Mistä löytäisi alkoholittoman seurustelukumppanin?

Zanlied

Haluaisin aloittaa seurustelun, mutta tuntuu, että sopivan kumppanin löytäminen on vaikeaa. Siis todellakin vaikeaa: olen 23-vuotias, enkä ole vielä tähän ikään seurustellut kertaakaan.

Luulen, että suurin syy tilanteeseeni on se, että toivoisin kumppaniltani päihteettömyyttä. Ei, en ole uskis, enkä toivo kumppanikaan olevan. En vain pidä alkoholista, ja seurustelisin mieluiten sellaisen henkilön kanssa, joka ei kuluta kovin paljoa aikaansa moisen lipittämiseen. (Tämän takia olen joutunut antamaan pakit niille harvoille, jotka ovat kysyneet minua kahville - kysyjät kun ovat poikkeuksetta olleet kännissä, tai huumeissa, tai molemmissa.)

Siis: mistä juomattomia ihmisiä löytyisi?

23

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MoonStarsMicrowave

      Itekin olen 25v mies enkä ole juonut alkoholia tippaakaan elämäni aikana. En vain pidä sen mausta, hajusta enkä sen jälkivaikutuksesta. Plus nähnyt muutamia huonoja esimerkkejä sen liikakäytöstä läheltä. Kyllä niitä päihteettömiäkin löytyy, mutta monesti he ovat tätä väkeä jotka ovat pikkuhiljaa erottuneet muusta suomalaisesta kansasta tämän erikoisen kykynsä vuoksi eikä heitä näy normaaleissa iltamenoissa mukana.

      • faktat pöytään

        No olethan sä juonut, jos tiedät mille se maistuu, haisee ja mille se tuntuu.


    • AinaVääräNainen

      Samaa itsekin olen miettinyt. Se, että haluan päihteettömän miehen, tuntuu olevan ylitse pääsemtän pulma. Vaatimus kun karkottaa kaikki pois, omasta ikäluokastani monikin käyttää alkoholia. Itse en käytä, joten haluan mieheltä samaa. Korkeintaan hyvin harvoin. Olen siis 19 v. nainen, mutta oman ikäisiä päihteettömiä ei löydy, joten pitäneekö tässä alkaa katselee vanhempia? Ne kun tuntuvat olevan muutenkin fiksumpia...

      • 9+2

        Niin no 99.9% parikymmpisistä etsii vielä itseään. Moni varmasti juo tuossa iässä puhtaasti sen takia, että "kuuluisi joukkoon" eikä jäisi ulkopuoliseksi. Tai juo vain kokeillakseen rajojaan.

        Omaakin nuoruutta muistellessani, tuli toisinaan juotua vähän liiankin paljon. Toisinaan silloinkin kun ei olisi huvittanut juoda. Toisinaan vain unohtaakseen muut ongelmat hetkeksi.

        25w lopulta "uskalsin" lopettaa ryyppäämisen. Suurinosa kaverisuhteista etääntyi, mutta muuten olen kyllä ollut tyytyväinen päätökseen. Noin omien havaintojen perusteella valtaosa alkaa saada jotain tolkkua alkoholin käyttöön pikkuhiljaa työelämään siirtymisen tai seurustelun aloittamisen jälkeen. Tosin toiset jatkaa kännäämistä joka viikonloppu myös työnteon aloittamisen jälkeen.

        Totaalista absolutistia voi olla tosi vaikea löytää, etenkään tuon ikäisenä, jolloin ulkopuolisten paine on valtava. Jos on valmis vähän tulemaan vastaan kriteereistä, joukosta varmasti löytyy yksilöitä, jotka eksyyvät hyvin harvoin ryyppääään asti ja pyörivät mukana vain "etkoilemassa" joukon mukana paremman tekemisen puutteessa. Tälläinen tapaus varmasti mielellään jättää pippalot väliin sopivan seuran löytyessä.

        Mutta toki jokainen voi määrätä omat valintakriteerinsä, joten se kuinka paljon on valmis katsomaan sormien läpi on jokaisen oma asia. On kuitenkin hyvä muistaa, että alkoholia voi ottaa myös fiksusti juomatta itseään täysin tiedottomaan tilaan joka kerta. Ja osa pyörii mukana vain pelkän seuran toivossa.


      • 9+2 kirjoitti:

        Niin no 99.9% parikymmpisistä etsii vielä itseään. Moni varmasti juo tuossa iässä puhtaasti sen takia, että "kuuluisi joukkoon" eikä jäisi ulkopuoliseksi. Tai juo vain kokeillakseen rajojaan.

        Omaakin nuoruutta muistellessani, tuli toisinaan juotua vähän liiankin paljon. Toisinaan silloinkin kun ei olisi huvittanut juoda. Toisinaan vain unohtaakseen muut ongelmat hetkeksi.

        25w lopulta "uskalsin" lopettaa ryyppäämisen. Suurinosa kaverisuhteista etääntyi, mutta muuten olen kyllä ollut tyytyväinen päätökseen. Noin omien havaintojen perusteella valtaosa alkaa saada jotain tolkkua alkoholin käyttöön pikkuhiljaa työelämään siirtymisen tai seurustelun aloittamisen jälkeen. Tosin toiset jatkaa kännäämistä joka viikonloppu myös työnteon aloittamisen jälkeen.

        Totaalista absolutistia voi olla tosi vaikea löytää, etenkään tuon ikäisenä, jolloin ulkopuolisten paine on valtava. Jos on valmis vähän tulemaan vastaan kriteereistä, joukosta varmasti löytyy yksilöitä, jotka eksyyvät hyvin harvoin ryyppääään asti ja pyörivät mukana vain "etkoilemassa" joukon mukana paremman tekemisen puutteessa. Tälläinen tapaus varmasti mielellään jättää pippalot väliin sopivan seuran löytyessä.

        Mutta toki jokainen voi määrätä omat valintakriteerinsä, joten se kuinka paljon on valmis katsomaan sormien läpi on jokaisen oma asia. On kuitenkin hyvä muistaa, että alkoholia voi ottaa myös fiksusti juomatta itseään täysin tiedottomaan tilaan joka kerta. Ja osa pyörii mukana vain pelkän seuran toivossa.

        (Olen siis sama kuin AinaVääräNainen)

        Siinähän se mun ongelma just onkin. Kun mä en huoli enää sellaista, jolle se helvetin alkoholi on tärkeempi. Kaksi riitti jo, kolmatta en halua. Kumpikin siis sanoi, että "alkoholi ei oo mulle ongelma, käyn vaan joskus". Ja vitut. Se alkoholi OLI ongelma, kun siitä ei päässy eroon. Siis ei voinut olla juomatta joka viikonloppu. Tästä kriteeristä en enää tingi. En haluu satuttaa itteeni kolmatta kertaa. :(

        Se ei haittaa, jos se alkoholi olis renki OIKEASTI, eikä vaan sanota niin. Että ottaa joskus, harvoin ehkä kerta kuussa se yksi. Ei enempää. Se yksi. Mutta ei mun ikäluokassa oleville, se yks kun ei riitä.

        Tai sitten olen sinkkuna.


      • 38 N
        always-wrong-woman kirjoitti:

        (Olen siis sama kuin AinaVääräNainen)

        Siinähän se mun ongelma just onkin. Kun mä en huoli enää sellaista, jolle se helvetin alkoholi on tärkeempi. Kaksi riitti jo, kolmatta en halua. Kumpikin siis sanoi, että "alkoholi ei oo mulle ongelma, käyn vaan joskus". Ja vitut. Se alkoholi OLI ongelma, kun siitä ei päässy eroon. Siis ei voinut olla juomatta joka viikonloppu. Tästä kriteeristä en enää tingi. En haluu satuttaa itteeni kolmatta kertaa. :(

        Se ei haittaa, jos se alkoholi olis renki OIKEASTI, eikä vaan sanota niin. Että ottaa joskus, harvoin ehkä kerta kuussa se yksi. Ei enempää. Se yksi. Mutta ei mun ikäluokassa oleville, se yks kun ei riitä.

        Tai sitten olen sinkkuna.

        Ihan kuin mun kirjoittama, peesaan. Missä on miehet, jotka oikeesti käyttää alkoholia vain vähän???


      • Etelän mies
        38 N kirjoitti:

        Ihan kuin mun kirjoittama, peesaan. Missä on miehet, jotka oikeesti käyttää alkoholia vain vähän???

        ''Missä on miehet, jotka oikeesti käyttää alkoholia vain vähän??? ''

        Köyhissä opiskelupiireissä, jossa rahaa riittää nipinnapin kurssimateriaaleihin ja rottana elämiseen.


      • Etelän mies kirjoitti:

        ''Missä on miehet, jotka oikeesti käyttää alkoholia vain vähän??? ''

        Köyhissä opiskelupiireissä, jossa rahaa riittää nipinnapin kurssimateriaaleihin ja rottana elämiseen.

        Meitin opiskelijat kyllä vaan kittaa alkoholii kurkkuun viikonloppuisin ja valittelee, kun ei ole rahaa? :( No, koska tällaista melkein-absolutistia ei ole, pysyttelen sitten saamari vie sinkkuna.


      • juketsu5
        38 N kirjoitti:

        Ihan kuin mun kirjoittama, peesaan. Missä on miehet, jotka oikeesti käyttää alkoholia vain vähän???

        Täällä olis yks, juon ehkä yhden saunaoluen kuukaudessa mutta en enempää. Ja sekä exä että nykyinenkin pitää tätä ongelmana etten koskaan käy missään jne. vaan nautin kotona olosta viikonloppuisin lapseni kanssa. Ja naista joka osaisi arvostaa oikeasti vähäalkoista miestä tuntuu olevan mahdoton löytää :(


    • johannai24v.

      Itse en juo ollenkaan alkoholia ja olen ateisti. Löysin monia samanmielisiä poikia kun minulla oli profiili suomi24 treffisivustolla, ja sieltä löytynyt nykyinen poikaystäväni on myös samanlainen. Kannattaa kokeilla nettideittailua jos et ole kokeillut :) Tai ehkä jotain harrastuksia tai tapahtumia, joihin ei liity juominen?

    • tuota noin...

      eipä ole isot vaatimukset sinulla, mutta hyväksyisitkö sit muut paheet, kuten, ei tee kotitoitä, käy kavereiden kanssa kaljalla jokailta, valehtelu,vieraissakäynti, sairas mustasukkaisuus tai naistenhakkaaja ja siivelläeläjä?

    • tip tip tippuu

      Huvittava havainto; eipä löydy montaakaan vastaajaa tälle kysyjälle! ;-)

      Taitaa olla utopistinen vaatimus suomipoijiille, pullo kun niillä on se välttämätön kädenjatke!

    • Jaa a itseni lisäksi en oikein tunne ketään muuta joka ei joisi. Että harvassa tuntuu nykypäivänä olevan sellaiset jotka eivät juo.

    • Jannu92

      Itse olen 20-v mies ja olen vain kerran elämässäni vetänyt kunnon kännit. Muutenkin alkoholin käyttöni on erittäin vähäistä, eli jää yleensä viikoittain 1saunakaljaan, eikä välttämättä edes sitäkään. En polta, enkä käytä muitakaan päihteitä.

      Itsekin etsin naista, joka ei käytä hirveästi alkoholia, eikä polta, mutta nykyään tuntuu että melkeen jokanen polttaa tai sitten on semmonen bailu juoppo.

    • minttulinen

      Olen 30-v nainen, seurustellut kahdesti alkoholittoman miehen kanssa. Nyt kun on haku päällä, ei löydy muuta kuin suurkuluttajia tai niitä, jotka valehtelevat. En itse juo enkä ole koskaan tupakoinut.

      Monista miehen toiveominaisuuksista olen valmis joustamaan, mutta missä olisi mies, joka ei tupakoisi ja ryyppäisi lainkaan? Kaikki hyvät ikäiseni ovat joko varattuja, juoppoja, väärässä kaupungissa tai päästään vialla. :(

      • raittiinakivempaa

        Mistäpäin olet Minttulinen?

        En ole ikinä maistanutkaan tupakkaa ja alkoholia en ole vuosikausiin juonut kuin esim. juhlissa skumppalasia kilistellessä.


    • vaikeetaeloa

      Sellaista kohtuullista käyttäjää on vaikea löytää. On joko tiukkiksia (uskiksia), jotka ei juo tippaakaan, johtuen siitä, että ovat entisiä alkoholisteja tai sitten sellaisia, jotka eivät voi viettää yhtään viikonloppua tai vapaapäivää ilman korkattavaa.

      Tosi hankalaa, kun pitää miettiä, mitä voidaan yhdessä tehdä. Uskisten kanssa ei voi edes käydä yhtä ottamassa terassilla, koska siellä on ihan kamalaa ja terassi täynnä "harhauskoisia". Kovasti kuppia ottava sitten jääkin sinne terassille koko viikonlopuksi.

      Olen jo yli 40v ja huomannut elämäni aikana, että raittiilla on aina jokinasteinen ongelma takana. Usein se ei liity alkoholiin, vaan ihan johonkin muuhun asiaan ja sitä yritetään hoitaa olemalla raitis. Hyvin harva (yksi sadasta) on raitis vain sen vuoksi, että ei vaan tykkää alkoholista.

      Vielä vaikeampaa on muuten löytää tupakoimaton mies. Laitoin treffipalstoille suodattimen, että haluan savuttoman miehen. Sain vastaukseksi kaksi, enintään neljä miestä ja nekin jostain 400km päästä.

    • oijooijoijojojojoj

      Ottaisin oluen silloin tällöin mutta nykyään mistään ei saa enää hyvää olutta. Se on yksi sipasu ja litku päätyy viemäriin. Toisinaan tulee yhä erehdyttyä ostamaan törppö tai pari. Sitten pitää väkisin yrittää juoda edes puolet.

      Tupakkaakin poltin aikoinaan askillisen kokeena. En sitäkään tajunnu mikä siinä koukuttaa. Keuhkot vaan tuntui olevan paskaa täynnä.

      Huumeitakin kokeilin mutta ei siitäkään kehittynyt mitään.

      Jotenkin sitä tuntee olevansa todella friikki kun ei sovi kumpaankaan leiriin.

    • minusta ei saa baari kärpästä tekemälläkään. olen nyt 21v en ole vielä kertaakaan baarissa käynyt juomassa. ei tule muuten kaan juotua ku hyvin harvoin 1-5 lonkkua väliä saattaa olla kuukausia. asiaan vaikuttaa myöskin 1 tyypin diabetes. ja se että olen nähnyt minkäläiseksi mulkuksi viina ihmisen pahimmillaan tekee.
      olen ollut polttamattakin noin 1v 3kk.

    • yx kutale

      Ei kohta mistään. Itekkii ruppeen 85%:n suur kuluttajaks. Tavote n. 1500 litraa vuoteen. Saapi nähä, miten sitten hymmyylyttää.

    • streittari oon joo

      Meitä täysraittiita naisia lienee enemmän kuin täysraittiita miehiä. Ja ilmeisesti itseään täysraittiina itseään pitäviä on jopa 18 prosenttia suomalaisista. Normaalit harrastusmestat kai se todennäköisin paikka, mistä raittiit löytää. Baarit se epätodennäköisin.

      Mulle yksi urheileva, raitis, uskonnoton mies, kiitos:-)

      • 1+5

        Tosin valtaosa normaalisti harrastuksia harrastavista miehistä "harrastaa" myös juomista viikonloppuisin. Aika moni harrastusurheilujoukkue pitää yhteisiä saunailtoja jne.

        Joten täysin raittiin löytäminen edes niistä piireistä voi olla vaikeaa. Kohtuudella käyttäviä varmasti kyllä ihan hyvällä todennäköisyydellä.


    • maksajakeuhkot

      Itse en ole vaatinut tähänastisilta kumppaneiltani täydellistä raittiutta, enkä edes tupakoimattomuutta mutta nykyään huomaan katsovani pahalla vastakkaisen sukupuolen edustajia jotka juovat tai/sekä polttavat. Olen ollut vuosia täysin selvinpäin,tupakkia en ole ikinä edes maistanut. Toki ikäni,40v, saattaa olla syy juomisen suhteen järkeistymiseen mutta epäilenpä kun katson lähes kaikkia tuntemiani ikäisiäni.. Lasten saaminen muutti kohdallani tuon juomisen:emme silloisen puolisoni kanssa olleet oikeastaan missään kahdestaan, vaan aina kolmen lapsemme kanssa. Minua kuvotti katsella esim. lomamatkoilla kuinka lapsiperheiden vanhemmat todellisuudessa löivät laimin lapsiaan ja päivästä toiseen näiden kanssa änkyräkännissä kulkivat. Alkoholiongelmaisen perheen lapset alkavat lopulta vältellä vanhempiaan, sillä viisaus kasvaa paitsi iän myötä, myös kavereiden juttujen(lähtöisin näiden vanhemmilta) mukana. Omat lapseni eivät ole minua ikinä humalassa nähneet, en ole heidän saamisen jälkeen humaltumisessa nähnyt muuta kuin hävettävää. Lasten tulon jälkeen aluksi saatoin juoda esim. saunan jälkeen, hyvää elokuvaa katsoessa tai tietynlaisissa sosiaalisissa "pakkotilanteissa", mutta en juonut edes lasten nähden. Nyt en juo juuri ollenkaan, saattaa mennä kuukausia ja sitten iskee kuntoilun keskellä ajatus että "tämän päälle sopisi sauna ja kylmä olut". eikä toista tee enää mieli

      Olen etenkin tupakoivia ihmetellyt: eivätkö he ymmärrä että se tupakka haisee näiden suussa, käsissä ja vaatteissa? Lapsiperheiden lapset joutuvat todella outoon tilanteeseen kun tietävät tupakan tappavan ja silti oma vanhempi/vanhemmat polttavat.. Mikä message tuossakin annetaan lapsille?

      Olisi kyllä kiva tietää minunkin mistä löytää raittiita ja tupakoimattomia, mieluiten yli 30v. iältään olevia? Vuosikaudet toisten tumppeja pihalta haravoineena olen ehkä tullut nirsoksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      98
      2225
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      391
      1846
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      71
      1444
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1125
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      40
      1103
    6. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      93
      1029
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      191
      1029
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      73
      1019
    9. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      926
    10. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      50
      848
    Aihe