Laminaatit: sattuuko hampaiden hionta?

vihlovat hampaat

Hampaani ovat kuluneet ja hammaslääkärini ehdotti minulle laminaatteja. Olen aina kärsinyt hirveästä hammaslääkäripelosta, mutta tänä talvena rohkaistuin viimeinkin hankkimaan implantin ja uuden kruunun huonosti muotoiltuun hampaaseen.

En ole voinut valkaisuakaan ottaa, koska pelkään sitä vihlontaa. Soodapuhdistus minulle on tehty ja se ei vihlonut. Tällä hetkellä ei hymyilytä ja näen kaikilla ihania valkoisia helmirivistöjä… Haluaisin pidemmät, tasaisemmat ja pyöreämmät luonnolliset hampaat, en mitään Hollywood-smileä. Hammaslääkäri oli aivan ihana ja luotettava, ja kun kaikki sujui suhteellisen helposti, että aloin tosissani miettiä laminaatteja yläetuhampaisiini. Tähän mennessä se on ollut aivan mahdoton ajatus vihlontapelon vuoksi, mutta kertokaa te, joille laminaatit on jo laitettu: SATTUUKO SE ETUHAMPAIDEN HIOMINEN HIRVEESTI?

7

2693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HLL Porista

Ei tosiaan satu. Mikä sinä sattuisi?

Pyydä hammaslääkäriäsi tekemään fasadit muovista. Säästät rahaa. Fasadit on noin 100 euroa per hammas (omavastuu). Jos joku pyytää enemmän, on se ylilaskutusta.

Paikka-ainemuovista saa tosiaan tehtyä hienot fasadit eli uudet ulkopinnat hampaisiin. Kiilto ja sävy sopivat hyvin omiin hampaisiin, joten ei väliä tuleeko vaikkapa etualueelle yhteen, kahteen, kolmeen tai neljään hampaaseen.

Voit arvata miksi jotkut tuputtavat implantteja tai laminaatteja.. Money, money, money, mooneeey...

• 2+4

Se muoviainehan tummuu, eikä ole yhtä kestävä kuin posliini. Eikö ne hampaat kannattaisi päällystää samantien kestävällä materiaalilla? Hiominen ei käsittääkseni satu yhtään, koska sehän tehdään puudutuksessa. Se vain voi muutoin tuntua vähän epämiellyttävältä. Kaverilleni laitettiin laminaatit neljään etuhampaaseen muutama vuosi sitten ja täytyy sanoa, että ovat kyllä todella luonnollisen näköiset. Itselläni on myös harkinnassa kunhan rahat löytyvät. Etuhampaani vaurioituivat jo lapsena ilmeisesti rautalääkkeen johdosta.

• ghjk4

laminaatit on parempi vaihtoehto

• taas................

Taas porilainen täällä mollaa muita hammaslääkäreitä rahanahneudesta. Kyllä se on niin, että muovipaikan tekee paljon nopeammin kuin keraamisen laminaatin tai paikan, joka vaatii aina kaksi käyntikertaa. Keraamisen paikan hammaslääkärinpalkkion kun joutuu näin jakamaan kahteen käyntiin (hinta siis hoitokokonaisuus), niin kyllä muovipaikoilla ansaitsee paljon paremmin. Puhumattakaan mikä aika menee kunnon proteettisen kruunun valmistukseen verrattuna yhdistelmämuovikruunuun! Kestävyys ja ulkonäkö ovat myös eri luokkaa (vaikka muovilla kohtuullisen hyvään lopputulokseen voi päästäkin). Kunnon laminaatti/kruunu on potilaalle tietysti kalliimpi, mutta ison osan hinnasta muodostaa hammaslaboratorion osuus. Sitä ei myöskään tarvitse korjailla muutaman vuoden välein.

• Laminaatit on

Ja sen lisäksi muovi todellakin tummuu, nimim.kokemusta on. Neljä vuotta pidin muovisia, sen jälkeen laitatin laminaatit eli muovisten hinta meni kankkulan kaivoon. "Köyhän ei kannata ostaa halpaa" pätee tässäkin asiassa.
        Ja se hiominen ei kllä todellakaan satu, mulla homma tehtiin puudutuksessa. Toki tunsin että suussa jotain tehtiin, mutta se ei todellakaan ollut kipua!

• siistit hampaat

Ei mulla ainakaan sattunut, kun hammaslääkäri puudutti kunnolla.

• laminaaaattori

ei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe