Vastatkaa hellarit?

kysyn .....

Mikä on on palstan luotisn suhde helluntailaisuuteen. Ja jos seriffi on vähänkin aktiivinen niin se vaikuttaa palstan ilmeeseen?

8

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja...........

Eikö kukaan vastaa!

• ---

Luotsi on vapaakirkollinen.

• aloittajan kommnetti

Kiitos vastauksesta.

• VilliViini*

Murtsi hoitaa hommansa hyvin, sananvapaus rehoittaa positiivisen vapaasti täällä kuin villillä mutta kauniilla kesäisellä niityllä.

• hellari ....

Ymmärtäähän sen että ei yksi ihminen voi jatkuvasti koneella istua. Ja ei ainakaan häntä sitten voi syyttää ahdasmilisyydestä kun sallii monenlaisten kannanottojen olla palstalla.

• Jos tällä palstalla ei sallittaisi monenlaisia kannanottoja, tämä ei olisi aito keskustelupalsta helluntailaisuudesta

• """

Onko sinulla mitään hyvää sanottavana helluntailaisuudesta?

• hellari......

Olen ollut helluntaiseurakunnan aktiivijäsen jo vuodesta 1986 lähtein. Sitäkin ennen kävin paljon nuorten illoissa ja liikkeen tilaisuuksissa.
      Nuorena jouduin valtavaan uskonkriisiin suhteessa valtionkirrkkoon, kun esim täysin jumalaton presidentti vahvistaa piispojen valinnat, poliittisin tunnuksin valitut kirkkovaltuustot (joukossa jopa uskomattomia), lapsikasteessa uudestisynyminen ym.
      Rukoilin vilpittömästi Jumalalata vastausta moniin kysymyksiini ja aina hän alittoi ihmeellisesti helluntailaisen tai vapaakirkollisen tielleni. Olin sotkeutunut avoliittoon ja kysyin ongelmaa kirkon papilta, että elänkö synnissä? Pappi vastasi että et elä jos rakastat kumppania ja kun olette jo olleet noikin kauan yhdessä? Ei kehottanut menemään naimisiin? Sydämeni ei saanut rauhaa!
      Myös vanhempani kuuluivat kirkkoon, mutta äitini ei mitenkään kannustanut minua nuorena hengellisiin tilaisuuksiin ja kääntyi vanhempana ateimin kannelle, joskaan ei eronnut kirksota.
      Helluntaiseurakunnasta olen sitten löytänyt hengellsien kodin. Elän sinkkuna, ei lapsia, vanhemmat kuolleet ja vähän biologisia sululaisia.
      Muutamat sukulaiset tekivät täydellisen pesäeron erotessani kirkosta. Tätini antoi porttikiellon, koska harahoppista pitää karttaa. Tosiaan nykyään olemme erittäin läheiset; hän harras luterilainen ja minä patahellari. Olemme menossa sovussa yhteen taivaaseen ja komme hengellistä sisaruutta.
      Parhaita envankelioimiskumppanetia tällä hetkellä on pikkakuntani kirkkoherra. Teemme kolme seurakuntaa vaparit, hellarit ja luterilaiset yhdessä evankelioimistyötä.
      Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan koska siellä oli aktiivisin joukko, joilla oli näky evankeioida NL:ssa kun sinne ovet avautuivat 1980-luvun lopulla. Minä olin ainut (tai melkein ainut joka osasi venäjää kun kirjallisuuspostitustyö sinne avanuti. Tuli tuhansia kirjepyyntöjä lähettää Raamattuja ja kirjallisuutta NL:n maihin. ja niitä lähetettiin.
      Arvostan omaa hengellisiä kotiani ja siellä on myös rakkaimmat ja läheisimmät ystävät. On toki ystäviä muissakin seruakunnissa. Kun on sellainen pieni seruakunta, noin 100 jäsentä niin syntyy perheyhteys. Totta kai kotona voi näyttää ja on sijaa kaikenlaisille tunteille. Ei ole tullut koskaan todella vaikeaa kriisiä vaikka olen aika rämäkkä ja rohkea persoona. Kuitenkin empaattisuus on myös vahva puoleni.
      Ja jos rehellinen olen niin kyllä helluntailaiset ja vapaakirkolliset ovat ymmärrykseni mukaan lähimpänä teologisesti tutkiesaan Raamattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7327
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4403
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      28
      3999
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3509
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2583
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2525
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2182
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      29