Mutta kaikki eivät vielä ole.
Siksi Heprealaiskirjeen kirjoittaja jatkaa (12:14-15):
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta"
Me olemme pyhitetyt (Hepr 10:10)
53
175
Vastaukset
- Kyseleväinen
Pyhitystä on kahta sorttia. Eikö totta?
Minä jaan kaiken
(Elämän, Vanhurskauden, Pelastuksen, Pyhyyden jne)
kolmeen osaan, koska
IHMINEN = RUUMIISSA asuva HENKI, jolla on SIELU.
Kun minä (synteihini kuollut henkeni)
synnyin uudesti ylhäältä Hengestä,
niin minut siirrettiin kuolemasta Elämään,
saatanan vallasta Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan.
Minut on nyt erotettu Jumalalle.
Ja nyt minä pyrin / tavoittelen / ajan takaa
rauhaa ja pyhistystä kaikille,
sillä ilman tätä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Teen siis kaikkeni, jotta kukaan ei jäisi osattomaksi Jumalan armosta.
Se, että minä voin näin toimia kuin toimin,
edellyttää ensin tietenkin sitä,
että itse olen pyhitetty eli Jumallle erotettu.
Mutta vaikka olenkin pelastettu ja vanhurskautettu ja pyhitetty,
niin voidakseni saattaa muitakin tähän asemaan,
minun täytyy antaa myös ruumiini ja sieluni Jumalalle:
Eli Paavali sanoo pyhille:
"Antakaa ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi.
Tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon,
vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta,
jotta voisitte tutkia, mikä on Jumalan tahto,
mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."- Niko.
kalamos kirjoitti:
Minä jaan kaiken
kolmeen osaan, koska
mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."Tarkoitatko, että pyhitys on täyteydessään jo saavutettu uskoon tulon hetkellä, uudestisyntyessään ja apostolien kehoitukset pyrkimisestä pyhitykseen eivät olisikaan tarkoitetut uskoville itselleen, vaan ainoastaa evankelioidakseen uskosta osattomia?
- ~~tähkäpää~~
Niko. kirjoitti:
Tarkoitatko, että pyhitys on täyteydessään jo saavutettu uskoon tulon hetkellä, uudestisyntyessään ja apostolien kehoitukset pyrkimisestä pyhitykseen eivät olisikaan tarkoitetut uskoville itselleen, vaan ainoastaa evankelioidakseen uskosta osattomia?
Kalamos toki vastatkoon itse, mutta mitä olen joskus Kalamoksen tekstejä lukenut, tuskin hän tuota tarkoittaa?
Onko muuten paljonkin tällä hetkellä tuollaista täydellisyys opetusta?
Itselleni se nimittäin on tullut vastaan vasta tällä foorumilla, tai paremminkin se, että jonkun oletetaan tuollaisessa uskossa olevan.
Eikö jokainen uskova tiedä, ettei meistä ihmisinä tule täydellisiä koskaan täällä ajassa? - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kalamos toki vastatkoon itse, mutta mitä olen joskus Kalamoksen tekstejä lukenut, tuskin hän tuota tarkoittaa?
Onko muuten paljonkin tällä hetkellä tuollaista täydellisyys opetusta?
Itselleni se nimittäin on tullut vastaan vasta tällä foorumilla, tai paremminkin se, että jonkun oletetaan tuollaisessa uskossa olevan.
Eikö jokainen uskova tiedä, ettei meistä ihmisinä tule täydellisiä koskaan täällä ajassa?Mutta, minäkin toki jään mielenkiinnolla odottamaan Kalamoksen vastausta tähän.
- ml213.
Niko. kirjoitti:
Tarkoitatko, että pyhitys on täyteydessään jo saavutettu uskoon tulon hetkellä, uudestisyntyessään ja apostolien kehoitukset pyrkimisestä pyhitykseen eivät olisikaan tarkoitetut uskoville itselleen, vaan ainoastaa evankelioidakseen uskosta osattomia?
Kyllä uudestisyntynyt ihminen on täysin pyhä ja JUMALALLE mieluista katseltavaa ja kaikin puolin puhdas. JUMALA katsookin USKOVAA ihmistä Jeesuksen sovitustyön kautta.
Taas, jos poistamme tämän sovituksen,( joka tulee uskon kautta,) niin ihminen on ja pysyy syntikäyttäytymisen omaavana ihmisenä. Eli mitä Paavali opetti.
"Jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka MINUSSA ASUU."
Eli näissä pohdinnoissamme tulisi aina huomioida kumpaa ihmistämme toinen käsittelee ja tarkoittaa. ~~tp~~ kirjoitti:
Mutta, minäkin toki jään mielenkiinnolla odottamaan Kalamoksen vastausta tähän.
* Vastatkoon vaan kalamos. Mutta otan osaa tähän keskuteluun, Heb. 10:10- "< Ja tämän tahdon peruteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan >"!
* Ja näin se totisesti on, mitä tulee meidän pelastukseen syntisyyteemme nähden. Jos vaiiak heti uudestisyntymisen koettuamme, Jeesus tulisi samantien, olemme täysin pyhitetyt Jeesusken ruumiin uhrin kautta ja valmiit nousemaan Häntä vastaan yläilmoihin.
* pelastuaksemme kadotuksesta mitään muuta pyhitystä ei ole olemassakaan, vain Jeesuksessa on pyhityksemme. Mutta tätä aikaa varten me voimme pyhittyä , ei lihan tyydyttämiseksi mitenkään, vaan että olisimme aina valmiit ja innokkaat Herran työssä. Taivaskelpoisuuteen emme itse voi tehdä mitään.
* " Ainoa puhdas pyhitys, ainoa synnin sovitus, on Vapahtajan yhteys . "Niko. kirjoitti:
Niko
Olet ymmärtänyt oikein sen,
mitä kirjoitin tuon kohdan (Hepr 12:14-15) sisällöstä.
Tavoitelkaa / ajakaa takaa
rauhaa kaikille ja pyhitystä,
jota ilman ei kukaan näe Herraa.
Me suorastaan vainoamme (dioko) siinä tarkoituksessa,
että ne, joilla ei vielä ole Jumalan rauhaa sydämessä,
jotka eivät vielä ole pyhitetyt, saisivat kokea tämän muutoksen.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Niko
Olet ymmärtänyt oikein sen,
mitä kirjoitin tuon kohdan (Hepr 12:14-15) sisällöstä.
Tavoitelkaa / ajakaa takaa
rauhaa kaikille ja pyhitystä,
jota ilman ei kukaan näe Herraa.
Me suorastaan vainoamme (dioko) siinä tarkoituksessa,
että ne, joilla ei vielä ole Jumalan rauhaa sydämessä,
jotka eivät vielä ole pyhitetyt, saisivat kokea tämän muutoksen.2. Kor. 7:1
Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. Niko. kirjoitti:
2. Kor. 7:1
Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.Siis ... luetko avauksessa lainaamani Heprealaiskirjeen jakeet niin,
että jos me kertakaikkisella uhrilla pyhitetyt
emme saata pyhitystämme täydelliseksi,
niin emme ole näkevä Herraa?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Siis ... luetko avauksessa lainaamani Heprealaiskirjeen jakeet niin,
niin emme ole näkevä Herraa?Voi ystäväni, seuraavat jakeethan sen kertovat mistä hebrealaiskirjoittaja puhuu!
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin KÄYKÄÄMME esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja VALVOKAAMME toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 ÄLKÄÄMME jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Niko. kirjoitti:
Voi ystäväni, seuraavat jakeethan sen kertovat mistä hebrealaiskirjoittaja puhuu!
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin KÄYKÄÄMME esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja VALVOKAAMME toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 ÄLKÄÄMME jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.Siis ... luetko avauksessa lainaamani Heprealaiskirjeen jakeet niin,
kalamos kirjoitti:
niin emme ole näkevä Herraa?Voiko lainaamani hebrealaiskirjeen kohdan lukea monin eri tavoin?
Eikö se itse itseään tee selväksi, vaikka otin vapauden ja painotin isoin kirjaimin muutamia kohtia.
Ymmärräthän mitä hebrealaiskirjeen kirjoittaja yllä pyrkii sanomaan?
Hän sanoo, että;
"me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Siis nyt uskovina, uudestisyntyneinä niin kirjoittaja ja kuulijat ovat pyhitettyjä, puhtaita, armon saaneita, vapautettuja. Totisesti nyt taivaan kansalaisia.
Heti perään kirjoittaja jatkaa kehoittaen näitä uudestisyntyneitä kuulijoita ja myös itseään siinä, että vaeltaisimme nyt täydessä uskon varmuudessa tässä vapaudessa ja että pysyisimme järkähtämättä tämän toivon tunnustuksessa!
"niin KÄYKÄÄMME esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa"
Samoin hän jatkaa heti kehoittaen niin itseään kun näitä uudestisyntyneitä veljiään, valvomaan toinen toisinaan ja rohkaisemaan toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. Kehoittaen ja muistuttaen, että kristittyjen yhteys on tärkeää.
"ja VALVOKAAMME toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 ÄLKÄÄMME jättäkö omaa seurakunnankokoustamme"
Ja hän jatkaa vielä vakavan varoituksensa niin itselleen, kuin kuulijoilleen;
"SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"
Joka uskossa loppuun asti pysyy, uskonsa säilyttäen, on totisesti pelastuva! Niko. kirjoitti:
Voiko lainaamani hebrealaiskirjeen kohdan lukea monin eri tavoin?
Eikö se itse itseään tee selväksi, vaikka otin vapauden ja painotin isoin kirjaimin muutamia kohtia.
Ymmärräthän mitä hebrealaiskirjeen kirjoittaja yllä pyrkii sanomaan?
Hän sanoo, että;
Siis nyt uskovina, uudestisyntyneinä niin kirjoittaja ja kuulijat ovat pyhitettyjä, puhtaita, armon saaneita, vapautettuja. Totisesti nyt taivaan kansalaisia.
Heti perään kirjoittaja jatkaa kehoittaen näitä uudestisyntyneitä kuulijoita ja myös itseään siinä, että vaeltaisimme nyt täydessä uskon varmuudessa tässä vapaudessa ja että pysyisimme järkähtämättä tämän toivon tunnustuksessa!
"niin KÄYKÄÄMME esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa"
Samoin hän jatkaa heti kehoittaen niin itseään kun näitä uudestisyntyneitä veljiään, valvomaan toinen toisinaan ja rohkaisemaan toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. Kehoittaen ja muistuttaen, että kristittyjen yhteys on tärkeää.
"ja VALVOKAAMME toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 ÄLKÄÄMME jättäkö omaa seurakunnankokoustamme"
Ja hän jatkaa vielä vakavan varoituksensa niin itselleen, kuin kuulijoilleen;
"SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"
Joka uskossa loppuun asti pysyy, uskonsa säilyttäen, on totisesti pelastuva!Siis ... luetko avauksessa lainaamani Heprealaiskirjeen jakeet niin,
kalamos kirjoitti:
niin emme ole näkevä Herraa?Et ilmeisesti lukenut vastaustani, mutta koitan tiivistää;
"23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
26 SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"
Eli Kristuksen omaksi synnyttyä olemme kertakaikkisesti pyhitetyt Hänelle, Hänen omiaan, armahdettuja, anteeksi saanteita, taivaan kansalaisia.
Varoituksen sana onkin siinä, että tämän valtavan armon voimme menettää jos emme pysy Hänessä loppuun asti.
Tämän valtavan pelastuksen voimme menettää, jos emme pysy Hänessä loppuun asti, vaan teemme tahallamme syntiä, totuuden tuntoon päästyämme, kuten hebrealaiskirjeen kirjoittaja yllä selvin sanoin kirjoittaa.
Pyhityselämää, kasvua Kristuksessa ja ristin kantamista, tarvitsemme siinä, että kasvamme Hänessä täyteen mittaamme, vahvaan ruokaan ja näin pysyisimme järkähtämättä loppuun asti siinä toivon tunnustuksessa, mikä meille on annettu, emmekä lankeaisi, vaan tulisimme kaikessa täyteydessään tuntemaan koko Kristuksen suuruuden ja jatkuvasti vaetaisimme Hänen tahtonsa mukaan kaikessa, uskomme loppuun asti säilyttäen. Niko. kirjoitti:
Et ilmeisesti lukenut vastaustani, mutta koitan tiivistää;
"23 PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
26 SILLÄ JOS ME tahallamme TEEMME SYNTIÄ, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"
Eli Kristuksen omaksi synnyttyä olemme kertakaikkisesti pyhitetyt Hänelle, Hänen omiaan, armahdettuja, anteeksi saanteita, taivaan kansalaisia.
Varoituksen sana onkin siinä, että tämän valtavan armon voimme menettää jos emme pysy Hänessä loppuun asti.
Tämän valtavan pelastuksen voimme menettää, jos emme pysy Hänessä loppuun asti, vaan teemme tahallamme syntiä, totuuden tuntoon päästyämme, kuten hebrealaiskirjeen kirjoittaja yllä selvin sanoin kirjoittaa.
Pyhityselämää, kasvua Kristuksessa ja ristin kantamista, tarvitsemme siinä, että kasvamme Hänessä täyteen mittaamme, vahvaan ruokaan ja näin pysyisimme järkähtämättä loppuun asti siinä toivon tunnustuksessa, mikä meille on annettu, emmekä lankeaisi, vaan tulisimme kaikessa täyteydessään tuntemaan koko Kristuksen suuruuden ja jatkuvasti vaetaisimme Hänen tahtonsa mukaan kaikessa, uskomme loppuun asti säilyttäen.Tiivistä vielä vastauksesi yhteen sanaan "Kyllä" tai "ei".
niin emme ole näkevä Herraa?
Viittaan erityisesti jakeeseen 12:14.- Sinäkö taluttaisit?!
kalamos kirjoitti:
Tiivistä vielä vastauksesi yhteen sanaan "Kyllä" tai "ei".
Viittaan erityisesti jakeeseen 12:14.Luukkaan evankeliumi:
6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan? - Niko.
kalamos kirjoitti:
Tiivistä vielä vastauksesi yhteen sanaan "Kyllä" tai "ei".
Viittaan erityisesti jakeeseen 12:14.En minä mitään tuollaista lue.
Sen mitä minä luen olen sinulle jo useamman seikkaperäisen viestin avulla kertonut. Luethan siis vastaukseni ylempää. Niko. kirjoitti:
En minä mitään tuollaista lue.
Sen mitä minä luen olen sinulle jo useamman seikkaperäisen viestin avulla kertonut. Luethan siis vastaukseni ylempää.Kiitos, kun vastasit.
Tuossa aiemmin kuitenkin annoit
vastakommentiksi jakeen 2 Kor 7:1 sille,
mitä minä kerroin jakeesta Herp 12:14.
Ja niin epäilin, että jotenkin sulatat nuo kaksi
aivan eri asioista kertovaa kohtaa yhteen.
Tuossa myöhemmin toistamassasi vastauksessasi
olet HUUTANUT ulos muun muassa kohdan:
"PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa,
sillä Hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen"
Ymmärräthän, että tuo Toivo, jonka tunnustamisesta kirjoittaja puhuu,
on Jeesus Kristus. Heprealaiset, jotka olivat tulleet totuuden tuntoon,
olivat juutalaisten ja synagoogasta erottamisen pelossa
aikeissa kirota Hänet, jonka tiesivät Kristukseksi.
Siis ainoan Toivonsa. "Kristus teissä, Kirkkauden Toivo".- Niko.
kalamos kirjoitti:
Kiitos, kun vastasit.
Tuossa aiemmin kuitenkin annoit
vastakommentiksi jakeen 2 Kor 7:1 sille,
mitä minä kerroin jakeesta Herp 12:14.
Ja niin epäilin, että jotenkin sulatat nuo kaksi
aivan eri asioista kertovaa kohtaa yhteen.
Tuossa myöhemmin toistamassasi vastauksessasi
olet HUUTANUT ulos muun muassa kohdan:
"PYSYKÄÄMME järkähtämättä toivon tunnustuksessa,
sillä Hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen"
Ymmärräthän, että tuo Toivo, jonka tunnustamisesta kirjoittaja puhuu,
on Jeesus Kristus. Heprealaiset, jotka olivat tulleet totuuden tuntoon,
Siis ainoan Toivonsa. "Kristus teissä, Kirkkauden Toivo".Kalamos, nämä joille kirjoittaja sanoo itsensä mukaan lukien; "pysykäämme", on juuri heitä joista muutamaa jaetta aiemmin hän sanoi;
Ymmärräthän tämän? Niko. kirjoitti:
Kalamos, nämä joille kirjoittaja sanoo itsensä mukaan lukien; "pysykäämme", on juuri heitä joista muutamaa jaetta aiemmin hän sanoi;
Ymmärräthän tämän?Kirjoittaja selittää / julistaa Uuden liiton Uhrin merkitystä
siinä katkelmassa, jossa sanotaan: "me olemme pyhitetyt
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Mutta sitten tämän selityksen / julistuksen jälkeen
tulee kohoitusosio, joka alkaa näin:
19. Meillä on siis, veljet, rohkea luottamus siihen,
että Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkeinpyhimpään
20. uutta ja elävää tietä myöten,
jonka hän on vihkinyt meille esiripun, oman lihansa, kautta.
21. Koska meillä on suuri pappi Jumalan huoneen hallitsijana,
22. astukaamme esiin vilpittömin sydämin, täydessä uskon varmuudessa,
sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta
ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.
23. Pysykäämme horjumatta toivon tunnustuksessa,
sillä lupauksen antaja on uskollinen.
Ymmärräthän, että tuo Toivo,
jonka tunnustamisesta kirjoittaja puhuu,
on Jeesus Kristus.
Heprealaiset, jotka olivat tulleet totuuden tuntoon,
Siis ainoan Toivonsa. "Kristus teissä, Kirkkauden Toivo".- Niko.
kalamos kirjoitti:
Kirjoittaja selittää / julistaa Uuden liiton Uhrin merkitystä
siinä katkelmassa, jossa sanotaan: "me olemme pyhitetyt
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Mutta sitten tämän selityksen / julistuksen jälkeen
tulee kohoitusosio, joka alkaa näin:
19. Meillä on siis, veljet, rohkea luottamus siihen,
että Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkeinpyhimpään
20. uutta ja elävää tietä myöten,
jonka hän on vihkinyt meille esiripun, oman lihansa, kautta.
21. Koska meillä on suuri pappi Jumalan huoneen hallitsijana,
22. astukaamme esiin vilpittömin sydämin, täydessä uskon varmuudessa,
sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta
ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.
23. Pysykäämme horjumatta toivon tunnustuksessa,
sillä lupauksen antaja on uskollinen.
Ymmärräthän, että tuo Toivo,
jonka tunnustamisesta kirjoittaja puhuu,
on Jeesus Kristus.
Heprealaiset, jotka olivat tulleet totuuden tuntoon,
Siis ainoan Toivonsa. "Kristus teissä, Kirkkauden Toivo".Kalamos, kyllä Jumalan Sanaa täytyy voida lukea niinkuin se kirjoitettu on.
Niko. kirjoitti:
Kalamos, kyllä Jumalan Sanaa täytyy voida lukea niinkuin se kirjoitettu on.
Ja juuri siksi olen tehnyt tämän ketjun aloituksen.
Moni lukee Hepr 12:14- hyvin huolimattomasti,
mikä johtaa uskovan tilanteeseen,
jossa on aivan mahdoton pitää järkähtämättä kiinni Toivon tunnustuksesta.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Ja juuri siksi olen tehnyt tämän ketjun aloituksen.
Moni lukee Hepr 12:14- hyvin huolimattomasti,
mikä johtaa uskovan tilanteeseen,
jossa on aivan mahdoton pitää järkähtämättä kiinni Toivon tunnustuksesta.Ketjun aloituksessa käsittelet kirjeen 10:10 jaetta, ja aivan yhtä totta kuin se on, on otettava myös ne seuraavat jakeet todesta, ettemme tekisi tyhjäksi kirjoittajan päämäärää, vaan pysyisimme Kristuksessa ja Hänessä kasvaen ja pyhittyen elämämme loppuun asti.
Koko kirjehän on kirjoitettu pyhille ( juutalaista syntyperää oleville veljille ja sisarille ) vetoomukseksi, jotta kukaan ei edes oman ja perheensä kuoleman uhan alla tekisi luopumisen karmeaa syntiä. Sillä julkinen kieltäminen totuuden tuntoon tultuaan on piste, josta Sanan mukaan ei tietä takaisin näyttäisi olevan...
Kulkekaamme siis Jumalan pelossa tämä maallisen majamma aika, katse kiinnitetynä Kristukseen, lujassa luottamisessa ja toivon tunnustuksessa. Kun Hänessä pysymme, saamme voittopalkinnoksi Elämän! Niko. kirjoitti:
Ketjun aloituksessa käsittelet kirjeen 10:10 jaetta, ja aivan yhtä totta kuin se on, on otettava myös ne seuraavat jakeet todesta, ettemme tekisi tyhjäksi kirjoittajan päämäärää, vaan pysyisimme Kristuksessa ja Hänessä kasvaen ja pyhittyen elämämme loppuun asti.
Koko kirjehän on kirjoitettu pyhille ( juutalaista syntyperää oleville veljille ja sisarille ) vetoomukseksi, jotta kukaan ei edes oman ja perheensä kuoleman uhan alla tekisi luopumisen karmeaa syntiä. Sillä julkinen kieltäminen totuuden tuntoon tultuaan on piste, josta Sanan mukaan ei tietä takaisin näyttäisi olevan...
Kulkekaamme siis Jumalan pelossa tämä maallisen majamma aika, katse kiinnitetynä Kristukseen, lujassa luottamisessa ja toivon tunnustuksessa. Kun Hänessä pysymme, saamme voittopalkinnoksi Elämän!Ikuinen Elämä ei ole voittopalkinto!
Se on Jumalan armolahja.
Tuon lahjan otamme vastaan
kääntymällä ja tulemalla Jeesuksen tykö.
Kun otin Jeesuksen vastaan koin uudestisyntymisen.
Minut siirrettiin kuolemasta Elämään.
Tosin ei vielä ruumiillisesti.
Samoin on pyhityksen kanssa.
Tuossa hetkessä minut pyhitettiin kertakaikkisesti.
Mutta tämä tarkoittaa henkeä, joka syntyi uudesti.
Ruumiimme lunastus odottaa vielä täytäntöönpanoaan.
Ja mitä sieluumme tulee, niin viimeiset kyyneleet pyyhitään pois,
vasta kun olemme jo tuhat vuotta olleet taivaassa.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Ikuinen Elämä ei ole voittopalkinto!
Se on Jumalan armolahja.
Tuon lahjan otamme vastaan
kääntymällä ja tulemalla Jeesuksen tykö.
Kun otin Jeesuksen vastaan koin uudestisyntymisen.
Minut siirrettiin kuolemasta Elämään.
Tosin ei vielä ruumiillisesti.
Samoin on pyhityksen kanssa.
Tuossa hetkessä minut pyhitettiin kertakaikkisesti.
Mutta tämä tarkoittaa henkeä, joka syntyi uudesti.
Ruumiimme lunastus odottaa vielä täytäntöönpanoaan.
Ja mitä sieluumme tulee, niin viimeiset kyyneleet pyyhitään pois,
vasta kun olemme jo tuhat vuotta olleet taivaassa.Pysykäämme siis loppuun asti Hänessä ja Häneen uskoen!
Niko. kirjoitti:
Pysykäämme siis loppuun asti Hänessä ja Häneen uskoen!
Pysykäämme järkähtämättä Toivon tunnustuksessa.
Siis tunnustakaamme, että Jeesus on minun Herrani ja Pelastajani.
Jos Hän ei olisi minun Pelastajani, niin minä en olisi pelastettu.
En nyt enkä koskaan.
Mutta koska Hän pelasti minut, niin nyt asia on toisin.
Koska minä olen nyt Hänen oma lampaansa, niin minä en ikinä huku
eli mikään kadotustuomio ei minua kohtaa.
Siis uudestisyntyneet eli kuolemasta Elämään siirretyt
eivät ole tuomittavina Valkean Valtaistuimen edessä viimeisellä tuomiolla.
Vain kuolleet tuomitaan.
Sitten asiasta toiseen. Jos annan itseni Hänen käyttöönsä,
niin minä voin saavuttaa uskollisuudesta voittopalkinnon.
Ja siinä tapauksessa minut palkitaan ja kruunataan,
kun seison Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä.
Mutta jos olen tärvellyt elämäni turhuuteen,
niin silloin ei näin tietenkään käy. Itse olen kuitenkin pelastuva.
Yksi näistä erilaisista kruunuista, mitä on tarjolla,
on voittajan kruunu. Se tarkoittaa sielujen voittajan kruunua.
Eli jos minä, joka olen Jeesuksessa Urhin kautta tullut
kertakaikkisesti pyhitetyksi,
olen voinut jonkun muunkin katseen kääntää tuohon Uhriin,
ja hänkin on tullut Jeesuksen Uhrin kautta pyhitetyksi,
niin olen voittanut yhden sielun. Ja tämä on tärkeä asia,
sillä ilman tätä Jeesuksen Uhrin kautta pyhitetyksi tulemista
ei kukaan ole näkevä Herraa.- ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
En nyt enkä koskaan.
Vain kuolleet tuomitaan.
ei kukaan ole näkevä Herraa.Itse en ole koskaan paneutunut tällaiseen asiaan Raamatussa, kuin erilaisiin kruunuihin, joten nyt kysyisinkin, mistä löydän Raamatusta tietoa ja tarkennusta tästä?
Esimerkiksi tälle tekstissäsi olevalle lauseelle:
>>
on voittajan kruunu. Se tarkoittaa sielujen voittajan kruunua. kalamos kirjoitti:
Minä jaan kaiken
kolmeen osaan, koska
mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.""Jumala on yksi", [Room. 3:30; Gal. 3:20; Jaak. 2:19] joka on tekevä "kaikki yhdeksi", [Ef. 2:10] sillä Jumala on rakkaus, joka rakentaa eikä hajota!
kalamos kirjoitti:
Minä jaan kaiken
kolmeen osaan, koska
mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."kalamos 17.2.2013 12:29
>"Minä jaan kaiken
kolmeen osaan, koska
IHMINEN = RUUMIISSA asuva HENKI, jolla on SIELU."<
Sinä jaat kaiken kolmeen osaan, mutta "Jumala on yksi", joka on tekevä kaikki yhdeksi, koska Jumala pitkällä tähtäimellä rakentaa eikä hajota. [Ef. 2:10]~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Itse en ole koskaan paneutunut tällaiseen asiaan Raamatussa, kuin erilaisiin kruunuihin, joten nyt kysyisinkin, mistä löydän Raamatusta tietoa ja tarkennusta tästä?
>>
on voittajan kruunu. Se tarkoittaa sielujen voittajan kruunua.Tässä erilaisia kruunuja:
Sananl. 12:4
Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa.
Sananl. 14:18
Yksinkertaiset saavat perinnökseen hulluuden, mutta mielevät tiedon kruunuksensa.
Sananl. 14:24
Viisasten kruunu on heidän rikkautensa, mutta tyhmäin hulluus hulluudeksi jää.
Sananl. 16:31
Harmaat hapset ovat kunnian kruunu; se saadaan vanhurskauden tiellä.
Sananl. 17:6
Vanhusten kruunu ovat lastenlapset, ja isät ovat lasten kunnia.
Jes. 28:5
Sinä päivänä Herra Sebaot on oleva loistava kruunu ja kunnian seppele kansansa jäännökselle
Jes. 62:3
Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä.
Matt. 27:29
ja väänsivät orjantappuroista kruunun, panivat sen hänen päähänsä ja ruovon hänen oikeaan käteensä, polvistuivat hänen eteensä ja pilkkasivat häntä ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas!"- Niko.
kalamos kirjoitti:
En nyt enkä koskaan.
Vain kuolleet tuomitaan.
ei kukaan ole näkevä Herraa.kalamos kirjoitti;
"Mutta jos olen tärvellyt elämäni turhuuteen,
niin silloin ei näin tietenkään käy. Itse olen kuitenkin pelastuva. "
Jos pelastettu ei tahto kulkea Herran tahdon mukaan ja uskoaan teoissaan todeksi elämään, on sellainen ihminen Sanan mukaan joutuva hyljätyksi.
Sillä usko ilman tekoja on kuollut. Joka ei Hänessä pysy, leikataan pois. Mutta joka pysyy, se tuottaa hedelmää jonka palkinto on ikuinen elämä.
Jeesus sanoi prostituoidulle naiselle;
"Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Itse en ole koskaan paneutunut tällaiseen asiaan Raamatussa, kuin erilaisiin kruunuihin, joten nyt kysyisinkin, mistä löydän Raamatusta tietoa ja tarkennusta tästä?
>>
on voittajan kruunu. Se tarkoittaa sielujen voittajan kruunua.Tähkäpää
Ihana tuo sinun nimimerkkisi.
Voi kunpa minäkin tuottaisin satoa.
Tämä ketju alkaa olla aika lailla kovaksi tallottua sarkaa.
Joten vastasin kysymykseesi omalla aloituksella.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11280524Niko. kirjoitti:
kalamos kirjoitti;
"Mutta jos olen tärvellyt elämäni turhuuteen,
niin silloin ei näin tietenkään käy. Itse olen kuitenkin pelastuva. "
Jos pelastettu ei tahto kulkea Herran tahdon mukaan ja uskoaan teoissaan todeksi elämään, on sellainen ihminen Sanan mukaan joutuva hyljätyksi.
Sillä usko ilman tekoja on kuollut. Joka ei Hänessä pysy, leikataan pois. Mutta joka pysyy, se tuottaa hedelmää jonka palkinto on ikuinen elämä.
Jeesus sanoi prostituoidulle naiselle;
"Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".En tietenkään tarkoittanut turhuudella syntielämää.
- Niko.
kalamos kirjoitti:
En tietenkään tarkoittanut turhuudella syntielämää.
"Sillä joka taitaa hyvää tehdä, ja ei tee, niin se on hänelle synniksi."
Niko. kirjoitti:
"Sillä joka taitaa hyvää tehdä, ja ei tee, niin se on hänelle synniksi."
Ja joutuu hyljättäväksi? Kyllä.
Hän jää ilman voittopalkintoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11280524kalamos kirjoitti:
Minä jaan kaiken
kolmeen osaan, koska
mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."Hepr. 10:14
Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
Eli meidät on jo pyhitetty kaksituhatta vuotta sitten. Kaksituhatta vuotta sitten on laadittu opetussunnitelma. Emme ole vielä täydellisiä, mutta olemme päässeet Hänen pyhityskouluunsa. Hän on Jeesuksen uhrilla tehnyt täydellisiksi meidät, joita pyhitetään. Meitä siis pyhitetään, olemme koulussa, mutta isä näkee meidät täydellisinä Jeesuksen kautta, vaikka olemmekin vielä koulussa, joka kestää koko elämän. Ainoastaan uhrin takia Jumala näkee meidät täydellisinä. Se on armoa ja lahjaa. Pyhityskin on armoa ja lahjaa.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Vastatkoon vaan kalamos. Mutta otan osaa tähän keskuteluun, Heb. 10:10- "< Ja tämän tahdon peruteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan >"!
* Ja näin se totisesti on, mitä tulee meidän pelastukseen syntisyyteemme nähden. Jos vaiiak heti uudestisyntymisen koettuamme, Jeesus tulisi samantien, olemme täysin pyhitetyt Jeesusken ruumiin uhrin kautta ja valmiit nousemaan Häntä vastaan yläilmoihin.
* pelastuaksemme kadotuksesta mitään muuta pyhitystä ei ole olemassakaan, vain Jeesuksessa on pyhityksemme. Mutta tätä aikaa varten me voimme pyhittyä , ei lihan tyydyttämiseksi mitenkään, vaan että olisimme aina valmiit ja innokkaat Herran työssä. Taivaskelpoisuuteen emme itse voi tehdä mitään.
* " Ainoa puhdas pyhitys, ainoa synnin sovitus, on Vapahtajan yhteys . "Täsmälleen niin kuin kirjoitit.
Kääntymällä pimeydestä Valkeuteen
eli saatanan vallasta Jumalan tykö,
me saamme synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Mutta vielä on suuri joukko sokeina pimeydessä,
ja niin meidät on lähetetty "avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät pimeydestä valoon
ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen
ja uskon kautta Minuun (Jeesukseen) saisivat synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa." (Ap.t 26:18)
- Usko Toivonen
Se mitä ihmiskunta on lahjaksi saanut, Jumalan armosta, sen lahjan suurutta ja mittoja on ihmisen vaikea hyväksyä.
On vaikea hyväksyä, että ei minulla ole Herra mitään, millä minä voisin Sinulle
korvata rakkautesi minuakin kohtaan. - Niko.
Sen tähden mitä kirjoittaja luvussa 10 jakeess 10 kirjoittaa, on kirjeen sanoman vakaavuus äärettömän suuri.
Yksin armosta kaiken olemme ansiotta saaneet, pysykäämme siis Elävässä Jumalassa loppuun asti.* Vakavuus, kyllä, mutta samoin se vapauttaa omista töistä Jumalan lasten vapauteen, " Niin kuin vain Poika voi vapauttaa, hän on todella vapaa." Ja juuri Kristuksen Jeesuksen veri on vapautta mitä suurimmassa määrin. Ilman Jeesuksen verta, olemme pulassa ja pahasti, olimmepa miten pyhiä tahansa itsessämme olemme vain Kristuksen uhrin kautta pyhitetyt "KERTAKAIKKIAAN."
* Ei siis kannata kovin paljon, tai ei mitään omaa tuohon lisätä ! Ja ensin tulee uskoa, että Jeesus on Pyhästä Hengestä siinnyt Jumalan Poika = Jumala Kaikkivaltias. Tästä alkaa pääsemien Kristuksen ruumiin uhrista pyhittymään, ellei tätä ole, ei saa koskaan mitään muutakaan taivaasta. Ei kannata pettää itseään, oman sydämen petollisia neuvoja kuunnellen !
- Tapio522eikirj
1. Kor. 6:11
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä - Olkaa Niinkuin Hän
Siitä tuo Jeesuksen tulemus on hyvä pitää silmäinsä edessä. Siinä ei paljon muiden mittareita kysellä. Tutkitaan itsemme, olemmeko uskossa, kannammeko hedelmää, onko poispantavaa. Tunnenko minä Hänet, ja tunteeko Hän minut. Vieläkö pidätän itselläni jotain mikä kuuluu hänelle? Pidänkö itselläni katkeruutta, epäuskoa, pelkoa ja murehtimista, pidänkö itselläni ei-niin-pahoja syntejä. Pienikin synti erottaa meidät avoimuudesta Herran edessä. Jos meillä olisi Kristus silmäin edessä, tietäisimme kyllä minkälaista tekoa me olemme, ja kuinka suuri Hän on armossaan, ja kuinka PYHÄ.
Niin. Mittarilla mitataan määrää.
Onko astia täynnä vai vajaa.
Aloitukseni ja siinä olevat Heprealaiskirjeen kohdat
eivät kuitenkaan ollenkaan koskeneet sitä,
missä tilassa me olemme, vaan sitä,
missä asemassa me olemme.
Jos me olemme Jumalan lapsia Uudestisyntymisen kautta,
niin silloin me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen
ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
Jos kuulumme tuohon pyhitettyjen joukkoon,
niin meillä on suuri vastuu kaikista ihmisistä,
sillä ilman tuota pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Herp 12:14 ei siis puhu mistään mittarista,
joka mittaisi esimerkiksi pyhityksemme edistymistä.
"Me olemme pyhitetyt (Hepr 10:10)
Mutta kaikki eivät vielä ole. "
Satavarmasti asia ei noin ole. Olipa kyse mistä asiasta tahansa vaikkakin tässä on kyse kristinuskosta ja tietystä sen haarasta.
Otetaan erilaisia uskovia ja uskonnottomia työhön tai erilaisiin elämäntilanteisiin eroja löytyy suhtautumisessa tai osaamisessa. Mutta mitään tosistaan ihmisyyden suhteen eroavaa ei löydy.
Sen voi vielä kuvitella, että joku uskoo aatteeseen, jossa hän saisi erityisen palkinnon elämän ulkopuolella mutta kun uskoja sanoo että hänenkaltaisen uskoon uskomaton laitetaan nahkuin orsille, se on politiikkaa.
Se raakaa ja epäihmismäistä ja sen ainoa tavoite on pelottelulla saada ihminen valtaansa tämänpuoleisessa.
Tiedän että raamattu näin opettaa. Se opettaa elämän perusasiaa, ihmisten yhdenvertaisuutta olemassaololleen, väärin.
Vaikka uskoo johonkin maailmankuvaan, ihmisen ei ole pakko hyväksyä ihmisyyden vastaisuuksia.Aloitukseni ja siinä olevat Heprealaiskirjeen kohdat
eivät ollenkaan koskeneet sitä,
missä tilassa me olemme, vaan sitä,
missä asemassa me olemme.
Jos me olemme Jumalan lapsia Uudestisyntymisen kautta,
niin silloin me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen
ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
- Hah!
No on teillä jutut. Sitä ollaan niin pyhää niin pyhää että. Ihanko tosissaan te näitä mietitte, syntiset saat*anat.
- jaikal.se
Mitä sinä ajattelet kun kuulet ihmistä sanottavan pyhäksi?
Ajatteletko Simon Templaria jolla on pyhimyskehä pään päällä?
Vai ajatteletko Pyhää Pietari jolla myös on pyhimyskehä pään päällä?
Vai mitä sinä ajattelet? Ajatteletko Pyhää neitsyt Mariaa jolla tietääkseni myös on pyhimyskehä joka häntä ympyröi? Näin siis ihmisten ajatuksissa voi olla.
Mutta mitä sana "pyhä" tarkoittaa kun puhutaan pyhästä ihmisestä?
Minä luulen että vähän ymmärrän tätä asiaa, mutta vain hitusen vähän. Pyhä tarkoittaa kaikesta muusta erotettua erillään olevaan. Jumala on pyhä koska Hän on ollut ennen kaikkea (muuta). Koko luomakunta alkuaineita, atomeja ja luonnonvoimia myöten on Jumalan luomaa, siis tullut olemassaoliin Jumalan tekoina. Jumalaa ennen ei siis ole ollut yhtäänö mitään, niin jos joskus olis ollut aika jolloin Jumalaa ei ollut. Mutta Jumala on aina ollut, Hän on ikuinen, Ainoa joka on ollut ikuisesti ja meillä ihmisillä on vaikeaa jopa mahdotonta ymmärtää tätä. Ja Jumala itse oli ennen kaikkea luomaansa. Ehkä se on helpompaa ymmärtää.
Sitten kun puhumme pyhästä ihmisestä, hän ei ole pyhimyskehä pään päällä tai ympärillä kulkeva ihminen. Hän ei ole joku erikoisen hyvä tai erikoisen siunattu tai erikoisen lahjakas ihminen. Hän on ihan tavallinen Jeesukseen Kristukseen uskossa elävä uskova ihminen. Jumala on erottanut hänet pois maailmasta, maailman hengestä ja sen synneistä. Jumala on siis lohkaissut uskovan irti maailman kalliosta. Sitten Jumala on liittänyt uskovan omaan yhteyteensä Kristuksessa Jeesuksessa elämään Jumalan kanssa rakkaussuhteessa Jumalaan. Jumala on siis siirtänyt ihmisen itseensä Kristuksessa Jeesuksessa ja Kristuksen kautta.
Uskova on Kristuksessa Jeesuksessa ja Jeesus on uskovassa. Jeesus Kristus on ihmisen muodon ottanut Pyhä Kaikkivaltias Jumala, Henki. Tästä syystä uskova on Kristuksessa Jeesuksessa pyhä. Pyhässä Jumalassa, Hänen yhteydessään Hänessä kun ei voi olla saastaista eikä syntistä eikä Jumalatonta ihmistä. Kaikki Kristuksessa olevat uskovat ihmiset ovat siis pyhiä. Heidän pyhyys ei siis perustu mihinkään siihen mitä ihminen itsessään on tai mihin hän on kyennyt. Pyhyys ei siis perustu ihmisen tekoihin. Heidän pyhyys perustuu heidän asemaansa suhteessa Jumalaan. Kuka tahansa syntinen ihminen voi tulla pyhäksi ihmiseksi Kaikkivaltiaan Jumalan edessä ja Hänessä ja Hänen mielestään. Pyhyys on Jumalassa ja Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Se, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, on siis pyhä. Jos siis sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa, sinä olet pyhä, vaikka et sitä ymmärtäisi tai et sitä hyväksyisi käsitteenä kohdallesi. Sitä kun ei Jumala kysy sinulta. Pyhyytesi on Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesus on aina pyhä vaikka me olisimme mitä. Hah!
Minä en ole pyhis. Minä olen pahis.
Itse asiassa minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää.
Mutta minut armahdettiin. J
a nyt minut on pyhitetty eli Jumalalle erotettu.
Jeesus otti päälleen kaikki minun syntini.
Hän tuli syylliseksi minun sijastani. Ja Hänet tuomittiin.
Hän otti päälleen minun pahuuteni ja sai osakseen sen,
mikä pahikselle kuuluu.
Ja minä sain lahjaksi Hänen vanhurskautensa.
Ja sen mikä vanhurskaalle kuuluu.
Muun muassa iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä.- Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Hah!
Minä en ole pyhis. Minä olen pahis.
Itse asiassa minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää.
Mutta minut armahdettiin. J
a nyt minut on pyhitetty eli Jumalalle erotettu.
mikä pahikselle kuuluu.
Muun muassa iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä.Hyväksyykö Kalamos jos kysyn: oletko pyhitetty jaikalin pyhyydellä vai ken mahtaa olla pyhyytesi ja vanhurskautesi?
ps. Jumalan vanhurskautta ja pyhitystä ei saa erottaa toisistaan ettei syntyisi mitään ihmisen valitsemaa oppia.
Kun Jumala on meidät vanhurskauttanut Kristuksessa emme saa muodostaa omia käsityksiä itsestämme, ja tehdä niistä
matalaa majaa jonne sitten kerätä kannattajia rahan, maineen ja kunnian saamiseksi. - Eenokki 12
jaikal.se kirjoitti:
Mitä sinä ajattelet kun kuulet ihmistä sanottavan pyhäksi?
Ajatteletko Simon Templaria jolla on pyhimyskehä pään päällä?
Vai ajatteletko Pyhää Pietari jolla myös on pyhimyskehä pään päällä?
Vai mitä sinä ajattelet? Ajatteletko Pyhää neitsyt Mariaa jolla tietääkseni myös on pyhimyskehä joka häntä ympyröi? Näin siis ihmisten ajatuksissa voi olla.
Mutta mitä sana "pyhä" tarkoittaa kun puhutaan pyhästä ihmisestä?
Minä luulen että vähän ymmärrän tätä asiaa, mutta vain hitusen vähän. Pyhä tarkoittaa kaikesta muusta erotettua erillään olevaan. Jumala on pyhä koska Hän on ollut ennen kaikkea (muuta). Koko luomakunta alkuaineita, atomeja ja luonnonvoimia myöten on Jumalan luomaa, siis tullut olemassaoliin Jumalan tekoina. Jumalaa ennen ei siis ole ollut yhtäänö mitään, niin jos joskus olis ollut aika jolloin Jumalaa ei ollut. Mutta Jumala on aina ollut, Hän on ikuinen, Ainoa joka on ollut ikuisesti ja meillä ihmisillä on vaikeaa jopa mahdotonta ymmärtää tätä. Ja Jumala itse oli ennen kaikkea luomaansa. Ehkä se on helpompaa ymmärtää.
Sitten kun puhumme pyhästä ihmisestä, hän ei ole pyhimyskehä pään päällä tai ympärillä kulkeva ihminen. Hän ei ole joku erikoisen hyvä tai erikoisen siunattu tai erikoisen lahjakas ihminen. Hän on ihan tavallinen Jeesukseen Kristukseen uskossa elävä uskova ihminen. Jumala on erottanut hänet pois maailmasta, maailman hengestä ja sen synneistä. Jumala on siis lohkaissut uskovan irti maailman kalliosta. Sitten Jumala on liittänyt uskovan omaan yhteyteensä Kristuksessa Jeesuksessa elämään Jumalan kanssa rakkaussuhteessa Jumalaan. Jumala on siis siirtänyt ihmisen itseensä Kristuksessa Jeesuksessa ja Kristuksen kautta.
Uskova on Kristuksessa Jeesuksessa ja Jeesus on uskovassa. Jeesus Kristus on ihmisen muodon ottanut Pyhä Kaikkivaltias Jumala, Henki. Tästä syystä uskova on Kristuksessa Jeesuksessa pyhä. Pyhässä Jumalassa, Hänen yhteydessään Hänessä kun ei voi olla saastaista eikä syntistä eikä Jumalatonta ihmistä. Kaikki Kristuksessa olevat uskovat ihmiset ovat siis pyhiä. Heidän pyhyys ei siis perustu mihinkään siihen mitä ihminen itsessään on tai mihin hän on kyennyt. Pyhyys ei siis perustu ihmisen tekoihin. Heidän pyhyys perustuu heidän asemaansa suhteessa Jumalaan. Kuka tahansa syntinen ihminen voi tulla pyhäksi ihmiseksi Kaikkivaltiaan Jumalan edessä ja Hänessä ja Hänen mielestään. Pyhyys on Jumalassa ja Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Se, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, on siis pyhä. Jos siis sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa, sinä olet pyhä, vaikka et sitä ymmärtäisi tai et sitä hyväksyisi käsitteenä kohdallesi. Sitä kun ei Jumala kysy sinulta. Pyhyytesi on Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesus on aina pyhä vaikka me olisimme mitä.jaikal on itse erottautunut syntisistä ja pyhittänyt itsensä tekojensa kautta taivaallisten pyhien joukkoon siis sellaisten pyhien jotka läpäisevät jaikalin hengen vaikuttaman arvostelun. Esim. Luther ei kelpaa jaikalille saati lutherilaisetkaan.
ps. Onko Jeesus pyhittänyt jaikalin synnittömyyden ja perisynnin jonka jaikal itsepintaisesti kieltää.
Hyväksyykö Jumala jaikalin teot Kristuksen tähden, kun hän kieltää perisynnin ja pitää itseänsä synnittömänä?
Kuinka monta synnitöntä pyhää onkaan palstalla? Eenokki 12 kirjoitti:
Hyväksyykö Kalamos jos kysyn: oletko pyhitetty jaikalin pyhyydellä vai ken mahtaa olla pyhyytesi ja vanhurskautesi?
ps. Jumalan vanhurskautta ja pyhitystä ei saa erottaa toisistaan ettei syntyisi mitään ihmisen valitsemaa oppia.
Kun Jumala on meidät vanhurskauttanut Kristuksessa emme saa muodostaa omia käsityksiä itsestämme, ja tehdä niistä
matalaa majaa jonne sitten kerätä kannattajia rahan, maineen ja kunnian saamiseksi.Minut armahdettiin. Siirrettiin kuolemasta Elämään.
Ja nyt minut on pyhitetty eli Jumalalle erotettu.
mikä pahikselle kuuluu.
Muun muassa iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä.Eenokki 12 kirjoitti:
jaikal on itse erottautunut syntisistä ja pyhittänyt itsensä tekojensa kautta taivaallisten pyhien joukkoon siis sellaisten pyhien jotka läpäisevät jaikalin hengen vaikuttaman arvostelun. Esim. Luther ei kelpaa jaikalille saati lutherilaisetkaan.
ps. Onko Jeesus pyhittänyt jaikalin synnittömyyden ja perisynnin jonka jaikal itsepintaisesti kieltää.
Hyväksyykö Jumala jaikalin teot Kristuksen tähden, kun hän kieltää perisynnin ja pitää itseänsä synnittömänä?
Kuinka monta synnitöntä pyhää onkaan palstalla?Toivottavasti palstalla ei ole Simon Templareita pyhimyskehineen
vaan niitä, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä pyhiä,
jotka avuksi huutavat Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806572- 1486117
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013936Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1232391- 421549
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4221466- 741275
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471094Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan611086Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes281036