Nyt siis niille ihan ensin, jotka eivät tiedä, nimi "musta raamattu" johtuu siitä että se on kirja, joka on mustilla lehdillä, ja valkeilla kirjaimilla. Eli siis ei mitään "saatana on herra" höpinää, vaan mooseksen kuudes ja seitsemäs kirja, jota siis vatikaanissakin korkeammin oppineet pappismiehet käyttävät.
En siis itse ole uskovainen, mutta minua muuten kiinostaa uskonnot, kulttuuri ja okkultismi todella paljon. Haluisin kuulla niitten kristittyjen mielipiteen mustasta raamatusta. Tässä vähän ensinnäkin tietoa: Musta Raamattu on kielletty alemmilta kristityiltä, eli niiltä jotka eivät ole korkeammin, vatikaanillisesti koulutettuja pappismiehiä. Mutta kuitenkin kyseinen teos, on ihan vaikka suomalaisesta kirjakaupasta saatavilla. Kirja sisältää "ohjeet" ja sinetit loitsuihin, joita näiden kirjojen mukaan Mooses, ja monet muut käyttivät manatakseen henkiä. Näitä loitsuja mustan raamatun mukaan, mooses käytti, saadakseen vitsaukset tapahtumaan egyptissä.
Eli tuon pienen briifin jälkeen, mitä mieltä tästä opuksesta. Monet kristityt heti tuomitsevat, kuitenkaan ymmärtämättä että kyseessä on kristillinen, jumalan uskoa nouddatava teos. Osa taas ei osaa oikein sanoa juuta eikä jaata. Osa taas ei edes halua puhua. Itse teen tutkielmaa okkultismista, ja myös omaksi huvikseni näitä asioita tutkin.
Mitä mieltä mooseksen 6-7 kirjasta, eli mustasta raamatusta.
46
6206
Vastaukset
- aloittajashamaani
http://kpvy.nettisivu.org/files/2011/03/musta-raamattu1.pdf
tässä siis vielä linkki tuohon teokseen, jos löytyy ihmisiä, jotka kyseisestä teoksesta haluavat tarkemmin tietää. - siinä se on ....
Se on suorannaista saatanan palvontaa ja Jumalan pilkkaa!
- jepjep6
kirjassa mainitaan että jumala antoi moosekselle kautta kertoi nämä asiat sen takia tämä on mooseksen taika ja henkioppi
- yksi.asia.opi
jepjep6 kirjoitti:
kirjassa mainitaan että jumala antoi moosekselle kautta kertoi nämä asiat sen takia tämä on mooseksen taika ja henkioppi
KIRJOITA edes Jumala isolla alkukirjaimella, vaikka et kunnioittaisi kuin itseäsi koska et ehkä ymmärrä muuta kunnioittaa?
- JURMALAUTA
Kyseessä on henki, ts. kummitus. Ei ole kunnioituksen puutetta kirjoittaa jumalaa pienellä.
- Jeesuksen-veren-voimalla
jepjep6 kirjoitti:
Noin muhamed myös väitti ja nosti itsensä muslimien profeetaksi ja sanoi ettei Jumalalla ole Poikaa.
- 72cfa
Eli jos siis se on saatananpalvontaa, sillä perusteella vatikaani on korruptioitunut, ja manaajat ovat myös saatanasta. Niinkö. Eli ne ihmiset, jotka juuri tuota kirjaa käyttäen, raamatun kanssa, ovat saatanasta. Ne ihmiset, jotka auttavat niitä jotka ovat riivattuja, ovatkin paholaisen lähettiläitä. Hieno esimerkki nykypäivän kristitystä, joka ei oikeasti liiemmin tiedä omasta uskostaan mitään muuta, vaan perustaa kaiken tuohon, "vain se mitä kymmenessä käskyssä lukee, on totta. Kaikki muu saatanasta".
- jollet.tienny
Sydämmen uskoinen, jolle Jumala on antanut parantamisen armolahjan, pystyy parantamaan.
Ei tarvita mitään "mustia opuksia". - apostolit.aloittivat
jollet.tienny kirjoitti:
Sydämmen uskoinen, jolle Jumala on antanut parantamisen armolahjan, pystyy parantamaan.
Ei tarvita mitään "mustia opuksia".Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3. ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
13. Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
14. Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
15. Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:
16. "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
17. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
18. Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
19. Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
20. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.
21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.1.html - ihan.tiedoksi
apostolit.aloittivat kirjoitti:
Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3. ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
13. Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
14. Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
15. Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:
16. "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
17. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
18. Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
19. Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
20. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.
21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.1.htmlEivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23. hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
25. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.html - keitäkutsutaan
ihan.tiedoksi kirjoitti:
Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23. hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
25. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.htmlNiin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.html - Raamatusta.on
keitäkutsutaan kirjoitti:
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.htmlJotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta. - parantui
Raamatusta.on kirjoitti:
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.Ja Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön yhdeksännellä hetkellä, rukoushetkellä.
Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin".
Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.
Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
Ja kun hän yhä pysyttäytyi Pietarin ja Johanneksen seurassa, riensi kaikki kansa hämmästyksen vallassa heidän luoksensa niin sanottuun Salomon pylväskäytävään.
Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.
Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää.
Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies, mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.3.html - pieni-vihje
parantui kirjoitti:
Ja Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön yhdeksännellä hetkellä, rukoushetkellä.
Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin".
Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.
Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
Ja kun hän yhä pysyttäytyi Pietarin ja Johanneksen seurassa, riensi kaikki kansa hämmästyksen vallassa heidän luoksensa niin sanottuun Salomon pylväskäytävään.
Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.
Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää.
Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies, mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.3.htmlJos nyt jo luit nuo laittamani Raamatun lauseet, ymmärrät että jos joku on sinua pelotellut sitä lukemasta, ettei tarvitse pelätä lukea Raamattua=)
- asdfghijkl
Samassa kirjassa loppupuolella kirjoittaja kertoo ettei ole olemassa kuin viisi Mooseksen kirjaa, Tekastit ovat 2. ja 3.sta Mooseksen kirjasta. Sekaannus ttapahtunut, kun tulkinneet väärin tuon ajan heprean kirjainte 2. ja 3. lukuarvot, jotka vanhassa tekstissä obat kuutosen ja seitsikon näköisiä.
Joku kateellinen taikauskoinen tekaissut tuon sepustuksen. Kannattaa välttää vaikka ortodoksi piispojen mukaan se on aivan harmiton.- aloittaja77taas
"Samassa kirjassa loppupuolella kirjoittaja kertoo ettei ole olemassa kuin viisi Mooseksen kirjaa, Tekastit ovat 2. ja 3.sta Mooseksen kirjasta."
Voitko täsmentää kappaleen ja kenties sivun tuosta väitteestä. En itse ole huomannut, vaikka kirjan melkein läpikotaisin lukenut. Itselläni siis on ihan fyysinen kirja kädessä, en sitten tiedä jos netistä löytyvät pdf kopiot ovat päivitettyjä versioita, tai tahallaan muokattuja suuntaan tai toiseen. - asdfghijkl
aloittaja77taas kirjoitti:
"Samassa kirjassa loppupuolella kirjoittaja kertoo ettei ole olemassa kuin viisi Mooseksen kirjaa, Tekastit ovat 2. ja 3.sta Mooseksen kirjasta."
Voitko täsmentää kappaleen ja kenties sivun tuosta väitteestä. En itse ole huomannut, vaikka kirjan melkein läpikotaisin lukenut. Itselläni siis on ihan fyysinen kirja kädessä, en sitten tiedä jos netistä löytyvät pdf kopiot ovat päivitettyjä versioita, tai tahallaan muokattuja suuntaan tai toiseen.Loppuluolella kristillishenkisessä tekstissä, jonka joku kateellinen persoona on kirjoitellut.
- phnsinetti7
-Jumalan matematiikan mukaan Raamatun kirjojen lukumäärä EI ole 66 = ihminen (6) x epäjärjestys (11), VAAN 63 = hengellinen täydellisyys (7) x lopullisuus (9). Samuelin-, Kuningasten-,ja Aikakirjat olivat alunperin kukin yksi kokonaisuus. Raamattumme on siis LOPULLISESTI JA HENGELLISESTI TÄYDELLINEN PYHÄN HENGEN KIRJOITUTTAMA PYHÄ KIRJA johon ei saa lisätä mitään, eikä myöskään ottaa mitään pois (Ilm.22:18-). Varokaa mustaa raamattua!!!
-Toiseksi Raamatun lukujen määrä ei ole 1189 = tuomion odotus (29) x kapina (41/13pl), vaan 1189 Ps.151 = 1190 = hengellinen täydellisyys (7) x jumalallisen järjestyksen täydellisyys (10) x voitto (17). Ps.151 löytyy Septuagintasta, josta lähes kaikki VT:n lainaukset UT:iin on otettu.
- - Voinsuositella
Oletko lukenut Mustaa Raamattua? Kyseessä on älyllisesti ajatteleville ja avarakatseisille ihmisille erittäin suositeltava kirja, enkä näe siinä mitään vaarallista, jos sen lukijalla ei ole taipumusta suurempiin mielenterveyden häiriöihin. Tämän kirjan tuomitsijat eivät joko koskaan ole lukeneet sitä tai vaihtoehtoisesti eivät ole ymmärtäneet lukemaansa.
- lue.ilmaiseksi.vaan
Voinsuositella kirjoitti:
Oletko lukenut Mustaa Raamattua? Kyseessä on älyllisesti ajatteleville ja avarakatseisille ihmisille erittäin suositeltava kirja, enkä näe siinä mitään vaarallista, jos sen lukijalla ei ole taipumusta suurempiin mielenterveyden häiriöihin. Tämän kirjan tuomitsijat eivät joko koskaan ole lukeneet sitä tai vaihtoehtoisesti eivät ole ymmärtäneet lukemaansa.
Minun mielestäni ei ole mitään syytä lueskella pahaa, jos on viisauden kirja, Raamattu, tarjolla:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.html - Okkultisti
lue.ilmaiseksi.vaan kirjoitti:
Minun mielestäni ei ole mitään syytä lueskella pahaa, jos on viisauden kirja, Raamattu, tarjolla:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.htmlTuomitset lukematta pahaksi?
phnsinetti7 kirjoitti:
-Jumalan matematiikan mukaan Raamatun kirjojen lukumäärä EI ole 66 = ihminen (6) x epäjärjestys (11), VAAN 63 = hengellinen täydellisyys (7) x lopullisuus (9). Samuelin-, Kuningasten-,ja Aikakirjat olivat alunperin kukin yksi kokonaisuus. Raamattumme on siis LOPULLISESTI JA HENGELLISESTI TÄYDELLINEN PYHÄN HENGEN KIRJOITUTTAMA PYHÄ KIRJA johon ei saa lisätä mitään, eikä myöskään ottaa mitään pois (Ilm.22:18-). Varokaa mustaa raamattua!!!
-Toiseksi Raamatun lukujen määrä ei ole 1189 = tuomion odotus (29) x kapina (41/13pl), vaan 1189 Ps.151 = 1190 = hengellinen täydellisyys (7) x jumalallisen järjestyksen täydellisyys (10) x voitto (17). Ps.151 löytyy Septuagintasta, josta lähes kaikki VT:n lainaukset UT:iin on otettu.
-616
- Älä anna pikkusormea
Mihin perustelet väitteesi että Vatikaanissa korkeimmin oppineet pappismiehet käyttäisivät mustaa raamattua?
Tiesitkö että oikea Raamattu kieltää henkien manaukset, noituudet, loitsut ym. Mooses ei todellakaan loitsunnut yhtään mitään vaan voima tuli suoraan Jumalalta. Lue ennemmin Raamattua ja jätä musta raamattuhömppä pois.
Muutenkin kannattaa olla varovainen okkultismin kanssa. Tiedät varmasti kuka on valheen isä? Joten suosittelen lämpimästi että jätät tutkielmat ja kokeilut sikseen, ihan omaksi ja perheesi parhaaksi.
Siunausta!- St-Miguel
Itse suosittelen heittämään raamatut roskiin ja keskittymään olkultistiseen kirjallisuuteen. Vanhalla kristinuskolla ei ole enää maailmassa mitään sijaa, kuin museotavarana.
- Aloittaja77
Väite, tai pikemminkin toteamus perustuu siihen, mitä mustasta raamatusta itsestään väitetään. En siis tietenkään väitä että musta raamattu 100% olisi oikeasti mooseksen "kadonneet" luvut, mutta näin niistä väitetään. Ja niistä väitetään että ne saavat korkeasti oppineet pappismiehet käyttöönsä, mutta ne olisivat salattu muulta yhteisöltä, koska opit niissä ovat nykyisen kristinuskon vastaisia (syystä joka hieman kiistanalaista ite molemmin päin). Sitä tässä tutkinkin että miten paljon tässä asiassa olisi perää. Kirjan sisältö on jäljitetty aina 1500 luvulle asti, eli ei ole ihan äskettäin kirjoitettua "hölynpölyä", vaan suhteutettavissa jo grimoire kategoriaan. Itse siis tutkin näitä asioita, koska löydän ne kiinostavina, ja en anna oman uskon tai muitten uskomusten "estää" tätä.
Johann Scheiblen on alunperin kerännyt aineiston mustaa raamattua varten, ja on muutenkin ollu sellainen henkilö joka itsekin, on monia muita uskomuksia, folkloreja ja myyttejä tutkiva henkilö.
http://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Scheible
Viime päivinä on myös tullut törmättyä todella mielenkiintoisiin aiheisiin, kuten esim tämä surullisen kuuluisa joka monessa uskonnossa putkahtaa esiin vähän väliä, pentagrammi. Kristinuskossakin on tämä kyseinen symboli edustanut joskus kristuksen viittä haavaa, kun taas nykyään sitä enemmänkin pidetään noituuden ja satanismin symbolina.
Muutenkin löydän kristinuskon kiinostava aiheena tutkia, okkultismin, folkloren ja uskomuksien kautta, koska näin pinnalta ei paljoa muuta nähdä kuin se "tapakristitty" tyylinen käyttäytyminen. Esim. häät on hyvä esimerkki joihin liittyy monia uskomuksia, henkien karkoittaminen, se että sormus laitetaan nimettömään (valtimo suoraan sydämeen). Morsiusneidot ennen mm. pukeutui samoin kuin itse tuleva vaimo, hämätäkseen pahoja henkiä.
Näin lopuksi, en tarkoita tätä aihetta kenellekään loukkauksena, vaan ajattelin että saisin aiheesta itsestään keskustelua, ja jos joku tietää oikeita faktoja, tutkimusten pohjalta saatuja faktoja, sen sijaan että piiloudutaan siihen "kaikki muu paitsi mitä raamattu sanoo on hölynpölyä" lauseisiin.- mutta.kun.yks.juttu
Mutta kun Raamatusta se viisaus tulee, josta lähtee ajatuksia, tulee kysymyksiä ja niistä aletaan ottamaan selvää, ja viisaus lisääntyy kun saa vastauksia kysymyksiinsä.
- lipsdick
Minä olen nähnyt kolme tai neljä kpl näitä Mustia Raamattuja, eikä yksikään niistä ollut mustalla pohjalla valkoista tekstiä.
Mitä oikeen selität? - sivusta seuraillen
Katolinen kirkko on suuri säilytysvarasto. Sinne säilötään myös kaikki harhaopit, koska niistä pitää tietää.
Esim. silloin aikoinaan Kirkko kuulolla palstalla joka ihminen kirjoitti aika pimeitä kristinuskosta. Hän oli lähettänyt silloiselle paaville juttujansa. No paavi oli kiittänyt. Varmaankin meni joko silppuriin tai sitten sinne, jonne kerätään maailman harhaoppeja, että osataan myös vastustaa niitä, sillä vihollinen pitää tuntea.- EiUskova
Siksi kannattaa tuntea raamattu hyvin, että tietää mitä pitää vastustaa. Ja lähes kaikki jumalankieltäjien veljeskuntaan liittyneet ovat päätyneet sinne siten - lukemalla raamatun. Vanha kirja täynnä uskomatonta roskaa. Ei muuta kuin surutta paperinkeräykseen!
- *Faith*
"Mitä mieltä mooseksen 6-7 kirjasta, eli mustasta raamatusta."
Sitä mieltä, että en koskisi moiseen sontaan pitkällä tikullakaan. Eikä pitäisi koskea sinunkaan!- Lue Ilmestyskirjaa
Ei ole mikään tutkimista edellyttävä teos. Wikipediankin mukaan kuuluu osaksi vanhaa Suomalaista satuperinnettä.
- asdfghijkl
Mustan Raamatun heprealaiset tekstit ovat 2. ja 3. Mooseksen kirjoista lainattuja Mooseksen sanoja. Loitsut , noituus ja taikuuus kielletty Mooseksen Laissa, ja Raamatussa ei ole ristiriitaisuuksia tuota kieltoa kohtaan. Kirjan on koonnut joku, joka ei tiennyt tuollaisesta mitään! Siis aivan epäraamatullinen teksti.
- OlenOkkultisti
Kutsun välillä enkeleitä suojaksi tai avuksi ystäville ja itselle Mustan Raamatun avulla. Seuraavana päivänä on kieltämättä energiatasot kohdillaan, joka johtuu rituaalien nostattavasta vaikutuksesta. Enkelien vaikutukset näkyvät sitten vähän myöhemmin, 4-7 päivän kuluttua. Selkeästi tehokkaammin tämä ainakin energisoi kuin rukoilu, mutta vain hiukan enemmän kuin meditaatio, jossa visualisoidaan valo-olentoja.
Vinkiksi aloittelijoille: Mustaa Raamattua voi tilata Salakirjojen kautta netistä. Kyseinen kauppa on hyvä myös aloittelevalle okkultistille muutenkin! Paljon hienoa kirjallisuutta julkaisevat. Omakin elämä sai ihan toisenlaisen otteen, kun aloin tehdä perinpohjaista itsetutkiskelua ja rituaaleja. Niihin jää hyvällä tavalla riippuvaiseksi, koska ne energisoivat päivää. - Tilaaomasi
Voit tilata Mustan Raamatun kätevästi täältä:
http://www.salakirjat.net/product/25/musta-raamattu---uusi-kovakantinen-painos Kristityt eivät ole missään alemmuus järjestykssä,me olemme voittajan puolella kaikki pahuus kerran poljetaan kuninkaan jalkoihin,se aika ei ole vielä tullut. Laki tuli Mooseksen kautta armo ja totuus tuli Jeesusen kautta.
Ihminen ei lainkautta pelastu.- Linkkivinkkinä
Nyt voit lukea Mustaa Raamattua myös netissä!
http://files.mpoli.fi/unpacked/software/texts/misc/mraam.lha/musta.txt - trolliporo
Hieman on hankala tässä netti ajassa näitä moninmutkaisia kysymyksiä ja asioita ruotia. Joidenkin mielestä sellaisia asioita ei olekaan, joita ei sähköisesti pysty viestittämään tai setvimään.
Aloittaja kirjoitti alussa antavansa ketjuun priiffi paketin jossa valaisi muille mikä musta raamattu on. En ala joka riviä avaamaan, ja tätä juuri tarkoitan tällä vaikeudella, mutta en ala tähän romaania kirjoittamaan, mutta priiffi on wikipedia tietoa, ja ehkä valittuja paloja sekaan. Priiffi ei siis sisältänyt juurikaan totuutta.
Jos näitä kirjoja lähestytään raamatun kirjoina, mitä ne eivät ole, niin pitäisi varmaan katsoa mitä se Raamattu, joka on kristittyjen yleisen käsityksen mukaan Raamattu, ollut jo kohta 1700 vuotta kai, sanoo tällaisista okkultisista teoksista. Raamatun viesti okkultiikkaan on selvä.
Sille joka kirjoitti, että Raamatun Jumala on bye bye ja julisti okkultiikan voimaa, niin häntä ehdottomasti suorittamaan tälle bye bye Jumalalle haasteen.
Jos siis kykenet siihen yhtä avomielisesti millä lähestyt okkultiikkaa. Go for it.
Tulet yllättymään ja varmasti positiivisesti.
Toisaalta taas, taisin nyt kerrankin mennä trolliin niin että lumi pöllysi, koska kun luin uudelleen tuon aloittajan tekstin läpi, niin se on hieman naiivin falski.
Mutta, tuli jo kolme minuuttia kirjoitettua, joten antaa olla.- St-Miguel
Kerran lankesin raamatun "jumalan" lankaan. Avoimin mielin rukoilin, luin raamattua ja kävin monissa seurakunnissa. Se oli monin tavoin opettavaista aikaa.
Opin, että kristityt ovat suureksi osaksi kaksinaamaisia, ilottomia, höynähtäneitä, terveen järjen kieltäviä ja osa selkeästi fanaattisia ja mielenterveydeltään järkkyneitä.
Rukoillessani "raamatun jumala" ei koskaan vastannut minulle. Tuollainen jumala on sitäpaitsi puhdas pahuus. Ihmisen todellinen voima ja vapaus löytyvät jokaisen sisältä. Itsetietoisuuden toivoisin ihmisissä heräävän.
- eipahalle
Kirjoja tulee ja kirjoja menee mutta on vain yksi Raamattu joten pitäytykäämme siinä josta ilmenee totuus.
Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman höpinöitä. - Pyöreäpallo
MUSTIA RAAMATTUJA EI OLE KOSKAAN OLLUT SAATAVILLA KIRPPUTOREILLAKAAN,MUUTA HENGELLISTÄ KIRJALLISUUTTA KYLLÄKIN LÖYTYY HALVALLA.MUUTA KIRJAA KUN RAAMATTUA,EI OLE KOSKAAN ' PAINETTU NIIN PALJON,MITÄ RAAMATTU KERTOO ON TOTTA,MUU MITÄ TARJOTAAN PYHÄN KIRJAN VARJOLLA LUETTAVAKSI,EI OLE JUMALASTA.
- kysynpävaan
Suosittelen kirjaa "Salatiede kirjoittanut saksalainen Kurt Koch voi lainata kirjastosta.
- ekkkku
Ei ole alempia kristittyjä,niinkuin vatikaani opettaa,heidän opetuksensa on todella raamatun vastaista. Jokainen uskova saa saman hengen,eri armolahjoilla. Jeesus on ylimmäinen pappi,eikä ole muita pappeja,vaan opetuslapsia
David Copperfied oli mahtava taikuri, kävin katsomaassa, kun oli Suomessa vierailulla.
En usko, että taikurit käyttävät enää loitsuja. Eikä kukaan tee heistä enää jumalia, mutta aikoinaan he ovat olleet ihmeellisiä, eli tehneet ihmetekoja.- Anonyymi
"David Copperfield on häpeäpilkku, joka on tahrannut koko taikuuden käsityksen ajassamme." -Taikuri Luttinen&Simo Taikuri haastattelussaan Helsingin sanomat(en muista vuotta)
Et varmaan ole nähnyt Chris"the mindfreak"Angelin showta, kun väität loitsuja ajan jalkoihin jääneiksi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752