Kasteessako uudelleensynnytään?
uudelleen syntyminen kastealtaassa?
8
86
Vastaukset
- kevättääkö
Noo ei sitten taatusti altaisa synnytä, eikä kukaan sellaista koskaan ainakaan helluntaissa ole edes unissaan puhunut.
- Uudestisyntymän peso
Ei todellakaan, vaan Jumalan Sana ja Pyhä Henki synnyttävät uskon ihmisen sydämessä. Tämä on uudestisyntymistä. Kaste on "uudestisyntymisen peseminen Pyhässä Hengessä" niin kuin Paavali kirjeessään Tiitukselle asian ilmaisee.
- ei estettä!
Kyllähän kaste-altaassakin voi uudestisyntyä. Varsinkin jos siinä ei ole vettä ja
ihminen haluaa tehdä siellä parannuksen.
Useimmiten kuitenkin parannus tehdään huonetiloissa.
Ei siellä mitään muuta tapahdu kuin että kuiva ihminen nousee märkänä ylös. Siinä totuus.
- Tapahtuuko
Mitä kasteessa tapahtuu?
Miksi lapsikaste sitten johtaa helvettiin ja aikuiskaste taivaaseen?
Ei lapsikaste uudestisynytä ketään.
43 Vastausta 77 Lukukerta
ei kaste sitä tee
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11408136Ei lapsikaste johda helvettiin, jos uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja pyrkii rakastamaan lähimmäistään.
Aikuiskaste johtaa helvettiin jos ei ole uskoa Jumalaan ja Jeesukseen ja ei rakasta lähimmäistään. Ja jos kaste on jo kerran toimitettu (esim. lapsena) sitä ei tarvitse uusia. Raamatussa on yksi kaste.
Helluntailais-karismaattisten kasteeseen liittyvä opetus ei ole raamatullinen. Heidän pääasiansa on pyrkiä vaan kaikin tavoin mitätöimään luterilaisten, ortodoksien ja katolilaisten toimittama kaste.- Eenokki 12
mazdels kirjoitti:
Ei lapsikaste johda helvettiin, jos uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja pyrkii rakastamaan lähimmäistään.
Aikuiskaste johtaa helvettiin jos ei ole uskoa Jumalaan ja Jeesukseen ja ei rakasta lähimmäistään. Ja jos kaste on jo kerran toimitettu (esim. lapsena) sitä ei tarvitse uusia. Raamatussa on yksi kaste.
Helluntailais-karismaattisten kasteeseen liittyvä opetus ei ole raamatullinen. Heidän pääasiansa on pyrkiä vaan kaikin tavoin mitätöimään luterilaisten, ortodoksien ja katolilaisten toimittama kaste.Maz... Tuo sana "pyrkimys" on väärä pitää sanoa, rakastaa lähimmäisiään.
Oikein on katolisten, ortod. ja luterin kastetta ei saa uusia.
- Tapahtuuko
luterilaisten, ortodoksien ja katolilaisten toimittama kaste.
Jos pitäisi äänestää lapsi- aikuiskasteesta niin huutoäänestyksessä helluntailaiset voittais kun ovat harjoitelleet äänenkäyttöä ja uskaltavat huutaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m152437Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372