Kokemus arpien hoidosta

arvistaeroon

Haluan kertoa täällä oman kokemukseni (leikkaus)arpien hoidosta, koska itsellänii oli vaikeaa löytää muiden kokemuksia ja hyödyllistä tietoa. Eli mulla on aika paljon leikkausarpia, yksi pitkä ja monta pientä (n 1cm pitkiä). Ne ovat häirinneet mua oikeastaan aina. Nyt muutaman vuoden aikana oon kokeillut niihin jos jonkinlaista hoitoa.

Ensimmäisenä menin erään Lasertilkan kirurgin puheille, joka teki kahteen arpeen uusintaleikkauksen, sekä tehtiin muutaman kerran laserhoitoa. Näillä en saanut parannusta. Uusintaleikkaus meni pieleen kun haavat tulehtui ja tikit aukeili parin päivän jälkeen. Uudet arvet oli entisen veroiset.

Tämän jälkeen en tehnyt mitään radikaalimpaa, mutta olen kokeillut erilaisia arpivoiteita, lähinnä silikonivoiteita, vuosien aikana. Niistä ei ole ollut mitään näkyvää hyötyä.

Muutamia kuukausia sitten päätin mennä vielä arvostetulle plastiikkakirurgille näyttämään arpia. Hän teki uusintaleikkauksen kahteen arpeen, ja saikin keloidimaiset arvet paremmiksi. Näkyvät kyllä edelleen, joten ihan ratkaisevaa vaikutusta ei tälläkään ollut. Eli hintaan nähden parannus oli vaatimaton.

Sitten löysin ensimmäisen hoidon, jolla olen saanut edes jotain tuloksia. Mikroneulaus! Olen nyt ottanut yhteen pidempään arpeen 1,5mm mikroneulausta kaksi kertaa. Ainakaan paljon tulosta ei näy, mutta minusta pieniä merkkejä paranemisesta on havaittavissa. Tuota mikroneulausta tulisinkin kosmetologini mukaan ottaa 6 kertaa toivotun tuloksen saavuttamiseksi. Vielä lupaavammalta näyttää 3mm mikroneulaus, jota olen ottanut 1cm pitkiin, koholla oleviin arpiin. Yksi hoitokerta on takana, ja iho on vielä hieman ruvella, mutta minusta näyttää jo nyt siltä että arvet tosiaan ovat pienentyneet, ja yhden ennen punaisen arven kohdalla tuo punoitus on hävinnyt lähes kokonaan. Aion ehdottomasti ottaa näitä mikroneulauksia täydet hoitosarjat. Olen yhdistänyt mikroneulaukseen aika runsaan etanaseerumilla ja bio-oililla voitelun.

Katsotaan nyt mihin pääsen tällä mikroneulauksella. Sen jälkeen varmaan tyydyn tulokseen enkä enää etsi muita hoitoja. Kirjoittelen vaikka tähän ketjuun sitten, tuliko mikroneulauksella hoidon jatkuessa vielä parempia tuloksia.

10

4244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rollaaja rock

Kuinka kestät 3mm rullauksen? sattuu kamalasti..mutta kyllä sitä kannattaa jatkaa. Olen saanut raskausarpia alavatsalta hyvin haalenemaan ja rollaan kasvojani myös.Se bio-oil on hyvä ja käytän kasvoihini eucerinin seerumia..

• arvistaeroon

Se ei itse asiassa satu yhtään enemään kuin 1,5mm. Odotin itsekin että sattuis enemmän, mutta se laite, jolla 3mm rullaus tehdään värisee (ei siis ole rulla, vaan "kynämäinen"), mikä ilmeisesti aiheuttaa sen, että ei aiheuta niin paljon kipua. Näin ainakin kosmetologi asian selitti.

• RA4ev

Oli hyvä teksti ja kiinnostava. Tosin itsellä on raskausarpia mitkä häiritsevät elämääni erittäin paljon ja joka päivä. olen menossa tällä viikolla konsultaatioon CO2 laser kyseessä. saa nähdä mitä sanovat. leikkausarpiin varmasti parhaiten toimivat dermarollerit ja rasva. Ehkä itsekkin pitäisi kokeilla sitä menetelmää.

• aöaöaöaöaöaöaöaöaööa

Käytä Mepiform silikoniteippiä. Saa apteekista.Minulla auttoi.

• aöaöaöaöaöaöaöaöaöaö

• ap.

Moi, itse en oikein enää usko silikonituotteisiin. Käytin jotain silikoniteippiä heti leikkauksen jälkeen eikä siítä ollut hyötyä (tosin enhän tiedä millaiset arvet ilman sitä olisivat). Jälkeenpäin en ole myöskään silikonivoiteista saanut hyötyjä (kokeiltu on kelocote, scarprin ja scagel). Kosmetologin mukaan silikonin hyöty on lähinnä siinä että se alkuvaiheessa voi tuoda sen verran painoa haavan päälle, että arpi ei pääse kohoamaan niin paljon..en tiedä sitten..minulla ei kyllä noista ole ollut mitään hyötyä.

• kdfjjj

miten on mikroneulaus auttanut ensimmäisellä kirjoittaneella,vieläkö tulos parantunut vai pysynyt samassa?

itsellä n. 20 leikkausarpea,heh,siinä voisi muutama pennonen kyllä kulua niitä neulatessa!=D

• ap.

Heips! Enpä ole huomannut katsoa aikaisemmin onko tänne joku kirjoitellut..

Neulausta on nyt takana 2 kertaa 3mm ja 3 kertaa 1,5mm. Toisen 3mm neulauskerran jälkeen tulos näytti alkuun ihan mahtavan hyvältä, yksi keloidimainen arpi lähi siinä melkein kokonaan pois, ja kun ruvet lähti, niin iho näytti tosi tasaiselta ja värikin aika vaalealta. Kuitenkin parin viikon aikana tuohon kohtaa muodostui uutta punaista arpea. Tosin aiempaa vähemmän ja sanoisin tuloksen olevan parempi kuin ekan kerran jälkeen kuitenkin. Pieni pettymys se silti oli ettei tuo alussa niiiin hyvältä näyttänyt jälki sitten ihan kestänytkään. Toinen koholla ja rypyllä ollut arpi taas on pehmentynyt ja kai pienentynytkin siinä määrin, että todellakin sulautuu ihon poimuihin aiempaa paremmin ja on siten huomaamattomampi. Eron huomaa siinäkin että ennen sormella tunnusteltaessa arpi tuntui ihan selvästi, nyt pitää tunnustella tarkemmin että arven huomaisi "sokkona".

Sitten nämä muutamat muut, jo alunperin melko siistit arvet. No, jotain niille on tapahtunut. Arpien pinta näyttää rikkonaisemmalta, ja olisivatko vähän pienentyneet..tällä hetkellä vähän hankala sanoa koska iho niiden ympärillä edelleen punoittaa joten vaaleat arvet erottuvat ihan siksi jopa aiempaa enemmän tällä hetkellä. Tulos näkyy oikeastaan vasta kun iho on muutoin neulauksen jäljiltä täysin ennallaan.

Jonkunlaisia tuloksia on siis tullut, mutta samalla huomaan että arpien hoito tällä metodilla on pitkä prosessi. Puhutaan ainakin kuukausista, ellei vuosista. Aion itse ottaa vielä 1-2 kertaa tuota 3mm neulausta, ja 1.5mm neulausta aion toistaiseksi jatkaa ihan säännöllisenä hoitona about kerran kuussa. Viimeksi kosmetologini mainitsi että tulokset kyllä paranee sen ekan kuuden kerran sarjan jälkeenkin ja moni ottaa perään toisen kuuden kerran sarjan. Tuohan maksaa about satkun per kerta ja en usko että arpien lukumäärä vaikuttaa hintaan, kunhan käsiteltävä alue on sellainen että sen ehtii hoitokerran aikana käydä läpi (mulla 1 tunti).

• Anonyymi

Minulla on vatsassa n.10cm pitkä leikkausarpi joka ajan saatossa on vaalentunut mutta on koholla oleva.Arpi siis menee navan yli ja mietin vain,että tuleeko vatsaan kuinka paljon painetta neulauksesta ja tuntuuko se verrattain samalta kun tatuoinnin ottaminen?

• Anonyymi

Kiitos kokemuksen jakamisesta!

Terv. Selän aknearpiin apua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe