuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684