Kiinnostunut fretistä!

Mielipiteitä?

Hei olen 14-vuotias tyttö ja olen miettinyt fretin hankintaa. Olenko teidän kokeneempien mielestä liian nuori hankkimaan fretin? :/ Olen kyllä opiskellut nyt pitkään tätä frettien hoitoja, ja tiedän sairaukset ja oireet ja suurinpiirtein ruokinnankin.
Mutta fretin hankinnassa on myös hankaluuksia. Minulla on hamsteri ja kaksi undulaattia. :/
Olen suunnitellut että jos asentaisimme lintujen häkin toiseen huoneeseen kattoon kiinni ettei fretti pääsisi lintuihin käsiksi. Ja hamsterin häkkiin se ei varmasti pääsisi läpi kun laittaisin häkin korkealle ja oven aina kiinni. Hamsteri on jo aika vanha mutta linnut todella nuoria.
Kertokaa mielipiteitänne että pystyisikö tuolla tavalla fretti asustamaan undulaattien ja hamsterin kanssa samassa talossa. Minulla on myös koira mutta se ei varmasti syö pikkueläimiä :)

4

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frettilauma

Fretti on petoeläin ja sen vuoksi jyrsijät ja muut pieneläimet saattavat stressata sen hajusta. Nyt vain jatkat tiedon hankkimista ja pidät hyvän huolen jo olemassa olevista lemmikeistäsi ja niiden poistuttua sateenkaarelle ota asia uudestaan esille.

• Heips!

MIssäpäin asut?
      Suomessa löytyy eri frettiyhdistyksiä, pk-fretit, vs-fretot, phjois-suomen fretit ja sata fretit, googlaile ja tutustu toimintaan =)
      Vs-frettien sivut eivät valitettavasti tällä hetkellä toimi, mutta heillä on facebookissa oma ryhmä. Järjestävät frettitapaamisia n. joka toinen kuukausi johon kaikki ovat tervetulleita tutustumaan fretteihin.
      Pohjois-Suomen fretit ovat järjestäneet tapahtumia eri eläinkaupoissa, joihin on voinut mennä rapsuttelemaan ja haistelemaan frettejä, ja kysymään mitä tahansa mieleen tulee.

• Henu

Kiitos vastauksista!
      Mä sain junassa tutustua frettiin pikkuisen kun yhdellä matkustajalla oli siellä fretti, kyselin siitä, sain pitää sylissä ja rapsutella. Ei se edes haissut pahalle, oikeastaan vaan hyvälle.

Kysyn vielä että stressaisivatkohan muut pienet lemmikkini jos sijaitsisivat alakerrassa, kun taas minä asuisin fretin kanssa kaksistaan yläkerrassa.
      Ja vielä rokotteista, tiedättekö paljon rokotukset maksavat suunnilleen ja mitkä rokotteet olisivat pakollisia? Olen kyllä selvitellyt näitä netistä mutta tuo jäi vähän epäselväksi vielä!
      Kiitos!

• Jerikohh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      3042
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1801
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      112
      1666
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1229
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      123
      967
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      93
      933
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      924
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      65
      907
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      825
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34
      800
    Aihe