"Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja Hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa." Ps.37:3-4.
Daavidin sanoissa ei ole teologisia kiemuroita. Juuri siksi jokaisen on helppo ymmärtää, mitä tuo Israelin kuningas tarkoittaa sanoillaan.
Herraan turvaaminen ja totuuden noudattaminen voi tapahtua vain yhdellä ainoalla tavalla: KOKO tie annetaan Herran haltuun.
Daavidin sanoihin sisältyy rohkea lupaus: KYLLÄ Hän sen tekee!
Jo jakeessa 32:4 on ihania lupauksia ja seuraavissa jakeissa ne vahvistetaan; "Hän antaa sinun vanhurskautesi nousta niinkuin valkeuden ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän."
Anna tiesi Herran haltuun!
122
351
Vastaukset
- odottaako helvetti?
Rikon parhaillaan Jumalan laki. Olen töissä.
- Jeesuksessa rikottav
Ei odota Jeesus on sapatin Herra.´
- EndTimes
Totuutta Hän halajaakin salatuimpaan saakka.
Ei meidän totuuksia salatuista kätköistä,
vaan Hänen Totuutensa meidän salatuimpiin kätköihin saakka.
Sillä Totuus tekee vapaaksi!
Siinä vasta ilo, että saa olla vapaa palvelemaan Elävää Jumalaa:) Aamen! HÄN sen tekee.
Onko tuo jälkimmäinen raamattuviite oikein?Kas vaan, viitteen kuuluu olla Ps.37:4, kiitos huomautuksesta!
Lyhyen kommenttisi alku kertoo painotuksesi: HÄN sen tekee, HÄN ja ainoastaan HÄN. Kirjoitustaustaasi hieman tuntien voi päätellä, että jatkat mielessäsi: äläkä sinä itse vain erehdy tekemään mitään..
Meidän näkemyksemme eroavat tuolla "minä - HÄN' akselilla.
Jumalan sana velvoittaa ihmisen olemaan aktiivinen, toimimaan myös itse, jotta hän pelastuksen lahjan omakseen saisi. Raamatussa on satoja ellei tuhansia kohtia, joissa meitä käsketään tekemään se, mitä meidän tehtävissämme, Jumalan tahdon mukaan on.
Tällä sinun on mahdoton leimata minua, että minä tekojen tai lain kautta pelastusta väittäisin omakseni. USKO on meidän suurin tekomme ja osuutemme - ja senkin vaikuttaa meissä Jumala.
Mutta uskon on, jotta se todellista uskoa olisi, oltava elävää uskoa. Elävä usko EI jää joutilaana makaamaan. Yhtä vähän elävän uskon omainaisuuksiin kuuluu jättää tekemättä Jumalan tahtoa.
Katsoitpa asiaa miltä kannalta tahansa sinun ON palveltava Herraa. Oletko kuullut palvelijasta, joka ei TEKISI Herransa tahtoa?
Sellaisen mitään tekemättömän palvelijan Herra heittää ulos.- _greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kas vaan, viitteen kuuluu olla Ps.37:4, kiitos huomautuksesta!
Lyhyen kommenttisi alku kertoo painotuksesi: HÄN sen tekee, HÄN ja ainoastaan HÄN. Kirjoitustaustaasi hieman tuntien voi päätellä, että jatkat mielessäsi: äläkä sinä itse vain erehdy tekemään mitään..
Meidän näkemyksemme eroavat tuolla "minä - HÄN' akselilla.
Jumalan sana velvoittaa ihmisen olemaan aktiivinen, toimimaan myös itse, jotta hän pelastuksen lahjan omakseen saisi. Raamatussa on satoja ellei tuhansia kohtia, joissa meitä käsketään tekemään se, mitä meidän tehtävissämme, Jumalan tahdon mukaan on.
Tällä sinun on mahdoton leimata minua, että minä tekojen tai lain kautta pelastusta väittäisin omakseni. USKO on meidän suurin tekomme ja osuutemme - ja senkin vaikuttaa meissä Jumala.
Mutta uskon on, jotta se todellista uskoa olisi, oltava elävää uskoa. Elävä usko EI jää joutilaana makaamaan. Yhtä vähän elävän uskon omainaisuuksiin kuuluu jättää tekemättä Jumalan tahtoa.
Katsoitpa asiaa miltä kannalta tahansa sinun ON palveltava Herraa. Oletko kuullut palvelijasta, joka ei TEKISI Herransa tahtoa?
Sellaisen mitään tekemättömän palvelijan Herra heittää ulos.Pitihän se arvata... Kerrankin Semperiltä tuli hyvä aloitus, jota olisi voinut luulla ihan sopumielellä kirjoitetuksi, mutta selvästikin harppuuna osoitti jo valmiiksi tiettyyn selkään.
Miten sinä, Semper, et vieläkään käsitä sitä, että Kalamos'ille on päivänselvää se, että Kristuksen oma palvelee Häntä ja vain Häntä?! Sinulle itsellesi tämä tosiasia sen sijaan ei ole todellisuutta, vaan sinun mukaasi uskova kuljeskelee välillä muitakin kuin Jumalan Tietä. _greeeeen kirjoitti:
Pitihän se arvata... Kerrankin Semperiltä tuli hyvä aloitus, jota olisi voinut luulla ihan sopumielellä kirjoitetuksi, mutta selvästikin harppuuna osoitti jo valmiiksi tiettyyn selkään.
Miten sinä, Semper, et vieläkään käsitä sitä, että Kalamos'ille on päivänselvää se, että Kristuksen oma palvelee Häntä ja vain Häntä?! Sinulle itsellesi tämä tosiasia sen sijaan ei ole todellisuutta, vaan sinun mukaasi uskova kuljeskelee välillä muitakin kuin Jumalan Tietä.LOL - 'Lots Of Laughs', grrrrn! Olet sinäkin jo aamuun herännyt;)
Monenkohan kirjoittajan agenttina sinulla jo on valtuudet esiintyä?
Jos "harppuunoita" lasketaan, niin minulla on sinun nallipyssystäsi niitä selässäni jo satamäärin. Eiköhän jätetä laskeminen sikseen.
Isällisenä huomautuksena sinulle muistutan, että keskustelupalsta on tarkoitettu n-i-m-e-n-o-m-a-a-n erilaisten näkemysten vertaamiseen ja arviointiin. Jokainen palstalle kirjoittava ymmärtää, että hänen näkemyksiään on oikeus punnita. Sehän kuuluu keskusteluun.
Nyt sinä väität seuraavaksi, että minä valehtelen. Oleppa hyvä.
Minulla on sinun valheistasi ja harppuunoistasi välittämättä oikeus edelleen arvioida, mitä palstan saarnamiehillä on 'kainaloissaan'.
Sinun varjonyrkkeilystäsi minä tästä eteenkinpäin niin sanotusti "viisveisaan". Ethän loukkaannu moisesta, sinä kiivas siskoni! ;)- _greeeeen
LOL - 'Lots Of Laughs', grrrrn! Olet sinäkin jo aamuun herännyt;)
Jos "harppuunoita" lasketaan, niin minulla on sinun nallipyssystäsi niitä selässäni jo satamäärin. Eiköhän jätetä laskeminen sikseen.
Isällisenä huomautuksena sinulle muistutan, että keskustelupalsta on tarkoitettu n-i-m-e-n-o-m-a-a-n erilaisten näkemysten vertaamiseen ja arviointiin. Jokainen palstalle kirjoittava ymmärtää, että hänen näkemyksiään on oikeus punnita. Sehän kuuluu keskusteluun.
Minulla on sinun valheistasi ja harppuunoistasi välittämättä oikeus edelleen arvioida, mitä palstan saarnamiehillä on 'kainaloissaan'.
Sinun varjonyrkkeilystäsi minä tästä eteenkinpäin niin sanotusti "viisveisaan". Ethän loukkaannu moisesta, sinä kiivas siskoni! ;)Semper, harppuunoissa on kyse siitä, että sinä ammut toista kirjoittajaa omien vääristelyjesi ja valheidesi ammuksilla. Minä taas olen kertonut toiminnastasi totuuden.
Eikö tuo LOL ole vähän teinien juttu? - 1 x 0 ei oo mittään
LOL - 'Lots Of Laughs', grrrrn! Olet sinäkin jo aamuun herännyt;)
Sinun varjonyrkkeilystäsi minä tästä eteenkinpäin niin sanotusti "viisveisaan". Ethän loukkaannu moisesta, sinä kiivas siskoni! ;)Heh, greeen ampuu "harppuunoitaan nallipyssyllä" ja "varjonyrkkeilee". Hauskasti ilmaistu kiivaan sisaremme räksytys. Mummo tapasi sanoa: "Tyhjät tynnyrit kolisee eniten".
- _greeeeen
1 x 0 ei oo mittään kirjoitti:
Heh, greeen ampuu "harppuunoitaan nallipyssyllä" ja "varjonyrkkeilee". Hauskasti ilmaistu kiivaan sisaremme räksytys. Mummo tapasi sanoa: "Tyhjät tynnyrit kolisee eniten".
Voin kyllä ottaa ja näyttää kirjoitushistoriasta, onko kyseessä tyhjät tynnyrit... Katsotaanko yhdessä?
- Mitä kummaa
_greeeeen kirjoitti:
Semper, harppuunoissa on kyse siitä, että sinä ammut toista kirjoittajaa omien vääristelyjesi ja valheidesi ammuksilla. Minä taas olen kertonut toiminnastasi totuuden.
Eikö tuo LOL ole vähän teinien juttu?Etpäs ole vaan riidan halusta teet tikusta asiaa, jotta pääset mollaamaan semperiä! Alapa kuule laskea montako kertaa oletkaan hyökännyt häntä vastaan! Ole nyt kerrankin rehellinen ja tunnusta asian todenperäisyys riitelijä greeeeen!
- 6+4
1 x 0 ei oo mittään kirjoitti:
Heh, greeen ampuu "harppuunoitaan nallipyssyllä" ja "varjonyrkkeilee". Hauskasti ilmaistu kiivaan sisaremme räksytys. Mummo tapasi sanoa: "Tyhjät tynnyrit kolisee eniten".
Kyllä tämäkin sopii hyvin riidanhaluista sisar greeniä kuvaamaan.
A continual dropping in a very rainy day and a contentious woman are alike. Sananl.27:15.
Jatkuva vedenputoaminen rankkasadepäivänä ja riitaisa nainen ovat samanlaisia.
It is better to dwell in the wilderness, than with a contentious and an angry woman. Sananl.21:19.
Parempi asua autiomaassa kuin riitaisan ja äkäisen naisen kanssa.
- ~~tähkäpää~~
Kiitos Semper.Fidelis siunaavista Jumalan Sanan kohdista!
>> Daavidin sanoihin sisältyy rohkea lupaus: KYLLÄ Hän sen tekee!Kiitos viestistäsi, tähkäpää! Toivottavasti olet yhtä mieltä kanssani myös jatkoviesteistä tähän aloitukseen. Jos näet, etten todista Jumalan sanan mukaan, niin kerro, missä kohdassa näet asian kenties toisin.
Ystävällisesti,
SF- _greeeeen
Semperin tuomista raamatunkohdista voi kyllä saada voimaa, mutta muu Semperin toiminta on kotoisin sieltä hänen itsensä lanseeraamalta sielunvihollisen sylttytehtaalta.
- ~~tähkäpää~~
Kiitos viestistäsi, tähkäpää! Toivottavasti olet yhtä mieltä kanssani myös jatkoviesteistä tähän aloitukseen. Jos näet, etten todista Jumalan sanan mukaan, niin kerro, missä kohdassa näet asian kenties toisin.
Ystävällisesti,
SFOlen yhtä mieltä siitä, että Raamattu sanoo: "Pyrkikää....." monessakin kohdin, esim. "Pyrkikää pyhitykseen..." Pyrkikää totuuteen.."
Eli minusta on ihan itsestään selvää, että meidän on jokaisen kilvoiteltava, juostava kilparadalla, tehtävä pahalle vastarintaa, taisteltava, säilyttääksemme uskomme jne.
Puhuhaan Raamattu uskovista myöskin sodassa olevina ja siksi kehoittaakin pukeemaan Jumalan koko sota-asun päällemme, voidaksemme tehdä pahalle vastarintaa.
Ja tämä mielestäni kertoo myöskin siitä, että pahalla on koko ajan mahdollisuus saada meihin osumia, ellemme valvo ja ole valppaina ja puettuina Jumalan Sanan ilmoittamaan sota-asuun.
Aloituksessasi mainitsit esim. TOTUUDEN ja olen joskus itse ajatellut, että niin pieni "asuste" kuin vyö onkin, mutta ellei haarniskamme ole totuuden vyöllä vyötetty, on se täysin "levällään" ja näinollen tehoton, suojaamaton.
Eikä vihollisen nuolet niin kovin suurta "aukkopaikkaa" tarvitse,
päästäkseen osumaan ja silloin, kun olemme haavoittuneita,
olemme myöskin hengellisesti heikoilla, emme taistelukuntoisia
ja silloin tulisi aina osata vetäytyä "saamaan hoitoa" Hänen
siipiensä suojaan ja alle ja jälleen, kun taistelukunto on
palannut, me saamma käydä rohkein mielin matkaan pitäen
mielessämme:
>>
"Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja Hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa." Ps.37:3-4. ....KYLLÄ Hän sen tekee! - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olen yhtä mieltä siitä, että Raamattu sanoo: "Pyrkikää....." monessakin kohdin, esim. "Pyrkikää pyhitykseen..." Pyrkikää totuuteen.."
Eli minusta on ihan itsestään selvää, että meidän on jokaisen kilvoiteltava, juostava kilparadalla, tehtävä pahalle vastarintaa, taisteltava, säilyttääksemme uskomme jne.
Puhuhaan Raamattu uskovista myöskin sodassa olevina ja siksi kehoittaakin pukeemaan Jumalan koko sota-asun päällemme, voidaksemme tehdä pahalle vastarintaa.
Ja tämä mielestäni kertoo myöskin siitä, että pahalla on koko ajan mahdollisuus saada meihin osumia, ellemme valvo ja ole valppaina ja puettuina Jumalan Sanan ilmoittamaan sota-asuun.
Aloituksessasi mainitsit esim. TOTUUDEN ja olen joskus itse ajatellut, että niin pieni "asuste" kuin vyö onkin, mutta ellei haarniskamme ole totuuden vyöllä vyötetty, on se täysin "levällään" ja näinollen tehoton, suojaamaton.
mielessämme:
>>
"Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja Hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa." Ps.37:3-4. ....KYLLÄ Hän sen tekee!En tiedä, mitä töpeksiin, mutta viestistäni jäi vielä pois:
"Olen oppinut Sinut tuntemaan suoraviivaisena ja -sukaisena,
kiertelemättömänä ja kaartelemattomana henkilönä ja
arvostan ihmistä, joka on sama niin edessä kuin takanakin
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!" - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olen yhtä mieltä siitä, että Raamattu sanoo: "Pyrkikää....." monessakin kohdin, esim. "Pyrkikää pyhitykseen..." Pyrkikää totuuteen.."
mielessämme:
>>
"Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja Hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa." Ps.37:3-4. ....KYLLÄ Hän sen tekee!Tähkäpäälle ei näytä merkitsevän mitään se, että Semper vääristelee jatkuvasti Kalamos'n sanomaa. Nyt kun Semper ei ENÄÄ väheksy ja ivaa Tähkäpäätä itseään, on Tähkäpää valmis myötäilemään Semperiä. Tiedätkö, Tähkäpää, minäkin olisin saanut monet kerrat Semperistä itselleni tuollaisen ystävän. Hän on minuakin voidellut tuolla tavoin leiriinsä, mutta minä en pahantekijän kelkkaan astu!
Tähkäpään kupeet eivät selvästikään ole nyt vyötetyt. ~~tp~~ kirjoitti:
En tiedä, mitä töpeksiin, mutta viestistäni jäi vielä pois:
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!"Suoraviivaisuutta ja suoraselkäisyyttä pidetään yhtenä kunnon pohjalaisuuden tunnusmerkkinä. Vaan mitäpä tuosta, mehän olemme Herramme Jeesuksen opetuslapsina paljon enemmän:
"'valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja', joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;" 1.Piet.2:9.
Ja silti me olemme itsessämme vajavaisia, erehtyviäkin kulkijoita:
"Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä." 2.Kor.4:7.
Hyvää päivänjatkoa!
SF- _greeeeen
Suoraviivaisuutta ja suoraselkäisyyttä pidetään yhtenä kunnon pohjalaisuuden tunnusmerkkinä. Vaan mitäpä tuosta, mehän olemme Herramme Jeesuksen opetuslapsina paljon enemmän:
"'valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja', joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;" 1.Piet.2:9.
Ja silti me olemme itsessämme vajavaisia, erehtyviäkin kulkijoita:
"Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä." 2.Kor.4:7.
Hyvää päivänjatkoa!
SFJa nyt sitten selvästikin pyritään loiventamaan omia pahoja tekoja toteamalla, että ollaan vain vajavaisia ja erehtyviä... Todellisuudessa Semperin Kalamos'ia kohtaan harjoittamassa vääryydessä ei ole kyse erehtyväisyydestä - sen verran monesti Kalamos on asioita Semperille selventänyt.
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpäälle ei näytä merkitsevän mitään se, että Semper vääristelee jatkuvasti Kalamos'n sanomaa. Nyt kun Semper ei ENÄÄ väheksy ja ivaa Tähkäpäätä itseään, on Tähkäpää valmis myötäilemään Semperiä. Tiedätkö, Tähkäpää, minäkin olisin saanut monet kerrat Semperistä itselleni tuollaisen ystävän. Hän on minuakin voidellut tuolla tavoin leiriinsä, mutta minä en pahantekijän kelkkaan astu!
Tähkäpään kupeet eivät selvästikään ole nyt vyötetyt.Grrrrrn, tuollaiset voitelupuheet menevät jo lähelle kunnianloukkausta. >>Hän on minuakin voidellut tuolla tavoin leiriinsä
- . . . . .
~~tp~~ kirjoitti:
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!"mielistelyä
- _greeeeen
Grrrrrn, tuollaiset voitelupuheet menevät jo lähelle kunnianloukkausta. >>Hän on minuakin voidellut tuolla tavoin leiriinsä
Kyllähän viestisi minulle olivat jossakin välissä suoranaista voitelua ja kehuskelua, mutta enpä tarttunut koukkuusi. Välillä kyllä lähes uskoin sinusta jo hyvää, mutta sitten näin taas todellisen luonteesi ja sen, että jatkoit pahantekemistäsi muita kirjoittajia kohtaan. Paremmalla ajalla voin vaikka hakea esimerkkejä tähän ketjuun.
- ~~tp~~
_greeeeen kirjoitti:
Ja nyt sitten selvästikin pyritään loiventamaan omia pahoja tekoja toteamalla, että ollaan vain vajavaisia ja erehtyviä... Todellisuudessa Semperin Kalamos'ia kohtaan harjoittamassa vääryydessä ei ole kyse erehtyväisyydestä - sen verran monesti Kalamos on asioita Semperille selventänyt.
Kuin myöskin Semper.Fidelis Sinulle!
Joku viisas on joskus sanonut:
"Jumala antaa anteeksi ja unohtaa, uskovat eivät."
Mutta me saamme elää anteeksiantamuksessa ja -saamisessa.
Kiitos ja kunnia siitä Jumalalle!! ettei tarvitse olla jatkuvasti velkomassa veljiään ja sisariaan, vaan saamme jokainen jatkaa matkaamme vapaudessa, ilossa ja rauhassa, sillä ILO HERRASSA ON MEIDÄN VÄKEVYYTEMME! Neh. 8:10 ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
mielessämme:
>>
"Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja Hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa." Ps.37:3-4. ....KYLLÄ Hän sen tekee!tähkäpää
Raamatussa ei sanota aivan noin kuin kirjoitit,
vaan Raamattu sanoo:
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. Pitäkää huoli siitä,
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15).
Me, jotka jo olemme kertakaikkisesti pyhitetyt (Hebr 10:10)
pyrimme siihen, että kaikki tulisivat osalliseksi tästä pyhityksestä,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.- ! ! !
~~tp~~ kirjoitti:
Kuin myöskin Semper.Fidelis Sinulle!
Joku viisas on joskus sanonut:
"Jumala antaa anteeksi ja unohtaa, uskovat eivät."
Mutta me saamme elää anteeksiantamuksessa ja -saamisessa.
Kiitos ja kunnia siitä Jumalalle!! ettei tarvitse olla jatkuvasti velkomassa veljiään ja sisariaan, vaan saamme jokainen jatkaa matkaamme vapaudessa, ilossa ja rauhassa, sillä ILO HERRASSA ON MEIDÄN VÄKEVYYTEMME! Neh. 8:10Kuka täällä velkoo enemmän veljiään ja sisariaan kuin Semper.Fidelis!
- tähkikselle
~~tp~~ kirjoitti:
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!"Job 15:5
Oma syntisi sanelee sen minkä sanot, sinä otat omaksesi viekkaiden kielen. kalamos kirjoitti:
tähkäpää
Raamatussa ei sanota aivan noin kuin kirjoitit,
vaan Raamattu sanoo:
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. Pitäkää huoli siitä,
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15).
Me, jotka jo olemme kertakaikkisesti pyhitetyt (Hebr 10:10)
pyrimme siihen, että kaikki tulisivat osalliseksi tästä pyhityksestä,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.Kalamokselle tiedoksi Raamatun todistus: "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, SAATTAEN pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
Sinun ei kalamos pitäisi tarttua yhteen kirjaimeen. Sinä et suinkaan ole saattanut pyhitystäsi täydelliseksi Jumalan pelossa.
JEESUS on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi (1.Kor.1:30). Ulkopuolisenakin voin taata ja alleviivata, että sinä ET OLE täydellisesti saavuttanut sitä olotilaa, jossa kaikki "havaitsisivat" sinun olevan Jeesuksessa.
Paavali: "Hänen (siis Jeesuksen) tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
ja minun havaittaisiin olevan Hänessä". Fil.3:8-9.
"Havaittaisiin olevan Hänessä", siis täydellisessä pyhityksessä!
Paavali EI OLLUT saavuttanut päämäärää, hän EI OLLUT tullut täydelliseksi. Fil.3:12. Mutta onko nyt ymmärrettävä niin, että kalamos on jo Paavalia pidemmällä uskontaipaleellaan?
Minä olen varma, että kalamoksen kannattaa lujasti pohtia, onko hän edes Paavalin seuraaja, ja Kristuksen. Kalamoksen itsevarma esiintyminen täydellisesti pyhittyneenä uskovana on koko lailla paksua kerskailua. Sallinet tämän suoran arvion, jolla en sinua ihmisenä millään tavalla halua asettaa huonoon valoon.
Opetustasi vain koettelen - kuten aina, Jumalan sanalla.- ~~tähkäpää~~
Kalamokselle tiedoksi Raamatun todistus: "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, SAATTAEN pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
Sinun ei kalamos pitäisi tarttua yhteen kirjaimeen. Sinä et suinkaan ole saattanut pyhitystäsi täydelliseksi Jumalan pelossa.
JEESUS on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi (1.Kor.1:30). Ulkopuolisenakin voin taata ja alleviivata, että sinä ET OLE täydellisesti saavuttanut sitä olotilaa, jossa kaikki "havaitsisivat" sinun olevan Jeesuksessa.
Paavali: "Hänen (siis Jeesuksen) tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
Paavali EI OLLUT saavuttanut päämäärää, hän EI OLLUT tullut täydelliseksi. Fil.3:12. Mutta onko nyt ymmärrettävä niin, että kalamos on jo Paavalia pidemmällä uskontaipaleellaan?
Minä olen varma, että kalamoksen kannattaa lujasti pohtia, onko hän edes Paavalin seuraaja, ja Kristuksen. Kalamoksen itsevarma esiintyminen täydellisesti pyhittyneenä uskovana on koko lailla paksua kerskailua. Sallinet tämän suoran arvion, jolla en sinua ihmisenä millään tavalla halua asettaa huonoon valoon.
Opetustasi vain koettelen - kuten aina, Jumalan sanalla.Minä tunnustan katsovani sanoja "olla pyhä" ja "pyrkiä pyhittymään" eri asioina.
Kun tuolla kirjoitin "Pyrkikään pyhitykseen..pyhittymään" miellän silloin pyhityksen olevan samaa kuin tavoitella Jumalan tahtoa elämässään yms.
Ts. elämään todeksi arkielämässämme sitä pyhyyttä, minkä me olemme saanet Jeesuksen Kristuksen kautta uudestisyntymässä, jota myöskin pyhitys kilvoittukseksi kutsutaan.
Saatan olla väärässäkin näissä ajatuksissani tai käyttää vääriä ilmaisuja. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Minä tunnustan katsovani sanoja "olla pyhä" ja "pyrkiä pyhittymään" eri asioina.
Kun tuolla kirjoitin "Pyrkikään pyhitykseen..pyhittymään" miellän silloin pyhityksen olevan samaa kuin tavoitella Jumalan tahtoa elämässään yms.
Ts. elämään todeksi arkielämässämme sitä pyhyyttä, minkä me olemme saanet Jeesuksen Kristuksen kautta uudestisyntymässä, jota myöskin pyhitys kilvoittukseksi kutsutaan.
Saatan olla väärässäkin näissä ajatuksissani tai käyttää vääriä ilmaisuja.Kun meidät on pyhitetty, ja me sen perusteella olemme pyhitettyjä,
niin me voimme elää pyhää elämää.
Kun meidät on Jumalalle erotettu, eli olemme Jumalalle erotettuja,
niin me voimme elää Jumalle erotettua elämää.
Hebr 12:14-15 puhuu tuosta ensin mainitusta asiasta,
Jumalle erotetuista. Me olemme pyhitettyjä/puhdistettuja.
Siis meille on tapahtunut tapahtuma,
jota ilman ei kukaan ole näkevä Herraa.
Tuo tapahtuma ilmaistaan substantiivina (yks. akk).
Ei siis ole kysymys laatutekijästä eikä tekemisestä.
Pyrkimyksemme on, että kaikki saisivat tuon tapahtuman kokea,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Pyrimme siis pitämään huolen siitä,
ettei kukaan jäisi osattomaksi Jumalan armosta.- ! ! ! ! !
Kalamokselle tiedoksi Raamatun todistus: "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, SAATTAEN pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
Opetustasi vain koettelen - kuten aina, Jumalan sanalla.> Opetustasi vain koettelen - kuten aina, Jumalan sanalla. <
Äläpä Semper.Fidelis yritä laistaa totuutta. Sinä et ole koetellut kalamoksen oppia Jumalan sanalla vaan olet vääristellyt sitä!!! - ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
Kun meidät on pyhitetty, ja me sen perusteella olemme pyhitettyjä,
niin me voimme elää pyhää elämää.
Kun meidät on Jumalalle erotettu, eli olemme Jumalalle erotettuja,
niin me voimme elää Jumalle erotettua elämää.
Hebr 12:14-15 puhuu tuosta ensin mainitusta asiasta,
Jumalle erotetuista. Me olemme pyhitettyjä/puhdistettuja.
Ei siis ole kysymys laatutekijästä eikä tekemisestä.
Pyrkimyksemme on, että kaikki saisivat tuon tapahtuman kokea,
Pyrimme siis pitämään huolen siitä,
ettei kukaan jäisi osattomaksi Jumalan armosta.Nyt en Kalamos täysin ehkä ymmärrä, mitä tarkoitat.
Mutta kysyn sen näin, että mitä mielestäsi puhuu tämä Raamatun kohta?
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
-- JOKA ON PYHÄ, PYHITTYKÖÖN EDELLEN.--
Itse siis näen, että pyhitys on myöskin asia, joka etenee koko sen ajan, mitä täällä ajassa vaellamme.
Vaikka pyhittyminen tapahtuu samalla tavoin, kuin vanhurskautuskin Jeesuksen tekemän työn kautta ja Hänen lahjanaan uudestisyntymässä, jatko näiden asioiden kohdalla on erilainen.
Ihminen on ja pysyy vanhurskaan asemassa, jos hän pysyy Kristuksessa, eli vanhurskaus ei muutu, mutta pyhitys on ....... voisiko puhua "kehityskulusta" joka etenee tuon Ilm. 22:11 jakeen mukaisesti, aina täyteen päivään saakka.
Oletko siis tästä eri mieltä?
Minä ymmärrän, tai oletan ymmärtäväni, mitä tällä tarkoita:
>>
Me olemme pyhitettyjä/puhdistettuja.
Ei siis ole kysymys laatutekijästä eikä tekemisestä. - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Nyt en Kalamos täysin ehkä ymmärrä, mitä tarkoitat.
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Itse siis näen, että pyhitys on myöskin asia, joka etenee koko sen ajan, mitä täällä ajassa vaellamme.
Vaikka pyhittyminen tapahtuu samalla tavoin, kuin vanhurskautuskin Jeesuksen tekemän työn kautta ja Hänen lahjanaan uudestisyntymässä, jatko näiden asioiden kohdalla on erilainen.
Ihminen on ja pysyy vanhurskaan asemassa, jos hän pysyy Kristuksessa, eli vanhurskaus ei muutu, mutta pyhitys on ....... voisiko puhua "kehityskulusta" joka etenee tuon Ilm. 22:11 jakeen mukaisesti, aina täyteen päivään saakka.
>>
Ei siis ole kysymys laatutekijästä eikä tekemisestä.Yritän vielä tehdä selkeämmän viestin tuosta pyhittymisestä: 8D
Uskovan asema on / uskova on asemaltaan pyhitetty eli puhdistettu
Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman kautta.
Pyhitys on myöskin jatkuvaa kasvua uskovan elämässä.
Ja pyhitys on myöskin meidän uskomme / kristityn matkamme lopullinen päämäärä.
Nyt en oikeastaan osaa enää paremmin ilmaista, miten itse uskon pyhityksen / pyhittymisen kohdallamme toimivan, tapahtuvan, olevan........ - koukkua ja voita
_greeeeen kirjoitti:
Kyllähän viestisi minulle olivat jossakin välissä suoranaista voitelua ja kehuskelua, mutta enpä tarttunut koukkuusi. Välillä kyllä lähes uskoin sinusta jo hyvää, mutta sitten näin taas todellisen luonteesi ja sen, että jatkoit pahantekemistäsi muita kirjoittajia kohtaan. Paremmalla ajalla voin vaikka hakea esimerkkejä tähän ketjuun.
Ei muuta kuin voiteluviestit esiin, siitähän se selviää.
- Samoin ymmärrän
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Yritän vielä tehdä selkeämmän viestin tuosta pyhittymisestä: 8D
Nyt en oikeastaan osaa enää paremmin ilmaista, miten itse uskon pyhityksen / pyhittymisen kohdallamme toimivan, tapahtuvan, olevan........että vaikka olemme Jumalan pyhiä, pyhittyminen jatkuu elämämme loppuun saakka.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Yritän vielä tehdä selkeämmän viestin tuosta pyhittymisestä: 8D
Nyt en oikeastaan osaa enää paremmin ilmaista, miten itse uskon pyhityksen / pyhittymisen kohdallamme toimivan, tapahtuvan, olevan........Kyllä näin on.
Ja Hän joka on alkanut meissä hyvän työn,
on vievä sen päätökseen.
Hän, joka on Pyhä, asuu meissä.
Pyhitys on Hänen tekonsa meissä.- mitä kummaa
_greeeeen kirjoitti:
Semperin tuomista raamatunkohdista voi kyllä saada voimaa, mutta muu Semperin toiminta on kotoisin sieltä hänen itsensä lanseeraamalta sielunvihollisen sylttytehtaalta.
Poistupa palstalta kun et kerran ossaa muuta kuin riidellä greeeen! Teet todella hyvän teon sillä!
- ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
Kyllä näin on.
Ja Hän joka on alkanut meissä hyvän työn,
on vievä sen päätökseen.
Hän, joka on Pyhä, asuu meissä.
Pyhitys on Hänen tekonsa meissä.Nimenomaan; " Pyhitys on Hänen tekonsa meissä."
Ei ole sen alkua, eikä loppua ilman Häntä ja Hänen Henkeänsä, joka meissä aikaansaa ja vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, sillä Jumalan armo on se, joka tekee työtään meissä ja meidän kauttamme.
Tiit.2:
11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Fil.2
12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. - nähtävillä
mitä kummaa kirjoitti:
Poistupa palstalta kun et kerran ossaa muuta kuin riidellä greeeen! Teet todella hyvän teon sillä!
Kylläpä semperiläisiä pelottaa totuus...
- totuudentorventöräys
~~tp~~ kirjoitti:
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!"Tähkäpäälle Semperin suoravaiivainen kommentti tähkiksestä itsestään:
> Semper.Fidelis
20.12.2012 22:40
"~~tähkäpää~~" kirjoittaa ylen ihmeellisiä asioita rakkaudesta. Vaan unohtaako hän, että keskustelun aihe on Raamatun oppi.
Palstaotsikko tosin on helluntailaisuus, vaikka kirjoittajien suurin osa täällä vastustaa helluntailaisuutta; osa jopa hyvinkin jyrkästi.
Niin, rakkauden merkitystä en väheksy: "Jumala on rakkaus", sanoo sana. Hengen hedelmistä ensimmäinen on rakkaus.
Väitän kuitenkin, että ~~tähkäpää~~ pyyhkii pöytää sellaisella pintarakkaudella, joka peittää alleen evankeliumin totuuden.
Rakkaus lähimmäiseen ei vähene, jos pidämme esillä Sanan
totuutta. Asia on aivan päinvastoin. Väärä oppi ei saa olla tabu.
Minä en Jumalan rakkautta mihinkään kadota pitäessäni esillä elämän sanaa. Tämä sinulle parahin "~~tähkäpää~~" tiedoksi.
PS.
Et varmasti minua tarkoittanut, ainakaan yksistään, mutta teenpä silti pyynnön; kerrohan, kuka kirjoittajista ei olisi minulle rakas. - lisäätorvella
totuudentorventöräys kirjoitti:
Tähkäpäälle Semperin suoravaiivainen kommentti tähkiksestä itsestään:
> Semper.Fidelis
"~~tähkäpää~~" kirjoittaa ylen ihmeellisiä asioita rakkaudesta. Vaan unohtaako hän, että keskustelun aihe on Raamatun oppi.
Palstaotsikko tosin on helluntailaisuus, vaikka kirjoittajien suurin osa täällä vastustaa helluntailaisuutta; osa jopa hyvinkin jyrkästi.
Niin, rakkauden merkitystä en väheksy: "Jumala on rakkaus", sanoo sana. Hengen hedelmistä ensimmäinen on rakkaus.
Väitän kuitenkin, että ~~tähkäpää~~ pyyhkii pöytää sellaisella pintarakkaudella, joka peittää alleen evankeliumin totuuden.
Minä en Jumalan rakkautta mihinkään kadota pitäessäni esillä elämän sanaa. Tämä sinulle parahin "~~tähkäpää~~" tiedoksi.
PS.
Et varmasti minua tarkoittanut, ainakaan yksistään, mutta teenpä silti pyynnön; kerrohan, kuka kirjoittajista ei olisi minulle rakas.Ei ole Semper osannut hillitä pahaa kieltään Tähkiksenkään suhteen:
> Semper.Fidelis
18.1.2013 20:37
Tähkis: >>Nyt annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi! - Timotheus
lisäätorvella kirjoitti:
Ei ole Semper osannut hillitä pahaa kieltään Tähkiksenkään suhteen:
> Semper.Fidelis
18.1.2013 20:37
Tähkis: >>Nyt annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi!Greenin puhe jäytää ympäristöään niinkuin syöpä mutta ehkäpä Jumala antaa hänelle mielenmuutoksen, niin että tulee tuntemaan totuuden ja pääsee irti perkeleen pauloista, joka on hänet vanginnut tahtoansa tekemään.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Nimenomaan; " Pyhitys on Hänen tekonsa meissä."
Ei ole sen alkua, eikä loppua ilman Häntä ja Hänen Henkeänsä, joka meissä aikaansaa ja vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, sillä Jumalan armo on se, joka tekee työtään meissä ja meidän kauttamme.
Tiit.2:
11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Fil.2
12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.Eli me olemme aivan yhtä mieltä pyhityselämästä.
Mutta syy siihen, miksi tuolla ylempänä takerruin lainaukseesi:
"Pyrkikää pyhitykseen", oli se,
että ainoa kohta Raamatussa, jossa nuo sanat ovat,
ei puhu tästä asiasta.
Ei siis ole niin,
että jos emme riittävästi pyri pyhittymään,
niin me emme ole näkevä Herraa.
Herran näkeminen ja taivaaseen pääsy on kiinni siitä
kertakaikkisesta pyhityksestä, joka tapahtui Golgatalla.
Ja nyt meidän,
jotka olemme Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla
kertakaikkiaan pyhitetyt (Hebr 10:10) tulee
PYRKIÄ RAUHAAN KAIKKIEN KANSSA
jotta voisimme heillekin kertoa Hyvän Sanoman,
JOTTA KUKAAN
EI JÄISI OSATTOMAKSI JUMALAN ARMOSTA
sillä ilman Golgatan kertakaikkista Jeesuksen ruumiin uhrilla
aikaansaatua pyhitysta
EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA.
Pitäkää huoli siitä,
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15)
Olen tehnyt aiemmin tästä asiasta oman aloituksen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11275627totuudentorventöräys kirjoitti:
Tähkäpäälle Semperin suoravaiivainen kommentti tähkiksestä itsestään:
> Semper.Fidelis
PS.
Et varmasti minua tarkoittanut, ainakaan yksistään, mutta teenpä silti pyynnön; kerrohan, kuka kirjoittajista ei olisi minulle rakas."Hengen hedelmä on rakkaus", joka on ilmaistu yksikössä, [Gal. 5:22] sen jälkeen on laadullinen erittely, millainen rakkaus on;
"ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. 23 Sellaista vastaan ei ole laki."~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Nyt en Kalamos täysin ehkä ymmärrä, mitä tarkoitat.
>>
Ei siis ole kysymys laatutekijästä eikä tekemisestä.Ilmestyskirja 22:11 jakeen ymmärrän niin, että koska lihamme ei voi uskoa eikä pyhittyä, sen kuuluu aina olla salatun, sisällisen ihmisen valvonnan alla;
Roomalaiskirje 7
5 "Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, (Lihan teot ovat kuoleman hedelmää; Gal. 5:19-21).
Room. 8
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." Mark.13:31.
Meidän Herramme Jeesus on tie. Hän on juuri se Tie, jonka haltuun meidän on annettava oma tiemme. Jeesus itse sanoo, ettei kukaan voi palvella kahta herraa, Matt.6:24.
Jaakob varoittaa epäuskosta ja kaksimielisyydestä: "kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään", "meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee". Sellaisen ei pidä luulla mitään Herralta saavansa, Jaak.1:7. Hän EI ole antanut tietään Herran haltuun.
Surullista on, että Herran lupauksia kaupitellaan erikoistarjouksina, joissa hintana ja tiekarttana mainitaan 'katsahtaminen ristille' tai jotain vastaavaa uskonnollista himmeliä tunteilla höystettynä.
Jaak.1:11 "Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä."
Yhtä huono on Raamatun lupaus niille omilla retkillään ja omilla evankeliumeillaan rikastuneille 'luulorikkaille', jotka halventavat Jumalan sanan totuuden ja armon Kristuksessa Jeesuksessa.- ~~tähkäpää~~
KALAMOKSELLE!
Haluaisin Kalamos kuulla Sinulta rehellisen mielipiteen tästä tilanteesta?
Oletko esim. kokenut niin, että olen toiminut Sinua kohtaan jotenkin väärin tai välinpitämättömästi, edesauttaen väärinkohteluasi??
Jos näin olen Sinua kohtaan Kalamos toiminut, haluan pyytää sydämestäni anteeksi!?
En ole nimittäin edes nähnyt ja ymmärtänyt välillänne olevan minkäänlaista muuria tai riitaa, vaan olen kokenut teidän ikäänkuin täydentävän toinen toistanne Semper.Fideliksen kanssa ja tuovan puolin ja toisin esiin Jumalan Sanan totuuksia.
Eli juuri sitä rehellistä ja mutkatonta keskustelua, jossa kumpikin kertoo, mitä mikäkin Raam.kohta juuri itselleen puhuu.Sinä et ole kohdellut minua väärin.
Sinä et ole valhetellut minusta.
Sinä et ole herjannut minua.
Sinä et ole pilkannut minua.
Sinä et ole vääristellyt kirjoituksiani.
Sinä olet tehnyt hyviä kysymyksiä.
Ja minulla on ollut suuri ilo vastata niihin.
Minä olen kokenut kanssasi Pyhä Hengen yhteyttä.
Sinä olet rohkaissut minua, ja joskus minä sinua.
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella.- ????????????????????
kalamos kirjoitti:
Sinä et ole kohdellut minua väärin.
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella.Onko kalamoksesta oikein kehua sellaista joka harjoittaa vääryyttä ja pahoja tekoja?
- vastauksia?
kalamos kirjoitti:
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella.Vastaako kalamos rehellisesti näihin:
Onko Semper.Fidelis tehnyt noita asioita sinulle?
Pitäisikö Semper.Fidelistä kehua?
Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? - ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella.Kyyneleet virtaavat poskillani......sillä olin hyvin kauhuissani,
koska olen niin paljon Sinun teksteistäsi saanut hyvää ja
kokenut myöskin Pyhän Hengen yhteyttä kanssasi,
sitä samassa Hengessä vaeltamista, josta olet ketjunkin aloittanut
ja koin kovin raskaan sen, että olisin Sinua "väärin kohdellut",
sillä koen myöskin kunnioitusta ja arvostusta Sinua kohtaan.
Olen nähnyt Sinut myöskin tiukasti Raamatun jokaiseen sanaan tarkasti pitäytyvänä ja olen oppinut luottamaan siihen, mitä täällä tuot esille ja julki!
Toivottavasti jaksat jatkossakin olla täällä valona ja suolana keskellämme!
Kiitos vastauksestasi!
On ihanaa saada kokea taakkojen hartioilta pois nostamista.
Jumalan Siunausta Sinulle jälleen matkallasi eteenpäin! - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kyyneleet virtaavat poskillani......sillä olin hyvin kauhuissani,
Olen nähnyt Sinut myöskin tiukasti Raamatun jokaiseen sanaan tarkasti pitäytyvänä ja olen oppinut luottamaan siihen, mitä täällä tuot esille ja julki!
Kiitos vastauksestasi!
Jumalan Siunausta Sinulle jälleen matkallasi eteenpäin!Tämä viesti siis Kalamokselle!
- ~~tähkäpää~~
???????????????????? kirjoitti:
Onko kalamoksesta oikein kehua sellaista joka harjoittaa vääryyttä ja pahoja tekoja?
Jälleen kerran pyydän ja rukoilen, herjatkaa ja haukkukaa minua vaikka miten
paljon, mutta toivoisin sydämestäni, että jätätte Kalamoksen rauhaan!
Hän ei ole täällä koskaan tehnyt tai sanonut kenellekään mitään pahaa,
eikä tuossakaan viestissään kehunut minua, vaan vastasi vain kysymykseeni,
olenko kohdellut häntä väärin!
Älkää vitsikö alkaa häntä repimään ja raastamaan! vastauksia? kirjoitti:
Vastaako kalamos rehellisesti näihin:
Onko Semper.Fidelis tehnyt noita asioita sinulle?
Pitäisikö Semper.Fidelistä kehua?
Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?Kyllä varmaan vastaa. Ja minäkin vastaan, olethan jo valmiiksi ladannut syytöksesi minua kohtaan.
Olen kohdellut kalamosta harkitsevana opettajana, jolla on laaja tuotanto, mm. oma opetussivusto. Niin päättäväisesti opettajaksi ryhtynyttä ON jokaisella oikeus koetella hänen opistaan.
Jos olen kalamosta hänen inhimillisiltä ominaisuuksiltaan tai muuten asiattomasti arvostellut, niin sitä pyydän anteeksi. Sellaista en ole tarkoituksella tehnyt, vaikka vuoropuhelun aktivoimiseksi en aina käytäkään kaikkein pehmeimpiä silkkihansikkaita.
Sanasta miestä, sarvesta härkää, kuuluu sananlasku.
Jaakobin neuvo taas kuuluu: "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." Jk.3:1.
Ja Paavalin kehotus kuuluu: "koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1.Tess.5:21.- rehellisyyspuntariin
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jälleen kerran pyydän ja rukoilen, herjatkaa ja haukkukaa minua vaikka miten
paljon, mutta toivoisin sydämestäni, että jätätte Kalamoksen rauhaan!
Hän ei ole täällä koskaan tehnyt tai sanonut kenellekään mitään pahaa,
eikä tuossakaan viestissään kehunut minua, vaan vastasi vain kysymykseeni,
olenko kohdellut häntä väärin!
Älkää vitsikö alkaa häntä repimään ja raastamaan!Pystytkö Tähkäpää sanomaan rehellisesti, että onko Semper.Fidelis tehnyt sinusta vääryyttä kalamokselle?
- älä valehtele
Kyllä varmaan vastaa. Ja minäkin vastaan, olethan jo valmiiksi ladannut syytöksesi minua kohtaan.
Olen kohdellut kalamosta harkitsevana opettajana, jolla on laaja tuotanto, mm. oma opetussivusto. Niin päättäväisesti opettajaksi ryhtynyttä ON jokaisella oikeus koetella hänen opistaan.
Jos olen kalamosta hänen inhimillisiltä ominaisuuksiltaan tai muuten asiattomasti arvostellut, niin sitä pyydän anteeksi. Sellaista en ole tarkoituksella tehnyt, vaikka vuoropuhelun aktivoimiseksi en aina käytäkään kaikkein pehmeimpiä silkkihansikkaita.
Sanasta miestä, sarvesta härkää, kuuluu sananlasku.
Jaakobin neuvo taas kuuluu: "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." Jk.3:1.
Ja Paavalin kehotus kuuluu: "koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1.Tess.5:21.Olet kohdellut kalamosta kaltoin ja valehdellut hänestä. Se on totuus.
- totuusesiin
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Jumalan Siunausta Sinulle jälleen matkallasi eteenpäin!Kuka edes sanoi Tähkäpää sinulle, että sinä olet kohdellut väärin kalamosta? Ei kukaan, mutta se on kuitenkin silti totta, että sinä kehuskelet kalamokselle vääryyttä tekevää.
- _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Jumalan Siunausta Sinulle jälleen matkallasi eteenpäin!Tähkäpää, ei Kristusta seuraava voi kehuskella ihmistä, jonka tietää tekevän pahaa lähimmäisilleen!
- Siltä näyttää?
Joskus näyttää siltä, että yhtä paljon pahaa saa aikaan veljien syyttäminen, kuin veljien puolustaminenkin?
- Siltä näyttää?
Raamatussa sanotaan että riidelköön kukin oman riitansa vastapuolen kanssa. Vaikka meille inhimillisesti vaikuttaisi hyvältä puuttua toisten riidassa (mielestämme) kokemaan vääryyteen, sen hedelmä on usein sekasotku. Enää ei tiedä kuka oikeasti sanoi mitä. Mutta minusta on ihmeellista, miksi uskovatkin ajattelevat että kaikkien kaikki asiat kuuluvat heille? Jos joku haluaa jättää itsensä puolustamatta ja jättää tilaa Jumalan tuomiolle, niin minusta hänelle pitäisi antaa siihen mahdollisuus. Tukea voi antaa ilmoittamalla että on asiasta samaa mieltä. Lapset ja riitaisat puolisot kaivelevat tyyliin: silloinkin sinä sanoit! Ja eikö sellaisen hedelmä ole tullut jo nähtyä? Uskovan on lupa kasvaa myös ihmisenä, viisastua ja pidättää kielensä silloin kun on asiasta ulkopuolinen. Kun tästä asiasta on oikein Raamattuun kirjoitettu, niin se ei voi olla kovin vähäpätöinen asia.
Laittakaa asiat keskustelemaan ja lopettakaa toistenne pureminen! - ~~tähkäpää~~
Siltä näyttää? kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että riidelköön kukin oman riitansa vastapuolen kanssa. Vaikka meille inhimillisesti vaikuttaisi hyvältä puuttua toisten riidassa (mielestämme) kokemaan vääryyteen, sen hedelmä on usein sekasotku. Enää ei tiedä kuka oikeasti sanoi mitä. Mutta minusta on ihmeellista, miksi uskovatkin ajattelevat että kaikkien kaikki asiat kuuluvat heille? Jos joku haluaa jättää itsensä puolustamatta ja jättää tilaa Jumalan tuomiolle, niin minusta hänelle pitäisi antaa siihen mahdollisuus. Tukea voi antaa ilmoittamalla että on asiasta samaa mieltä. Lapset ja riitaisat puolisot kaivelevat tyyliin: silloinkin sinä sanoit! Ja eikö sellaisen hedelmä ole tullut jo nähtyä? Uskovan on lupa kasvaa myös ihmisenä, viisastua ja pidättää kielensä silloin kun on asiasta ulkopuolinen. Kun tästä asiasta on oikein Raamattuun kirjoitettu, niin se ei voi olla kovin vähäpätöinen asia.
Laittakaa asiat keskustelemaan ja lopettakaa toistenne pureminen!Juupa.......niinpä.....se on joskus sillä sortilla joidenkin kanssa,
et olit niin tai näin, niin olet aina vääriänpäin. 8D
Silloinhan on kaikkein viisaintaa olla, niinko ei olisikaan. :) - pukkasanalyysintaas
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Juupa.......niinpä.....se on joskus sillä sortilla joidenkin kanssa,
et olit niin tai näin, niin olet aina vääriänpäin. 8D
Silloinhan on kaikkein viisaintaa olla, niinko ei olisikaan. :)Sulle ropisee pointseja tähkis,
- Täysin samaa mieltä
Laittakaa asiat keskustelemaan ja lopettakaa toistenne pureminen!Nimim. Siltä näyttää olen kanssasi!!! Koko kirjoituksesi oli täysin asiaa, mutta tässä nämä tärkeimmät:
"Raamatussa sanotaan että riidelköön kukin oman riitansa vastapuolen kanssa"!
"Laittakaa asiat keskustelemaan ja lopettakaa toistenne pureminen"!
Itsekin olen huomannut näiden vuosien aikana sen, että toisten riitoihin on kiire ottaa kantaa ja sekaantua sellaiseen mikä ei itselle kuulu!
Monet selvittelyt menevät täysin pihalle siksi, että aina tulee joku sivusta sanomaan oman kantansa ja asettumaan jommankumman puolelle ja sitten sopassa onkin usea muukin, jotka kaikki pyrkivät tuomaan esille omaa oikeassa olemistaan ja koko ketju on pilalla!
Miksi ette anna toisten selvittää rauhassa asioitaan? Miksi täytyy osoittaa olevansa jonkun puolelle? Miksi ette keskity asioihin joista kirjoitetaan ja anna asianomaisten itsensä selvittää välejään?
Nimim. Greeen ei pysty pitämään näppejään erossa yhdestäkään ketjusta, jossa nimim.Semper kirjoittaa, saati, että antaisi hänen selvittää asioita rauhassa muiden kanssa. Hänen tarkoituksensa on tehdä juuri noita eri puolueita ja lahkoja eli hän ei rakenna, vaan hajottaa ja kaikki siksi, että hänen ylpeyttään on joskus loukattu ja nyt hän puuttuu toisten väleihin teeskennellen olevansa jonkun puolustaja, vaikka käyttää näitä keppihevosena Semperin mustamaalaamiseen ja siksi hän mielistelee joitakin. - _greeeeen
Laittakaa asiat keskustelemaan ja lopettakaa toistenne pureminen!>>Raamatussa sanotaan että riidelköön kukin oman riitansa vastapuolen kanssa.
3 Tehkää, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat! Pelastakaa riistetty riistäjän käsistä. Älkää sortako muukalaisia, orpoja ja leskiä, älkää tehkö vääryyttä kenellekään. Älkää vuodattako tässä maassa viattomien ihmisten verta. (Jer. 22:3)
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17) - Jassoo ja vai niin
_greeeeen kirjoitti:
>>Raamatussa sanotaan että riidelköön kukin oman riitansa vastapuolen kanssa.
3 Tehkää, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat! Pelastakaa riistetty riistäjän käsistä. Älkää sortako muukalaisia, orpoja ja leskiä, älkää tehkö vääryyttä kenellekään. Älkää vuodattako tässä maassa viattomien ihmisten verta. (Jer. 22:3)
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)Et taaskaan pystynyt pitämään näppejäsi erossa toisten asioista?!
Noilla Raamatun jakeilla todistit sen, että pyrit elämään Vt:n lakiliittoa,
josta Jeesus on meidät vapauttanut armon alle ja otat oikeuden omiin
käsiisi - niinkö? - _greeeeen
Jassoo ja vai niin kirjoitti:
Et taaskaan pystynyt pitämään näppejäsi erossa toisten asioista?!
Noilla Raamatun jakeilla todistit sen, että pyrit elämään Vt:n lakiliittoa,
josta Jeesus on meidät vapauttanut armon alle ja otat oikeuden omiin
käsiisi - niinkö?Ahaa, Jeesusko vapautti sinut siis tekemästä sen, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat? Sinuako Herra ei käske pelastamaan riistettyä riistäjän käsistä ja tavoittelemaan oikeudenmukaisuutta?
Minun Herrani taas käskee niin. - Kuule Greeen
_greeeeen kirjoitti:
Ahaa, Jeesusko vapautti sinut siis tekemästä sen, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat? Sinuako Herra ei käske pelastamaan riistettyä riistäjän käsistä ja tavoittelemaan oikeudenmukaisuutta?
Minun Herrani taas käskee niin.Tuskin Kalamos tai kukaan muukaan aikuinen tarvitsee sinun puolustelujasi?!
Kalamoskin on aikuinen ihminen ja pystyy varmasti osaltaan vastaamaan
Semperille asioissa - vai meinaatko, että Kalamos on täysin avuton ?
"..riistettyä riistäjän käsistä.." - jo on liioittelevaa tekstiä!
Eiköhän tuo sinun oikeudenmukaisuutesi ole yhtäkuin sinun oman nahkasi
pelastamista palstalaisten silmissä?
Ps. Satutko muuten huomaamaan sitä, että useat palstalaiset eivät jaksa
sinun ainaista häiriköintiäsi palstalla tai käykö sinun pienessä mielessäsi
kertaakaan sellaista ajatusta, että vaikkapa Kalamos ja Semper voisivat
löytää yhteyttäkin keskenään, jollet sinä olisi heti oikeuksinesi mukana?!
Olen huomannut, että olet estämässä Semperiltä keskustelut toisten kanssa!
Se ei ole kovinkaan oikeudenmukaista, eikä kristillistä.
- EndTimes
Tuolla oli joku ihan varsinaisella asialla riidankylväjänä, jos katsot ketjua näet kuinka se sujautti aina epäilyksiä ja syytöksiä keskustelun ulkopuolelta. Sinä tähkäpää et viisaana tarttunut niihin. Kaunista oli teidän sovinnontekonne Kalamoksen kanssa vaikkei riitaa ollutkaan. Sellaisen hyvän hedelmän minä tästä poimin : kuinka suloista on kun veljeksiet sovussa asuvat:)
Sellaiset sovun ja anteeksiannon sanat ovat hyvän sydämen hedelmää:)
Turha on varjoja heittää Valon lasten ylle, sieltä se valo edelleen loistaa!Näillä Kristinuskoon liittyvillä keskustelupalstoilla huomaa usein, että monet keskustelijoista ennen pitkää jakaantuvat erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Näitten ryhmittymien välillä syntyy erimielisyyttä ja vihanpitoa.
Miten meidän tulisi toimia, että rauha säilyisi?
Voisimme ottaa vaarin, miten Paavali toimi Korinttin seurakunnan suhteen:
"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus". (1. Kor. 1:10).
Paavali oli saanut kuulla, että Korinttin seurakunnassa ilmeni riitoja ja hajaannusta (1.Kor.1:11) Tämä ilmeni seurakunnan jakaantumisena erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Jokaisella ryhmällä on omat johtajansa. Meillä ihmisillä on tällainen taipumus. Sitten aletaan vertailemaan, kuka on parempi (tai ”pyhempi”) uskova.
Jotkut asettuivat Paavalin puolelle, jotkut Apolloksen ja Keefaan (=Pietari) puolelle, jotkut jopa itse Kristuksenkin puolelle (j. 12). Paavali ei kuitenkaan asetu kannattamaan heitä: on väärin tukeutua ihmisiin (j. 13) ja näin erottautua muista kristityistä. Edes Kristukseen ei pidä tällä tavalla vedota.
On olemassa vain yksi puolue, Ristiinnaulitun, jonka nimeen olemme kastetut. Se riittää.
Armahdetuilla syntisillä ei ole varaa riidellä.- Hyvä kirjoitus,Tapio
Tapio522 kirjoitti:
Näillä Kristinuskoon liittyvillä keskustelupalstoilla huomaa usein, että monet keskustelijoista ennen pitkää jakaantuvat erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Näitten ryhmittymien välillä syntyy erimielisyyttä ja vihanpitoa.
"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus". (1. Kor. 1:10).
Paavali oli saanut kuulla, että Korinttin seurakunnassa ilmeni riitoja ja hajaannusta (1.Kor.1:11) Tämä ilmeni seurakunnan jakaantumisena erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Jokaisella ryhmällä on omat johtajansa. Meillä ihmisillä on tällainen taipumus. Sitten aletaan vertailemaan, kuka on parempi (tai ”pyhempi”) uskova.
Jotkut asettuivat Paavalin puolelle, jotkut Apolloksen ja Keefaan (=Pietari) puolelle, jotkut jopa itse Kristuksenkin puolelle (j. 12). Paavali ei kuitenkaan asetu kannattamaan heitä: on väärin tukeutua ihmisiin (j. 13) ja näin erottautua muista kristityistä. Edes Kristukseen ei pidä tällä tavalla vedota.
On olemassa vain yksi puolue, Ristiinnaulitun, jonka nimeen olemme kastetut. Se riittää.
Armahdetuilla syntisillä ei ole varaa riidellä."On olemassa vain yksi puolue, Ristiinnaulitun.."!
- Omat aivot
Tapio522 kirjoitti:
Näillä Kristinuskoon liittyvillä keskustelupalstoilla huomaa usein, että monet keskustelijoista ennen pitkää jakaantuvat erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Näitten ryhmittymien välillä syntyy erimielisyyttä ja vihanpitoa.
Armahdetuilla syntisillä ei ole varaa riidellä.Jeesus on kehoittanut meitä olemaan oma itsemme. Miten tämä näkyy ja kuuluu tälläkin keskustelufoorumilla, kun kukaan ei ole oma itsensä, vaan etsii totuutta itsensä ulkopuolelta. Me ihmiset seilaamme ajatuksissamme hyvässä ja pahassa kukin omalla perusluonteemme johtamina. Itse me teemme omat valintamme myös siinä mitä uskomme ja mitä emme. Haluan korostaa tällä yksilön vapautta olla oma itsensä, ei muokata toista ajattelemaan samalla tavalla, kuin itse ajattelemme.
- ~~tähkäpää~~
EndTimes:ltä paljon puhuva ja ajattelemisen aihetta antava toteamus:
>>>
Turha on varjoja heittää Valon lasten ylle, sieltä se valo edelleen loistaa! - _greeeeen
Tapio522 kirjoitti:
Armahdetuilla syntisillä ei ole varaa riidellä.>>Näillä Kristinuskoon liittyvillä keskustelupalstoilla huomaa usein, että monet keskustelijoista ennen pitkää jakaantuvat erilaisiin ryhmittymiin ja puolueisiin. Näitten ryhmittymien välillä syntyy erimielisyyttä ja vihanpitoa.
- saaollapyhäkin
KOittakaa nyt käsittää että on kahdenlaista pyhitystä, on se pyhitys jonka Jumala tekee uudestisyntymässä, ja jota ei voi kukaan parantaa eikä lisätä, se on se pelastava "pyhitys" jos niin voi sanoa.
Sitten on se pyhitys jonka yksilöuskova antaa tapahtua itsessään tuon edellätapahtuneen seurauksena, ja joka on nimeltään elämänvanhurskaus, eli se arkielämän pyhyys ja pyhittyminen siinä, joka on se todiste josta ihmiset antavat joko hyvän tai huonon lausunnon.
Nämä nyt ovat kaiketi jokaisen tiedossa ainakin nyt !"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
- herneenkylväjä
Ja voisko sitä kasvaa jopa ihmisenä ja uskova ees sen verran,e ttei tällainen avaruuskeskustelu ole yhtämittaista "Kuka loukkasi ketäkinmissä ja milloinkinkin"- tenavanmaista näykkimistä.
Täällä puhutaan itsekunkin oppikäsityksistä ja muusta henegnasiosoita, eikä siitä pidä yhtenään kirjaa pitää kuka sanoimitäkin joskus viis vuotta sitten.
Samaan sarjaan menee nämä kymmenen viestin muittaiset sopimiset ja anteeksipyytelyt, en näe sellaiselle tilausta eikä merkitystä tällaisella kasvottomalla foorumilla.
ASioista täälä puhutaan, ja jos asia on huono ja harhainen, ei sitä tarvi silitellä eestaa vaan antaa kenkää ja luopuakin jostain joskus, ei täällä kukaan ihan JUmala ole.
ELi sanon edelleenkin harhaisia opinkappaleitra harhaisiksi opinkappaleiski ja jos joku siitä ottaa herneen nokkaansa niin siitä vaan, areena on vapaa tulla ja mennä.On vielä 'pakko' lainata tätä suoraviivaista ja kursailematonta tekstiä nimimerkki herneenkylväjältä (tässä kuullaan oikealla tavalla palstan sydänääniä ja annetaan oikeita lääkkeeitä ns. huimauspotilaille):
>>ASioista täälä puhutaan, ja jos asia on huono ja harhainen, ei sitä tarvi silitellä eestaa vaan antaa kenkää ja luopuakin jostain joskus, ei täällä kukaan ihan JUmala ole.
ELi sanon edelleenkin harhaisia opinkappaleitra harhaisiksi opinkappaleiski ja jos joku siitä ottaa herneen nokkaansa niin siitä vaan, areena on vapaa tulla ja mennä.
Ketjun loppupuolella on aloituksen aihe jo kokonaan lipsahtanut käsistä ja keskustelu on lähes säälittävän höpinän tasolla.
"Kuka kiusas maijaa, kuka töni pekkaa, kuka vei kallen monot..."
Selvää 'valoa ikkunassa' on ainakin nimimerkkien 'Täysin samaa mieltä', 'Omat aivot' ja 'herneenkylväjä' kirjoituksissa. Kiitos heille!
Mainitut kirjoittajat (on varmaan muitakin) näkevat metsän puilta.
He eivät ole takertuneet lillukan varsiin. Huononäköisemmistä kirjoittajista monet ovat menneet mukaan joutaviin ja likaisiin juoruihin, joilla jo pidemmän aikaa on asiakeskustelua erittäin harkitulla tavalla sotkettu.
Jaakobilla on asiaa, olkoon tämä asia kätkettynä sydämeemme:
"Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne." Jaak.1:21-22.- totuus^
Itse aloit Semperi jo toisessa viestissäsi syynäämään kalamosta. Se oli selvästi aloituksesi tarkoituskin ja kalamos-parka tarttui syöttiisi ja antoi ystävällisen vastauksen. Green näki heti mistä on kyse.
- oikeus^
Moni yrittää vierittää tässä ketjussa syytä greenin päälle, vaikka greenihän on kertonut vain totuuden siitä mitä Semper tekee.
Raamattu käskee etsimään oikeudenmukaisuutta!- Pyhä/liha
Ja taas pata kattilaa soimaan.
- saisiojentua
Joo itsestä, ei naapurista !
olisko se kovin vaikeaa ojentua oikein tässäkin kohtaa oliskohan.
- Huh, huh!
Jaksoin joten kuten lukea tämän ketjun loppuun saakka. Raskas urakka se oli siksi, etteivät keskustelijat jaksa millään pysyä Jumalan Sanan pohtimisessa ja Sanaan sisältyvästä voimasta ja lohdutuksesta iloiten. Semper sen totesi tässä ja näin käy jatkuvasti monissa muissakin ketjuissa: "Ketjun loppupuolella on aloituksen aihe jo kokonaan lipsahtanut käsistä ja keskustelu on lähes säälittävän höpinän tasolla."
Hämmästyttävän sitkeitä jotkut kirjoittajat ovat. Toisen jokaisesta kommentista ollaan löytävinään piilomerkityksiä ja pelkän tutun nimimerkin näkeminen näyttää aiheuttavan jonkinasteisen vihareaktion. Sitten alkaa se loputon paini: toinen teilataan hahaoppiseksi ja viholliseksi.
Ei kaikesta, josta olemme eri mieltä, tarvitse nostattaa sotaa! Olennaisissa, pelastuksen kannalta luovuttamattomissa asioissa meidän tulee olla yhtenäisiä - kaikissa asioissa tulisi kuitenkin vallita rakkaus. Harhaoppista on nuhdeltava ja lopulta myös kartettava, niin neuvoo Raamattu monissa kohdissa. Harhaoppi vie kadotukseen, mutta epäolennaisissa asioissa meiltä pitäisi löytyä myös suvaitsevaisuutta.
Ainakin pyhitys näyttää olevan kahtia jakava asia. Pyhyys tarkoittaa täyttä synnittömyyttä ja puhtautta, jollaista on Jumalassa ja lopulta täytenä meissä saavuttuamme Taivaaseen. Tässä ajassa me olemme loppuun saakka kurjia syntisiä ja tarvitsemme päivittäin armoa Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhitystä on mielestäni oikein ajatella kahdessa mielessä: USKOSSA olemme täysin pyhIä ja Jumalalle kelpaavia, mutta NÄKEMISESSÄ, arkielämämme keskellä, olemme edelleen myös syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla. Raamatun mukaan sellainen, joka sanoo, ettei hänessä ole syntiä, on valehtelija. Uskossa meidät on kuitenkin kätketty Kristukseen ja hänen pyhyyteensä ja siinä armon turvassa Taivaallinen Isämme näkee meidät pyhinä ja taivaskelpoisina.
Jos joku luulee olevansa täysin pyhä, miksi hän lähettelee toisille vihaviestejä?
Tähkäpää on yksi heistä, joilla on vielä arka tunto Jumalan Sanan edessä. Paavali todellakin toivoi ja rukoili, että ihmiset eivät jakautuisi eri puolueisiin, vaan uskovat olisivat yhtä. Mutta: Paavali nimesi suoraan joitakin nimeltä mainiten harhaopettajiksi, kutsui Korintton johtoon nousseita valheveljiksi (puhuvat Jeesuksesta, mutta sydän on Hänestä kaukana) ja suri suunnattomasti Korintton kristittyjen joutumista harhateille. Kristityt ovat yhtä vain niiden kanssa, jotka elävät Jeesusta seuraten - uskovien yhteys ei saa olla teeskenneltyä, josta puuttuu rohkaus nuhdelle silloin, kun on sen paikka. Rakkaus on perimmiltään sitä, että se etsii lähimmäisensä iankaikkista parasta. Siihen ei kuulu silmät sulkea teennäinen rakkaus, jossa ei ole mukana Totuutta.
P.S. Tapasin kerran helluntailaisen, joka sanoi minulle: "Jos minä kerran olen Raamatun mukaan pyhä, niin minä olen täysin pyhä niin, että minun pierunikin on pyhä". Hän oli enemmänkin pöhettynyt kuin pyhittynyt. Minulla ei ole minkäänlaista halua päästä kerran kirkkauteen haistelemaan hänen pyhän pierunsa lemua.- saakasvaakkin
Tapasitkohan nyt tosiaan just helluntain ja tuolalisen pierupyhän, ihan vähöän saaatan epäillä että laittelit omiasi en oikein usko että on noin toopeja helluntaissakaan jotka puhuvat noin pehmitä.
Se nyt luulis olevan jo alakoulun ykkösoppilaalla tiedossa että lihassa ei ole mitään pyhää eikä se miksikään pyhity koskaan.
ainut paikka sille on ristillä ja siellä ei tapahdu monia asioita, vain yksi siellä tapahtuu. - Kyllä näitä on
saakasvaakkin kirjoitti:
Tapasitkohan nyt tosiaan just helluntain ja tuolalisen pierupyhän, ihan vähöän saaatan epäillä että laittelit omiasi en oikein usko että on noin toopeja helluntaissakaan jotka puhuvat noin pehmitä.
Se nyt luulis olevan jo alakoulun ykkösoppilaalla tiedossa että lihassa ei ole mitään pyhää eikä se miksikään pyhity koskaan.
ainut paikka sille on ristillä ja siellä ei tapahdu monia asioita, vain yksi siellä tapahtuu.ihan helluntailaisissakin - vai meinaatko, että helluntailaiset on pyhempiä kuin muut, nimim. saakasvaakkin?
- _greeeeen
Tähkäpää Semperistä/Semperille tässä keskusteluketjussa:
>>~~tp~~
21.4.2013 10:11
ja uskon Sinun olevan juuri tuota!">~~tähkläpää~~
18.1.2013 08:11
Pyydän anteeksi Semper.Fidelis Sinulta, jos tuo toteamukseni loukkasi,
mutta kuten olen Sinulle aiemminkin mainninut, minunkin mielestäni kommunikointisi on aika ajoin - "ei niin fiksua ja asiallista" - ja valehtelisin ja olisin kaksinaamainen, jos en sitä tunnustaisi Sinulle.
Koska olen huomannut, että tästä samasta asiasta on Sinulle ennenkin mainittu ja monet muut ovat kielenkäytöstäsi samaa mieltä, tuo se väkisinkin mieleeni suon, josta et kykene omin voimin nousemaan ylös, vaan poljet tuon asian kohdalla siellä paikallasi, sillä uskon, että olet ihan vilpittömin mielin liikkeellä evankeliumin eteenpäin viemiseksi, mutta ehkäpä tähän kielenkäyttöösi on jokin syy, miksi et kykene sitä saamaan ns. "aisoihin".
Ja enhän MINÄ ystävä hyvä ole Sinua sinne suohon laulanut 8D
Sinähän olet siellä ollut jo paljon ennen minun tänne foorumille tulemistani (aiemmista teksteistä päätellen) joten joku muu "Väinämöinen" (Venla) on sen jo aiemmin aikaansaanut. 8D
Ja uskon totta tosiaankin jo, että minä voin Sinun mielestäsi ja puolestasi suksia ihan vapaasti täältä suolle, mutta harmiksesi, en nyt ainakaan tässä vaiheessa vielä aio tuota toivettasi toteuttaa. :)
Enkä missään nimessä epäile sinun perustustasi / kalliotasi, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että ei olisi pahitteeksi 8D vaikka hiemaan viipyisit Herran kasvojen edessä tuon ilmaisutapasi kanssa, koska se loukkaa ja haavoittaa monia ja tuskin Sinä sitä haluat?- _greeeeen
Lisäksi Tähkäpää sanoo tässä keskusteluketjussa näin Kalamos'ille:
>>En ole nimittäin edes nähnyt ja ymmärtänyt välillänne olevan minkäänlaista muuria tai riitaa, vaan olen kokenut teidän ikäänkuin täydentävän toinen toistanne Semper.Fideliksen kanssa ja tuovan puolin ja toisin esiin Jumalan Sanan totuuksia.
Eli juuri sitä rehellistä ja mutkatonta keskustelua, jossa kumpikin kertoo, mitä mikäkin Raam.kohta juuri itselleen puhuu. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Lisäksi Tähkäpää sanoo tässä keskusteluketjussa näin Kalamos'ille:
>>En ole nimittäin edes nähnyt ja ymmärtänyt välillänne olevan minkäänlaista muuria tai riitaa, vaan olen kokenut teidän ikäänkuin täydentävän toinen toistanne Semper.Fideliksen kanssa ja tuovan puolin ja toisin esiin Jumalan Sanan totuuksia.
Eli juuri sitä rehellistä ja mutkatonta keskustelua, jossa kumpikin kertoo, mitä mikäkin Raam.kohta juuri itselleen puhuu.Tähkäpää, mikä saa sinut ryhtymään tuollaiseen?!
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpää, mikä saa sinut ryhtymään tuollaiseen?!
Tähkäpäälle vielä ->
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17) - puhettatoistensuilla
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpäälle vielä ->
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)Mitä jos hankkisit oman elämän?
- omallasuulla
puhettatoistensuilla kirjoitti:
Mitä jos hankkisit oman elämän?
Eipä ole sinullakaan joka ketjun räkyttäjä mitään millä Tähkäpäätä puolustaa. Green toi niin selvästi esille sen että tähkis puhuu kahdella suulla.
- ainasevaanlöytyy
puhettatoistensuilla kirjoitti:
Mitä jos hankkisit oman elämän?
Se on kumma että aina vaan näistä Semperin puolustajista paljastuu kierous niin kuin nyt Tähkäpäästä.
- hohhohhohohohohhohoh
omallasuulla kirjoitti:
Eipä ole sinullakaan joka ketjun räkyttäjä mitään millä Tähkäpäätä puolustaa. Green toi niin selvästi esille sen että tähkis puhuu kahdella suulla.
- _greeeeen
ainasevaanlöytyy kirjoitti:
Se on kumma että aina vaan näistä Semperin puolustajista paljastuu kierous niin kuin nyt Tähkäpäästä.
Minun täytyy sanoa, että Tähkäpää on viimeisiä kirjoittajia täällä, jonka olisin uskonut ryhtyvän tekemään tuollaista. Jo silloin, kun hän alkoi syyttelemään minua ja eräitä muita kirjoittajia aivan yllättäen ja ilman mitään todellista syytä, yllätyin todella rajusti. Useimmiten ihmisestä näkee helpostikin kanssakäymisessä, mitä hänen sydämessään on, mutta Tähkäpäätä kuvittelin aika pitkään yhdeksi palstan sydämellisimmäksi kirjoittajaksi, vaikka myöhemmin alkoi palastua tällaisia asioita. Nyt en enää tiedä, mitä ajatella.
Olen avaukseen Aameneni sanonut.
Sen pohjana oleva Psalmi 37
olisi keskustelun arvoinen. Kalamos ei sitä ole.
VÄÄRINTEKIJÄT JA VANHURSKAAT
Daavidin psalmi.
Älä vihastu pahojen tähden, älä kadehdi väärintekijöitä.
2. Sillä hetkessä heidät niitetään pois kuin heinä,
ja he lakastuvat kuin vihreä ruoho.
3. Luota Herraan ja tee hyvää,
asu maassa ja noudata totuutta.
4. Olkoon ilosi Herrassa,
niin hän antaa sinulle mitä sydämesi pyytää.
5. Anna tiesi Herran haltuun
ja luota häneen, niin hän sen tekee.
6. Hän tuo esiin vanhurskautesi kuin valon
ja oikeutesi kuin keskipäivän.
7. Hiljenny Herran edessä ja odota häntä.
Älä vihastu siihen, joka menestyy tiellään,
mieheen, joka juonia punoo.
8. Jätä pois viha ja hylkää kiukku.
Älä kanna kaunaa, se on vain pahaksi.
9. Sillä pahat hävitetään,
mutta ne, jotka Herraa odottavat, perivät maan.
10. Vielä vähän aikaa, niin jumalatonta ei enää ole.
Kun katsot hänen asuinpaikkaansa, hän on poissa.
11. Mutta nöyrät perivät maan
ja nauttivat rauhan runsaudesta.
12. Jumalaton juonii vanhurskaalle pahaa
ja kiristelee hänelle hampaitaan.
13. Herra nauraa jumalattomalle,
koska näkee hänen päivänsä tulevan.
14. Jumalattomat ovat paljastaneet miekkansa
ja jännittäneet jousensa
kaataakseen kurjan ja köyhän,
teurastaakseen ne, jotka kulkevat oikeaa tietä.
15. Mutta heidän miekkansa osuu heidän omaan sydämeensä,
ja heidän jousensa särjetään.
16. Parempi se vähä, mikä vanhurskaalla on,
kuin monen jumalattoman rikkaus.
17. Sillä jumalattomien käsivarret murretaan,
mutta Herra tukee vanhurskaita.
18. Herra tuntee nuhteettomien päivät,
ja heidän perintönsä pysyy ikuisesti.
19. Pahana aikana he eivät joudu häpeään,
ja nälän päivinä he ovat kylläisiä.
20. Mutta jumalattomat hukkuvat,
ja Herran viholliset ovat kuin niittyjen koreus.
He katoavat – kuin savu he katoavat.
21. Jumalaton ottaa lainan eikä maksa takaisin,
mutta vanhurskas on armahtava ja antelias.
22. Ne, joita Herra siunaa, perivät maan,
mutta ne, jotka hän kiroaa, revitään juurineen maasta.
23. Herra ohjaa sen miehen askeleet,
jonka tie on hänelle mieluinen.
24. Jos hän lankeaa, ei hän sorru maahan,
sillä Herra tukee häntä kädellään.
25. Olen ollut nuori ja tullut vanhaksi,
mutta en ole nähnyt vanhurskasta hylättynä
enkä hänen lapsiaan kerjäämässä leipää.
26. Aina hän armahtaa ja antaa lainaksi,
ja hänen jälkeläisensä ovat siunaukseksi.
27. Karta pahaa ja tee hyvää,
niin saat asua maassasi ikuisesti.
28. Sillä Herra rakastaa oikeutta
eikä hylkää hurskaitaan.
Heidät varjellaan ikuisesti,
mutta jumalattomien jälkeläiset hävitetään.
29. Vanhurskaat perivät maan
ja asuvat siinä ikuisesti.
30. Vanhurskaan suu lausuu viisautta,
ja hänen kielensä puhuu oikeutta.
31. Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään,
hänen askeleensa eivät horju.
32. Jumalaton väijyy vanhurskasta
ja etsii tilaisuutta tappaakseen hänet.
33. Mutta Herra ei jätä vanhurskasta hänen käsiinsä
eikä julista vanhurskasta syylliseksi,
kun tämä on tuomittavana.
34. Odota Herraa ja kulje aina hänen tietään,
niin hän korottaa sinut, ja sinä saat periä maan
ja nähdä, kuinka jumalattomat hävitetään.
35. Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen,
levittäytyneenä kuin paikoilleen juurtunut viheriöivä puu.
36. Mutta hän meni pois, eikä häntä enää ollut,
minä etsin häntä, eikä häntä löytynyt.
37. Tarkkaa nuhteetonta ja katso rehellistä – rauhan miehellä on tulevaisuus.
38. Kaikki pahantekijät tuhoutuvat,
jumalattomien loppuna on perikato.
39. Mutta vanhurskaiden pelastus tulee Herralta,
hän on heidän turvansa ahdingon aikana.
40. Herra auttaa heitä ja vapauttaa heidät,
vapauttaa jumalattomista ja pelastaa heidät,
sillä he turvaavat häneen.
Tehkäämme itse kukin niinkuin avaaja
ketjun otsikossa kehottaa:
Anna tiesi Herran haltuun!- _greeeeen
Kalamos kirjoittaa asiaa, ja vaikka hän ei pidä itseään keskustelun arvoisena, sanon silti, että alla olevan lainauksen Psalmi 37:stä kaksi ensimmäistä jaetta kertovat juuri Kalamos'n kaltaisista ihmisistä, kun taas kaksi seuraavaa hänen vainoajastaan ->
30. Vanhurskaan suu lausuu viisautta,
ja hänen kielensä puhuu oikeutta.
31. Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään,
hänen askeleensa eivät horju.
32. Jumalaton väijyy vanhurskasta
ja etsii tilaisuutta tappaakseen hänet.
33. Mutta Herra ei jätä vanhurskasta hänen käsiinsä
eikä julista vanhurskasta syylliseksi,
kun tämä on tuomittavana.
- Huh, huh!
"Tapasitkohan nyt tosiaan just helluntain ja tuolalisen pierupyhän, ihan vähöän saaatan epäillä että laittelit omiasi en oikein usko että on noin toopeja helluntaissakaan jotka puhuvat noin pehmitä."
Täällä on kirjoittajien joukossa varmasti monia, jotka kirjoittelevat aivan omiaan. En kuitenkaan kuulu heihin. Tietenkään jonkun helluntailaisen lausahdus ei ole sama kuin halluntailainen oppi pyhityksestä! Toin erään henkilön toteamuksen vain esille, kuinka kevyesti ja harhaisesti jostakin pyhityksestä voidaan puhua. Yritin samalla selittää omaa käsityksestäni pyhityksestä.
Moni meistä on varmaan sydämessäänkin antanut koko tiensä Herran haltuun, josta tämä ketju sai alkunsa. Siihen on helppo sanoa Aamen, sehän on Raamatun kehotus. Meillä ei ole mitään syytä korostaa jonkun "pierupyhän" sanontaa sinänsä - emmekö me itsessämme huomaa tässäkin ketjussa esillä olevaa vihaa ja toisten alaspainamista, jossa ei ole pyhityksestä tietoakaan. Pyhä ihminen ei toimi "veljiemme syyttäjänä". Tuntuuko teistä siltä että tässä ketjussa vaihtavat pyhän Jumalan edessä ajatuksiaan ihmiset, jotka ovat antaneet tiensä Herran haltuun? Meidän on siis kysyttävä itseltämme, miten minussa oleva pyhyys tulee esille arjessa ja keskusteluissa.
Kaikissa seurakunnissa on hyvin kirjavaa joukkoa. Meidän on myös kärsittävä toinen toisiamme, kuten Sana kehottaa - sekin on itsemme antamista Herran haltuun ja nöyrtymistä Raamatun Sanan alle. Joukossamme on monia mielenterveysongelmaisia, psyykkisesti sairaita, sisäisesti hyvin rikkinäisiä ja monien ahdistusten kanssa taistelevia. Heitä on hoivattava kuin lapsia. Emme voi odottaa, että kaikki olisivat Sanan opettajia tai ymmärtäisivät vaikeitakin Raamatun kohtia. Turhia kiistoja on vältettävä ja erityisesti "heikkojen veljien" kanssa. Jos olemme antaneet tiemme Herran haltuun, me emme taistele toisiamme vastaan kuin vastustajamme olisi lihaa ja verta.
Kalamoksen siteeraama Psalmi 37 on Jumalan puhetta meille. Riitaisassa ja syyttelevässä ketjussa, se on kuin raikas taivaallinen tuulahdus. Emme myöskään voi toistaa sitä, että kerran olemme antaneet tiemme Herran haltuun. Jos seuraat Jeesusta, tietä, Kristus saa sinussa entistä enemmän tilaa ja tulet armahtavaiseksi lähimmäisesi heikkouksia kohtaan. Siteeraus ylläolevasta psalmista, älä vain anna tietäsi Herralla, vaan jatka kulkemista Tiellä: "Odota Herraa ja kulje aina hänen tietään".
"Noin toopeja" on paljon joukossamme. Tehtävämme on opastaa heitä rakkaudella ja Jumalan Sanalla, mutta mikä tärkeintä - meidän on itse nöyrryttävä Jumalan Sanan alle ja ojentauduttava Sanan mukaan elämässämme Sanan tietämys ei ole vielä mitään, fariseukset tunsivat Sanan, mutta olivat eksyksissä ja kovia. Sanan tuntija voi olla juuri se "toope", jonka tulisi tehdä parannus, jotta rakkaus voisi murtaa hänet ja vaikuttaa lähimmäistemme parhaaksi. Nöyrä ihminen ei varmaankaan koe itse olevansa erityisen pyhä. Onko tuo TIE lihassa ja synnissä kulkeminen loppuun saakka ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- Huh, huh!
Yritän vastata lyhyesti. Jumalan tahto on, että kristitty uskova kulkee tämän elämänsä ajan Jeesuksen lähellä Pyhän Hengen täyteydessä. Hän ei enää elää lihan mukaan. Pyhän Hengen täyteydessä hän karttaa kaikkea syntiä ja haluaa elämässään nöyrästi ojentautua Jumalan Sanan mukaan. Tämä tie on USKOSSA vaeltamista.
Uskova näkee itsessään edelleen syntiä ja monin tavoin hän on vajavainen niin sanoissa, ajatuksissa kuin teoissaankin. Pyhä Henki toimii hänen omassatunnossaan niin, että hän kokee synnintuntoa ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle uskoen kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Synnissä rypeminen, ns. tietoisessa synnissä eläminen, eivät kuulu uskovan tiehen. Näkyvästi täysin pyhäksi hän tulee kuitenkin vasta kirkkaudessa Taivaassa. Täällä maan päälle hän saa kuitenkin iloita pelastumistaan ja syntiemme sovittajan, Jeesuksen Kristuksen armosta ja Pyhän Hengen ohjauksesta. Hänen suhteensa taivaalliseen Isään on turvalllinen ja läheinen. Uskossa hän tietää, että Isä hyväksyy hänet - hänet on sovitettu ja tämän sovituksen perusteella Isä näkee hänet jo nyt pyhänä ja taivaskelpoisena.- ~~tähkäpää~~
Kirjoitat, että uskova >>haluaa elämässään nöyrästi ojentautua Jumalan Sanan mukaan
>>
Kasvua, kasvua ja vieläkin kasvua meidän Herramme Jeesuksen tuntemisessa ja Hänen seuraamisessaan.
"Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." 2.Piet.3:18. - _greeeeen
Kirjoitat, että uskova >>haluaa elämässään nöyrästi ojentautua Jumalan Sanan mukaan
Mm. Kalamos'n kärsivällisistä oikeista opetuksista huolimatta Semper se vain opettaa sitkeästi, että lihaa eli vanhaa syntistä luontoamme naulitaan ristille joka päivä, vaikka Jeesus Itse ei sanonut, että tehkää parannuSTA, vaan käski näin:
"Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle"
Kristuksen omat OVAT tehneet parannuKSEN l. ovat ristiinnauliNNEET vanhan luontonsa himoineen ja haluineen l. ovat hylÄNNEET entisen elämäntapansa ja vanhan minänsä, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma!
Kun tuo on TEHTY, ihminen elää Hengessä, Hengen johtamana.
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
(1. Kor. 9:19-24)
_______
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
(Fil. 2:14-15) - Usko Toivonen
>> Uskova näkee itsessään edelleen syntiä ja monin tavoin hän on vajavainen niin sanoissa, ajatuksissa kuin teoissaankin. Pyhä Henki toimii hänen omassatunnossaan niin, että hän kokee synnintuntoa ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle uskoen kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. >>
Juuri näin. Uskova on tullut valkeuteen Jeesuksessa Kristuksessa, ja valo, Sanan peili, paljastaa vääryyden, malka omassa silmässä tulee valossa näkyviin.
Luonnollisin silmin peilistä katsottaessa malka ei näy.
Henki rukoilee uskovan puolesta niiden syntien puolesta, joita ihminen itse ei ymmärrä synniksi.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Room. 8. - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>
Kasvua, kasvua ja vieläkin kasvua meidän Herramme Jeesuksen tuntemisessa ja Hänen seuraamisessaan.
"Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." 2.Piet.3:18.Tähkäpää, vain tunnustetut ja hyljätyt pahat teot saadaan anteeksi, ja Raamattu käskee antamaan katuvalle veljelle anteeksi.
3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. (Luuk. 17:3)
Mutta entäs silloin, kun veljesi ei osoita mitään katumuksen merkkejä, eikä edes myönnä tehneensä väärää, ja kaiken lisäksi jatkaa vain pahoja tekojaan?! Sitä Semper tekee Kalamos'ille jatkuvasti! Ja sinä kehut sitten Semperiä...
Kristuksen seuraaja EI voi ryhtyä kehumaan ihmistä, jonka tietää loukkaavan ja haavoittavan toisia ihmisiä, ja sinä olet ollut jo pitkään tietoinen tästä Semperin tavasta tehdä sitä, kuten tuolla ylempänä ketjussa osoitan. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>
"Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." 2.Piet.3:18.Jeesuksen opettamasta Isä meidän -rukouksesta lienee useimmille tuttua peruskauraa tämä: "anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme".
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, mutta olisiko tarpeellista teroittaa tuota anteeksiantamuksen sanomaa onnettomalle herhiläiselle, jonka perusleipää on veljien syyttäminen? Kuitenkin, jos kyse on sairaudesta, silloin ei auta mikään sanoma, vaan apua on haettava ammattitaholta.
Toki otan itsekin mieluusti vastaan kaikki hyvät kehotukset!
"Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin." 1.Tess.5:11.- _greeeeen
Jeesuksen opettamasta Isä meidän -rukouksesta lienee useimmille tuttua peruskauraa tämä: "anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme".
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, mutta olisiko tarpeellista teroittaa tuota anteeksiantamuksen sanomaa onnettomalle herhiläiselle, jonka perusleipää on veljien syyttäminen? Kuitenkin, jos kyse on sairaudesta, silloin ei auta mikään sanoma, vaan apua on haettava ammattitaholta.
Toki otan itsekin mieluusti vastaan kaikki hyvät kehotukset!
"Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin." 1.Tess.5:11.Semper, et pääse mihinkään siitä, että sinä teet JATKUVASTI vääryyttä Kalamos'lle! Ihan jokainen, varmasti myös Kalamos itse, on valmis antamaan sinulle anteeksi, mutta ethän sinä edes myönnä tehneesi mitään väärää, saatika että katuisit tai pyytäisit anteeksi!
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Semper, et pääse mihinkään siitä, että sinä teet JATKUVASTI vääryyttä Kalamos'lle! Ihan jokainen, varmasti myös Kalamos itse, on valmis antamaan sinulle anteeksi, mutta ethän sinä edes myönnä tehneesi mitään väärää, saatika että katuisit tai pyytäisit anteeksi!
Joku väitti tuolla minun tehneen tikusta asiaa, jotta pääsen mollaamaan Semperiä, mutta tässäpä on Kalamos'n itsensä kertomaa tästä asiasta ->
Kalamos Semperille 2.8.2012 07:57:
>>Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.>Sinä vain vääristelet tekstejäni. Tässäkin ketjussa.
En ole koskaan kirjoittanut mitään Ristiinnaulitun kuvan katsomisesta
tai erämaakäärmeitten palvonnasta.
Mistä saat voiman tuohon valhetteluun? Valheen isältäkö?
Etkö sinä kestä ollenkaan puhetta Jeesuksen Kristuksen rististä? - ~~tähkäpää~~
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpää, vain tunnustetut ja hyljätyt pahat teot saadaan anteeksi, ja Raamattu käskee antamaan katuvalle veljelle anteeksi.
3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. (Luuk. 17:3)
Mutta entäs silloin, kun veljesi ei osoita mitään katumuksen merkkejä, eikä edes myönnä tehneensä väärää, ja kaiken lisäksi jatkaa vain pahoja tekojaan?! Sitä Semper tekee Kalamos'ille jatkuvasti! Ja sinä kehut sitten Semperiä...
Kristuksen seuraaja EI voi ryhtyä kehumaan ihmistä, jonka tietää loukkaavan ja haavoittavan toisia ihmisiä, ja sinä olet ollut jo pitkään tietoinen tästä Semperin tavasta tehdä sitä, kuten tuolla ylempänä ketjussa osoitan.Juuri näin:
Ja me olemme Semperin kanssa asiamme sopineet, joten älä enää sekaannu
meidän väleihimme!
Jos olemme toisillemme anteeksiantaneet ja sopineet ja Jumalakin on meille anteeksi antanut, miksi ongit ja pilkit niillä vesillä, joissa pilkkiminen on kielletty? - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Joku väitti tuolla minun tehneen tikusta asiaa, jotta pääsen mollaamaan Semperiä, mutta tässäpä on Kalamos'n itsensä kertomaa tästä asiasta ->
Kalamos Semperille 2.8.2012 07:57:
>>Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.>Sinä vain vääristelet tekstejäni. Tässäkin ketjussa.
En ole koskaan kirjoittanut mitään Ristiinnaulitun kuvan katsomisesta
tai erämaakäärmeitten palvonnasta.
Mistä saat voiman tuohon valhetteluun? Valheen isältäkö?
Etkö sinä kestä ollenkaan puhetta Jeesuksen Kristuksen rististä?Tähkäpäältä kysyn:
Etkö sinä ymmärrä, että lähimmäisesi kärsii sen henkilön pahoista teoista, jota sinä myötäilet ja kehuskelet täällä!?! Haluatko olla edistämässä tuon kaltaista pahuutta vai haluatko vastustaa sitä ja etsiä oikeudenmukaisuutta?! - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Juuri näin:
meidän väleihimme!
Jos olemme toisillemme anteeksiantaneet ja sopineet ja Jumalakin on meille anteeksi antanut, miksi ongit ja pilkit niillä vesillä, joissa pilkkiminen on kielletty?ANTEEKSI SAANUT
by David Wilkerson | May 13, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]
Jeesus sanoo meille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään”
(Joh. 5:24).
Jeesuksen käyttämä kreikankielen sana kuolemaan tuomitsemisesta merkitsee tässä tuomiota. Hän siis sanoo: ”Jos uskot minuun, et joudu tuomittavaksi, vaan sinut siirretään kuolemasta elämään.”
Totisesti Raamattu puhuu meille kannesta kanteen siitä, että Jumala pyyhkii kaikki syntimme muististaan, kun hän antaa meille anteeksi.
”Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista” (Jes.43:25).
”Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niin kuin pilven ja sinun syntisi niin kuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut” (Jes.44:22).
”Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä” (Jer.31:34).
”Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä" (Hebr.8:12).
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: ”Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista"(Hebr.10:16- 17).
”Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen”(Miika 7:19).
Tässä on runsaasti hyviä uutisia jokaiselle uskovalle, joka on hikoillut, taistellut ja työskennellyt kuolettaaksensa lihan tekoja omalla voimallaan.
Kuulutko sinä heihin?
Kuinka monta lupausta olet antanut Jumalalle vain rikkoaksesi ne?
Kuinka monta kertaa olet yrittänyt miellyttää Herraa taistellen himojasi ja tapojasi vastaan, vain jäädäksesi tappiolle?
Nyt kuulet hyviä uutisia Miikan kirjasta: ”Minä, Herra, poljen maahan pahat tekosi.”
Jumala on meille näissä Raamatun kohdissa kuvan toisensa perään.
Hän sanoo niissä pyyhkivänsä meidän syntimme pois muististaan.
Hän kaivaa ne pois.
Hän ei enää muista niitä. Hän heittää ne meren syvyyteen.
Hän ”polkee” ne maahan. Tämä tarkoittaa, että hän ottaa ne kiinni ja tuhoaa ne.
Jesaja kertoo Jumalan ottavan meidän rikkomuksemme ja jopa heittävän ne selkänsä taakse.
”Sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa” (Jes.38:17). Tämä tarkoittaa, että Jumala ei enää koskaan katso syntejämme eikä tunnista niitä.
Anna minun nyt kysyä sinulta, miksi et voi unohtaa syntejäsi, vaikka Jumala unohtaa ne ?
Miksi annamme saatanan aina kaivaa esiin niin paljon sotkua menneisyydestämme ja heittää sen kasvoillemme?
Kaikki syntimmehän ovat kätketyt Jeesuksen veren suojaan?
Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja vakuuttaa meille syntien anteeksisaamista.
Se peittää meidän koko elämämme! - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Juuri näin:
meidän väleihimme!
Jos olemme toisillemme anteeksiantaneet ja sopineet ja Jumalakin on meille anteeksi antanut, miksi ongit ja pilkit niillä vesillä, joissa pilkkiminen on kielletty?Juuri tästä huomautin sinua aiemmin, Tähkäpää. Sinulle näkyy olevan kyse vain omasta itsestäsi, eikä lähimmäisesi kärsimys tunnu merkitsevän mitään, vaan kehuskelet Kalamos'n vainoajaa (nyt kun hän ei ENÄÄ väheksy sinua) ja sanot häntä suoraviivaiseksi ja -sukaiseksi, kiertelemättömäksi ja kaartelemattomaksi henkilöksi, jota kerrot arvostavasi... vaikka kyseinen kirjoittaja JATKAA koko ajan pahoja tekojaan Kalamos'ia kohtaan!
Voiko Kristuksen oma sanoa pahaa hyväksi?! - ~~tähkäpää~~
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpäältä kysyn:
Etkö sinä ymmärrä, että lähimmäisesi kärsii sen henkilön pahoista teoista, jota sinä myötäilet ja kehuskelet täällä!?! Haluatko olla edistämässä tuon kaltaista pahuutta vai haluatko vastustaa sitä ja etsiä oikeudenmukaisuutta?!Kalamos on vastannut minulle näin:
>>
kalamos
21.4.2013 11:37
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella. - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kalamos on vastannut minulle näin:
>>
kalamos
21.4.2013 11:37
Sinun kanssasi on antoisaa keskustella.Tähkäpää, mitä teet, kun veljesi kärsii?!
Olen tuonut esille sen, miten Semper vääristelee Kalamos'n kirjoituksia, ja väheksyy, ivaa ja pilkkaa tätä monin eri tavoin. Nyt kun olen sanonut sinulle, Tähkäpää, että Kristuksen seuraaja EI voi ryhtyä kehumaan ihmistä, jonka tietää loukkaavan ja haavoittavan toisia ihmisiä (jota siis olet alkanut tekemään), toteat minulle ykskantaan näin:
>>Ja me olemme Semperin kanssa asiamme sopineet, joten älä enää sekaannu
meidän väleihimme!
Jos olemme toisillemme anteeksiantaneet ja sopineet ja Jumalakin on meille anteeksi antanut, miksi ongit ja pilkit niillä vesillä, joissa pilkkiminen on kielletty? Usko Toivonen kirjoitti:
>> Uskova näkee itsessään edelleen syntiä ja monin tavoin hän on vajavainen niin sanoissa, ajatuksissa kuin teoissaankin. Pyhä Henki toimii hänen omassatunnossaan niin, että hän kokee synnintuntoa ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle uskoen kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. >>
Juuri näin. Uskova on tullut valkeuteen Jeesuksessa Kristuksessa, ja valo, Sanan peili, paljastaa vääryyden, malka omassa silmässä tulee valossa näkyviin.
Luonnollisin silmin peilistä katsottaessa malka ei näy.
Henki rukoilee uskovan puolesta niiden syntien puolesta, joita ihminen itse ei ymmärrä synniksi.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Room. 8.Juuri näin sä kirjoitat !! Ja ei uskova näkee sut,, joka et olet mihinkään muu kun pois heittämisestä . Koska et ole Valo maailmalle vaan saastainen syntinen niinkuin todistat pimeys maailmalle sun synteinees ja vajavaisuus ja ei uskovat nauraa sulle ja sanoo kyllä sun aivot ovat vajavaisia sitä me aina olemme sanoneet että uskovien aivot ja elämä Ovat. Huh jos tuo on ainoa mitä sun usko on saanut aikaisex uskotoivonen ,, niin olet pannut tovoosi väärän Kristuxeen ja väärään evankeliumiin ja Ristiin joka ei voi muuttaa sut tippaakkaan ja sen vuoxi kirjoitat niin rohkeesti `` JUURI NIIN SYNNEILLE JA LIHALLE`,, OPILLE JOKA IHANNOIT ``
- Katkaiskaa ansalanka
Sananl. 19:11
Ymmärrys tekee ihmisen pitkämieliseksi, ja hänen kunniansa on antaa rikos anteeksi.
Ei anteeksipyytäminen tarkoita, että ilmoittaa olleensa väärässä, vaan sitä, että on pahoillaan kun on toiminut niin, että toinen on mielensä pahoittanut.
Eikä anteeksiantaminen ole sitä, että hyväksyisi samalla toisen mielipiteet, vaan päästää itsensä toista velkomasta.
Mark. 11:25
Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." - Uskoontullut 21v
Oivalluksia Jumalan kanssa
Se kuinka ihmiset koettavat määritellä itsensä ja löytää itsensä ja miettivät tuntevatko he itseään niin he ovat kyllä tosissaan kujalla. Aina kun mietitään kuka olen niin mietitään menneisyyttä esim. kuka olen=minkälainen olin lapsena, kuka olen= Mitä olen tehnyt aikaisemmin, miltä minusta tuntuu, sekin pohjautuu paljolti muistoihin, mutta se todellinen tapa oppia itsensä on että tekee kaikki asiat ennakkoluulottomasti ja oppii uudesta tiedostamalla sen että tuntee itsensä ja tietää että nykyhetki ja tuleva on ne missä eletään ei menneisyys. Kuitenki asia mitä yritän tässä selvittää niin mennesyydestä sinä et löydä itseäsi, et löydä sitä muistelemalla ja kun mietit lähes kaikki ajatukset tulee muistista koetun perusteella. Se kuka sinä olet nii sinä olet se mitä sinä seuraavaksi aiot tehdä et se miten sinä olet toiminut. Nuin yksinkertainen asia ja niin vaikea ymmärtää, opin sen tänään ja samalla kun opin tuntemaan itseni niin annoin sen Jumalan käsiin. Tästä eteenpäin aion suhtautua kaikkiin asioihin uudella tavalla enkä anna aikaisempien mielikuvien vaikuttaa asiaan.
Se että annan itseni Jumalan käsiin tarkoittaa sitä että aloitan uuden elämän suhtautumalla kaikkeen ennakkoluulottomasti uudella tavalla, se mihin suuntaan elämäni tästä eteenpäin vie on Jumalan käsissä, kun suhtaudun joka asiaan uudella tavalla niin se tie minkä valitsen on Jumalan tahto, se on uskoni perusta, annan itseni Jumalalle ja toimin omien valintojeni eli Jumalan valintojen mukaan. En tietenkään voi ihan jokaista asiaa ajatella uusiksi mutta pyrin siihen, jokainen ihminen tekee syntiä ja synnit saa anteeksi.
Älä etsi itseäsi se on edessäsi, lopeta itsesi etsimisen ja ala elää koska silloin kun etsit niin etsit vain menneestä, älä mieti kuka olet sillä silloin elät valheessa ja et tunne itseäsi sillä sinua ei ole määritelty edes sinun omassa mielessäsi, sinä olet se mitä olet sillä hetkellä.
Ympäristötekijät vaikuttavat helvetillisesti nykyiseen itseesi jos et tiedosta asiaa, mutta kun tiedät sen nii voit ajatella uudella tavalla.Tulevaisuutta korostavaa tekstiäsi lukiessa tuli mieleen Jes.43:18-9 "Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan."
Mutta onhan elämässä hyvä ottaa oppia kaikesta, minkä on kokenut. Päinvastainen väite kuulostaisi melko oudolta. Katse on kuitenkin pidettävä eteenpäin suunnattuna, taakse jääneeseen ei pidä takertua, ei voittoihin eikä varsinkaan tappioihin.
Pohdiskelet uutta suuntaasi mm. tällä tavalla: >>kun suhtaudun joka asiaan uudella tavalla niin se tie minkä valitsen on Jumalan tahto, se on uskoni perusta, annan itseni Jumalalle ja toimin omien valintojeni eli Jumalan valintojen mukaan. En tietenkään voi ihan jokaista asiaa ajatella uusiksi mutta pyrin siihen, jokainen ihminen tekee syntiä ja synnit saa anteeksi.
- Uskoontullut 21v
Tietenkin on asioita mitä elämän varrella on oppinut ja ne ovat tärkeitä mutta suhtaudun niihinkin uudesta näkökulmasta. Pyrin ajattelemaan lähes kaikki asiat ennakkoluulottomasti: Jokin asia jonka olen oppinut jo valmiiksi niin pyrin ajattelemaan sitä täysin puolueettomasti eli minulla on jo joitain valmiiksi hyviksi todettuja ajatuksia/suhtautumisia. Oli tänään aivan mahtava tunne, normaalisti olen ujo ja sisäänpäin suuntautuva ihminen mutta tänään jo pelkästään kylillä kävely oli todella mahtavaa kun näki kaikki siis aivan kaikki erillä tavalla ihan kun ois toisen silmät. Siinä tilassa huomasin asiat mitkä ovat minua itseäni ja kaikki pahat asiat eivät olleet enään siinä pyrin automaattisesti etsimään syytä tälle asialla mutta ymmärsin että se on mennyttä elämää ei sitä piä miettiä eikä ole todellakaa sen arvoista että siihen pitäis palata. Aivan mahtava tunne, tässä aion pysyä. Luotan omiin ajatuksiini muutenhan en luottaisi itseeni miten voisin silloin sanoa että uskon. Kun luotat mitä teet niin et tee sitä ilman uskoa, Jokainen ihminen tekee syntiä ja se on hyväksyttävä myös itsensä kanssa
- Uskoontullut 21v
Ite en ole vielä raamattua lukenut ku sain Jumalan kosketuksen vasta tovi sitten, Onko jotain muita tekstejä kuin tuo alhaalla näkyvä jotka kuvaa tuntemuksiani?
Jes.43:18-9 "Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan." - Uskoontullut 21v
Uskoontullut 21v kirjoitti:
Ite en ole vielä raamattua lukenut ku sain Jumalan kosketuksen vasta tovi sitten, Onko jotain muita tekstejä kuin tuo alhaalla näkyvä jotka kuvaa tuntemuksiani?
Jes.43:18-9 "Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan."Tai on vastaan tuntemuksiani
Ajatteleeko joku tosiaan pääsevän syntisissä lihassa Taivaaseen. Miten on semper ???
- anonymos1
Jokainen ihminen tekee syntiä ja synnit saa anteeksi jos katuu niitä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2333335Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa162799Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4511590Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1231441Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2161371- 1161370
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5501351- 1131265
- 46994
- 66974