Otsikoiden perusteella "Arvot ja etiikka" ei näemmä liity vahingossakaan mihinkään muuhun kuin kristinuskoon ja Raamattuun.
Eikö uskontoa ilman elävillä muka ole arvoja tai etiikkaa? Epäilen että jos tämä palsta olisi vaikkapa Yhteiskunta- tai Tiede-osiossa, niin ei täällä tällaista jatkuvaa uskontovouhotusta olisi!
Miksi kristinusko aina aiheena?
4
191
Vastaukset
- P.A. Kana
Ei kukaan ole ollut kiinnostunut muiden uskontojen moraalikysymyksistä tai sitten niissä ei ole mitään kyseenalaisia kysymyksiä??
- suomi-neito
Miten olisi aiheena kotoinen luonto ja perinteinen esi-isiemme luonnonusko?
-Pitääkö entistä enemmän ottaa mallia vanhoista uskonnoista ympäristön säilyttämiseksi laspillemme jne... ??
-taatusti joku vetää herneet ja siinä sitä ollaan...- Muumio
Niin. No. Itse kyllä diggaisin jos täällä joku tosiaan osaisi kertoa vähän muidenkin uskontojen arvoista ja etiikasta... Ja vielä enemmän diggaisin jos selviäisi että ei ihminen tarvitse mitään uskontoa ollakseen arvotietoinen ja eettinen...
- Perkeleen jälkeläinen?
Muumio kirjoitti:
Niin. No. Itse kyllä diggaisin jos täällä joku tosiaan osaisi kertoa vähän muidenkin uskontojen arvoista ja etiikasta... Ja vielä enemmän diggaisin jos selviäisi että ei ihminen tarvitse mitään uskontoa ollakseen arvotietoinen ja eettinen...
Vallan hyä juttu. Etiikkaa ei ole tietääkseni patentoitu, eikä oikeus ole ©:ttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691