Ajattelin kysellä täältä neuvoa ennen lääkärille menoa.
Selkääni on särkenyt jo jonkin aikaa. Ei varsinaisesti pakota tai jomota, silloin tällöin vihlaisee tosi oudosti. Tai jos on mahallaan esim. sängyllä, on hankalaa päästä ylös. Joskus myös selällään ollessa on hankaluutta nousta pystyyn, alkaa selkään sattumaan. Kipu tuntuu selän keskiosassa. Kipu alkoi tai tuntui ensimmäisen kerran joskus viime keväänä, jumppasin vatsalihaksiani selälläni lattialla ja silloin sattui ensimmäisen kerran. Viime aikoina olen huomannut että selkäkipu säteilee vasempaan jalkaan, joskus myös kantapäähän. Nyt vielä kaiken lisäksi huomasin selkärankani vieressä oudon pullistuman, olen ihan kauhusta kankea.
Mahtaako tämä olla iskiasta, välilevyn pullistuminenko tuo patti? Vai jokin vaarallinen kasvain? Lääkäriin sain ajan vasta kahden viikon päästä. Odottaminen on kaikkein kamalinta. :( Olen 20-vuotias. Kiitos avusta.
Selkäkipu ja pullistuma?
3
2400
Vastaukset
- ------------
Luultavasti olet itse tehnyt oikean diagnoosin, eli välilevyn pullistuma selkärangassa. Toivottavasti sait lääkärille ajan pian. Oireet voivat pahentua mutta varsinaista nopeasti auttavaa hoitoa ei ole, paitsi särkylääkkeet ja joskus vaikeissa tapauksissaleikkaushoito.
- Larde
Välilevynpullistuma ei näy päällepäin.(muutenhan mangneettikuvia ei tarvittaiskaan).Luultavasti fasettilukko.Kaksi nikamaa lukkiutunut toisiinsa.Tuntuu selkää taivuttaessa päällepäin kohoumana.Lääkärin jälkeen koulutetulle kiropraktikolle mars.
- KATJA
Larde kirjoitti:
Välilevynpullistuma ei näy päällepäin.(muutenhan mangneettikuvia ei tarvittaiskaan).Luultavasti fasettilukko.Kaksi nikamaa lukkiutunut toisiinsa.Tuntuu selkää taivuttaessa päällepäin kohoumana.Lääkärin jälkeen koulutetulle kiropraktikolle mars.
nikamansiirtymä ainakin minulla. menen leikkaukseen juuri kipujen takia. selässä tuntuu kova patti. joillakin se on synnynnäinen eikä tarvi leikata..paitsi jollei kivut häviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538253- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404313Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423430Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353423Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383338- 483113
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492614