Kertokaa minulle oikeasti, miltä tuntuu olla joka päivä terve?
Itselleni tämä on normaali päivä:
- jatkuva päänsärky, lähes aamusta iltaan tai sitten se alkaa yhtäkkiä kesken päivän
- niskat, hartiat ja selkä jatkuvasti jumissa
- mahakipua ja pahoinvointia
- olen aivan uskomattoman väsynyt; nukun todella huonosti
- paikat koko ajan todella kipeänä:
~ polveani alkaa särkemään jos kävelen pidemmän matkan kuin 50 metriä
~ käsiini alkaa sattua kun laitan itselleni ponnaria tai kun kuivaan hiuksia
~ kädet ja jalat ovat muutenkin koko ajan todella kipeät, nytkin kun istun
~ kipujeni takia, en pysty edes käymään normaalisti lenkillä, että yleiskuntoni paranisi, ja täten jaksan juuri ja juuri kävellä rappuset ylös kolmanteen kerrokseen
- olen jatkuvasti kipeä; kurkkukipua ja nuhaa koko ajan
- pahoinvoinnin takia en pysty syömään normaalisti eli tulee helkkarin paha olo jos ja kun syön jotain muuta kun yhden hedelmän
Huhhuh... Enkä edes ole varma luettelinko nyt kaikki vaivat mitä joudun kestämään joka päivä, 24/7, 365 päivää vuodessa, ja tämä on kestänyt jo vähintään 4 vuotta, täytän tänä kesänä 19.
Ja tuohon ikään haluaisin sanoa vielä semmoista, että olen suunnattoman ärsyyntynyt siihen, kun vanhemmat ihmiset eivät vain yksinkertaisesti USKO että olen oikeasti näin sairas! Tuolla ammattikoulussakin kun päivittäin käyn raatamassa kahdeksantuntisia päiviä asiakastöitä tehden, luonnollisesti joskus kipu kasvaa niin suunnattomaksi, että valitan siitä ääneen. Ja heti sieltä juoksee vanha opettajamme sanomaan että: "Minkäs ikäinen sinä olitkaan? Aivan, 18 et 81, joten ei sinulla VOI olla noin kamalia kipuja, ei se ole normaalia tai mahdollista että tuon ikäisellä nuorella olisi minkäännäköisiä selkävaivoja tai muuta vastaavaa." Harvinaisen ärsyttävää.
Joten, onkos täällä yhtäkään kohtalotoveria, samaa ikäluokkaa tai ei, joka voisi samaistua noihin vaivoihin ja onko joku kenties löytänyt jonkunnäköistä apua niihin? :)
Ja tähän väliin KYLLÄ olen käynyt terveydenhoitajilla ja lääkäreillä ja noista lääkäreiden "avunannoista" olen maksanut pitkän pennin aivan turhaan. Neuvoina on ollut lähinnä: "Jatka buranan syömistä, kyllä se siitä" vaikka kipulääkkeitä syön vähintään 900mg päivässä, kooltani olen 170cm ja 53kg, ja mielestäni tuokin määrä päivittäin on jo aika paljon. Eli lääkäreiltä ei näköjään apua irtoa, ennen kuin joku minut keskeltä tietä löytää puolikuolleena!
Eli APUA! Kertokaa myös sellaiset ihmiset, joilla ei tämmöisiä kipuja ole, miltä tuntuu elää päivästä toiseen, ilman, että suurinpiirtein itkette kivusta? Kaikki kommentit ovat vain avuksi! :)
Kertokaa: Miltä oikeasti tuntuu olla terve?
13
200
Vastaukset
- tsemppiä.
Mene hierojalle, jotta saat lihakset vetreiksi.
Fibromyalgia?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm - Keissa
Tuntuu todella pahalta puolestasi. Ikävää, että ikäsi vuoksi ei sinua oteta todesta. Muistan nuorena (olen melko iäkäs) kun poskihammas teki märkää ja kipu oli sietämätön. Joskus olen kokenut myös henkistä tuskaa ja pahaa oloa.
Kyllä sinulla täytyy jokin sairaus olla jos kivut ovat jokapäiväistä leipää. Myös ymmärtämättömyys ja asioiden kanssa yksinjääminen lisää fyysistä piinaa.
Onko sinulla jokin reumaattinen vaiva? Kyllä kipujen syyt tätyy selvittää.
Eivätkö kotiväkesi ota sinua vakavasti? - zorororororhoror
Muistatko miten oireet ovat alkaneet? Kaikki oireet eivät varmaan ole alkaneet yhdellä rysäyksellä. Oireiden kehittymisestä voisi saada pienen vinkin missä on ongelma.
Moninaisessa oireyhtymässä on vaikea sanoa mikä on muna ja mikä kana. Joskus voi olla, että pelkkä yöunien heikko laatu aiheuttaa monia ongelmia.
Itse olen kärsinyt jostain teini-iästä lähtien monenlaista ongelmaa, jotka liittyvät samaan ongelmavyyhtiin. Välillä kipuja, välillä voimattomuutta, välillä puutumisia, näiden päälle kaiken näköistä outoa oireilua. Lääkärit vähät välittäneet, halunneet aina keskittyä vain yhteen oireeseen, kuten kipulääkettä kipuihin, ja eikun kotiin. Jes! Ei ole auttanut yrittää selittää, että ongelma on kyllä jossain syvemmällä.
Olen yrittänyt omia oireiden syitä selvitellä netin kautta, ja välillä olen mielestäni ollutkin jäljillä, mutta saattaapi tuo olla, että itse en pysty itseäni täysin parantamaan. Oireita olen tosin oppinut jo helpottamaan. - Lymen tautinen
Onko sinulta katsottu borrelioosin mahdollisuus?
- Tuskien taival
On mahdollista, että olet herkistynyt homeille ja niiden myötä myös erilaisille kemikaaleille. Oma lapseni sairastui yläasteen 7.luokalla ja sairastaa edelleen 25 vuotiaana, jos oireiden aiheuttajia ei pysty välttämään. Poikani sairaus on oireiltaan lähes täsmälleen sama kuin sinulla. Kaikki "viralliset" lääketieteelliset tutkimukset on käyty läpi, mitään ei löytynyt ajoittaisia poskiontelotulehduksia lukuun ottamatta.
Olemme kokeneet uskomattoman määrän vähättelyä ja mitätöintiä tämän matkan varrella. Älä alistu. Ota selvää, esim.
http://homepakolaiset.fi/
http://www.hajusteyliherkkyys.com/ - ;;;;;;
Sain kivunlievitystä kun lakkasin käyttämästä maitoa ja voita.
Myös panostan alkuperäiseen, lisäaineettomaan ruokaan.
Antioksidantit kova sana.
Ota joka päivä yksi pieni tippa omenaviinietikkaa yhteen lasiin vettä.
Huom. ihmeitä ei tapahdu, mutta voit helpottaa oloasi.
Allekirjoittanutta ei uskottu nuorena ei vanhana, "Kun näytät hyvältä, miten sitten vaivojakaan".
Oma apu - paras apu. - inga döft
Minunkin mielestäni sairautesi kuulostaa ns. sisäilmasairaudelta, eli esim. homeiden aiheuttamalta. Tilastollisesti se on myös hyvin todennäköistä, koska jopa terveysviranomaisten "hometalkoissa" on laskettu lähes miljoonan suomalaisen altistuvan päivittäin homeille, joko kotonaan, työssään tai julkisissa rakennuksissa.
Todennäköisesti tämänkin luku on alakanttiin, koska homeelle herkistyneet eivät löydä sisäilmaltaan puhtaita asuntoja mistään. Jos jossain ei olekaan hometta, ihmiset itse pilaavat ilman vaatteissaan tuomillaan homeilla, pesuaineilla ja hajusteilla. Jotkut "vanhan kansan terveesti elävät ihmiset" (ehkä homeasuntojen omistajat), haluavat kuitenkin ylläpitää käsitystä, että home on vain joidenkin satunnaisten rakennusten ongelma, ja niissäkin sairastuminen on turhaa kitinää. Todellakin, kiinnitä huomiota käyttämiesi rakennusten sisäilmaan. Ja lopeta heti itse kaikkien hajustettujen pseytymis- yms. tuotteiden käyttäminen. Etikalla ja hieronnalla tätä tautia ei paranneta. - antioksidantti-fantt
Itselläni on fibromyalgia ja oireesi kuulostavat perin tutuilta. LÄäkkeitä lääkkeiden perään, uniongelmia ja uupumusta. Itse olen löytänyt avun tehokkkaista ravintolisistä: kun nämä aloitin, nukuin parin vkon päästä ensimmäistä kertaa n. 20 vuoteen koko yöni putkeen! Tätä autuutta on nyt kestänyt 8kk enkä voisi olla onnellisempi. En tiedä, johtuuko tuosta nukkumisesta, mutta kivut ovat lähes kadonneet, jaksan liikkua ja tehdä töitä. Liikkuminen tietysti vaikuttaa jaksamiseen ja oikeastaan tässä on kyse positiivisesta "noidankehästä". Suosittelen lämpimästi. Jotain pohjaa tälle löytyy tästä blogista: http://ikuinennuoruus.blogspot.fi/2013/04/antioksidantit-ja-vapaat-radikaalit.html
Toivottavasti löydät avun ongelmiisi! Mm Unkarissa lääkärit satsaavat paljon terveyden ylläpitoon ravintolisillä, toisin kuin Suomessa. Täällä vaan hoidetaan lääkkeillä sitten, kun on oikeasti sairas. Outoa... - Kylmästä lämpimään
Tuli mullekin ensin mieleen joku homealtistus, mutta jos sua on todella tarkkaan jo tutkittu, niin on tietty labratkin katottu ja kaikki on aina ollut ok? Niissä olis luullut edes tuledusarvojen nousua näkyneen. Mulla on myös edellisen kirjoittajan tapaan fibromyalgia ja jottei liian helpolla elämässä pääsis, niin nivelreuma myöskin.
Tuo mainitsemas kipu, joka tuntuu sulla olevan monissa paikoissa yhtäaikaa ja väsymys on sillä lailla tuttua, jotta kuuluu fibroon.
Toisaalta, jos syöt päivittäin särkylääkkeitä, olet voinut saada päälliskauppaan mahakatarrin. Tuttua sekin. Ainainen pahoinvointi ja mahakipu. Kato mahakatarrista netistä, onko oireet tuttuja?
Kävi mielessä, jotta millä lääkärillä olet mahtanu käydä? Terkkarit ja koululääkärit ei sun tapauksessa riitä, kandeis alottaa sisätautien erikoislääkäristä. Mut sisätautilääkäri siirsi toiselle kaltaiselleen, joka sitte keksi fibron ja jokusen vuoden pääsät toinen äkkäs nivelreuman. Mä olin 25v ennenkuin tuli diagnoosi molemmista, vuosia ravasin lääkäreillä.- homeessa
Homeelle altistuminen ja siitä sairastuminen ei yleensä näy veriarvoissa.
Sairauden mekanismi ei useimmilla perustu tulehduksiin , eikä 95 prosentilla potilaista ole allergiaa ja siitä aiheutuvia vasta-aineita.
Kansainvälisissä tutkimuksissa myös fibromyalgia katsotaan sisäilmasairaudeksi. Suomessa se tuntuu olevan yksi tapa vaientaa potilas ilman että taustalla oleviin syihin tarvitsee puuttua. - biochemistry
Sinulla, hyvä "kylmästä lämpimään" olisi myös syytä olla huolissasi hengittämäsi ilman puhtaudesta. Reumaattisten sairauksien syyksi epäillään nykyään gramnegatiivisten bakteerien hajotessa vapautuvia endotoksiinimyrkkyjä.
Näitä bakteereja esiintyy siellä missä muutenkin on runsas mikrobikanta, eli esimerkiksi kosteusvauriorakennuksissa. Se onko kyse juuri näistä mikrobeista, ei näy potilaan tutkimiseksi otetuissa verikokeissa, joten lääkärit tyytyvät vain hoitamaan reuman oireita.
Homerakennuksia on ollut aina. Niin myös reumaattisia sairauksia, saattaa olla että ne ovat yksi "perinteisimpiä" tapoja reagoida näihin myrkkyihin.
- suomi sairastaa
Kännykkäsäteily tekee suomalaiset sairaaksi, että harva täällä itsensä terveeksi enää tuntee.
- sitä....
Mitä on olla terve , on suhteellinen kysymys. Riippuu tietysti iästä. Onhan nuorillakin ns. kasvukipuja. Mutta 50 ja plus sanoisin että terveenä olo on sellaista että varsinaisesti mikään ei vaivaa. Onhan niitä joitain pieniä..mutta kun on itsellä sellainen olo että on terve niin sitä se kait on. Ja kun terveyden puolesta on tyytyväinen niin ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740