Johannes 15
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
Puhtaudesta
6
100
Vastaukset
- EndTimes
Samaan aikaan oli tuo mielessä. Siirrän sen tähän tuolta toisesta ketjusta..
Uusi luomus on uusi hengellinen luomus. Se on täydellinen syntyessään.
Kuitenkin ihmisellä on lupa kasvaa ja kehittyä. Moni tekee virheen siinä, että luulee nyt olevansa ihmisenä täysin valmis ja tulee kykenemättömäksi ottamaan vastaan ojennusta ja viisaita neuvoja. Näin syntyy kulmikkaita ihmisiä joiden kanssa on vaikea tulla toimeen.
Hengen hedelmät ovat täydellisiä joka vaiheessa koska ne ovat kiinni rungossa joka antaa niille kasvun. Kukka on täydellinen kukkana ja raakile on täydellinen raakileena, mutta kaikki odottavat lopuksi niitä hedelmiä jotka ovat kypsiä. Raakile joka ei kypsy, on viallinen siinä vaiheessa kun sen kypsyminen pysähtyy.
Rungosta se elämä virtaa:) - Armonsisältö
Pelastuksen ehto:
Matteus 18
1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa. - Käskyt pidettävämyös
Matteus 19
16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." - Herättää
Tämä on erittäin puhutteleva ja herättävät opetus:
Matteus 7
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.- Kuka kertoo?
Harvat siis löytävät tuon tien, joka vie elämään! Ketkä sen löytävät ja miksi jotku sen löytävät?
EndTimes: "....ihmisellä on lupa kasvaa ja kehittyä. Moni tekee virheen siinä, että luulee nyt olevansa ihmisenä täysin valmis ja tulee kykenemättömäksi ottamaan vastaan ojennusta ja viisaita neuvoja....".
>>>>>
Se on totta!
Kol. 3:13
" ...kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa".
HIERONYMUKSEN jälkeensä jättämä ennustus (v. 340 j.Kr.) lopunajoista kuvaa hyvin tätä aikaa.
”Silloin annetaan valta nuorukaisille ja vanhat ymmärtäväiset miehet pidetään narreina.
Nuoret joka paikassa ylönkatsovat vanhain ymmärryksen ja toimen, sanovat `Kuule tuota vanhaa narria`. Vaatetuksellaan ja käytöksellään he etsivät mainetta ja kunniaa, että kaikki heitä suurina pitäisivät.
Silloin tulee joka paikassa kallis aika: nälkä, sota, verenvuodatus, maanjäristykset, tulipalot, huoruus, murhat, väärätopit, eripuraisuus ja sisällinen viha niin, ettei toinen toistansa voi kärsiä eli hänen puoleensa katsoa.
Silloin tulevat tulvat, sangen sopimattomat ilmat, ylönpalttinen kuivuus ja märkyys, hirmuiset myrskyt ja tuulet ja suuret ihmeet tapahtuvat taivaassa ja maan päällä sekä vedessä.
Linnut ja eläimet vähenevät ja katoavat.
Kauppakaupungit tulevat uutten tapain tähden. Tulevat suuret rasitukset ja verot ryöväyksien kanssa.”
>>>>>>>>>>
2. Piet. 3:3 ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan”.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510232
- 816833
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon434922- 614547
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714257Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme323829- 472888
- 362665
- 402300
- 2161912