Raamattua ja etsinyt oikeutta tuomita, syyttää, haukkua lähimmäisiä noiden väärän opetuksen, tai joskus jonkun sanan takia, kuten täällä isoksi itsenä korottaneet tekevät. En ole löytänyt lupaa, enkä oikeutusta siihen, en vaikka kuinka olen sitä etsinyt.
Yhden kerran olen löytänyt Jeesuksen sanomassa Pietarille aika vakavia sanoja, mutta muuten olen nähnyt hänen vain varoittelevan seuraajiaan tuomioista, tai muusta lähimmäiseen kohdistuvasta rumasta teosta.
Jeesus sanoo tietävänsä, jos tuomitseekin, mutta samalla osoittaa, että ihminen ei tiedä ja siksi ihmisen pitää käyttää sanojaan varovasti.
Jos Jeesus nuhteli, ei hän kohdistanut sitä kenenkään yksityiseen ihmiseen, paitsi tuon yhden kerran, jolloin Pietari yritti saada Jeesusta luopumaan siitä tehtävästä, mitä varten oli tänne tullut.
Käytetäänkö täällä sanoja, kuten Raamattu käskee käyttää? Ei todellakaan. Täällä on lahokohenki tekemässä kaikkea sitä, mistä Jeesus kieltää. Tuo lahkohenki yrittää näyttää niin mahdottoman uskovaiselta, niin uskovaiselta ja ihminen, jossa tuo henki asuu, ei näe omia hedelmiä, jotka ovat pilaantuneet lahkohengen johdossa.
"Hedelmistä te heidät tunnette."
Olen lukenut ja lukenut
30
109
Vastaukset
- Niin totta!
Nuo, jotka jatkuvasti seuraavat muita vain syyttääkseen, eivät ole Jumalan lapsia. Jumalan lapset antavat tilaa jokaisella. He vain kertovat siitä uskosta, joka on heille tuonut Jumalan tuntemisen. Siis, eivät hae toisista vikaa, vaan vian etsijöidenkin keskellä kertovat uskostaan.
Nuo vian etsijät eivät kuuluu siihen pieneen laumaan, mikä seuraa Jeesusta.
He todella ovat lahkohengen opettamia ja sen hengen alamaisia ja siksi etsivät alati vikaa muista saadakseen lausua tuomioita.Markus kertoo, kuinka Fariseukset pitivät Jeesusta silmällä, voidakseen syyttää Häntä sapatin rikkomisesta (Mark.3:1-6).
Tässä ilmenee farisealaisten uskonnollisuus jota ilmenee myös tänäänkin hyvin yleisesti.
Tyypillistä sille on, että on etsittävä toisista vikoja voidaksensa syyttää ja tuomita heitä. Samalla voi ylpeillen sanoa itsestään: minä en ole niin kuin tuo toinen.
He ajattelevat, että oikea elämä on käskyjen ulkonaista pitämistä. He eivät ole päästäneet Jumalan pyhää lakia tuomitsemaan itseään eivätkä omavanhurskauttaan. He eivät tunne omaa syntisyyttään
Jos he sen tuntisivat, he eivät pitäisi itseään eturivin uskovina.
Jos he sen tuntisivat, niin he näkisivät ihmisten hädän.Tapio522 kirjoitti:
Markus kertoo, kuinka Fariseukset pitivät Jeesusta silmällä, voidakseen syyttää Häntä sapatin rikkomisesta (Mark.3:1-6).
Tässä ilmenee farisealaisten uskonnollisuus jota ilmenee myös tänäänkin hyvin yleisesti.
Tyypillistä sille on, että on etsittävä toisista vikoja voidaksensa syyttää ja tuomita heitä. Samalla voi ylpeillen sanoa itsestään: minä en ole niin kuin tuo toinen.
He ajattelevat, että oikea elämä on käskyjen ulkonaista pitämistä. He eivät ole päästäneet Jumalan pyhää lakia tuomitsemaan itseään eivätkä omavanhurskauttaan. He eivät tunne omaa syntisyyttään
Jos he sen tuntisivat, he eivät pitäisi itseään eturivin uskovina.
Jos he sen tuntisivat, niin he näkisivät ihmisten hädän.Tapio, viestissäsi on oikeaakin 'ytyä', sitä ei voi kieltää.
Mutta päällimmäisenä on se oma 'phariseuksesi', joka vaatii toisilta sellaista, mitä itselläsikään ei taida olla, ei ainakaan näkyvissä.
Olethan mitä suurimmassa määrin esimerkiksi oman kasteoppisi rummuttaja, jonka korvat ovat toisten näkemyksille aika lukossa.
Niin, totta on, että toistemme tuomitsemiseen meillä EI ole oikeutta. Sen sijaan opillisten asioiden ruotimiseen ja koettelemiseen meillä toistaiseksi ON oikeus. Hyvä keskustelu voi avata oikeita asioita.
Iloitkaamme Tapio vapaasta keskustelusta ja ennen kaikkea Jumalan sanasta, jota saamme yhä pitää esillä. Tehkäämme se totuuden rakkaudessa ja toisiamme kunnioittaen - myös silloin, kun toiset ovat eri mieltä kanssamme. Kasvun varaa varmasti on meillä kaikilla.
PS. Oletko samaa mieltä, että erityisesti opettajaksi pyrkineitä ja sellaiseksi palstalla jo ryhtyneitä on asiallista ja kohtuullista asettaa alttiiksi sanojen koettelemiselle. Yksittäiset mielipiteet ja heitot keskusteluissa taas kannattanee paljolti jättää kommentoimatta.
SF
- Sakarja 7:9,10.
Sellaisiin sopii hyvin saatanasta käytetty nimitys piru.
Piruja ne ovat.
"Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne, leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkääkä miettikö mielessänne pahaa, kukin veljeänsä vastaan.
Sakarja 7:9,10. - 173
Ateistien kanssa voi keskutella, mutta lahkohenkisten kanssa ei. Eivätkä lahkohenkiset tajua selvää kirjoitusta. Eivät, vaikka miten heille yritetään kertoa asian oikeaa laitaa ja mitä on kirjoituksella tarkoittanut. Lahkohenki osaa pimentämisen keinot. Itse en jää lahkohenkisten kanssa ikinä keskustelemaan. Sitä ei kannata tehdä. Kierrän kaukaa kaikki, jotka olen tunnistanut täällä lahkohenkisiksi.
- hellari ...
Joka luulee seisovansa katsokoon ettei lankea, 1 Kor 10:12. Miten jotkut uskaltavat olla niin uhmakkaita ja kaikkitietäviä ja tuomita toisia jumalanlapsia. Jokaisen meidän on kerran ylitettävä kuoleman virta.
2.Tim.4:1 "Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
4:5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."
Tutkaileppa tuosta Paavalin sanoja. Et taitaisi tulla toimeen Paavalin kanssa, jos hän tällä palstalla kirjoittelisi, tai Timoteuksen!
Kaikkea opetusta EI tule niellä. Joillakin nyt vain on sydämellään antaa todistus siitä, minkä oikeaksi Jumalan sanan kautta tuntee.
On mitä suurimmassa määrin oikeutettua nuhdella, varoittaa ja kehoittaa, kuitenkin kaikella pitkämielisyydellä ja Sanan totuutta rakastaen ja sille kuuliaisena.
Laupeutta, kaikkinaista hyvyyttä ja pitkämielisyyttä - niitä meillä kaikilla on varaa kartuttaa Jumalan armon ja Pyhän Hengen kasvatuksen alla.- Tärkeä asia
Kun seuraa uskovaisten ja lahkohenkisten kirjoituksia, niin niissä on ero kuten yöllä ja päivällä on ero. Uskovaiset voivat keskustella keskenään rauhallisesti ja ystävillisesti vaikka näekymyserot olisivat suuriakin.
Lahkohenkiset alkavat syyttää ja haukkua toisin asian esilletuovia, toisin asian käsittäneitä ja niitä, joille asia on kirkastunut pidemmälle uskontiellä. Niitä lahkohenki vihaa ja kokoaa aina lauman sellaisia kirjoittajia, jotka näyttävät ulkoisesti jopa uskovaisilta, mutta jotka ovat sisältä raatelevia susia. Ne osaa sitten puhua ja kirjoittaa, mutta jos et usko, mitä he opettavat, niin alkavat laumana etsiä vikoja ja vääristellä ihmisen kirjoituksia. Jotku kyllä sanoo, että eivät välttämättä vääristele, vaan luulevat olevansa oikeassa, sillä se henki, mikä määrää niitä, on niin voimakas henki, että pystyy uhriltaan piilottamaan ja muuttamaan totuuden. Onhan kyseessä valheen isä.
Joskus tuo valheen isä vaikuttaa uhrinsa kirjoittamaan niin läheltä oikeaa oppia, että vain varttuneet kirityt erottavat heidän olevan valheen isän sanansaattajia. - Tärkeää on!
Jumala ei koskaan vaikuta haukkumaan ja syyttämään, vaan KÄSKEE AINA TUODA TOTUUTTA. Lahkohenki on alistaja ja siksi lahkolaiset yrittävät vihalla alistaa kaikki samaan "totuuteen" missä itse elävät. Viimeisen ajan suuri vitsaus.
- Kastettu kristitty
Varsinkin luterilaisen lapsikasteen varassa toimivat ovat useinkin lahkohengessä moittimassa raamatullisesti kastavia "uudestikastajiksi". Monin tavoin solvaavat ja herjaavat raamatun opetusta vastaan.
Henkilöinä heitäkään ei sovi nimeltä mainiten herjata. Asiat saavat joskus riidellä, mutta eivät henkilöt. Totuus kirpaisee joskus ja saattaa johtaa keskusteluketjun poistamiseen. On hyvin tärkeää tuoda esiin ne kielteiset asiat helluntailais-karismaattisista seurakunnista, joista he vaikenevat. Suomen riidaton foorumi on "Ristinvalossa". Siellä saa olla samaa mieltä. Ja Netmissionissa saa olla melkein samaa mieltä
- Miten?
Saa olla samaa mieltä? Tarkoitatko, että pitää olla samaa mieltä?
- hellari .....
Onko sinun motivaatiosi ollenkaan julistaa evankeliumia vielä pelastumattomille henkilöille. Saa sen vaikutelman että olet jotenkin itse pettynyt ja kateroitunut. Onko niin että, rikkinäisensä ihmisenä olet joutunut kärhämään yksittäisten voimakastahtoisten persoonallisuukien kanssa jossain helluntaiseurakunnassa. Ja tällaisia "voimatyyppejä" löytyy usein kaikkialla missä on paljon ihmisiä toimimassa yhdessä.
Kun olen ollut kauan helluntailiikeessä ja tietenkin on tullut liikuttua toisillaikin paikkaunnilla niin en ole törmännyt yleisesti ilmiöihin joita sinä,mazdels, otat usien tääällä esiin.
- Netmissionista
"Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee." Hoosea 4:8.
- Se on armosta
Evankeliumi on armon evankeliumi, oikeassaolemisen evankeliumia ei ole kirjoitettu, eikä kirjoiteta.
- Uskon kilpi
Ihminen on mielistynyt omiin tekoihin. Joka uskoo niistä elämän löytävänsä, kiivailee niistä, sillä jos hänen käsityksensä oikeista lainteoista osoittautuu vääräksi, hänen pelastuksensa menee sen mukana. Pelastus on kuitenkin armosta, ja siinä me emme voi omilla saavutuksilla kerskailla, emmekä toisilta niitä vaatia. Me voimme vain julistaa Jeesuksen sovitustyötä, kutsua sisälle Jumalan rakkauteen.
Armosta Kristus saa kunnian, ja Kristus juuri on Jumalan pyhyydelle ainoa riittävä, siinä ei meidän omat uhrit ja hyvät teot saa pienintäkään pelastusta aikaiseksi. Silti ihminen haluaisi oman osuutensa lain kautta. Jumala antaa kunnian vain Kristukselle. Mitä vastaan siis vihollinen hyökkää? Armon evankeliumia vastaan. Siinä saa olla tarkka, että vaikka me kannamme hedelmää, ei meidän pelastuksemme alku ole niissä hedelmissä vaan yksin Kristuksessa. Siksi me emme suosittele itseämme tai ymmärrystämme, vaan yksin Häntä joka voi ihmisen nostaa, kantaa ja pelastaa. Sanan sinetti on Rakkaus.- ++++++++++++++++
Voi, että kun en mitenkään käsitä tuota tekemättömyyttä. Raamatussa on niin paljon sana-tehkää ja jos teet. Mitä niille sanoille pitäisi tehdä?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
++++++++++++++++ kirjoitti:
Voi, että kun en mitenkään käsitä tuota tekemättömyyttä. Raamatussa on niin paljon sana-tehkää ja jos teet. Mitä niille sanoille pitäisi tehdä?
TEE muodossa sanaa löytyy mahdottoman paljon. Niin pitää tehdä, kuin sana kehoittaa!
Tänne pyrkii opettajiksi myös sellaisia, jotka raamatun mukaan eivät saisi opettaa. On takana aviorikosta sun muuta.
Ennen kaikkea tämä palsta on keskustelua helluntailaisuudesta. Siitä mitä se pitää sisällään, sen hyvistä ja huonoista puolista. On hyvä että on tällainen keskustelupalsta, missä kaikki voivat sanoa mielipiteensä.
Kastekysymyksessä aikuiskasteen puolustajat, jotka pitävät itseänsä "ainoina oikeina uskovaisina", ovat ottaneet agressiivisen linjan luterilaisia kohtaan. Toteutuuko Teillä "ainoilla oikeilla uskovilla" lähimmäisenrakkaus? Oletteko "oikealla paikalla" ja "oikeassa hengessä"?
Raamatussakin kehotetaan koettelemaan henget.- Uskon kilpi
Rakkaus ja keskinäinen kunnioitus on hyvä mittari, puolin ja toisin, eikös vaan?
- lapsellinenaloitus
Sielunvihollisen vanha konstion alkaa itkeä ja uhua rakkaudesta kun sen karvainen koipi meinaa alkaa näkyä silkkipyjaman lahkeesta.
sitä tämä aloituskin on samaa lajia ja lahkoa.
lapsellista puhua kaiken aikaa lahkoista kun kukaan puhuja ei tiedä asian oikeaa määrittelystä enempää kuin possu kinkkupussista !- tyypillistä lahkoiss
lapsellinenaloitus on tyypillinen lahkolainen. Hän pyrkii määrittämään mikä on oikeanlainen aloitus. Lahkolaiset määräävät toisiaan, eivät uskovaisia. Se on heille paha paikka. Vuosikymmenien turha työ on heidän edessään ja se tekee katkeraksi.
"Hedelmistä te heidät tunnette."
>>>>>>>>>>>>
1.Piet. 1:17
”Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä MUUKALAISUUTENNE aika,..”.- kyselevä ymmärtää
Mikset tee aloitusta?
- Vartia huulilla
Olipa osuva sananpaikka herjaajista:
"Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee." Hoosea 4:8.
9. KÄSKY: ”Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi!” 2 Moos.20:16.
”Joka parjausta levittää, on tyhmä.” Snl. 10:18 . - ~~tähkäpää~~
Huvitti lukea tätä ketjua, sillä parjataan parjaajia ja parjatut parjaavat parjaajiaan parjaajiksi. :)
Toteutuu Jumalan Sana:
"...Sillä mistä toista tuomitset, siihen itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja." Room. 2:1- Ja me nauroimme niin
hauskaa oli totta tosiaan ja me fariseukset nauroimme niiin!
- ~~tp~~
Ja me nauroimme niin kirjoitti:
hauskaa oli totta tosiaan ja me fariseukset nauroimme niiin!
Voi Sinua. :´(
http://www.youtube.com/watch?v=q44F_vk7RQg
"Hedelmistä te heidät tunnette."
>>>>>>
Näissä jakeissa esiintyvät käsiteparit; pimeys-valkeus, tyhmät-viisaat. Tänäpäivänä sanotaan usein jostakin asiasta ”on eroa kuin yöllä ja päivällä”.
Paavali korostaa näillä ilmaisuilla, että on olemassa kaksi valtakuntaa, Jumalan (valkeuden) valtakunta ja saatanan (pimeyden) valtakunta. Miten nämä eroavat toisistaan?
Miten ne ovat nähtävissä?
Valkeuden lapsena vaeltaminen näkyy kaikkinaisena hyvyytenä ja Jumalan mielen mukaisena vaelluksena (=vanhurskautena, jae9).
Ovatko nämä ominaisuudet meissä luonnostaan? Eivät ole! Olemme ”valkeus Herrassa” (8), koska Kristus on tehnyt meidät valkeudeksi.
Jeesus sanoo:
”Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;” (Mt 5:14).
Valkeuden lapset kykenevät arvioimaan, ”mikä on otollista Herralle” (10), Liikkeelle panevana voimana on rakkaus Kristukseen.
Paavali varoittaa osallistumasta ”pimeyden hedelmättömiin tekoihin” (11), sillä aika on paha (16). Pimeyden teoistahan oli jo puhetta edellisessä luvussa Ef.4:17-32.
Tämänkin Sanan valossa Jumala haluaa herättää meidät näkemään oma tilamme; nukummeko synnin unessa vai olemmeko hereillä. ”Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee” (14)!
Haluatko elää edelleen pimeyden lapsena vai valon lapsena, haluatko olla tyhmä vai viisas vaelluksessasi (15)?
--
1. Herää Herran seurakunta lähellä ja kaukana!
Huuto ”Katso ylkä saapuu!” kohta on jo kaikuva.
Herää taistoon, vaivannäköön, rakkauteen, elämään.
Rohkeuden suo hän sulle, ostetulle verellään.
4. Herää! Anna elämäsi Herran käyttöön kokonaan.
Vapahtajan kunniaksi silloin riennät toimimaan.
Rohkeasti nosta pääsi, hoida tulta lampussa.
Herää, Herran seurakunta, Kuningas on tulossa!
(Virsi 148:1,4)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888139
- 896228
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344721- 503235
- 363224
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432661
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562522