Miten esittelisit itsesi jos olisit 42 vuotias, pitkästä liitosta juuri eronnut. Ollakko sinkku vai eronnut. Kumpikin kalskahtaa erilaiselta. Sinkku - miksi nelikymppinen sinkku? Eronnut - kelvannut jollekin, mutta miksi ei enää. Hirveitä ajatuksia ja ehkä enimmäkseen lukko omassa ajatusmaailmassa. Miten näkee muu maailma tilanteen?
eronnut vai sinkku
20
2197
Vastaukset
- en tie auttaako
Kieltämättä jos yli 40v. mies on sinkku, laittaa se mietityttämään. Itse tapaillut 41v. miestä ja todellakin iso kynnys minulle edelleen suhteen etenemisen kannalta on juurikin se, että mies on sinkku. Ollut siis sinkku aina. Pisin suhde 1,5v. Ja silloinkin pettänyt mennen tullen. Ei edes äpeillyt kertoa siitä. Mutta sitten taas sana eronnut, niin se ei ole niin paha. Syitä kun eroon on niiiiin monia. Etkai sinä kuitenkaan ensitreffeillä sanoisi "olen eronnut, muija jätti kun eneää kelpaa" Siinä tapauksessa kuka tahansa nainen juoksee kyllä karkuun! Ehkä kuitenkin kaikki on sinun päässä vielä ja ajatusmaailmassa. Oleko valmis vielä tapaamaan ketään?
Mutta minä itse kolmekymppisenä naisena vastaan kierrellen "ei, en seurustele" silloin ei tarvitse sanoa olevansa sinkku tai muutakaan epämääräistä statusta.- paranormal2
Yli 40v, ei parisuhteessa. Heti tulee kaikilla mieleen, että on ongelmia, pahoja ongelmia (ylä/alapää). Jotain vikaa oltava,kun ei mene kaupaksi. Ei normaalia.
- mimosa*
Tietysti niin miten asiat on - "olen sinkku, eronnut vähän aikaa sitten", ei siinä sen kummempaa. "kelvannut jollekin, mutta miksi ei enää" Tämä on ihan pelkkää alemmuuskompleksia. Ihmiset ovat eronneet, koska a) itse on jostain syystä halunnut erota b) kumppani on halunnut erota jostain syystä. Jos jopa molemmat ovat halunneet erota, ehkä eri syistä, ehkä samoista. Mutta mitä väliä sillä on miksi on eronnut, kun on eronnut? Ihmisillä on menneisyys, ja siitä täytyy olla ylpeä, vaikka liitto olisikin karahtanut karille.
- mä näen näin
Multa jos kysytään, niin sanon ettei mulla ole miestä. Sinkku en missään tapauksessa ole, kun mulla on kotona asuva lapsi. Kaikista kamalin sana mitä tiedän kuvaamaan eronnutta naista, jolla on lapsia, on sinkkuäiti. Yök.
En usko, että susta ajatellaan, että kelvannut olet jollekin vaan et kelpaa enää, jos sanot totuuden, että olet eronnut.- i0åu9i8uoi
Olen niin samaa mieltä tuosta "sinkkuäiti"-sanansta... Kas kun ei saman tien väitetä, että lapsesta on eron jälkeen tullut neitseellisen sikiämisen tuote!
Olen itse vähän yli nelikymppinen eronnut nainen, jolla teini-ikäinen tytär. Eräs tuttu sanoi minua mielestään hienotunteisesti just sinkkuäidiksi ja meinasin revetä...
Olen eronnut, mutta en "edes" yh, koska lapseni isä on isossa roolissa lapseni elämässä ja meillä on yhteishuoltajuus. Sanon siis olevani eronnut teini-ikäisen tytön äiti. Se, miten ihmiset sen haluavat ymmärtää, on heidän oma asiansa.
Sinkku-nimen jätän suosiolla "aidoille" sinkuille eli lapsettomille, ei-parisuhteessa oleville ihmisille. - -------
i0åu9i8uoi kirjoitti:
Olen niin samaa mieltä tuosta "sinkkuäiti"-sanansta... Kas kun ei saman tien väitetä, että lapsesta on eron jälkeen tullut neitseellisen sikiämisen tuote!
Olen itse vähän yli nelikymppinen eronnut nainen, jolla teini-ikäinen tytär. Eräs tuttu sanoi minua mielestään hienotunteisesti just sinkkuäidiksi ja meinasin revetä...
Olen eronnut, mutta en "edes" yh, koska lapseni isä on isossa roolissa lapseni elämässä ja meillä on yhteishuoltajuus. Sanon siis olevani eronnut teini-ikäisen tytön äiti. Se, miten ihmiset sen haluavat ymmärtää, on heidän oma asiansa.
Sinkku-nimen jätän suosiolla "aidoille" sinkuille eli lapsettomille, ei-parisuhteessa oleville ihmisille.Kyllä vaan sinkullakin voi olla lapsia. Sinkku meinaa sitä, ettei ole parisuhteessa. Se on nimenomaan parisuhteen status.
Kun tyttäresi täyttää esim. 30v, niin esitteletkö vielä siinä vaiheessakin itsesi (ajat sitten) eronneeksi naiseksi, jolla on 30-vuotias tytär? - Kaisa*
i0åu9i8uoi kirjoitti:
Sinkku-nimen jätän suosiolla "aidoille" sinkuille eli lapsettomille, ei-parisuhteessa oleville ihmisille.Kuka vielä tänä päivänä yhdistää neitsyyden sinkkuuteen...?
- munmielestä3434
------- kirjoitti:
Kyllä vaan sinkullakin voi olla lapsia. Sinkku meinaa sitä, ettei ole parisuhteessa. Se on nimenomaan parisuhteen status.
Kun tyttäresi täyttää esim. 30v, niin esitteletkö vielä siinä vaiheessakin itsesi (ajat sitten) eronneeksi naiseksi, jolla on 30-vuotias tytär?Mun mielestä ei voi olla sinkku jos lapset asuvat kotona.
"Kun tyttäresi täyttää esim. 30v, niin esitteletkö vielä siinä vaiheessakin itsesi (ajat sitten) eronneeksi naiseksi, jolla on 30-vuotias tytär? "
Jos tytär on jo lentänyt pesästä, niin kyllä se silloin on sinkku.
- valiitettavaa
Eronnut on aina eronnut, kunnes solmii suhteen. Näin on myös kaikissa virallisissa asiakirjoissa. x-kohtaan eronnut
- ---------
Virallisissa asiakirjoissa on virallinen siviilisääty. Eronneita on sekä sinkkuja että parisuhteellisia.
- Eronnut sinkku
Minä olen eronnut JA sinkku.
En ole parisuhteessa, olen sinkku, yksin vaan en yksinäinen!
Mitä jossain virallisessa paperissa lukee, se on pelkkää virastokieltä ja byrokratiaa. Eronnut, naimisissa.... ne on siviilisäätyjä.
"Ja kyllä minä kuljen pää pystyssä ja katson alaspäin niitä raukkoja, jotka ei koskaan ole olleet naimisissa; minä sentää olen KELVANNUT joskus jollekin!!!!
Vetäkää luuserit jätesäkki pään yli ja hiipikää nurkissa!"
Ja p-t. Kyllä minua saattaa yhtälailla epäilyttää mies, joka on eronnut. Mietityttää että miksi se on eronnut, onko siinä jotain vinossa kun suhde ei ole kestänyt?
Ja sitä paitsi mies (tässä tapauksessa mies koska itse olen nainen) joka on esim. 40 poikamies, luonut hienon uran. Omaa vakaan talouden ja se näkyy, kyllä sellainen mies aina vetää miljoona kertaa enemmän kuin eronnut kaljamaha joka roikkuu työttömänä sossunrahoilla kapakoissa! Kyllähän se tällaisen miehen käytöksessä ja olemuksessa näkyy, Menestynyt mies on aina seksikäs! Ja koska hän omaa terveen itsetunnon, joka minun kriteereissäni on ylimpänä, hän ei ole epätoivoisesti kenen tahansa hameessa kulkevan tarpeessa; kunhan joku on, parisuhteeseen on päästävä! Ja vihille ja sitten kotiin tappelemaan ja vaimoa hakkaamaan! Ja sitten se ero.
Että kyllä, aikuinen poikamies ajaa edelle ja kovaa!- ..........
Minua taas epäilyttää eniten "vanhat" sinkkumiehet. Yli 30v miehet, jotka ovat tehneet töikseen mitä tahansa, mutta eivät ole kertaakaan olleet pidemmässä parisuhteessa. Aivan mahdottomia tapauksia. Sossunrahoilla elevästä miehestä ei ole kukaan oikeasti kiinnostunut (paitsi alkoholistinainen on kiinnostunut, jos miehellä on viinaa) eikä menestyvistä uramiehistäkään - tietysti monet naiset ovat kiinnostuneet heidän rahoistaan ;). Vanhan koiran on vaikea totutella uusille tavoille, mutta vielä vaikeampaa se on miehille.
- Esittelen
itseni omalla nimelläni ilman "titteleitä".
- Kaisa*
Esittelisin? Sanoisin olevani "Kaisa", kuten tein ennen eroakin.
"Kelvannut jollekin, mutta miksi ei enää".. Hyvät hyssykät sentään. Sinun täytyy ehdottomasti alkaa kehittää itsetuntoasi, itsetuntemustasi, nostaa itsesi alemmuuskompleksin suosta, avata tunnelukkosi.- jss2
Kerran eronnut on aina eronnut, virallisestikin.
Lisäksi aika oudolta kuulostaa "sinkku ja yli 30vuotias". Moni juoksee karkkun ja kovaa tällaista sinkkua, koska vikaa täytyy olla kun ei ole mennyt kaupaksi. - outolaa
Kyllä heti herää kysymys,miksi ei ole suhteessa. Outoa ainakin.
- Näin
Esittele näin itsesi uudelle hlölle, olet
-eronnut jos sinulla on menne(i)stä liito(i)sta lapsia
-sinkku, jos ei sinulla ole lapsia. Erostasi voit mainita heti sitten, kun puhut lähemmin uuden tuttavuuden kanssa.
Uutta tunnesuhdetta ei kannata aloittaa 'valehtelemalla' ensi metreillä, ja sinkuksi itsensä tituleeraaminen jos on lapsia, ei ole aivan fiksua,sillä toinen voi ymmärtää elämäntilaanteesi heti väärin. Eronneilta,m joista ollaan kiinnostuneita tunnemielessä, kysytäänkin seuraavaksi, onko heillä lapsia, ja tätä myötä ihmissuhde alkaa heti oikean totuuteen perusuten, eli hyvin.- eikelppaakaan
Jep. Moni valehtelee heti ensimetreillä...eronnut on aina eronnut, jos on ollut virallisessa suhteessa (avio/parisuhde)...
Sinkku kuulostaa hyvälle vain 18-25 vuotiaan kohdalle.
Yli kolmekymppiset ja sinkut vaikuttavat heti jotenkin epätoivoisilta yrityksiltä. Suosiolla kannattaa olla eronnut,jos ei ole lapsia, YH, jos on lapsia.
Tosin yli kolmekymppinen YH/eronnut ei ole kovin vahvoilla tänä päivänä, kun parempiakin löytyy. - .........
eikelppaakaan kirjoitti:
Jep. Moni valehtelee heti ensimetreillä...eronnut on aina eronnut, jos on ollut virallisessa suhteessa (avio/parisuhde)...
Sinkku kuulostaa hyvälle vain 18-25 vuotiaan kohdalle.
Yli kolmekymppiset ja sinkut vaikuttavat heti jotenkin epätoivoisilta yrityksiltä. Suosiolla kannattaa olla eronnut,jos ei ole lapsia, YH, jos on lapsia.
Tosin yli kolmekymppinen YH/eronnut ei ole kovin vahvoilla tänä päivänä, kun parempiakin löytyy."eronnut on aina eronnut, jos on ollut virallisessa suhteessa (avio/parisuhde"
No eipä ole, edes virallisesti, jos solmii uuden avioliiton tai on avoliitossa.
Miksi pitäisi olla jotain muuta kuin on - eronnut. Pitkästä suhteesta eronnut, avoliitosta tai avioliitosta eronnut. Virallisesti kai tarkoitetaan avioeroa, mutta kyllä pitkä parisuhde loppuessaan voidaan myös tulkita eroksi. Kevyttä tapailua ja seurustelua harrastanut on sinkku. Vanhemmiten kai ikisinkku ;) Jos nyt avioeron jälkeen tuntuu pahalta olla eronnut, niin miksi et sanoisi olevasi uusiosinkku? Itse olen ihan reilusti eronnut. Yrittänyt 15 vuoden suhteessa hoitaa oman osuuteni ja vähän enemmän, mutta kun ei toiminut niin ei toiminut...Arvostan itse enemmän eronneita, jotka ovat uskaltaneet panostaa suhteeseen ja toiseen ihmiseen, yrittäneet yhteistä elämää, joutuneet sopimaan ja sovittelemaan asioita. Sinkku kuulostaa siltä, että alkuhuuman jälkeen ei jaksa sovitella arkea ja ensimmäisiä erimielisyyksiä, vaan heitetään deitti kiertoon ja etsitään uutta huumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835