Six päkki kesäks?

Joku tuntematon

Onko mahdollista saada kunnon vatsalihakset parissa kuukaudessa? Kesäksi
Jos on, niin kuinka monta kertaa viikossa mun pitäis tehä niitä?
Teen rutistuksia ja polkupyörää vai mikskä vituks niitä kutsutaan?
No kumminki mä teen noita kahta nyt 3 kertaa viikos, noin 7 minuuttia päivässä.
Oon 13.v poika ja painoni on 53kg ja pituuteni on 160cm, eli aika kukkakeppi.
Ja jos tiedätte joitain muita hyviä vatsalihas liikkeitä niin kerthokhaa.
Kiitos =)

154

8045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole hyvä..

      Syöt vain yhden aterian päivässä, plus aamupala, iltapala. Teet vatsoja kolme kertaa viikossa ja aerobista joka päivä. Tulos 100%.

      • joku tuntematon

        Ok. Kiitos! Paljon proteiinia?


      • nloln

        Lihasten kasvu vaatii kyllä huomattavasti enemmän energiaa kun yhden aterian päivässä :I


      • joku tuntematon
        nloln kirjoitti:

        Lihasten kasvu vaatii kyllä huomattavasti enemmän energiaa kun yhden aterian päivässä :I

        Joo.
        Paljonko protskua mun pitää vetää, että lihakset kasvaa?
        Tää on viimeinen kusumus


    • voice of reason

      vatsalihakset saa näkymään ku juoksutat sen rasvan siitä vatsalihasten päältä pois harrastamalla rasvaa polttavaa liikuntaa

      pelkkien vatsalihasten tekeminen ei riitä saamaan vatsalihaksia näkyviksi

      ja sitten känni päälle

    • Tässä ohjeet

      Ensinnäkin lopetat ton kiroomisen ja käyttäydyt asiallisesti. Joo mut tossa on linkki http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474 tota teet kolme kertaa viikossa ja niin kauan kunnes ei enään tunnu vatsassa. Sen jälkeen kun ei tunnu niin siirryt 2 tasolle http://www.youtube.com/watch?v=44mgUselcDU joka on tossa. Tota oon minä noudattanut ja saavutukset näkyy...

      • six pack

        Tereenaa 2 kertaa päivässä joka päiva, ja mutiakin lihaksia samassa linkissä on koko kropalle treenaus ohjelmia, aerobinen treeni on parasta, juo väh 3 litraa vettä sa syö rahka, vihaneksia lihaa broileria hedelmiä jaa páivän ruoka 4-5 osaan


      • kesäkuntoon 2014

        Pakko sanoo sulle suur kiitokset..Tuolla on muitakin hyviä treeni ohjeita.. jotka monet onnistuu ihan kotioloissakin! Nytten kyllä alko reenaaminen!


    • Bodari20v

      jos treenat 7 minuuttia päivässä nosta aikaa kerta kerrallaan niin lihaskunto paranee jos pidät sen samana lihaskunto pysyy samana.

    • Joku tuntematon

      nyt tuli ylikunto, hyvästi kiinteä keskikroppa. liika on liikaa ja mulle ei ilmeisesti ole mahdollista kehittyä isoja lihaksia

    • Working for

      Linkkareita

    • pänni käälle!

      Ha ha..sain päivän naurut tätä keskustelua lukiessani. :D

    • FitforFug

      Jätät sokeriset mässyt, energiajuomat ja limukat. Vanha sananlasku "Abs are made in the kitchen" pitää paikkansa.
      Sentinkin rasvakerros vatsalihasten päällä laittaa niitä näkymättömiin.
      Aerobista treeniä ja dieettausta, parissa kuukaudessa saat jo näkyviä tuloksia.
      Go for it!

    • tee juoksuharjoituksia, pitkillä askelilla ja hyppyjuoksuharjoituksia(polviennostoja joka hyppy askeleella. ja tietenkin perusvatsalihasliikkeet.

    • jee!

      Kyllä!
      Jos nyt alat säästämään viikkorahoja niin ehdit saamaan sixpäkin kesäksi!

    • Kännimies

      Pimppa haisee..hiton hyvä ja hauska keskustelu. Suosittelen tota emätin yhdyntää. Oon 12v tero vantaalta ja harrastan emätin yhdyntää 3 kertaa viikossa ja siks mul on mageet lihakset. Pimpille mun sormet taas haisee haiseeko sun. Ja nyt känni päälle.

      • Katikarvaton

        Kati karvaton 12v


    • 6-pack

      Lisäpainojen kanssa se lihas oikeasti KASVAA. Vatsoja voi tehdä 3-6kin kertaa viikossa, monipuolisesti erilaisia liikkeitä. Juoksulenkkiä tms rasvanpolttoon ja proteiinipitoinen ruokavalio. Pelkkien vatsalihasten lisäksi suosittelen kyllä treenaamaan muitakin lihaksia..

    • 6-pack
      • Alkuperänennnnnn

        "Täältä on aivan turha kysellä mitään, kaikki idiootit vaan pelleilevät. Ota itse selvää asioista netistä, esim. YouTube treenivideot, suosittelen esimerkiksi "

        Siinäpäs on oikea Pyhä Teresa. Sinähän se pahin idiootti täällä olet, kun olet rimppakinttu.

        Sinun ei todellakaan kannata antaa ohjeita muille jos olet itse narukäsikinkkakoipi.

        Menehän reenaamaan ja ottamaan "itse asioista selvää" ja kasvata sitä lihaa ennen ohjeita.


    • tylerdurden1

      "Self-improvement is masturbation. Now self-destruction is the answer."

      Eli, känni päälle kuten eräät wiisaammat ovat jo kehoittaneet.

    • tyttö 15v

      Joo hei,eikö oo mitään muuta elämää ku toinen tulee asiallisesti kysymään neuvoo nii te vaa alatte pelleilee,oikeesti jotkut tarvii apua ja ne jotka tarvii ne kysyy mutta tommoset turhat kommentit voi p vaa siellä oman pään sisällä! Tosi lapsellista käytöstä!

      • joku tuttu

        Onko mahdollista saada kunnon känni päälle parissa kuukaudessa? Kesäksi.
        Jos on, niin montako kertaa minun pitää viikossa dokata? Juon ruisviinaa ja porteria vai mikskä vituiks niitä kutsutaan? No kumminkin mä dokaan nyt noita kahta kolme kertaa viikossa 7 pulloa päivässä. Oon 13 vuotias poika ja painoni on 35 kg ja pituuteni on 16 cm eli aika keppi. Ja jos tiedätte joitain muita kännäystapoja, niin kerthokhaa. *hik*
        Voin tietysti mennä baariin ja kysyä alan harrastajilta, kuinka viinaa nostellaan.
        Kiitos! =)


    • lapsellista(ko)?

      Jaahas.. Taas nämä etusivun jutut menevät yli kun nuoret alkavat sanaharkkailemaan toisilleen ilman minkäänlaista pinnaa.. Tämähän on INTERNET, jos se jollekkin tuli yllätyksenä.

      Ensinnäkin asiallinen käytös on näissä paikoissa kaiken A ja O tarvittavien vastausten saamiseksi. En tiedä oletko kuullut joskus treenaamisen pyhästä kolminaisuudesta; treeni, ruoka ja lepo. Tuota noudottaen tulokset näkyvät varmasti. Äläkä mieti treenaamiseen kulutettua aikaa, voithan olla salilla vaikka 3 tuntia päivässä tekemättä yhtään mitään edesauttavaa. Keskity ennemminkin toistojen määrään ja palautumiseen. Ehdotan myös pientä päivittäistä ylläpitävää kuntopiiriä esim. aamuisin/iltaisin.

    • 13.w. tyttö

      Mitä Helvetin järkee on alkaa bodaa 13 kesäsenä. Oikeesti!! järki päähän!!!!! Hanki elämä ja maailmas on muutaki tekemistä ku pussailla hauiksia ja miettii mitä likat tykkää lihaksista. Voin sanoo ettei me likat sun vatsalihaksii katto vaan sun luonnetta. Ja jos oot tommonen saatanan bodari joka välittää vaa lihaksista nii voin sanoo et saat likaks vaa jonku lissun jolla on aivot jossain narikas kaukana täältä.

      siinä sulle vähä ajateltavaa -.-

      • joku tuntematon

        Hei!
        Mun koulun likat hyppii mun peräs just sen takii ku mä oon tällänen bodari.
        Enkä ajattele pelkkiä lihaksiani! Enkä oo muuten kertaakaan pussannu mun lihaksiani, enkä oo muuten kenenkään muidenkaan.
        Tässä sulle vähän ajateltavaa. :)


      • ....................

        Tuossa iässä sitä päästellään noinkin fiksua kommenttia, mutta muutaman vuoden päästä sinullekaan ei kelpaa pelkkä luonne, vaan kriteerien määrä kasvaa. Tämä on myöskin se syy, minkä takia teinitytöt "tajuavatkin", että heitä käytettiin hyväksi silloin, kun he olivat vielä "sakkolihaa", vaikka kovin kivaa olikin. He tajuavat, että he antoivat surkealle alemman tason miehelle, jolla oli luonnetta, mutta ei isoja tuloja, ei mersua perseen alla, ei lihaksia, eikä siten ulkonäköä, ei minkäänlaista valtaa, ei edes esimies asemaa, julkisuudesta puhumattakaan, ei kaveripiiriä, eikä välttämättä kunnolla kokemusta naisista, koska on atm, ja pelit ja vehkeetkin taisivat olla liian pienet.


      • rantakuntoinen

        Voiha olla hyvä luonteine ja lihaksikas, lihaksikkuusha on vaa plussaa... Ja mitäs se su persettäs kutittaa et treenaaks joku 13 vuotias ? :D & TUU JUVAL VITU KID !


    • zane3

      Vaikka täällä näkyy olevan nettiurpojen vuosikokous ,niin asialliselle ketjun aloittelijalle annan parhaan neuvon: Ota pari kertaa viikossa 5*100 metrin pyrähdys niin kovaa kun jaksat.Jos ei heti mene niin esim aloitat 2*100 m ja lisäät toistoja heti kun mahdollista.Tuloksia näet varmasti erittäin nopeasti.Tämä vinkki on kotoisin Frank Zanelta..

    • Owner of six-pack
    • 14+7

      Kakara on katsonut ostosTV:tä kun siellä pyörii se mainos mistä saa parissa kuukaudessa aivan järkyttävät kuutoset. Nyt kun hänellä ei ole rahaa millä itse voisi tilata ton huijaus DVD:n, niin nyt sitten pitää kysellä täällä. Vastaus kysymykseesi, TEE VATTALIHAKSIA, sieltä sitten näkyy jos näkyy.

      • Herra 10 v

        Kunnolla vaan niitä vattalihaksia tekemään, mut pidä aina 1 päivä vapaata etä lihakset ehtii kehittyä. PS: oon 10v poika jolla on aivan piip hyvät vatsalihakset kahessa kuukaudessa ehtii proteinia vaan riittävästi treenin jälkeen.


    • Joku tuntematon

      Hei sori ku oon sanonu rumasti ja kaikkee tommost.
      Mua vaan ärsyttää noitten tyyppien kommentit joissa lukee vaan aina toi känni päälle.
      Et sori ihan kauheesti. Mul on ollu tää viikko muutenkin ihan huono.
      SORI

    • Onnea koetukseen :-)

      Ite oon 13-vuotias tyttö.Olen tehnyt vatsalihas ja punnerrus liikkeitä viimeset 5 vuotta (pitkälti harrastukseni takia,muodostelmaluistelma),ja aluksi ei vatsalihaket ees "näkynyt",mutta löytyihän siihen pian syy:tein samanverran vatsalihaksia samanverran ja samaan aikaan.

      Eli neuovoni on että ala tehdä vatsalihaksia aina vaan enemmän,voisit jo alkaa kasvattaa aikaa. esim.seuraava viikko 9min,seuraava 11min jne.. ja kannattaa tehdä sivu vatsalihaksia ja etsiä googlesta muitakin vatsalihas tyyppejä. Ja punnerruksiakin kannattaa alka tehdä.. Lenkkeilykin auttaa vatsalihaksiin:). Sitten vielä yksi juttu mikä auttaa:aseta tavoite että teet vaikk 100 vatsalihasta viikossa. Ja kannattaa syödä proteenia aina treenin jälkeen/ennen.

      Oma kunto-ohjelmani on:
      100xvatsalihasta per paivä
      25xpunnerrus per päivä
      30km lenkkiä per viikko
      10x leukaa per päivä
      100xselkälihasta per päivä
      20kmx uintia per viikko

      ^^^ja tossaan oon pysyny vuoden 2012 joulukuun jälkeen

      • Joku tuntematon

        Kiitos asiallisesta viestistä. :)
        Mä teen vatsalihaksia niin monta kun pystyn everyday, paitsi sunnuntain.
        Mä taas juoksen joka päivä 2x n.4km paitsi sinnuntain
        Leukoja 2x 25 samansuuntaisella otteella paitsi sunnuntain
        Punnerruksia niin monta kuin pystyy paitsi sunnuntain
        Nostan myös 5-8 kilon puntteja Ma-Ke-Pe. Teen hammeria ja hauiskääntöjä niillä.
        Hammeria 20 ja hauiskääntöjä 20. Toistan sen niin monta kertaa kun pystyy :)


      • 42vee ämmä
        Joku tuntematon kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta viestistä. :)
        Mä teen vatsalihaksia niin monta kun pystyn everyday, paitsi sunnuntain.
        Mä taas juoksen joka päivä 2x n.4km paitsi sinnuntain
        Leukoja 2x 25 samansuuntaisella otteella paitsi sunnuntain
        Punnerruksia niin monta kuin pystyy paitsi sunnuntain
        Nostan myös 5-8 kilon puntteja Ma-Ke-Pe. Teen hammeria ja hauiskääntöjä niillä.
        Hammeria 20 ja hauiskääntöjä 20. Toistan sen niin monta kertaa kun pystyy :)

        "Mä taas juoksen joka päivä 2x n.4km paitsi sinnuntain."

        Liikaa aerobista harjoittelua. Riittää 2-3 juoksulenkkiä viikossa ellei ylipainoa ole kymmeniä kiloja. Jos haluat lihasta niin teet vähän toistoja isoilla painoilla.

        Tuollainen aerobinen määrä syö lihakset taatusti pois ja näytät pian maratoonarilta.
        Puntinnostot ma-ke-pe on ok.

        Myös liikaa vatsalihaksia ja leukoja. Keho ei ehdi rakentamaan vatsalihaksia ja kortisoli-hormoni on joka päiväisen rasituksen takia korkealla eli saavutus on miinus nolla. Sen takia tarvitaan palautumispäiviä ja kunnolliset yöunet.

        Luistelijatytölle sanoisin, että aikamoinen määrä selkälihaksia ja vatsoja. Itse teen 200 vatsalihasta 2 päivänä viikossa ja tulosta syntyy kun on välipäiviä (teen myös lenkkejä 2 päivänä viikossa ja vatsalihakset siis 2 salitreenipäivän mukana). Eli vain 4 treenipäivää viikossa.

        Paljon erilaisia proteiineja: liha, kala, muna, maitotuotteet, pavut, pähkinät päivässä ja mukaan myös kasviksia. Leipää en syö itse ollenkaan ja vyötärö pysyy kapeana.

        Ruokavalio on mulla paleo eli kivikautinen ja toimii erittäin hyvin optimaalisena ruokavaliona: http://www.helsinkipaleo.com.


    • 12tölkkiiiii

      Tollasen sixbääkin teki myös Katainen jolla hallitsee , näyttää enemmän makkimahalta.

      • Hahaa

        Hahaa


    • gr.i

      youtuben workout, vähän ruokaa , söin just mämmiä pari lusikkaa teetä 2 ruiseipää.

    • juo viinaa

      Turhaan sitä mietit, et kuitenkaan pääse naimaan.

      • joku tuntematon

        Miten niin en pääse naimaan?


      • bunnehs for everyone
        joku tuntematon kirjoitti:

        Miten niin en pääse naimaan?

        Koska olet 13v. räkänokka, joka on ihan liian nuori harrastamaan seksiä. Jatka vaan itsesi hiplaamista.

        Onko mitään naurettavampaa kuin pikkuteini, joka haluaa ns. six packin? :'D


      • fit-ämmä
        bunnehs for everyone kirjoitti:

        Koska olet 13v. räkänokka, joka on ihan liian nuori harrastamaan seksiä. Jatka vaan itsesi hiplaamista.

        Onko mitään naurettavampaa kuin pikkuteini, joka haluaa ns. six packin? :'D

        Kateelliset teinit täällä soittaa suutaan.


    • Pillit v*ttuun

      Saatanan sikspäkkii tavottelevat juntit ei se penkkitulos parane podypumpil ;)

    • bodauksesta tietävä

      Hei sinä joka alotit tämän threading vastaus on että jos haluat vatsalihakset sun pitää syödä sen mukaan eli syö enemmän kuin kulutat ei lihakset muuten kasva, jos taas sinulla on läskiä vatsalihaksien päällä niin laihduta ne pois jotta vatsalihaksesi alkavat näkyä.

      Muttä tässä on hyvä abs workout video teille janttereille
      http://adf.ly/3912980/abs-treeni

      tässä on vielä toinenkin
      http://adf.ly/3912980/abs-treeni-2


      eimuuta kun TREENAAMAAN !

    • GymHero

      vatsalihakset laihalla kaverilla on ihan sama asiako tissit läskillä naisella..eli jokaista lihasryhmää pitäis treenata, eikä vain vatsaa, ja jos ei kuntosali hommat kiinnosta, niin sitten punnerruksia, leuanvetoja, hauiskääntöjä, yms. mitä kotona voi tehdä... mutta kaikkihan on tavoitteista kiinni, itte haen mahdollisimman suurta lihasmassaa ja piäntä rasvaprosenttia, ennenkuin salilla aloin käymään olin 174/62 ja nyt 2½kk salin jälkeen 174/71 eli 9kg tullu lisää, onhan tuossa tosin nesteitä, mutta huomattavasti on tullut myös lihaskasvua ja sitä haetaan lisää vielä! mutta ei muutakuin treenaamisen iloa! ja hyvää kevättä!

    • vcxvcxvcxvcx

      On kyllä järjettömimpiä neuvoja, joita olen vähään aikaan lukenut. Jos tavoitteenasi on kasvattaa lihasta niin sinun ei pidä syödä vähä vaan nimenomaan paljon. Jos olet kukkakeppi niin todennäköisesti paljon enemmän kuin olet koskaan syönyt. Proteiininsaanti vähintään 2g / painokilo/vrk eli sinun tapauksessasi noin 110g/vrk.

      Pelkät vatsalihakset näyttävät kuitenkin naurettavilta ja väittäisin, että ilman koko kehon treenaamista et edes saa hyviä vatsalihaksia, vaikka laihuuden ansiosta joitakin paloja voi näkyä. Eli kannattaa treenata kehoa tasapuolisesti ja perehtyä kehonrakennukseen. Jos ei kiinnosta niin kannattaa unohtaa kaunis kroppa ja ylläpitää terveyttä kuntopiirillä ja lenkkeilyllä parantaen aerobista kuntoa.

      Yksi hyvä sivusto kehonrakennukseen perehtymiseen on pakkotoisto.com ja sieltä foorumista aloittelijoiden osio.

      • joku tuntematon

        Treenaan kyllä muitakin kehonlihaksia.
        Mutta olen vain ihmetellyt, että miten saisin nopeammin vatsalihakset.
        PS. Mulla on jo six pack, mutta haluan näkyvämmät tälle kesälle, niin saa jousta tuolla rannalla ihan vapaasti ilman, että joku huutaa sieltä, että "Kato äiti, miten pullukka toi on!"
        :)


      • joku tuntematon
        joku tuntematon kirjoitti:

        Treenaan kyllä muitakin kehonlihaksia.
        Mutta olen vain ihmetellyt, että miten saisin nopeammin vatsalihakset.
        PS. Mulla on jo six pack, mutta haluan näkyvämmät tälle kesälle, niin saa jousta tuolla rannalla ihan vapaasti ilman, että joku huutaa sieltä, että "Kato äiti, miten pullukka toi on!"
        :)

        Anteeks. JUOSTA eikä jousta


      • vcxvcxvcxvcx
        joku tuntematon kirjoitti:

        Treenaan kyllä muitakin kehonlihaksia.
        Mutta olen vain ihmetellyt, että miten saisin nopeammin vatsalihakset.
        PS. Mulla on jo six pack, mutta haluan näkyvämmät tälle kesälle, niin saa jousta tuolla rannalla ihan vapaasti ilman, että joku huutaa sieltä, että "Kato äiti, miten pullukka toi on!"
        :)

        Jos sinä olet kukkakeppi niin miten sinua kukaan pullukaksi huutelee?

        Hankala antaa neuvoja kun ei tiedä, että oletko liian laiha ja lihakset ovat pienet vai onko sitä painoa liikaa ja kohtlaaiset lihakset vain piilossa rasvan alla.

        Tosin tuossa iässä ei kyllä mitään dieettiä kannata vetää.


    • perkele2931

      Vittu ne lihakset kasva jos niitä rääkkää 7 kertaa päivässä jollai vitun situp liikkeillä.

      Niiden kasvatus vaatii treeniä ja LEPOA. Voimapyörää ja vittu vatsarutistus taljassa ja toistot siinä 6-12 pakeilla 2 kertaa viikossa ni alkaa saatana palikat kasvaa

    • yx Aikuinen

      älä kuule etes noteeraa noitten aivosolunsa menettäneiten juttuja heillä oma kastinsa...hienoa että pidät itsestäsi ja haluat näyttää hyvältä niin se itsetuntokin kasvaa siinä sivussa =).viinamiehillä se on menny jo aikaa sitten kuten kaikki muukin että jatka samaa rataa vaan ja käy vaikka maastossa kävelemässä jos mahd. saa jalatkin siinä luonnollisesti jäntevyyttä ja lihakset vahvistuu .mukavaa kevään ja rantakelien odotusta sulle.

      • joku tuntematon

        Kiitos että ymmärrät mua :)


    • vvvvvvvv

      Kehopainoharjoitukset eivät vatsalihaksia suurenna, kestävyyttä parantavat. Rasitetta joutuu harjoituksiin lisäämään mikäli niihin kokoa haluaa.

      Tärkeämpi tekijä on rasvaprosentti, 10% rasvaprosentin ylittyessä vatsalihakset alkavat peittymään.

      • Personall treiner

        Vähän alle 1g proteiinia per. painokilo. Älä missään nimessä enempää. Täällä ihmiset puhuu puuta heinää.
        Minulla on vuosien kokemuksia ja työskentelen personal treinerinä.

        Yksi lämmin ateria~ koko päivän aikana n. 50g proteiinia~ aamupala, iltapala, välipalat.


      • vvvvvvw
        Personall treiner kirjoitti:

        Vähän alle 1g proteiinia per. painokilo. Älä missään nimessä enempää. Täällä ihmiset puhuu puuta heinää.
        Minulla on vuosien kokemuksia ja työskentelen personal treinerinä.

        Yksi lämmin ateria~ koko päivän aikana n. 50g proteiinia~ aamupala, iltapala, välipalat.

        1g per painokilo on suht keskiverto, mutta sitäkään määrää ei kannata kehonrasvalle mitata, vaan esim. jos kehonrasva on 15%, kehopaino * 0.85

        Lapsen tarpeista en osaa sanoa


    • Tätineuvoopi

      Yleensä vatsalihasten näkyminen on kiinni enemmänkin niiden päällä olevasta rasvakerroksesta kuin niiden koosta sinänsä. Sinun ei kyllä kasvuiässä kannata alkaa mitään rasvaprosenttia vahtaamaan ja ravinnolla kikkailemaan, joten harrasta vain monipuolisesti liikuntaa, myös aerobista.

    • Älkää lapset tapelko

      Juu ei riitä, itse olen 16 v tyttö joten vaatii pikkasen enemmän :)

      Itse teen lähes joka päivä 200 vatsalihasta per päivä ja näkyy jo melko hyvin mutta kesään mennessä aion jatkaa samalla menolla, noiden tekemisessä ei tosiaan mene kauan jos esim kattoo telkkaria samalla!

      Ylävatsoihin on hyviä sellaiset, joissa vartalo on kuppiasennossa , polvet koukussa ja sitten pieniä kurotuksia, rupee tuntumaan jo parin jälkeen tosi hyvin.

      Hyvä alavatsaliike on sellanen että oot kyynernojassa ja lasket jalkoja suorana lähelle maata ja nostat ylös, tehoaa tosi hyvin.

      Sitten ihan perusvatsalihakset eli polvet koukkuun, kädet kaulan kohdille/niskan taakse ja siitä sitten!

      Sivuvatsoja kannattaa kanssa tehdä, eli sellaisia että tulee yläkropalle kiertoliike, eli siis että esim kudotat vatsakkaiset kyynerpään vastakkaiseen polveen.

      Toivottavasti oli edes vähän apua :)

    • KAIKISTA VIISAIN

      13 v bodari, oot kyllä harvinaisen tyhmä ikäisekses... Joka viestissä puhut jonkun hakkaamisesta, saatanan kakara, väkivaltaset lapset mielisairaalaan. Ja ku yhes viestissäs vslitit jostain ku joku kössi sun nimimetkin ni onko vaokeet rekiateröidä se? IDIOOTTI. Ei oo älykkyyden parantamiseen jääny näköjään aikaa

      • 13.v bodari

        Joo.
        Olin tyhmä!
        ANTEEKS KAIKILLE IHAN SAIRAASTI!


      • 13.v bodari

        Mullakin oli paska päivä :(((
        ANTEEKS
        PURIN MUN VIHAN TEIHIN :(
        Koulussa ei oo menny hyvin koko viikolla eikä myöskään kotona :(
        VIELÄ KERRAN ANTEEKS KAIKILLE


      • Kuraperse1111

        KAIKISTA VIISAIN,
        sunhan se kuuluis vittu mennä mielisairaalaan saatana!
        Ethän sä osaa edes kirjoittaa!
        Voi vittu, ku on paskoja ihmisiä tällä paskalla maailmalla!
        Sunhan pitäis tota älykkyyttä tonne sun nuppiin änkee, vai onko sulla ees nupii?
        Menen nyt kuuntelemaan Petri Nygårdin Paskamaailma.
        Se kertoo hyvin paljon sun elämästäs.


    • itekkinuori

      älä ikinä laita ikääs jos oot alle 18 muuten et saa kunnon vastauksia

    • jii6

      Paras keskustelu koskaan

    • sairaanhoitaja5

      Kuule 13 vuotias lihasten tavoittelija: Ainakaan salilla käyminen ja kova treeni ei vielä tule kysymykseen iässäsi, olet vielä kasvuiässä ja liian kova treeni vaikuttaa kasvuun ja kehitykseen.

      Valitettavasti six päkkiä et ehdi saamaan kesäksi, kiinteyttä ja lujuutta niihin ehdit kyllä saada mainiosti. Vatsarutistuksia voit tehdä kuutena päivänä viikossa, aika ei ole merkityksellinen vaan toistot. Kunnosta riippuen esimerkiksi 3x15 rutistusta joka päivä. Tämä on viitteellinen ohje, mikäli kuntosi on jo valmiiksi hyvä, toistoja voi olla esimerkiksi 4-6x 30-50 mutta palautusaika pitää olla välillä. Lihasten kunnon kohotessa, voit lisätä erilaisia liikkeitä, (kylkirutistuksia, linkkuveitsiä, lankkua ym)

      Proteiinien ym. saantiin en sinun iässäsi vielä keskittyisi, normaalia terveellistä kotiruokaa 3x päivässä välipalat 2-3 päivässä, älä karta rasvoja tai hiilareita.

      • joku tuntematon

        PS vielä KERRAN.
        Minulla näkyy jo vatsalihakset, mutta haluan niitä VIELÄ näyttävämmiksi!
        Kiitos!


      • joku tuntematon

        En käy salilla.
        Sitten alan käymään ku oon jotain fifteen.


    • Eight pack

      Six packin näkyvyys onpaljon enemmän kiinni rasvaprosentista kuin lihasten koosta. Six pack alkaa näkyä vasta kun rasvaprosentti on alle 15.

    • karsee plösö

      Rasvasta se kiinni on. Ei tollanen pullapoika saa mitään näkymään. Dieettiä ja ne helvetin energiajuomat pois ekana.

      • joku tuntematon

        Oon juonu energiajuomia ku kaverit sano et maista se on hyvää! No olihan ne hyviä, mutta sitten tuo vatsa alkoi pömpöttämään.
        Silloin päätin, että en halua olla mikään "pullapoika" vaan bodari joka näyttää hyvälle, eli ei mikään suonikasa vaan sellaiset keskikokoiset lihakset. ;)


    • Noin 13-14 vuotiaana kun harrastin lentopalloa, jalkapalloa, unitia ja judoa yhtäaikaa. Niin tein viikossa noin 2000 vatsalihasta, 1500 selkää ja 500 punnerusta. tuo tietenkin jaettuna 5-7 päivään. Eli ei putkeen :P. Noin 16-vuotiaana lopetin sitten tuon treenin ja siirryin saliharjoitteluun. Olen nyt 23 vuotias eikä vieläkään ole tarvinnu treenata vatsalihaksia ja vielä näkyy hyvin.

    • you have a broblem

      Hei ihan oikeesti ihmiset! Onko teillä joku ongelma?!? Järkytyin kun luin tätä keskustelua. Ettekö voi käyttäytyä asiallisesti? Kiinnostavaa, vai kiroilullako sen six päkin saa??

      • joku tuntematon

        Joo XD
        On tää kyllä aikamoinen keskustelu ollu XD
        Mulla palo aika monessa kertaa pinna ku luin mitä noi jotkut on tänne pistäny XD
        Mutta kyllä tuo on aika naurettavaakin ku mä kysyn neuvoja ni jotkut tulee huutamaan niinku jotain känni päälle, känni päälle!
        Joidenkin kommenteissa taisin jopa naurahtaakkin tuota, mitä he ovat tänne pistäneet XD
        Mutta nyt kun ajattelee niin...
        Aika tyhmää pistää kehonrakennus sivulle alkoholin juomisesta!


    • 118kg semi kutosilla

      Alle 80-kilosten vatsalihaksia ei lasketa...

      • joku tuntematon

        JAHA


    • Tyttövaan

      Ite teen puolivatsoja 250 päivään seitsämänä päivänä viikossa ja käyn juoksee. Mutta jos teet niitä vatsoja, niin selkiä myös saman verran, koska muuten tulee epätasapaino lihasten välille ja mm. huono ryhti ja notkoselkä ja sitten selkäkipuja.

      • joku tuntematon

        Joo. Oon tehy selkääkin, mutta sitten fysioterapeutti sano, että jos teen selkälihaksia
        niin pituuskasvu voi pysähtyä, enkä todellakaan halua, että pituuskasvu loppuu ja jään tälläiseks kukkakepiks :(


      • Lolhjh
        joku tuntematon kirjoitti:

        Joo. Oon tehy selkääkin, mutta sitten fysioterapeutti sano, että jos teen selkälihaksia
        niin pituuskasvu voi pysähtyä, enkä todellakaan halua, että pituuskasvu loppuu ja jään tälläiseks kukkakepiks :(

        Ööööööh... Millainen fysioterapeutti väittää selkälihasten tekemisen haittaavan pituuskasvua?!


      • joku tuntematon
        Lolhjh kirjoitti:

        Ööööööh... Millainen fysioterapeutti väittää selkälihasten tekemisen haittaavan pituuskasvua?!

        Se rasittaa kuulemma jonkin verran selkäluuta.


    • treeni

      ne treenit on parhaita!!? ilman tänne kertomisia?? kyllä kroppa kertoo oikeen tyylin....!!!? koosta ja kunnosta välittämättä??? alotttasin kymmenen sarjoissa.... ja 5 minsan lepo väliin (palautuminen) on tärkee !!

    • neuvokas1

      Saat sixpakin jo vapuksi jos hauat


      lähimmästä K-kaupasta

      • joku tuntematon

        Voisitteko jo lopettaa tuon alkoholin mainostamisen tältä sivulta?
        Kiitos


    • Vaginoosivirtuoosi

      Runkkiminen ja visvasyylien puristelu karvasen kikkelin ympäriltä on kans todella hyvin vatsalihaksia kehittävä liike joka polttaa myös rasvaa todella tehokkaasti.

    • älkääää!!!!!

      13 vuotias ei voi saada näkyviin vatsalihaksia. siihen on kyllä konsti. nimittäin kirurginen toimenpide.

      näitä leikkauksia ei tehdä suomessa, sinulta leikataan rasvat vatsan seudulta pois ja vatsalihakset näkyy. tämä on tarkkaan varjeltu salaisuus, kallis operaatio. leikkaus maksaa noin 1,3 miljoonaa euroa.

      kannattaa muistaa, että vatsalihakset ovat siellä alla miksi haluat sisäelimesi näkyviin??

      eihän siinä ole mitään hienoa esitellä omia sisäelimiään, hyi helvetti!!!!!!!

      • huippuohjelmaa!!!!

        seuraavalla ohjelmalla vatsalihakset saa näkyviin

        6 krt viikossa, 2 tuntia päivässä.

        1. 10x10x100 kiloa Maastaveto
        2. 10x60 istumaannousu
        3. 90x70x200 kiloa penkkipunnerrus.. eli 90 SARJAA, 70 TOISTOA, 200 KILOLLA. tähän ei moni mies pysty
        4. VOIMAPYÖRÄ 50 SARJAA, 100 TOISTOA
        5. TRAKTORINRENKAAN HEITTELEMINEN YMPÄRI HUONETTA 5 MINUUTTIA PUTKEEN, 1 MINUUTTIA LEPOA. 20 SARJAA
        6. VASARALLA NAULOJEN LYÖMINEN HALKOIHIN, 20 000 NAULAA
        7. 100 SARJAA, 100 TOISTOA LEUANVETOA

        TÄLLÄ PÄÄSEE ALKUUN

        MUISTA MYÖS JUOSTA ESIM. JOKA AAMU 45 KILOMETRIÄ MAANTEILLÄ, TAI VAIHTOEHTOISESTI VOIT UIDA PÄIJÄNNETTÄ PÄÄSTÄ PÄÄHÄN!!!!

        MUISTA MYÖS SYÖDÄ OIKEIN.

        HUOM!!

        - EI PROTEIINIA
        - EI VETTÄ
        - EI HIILAREITA

        SYÖT PELKKÄÄ ELÄINRASVAA, MIELUITEN RAAAKANA!!!!!


      • joku tuntematon

        LOL!


      • 17 ******

        13 vuotias ei voi saada näkyviin vatsalihaksia. siihen on kyllä konsti. nimittäin kirurginen toimenpide.

        näitä leikkauksia ei tehdä suomessa, sinulta leikataan rasvat vatsan seudulta pois ja vatsalihakset näkyy. tämä on tarkkaan varjeltu salaisuus, kallis operaatio. leikkaus maksaa noin 1,3 miljoonaa euroa.

        kannattaa muistaa, että vatsalihakset ovat siellä alla miksi haluat sisäelimesi näkyviin??

        eihän siinä ole mitään hienoa esitellä omia sisäelimiään, hyi ********!!!!!!!

        Tämä kommentti minkä luin tältä sivulta oli varmaan kaikista paskoin!
        LOL


      • 17 ******
        17 ****** kirjoitti:

        13 vuotias ei voi saada näkyviin vatsalihaksia. siihen on kyllä konsti. nimittäin kirurginen toimenpide.

        näitä leikkauksia ei tehdä suomessa, sinulta leikataan rasvat vatsan seudulta pois ja vatsalihakset näkyy. tämä on tarkkaan varjeltu salaisuus, kallis operaatio. leikkaus maksaa noin 1,3 miljoonaa euroa.

        kannattaa muistaa, että vatsalihakset ovat siellä alla miksi haluat sisäelimesi näkyviin??

        eihän siinä ole mitään hienoa esitellä omia sisäelimiään, hyi ********!!!!!!!

        Tämä kommentti minkä luin tältä sivulta oli varmaan kaikista paskoin!
        LOL

        Tuollaisia leikkauksia ei tehä missään päin maailmaa!
        Toinen LOL!


    • Salilla käyvä

      http://www.youtube.com/watch?v=lTpopMS2Ukk Tossa on kunnon vatsalihakset, et voi saada parissa kuukaudessa mitenkään kunnon vatsalihaksia.. Voit saamaan ne rajat vaan tulemaan vähän näkyviin, mutta jos alat treenaamaan nytten niin sulla voi olla jo jonkun näköset ensi kesänä

      • joku tuntematon

        En mä ehkä ihan tollasia halua?
        Vai haluanko?


    • = Totuus =

      Hei ! - Usko mitä minä sanon Sinulle;

      - Sinä olet lapsi ja tarkoitus on että lapset leikkivät ja liikkuvat lasten leikeissä ja kasvavat ensin mittaansa ja sitten alkaa vasta lihasharjoittelu !
      Erilaiset pelit ovat ikäistesi asia. Ne kehittävät sosiaalisuutta ja saa olla kavereiden kanssa. Kuitenkin on totuus sekin että pallopelit ja monet muutkin polviin iskuja aiheuttavat tahtovat viedä polvet koko elämän kattavana harrastuksena. En ollut millään uskoa kun 43 vuotias puhuu sählyn aiheuttamasta nivelrikosta ja sanoo että lääkäri on vakavissaan. Liikuntamuotojen valinnassa voi ajatella säästävänsäkin itseään jostakin päin kuitenkin jollakin tavalla.

      - Uskoisin että armeija-aika-ikä on sellainen rajapaikka että voisi ajatella jotakin kehonrakennusasiaa jos sellaista haluaa harrastaa. Ne ei vaan kasva ne lihakset vielä lapsella menee luuston ja muuhun kasvuun kaikki lapsilla.
      Lapsen keho tarvitsee rakennusaineet muualle kasvuun, ei bodyjuttuihin.

      Ole iloinen lapsuusajasta, käy koulusi hyvin- hanki ammatti vaikka kaksikin.

      ja mikä tärkeää pysy raittiina ! Koulutus ja työelämä on helpompaa ja sujuu kun pääsee vähemmällä ponnostelulla. Valvotut yöt eivät jätä voimia pärjäämiseen.
      Nauttii tekemisistään ja suorituksistaan kun jaksaa paremmin.

      yst. t. Jari-setä

      • joku tuntematon

        MUTTA LEIKITÄÄNKÖ ME TEINI-IKÄISET MUKA ENÄÄ?
        MEILLÄ ON TYTÖT JA OMA ULKONÄKÖ NYT MIELESSÄ!
        EN MINÄ AINAKAAN LEIKI ENÄÄ MILLÄÄN LELUILLA.
        KAVEREITTEN JA TYTTÖJEN KANSSA VIETÄN KYLLÄ AIKAA!


      • joku tuntematon kirjoitti:

        MUTTA LEIKITÄÄNKÖ ME TEINI-IKÄISET MUKA ENÄÄ?
        MEILLÄ ON TYTÖT JA OMA ULKONÄKÖ NYT MIELESSÄ!
        EN MINÄ AINAKAAN LEIKI ENÄÄ MILLÄÄN LELUILLA.
        KAVEREITTEN JA TYTTÖJEN KANSSA VIETÄN KYLLÄ AIKAA!

        Hei !

        Teet viisaasti kun käyt koulun hyvin ja lopetat saippuasarjojen katselun jossa 10 vuotiaat lapset paklaavat naamaa ja laittavat hulipunaa, jne.
        Ne on elokuvia, ei todellisuutta ja todellisuuteen sopivia edes.

        Kasva rauhassa aikuiseksi ja anna rakkauden tulla sitten aikuisena joskus itsekseen.

        Minusta 30 (kolmekymmentä) vuotta on sellainen jo pikkusen kypsempi ikä parisuhteelle ettei ole aivan kakara enää.
        Parisuhteen pitäisi olla kestävä eikä mikään saippuasarjajuttu.

        Ne vatsalihakset eivät nyt vaan ota muotoutuakseen vielä lapsilla kun menee luustoon, pituuskasvuun kaikki sellainen massa.

        Opettelet terveet elämäntavat syömisiäkin myöten, niin että pysyy hampaatkin suussa, ei siis jatkuvaa karkin ja sokerijuomien juomista, suolisia ja rasvaisia-
        yms.

        Hankit hyvää koulupohjaa ja ammatin jossa haluat työskennellä.

        Raittius vaan on ehdoton asia jos aikoo pärjäillä.

        Teini-iässä voi jo pikkusen pikkuautoja syrjään ehkä laittaa, mutta ei leikkiä aikuista.

        Minulla oli 16 vuotiaana ensimmäinen tyttöystävä ja voin sanoa että lapsia oltiin, ei muuta vielä. On hyvin harvinaista että teinirakkaus kestäisi, en ole kuullut enkä nähnyt koskaan sellaista ihmettä. Eikä ne edes mitään rakkauksia ole, ei lapsi vielä tajua sellaisista asioista mitään. Luonto ajaa tikanpoikaa sitten puuhun kun aika on kypsä, mutta parisuhteen perustaksi on hyvä olla ja pitää olla ammatit millä ko. lystiä rahoitetaan.

        yst. t. Jari-setä


    • lillipii1

      Rasvaprosentti määrää näkyvätkö lihakset. Eli alhainen rasvaprosentti tuo lihakset esiin. Sinä olet kasvava lapsi ja tarvitset monipuolista liikuntaa ja riittävästi ravintoa. Älä missään nimessä lähde kikkailemaan rasvaprosenteilla ja liiku vain sen verran kuin hyvältä tuntuu. Kuntosalitreenit raskailla painoilla voi ottaa mukaan kuvioihin jossain armeijaiän kynnyksellä. Pienillä painoilla maltillisesti jo aiemmin. Muista lepo! Se kehittää koko kroppaa: aivot,hermosto, lihakset jne. Kovin raskas liikunta liian nuorella iällä hidastuttaa mm. pituuskasvua, kun energiaa ei siihen enää riitä. Mikä sitten on liian raskasta liikuntaa? Esim. kuntosaliharjoittelu suurilla painoilla. Sinun iässäsi ei ole mitenkään tarpeellista vatsalihasten näkyä. Ymmärrän kyllä hyvin että haluaisit niiden näkyvän...Mutta miehet on miesten kropassa ja poikien vartalot ovat toista mallia. Malttia siis. Ehdit kyllä muutaman vuoden päästä rehkiä itsesi vaikka mihin kuosiin.

    • joku tuntematon

      Huomenna alkaa se kunnon treeni taas.
      Ihan sama jos te ootte eri mieltä mitä mä olen mun vatsasta.
      Oon yrittäny kumminki!
      Syön paljon protskua ja hiilareita ennen/jälkeen treenin.

    • lillipii1

      Kirjoitit tekeväsi kolme vatsatreeniä viikossa. Kyllä se riittää. Jokainen lihasryhmä kaipaa palautumisaikaa. Tee myös selkälihasliikkeitä saman verran kuin vatsoja, että pysyy keskivartalon lihastasapaino yllä. Esim. makaa vatsallasi lattialla, jalat suorana takana, kädet suorana edessä ja siitä kohotat jalkoja ja käsiä/ylävartaloa irti lattiasta. Pieni mutta tehokas liike. Vatsalihaksia on vinoja,syviä ja niitä päällä olevia. Treenaa kaikkia.
      Väitit itseäsi kukkakepiksi, olet kyllä ihan normaalivartaloinen. Ja siitä kannattaa olla tyytyväinen.
      Suosittelen aloittamaan vaikkapa kuntonyrkkeilyn, salibandyn, jonkun itsepuolustuslajin tms. missä saa reaktionopeutta,liikettä koko keholle ja näkemystä siitä missä kuosissa tämä muu kansa täällä vaeltaa. peset kyllä mennen tullen monet ikätoverisi vatsalihasten kunnon suhteen. Sinun iässäsi lihasmassa kasvaa eikä ole tarkoituskaan vielä saada lihaksia huomattavan erottuviksi. Keho ja aivot kehittyvät tuonne kahteenkymmeneen ikävuoteen asti. Ja kannattaa muistaa,että lihaserottuvuus on yksilöllistä. Toisilla lihakset erottuvat vähällä vaivalla ja toisilla suuretkin lihakset ovat epämääräisenä könttinä vaikka olisi kuinka pieni rasvaprosentti.
      Tsemppiä!

    • Joku tuntematon

      Pimppatouhuja vaan paljon ja kovaa pumppausta niin minä ainaskin oon saanu vatsalihakset esiin. Pimppi-iita asemalla jakaa mulle mustikkapiirakkaa aina kerran kuussa. Aikas karvasta tavara on mutta kyllä kelpaa kun en kunnon naistakaan vielä saa enkä ole saanut. Kattelen tässä saksalaisia mäntäpätkiä.

    • maailman napa

      Mie sain vatsalihakset kipeeks lukiessani tätä helevatan keskustelua, luuletko sie kakara että koko suomi pyörii sinun napas ympärillä. Sie oot jo vastaukses saanu moneen otteeseen joten voit lopettaa sen jankuttamisen. Sitäpaitsi pärjäisit varmaan paremmin siellä koulussa jos ottasit PIKKSEN rennomman asenteen asioihin.

      • joku tuntematon

        Ja opettele sie kirjottammaan kunnolla ennen ku sie tulet tänne kirjoittelemaan!


    • Joku tuntematon

      Katsokaa lihaksiani avauksen kuvassa HOMOT!!!!!!!!!!

      AHAHAHAAH

    • 12+5

      haluan ja haluan! Yhtä realistista kuin haluta isompi penis ennen rantakautta. Muttei sen niin väliä. Kummastakaan ei ole sen suurempaa iloa kelleen.

    • testattu on ja toimi

      Tämä toimii , saat takuun ja ellei oo kesällä vatsalihaksia niin ostan sulle vuoden risiiniöljyt. Ensinnäkin ja ainoastaan syöt juustoa jossa protskua , syöt sitä aamiaiseksi ja siitä kolmen tunnin välein koko päivän niin paljoko jaksat, eikä siinä vielä kaikki mutta sitteko yrität paskantaa nii sitte sie ymmärrät miten saat vatsalihakset kesäksi. Ps. Älä välitä jos saat kylkiäisenä myös peräpukamat. Ps. Pavosen Heska kokeili viime keväänä ja on kiitelly minua tehokkaista neuvoista koko talaven.

    • treenijaruoka

      Ratkaisevin tekijä on dieetti lähinnä, n 70% prosenttia hommasta on dieetistä. Pienemmätkin vatsalihakset näkyvät jos rasvaa on vähän, toisaalta isommat vatsalihasket eivät näy jos rasvaa on paljon. Loput on treenistä kiinni. Ja eri asia on, ovatko vatsalihakset hyvässä kunnossa kuin se että ne näkyvät. Syvien vatsalihasten treenaaminen on myös vähintääkin järkevää.

    • Vastaus tutkimuksella va

      Anaaaliyhdynyä vahvistaa syviä vatsalihaksia. Siitä julkaistiin juuri uusi tutkimus. Eli kysy jos joku kaveri voi suorittaa sinulle tuon toimenpiteet, tai sitten luonnollisesti kumppani.

    • asdfghjklöä

      mitä vittua? 160 cm pitkä ja 53 kg? Vitun läski! ite oon 170 cm ja painan 53 kg. Mul on ainaki hyvä sixpäkki teen aina 100 vatsalihaksen sarjaa saan 20 leukaa ja 60 punnerrusta minuutissa. alotin treenaamaan viime keväänä.

      • joku tuntematon

        Ai läski häh!
        Sä ootki niin vitun laiha, että sun lihakset näkyy!
        Sitä paitsi mun ennätys leuanvedossa on 30 ja punnerruksissa 70.
        Eikä oo mitenkään mahdollista saada 60 punnerrusta ja 20 leukaa minuutissa!
        Mikä NOOOBI!


      • joku tuntematon

        Ja mä alotin muuten 2012 joulukuussa!
        Revi siit nii!


    • satunnainen liikkuja

      Älä mittaa suoritustasi ajassa, vaan toistoina per sarja. Ikäisellesi 3x20-30 on ihan hyvä määrä, kunhan teet ne kunnolla, rasittaen vatsaasi! Ja kun treenaat vatsalihaksia, on hyvä että vaihtelet liikesarjoja, esimerkiksi lyhyistä pitkiin rutistuksiin, ja ristikkäisiin rutistuksiin (oikea kyynärpää vasempaan polveen ja päinvastoin). Näin treenaat eri alueita. Netistä toki löytyy lisää liikkeitä, kun vain etsii. Staattiset (eli liikkeet missä pysyt paikallasi mahdollisimman kauan) liikkeet ovat myös suositeltavia.

      Vatsalihakset ovat myös sen verran tärkeä lihasryhmä, jota tulee käytettyä joka päivä, esimerkiksi oikean ryhdin ylläpidossa ja kävely- ja juoksuliikkeen tukemisessa, joten vatsalihaksia olisi syytä harjoittaakin joka päivä. Jo pelkkä sopivasti rasittava juoksulenkki takaa tuloksia. Lyhyet intervallipyrähdykset (eli juokset esim. 60m niin nopeasti kuin pystyt, lyhyt tauko, ja toista sama) lisättynä leppoisaan hölkkään rasittavat vatsalihaksia ja alaselkää sopivasti.

      • satunnainen liikkuja

        Mutta muista, että rasita itseäsi vain sen verran mikä tuntuu sopivalta! Kuuntele kehoasi. Tuloksia ei kuitenkaan tule ilman rasitusta (eli kipua). Me muut voimme kuitenkin vain ohjeistaa sinua, mutta tärkein ohje tulee sinun kropaltasi.


    • joku tuntematon

      Känni päälle.

      • toinen aikuinen

        Vedä ite ne kunnon kännit!
        Lähe pois tältä sivulta ja mee ite juomaan ne sun kiljut saatana!


    • toinen aikuinen

      Ei kannata välittää noista tyypeistä jotka lähettää tollasia tyhmiä viestejä :)
      Ite alotin joskus myös 13 vuotiaana kehonrakennuksen ja olen nyt 25 v. Eikä ole sattunut mitään. Ihan kunnossa olen. Mutta muista pitää se tekniikka myös!
      Käy youtubessa kattomas et onko siellä sulle hyviä treenejä vatsan rakentamiseen.
      Ymmärrän tuon iän, koska aloitin sun iässä :)
      Tyttelit alkaa kiinnostaa ja tietenkin oma ulkonäkö.
      Ettekö te muut ole olleet ikinä murrosiässä?
      Kannustakaa tätä kaveria! Älkääkä haukkuko häntä.
      Sitä paitsi hänellä on todella hyvä paino ja pituus hänen ikäiselleen.
      Ja jos on 170cm pitkä ja painaa vaan tuon 53kg niin on kyllä aika ruipelo!
      Jatka samaan malliin! Ja käy juoksemassa vaikka 2x päivässä 6km ;)

      • toinen aikuinen

        Ja osaksi siihen vaikutti se että pidän samasta sukupuolesta.. 13 vuotiaana aloitin ja nyt 25 vuotiaana paino on noussut 7kg.


    • Toinen aikuinen

      Tosin alotin silloin 13 vuotiaana bodaamisen koska minua kiusattiin koulussa ja minulla oli/on tavallista pienempi siitin.

      • toinen aikuinen

        Ja voisitte lopettaa tuon toisten nimimerkin käyttämisen.
        Se nimittäin on ihan helevetin ärsyttävää!
        Aloitin bodaamisen sen takia, koska olin silloin ihan sairaan laiha.
        Enkä pitänyt samasta sukupuolesta! Ja minulla on ihan normaali kokoinen.
        Kyllä minun mielestä voi aloittaa bodaamisen 13 vuotiaana, jos pitää vaan oikean tekniikan, eikä aloita liian isoilla painoilla.
        5-8kg ovat sopivat painot 13 vuotiaalle.


      • toinen aikuinen
        toinen aikuinen kirjoitti:

        Ja voisitte lopettaa tuon toisten nimimerkin käyttämisen.
        Se nimittäin on ihan helevetin ärsyttävää!
        Aloitin bodaamisen sen takia, koska olin silloin ihan sairaan laiha.
        Enkä pitänyt samasta sukupuolesta! Ja minulla on ihan normaali kokoinen.
        Kyllä minun mielestä voi aloittaa bodaamisen 13 vuotiaana, jos pitää vaan oikean tekniikan, eikä aloita liian isoilla painoilla.
        5-8kg ovat sopivat painot 13 vuotiaalle.

        Bodaamisharrastuksen edetessä aloin vähitellen pitämään samasta sukupuolesta.

        Vehkeeni on tosi mittava vieläkin, 11cm kovana.


      • 3 aikuinen
        toinen aikuinen kirjoitti:

        Bodaamisharrastuksen edetessä aloin vähitellen pitämään samasta sukupuolesta.

        Vehkeeni on tosi mittava vieläkin, 11cm kovana.

        Olen sammaa mieltä siitä että tuo on aika ärsyttävää käyttää toisten nimimerkkiä!
        Ja miksi te mahdatte kiusata toisia?
        Sitä minä olen tässä pohdiskellut.
        Kiusaaminen on perseestä!
        Siinä ei ole mitään järkeä!


    • Totuus14

      50-80kg kukkakeppi jolla on näkyvät vatsalihakset on vähän sama kuin vitun läski norsu jolla on isot tissit kumpikin on AIVAN PERSEESTÄ. Treenaa, syö, lepää, rince & repeat kunnes olet 90kg sitten näytät paremmalta.

    • ONNEA!

      Treenaat vaan niin että vatsa huutaa kipua!
      Käyt hölkkäämässä joka päivä 2-4 kilometriä.
      Et syö mitään epä terveellisiä sapuskoja kuten hampurilaisia ja valmisruokia.
      Syöt vuorokaudessa vähän yli 100 grammaa proteiinia.
      Tonnikalassa ja raejuustossa on paljon proteiinia! Vedät tonnikalapurkin päivässä ja raejuustopurkin. Syöt kumminkin 1-3 kertaa tavallista ruokaa päivässä.
      Treenaa oman kehon painolla mieluiten vatsalihaksia 6x viikossa ja liikuntaa joka päivä.
      Etkä ole kukkakeppi! Olet aivan normaali kokoinen 13 vuotiaaksi :)
      Itse sain vatsalihakset tuolla tavalla 2 ja puolessa kuukaudessa.
      Toivottavasti tästä nyt oli apua :)
      Se on myös geeneistä kiinni. Jotkut saavat lihakset nopeasti ja jotkut taas hitaammin.

      • joku tuntematon

        Kiitos!
        Toi oli varmaan paras kommentti koko tältä sivulta!
        Nyt oon alkanu tekemään juuri näitä rutistuksia, vasen käsi oikeaan polveen ja toisin päin ja nyt olen alkanut tekemään linkkuveistä :)
        Tuntuu mukavasti vatsassa :)


      • ONNEA!
        joku tuntematon kirjoitti:

        Kiitos!
        Toi oli varmaan paras kommentti koko tältä sivulta!
        Nyt oon alkanu tekemään juuri näitä rutistuksia, vasen käsi oikeaan polveen ja toisin päin ja nyt olen alkanut tekemään linkkuveistä :)
        Tuntuu mukavasti vatsassa :)

        Eipä mitään.
        Muista muuten pitää ainakin yksi päivä vapaata, eli et rasita sinä päivänä vatsaasi :)


      • joku tuntematon
        ONNEA! kirjoitti:

        Eipä mitään.
        Muista muuten pitää ainakin yksi päivä vapaata, eli et rasita sinä päivänä vatsaasi :)

        Ok.
        Kiitos vielä kerran asiallisesta ja auttavaisesta viestistä! :)


      • ONNEA!
        joku tuntematon kirjoitti:

        Ok.
        Kiitos vielä kerran asiallisesta ja auttavaisesta viestistä! :)

        Muista sitten nukkua paljon.
        Nukkuessa lihakset kasvavat, ei treenatessa :)


    • mitä täh häh

      Kesällä yleensä olen 24 packin ottanu, sickspäk ei helteillä riitä!
      Talvella sitten jallua tai muuta jäykkä, ku se pakkasella niin mukavasti lämmittää.

    • Alcoholi=PASKAA

      Siis 13 vuotias kysyy apua six packin saamiseksi ja te puhutte alkoholista!?
      Mitä vittua!?
      Voisitte vastata asiallisesti, ilman että puhutte alkoholista!
      Valitettavasti minä en tiedä vatsalihasten massaliikkeistä mitään hyviä.
      Mutta olkaa hyvät ja jättäkää alkoholi POIS!
      Se ei tee hyvää!
      Aivosi menee paskaksi alkoholin takia!
      ÄLÄ missään nimessä ala juomaan alkoholia!

      • joku tuntematon

        Ei oo käyny mielessäkään et alkaisin juomaan.
        Tunsin yhden miehen joka joi, hän oli (alkoholisti). Hän joi n.2vuotta kunnes hän kuoli :(
        Todettiin että hänen maksansa oli pettänyt ja hänen aivosolunsa olivat menneet pilalle.
        Muuten hän oli mukava ja kaikkee muuta, mutta kun hän joi niin tämä siitä seurasi
        RIP


    • auttavainen1
    • mulla onki, ei oo vaikeeta saada niitä, mut käyn säännöllisesti salilla nii näkyy muitten lihasten ohella ja jos haluu saada massaa nii pitää syödä ihan saatanasti, mä ite vedän aamupalaks 4 ruisleipää, 3 kananmunaa, banaanin, jugurtti, välipalaks proteinii patukkaa, lounas jotain lämmitä ruokaa ja paljon. Väli pala ennen kun menee salille, jotain hedelmää, illalliseks jotain lämmintä ruokaa paljon, tietenki monipuolisesti näitä ruokia ja ilta palaks leivän, sit unta ainakin 8h. ja siis käyn 4 kertaa viikos salillla. BTW. luin ton sun iän myöhäs niin ei kannata tolee tehä vielä mut kun täytät 15 nii siitä vaa ja muutenki kerroin miten ite teen että ei kannata matkii välttäämttä ja sit myös noitten lisäks vedän lisäravinteita ja greatinee.

      • joku tuntematon

        Enkö minä ole liian nuori lisäravinteisiin?


    • vatsan salaisuus....

      TÖITÄ TÖITÄ TÖITÄ TÖITÄ TÖITÄ TÖITÄ

      seuraavalla ohjelmalla vatsalihakset saa näkyviin

      6 krt viikossa, 2 tuntia päivässä.

      1. 10x10x100 kiloa Maastaveto
      2. 10x60 istumaannousu
      3. 90x70x200 kiloa penkkipunnerrus.. eli 90 SARJAA, 70 TOISTOA, 200 KILOLLA. tähän ei moni mies pysty
      4. VOIMAPYÖRÄ 50 SARJAA, 100 TOISTOA
      5. TRAKTORINRENKAAN HEITTELEMINEN YMPÄRI HUONETTA 5 MINUUTTIA PUTKEEN, 1 MINUUTTIA LEPOA. 20 SARJAA
      6. VASARALLA NAULOJEN LYÖMINEN HALKOIHIN, 20 000 NAULAA
      7. 100 SARJAA, 100 TOISTOA LEUANVETOA

      TÄLLÄ PÄÄSEE ALKUUN

      MUISTA MYÖS JUOSTA ESIM. JOKA AAMU 45 KILOMETRIÄ MAANTEILLÄ, TAI VAIHTOEHTOISESTI VOIT UIDA PÄIJÄNNETTÄ PÄÄSTÄ PÄÄHÄN!!!!

      MUISTA MYÖS SYÖDÄ OIKEIN.

      HUOM!!

      - EI PROTEIINIA
      - EI VETTÄ
      - EI HIILAREITA

      SYÖT PELKKÄÄ ELÄINRASVAA, MIELUITEN RAAAKANA!!!!

      • urheilija,,,

        6. VASARALLA NAULOJEN LYÖMINEN HALKOIHIN, 20 000 NAULAA

        20 000 NAULAA (2,5 TUUMAA) PITÄÄ PYSTYÄ VASAROIMAAN ALLE PUOLEEN TUNTIIN!!!!! ERIN OMAINEN TREENAUS METODI!!!!


      • joku tuntematon
        urheilija,,, kirjoitti:

        6. VASARALLA NAULOJEN LYÖMINEN HALKOIHIN, 20 000 NAULAA

        20 000 NAULAA (2,5 TUUMAA) PITÄÄ PYSTYÄ VASAROIMAAN ALLE PUOLEEN TUNTIIN!!!!! ERIN OMAINEN TREENAUS METODI!!!!

        20 000 on liian vähän minulle!
        Mä lyön yleensä yli 2 000 000 2,5 tuuman naulaa vartissa 1 halkoon XD
        LOL


    • miten on?

      Epäilen että suurin osa täällä on seksuaalisesti poikkeavaa laatua.


      Tuhkaluukkuhommat kiehtovat teitä, eiköpä vain?

    • siitä vaa

      joo oot liian nuori lisäravinteisiin sit myöhemmin jos on kiinnostusta käydä salil ja vetää kaikki muutkin lihakset hyvää kuntoo nii sit kelpaa rannalla oleskella mullakin aina kymmene muijaa siin kattelemassa

    • treeni vinkki

      jos haluut "SIX PÄXIN" niin sun poika pitää harjoitella 7 kertaa viikossa joka päivä vähintään 3 tunnin ajan ja vähintään 10 vuoden ajan koska et saa muuten liikuntaa tarpeeksi hyvä vinkki jolla treeni LUISTAA on kun laitat niskan taakse 100 kilon kivipaasin ja jumppaat 10 kertaa ylös alas liikkein kannattaa muistaa oikea jumppaus muoto ettet riko selkääsi siinä vahvistuu kaikki LIHAKSET muutenkin kuin vain vatsa lihakset nekin vahvistuvat kyllä kovasti varsinkin selkälihakset ja jalkalihakset ovat tärkeämpiä kuin vatsat kannattaa kokeilla myös HIIHTOA sillä sillä saat kovaan kuntoon itsesi vatsa lihasten suhteen lisä ravinne puoli kondixeen kunnon sellaiset ostat itsellesi ja muistat syödä joka päivä niitä proteiinija

      • ex bodari

        nassikkana 20-luvulla mä nostin rautaa penkiltä 300 talenttia kova kunto oli silloin kun rautaa sain nostettua ja auttoi monessa kuten maa talous töissä kyllä vain kannattaa panostaa ruoka valion ohella lihas kunto harjoittelun maksimointiin se on hyvä se ja hyvä tulee


    • joku tuntematon

      Jaha...
      Taas nämä kommentit alkaa meneen päi vittuu.

      • mämmiiiii suuhun

        six päckin saa vain tekemälllä ruummillistä työtä ja syömällä mämmiä 20 tuokkosta vuorokauressa!! ei saa nukku yös yli 2 tuntia, muuten lihakset LEPÄÄLÖÖ LIIKAA eikä ne kehity, pitää pitää ihtensä koko ajan liikkeessä niin lihakset kasvaa!!!!!!


      • Tässä sulle vustaus
        mämmiiiii suuhun kirjoitti:

        six päckin saa vain tekemälllä ruummillistä työtä ja syömällä mämmiä 20 tuokkosta vuorokauressa!! ei saa nukku yös yli 2 tuntia, muuten lihakset LEPÄÄLÖÖ LIIKAA eikä ne kehity, pitää pitää ihtensä koko ajan liikkeessä niin lihakset kasvaa!!!!!!

        Yks pimeimmistä kommenteista joita olen lukenut!
        Sun pitää nukkuu vähintään se 8 tuntia!
        Ja ei pidä syödä tollasia paskoja!
        Treenaat,syöt,lepäät.
        Seuraava päivä uudestaan tuo sama.
        Huomaat tulokset sitten jos huomaat.
        Proteiinia vedät tuon 100g päivässä.


      • toistoja toistoja to
        Tässä sulle vustaus kirjoitti:

        Yks pimeimmistä kommenteista joita olen lukenut!
        Sun pitää nukkuu vähintään se 8 tuntia!
        Ja ei pidä syödä tollasia paskoja!
        Treenaat,syöt,lepäät.
        Seuraava päivä uudestaan tuo sama.
        Huomaat tulokset sitten jos huomaat.
        Proteiinia vedät tuon 100g päivässä.

        tuota vinkkiä jaetaan kaikille silti suurin osa miehistä on kynä niskoja tai lihavia pelkkä protsku ei riitä. sillä aikaa kun sä nukut niin joku treenaa!!! sillä aikaa ku sä syöt proteiinia niin joku muu treenaa kovaa!!!treeni treeni treeni treeni. kyllä ihminen lepää sitten kun palaa lopppuun lepoa ei tarvitse kuin pari tuntia syö mitä syö kunhan muistaa treenata, treenata ja treenata ja treenata ja treenata


      • asrm ctgcdtd,
        toistoja toistoja to kirjoitti:

        tuota vinkkiä jaetaan kaikille silti suurin osa miehistä on kynä niskoja tai lihavia pelkkä protsku ei riitä. sillä aikaa kun sä nukut niin joku treenaa!!! sillä aikaa ku sä syöt proteiinia niin joku muu treenaa kovaa!!!treeni treeni treeni treeni. kyllä ihminen lepää sitten kun palaa lopppuun lepoa ei tarvitse kuin pari tuntia syö mitä syö kunhan muistaa treenata, treenata ja treenata ja treenata ja treenata

        Ja huomatkaa pojan ikä!
        Hän on vielä kasvuiässä!
        Hänen ikäisensä pitäis nukkua 8-9 tuntia!


      • mestareiden mestari
        asrm ctgcdtd, kirjoitti:

        Ja huomatkaa pojan ikä!
        Hän on vielä kasvuiässä!
        Hänen ikäisensä pitäis nukkua 8-9 tuntia!

        pitääskö sun kattoa peiliin sieltä tuskin ei katso takaisin mikkää olympia tason voima valmentaja mestari HAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

        treenatkaa enemmän ja olkaa vähemmän levossa heikot ei kestä ja vahvat menestyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        t: karpaasi, 50 v


      • asrm ctgcdtd,
        mestareiden mestari kirjoitti:

        pitääskö sun kattoa peiliin sieltä tuskin ei katso takaisin mikkää olympia tason voima valmentaja mestari HAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

        treenatkaa enemmän ja olkaa vähemmän levossa heikot ei kestä ja vahvat menestyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        t: karpaasi, 50 v

        Mitä jos kattooki?
        Mistä sä tiedät et minkälainen mä olen?
        Ja sitä paitsi taidat ite olla oikee "nynnyjen nynny" etkä mikään mestareiden mestari.
        LIHAKSET KASVAVAT LEVOSSA!!!
        Kuinka helevetin monta kertaa se pittää sanoa teille!?
        13 vuotias kasvaa vielä joten hänen pitäisi nukkua vähintään 8h


      • OLLI OLLI OLLI
        asrm ctgcdtd, kirjoitti:

        Mitä jos kattooki?
        Mistä sä tiedät et minkälainen mä olen?
        Ja sitä paitsi taidat ite olla oikee "nynnyjen nynny" etkä mikään mestareiden mestari.
        LIHAKSET KASVAVAT LEVOSSA!!!
        Kuinka helevetin monta kertaa se pittää sanoa teille!?
        13 vuotias kasvaa vielä joten hänen pitäisi nukkua vähintään 8h

        treeni on treeniä jos oot laiska niin älä treenaa


      • asdffuck
        OLLI OLLI OLLI kirjoitti:

        treeni on treeniä jos oot laiska niin älä treenaa

        oivoi näitä 7v jonneja...


    • Ex tietäjä
    • Joku tuntematon

      Oon nyt pudottanu painoni 51kiloon 53 kilosta ja vatsalihakset on tullu enemmän näkyviin :)
      Jätin kaikki sokeriset mässyt vaan pois ja oon käyny juoksemassa 3x viikossa.
      Vatsalihaksia teen joka päivä paitsi sunnuntaina.
      Uskon että mulle tulee kesäks kunnon lihakset vatsaan.
      Tänä aamuna klo:09.00 treenasin niin kovin vatsalihaksia että tuntu niin paljon kipua etten melkeen pystyny kävelemään :)
      Nyt treenaan toisen kerran vielä raskaammin.
      Mut treenaan vatsalihaksiani 3-4x päivässä ja syön salaattia, lihaa ja paljon proteiinia päivässä.
      En usko, että pitää mennä olutta juomaan. :)

      • Toinen 13v bodari

        Moi!
        Oon ite 13v ja 160cm myös ja olen alipainoinen 42kg :(
        Vatsalihakset näkyy, mutta varmaan sen takia koska en syö paljon mitään :(
        Kyllä tuo 53kg on sulle varmaan ihan hyvä paino :)
        Kunhan jaksaa treenata vaan.
        Mun pitäis alkaa syömäänkin varmaan jotain?


    • Petri Nygård

      Onxnenäälasit? Onxnenäälasit? Onxnenäälasit? Onxnenäälasit?
      Eka olin että ei VITTU sitten olin että ei SAATANA ONXNENÄÄLASIT!?

      • Petri Nygård

        Hanat auki lasit täytee RAI RAI RAI! Paita pois housut alas nai nai nai!
        Heilutan kusipäille Pai pai pai!


      • Petri Nygård
        Petri Nygård kirjoitti:

        Hanat auki lasit täytee RAI RAI RAI! Paita pois housut alas nai nai nai!
        Heilutan kusipäille Pai pai pai!

        Tää on paska maailma, mitä oikeen luulet? Huudan haista vittu, haluun että kuulet! Näytän keskisormee, mä näytän keskisormee!
        Kaikki mitä rakastan on lihottavaa tai laitonta.
        XD


      • Tivium
        Petri Nygård kirjoitti:

        Tää on paska maailma, mitä oikeen luulet? Huudan haista vittu, haluun että kuulet! Näytän keskisormee, mä näytän keskisormee!
        Kaikki mitä rakastan on lihottavaa tai laitonta.
        XD

        IN WAVEEES!!!!!!!!!
        T: Trivium


      • TRIVIUMOneofthebest!
        Tivium kirjoitti:

        IN WAVEEES!!!!!!!!!
        T: Trivium

        Sorry... TRIVIUM XD


      • 61v.naturaalikehonra
        TRIVIUMOneofthebest! kirjoitti:

        Sorry... TRIVIUM XD

        Kuulkaas....
        Menkää sinne musiikki osastolle puhumaan tosta paskasta musiikista!
        Petri & Trivium SUCKS!!
        Paras laulaja on muutenkin Kari Tapio! häneltä sai hyvän motivaation treeniin :)
        Kari. Rest in peace... :`)


    Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe