Ikäni käsien (ja jalkojen) liikahikoilusta kärsineenä olen nyt alkanut ihan tosissani miettiä tuon iontoforeesilaitteen hankkimista itselleni. Hirveän vähän vain löytyy netistä ihmisten kokemuksia ko. laitteesta, mutta sen mitä olen löytänyt, niin on kyllä tainnut auttaa.
Eli oliskohan jollain asiasta tietoa ja kokemusta, hyviä ja huonoja?
Loppuuko hikoilu kokonaan, vai lieventyykö vain?
Iontoforeesihoito - Kokemuksia?
20
6552
Vastaukset
- jastu
Mulla on nyt viides hoitokerta menossa käsiin, voin kertoa tuon 10kerran jälkeen et miltä vaikuttaa siihen mennessä! :)
- WannabeDry
Voi olispa kiva kuulla :)
Nämä helteet patistavat tilaamaan laitteen aivan lähiaikoina, oli rahaa tai ei (heh, pitänee varastaa muutama satku säästötililtä..)
Vähän vain pelottaa, että entäs jos ei toimikaan? Tai no, miksei toimisi..
Hoidon testaus lääkärikäynneillä tuntuu jotenkin hankalalta, jotenkin sitä viimeiseen asti yrittää selvitä omin avuin. - WannabeDry
Tilasin, eilen hain postista, eka hoito suoritettu.
Jännää, saas nähdä mitä tapahtuu.- liikahikoilu
Mistä tilasit?
- WannabeDry
Dermis.fi
(http://www.dermis.fi/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=307)
Kolme hoitokertaa takana, vielä en uskalla sanoa mitään. - WannabeDry
Noniin, kymmenen päivää eli kymmenen hoitokertaa takana.
Aluksi tuntui, että hikoilu vain yltyi entisestään (saattoi myös johtua pirunmoisista helteistä, mutta luin että hoito saattaa aiheuttaa tällaista alkuun).
Noin viikon kestäneen hoidon paikkeilla aloin huomata vaikutukset - tämähän todellakin toimii!
Nyt, kymmenen päivän jälkeen jalkani ovat täysin kuivat, samoin kädet, joskin sormenpäät vielä aavistuksen hikoavat, mutta asia korjaantunee sormenpäiden "extrahoidolla".
Nyt kai sitten pitäisi ohjeen mukaan alkaa harventaa hoitokertoja, ja päästään ylläpitohoitoon.
Ensimmäistä kertaa elämässäni voin tepastella sisällä paljain jaloin. Ajatella. Ja ulkona, saavat varpaatkin nauttia kesästä vuosien sukkaelon jälkeen. Ei tarvitse hermoilla kättelyä etukäteen, voin tehdä käsitöitä ilman, että tarvitsee pitää jatkuvasti taukoja käsien hikoilun takia. Kivempi silitellä kissoja kun ei kaikki irtokarvat tartu märkiin käsiin.
Enää ei tarvitse jättää käsien takia mitään väliin, kuten tähän saakka. Aina olen halunnut oppia soittamaan pianoa, vaan eihän sellainen ole ollut mahdollista.
Pieniä asioita, vaan niin merkityksellisiä.
Jännä, kuinka elämä voi muuttua.
Jos joku sanoo, ettei rahalla saa onnea, voin kertoa, ettei asia aivan niin mustavalkoinen ole.- toinen potilas
morjes
hienoo kuulla että toimii. oon kans miettiny ton hommaamista, saako kysyä että paljonko hikoilit aikaisemmin eli ilmeisesti pitäis toimia vaikka olis todella runsasta hikoilua? ootko huomannu tähän mennessä mitään sivuvaikutuksia? - WannabeDry
toinen potilas kirjoitti:
morjes
hienoo kuulla että toimii. oon kans miettiny ton hommaamista, saako kysyä että paljonko hikoilit aikaisemmin eli ilmeisesti pitäis toimia vaikka olis todella runsasta hikoilua? ootko huomannu tähän mennessä mitään sivuvaikutuksia?Hikoilu oli todella runsasta, kädet ja jalat käytännössä koko ajan märkinä tai vähintään kosteat. Esim. kirjoittaessa ja askarrellessa paperit kastuivat, paljain jaloin jos käveli vaikkapa terassilla niin jalanjälki jäi puuhun. Itsekin ajattelin ensin, että saapa nähdä auttaako kun on niin runsasta tuo hikoilu, mutta kyllä, niin se vain auttoi :) Eli ei kuin ostamaan, tai jos et koe vaikeaksi käydä ensin ottamassa hoitoja lääkärissä (liekö tätä kuinka yleisesti tarjolla terveyskeskuksilla/sairaaloilla, en edes tiedä) niin siellähän voi ensin kokeilla ennen kuin itselle ostaa.
Mää ostin vähän riskillä kun ei aiempaa kokemusta ollut, mutta kyllä kannatti ostaa.
Nytkin kädet kuivat kun kirjoitan koneella, ihanaa kun ei näppiskä kastu!
Sivuvaikutuksia.. En ole huomannut mitään haittoja :)
Pelkästään positiivisia vaikutuksia, kylmäkätisyyskin on "parantunut". - toinen potilas
WannabeDry kirjoitti:
Hikoilu oli todella runsasta, kädet ja jalat käytännössä koko ajan märkinä tai vähintään kosteat. Esim. kirjoittaessa ja askarrellessa paperit kastuivat, paljain jaloin jos käveli vaikkapa terassilla niin jalanjälki jäi puuhun. Itsekin ajattelin ensin, että saapa nähdä auttaako kun on niin runsasta tuo hikoilu, mutta kyllä, niin se vain auttoi :) Eli ei kuin ostamaan, tai jos et koe vaikeaksi käydä ensin ottamassa hoitoja lääkärissä (liekö tätä kuinka yleisesti tarjolla terveyskeskuksilla/sairaaloilla, en edes tiedä) niin siellähän voi ensin kokeilla ennen kuin itselle ostaa.
Mää ostin vähän riskillä kun ei aiempaa kokemusta ollut, mutta kyllä kannatti ostaa.
Nytkin kädet kuivat kun kirjoitan koneella, ihanaa kun ei näppiskä kastu!
Sivuvaikutuksia.. En ole huomannut mitään haittoja :)
Pelkästään positiivisia vaikutuksia, kylmäkätisyyskin on "parantunut".On kyllä mahtavaa kuulla, pitänee sitten ostaa. Toi on kyllä pieni hinta siitä jos tosta niin v'****maisesta vaivasta pääsee eroon. Sulla hikoilu poistu siis kokonaan? Kauan muuten käytit alussa laitetta kerralla ja kuinka usein ylläpidät hoitoa?
- WannabeDry
Sormenpäät on sellaiset että saattavat vähän kostua, vaikka muuten kämmenet olisivat aivan kuivat. Mistähän sitten johtuu, en tiedä mutta siitä oli jossain mainintaakin. Niille voi kuitenkin ottaa "extrahoitoja" erikseen (en ole ite ottanut eli en voi sanoa parantaako sitä asiaa, periaatteessa miksipä ei parantaisi), mutta itse olen tarvittaessa extrahoitona käyttänyt sormenpäihin sitä apteekista saatavaa Absolut Torria. Mutta jos pilkkua viilataan, niin en siis voi sanoa että hikoilu olisi 100 % loppunut. Vaan mistä tietää, mikä on sitten sitä normaalia hikoilua, kun kaikillahan joskus kädet hikoaa? Eniwei, kämmenistä siis 100% loppunut, sormenpäistä ei aivan mutta kyllä riittävän hyvin.
Jokatapauksessa olen tyytyväinen, elämä helpottunut ihan hirveästi.
Ihan alkuun käytin laitetta yhden kerran joka päivä 10 päivän ajan (kuten ohjeissa taisi olla), sen jälkeen vähensin niin että viikon ajan joka toinen päivä, seuraavalla viikolla (tai kahden viikon ajan) joka komas päivä ja taas vähemmän.. Nyt kun aikaa on kulunut, olen huomannut että kerran viikossa on aika hyvä ylläpitohoito, välillä kun on aikaa ja innostusta niin saatan useamminkin - mitä useammin, sitä tehokkaampaa, näin se taitaa olla. Samahan se on kun on kerran oma laite, niin voi oman mielen ja elämänrytmin mukaan hoitaa milloin ehtii ja haluaa ja kokee tarvetta :)- toinen potilas
Ok kiitos paljon informaatiosta! Netistä näyttäs löytyvän myös porukan omatekoisia iontoforeesilaitteita, voi olla että tulee testattua ensin semmosta kun melko yksinkertainen kerran on. Pitänee raportoida tuloksista..
- WannabeDry
^jep, mää kans törmäsin niihin ja youtubessa on oikein video-ohjeita :P
Kunhan et ittees vahingoita.
Mulla meni tosiaan about viikko, ennen kuin alkoi tulla tulosta, aluksi tuntui että hikoilu yltyi, mutta sitten se vain loppui ja elämä oli ihanaa :)- toinen potilas
Semmonen kyssäri tuli vielä mieleen että onko siinä sun laitteessas mitään virran/ jännitteen säätöö ja jos on niin ootko joutunu lisään ajan kuluessa?
- Kädet
Semmonen kyssäri tuli vielä mieleen että onko siinä sun laitteessas mitään virran/ jännitteen säätöö ja jos on niin ootko joutunu lisään ajan kuluessa?
Terve.
Minulla olisi myytävänä Iontoforeesilaite Idromed 5 GS. Ostin laitteen 25.4.2013.
Maksoin siitä kuluineen 691 e. Myyn laitteen 500 e.
Katso tarkemmin tori.fi. - WannabeDry
Säätövaraa on muistaakseni 1-25 mA (milliampeeriin).
Ohjeissa oli suositukset, paljonko käsille ja jaloille, mutta ite oon tuntuman mukaan säätänyt, eli säädän niin korkealle kuin tuntuu hyvältä. Käsiä nipistelee/kihelmöi hoidon aikana herkemmin kuin jalkoja, ja mulla on yleensä käsille säädettynä 7-10 mA (lisään/vähennän hoidon aikana tarpen mukaan) ja jaloille aika vakio on 10-13 mA. Nämä vaihtelee milloin mitenkin, ja varsinkin riippuu onko käsissä haavoja tai ihottumaa (mulla atooppinen ihottuma).
Mutta siis oman kokemuksen mukaan ei mene niin, että "toleranssi kasvaa" :) - WannabeDry
Kädet kirjoitti:
Terve.
Minulla olisi myytävänä Iontoforeesilaite Idromed 5 GS. Ostin laitteen 25.4.2013.
Katso tarkemmin tori.fi."Terve.
Katso tarkemmin tori.fi. "
Saako udella, miksi myyt? Eikö ollutkaan apua? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun keskustelupalstoilla en ole ollenkaan nähnyt, että joku olisi kirjoittanut negatiivisista kokemuksista tai laitteen tuomasta pettymyksestä, eli jos sulla jotain sellaista on niin vois olla hyödyllistä tietoa laitteen ostoa harkisteville :)
- ionstreamer
kokeile kone ionstreamer. Todella "toimii".
- Anonyymi
Toimii mulla!!
- Anonyymi
Tilasin dermisiltä oman laitteen noin kk sitten, hikoilu loppunut 90 prosenttisesti käsistä ja jaloista. Tosiaan aluksi tuntui että hikoilu vaan lisääntyi mutta parin viikon jälkeen olinkin ihmeissäni hikoilun häviämisestä. Nyt kaduttaa että kokeilin laitetta vasta nyt enkä 10v sitten... suosittelen kokeilemaan jos joku on vastaavassa tilanteessa
- Anonyymi
Mä ostin laitteen jo muutama vuosi sitten, mutta nyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana saanut käytettyä sen verran pitkäjänteisesti, että tullut kunnolla tulosta. Alussa tuntui, että kädet kuivuu hoidoista niin paljon, että en pysty tekemään siinä tahdissa, kun ohjeessa sanottiin. Lisäksi vaikutus ei ollut niin merkittävä, kun olisin toivonut. Jos sain hikoilun hieman vähenemään, viikonkin tauko vaikka reissun takia vei alkupisteeseen.
Mutta nyt vihdoin kädet on kuivat! Etsin tietoa miten saisin laitteen toimimaan itselläni paremmin, ja päädyin lukemaan englanninkielisiä keskusteluja redditistä. Siellä oli kehuttu mineraaliveden käyttöä ja erityisesti San Pellegrinoa. Joten kokeilin ja se tosiaan paransi tehoa! Vaikuttaa veden kovuuteen, ilmeisesti suomessa monessa paikassa on liian pehmeä vesi laitteelle. Tällä hetkellä teen niin, että laitan puolet nestemäärästä san pellegrinoa, puolet lämmintä hanavettä ja lisäksi pieni määrä (alle 0,5 teelusikallista) epsom suolaa. Tein hoitoja muutaman viikon ajan joka toinen päivä ja sitten harvensin. Nyt teen pari kertaa viikossa, mutta vaikuttaa siltä, että voisi vähentää kertaan/viikko.
Teen tätä siis käsille ja jossain vaiheessa voisin kokeilla jaloille myös. Luultavasti monille hoiti toimii pelkällä hanavedellä, mutta jos ei, kannattaa kokeilla mineraalivettä. Ainakaan mulla ei kädet kestänyt niin tiheitä hoitoja, että pelkkä tavallinen vesi olisi alkanut tehoamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014