Jos hurahtaisin hellariksi, pitäisikö minun jossain vaiheessa todistaa ison yleisön edessä? Olen sen verran ujo, että en pystyisi siihen ilman kunnon känniä. Silloin voisin tosin jo puhua kielilläkin.
Onko todistuspakkoa?
42
143
Vastaukset
- näinpä näin
Esimerkiksi minä en ole hellari eikä hellarittomuus ole vähentänyt uskoni määrää ollenkaan, aikaisemmin kävin hellareissa, adventisteissa, vapiksella ja ortodoksisuuskin on tuttua mutta onneksi en ole eronnut isäni ja äitini evlut kirkosta, voin oikeastaan näiden kaikkien vuosien jälkeen todeta.
Aikaisemmin kyllä edellytettiin todistamista. Nykyään kun tieto on lisääntynyt ei ehkä ujojojen ja arkojen tarvitse todistaa, niin paitsi kasteen jälkeen. Mutta jos ei todista, voi joku kuitenkin ajatella että ei ole sittenkään "tehnyt ratkaisua" tai on jäänyt "kylmälle paikalle".
- valheita
Oho hoh
Olen ollut hellari yli 50 vuotta enkä ole vielä koskaan joutunut todistamaan.
Mistä tällaiset harhat on peräisin.
Kuka olet sinä Mazdels, joka levität täällä väärää tietoa helluntailaisuudesta?
Joudut vielä vastaamaan perättömistä puheistasi. valheita kirjoitti:
Oho hoh
Olen ollut hellari yli 50 vuotta enkä ole vielä koskaan joutunut todistamaan.
Mistä tällaiset harhat on peräisin.
Kuka olet sinä Mazdels, joka levität täällä väärää tietoa helluntailaisuudesta?
Joudut vielä vastaamaan perättömistä puheistasi.Kerron omia näkemyksiäni perustuen omiin kokemuksiini. Haluan tuoda esille myös niitä asioita, joista helluntailaiset vaikenevat.
Olet ehkä jäsenenä isommassa seurakunnassa, jossa ei "vahdita" laumaa niin tarkasti. Suurin osa helluntaiseurakunnista on kuitenkin jäsenmäärältään pieniä ja niissä esiintyy lihallisuutta ihmisten arvosteluna ja kontrollointina.
Sinäkin saat kirjoittaa mitä mieltä olet, ja on toivottavaakin. Vastaan puheistani Jumalani edessä.- hellari ....
Meidän seurakunnassa ei edes kasteelle mennessä vaadita yleisön edessä todistamista.
hellari .... kirjoitti:
Meidän seurakunnassa ei edes kasteelle mennessä vaadita yleisön edessä todistamista.
Entä kasteelta tullessa?
- hellari ....
mazdels kirjoitti:
Entä kasteelta tullessa?
Ei sieltäkään. Joskus on haastateltu penkissä, jos ei uskalla tulla eteen ja kastettu haluaa sanoa jotain. Kaikesta sovitaan tietenkin ennen tilaisuutta asianomaisen kanssa.
Meillä on käytäntö, että ei esim. raamattupiirissä laiteta ketään lukemaan vuorotellen tai pyydetä puhumaan. Panikkihäiriö on monilla muuten rohkeilta vaikuttavilla hekilöillä yleinen ongelma ja pitää ottaa huomioon henkilökohtaiset seikat. hellari .... kirjoitti:
Ei sieltäkään. Joskus on haastateltu penkissä, jos ei uskalla tulla eteen ja kastettu haluaa sanoa jotain. Kaikesta sovitaan tietenkin ennen tilaisuutta asianomaisen kanssa.
Meillä on käytäntö, että ei esim. raamattupiirissä laiteta ketään lukemaan vuorotellen tai pyydetä puhumaan. Panikkihäiriö on monilla muuten rohkeilta vaikuttavilla hekilöillä yleinen ongelma ja pitää ottaa huomioon henkilökohtaiset seikat.Jos asia on näin, on helluntaiherätys mennyt hyvään suuntaan. Yksilö pitää otta aina huomioon. Aikaisemmin kyllä on ollut painostusta.Sitten vähän muualla todistamisesta. On todistettu "väärissä paikoissa väärään aikaan", mm hautajaisissa. Myös kovaäänistä todistusta vilkkailla paikoilla, esim Helsingin asematunnelissa oli aikoinaan.
- Tjaah-ah
>>Aikaisemmin kyllä edellytettiin todistamista. Nykyään kun tieto on lisääntynyt ei ehkä ujojojen ja arkojen tarvitse todistaa, niin paitsi kasteen jälkeen. Mutta jos ei todista, voi joku kuitenkin ajatella että ei ole sittenkään "tehnyt ratkaisua" tai on jäänyt "kylmälle paikalle".>>
Mutta, entäs os ei ole mitään todistamista? Pitääkö silloin valehdella ja kertoa sellaisia juttuja, joita siinä seurakunnassa toisetkin todistuksiksi kertovat?
- näinonsohinnat
Näitä toisen tai kolmannen polven helluntaikotien kurittomia kakaroitahan nämä kapinoivat ovat, joille ei kelvannut Raamatunmukainen elämä vaan käyttävät aikansa kapinoinnin jalostamiseen näillä foorumeilla.
Ja yömäaseiksi kelpaa vaikka aasin leukaluu tai mikä tahansa koirankuppi kunhan vaan saa jollain sohia Raamatulle kuuliaisia.- Miten on?
Jos minua tarkoitat, niin minun vanhempani eivät koskaan ole olleet hellareita. Kysyin ihan vain sen varalta, jos itse liittyisin. Olen melkoisen ujo.
- Olenko väärässä?
Miten on? kirjoitti:
Jos minua tarkoitat, niin minun vanhempani eivät koskaan ole olleet hellareita. Kysyin ihan vain sen varalta, jos itse liittyisin. Olen melkoisen ujo.
Olen ymmärtänyt että se vaatii rikosrekisterin.
Vai pääseekö muka hellariksi ilman rikosrekisteriä? - vaatimukset
Olenko väärässä? kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että se vaatii rikosrekisterin.
Vai pääseekö muka hellariksi ilman rikosrekisteriä?Rikosrekisteri ei ole pakollinen, myös nämä käyvät; olet entinen juoppo, mielisairas, narkomaani, pedofiili, homo tai prostituoitu.
- Olenko väärässä?
vaatimukset kirjoitti:
Rikosrekisteri ei ole pakollinen, myös nämä käyvät; olet entinen juoppo, mielisairas, narkomaani, pedofiili, homo tai prostituoitu.
Ok. En ymmärrä miten homo liittyy tohon, mutta enhän minä voikaan kaikkea ymmärtää.
- ahdistuksen tuplaus
Olenko väärässä? kirjoitti:
Ok. En ymmärrä miten homo liittyy tohon, mutta enhän minä voikaan kaikkea ymmärtää.
Helluntailaisilla on usein takana vaikea elämä ja vielä hankalammaksi se muuttuu helluntailaisuuden myötä
- tervettä?
Terve yhteisö kestää olla tutkinnan alla. Jos omatunto on puhdas ja seurakunnassa toimitaan kaikin puolin raamatun mukaisesti, niin mitään pelkoahan ei silloin raamatun mukaan pitäisi olla???
- Rohkeesti vaan!
Uskostaan voi todistaa paimenelle kun sopii kasteelle menosta. Ei ujon tarvitse ihmisten edessä sanoa kuin "MOI!, jos sitäkään. Ei arkuuden saa olla este kasteelle uskaltautumiseen, eikös se Pyhä Henki anna todistusvoiman sitten kun on kasteella käyty? Raamatun mukaan kuka tahansa uskova voi kastaa toisen uskovan. Missään ei sanota että pitää olla liperit kaulassa tai raamattuopisto käyty. Jumala se on, joka ilmestyy kasteen armossa, ei paimen. Vaikka ensi kesänä lammessa uskonystävien kesken! Itse kävin Keuruulla juhannuksena järvessä kasteella. Meitä oli paljon, eikä siellä mitään esittäytymisiä pidetty. Sitten seurakunnassa kävin pikaisesti mikin takana kertomassa oman MOIn, ja sen jälkeen on enemmän KAIVANNUT niitä todistuspaikkoja.
- Jeppe.
Taidan käydä jossain nakurannalla kastautumassa. Minusta kaste ei ole aito, jos on vaatteita päällä. Huudan sitten sen MOIn muille rannalla olijoille.
- elämä
Uskovainen ihminen on jo todistaja, ei se kasteelle menosta miksikään muutu. Pyhä Henki tulee ihmiseen uudestisyntymisen hetkellä, ei vasta kasteessa. Eihän uudestisyntymätön voi mennä kasteelle muuta kuin katolisessa ja luterilaisessa kirkossa! Raamatun mukaan jokainen uskova on todistaja, eikä se suinkaan tarkoita, että jokainen menisi välttämättä esim. yleisön eteen kertomaan uskoon tulostaan, vaikka niinkin voi toki tehdä. Jumala antaa voiman todistaa eli sinä tulet loppuelämäsi olemaan valona ja suolana maailmalle! Elämäsi, mielipiteesi, tekemisesi, käytöksesi, asenteesi yms. seikat todistavat, että kuulut Jumalan seurakuntaan, olet Jumalan lapsi. Vaikka itse et puhuisikaan, niin elämäsi puhuu!
On olemassa paljon sellaisia "todistajia", jotka suorastaan ahdistavat ihmisiä jatkuvalla Jeesus-propagandallaan, tyrkyttävät uskoansa ja ajatuksiansa joka paikassa ja saavat aikaan paljon pahaa ja eripuraa, jopa vihaa Jumalan lapsia kohtaan. Se käytös ei ole Jumalasta vaan oman lihan työtä. Hyvin usein tällaiset propagandistit kyllästyvät pian "uskonelämäänsä" ja palaavat takaisin maailmaan. Se on suurin todistus heidän "uskostaan". Sanoja suurempi todistus on ihmisen elämä! Se huomataan, kun ihminen elää kuuliaisena Kristukselle, heijastaa Kristuksen rakkautta, elää Kristuksen ilo ja rauha sydämessään!
- hoijaanäitävaahtopäi
Mitään kasteen armoa ei ole olemassakaan !
Koittakaa jo käsittää edes sellainen perusasia.- Rohkeesti vaan!
Armo ei tule kasteessa, mutta armoa on, että me saamme kasteelle mennä!
Mitä siellä pitää todistaa ja miksi? Kuka sellaista vaatii?
- roskaväkeä
Helluntailaiset ovat tyhmää rupusakkia.
- Kaste on aarre
Kyselijälle vielä tiedoksi, että tämä on ihan avoin palsta, eivätkä nämä kaikki täällä suinkaan ole helluntaiseurakunnan ystäviä. Voisit kysyä käytäntöä paikkakuntasi seurakunnasta, ja ihan avoimesti sanoa että tuollainen ihmisten edessä oleminen pelottaa. Ei sen tarvitse olla julkinen tilaisuus, mutta kivahan se on jos tulee tutuksi? Minä ainakin sain niin miljoona halia vaikka hirvitti sellainen seurakuntaan liittäminen kaikkien edessä kun olin vielä aika nuori. Paimen oli ymmärtäväinen ja kiva, sovittiin että se kyselee ja minä vastailen. Oli loppuviimeksi oikein rohkaiseva kokemus, vaikka tuo "todistaminen" on vähän kaanannkieltä, kun jotkut ymmärtää että pitää jotain todistella. Ihan normaalia itsestä ja uskoontulosta kertomista se on. Joillakin on enemmän, joillakin vähemmän kertomista. Siinämäärin kertoo kun itsestä hyvältä tuntuu.
- tragiikkaa kehiin
helluntailaisuuteen ja karismaattisuuteen kuuluu todistelu yleisön edessä. se on osa ohjelmaa, joka perustuu tunnepitoiseen viihteeseen eikä raamatulliseen kristillisyyteen ja raamatulliseen opetukseen. mitä enemmän olet elämässäsi juonut, tapellut, nainut, käyttänyt huumeita - sen suositummaksi tulet. muistakaakin keksiä tosi traaginen juttu! keksikää myös vitsejä, sillä itkun lisäksi yleisön pitää saada kunnon naurut. nämä ovat todella tärkeitä asioita seurakuntaelämässä.
- pehmopappa ,
Ujous? Kuule, jätä moiset pelot, olet ei ujo tekemään syntiäkin eli olet hurahtanut paholaisen seuraan, miksi jättäisit tekemättä parannuksen tekemättä ja uskomatta Jeesukseen vain sen tähden, että häpeät itseäsi? Saat olla niin luulo-ujo kuin olet, mutta lähde sellaisenaan Taivas tielle, ja Jumala ei todellakaan vaadi sinulta mitään sellaista mihin et pysy.
Muista, että helvetti on niitä täynnä jotka tekevät huomenna parannusta. Te parannus nyt. 2.Kor. 5:19 - 6:2, Joh. 1-12-13, Room. 10:10-13, Luuk. 24:47, Joh. 3:28-36
syntisen rukous:
http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/todistukset/?id=67
Taivas tiellä ei tarvitse hävetä omaa olemassaoloa, ja synneistäkin saa omistaa puhtaan omantunnon Jeesuksen ristinvereen uskomalla ja Häntä seuraamalla elämässä ja opissa Herrana. - Miten on?
Mitä syntiä minä olen tehnyt? En juo, en polta, ei ole ollut esiaviollisia suhteita, ei huoruutta. En syö edes lihaa, etten tuottaisi eläimille turhia kärsimyksiä. Toki jos sanotaan, että ihminen voi olla syntinen jo ajatuksissaan, silloinhan nsynnittömiä ei olekaan. Mutta pitäisikö minun ensin oikein rypeä synnissä, jotta minut hyväksyttäisiin helluntailaisuuteen kääntyneeksi?
- vastausta
Synnittömiä EI OLE, voit Miten on? siis relata aivan rauhassa ja luottaa suuren mahtavan ihanan rakkauden Jumalan armoon!
- Miten on?
vastausta kirjoitti:
Synnittömiä EI OLE, voit Miten on? siis relata aivan rauhassa ja luottaa suuren mahtavan ihanan rakkauden Jumalan armoon!
Pehmopappa tuossa edellä sanoi, että olen hurahtanut paholaisen seuraan. Tarkoittaako se sitä, että kaikki ei-hellarit ovat paholaisen seurassa?
- vastausta
Miten on? kirjoitti:
Pehmopappa tuossa edellä sanoi, että olen hurahtanut paholaisen seuraan. Tarkoittaako se sitä, että kaikki ei-hellarit ovat paholaisen seurassa?
Pehmopappa selittää pehmosia sun ujouden "paholaisesta" älä sinä sotke asioita, ujous on aivan luonnollinen asia jota sun ei tarvitse hävetä, ujous on jokaisen ihmisen osa, väittää ihmiset sitten jotain muuta, mutta kyllä jokainen meistä on aina joskus ujo.
Kun et ole hellari niin se ei sua tee yhtään pahemmaksi eikä paremmaksi. Olet Jumalan lapsi nyt jo, kun uskot vain Raamatun Jeesukseen. - Miten on?
vastausta kirjoitti:
Pehmopappa selittää pehmosia sun ujouden "paholaisesta" älä sinä sotke asioita, ujous on aivan luonnollinen asia jota sun ei tarvitse hävetä, ujous on jokaisen ihmisen osa, väittää ihmiset sitten jotain muuta, mutta kyllä jokainen meistä on aina joskus ujo.
Kun et ole hellari niin se ei sua tee yhtään pahemmaksi eikä paremmaksi. Olet Jumalan lapsi nyt jo, kun uskot vain Raamatun Jeesukseen.Pehmopappa kirjoitti näin:
"...olet ei ujo tekemään syntiäkin eli olet hurahtanut paholaisen seuraan."
Ymmärrän tuon ei-ujon yhdyssanaksi, vaikka pappa kirjoittikin erikseen.
Siis voisi sanoa toisin.
"...olet rohkea tekemään syntiäkin eli olet hurahtanut paholaisen seuraan."
Kyllä minä edelleen ymmärrän, että pehmopappa pitää minua paholaisen seurassa olevana, koska en ole hellari. - Miten on?
Miten on? kirjoitti:
Pehmopappa kirjoitti näin:
"...olet ei ujo tekemään syntiäkin eli olet hurahtanut paholaisen seuraan."
Ymmärrän tuon ei-ujon yhdyssanaksi, vaikka pappa kirjoittikin erikseen.
Siis voisi sanoa toisin.
"...olet rohkea tekemään syntiäkin eli olet hurahtanut paholaisen seuraan."
Kyllä minä edelleen ymmärrän, että pehmopappa pitää minua paholaisen seurassa olevana, koska en ole hellari.Eipä tule papparaiselta itseltään vastausta.
Taidan pysyä buddhalaisena. Se on rakkauden uskonto. - vastausta
Miten on? kirjoitti:
Eipä tule papparaiselta itseltään vastausta.
Taidan pysyä buddhalaisena. Se on rakkauden uskonto.Ota Jeesus messiin ja tsekkaile, Jeesus kyllä ymmärsi buddhalaisuuden parhaimmat puolet, kyllä jämpti on niin!
- hellari ....
Jokaisella on oma lahjansa. Meidän seurakunnassa on eräs pariskunta, olleet srk:ssa kai jo kymmeniä vuosia. Mies puhuu ja on vanhemmistoveli, mutta en ole vaimon nähnyt koskaan puhuvan yleisön edessä. Vaimo on kyllä akttivi käytännönihminen ja seurakunnan kantavia voimia.
- ~~tähkäpää~~
Ei ole todistuspakkoa ollut missään helluntaiseurakunnassa,
mihin olen kuulunut ja olen kuulunut jo jonnnin aikaa,
välillä suurempiin, kuin pienempiinkin seurakuntiin,
eli ei ole merkitystä tässä asiassa edes seurakunnan
koolla, vaikka tuolla edellä joku sellaista epäili. - leeviläinen
Seurakunnissa ei nykyisin aseteta kenellekään uskoontulleelle todistuspakkoa, vaikka sellaisesta on menneinä vuosina viitteitä ollutkin.
Upotuskasteasiassa kastettava joutuu kyllä edelleenkin sanomaan muutamalla sanalla sen, miksi haluaa mennä uskovien upotuskasteelle, mutta siihen se todistus yleensä jääkin.
Monet pastorit seulovat omalla tiheällä kammallaan seurakuntalaisista ne omat "suosikkinsa", joita sitten käyttävät todistuskokouksissa todistajina. - siiihen sorrumme
Mutta eikö tuo "tiheäkampaeffekti" ole yleinen inhimillisyyden piirre ihan missä vain ja ei mitenkään kuulu yleislinjauksena helluntailaisuuteen. Ihmisenä olmemme valitettavasti sellaisia: Sen näki jo aikoinaan koulussa kun opettajilla oli ne omat suosikit joiden viittaus palkittiin annetulla puheenvuorolla toisia herkemmin.
- Ollaan hiljaa vaan
Ei tarvitse todistaa ison yleisö edessä jos ei välttämättä halua. Olen itse vapaakirkosta, eikä meillä ainakaan ole todistuspakkoa. Riittää, että tunnustat uskosi pastorille kahdenkeskisessä keskustelussa, niin sinut voidaan liittää seurakunnan yhteyteen.
Jumala kasvattaa meitä kutakin sillä tavalla milaisia me itse olemme. Hiljaisuutta ei Raamatussa halveksita, ei ollenkaan, useassa kohdassa Raamattukin kehoittaa meitä hiljaisuuteen.
Matt. 5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
2. Moos. 14:14 Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."
Saarn. 9:17 Viisaitten sanat, hiljaisuudessa kuullut, ovat paremmat kuin tyhmäin päämiehen huuto.
Valit. 3:26 Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua.
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Efes. 4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
1. Tess. 4:10 niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
2. Tess. 3:11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.
1. Tim. 2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
1. Tim. 6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
1. Piet. 3:4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis. - eräs vain!
Olen ollut kauan helluntaiseurakunnan jäsenenä ja ketään ei painosteta esiinytmään julisesti. Eiköhän seurkunnan kulmakivi hiljaisuudessa rukoilevat kammiokristityt. Kun he ovat uskollisia niin puhujia ja laulajia riittää ja on myös herätystä.
- pakko pakottaa
Olihan se PAKKO mennä upotuskasteelle, vaikka pelotti ihan hirveästi ja vetäisinkin vettä keuhkoihin oikein kunnolla, siinä sitten tulipunaisena nolona köhin kaiken kansan edessä pitkän aikaa ja
sen jälkeen oli tietysti PAKKO todistaa, kuinka ihanaa kaikki oli ja on ja kuinka kaikki elämässäni on muuttunut kertaheitolla .
Tämän jälkeen tietysti oli PAKKO täyttyä Pyhällä Hengellä ja siitä merkkinä oli tietysti PAKKO puhua kielillä "Kyllä se siitä, kunhan sopertelet jotain, kyllä se siitä lähtee liikkeelle."
Tämän jälkeen oli sitten PAKKO istua ainakin sunnuntaikokouksissa kiltisti kirkonpenkissä
ja ennenmuuta oli PAKKO hyväksyä kaikki, mitä saarnapöntöstä julistettiin ilman vastaväitteitä tai muuten kaikki mitä oli pakotettua otetaan sinulta pois, koska et usko enää Jumalaan, sinulla ei ole Pyhää Henkeä, sinulla ei voi olla enää mitään armolahjoja ja ennenmuuta et ole enää varteenotettava helluntailainen.
Olin vielä lapsi, lapselle tuo kaikki meni läpi totena, vaikka olen oikeastaan siitäkin häpeissäni, mutta kiltti kun olin,
mutta onneksi aikuisuus ja kovat kolhut elämässä on avartanut vähän tätä maailmankatsomusta, että mitä minun on PAKKO ja mitä ei. - Vapaa sana
Tosiasia on se, ettei ole sellaista uskontokuntaa, missä ei olisi näitä kyseenalaisia menettelytapoja. Useimmat srk:t ovat melko sisäänpäinlämpiäviä, tietyllä tavalla suljettuja ja niissä on hierarkinen järjestelmä. Nämä asiat jo pelkästään luovat pohjan sille, ettei niissä useinkaan oteta yksilöllisiä tarpeita huomioon, tärkeintä on vain yhteisön kyseenalainen etu.
On todella hyvä, että on tällaisia foorumeita, jossa voi vapaasti ilmaista mielipiteensä ilman, että yhteisö alkaa heti nuijimaan alas, nettiyhteisöhön voi toki myös yrittää alistaa, mutta sillä nyt ei ole väliä eikä tehoa.- kyläjämptionii
Kyllä JÄMPTI on niin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.349195- 374994
- 434833
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1983724- 133133
- 422918
- 312806
- 442523
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise682334- 1722197