Voiko olla poskiontelotulehdus vaikkei nenästä valu yhtään mitään? Viikon verran on ollut kipua poskissa, osassa ja korvissa. Tänään on kaikkein pahin kipu vaikka sitä onkin vain poskissa. Otin ensin parasetamolia, sitten allergialääkettä ja lopuksi vielä buranaa, mutta vielä ei ole auttanut. Välillä vähän huippaakin, mutta se nyt voi johtua jostain muustakin. Mitään allergiaa ei pitäis olla. Lämpöä näyttäs olevan 37,0 eli vähän koholla mutta se voi tietysti naisihmisellä heilua muutenkin. Flunssa oli parisen viikkoa sitten, kesti aika pitkään mutta parani kuitenkin ennen kuin nuo kipuoireet alkoivat. Kumartuessa tuntuu painetta kaikissa onteloissa ja korvissa, lisäksi poskia kuumottaa (mikä sekin voi tietysti johtua mistä vaan).
Poskionteloita särkee
10
5611
Vastaukset
- Nokkakannunenä
Mulla oli usein niin, jotta flunssan loppuessa olin iloinnut, ettei tullut jälkitautia. Sitten alkoikin poskionteloita särkeä ja hiljalleen oli tuska niin kova, että kävin tutulla yksityisellä korva-, nenä- ja kurkkulääkärillä punktoitavana. Kun poskiontelotulehdus flunssan loputtua alkoi, voi ihan hyvin olla nuha loppu ja ilma kulki nenän kautta hyvin.
Kunnes, jokin aika sitten hokasin ostaa apteekista semmoisen sarvinokkakannun. Apteekissa tietävät, mistä härvelistä on kyse. Tarkoitus on täyttää kannu lämpimällä vedellä, mittalusikallisella merisuolaa, sekoittaa ja sit huuhdella nenäontelot sillä.
Suolaveden kaataminen nenään ei ole mitään hauskaa ajanvietettä, mutta parempi sekin kuin aina maksaa punktiosta. Mulla tulehdukset ei näet hoituneet pelkillä lääkkeillä ja tk:ssa kieltäytyivät punktiosta. Auttoi ihmeesti, loppui tulehdukset. Suosittelen. - loppuiän riesa
Tottakai voi. Mulla on krooninen ja ollut jo vuosia. Onneksi ei joka päivä särje, mutta tukossa ovat aina. Nenäkannulla ei tehnyt mitään. Eihän se vesi edes mene mihinkään. Pari tehotonta lääkekuuria joskus syönyt. Rahat vaan meni.
- poskipäät
Mulla on ollu nenäkannu jo vuosia, on kyllä ihan ehdoton juttu flussassa, mutta tähän ei ole auttanut. Olen kyllä tämän aikana käytellyt joka päivä. Mielestäni lääkärit saisivat suositella enemmänkin kannun käyttöä. Musta käyttö tuntuu jopa miellyttävältä, mutta veden täytyy olla tarpeeksi lämmintä.
Menen huomenna kokeilemaan suolahuonetta. - Henna
Kannattaa käydä tk:ssa tarkistuttaan poskiontelot.Flunssa aikaan Duact kapseli on hyvä lääke poskiontelotulehduksen ehkäisyyn. Se vähentää limakalvoturvotusta ja aukaisee "röörit". Sitten on helppo huuhdella nenä sarvikuonokannulla.
- Nokkakannunenä
Nimim. poskipäät, kertoisitko miten suolahuone vaikutti. Ja tuolla nimim. loppuiän riesa väitti, ettei nenänhuuhtelu auta. Jos nenän väliseinämä on kallellaan ja ilma ei nenässä kulje kunnolla, voi toinen sierain olla koko ajan ikään kuin tukossa.
Tuossa tapauksessa nokkakannusta ei varmaan olekaan apua.
Nenän väliseinämän oikaisu auttoi ainakin erästä tuttavaani, jolla oli tulehdus toisensa perään. Aloittajalla tuskin oli kroonisesta taudista kyse, vaan yksittäisestä flunssan jälkitaudista. - poskipäät
Ei mulla yleensä tule mitään tulehduksia, joskus kesällä oli mutta sitä ennen en muista koska olis viimeks ollut. Sillon sain jotain nenäsumutetta ja sillon ainakin parani, johtu sitten mistä johtu. Kannu on mulla kyllä flunssan aikana ollut korvaamaton apu, paitsi jos röörit on niin turvonneet ettei mitään pääse läpi, sillon auttaa vaan allergialääke.
Mutta tämä suolahuone. Huone oli siis lattiasta kattoon suolaa ja lisäksi ilmaan puhallettiin suolapölyä (lääkesuolaa) koko 40 min hoidon ajan. Tai siis laite puhalsi :D Hoidon aikana ei tuntunut mitenkään erityiseltä, hoidon jälkeen ei ainakaan ole särkenyt niin paljon kuin parina viime päivänä. Ehkä jos tässä nyt oikein ahkerasti huuhtelen, vaikka aamuin illoin, pääsen tästä vielä eroon. Terveyskeskuksessa saa aikoja vain sille yhdelle lääkärille, joka on aina kiukkuinen ja vihainen. Pelottava nainen. Mut ei kai siellä kauaa tarvi olla, jos se määräis sitä samaa sumutetta ku viimeksi. - Nokkakannunenä
Apteekista saa muuten ilman reseptiä samaa, kortisonia sisältävää nenäsumutetta, jota lääkäritkin yleensä kirjoittaa. Käytetään monta viikkoa tauotta. Mä en enää hae kyseistä sumutetta varten reseptiä, kun tk-lääkärin mielestä valitin turhaan.
Mulla hyvin herkästi turpoaa nenän limakalvot, tai siis poskionteloiden. Sitte särkee ja jos erehtyy tk:een, vipataan sieltä nopsaan ulos kun tulehdusta ei kumminkaan ole. Mä en kuulemma voi mennä suolahuoneeseen, on sydänvika ja verenpaine kuulemma nousee siinä suolasumussa. Kyllä tää tästä. - poskipäät
Minkä niminen mahtaa tuo nenäsumute olla? Turhaan sitä kai lääkäriin jonottelee, menee sitten vasta jos sumute ei auta.
- inga döft
Eikö kukaan ole koskaan kertonut, että jatkuvat poskionteloturvotukset johtuvat herkistymisestä sisäilman myrkyllisille yhdisteille? Hometoksiineille, viemärikaasujen sisältämille minrobitoksiineille, erilaisille kemikaaleille pyykinpesuaineista lattialiimoihin...?
Kortisonisuihkeilla, duactilla, nenähuuhteluilla jne. voi jossain määrin hoitaa oireita, mutta paraneminen edellyttäisi myrkkyjen välttämistä. Ja se taas vaatii perusteellista paneutumista oman elinympäristön kemikaaleihin. Sitä ei kukaan tee teidän puolestanne. - poskipäät
Eikö kukaan ole koskaan kertonut sinulle että poskionteloturvotukset voivat johtua lukuisista eri syistä, joista mainitsemasi ovat niitä harvinaisimpia. Yleisimpiä syitä ovat flunssa ja allergiat. Ei kaikki oireet ole aina jonkin erikoisen ja ihmeellisen syyn aiheuttamia, joskus flunssakin voi olla vain flunssa. Useimmiten näin on. Minulla ainakin tämä kortisonisuihke viimeksi ihan paransi, ei vain helpottanut. Ostin nyt samaa kun viimeksi kun apteekissa selvisi että sitä saa myös reseptivapaasti.
Apteekkari sanoi että näitä suihkeita käytettään paljon, koska ne laskevat turvotusta riippumatta siitä, mikä sen aiheuttaa. Joku nasojotakin se oli :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862