Määtää tursuaa kynnen alta

oikeen kunnon peruna

Mulla on tässä parin viikon, ehkä kuukauden ajan tullut pottuvarpaan kynnen alta sellaista keltaista nestettä, ilmeisesti mätää ja välillä seassa on verta. Sitä tulee pois kun kynttä painaa ja ilmeisesti sitä tihkuu myös työpäivän aikana, koska sukassa on usein tahra. Kynsi on myös ilmeisesti vähän irti, mutta ei kuitenkaan niin paljon että heti olisi irtoamassa. Varvas ei ole yhtään kipeä. Pitääkö asialle tehdä jotain vai odotanko vaan mitä tapahtuu? Desinfiointiainetta olen pistänyt kynnen alle.

2

2175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sandaaliaika kohta

Voi ihminen, käy terveyskeskuksessa näyttämässä, josko se kynsi pitäs poistaa. Jos kynnen alla on syvälle ulottuva tulehdusonkalo, ei sinne koko alueelle saa troppia levitettyä. Ja siis tulehdushan sulla siellä on, ei siinä desinfiointiaine auta.

Ja on terveyskeskuksissa tää sairaanhoitajan vastaanotto, sinnehän saa ajan seuraavaks päiväksi, he vois katsoa sitä sun varvasta ja vähän neuvoa. Mä vaan mietin sitä, kun kerroit että on ollut tulehtunut jo jokusen viikon, ettei tulehdu lopulta koko varvas. Työterveyslääkärikin sen kynnen irrottais. Mitä mieltä, harkitsetko menemistä?

• varvasongelma

Ilman muuta lääkäriin. Minulla oli samanlainen ongelma. Oli kynsi painunut lihaan. Leikkasivat kynnen reunoista pois puoli senttiä ja sitten antibiootti kuuri päälle ja vaiva parani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe