Koska Jeesus sanoi olevansa Isän kanssa yhtä? Eikö tämän logiikan mukaan Jumala ollut mukana myös kärsimässä Pojan kanssa ristillä? Kun Jeesus huusi "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit", vasta silloinko hän tunsi hengessään Jumalan poistuvan?
Oliko Isä myös ristille naulattu?
23
92
Vastaukset
- tode*
ristillä kuoli ihminen Jeesus. Jumala ei kuollut. Tässä kolminaisuus näyttäytyy selkeästi.
Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me emme ymmärrä.- Tjaah-ah
>>Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me emme ymmärrä.>>
Kylläkai niikkä kolminaisuusopin muotoilijoilla on aikanaan täytynyt olla jonkinlainen näkemys siitä, mitä he kolminaisuudesta puhuessaan tarjoittavat. Eihän muuten tuommoisessa kolminaisuusopissa olisi muuten mitään järkeä. - Vai olisiko mahdollista, että he ovat kolminaisuusoppia luodessaan halunneetkin esittää opin, jonka pääpointti ja perustarkoitus on esittää uskottavaksi oppi joka on mahdoton ymmärtää. - Mikäli näin olisi (?), kysymyksessä voisi vaikka olla opin arvostelijoiden kriittisen kysymyksenasettelun murentaminen: sulkeehan jo tuo "ihmiselle käsittämätön salaisuus" kaiken ymmärryksen ulkopuolelle. Jäjelle jää pelkkä alistuminen salaisuuden eteen. tode* kirjoitti: >"Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me emme ymmärrä."<
____________________________
Sellaista mitä opettaja ei itsekään ymmärrä, sellaista ei saa myöskään opettaa! Ne ovat niitä Raamatun kieltämiä "ämmäin taruja." [1.Tim. 4:7]
1. kirje Timoteukselle 1
7 "tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."- Uskokaa Oppi!
Jumala on neliskulmaisuus pitkulaisuudessa!
Se on kehittelemäni pyhä neliskulmaisuusoppi!
Jumalan neliskulmainen olemus pitkulaisuudessa on salaisuus, jota me emme ymmärrä.
Jos et usko Jumalan neliskulmaiseen pitkulaisuuteen, et usko poikaan ja kun et usko poikaan, et usko isään etkä pääse taivaaseen.
Epäuskoisuudessasi joudut kuumaan paikkaan jossa on tekohampaiden kiristystä ja kaikkee muutakin epämukavaa. - Ota Hota!!!
Tässä kolminaisuus näyttäytyy SELKEÄSTI.
Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me EMME YMMÄRRÄ. - Uskokaa Uskoa!'''''!
Uskokaa Oppi! kirjoitti:
Jumala on neliskulmaisuus pitkulaisuudessa!
Se on kehittelemäni pyhä neliskulmaisuusoppi!
Jumalan neliskulmainen olemus pitkulaisuudessa on salaisuus, jota me emme ymmärrä.
Jos et usko Jumalan neliskulmaiseen pitkulaisuuteen, et usko poikaan ja kun et usko poikaan, et usko isään etkä pääse taivaaseen.
Epäuskoisuudessasi joudut kuumaan paikkaan jossa on tekohampaiden kiristystä ja kaikkee muutakin epämukavaa.Iivari syntyi neitseestä saunassa joulukuun 25 päivänä. Laitumille vaelsi ympäri maailmaa kuoroja lauleskelemaan lehmipaimenille ja kertomaan Iivarin syntymisestä. Kylän lehmipaimenet jättivät lehmät yksikseen ruohoa puremaan ja lähtivät laitumilta katsomaan Iivaria saunaan. Afrikasta tuli kolme '''''' kameleilla ratsastaen ja toivat paljon joululahjoja Iivarille joka niistä onnellisena sanoi että '''''''''' '''''''' ''''''' ''' ''''''''''' ''''''''''''''''''' '''''' ''''''''''. Sitten ne '''''''''''' lähtivät Hesaan pystyttämään lipputankoa lippuineen eduskuntatalon katolle ja koilottamaan sieltä joka per'''tai porukkaa pyllistelemään rakentamaansa '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' per''le! Pärkhele!
- tode*
ekivaari kirjoitti:
tode* kirjoitti: >"Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me emme ymmärrä."<
____________________________
Sellaista mitä opettaja ei itsekään ymmärrä, sellaista ei saa myöskään opettaa! Ne ovat niitä Raamatun kieltämiä "ämmäin taruja." [1.Tim. 4:7]
1. kirje Timoteukselle 1
7 "tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."ymmärrän oikein hyvin, että Jeesus on Jumala. Se, kuinka se on "teknisesti" mahdollista, ei ole minun asiani tietää. Se paljastuu sitten joskus.
- Ota vain.
Ota Hota!!! kirjoitti:
Tässä kolminaisuus näyttäytyy SELKEÄSTI.
Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me EMME YMMÄRRÄ.Uskon, ja uskomme kaikki, että kukaan meistä ei ole selittämään Jumalaa.
Minä olen se joka minä olen. Eikös niin ja otapa siitä kiinni.
Luotu alkaisi selvittää... Ei kannata.
Jeesuskin sanoi, Minä Olen.
Niin, Pyhä Henki kirkastaa Pojan.
Siinäpä se yhtälö on, joka jää yli ymmärryksien, eikä siitä kannata alkaa kinastelemaan. - keskiviikko 17.4.P
ekivaari kirjoitti:
tode* kirjoitti: >"Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me emme ymmärrä."<
____________________________
Sellaista mitä opettaja ei itsekään ymmärrä, sellaista ei saa myöskään opettaa! Ne ovat niitä Raamatun kieltämiä "ämmäin taruja." [1.Tim. 4:7]
1. kirje Timoteukselle 1
7 "tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."Ekivaari. Taitaa ne rahkeet sinullakin olla senverran kevyet, kuten miellä kaikilla, että Jumala jää selittämättä.
Hän on se joka Hän on. Siinä se on ja Jeesus sanoi itsestään saman.
Sekä Pyhä Henki, Hän kirkastaa Kristuksen.
Ehkä tässä voimme olla viisaita ja jättää liian painavat ajatuksemme sanomatta, se ei kuitenkaan satu kohdalleen.
Mutta joskus, sitten kun olemme perillä ja vajavuus lakkaa, tietomme on täydellistä.
Voimme käsittää Jumalan mittasuhteista jotain, mitä tämä ymmärrys ei käsitä. - asiastakyse
Ota Hota!!! kirjoitti:
Tässä kolminaisuus näyttäytyy SELKEÄSTI.
Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me EMME YMMÄRRÄ.Ymmärrämme tuon salaisuuden sen jälkeen, kun saamme kohdata Herran. Jumala kutsuu ymmärtämään. Jumala antaa kutsun tulla tuntemaan Herra, joka on Hänen Poikansa, Jumalan Sana, Luoja, kaiken ylläpitäjä.
Jumala antaa Henkensä Poikansa kirkastajaksi. Pyhän Hengen lahja opettaa tuntemaan Herran ja joka antaa oman sinettinsä siitä, että Jumala on totinen Jumala, saa tulla elämään Jumalan kanssa, joka on ME ja joka jää asumaan heidän luokseen, jotka pitävät Jumalan Pojan tänne puhumat Sanat.
Ensin me katsomme vain, katsomme sisäisen ihmisen herätetyillä silmillä, Jeesukseen. Emme mitään vielä tuossa kutsun vaiheessa käsitä, mutta uskomme. Sen jälkeen alkaa Herran tuntemisen oppimisen aika ja tuo on se tärkeä aika, sillä jos tuossa ajassa tulee joku opettamaan vastoin Pyhän Hengen ja Sanan opetusta, saattaa ihminen lähteä samantien väärälle tielle ja Herran sisäinen näkeminen etääntyy etääntymistään. Sen jälkeen ihminen ajautuu tilanteeseen, jossa lihan, eli ulkoisen ihmisen järjellä opiskelee ja ottaa vastaan lihan anteja, eli sielullisia oppeja.
Joka lähtee oikealle tielle, saa kaiken aikaa nähdä Herran, hengen ihmisen silmillään. Vaikka tuossa tilanteessa viholliset piirittäisivät oikealta ja vasemmalta, ei se Jumalan lasta pelota, sillä hän näkee kaiken aikaa Herransa.
Sinä, joka olet herätetty, lue paljon Raamattua Pyhän Hengen kirkastuksessa.
Sinä, joka olet tänään epätietoinen Jumalan muodosta, rukoile. Hän antaa voiman hyljätä jumalankuvat, jotka eivät kerro Herrasta. - Ota Hota!!!
Ota vain. kirjoitti:
Uskon, ja uskomme kaikki, että kukaan meistä ei ole selittämään Jumalaa.
Minä olen se joka minä olen. Eikös niin ja otapa siitä kiinni.
Luotu alkaisi selvittää... Ei kannata.
Jeesuskin sanoi, Minä Olen.
Niin, Pyhä Henki kirkastaa Pojan.
Siinäpä se yhtälö on, joka jää yli ymmärryksien, eikä siitä kannata alkaa kinastelemaan.Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me EMME YMMÄRRÄ.
Selityksesi on vieläkin sekavampi, jota me EMME YMMÄRRÄ.
Tässä kolminaisuus näyttäytyy SELKEÄSTI, jota me EMME YMMÄRRÄ. - Ota Hota!!!
Ota vain. kirjoitti:
Uskon, ja uskomme kaikki, että kukaan meistä ei ole selittämään Jumalaa.
Minä olen se joka minä olen. Eikös niin ja otapa siitä kiinni.
Luotu alkaisi selvittää... Ei kannata.
Jeesuskin sanoi, Minä Olen.
Niin, Pyhä Henki kirkastaa Pojan.
Siinäpä se yhtälö on, joka jää yli ymmärryksien, eikä siitä kannata alkaa kinastelemaan.Jumalan kolminainen olemus on jakomielitautisten keksimää sairasta höpinää, jota me EMME YMMÄRRÄ.
- Tässä teille
Ota Hota!!! kirjoitti:
Tässä kolminaisuus näyttäytyy SELKEÄSTI.
Jumalan kolminainen olemus on salaisuus, jota me EMME YMMÄRRÄ.nimimerkit: Uskokaa oppi, Uskokaa Uskoa ja Ota Hota!
"Jumala ei salli itseänsä pilkata; mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää" ja
"Jokaisesta turhasta sanasta hänen on tehtävä tili Jumalalle".
- asiastakyse
Jeesus on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja jonka lihassa synti tuomittiin. Jeesus oli Ihmisen Poika ristinkuoleman aikaan ja näin tuli viimeiseksi Aadamiksi ja sovitti ensimmäisen Aadamin lankeemuksen ja synnin. Jumala oli Ihmisen Pojassa sovituksen aikanakin, koska ihmisen Poika oli Jumalasta tullut tänne lihaksi/lihaan. Jumala oli täällä ja taivaassa ja sen voit lukea Raamatusta.
Koska Jeesus oli viimeinen Aadam ristillä, niin Hän oli Jumalan ja Ihmisen Poika. Hänhän oli siitetty Pyhästä Hengestä neitys Mariaan, ihmiseen. Jumalan Poikana Hän alistui synnin kovaan rangaistukseen, mutta Ihmisen Poikana pelkäsi. Hän hikosi verta ahdistuksensa takia ennen ristiin naulitsemista ja näin Hänestä, esikuvastemma ja vanhimmasta veljestämme saamme nähdä ihmisen, joka kärsi kaikessa ja voi kärsiviä auttaa. Hän siis kärsi kuten kuka tahansa ihminen, mutta Jumalan Poikana kärsimys lakkasi ja voitto on meidän, Hänen voitossaan elävien. Kuuliaisuutensa takia Jeesus, Jumalan ja Ihmisen Poika voitti. - HelluntaiHaisee
JDS oppi on aivopieru. Tyhmien settiä joka ei tajua kolminaisuutta. Isä katsoi ristille mutta Poika siellä oli.
Siis helluntailaiset ovat tyhmiä kun saappaat.
Helluntailaiset eivät tajua klassisesta kristinuskosta hevonpaskaa. - tode*
helluntaiteologia ei allekirjoita JDS -oppia.
* Helluntaiteologia on yhtä kuin Raamatun teologia. Jeesuksen jumaluutta ei voida oppia kirjainta tutkimalla, eikä lukemalla. Kelle Isä ilmoittaa Pojan, hänelle se on selviö, Jeesus on Jumala. Mutta ellei Jumalan Henki tätä ilmoita, niin kuin se ilmoitettiin Pietarile, Jeesusken jumaluus jään kokematta ja tietämättä, kirjaimen ympärillä voidaan jankuttaa loputtomasti, eikä koskaan tulee epäuskoille selväksi, että Jeesus on Jumala.
* Johanneksen kirjeet valaisee kohtalisen hyvin, ja sen voi ymmärtää, ken on saanut uudestisyntyä Jumalan Hengen kasteessa. Sielulliset ja omilla aivoilaan yrittäjät eivät voi koskaan tulla tuntemaan Jeesuksen sisäistä tuntemista, jonka kautta myös Isä ilmoittaa Pojan ja Poika Isän, ja kellä ei ole Isää, ei ole Poikaakaan. He eivät edes ymmärrä, mitä on tuntea Kristus sisäisesti !
* Koska lihakin mielistyy ja on mielellään viisas, ja haluaa tietää, tieto kiehtoo, siksi nimellis kristillisyyskin versoo, koska tieto kiehtoo, oli se sitten tähti -tai jumalatiedettä ja jäjen viisaudessa opitaan kyllä paljon, mutta se tieto ei ole sitä tietoa kuin sen tulisi olla, se sivuaa ja käy välillä totuudessakin, mutta törmää aina siihen, kun hengellisyys tulee vastaan ja uskon kautta ymmärrettävät Raamatun sisäiset Jumalan Hengen ilmoitukset pitäisi myös osata tietää, niin kuin tietää tulisi !
* Oikeastaan tämä jakaa kristityt kahtia, toisella on Kristuksen sisäinen tunteminen, ja he tuntevat Jeesuksen myös Jumalaksi, sitten on ns. kristittyjä, jotka ei koskaan ole oikeasti uudestisyntyneet, he vaan ovat kasvaneet lapsenuskossa aikuiseksi, eikä koskaan päässeet oikeasti kokemaan Kristuksen sisäistä tuntemista omakohtaisesti, siki meihin helluntailaisiin niin herkästi loukkannutaan, siispä vika ei ole meissä, vaan evankeliumissa, aito helluntailaisnen on kokenut evankeliumin aidosti, ja on päässyt kokemaan hengellisen elämän joka kumpuaa iankaikkiseen elämään, ilman sisäistä Kristuksen tuntemista jää tästä hengellisestä elämästä osattomaksi, siinä on se , miksi olemme niin "tuomittuja" monelta kantilta, ja pohjimmainen syy on epäuskoisissa jotka ei koskaan pääse sisäpuolelle, koska heidän ylpeytensä on se este ja tukko hengelliseen elämään !
* Eikö Paavali sanokkin, jotenkin näin, " Se este on uskottomissa itsesään, heidän silmänsä ovat sidotut näkemästä hengellisiä."
Helluntaiteologia ei voi olla raamatun teologiaa, koska siellä esiintyy niin paljon epäraitista toimintaa ja tuomiohenkisyyttä muita kristittyjä kohtaan. . Helluntaiteologia on saanut alkunsa Amerikasta, kuten niin moni muukin harhautunut oppi.
- palstalainen---
Olen ollut noin 30 vuotta hellari ja seuraan myös luterilaista julistusta. Kyllä uudestitsyntyneillä kirkon papeilla ja hellareilla on melko yhtenäeien linja jumalan kolminaisuudesta. Siis kyllä Isä ja Poika ja Pyhä Henki olivat osallisena ristinkärsimyksissä.
Jumala on Kaikkivaltias ja kaikki on hänelle mahdollista. Ihmisen järki on rajallinen ymmärtämään.
- Palvelija 2
Kyllähän Isä varmasti hengessä kärsi poikansa puolesta, niinkuin kuka tahansa isä, joka näkee poikansa kärsivän. Tässä tapauksessa Isä oli kuitenkin itse taivaassa, ja vain Poika oli maan päällä.Se riitti, enempää ei tarvittu, Jeesuksen uhri oli täysin riittävä, eikä Isän, sen paremmin kuin Pyhän Hengenkään tarvinnut kärsiä ristinkuolemaa. Ristejähän tosin oli kolme, mutta kahdelle niistä riitti ryövärikin, eli niillä ei ollut pelastuksen kannalta merkitystä. Kysehän oli myös tavallan suhteellisen pienestä lankeamisesta alunperin, eli pelkästä omenan syömisestä, mistä kaikki alkoi, vaikka siitä tosin käynnistyi suuri tragedia, niin alkuperäinen syy oli sen verran pieni, että riitti täysin se, että Poika tuli maan päälle ja antoi itsensä uhriksi, Isän ei sitä tarvinnut tehdä.
- asiaaaa nyt
Lunastajamme Jeesus Kristus on ainutlaatuinen, sillä hän on jumal'ihminen eli tosi Jumala ja tosi ihminen samassa persoonassa. Jumalan Poika otti itseensä neitsyt Mariasta todellisen ja täyden ihmisyyden siten, että Jumala ja ihminen ovat Kristuksessa yksi persoona.
Vapahtajallamme Jeesuksella on samanaikaisesti kaksi luontoa, jumalallinen ja inhimillinen. Ne ovat yhdistyneinä hänen persoonassaan siten, että molemmat ovat osallisia toistensa ominaisuuksista.
Niinpä esimerkiksi kärsimys on inhimillisen luonnon ominaisuus, mutta jumalallinen luonto oli siitä osallinen, kuten Raamattu todistaa: "Elämän ruhtinaan te tapoitte" (Apt. 3:15).
Kaikkivalta on taas Jumalan ominaisuus, joka on Kristuksen jumalallisella luonnolla. Mutta tästä samoin kuin muistakin jumalallisista ominaisuuksista Kristuksen inhimillinen luonto on osallinen.- asiaa nyt2
Jeesuksen Kristuksen lunastajan tehtävässä on kaksi olotilaa: alennuksen tila ja korotuksen tila.
Alennuksen tilassa hän oli pyhästä sikiämisestään aina hautaamiseensa asti.
Korotuksen tila alkoi hänen kuolleista heräämisestään ja kestää iankaikkisesti.
Alennuksen tilassa Lunastajamme ei aina eikä täysin käyttänyt inhimillisen luontonsa Puolesta sitä jumalallista kirkkauttaan, josta hänen inhimillinen luontonsa oli osallinen, vaan hän alensi itsensä mitä syvimmällä tavalla voidakseen lunastaa meidät kuuliaisuudellaan ja kärsimisellään. Lunastus olisi jäänyt tekemättä, jos hän olisi aina ja täydellisesti käyttänyt jumalallista kirkkauttaan.
Huomio: Toisinaan Jeesus käytti jumalallista kirkkauttaan inhimillisen luontonsa puolesta, esimerkiksi kirkastumisessaan ja kun hän teki ihmeitä. Siten hän osoitti olevansa Jumalan Poika ja luvattu Vapahtaja.
Korotuksen tilassa Lunastajamme käyttää nyt aina ja täysin inhimillisen luontonsakin puolesta jumalallista kirkkauttaan.
Raamattu opettaa Jeesuksen astumisesta alas helvettiin, että kun Jeesus oli tullut eläväksi haudassaan, hän astui alas helvettiin ja näyttäytyi siellä kaikille vihollisilleen mahtavana pimeyden valtojen voittajana. Jeesus ei siis astunut sinne kärsimään, vaan osoittamaan voittonsa. Se oli valtava lain saarna, jolla hän riisui aseet vihollisiltaan ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi. - asiaa nyt3
asiaa nyt2 kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen lunastajan tehtävässä on kaksi olotilaa: alennuksen tila ja korotuksen tila.
Alennuksen tilassa hän oli pyhästä sikiämisestään aina hautaamiseensa asti.
Korotuksen tila alkoi hänen kuolleista heräämisestään ja kestää iankaikkisesti.
Alennuksen tilassa Lunastajamme ei aina eikä täysin käyttänyt inhimillisen luontonsa Puolesta sitä jumalallista kirkkauttaan, josta hänen inhimillinen luontonsa oli osallinen, vaan hän alensi itsensä mitä syvimmällä tavalla voidakseen lunastaa meidät kuuliaisuudellaan ja kärsimisellään. Lunastus olisi jäänyt tekemättä, jos hän olisi aina ja täydellisesti käyttänyt jumalallista kirkkauttaan.
Huomio: Toisinaan Jeesus käytti jumalallista kirkkauttaan inhimillisen luontonsa puolesta, esimerkiksi kirkastumisessaan ja kun hän teki ihmeitä. Siten hän osoitti olevansa Jumalan Poika ja luvattu Vapahtaja.
Korotuksen tilassa Lunastajamme käyttää nyt aina ja täysin inhimillisen luontonsakin puolesta jumalallista kirkkauttaan.
Raamattu opettaa Jeesuksen astumisesta alas helvettiin, että kun Jeesus oli tullut eläväksi haudassaan, hän astui alas helvettiin ja näyttäytyi siellä kaikille vihollisilleen mahtavana pimeyden valtojen voittajana. Jeesus ei siis astunut sinne kärsimään, vaan osoittamaan voittonsa. Se oli valtava lain saarna, jolla hän riisui aseet vihollisiltaan ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi.Jumala on Sanassaan ilmoittanut meille olemuksestaan, että hän on kolmiyhteinen, toisin sanoen hänellä on kolme eri persoonaa yhdessä jumalallisessa olemuksessa. Nämä ovat Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Jumala on ilmoittanut persooniensa erosta seuraavat iankaikkiset asiat:
1. Isä on iankaikkisuudessa synnyttänyt Pojan.
2. Poika on Isästä iankaikkisuudessa syntynyt.
3. Pyhä Henki lähtee iankaikkisuudessa Isästä ja Pojasta.
Jumala on ilmoittanut persooniensa teoista:
- Isälle kuuluu erityisesti luominen
- Pojalle kuuluu lunastus
- Pyhälle Hengelle kuuluu erityisesti pyhitys
Ne, jotka kieltävät, että Jumala on yksi ja kolmiyhteinen, eivät ole kristittyjä eivätkä voi tulla autuaiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174