Yhdessä liikkeessä olisi myynnissä 3 vuotta vanha, n. 140 000 ajettu auto, vaan ollut autokoulussa.
Kauhulla ajattelen, mitä kone, kytkin ja laatikko on joutuneet sietämään, ynnä jarrut tietysti.
Vai voiskohan se olla OK, hinta on kyllä kilpailukykyinen, ja luulisi autokoulujen pitävän kaluston kunnossa?
Onko kellään kokemuksia, kuinka paljon autokoulukäyttö "kypsyttää" autoa, se kai selvä, että se kypsyttää...?
Ostaisinko
7
1665
Vastaukset
- jutun juurta...
no mietitäänpä vaikka tällai YKSI(1) auton kylmäkäynnistys kuluttaa enemmän auton moottoria kuin 600km ajo normaalilämpimällä autolla. eli monestiko siis talvisin autokoulun auto startataan kylmiltään....riittävän monta. suoraan sanottuna minä en ostais. mainitsemasi vaivat varmasti autossa on, ja ne on vielä melko halpa korjata, mutta koneremppa on paskempi homma ja sen takia en tuota ostaisi.
- Ostaisin
Vanhan japsin, joka ollut autokoulun käytössä. Auto edeleen huippu yksilö nyt jo yli 10 vuotiaana.
Itse pitäisin lähinnä hyvänä asiana ammattikäyttöä. Autokoulun auton on pitänyt olla kunnossa, joten se on myös aina huollettu ja korjattu ajallaan.
Sama koskee muitakin virka / ammatikäytössä olleita ajoneuvoja: poliisien vanhat kärryt, ambulanssit, jne. Tälläisiin autoihin on monesti jo ennakkoon vaihdettu kuluvaa osaa uudemmaksi. Autojen on ollut pakko toimia.
Hyvin helposti tuollainen ammatti/virka ajoneuvo on paljon timmimmässä kunnossa kuin vastaava muka hyvin huollettu auto perhekäytöstä. - TT-Citikka
mitä autokouluautojen käytöstä kytkimen liuttamisineen ja koneen rääkkäyksineen tiedän (tai luulen tietäväni), niin en koskisi pitkällä tikullakaan entiseen autokouluautoon.
Kytkin, vaihteisto, jarrut, kone - jokseenkin kaikki muut paitsi kori (jos sitäkin ei ole kolaroitu) on luultavasti huonompia kuin muissa...
Ostaisin mieluummin vaikka entisen leasing-autonkin...- randy
Varmaan tapauskohtaista, millaisesta rääkistä autot kärsii. Muistan itse autokoulussa ollessani opettajan kehuneen ettei anna oppilaiden luistattaa liikaa kytkintä. Edellisessä kouluautossa oli vaihtoon mennessä kuulemma yli 300 tkm ja silti alkuperäinen kytkin.
- oppilas
Mun vanha kouluauto jolla opettelin on edelleen päivittäisessä työmatkakäytössä, joten ainakin sen alkuhoito on ollut hyvää. Niin auto on Datsun 1200 Finn -73.
- Kokemus
Ei ole mitään eroa. Ajettin entisellä autokouluautolla yli 100tkm ja sen enempiä ongelmia kuin muissakaan ei ollut. Kaiken kaikkiaan hyvä ostos. Eli kannattaa jos se muuten on mieluisa.
- autokouluautoa
tarkistelin taustoja lisää.
Perään ajettu, koneremontti 70tkm:ssa.
Ehkä hintaan nähden ok, mutta en uskalla...
kiitos kommenteista kumminkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504157Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673817- 703338
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963250Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no952243- 352158
- 242019
- 362009
- 381989
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231894