Paras kiinteistönvälittäjä

asuilija

Asunnon myynti taitaa tulla pikkuhiljaa ajankohtaiseksi ja kaipailenkin kokemuksia Seinäjoen kiinteistönvälittäjistä. Kenelle kannattaa antaa asunto (rivitalo-osake) myytäväksi? Minkälaiset ovat välityspalkkiot? Tuleeko muita kuluja? Kaikki tieto on erittäin tervetullutta, sillä aikaisempaa kokemusta asunnon myymisestä ei ole.

124

12105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aspis viper

      haloo...? maksat välittäjälle tonneja asuntosi myymisestä? myyt itse asuntosi,helppoa kuin mikä.pankkis tekee asuntopaperit n200e,nettiin oikotielle myynti ilmoitus,n200e.ja näytöt vaikka kerran viikko tai miten sulle parhaiten sopii,sekä "kiinnostuneille" ostajille yksityisnäyttö! myytehän te autonnekin itse ym...ja mikä ongelma on tehdä näyttö itse,pohjapiirustuksineen ym lakiin perustuvine tietoineen,mm tehdyt remontit ym...onnelsta kauppaa vaan!

      • Nikkariksi aikova

        Säästöä syntyy myös jot rakennat itse talosi ja korjaat autosi sekä muut vempaimet. Netistä löytyy ohjeet joka lähtöön. Myös tälläiseltä keskustelupalstalta saatavat asiantuntevat neuvot auttavat kovasti. Lisää rahaa säästyy paljon vuositasolla jos lopetat parturissa/kampaamossa käynnin, pidät hyötypuutarhaa ym.
        Se huono puoli siinä on että tulee paljon työttömiä jos kaikki tehdään itse. On mahdollista että menetät päätyösi kun et ehdi sitä kunnolla hoitaa muilta kiireiltäsi. Moniosaajana löydät varmaan pätkätöitä muualta jos et vaan masennu epäsosiaalisesta kirjoittelusta sosiaalisessa mediassa.


      • ruskeapaska
        Nikkariksi aikova kirjoitti:

        Säästöä syntyy myös jot rakennat itse talosi ja korjaat autosi sekä muut vempaimet. Netistä löytyy ohjeet joka lähtöön. Myös tälläiseltä keskustelupalstalta saatavat asiantuntevat neuvot auttavat kovasti. Lisää rahaa säästyy paljon vuositasolla jos lopetat parturissa/kampaamossa käynnin, pidät hyötypuutarhaa ym.
        Se huono puoli siinä on että tulee paljon työttömiä jos kaikki tehdään itse. On mahdollista että menetät päätyösi kun et ehdi sitä kunnolla hoitaa muilta kiireiltäsi. Moniosaajana löydät varmaan pätkätöitä muualta jos et vaan masennu epäsosiaalisesta kirjoittelusta sosiaalisessa mediassa.

        onko aikeissa mahd myydä surmataloa? ruskeatiili?


    • asuilija

      Vaihtoehtohan tuokin on, mutta mieluummin luotan kokeneeseen välittäjään, kun itse olen näissä asioissa ihan "vihreä". Kalliiksihan se tulee, mutta tätä hommaa en halua sössiä. Eli nyt kokemuksia välitysfirmoista!

      • sijoittaja m

        Olen ollut useissa näytöissä, joissa asunnonvälittäjä ei ole vaivautunut tutustumaan myytävään asuntoon , vaan vastauksia kysymyksiini on tullut: en tiedä, ei kai näin uuteen taloon (1970-luvulla rakennettuun), kysyttäessä esim. putkiremontista ym. Yrittäessä puhelimella tavoittaa välittää ...se on todella hankalaa (olen syömässä, soita myöhemmin tyyliin).
        Suosittelisin myös itse nykyistä omistajaa olemaan tavoitettavissa, jollei uskalla ryhtyä suoraan myyjäksi.


      • Anonyymi
        sijoittaja m kirjoitti:

        Olen ollut useissa näytöissä, joissa asunnonvälittäjä ei ole vaivautunut tutustumaan myytävään asuntoon , vaan vastauksia kysymyksiini on tullut: en tiedä, ei kai näin uuteen taloon (1970-luvulla rakennettuun), kysyttäessä esim. putkiremontista ym. Yrittäessä puhelimella tavoittaa välittää ...se on todella hankalaa (olen syömässä, soita myöhemmin tyyliin).
        Suosittelisin myös itse nykyistä omistajaa olemaan tavoitettavissa, jollei uskalla ryhtyä suoraan myyjäksi.

        Kannattaa ottaa yhteys isännöitsijään ja kysellä siltä.


    • RehellistäToimintaa

      LKV vaisto oy

      • jo 14 kk myynnis

        Vähän askarruttaa miten kolme myyjää ehtii hoitaa hyvin kaikki myyntikohteensa. Viime lehti-ilmoituksessa oli tukuittaan kuvia asunnoista, jois kesäiset puutarhat kukoisti. Ettei vaan olis niin etteivät ehdi hoitaa hommiaan kunnolla.


    • asuilija

      Laittakaahan lisää ja ennenkaikkea omia kokemuksia myyjän näkökulmasta, jos olette joskus myyneet asunnon välitysfirman kautta.

      • 1112

        ei välittäjän tehtävä ole jaella isännöitsijäntodistuksia näytöllä.. sen voi antaa nähtäväksi mutta omakseen saa vasta kun tekee tarjouksen..


    • myyjä

      Pari asuntoa olen myynyt Kiinteistömaailman välittämänä. Ei varmaan sen halvempi ole kuin muutkaan mutta ei erityisen kalliskaan kai. Asunnot myytiin ja esiteltin ammattimaisesti, aina sai tietoa missä mennään ja oliko kiinnostuneita yms. Nopeasti meni kaupaksi kun hinta oli arvioitu oikein, voi kyllä suositella.

    • ALMM

      LKV Vaistolle omani laittaisin myyntiin. Myös Merja Aho hoitaa hommansa hyvin.

      • agwr

        Vaisto on halvin, mutta kyllä se sitten näkyy myös työn laadussa. Niin paljon on ainakin tällä hetkellä kohteita myynnissä, ettei niistä nyt niin kovin tarkasti mitään tiedetä tai muisteta. Toki en tiedä onko jo aiemmin ollut näin? Esittelyissä puhutaan ympäripyöreitä ja yleistyksiä, eikä kysymyksiinkään oikein osata vastata, vaan kierrellään ja kaarrellaan.

        Hinta-arviot verrattuna muiden pidempään tällä alueella ja alalla toimineiden arvioihin ovat monesti yläkanttiin, eikä sen vuoksi sitten edes esittelyissä väkeä puhumattakaan että kauppoja syntyisi kovin nopeasti. Kyllä jos ammattimaista välityspalvelua haluaa, kannattaa ottaa joku toinen firma, jolla on kunnolla resursseja ja asiantuntemusta hoitaa tehtävä laadukkaasti alusta loppuun.


      • asuntokaupattu

        Hienosti meni Vaiston kautta oma tupa kaupaksi, ei mitään ongelmia.
        Arvioi asunnon arvon, mutta jos myyjä haluaa korkeamman hinnan, niin siitä myyjän pyynnöstä lähdetään, näin ainakin meillä.
        Ja kyllä reippaan kymppitonnin ero välityspalkkiossakin painaa muihin verrattuna..antaa samalla liikkumavaraa asunnon hinnassa, varsinkin jos haluaa eroon asunnostaa nopeasti.


      • Sade2

        Ei Ahoa missään tapauksessa!


      • Anonyymi
        agwr kirjoitti:

        Vaisto on halvin, mutta kyllä se sitten näkyy myös työn laadussa. Niin paljon on ainakin tällä hetkellä kohteita myynnissä, ettei niistä nyt niin kovin tarkasti mitään tiedetä tai muisteta. Toki en tiedä onko jo aiemmin ollut näin? Esittelyissä puhutaan ympäripyöreitä ja yleistyksiä, eikä kysymyksiinkään oikein osata vastata, vaan kierrellään ja kaarrellaan.

        Hinta-arviot verrattuna muiden pidempään tällä alueella ja alalla toimineiden arvioihin ovat monesti yläkanttiin, eikä sen vuoksi sitten edes esittelyissä väkeä puhumattakaan että kauppoja syntyisi kovin nopeasti. Kyllä jos ammattimaista välityspalvelua haluaa, kannattaa ottaa joku toinen firma, jolla on kunnolla resursseja ja asiantuntemusta hoitaa tehtävä laadukkaasti alusta loppuun.

        Vaisto on ala-arvoisin välittäjä mihin olen törmännyt. Toivottavasti ei ikinä tarvitse asioida enää heidän kanssaan.


    • Asuntoja kaupannut

      Kotijoukkue. Ei halvin, mutta näkyvin ja tulosta tulee. Se ainakin itsellä on ollut pääasia eikä se, että onko joku muutaman satasen halvempi välittäjä, joka ei saa kauppaa aikaiseksi.

      2 asuntoa olen sitä kautta myynyt ja yhden ostanut.

      Kasvanut kohtuullisen pienessä ajassa Seinäjoen suurimmaksi, joten se kertoo puolestaan kaiken olennaisen. Kai siihen joku syy on miksi suurin osa valitsee Kotijoukkueen välittäjäkseen. Ei millään muulla ole Ilkassa kokosivun mainosta, screenejä kaupungilla jne.

      • AnjaTero

        kotijoukkueella ei oo palikat kasas, hiukan sekavaa toimintaa....


      • 16544

        Täysin samaa mieltä! Enää en antaisi asuntoani välitettäväksi Kotijoukkueelle.


      • Tomppuvaan

        Kotijoukkue kadotti tärkeitä taloomne liittyviä papereitamme, joita sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Tuli turhaa stressiä jonka olisi voinut välttää olemalla huolellisempi.


      • Ei.ammattimaista

        Asunnonoston loppumetreillä varattiin kotijoukkueen kohteesta yksityisnäyttö, "asiantunteva" joka-asian-nauraja-välittäjä oli jättänyt kohteen avaimet toimistolle ja puolentunnin odottelun jälkeen kun avaimet sai ,ei osannut vastata mihinkään / tiennyt kohteesta yhtään mitään, ..Vakavasti sitä kohdetta harkittiin mutta välittäjä sen kyllä sitten ryssi, se oli heti ekasta puhelinkyselystä alkaen epäammattilainen. ostettiin uusi, kätkänaho välitti, ei ole tarvinnut katua. Siellä taidetaan työntekijät valita. Kotijoukkueeessa saa pelata kaikki taukit


      • Anonyymi
        Tomppuvaan kirjoitti:

        Kotijoukkue kadotti tärkeitä taloomne liittyviä papereitamme, joita sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Tuli turhaa stressiä jonka olisi voinut välttää olemalla huolellisempi.

        Sama kokemus!


    • Kotinössö

      Kaupan kohde on se joka myy. Jos löydän mieleisen asunnon,ostan sen,
      välittäjällä ei olemitään mekitystä.

      • Anonyymi

        Eli välittäjää ei tarvita👍👍👍


    • Asuntonsa myynyt

      Luota välittäjää valitessasi omaan arvostelukykyysi. Käy välitystoimiston nettisivuilla ja katso kuinka välittäjä osaa kirjoittaa kohteen kuvauksen ja kertoa ne asunnon vahvuudet. Netti on ylivoimaisesti tärkein media asuntojen myynnissä. Välityspalkkioissa ei ole suurta eroa. Halvin tai suurin ei ole aina paras vaihtoehto.

      • oskari60

        Ja sitten ihan järjetöntä hommaa, maksaa millekkään välittäjälle mitään. Myy suoraan ja tienaat rahaa puhtaana käteen. Pankki hoitaa paperihommat jne. kohtuu hintaan. Oon itse myynyt ja ostanut pari rivaria ja yhden ok-talon, enkä ikinä ole maksanut välittäjille centtiäkään, enkä aijo jatkossakaan moiseen rahaani pistää. On senverran helppoa hommaa...Välittäjät nyt sitten varmaan tähän kommenttiin nostavat esiin kaikenmaailman vastuu ym. jutut, vaikka eivät oikeasti ota itsekkään mitään vastuuta mistään. Siis isännöitsijän todistus mukaan ja pankkin paperin tekoon ostajan kanssa...Helppoa kuin tulevan kesän heinän teko ilman seipäitä ja hankoja..


      • 852365

        En osaa suositella ketään, mutta kaikkein ensimmäisenä kannattaa katsoa välittäjän nykyiset ilmoitukset.

        - minkälaiset kuvat

        - onko suomen kieli edes kohtuudella hallussa

        - onko ilmoitukset asialliset vai kaupataanko järvinäköalaa (katonharjalla varpaillaan kurottaen talviaikaan), "monien mahdollisuuksien taloa" (vaatii perusteellisen remontin ja on silti epäkäytännöllinen mihin tahansa tarkoitukseen), hyviä lähipalveluita (spurgujuottola alakerrassa) tai muuten vain kuuta taivaalta

        Sen jälkeen voi katsoa, onko välittäjä sellainen että kaupat myös onnistuvat hyvän ilmoituksen perusteella paikalle tulleen ostajaehdokkaan kanssa.


      • asuntoakaupaksi

        totta pitää olla suomalainen eimikääm lakupelle , ja eikä haista tupaklle


      • asiatselväksiheti
        oskari60 kirjoitti:

        Ja sitten ihan järjetöntä hommaa, maksaa millekkään välittäjälle mitään. Myy suoraan ja tienaat rahaa puhtaana käteen. Pankki hoitaa paperihommat jne. kohtuu hintaan. Oon itse myynyt ja ostanut pari rivaria ja yhden ok-talon, enkä ikinä ole maksanut välittäjille centtiäkään, enkä aijo jatkossakaan moiseen rahaani pistää. On senverran helppoa hommaa...Välittäjät nyt sitten varmaan tähän kommenttiin nostavat esiin kaikenmaailman vastuu ym. jutut, vaikka eivät oikeasti ota itsekkään mitään vastuuta mistään. Siis isännöitsijän todistus mukaan ja pankkin paperin tekoon ostajan kanssa...Helppoa kuin tulevan kesän heinän teko ilman seipäitä ja hankoja..

        Aivan niin, ei mitään välittäjää! En ole ostajana saanut asiallista tietoa vaikka kuinka tivaan, kiinnostavasta kohteesta.


    • en myisi itse

      Kannattaa katsoa välittäjien kotisivuja. Uudella Huom:lla näyttää olevan kohteet ja arvostelut välittäjillä. sieltä on hyvä valkata oma välittäjä. muistan nähneeni Merja Ahon jossain näytöllä, oli asiantunteva välittäjä.

      • myyjä kans

        Mullakin kokemus Huomista, myivät asunnon viikossa. Tosi hyvä vaihtoehto. En veisi muille.


    • LKV

      Itse voi hyvin myydä asuntonsa jos hallitsee kauppaan liittyvän juridiikan ja omaa hyvät neuvottelutaidot. Mutta miten voit varmistaa sen, että kauppa tehdään oikealla hinnalla, kun kokemusta hintatasosta ei ole? Monet ostajat myös karsastavat itsemyyjiä.

      • KKK-KKK

        Moni karsastaa mutta kun heille kertoo ettei välittäjällä oo mitään vastuuta kun kaupat on tehty,niin kyllä hekin ymmärtävät että se tuntuu hinnassa.Asunnosta tehdään yleensä kuntokartoitus,johon voi nojata.


    • Vipa kerta.

      Kotijoukkueesta voin sanoa, että pidän heitä epäluotettavana. Joudenkin kohteiden kuvat on otettu sellaisella kameraoptiikalla, että syvyysvaikutelma vääristyy. Huoneet näyttävät useita metriä pidemmiltä mitä oikeasti ovat. Jääkaappi on 1,5m pitkä ja Paikan päällä odottaakin pettymys. esim. http://www.etuovi.com/kohde/9691630#.VH9ORzGsV1k

      Toiseksi olen taanoin ollut yhteydessä Kotijoukkueen asuntovälittäjään ja kokenut pettymyksen. Kolme tekstiviestiä kolmen päivän aikana joihin ei vastausta. Kaksi puhelua, johon toiseen vastattiin tekstiviestillä "Soitan kohta". Neljän tunnin päästä soitin itse takaisin, kun hänestä ei kuulunut.

      Kun on paperiasiat hoidettu, niin annan suoran ja rehellisen palautteen hänen toiminnastaan. Asiakkaana en koe arvostusta.

    • Kuvathuijaa

      Olen kans nauranut näille huijauskuville. Eräässäkin kohteessa mikroaaltouuni näytti saman levyiseltä kuin pizzauuni kotipizzassa...

      • Piisis jorma

        No emmä ymmärrä miksi ei voisi itse myydä.Mitään vastuuta ei välittäjällä ole kuitenkaan.,säästät n.10 000 omakotitalon myynnissä.Ja on hieman tinkimävavaa ku ei oo välistävetäjiä.


    • RK man

      Älä maksa välittäjälle. Myy ite!

    • Joulumuori1

      Asunnon hinnan voi helposti itse määritellä neliöhinnan mukaan. Tutkit vain myynnissä olevien asuntojen neliöhintoja ja otat huomioon asunnon iän ja varustetason. Huono puoli itse myymisessä on se, etteivät ihmiset tunnu uskaltavan ostaa ilman välittäjää. Itse olen myynyt useita asuntoja ja koskaan ei ole kauppoja tullut ilman välittäjää. Pääosin välittäjät ovat olleet ammattitaitoisia ja hyviä, tosin joukkoon mahtuu monenlaista... Parhaiten homma on tähän mennessä hoitunut Openmarketilta ja huonoiten Kiinteistökaupalta. Kannattaa olla tarkkana, älä laita nimeäsi papereihin, ellet ole ihan varma kaikesta... asuntokaupoissa voi helposti tulla myös huijatuksi ja kyllä välittäjätkin yrittävät ottaa rahat sieltä mistä vain saavat. Nyt on aika huonot ajat myydä joten kannattaa kyllä harkita tarkkaan.

      • Zarii

        Open Market olisi minunkin valinta.


    • iippoo

      Samaa mieltä tuosta Kotijoukkue välitystoimistosta. Kävimme katsomassa yhtä asuntoa ja lupasimme ilmoittaa mihin tulokseen päädymme. Ilmoitin välittäjälle että emme ota ko. asuntoa, ja seuraavana päivänä toimistolta soitettiin ja ihmeteltiin kun ei olla ilmoitettu mitä ollaan päätetty! Öö, juurihan olimme ilmoittaneet ja vielä sähköpostilla varmistettu että emme ota asuntoa! Ei kuulemma kukaan ollut tietoinen asiasta.

      Ja tuosta asunnon myynnistä sen verran, että itse asukkaathan tietää kaikkein parhaiten mitä asunnossa on tehty ja miten, mikä ehkä kaipaa uusimista jne, välittäjät usein aika epävarmoja jos kysyt esim remonteista tms.

      • omaetuparasetu

        Etuovi ja itse myin.Kiinteistövälittäjillä kova kilpailu ja tekevät vaikka ilmaiseksi hinta-arvion.Pankki tekee paperit ja siellä myös viralliset kaupanvahvistajat.Taisi maksaa jotain 600-700e.


    • yyhhh

      Paljonkohan jalkapalloja on kotijoukkueen toimistolla? Tietääkö kukaan?

    • Kokemus puhuu

      Itse suosin Kätkänahoa sekä Kiinteistö Maailmaa.
      - Rehellistä
      - Tehokasta
      - tuloksellista
      - ihmisläheistä

      Kolme taloa myyneenä ja neljä ostaneena, en muihin enää luota.

      Kierrän kaukaa Kotijoukkueen sekä Asuman
      - epärehellistä
      - hidasta ja hätäistä
      - jos teen myyntisopimuksen tietyn ihmisen kanssa, niin mikä siinä on että kerrasta toiseen joku muu myyjä on pitämässä näyttöä?
      - Myyjien puheet todella lennokkaita esittelyissä!
      Olin kerran ihan itse oman kotini myyntiesittelyssä, kun tiesin ettei oma myyjäni paikalle vaivaudu ja VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ oli kova homma pitää suuni kiinni.
      Hyvn pian irtisanoin sen myyntisopimuksen, kalliiksihan se tuli, mutta jotain rajaa sentään!

      • eirikasmuttasilti

        Jaa, sellainen kokemus hiljattain tuolta K-aholta, että kun oli ilmoitus myytävästä talosta ja esittelyaika, niin mentiin 3 keski-ikäistä tavista sinne pihaan vähän etuajassa odottamaan esittelyä. Se oli vissiin joku etikettivirhe, koska välittäjä oli paikalle tultuaan hyvin tympeä, torjuva ja varautunut. Lyhytsanaisesti ilmaisi, että talo on jo myyty. Lähdettiin sitten pois ja ensin naurettuun, että olipas erikoista kun tullaan ilmoituksen mukaan esittelyyn niin välittäjä on että "painukaa helvettiin". Eihän mitenkään voitu tietää, että kohde on jo myyty kun ei siitä mitään missään sanottu. Myöhemmin alkoi sen verran nyppiä, että päätettiin jättää tämän firman kohteet jatkossa kokonaan huomiotta. Kohtaamisen esittelytalon pihassa olisi voinut hoitaa ystävällisestikin.


    • kauppakäy

      SKV ja sieltä Merja Perni myimään.Myi meidän kerrostaloosakkeen erittäin nopeaa, ja on muutenkin miellytävä ihminen jutella ja katsella;)

    • timo9tuumaa

      Juuso Lehto, oli tosissaan asialla.

    • Lappalake

      LKV vaisto kannattaa kiertää ja kaukaa,pyrkii myymään alihintaan kiinteän hintansa vuoksi ja jos haluat oikean hinnan niin kohteen eteen ei tehdä mitään muuta kuin odotellaan...naurettava junttifirma.

      • ihanomakoti

        Muutenkin kyseisen firman omistajan toiminta kuraa. Kannattaa kiertää !


    • josjonkinlaista

      Eräs naikkosvälittäjä yritti puhua suutsilmät täyteen erästä rivariosaketta.Meinattiin jo pihalla pyörtää kun nähtiin piha mut välittäjä oli niin innoissaan esittelemään sisältä.Tunkkainen ja pieni mitä kuvis näytti ja välittäjä kehui kaikkee tilpehöörikrääsää mitä asunto oli pullollaan mut tärkeimpiin tekemiimme kysymyksiin ei osattu vastata.Oli siinä sitten nokkavaa kun ilmoitimme että tämä ei ollut etsimämme koti.Noh löydettiin sit sattumalta hyvä välittäjä joka hoiti asuntomme myynnin ja ostamamme rivarin ammattitaidolla.Hyvän ja ei nii hyvän välittäjän huomaa jo asuntoesittelyissä.

    • myyjä2

      Mihinkäs asuma on mennyt?

      • maanalla

        konkurssin teki


    • Kariiii

      Itse en veisi Huomille. Asunnot vaihtuu ihmeen hitaasti ja osa on siirtäny kohteensa muualle myyntiin.

    • reiluako

      Olen myös myymässä asuntoani.Kiinteistövälittäjälle ehdotin et voisin itse esitellä asuntoa aina jos halukas ostaja tulisi katsomaan.Mut se on heidän työtänsä kuulemma.Itse taas katson et ois parempi ettei ostajalle tarvi sanoa ei tiedä tai arvailuja kun omistaja olisi paikan päällä.Joten yritän nyt itse myydä.

    • 2asuntoo

      Minulla on hyviä kokemuksia Open Marketista. Palvelu pelaa hyvin,välittäjät ottavat hyvin kohteesta selvä ja asiakas saa hyvää palvelua.

    • noname0000

      vaistolla homma junnaa, näyttöjen jälkeen kiire vaan toista näyttöä pitämään. 1/3 näytöistä käy ns. "omavälittäjä" pitämässä ja muuten väki vaihtuu. yhteyttä ei pidetä ja kysellä saa jos jotain pitää saada tietoon.

    • Asuntonsamyynyt

      Kannattaa muistaa että kiinteistönvälitysfirmat tosiaan vain välittää sen asunnon. Vanhalle omistajalle jää vastuu rakennusvirheistä, energiatodistuksien hommaamisesta, lämpökuvauksista (jos ostaja haluaa), kosteusmittauksista jne. Välitysfirmalle ei tule mitään vastuuta, ei edes mittausten suorittajille. Ottavat sen 2-5% välityspalkkion siitä että laittavat nettisivuilleen sen ilmoituksen ja tulevat asuntonäyttöön jakamaan saman esitteen paperiversiona...
      Nähty, koettu ja todettu itse Seinäjoella

      • lisäksi

        Eli miksi maksaa sen n. 5000e siitä että joku muu laittaa sen ilmoituksen, saat kämppäsi paremmin myytyäkin kun otat tuon 5000e katteen pois etuovi.comin vastaavista asunnoista.
        Jos välitysfirma ei saa kämppääsi kaupan, et voi myydä sitä itse suoraan puoleen vuoteen (saattaa olla jopa vuosi).


      • Naapurimyynnissä
        lisäksi kirjoitti:

        Eli miksi maksaa sen n. 5000e siitä että joku muu laittaa sen ilmoituksen, saat kämppäsi paremmin myytyäkin kun otat tuon 5000e katteen pois etuovi.comin vastaavista asunnoista.
        Jos välitysfirma ei saa kämppääsi kaupan, et voi myydä sitä itse suoraan puoleen vuoteen (saattaa olla jopa vuosi).

        Onko niin, että ei voi itse myydä puoleen vuoteen, jos on ollut myynnissä jollakin välitysfirmalla? Kuka valvoo, tämä ao.välitysfirmako?


      • 320000euroa
        lisäksi kirjoitti:

        Eli miksi maksaa sen n. 5000e siitä että joku muu laittaa sen ilmoituksen, saat kämppäsi paremmin myytyäkin kun otat tuon 5000e katteen pois etuovi.comin vastaavista asunnoista.
        Jos välitysfirma ei saa kämppääsi kaupan, et voi myydä sitä itse suoraan puoleen vuoteen (saattaa olla jopa vuosi).

        elä kirjoita paskaa minä möin heti viikossa meni välittäjäpaska ei saanut kaupaksi


    • Sold

      Kotijoukkue. Homma toimi TODELLA hyvin. Rivariosakkeemme myytiin kahdessa viikossa. Hyvästä näkyvyydestä ja palvelusta jo vähän maksaakin.

      • zarii

        Hinnoitteliko kotijoukkue hinnan alakanttiin että saivat myityä helpommin..? Olisiko joku muu firma myinyt asuntosi niin että olisit saanut paremman hinnan? Mene ja tiedä...


      • vidioottiii

        Älä suutu, kysyin vain että menikähän kaikki kuiteskaan hyvin :)


    • jalonenvain

      Open Market on minun mielestä paras, mistä minulla on kokemusta. Palkkio ihan ok ,palvelu huippu luokkaa ja mikä parasta niin välittäjät ovat ammattitaitoisia.

      • eienää

        Itselläni on erittäin huonoja kokemuksia Open Marketista!


    • juueitätä

      Minulla on tosi huono kokemus kotijoukkuesta!

      • eiiiiisitä

        Mulla huono kokemus skv : stä


    • eiienää

      Erittäin huono kokemus Kätkänahosta en tykännyt..

      • ilmanmajaa

        Myöskin oma huono kokemus yhden tuttavan K-ahosta. Ylimielistä pienasiakkaita kohtaan. Habitasta (jos vielä Seinäjoella toimii) taas jäi hyvä kuva. Siellä ei odoteltu miljoona- tai luksuskotiasiakasta, kaikki kelpasivat.


    • Zarii

      Voi kuulkaa myikää asunto itse. Jos asunto on hyvä niin kyllä se menee kaupan . Ei väliä sitä kauppaa. Asunto myy itse itsensä jos sopiva ostaja löytyy kuka haluaa kyseiseltä alueelta kyseisen asunnon.

    • majankanssa

      Huonoja kokemuksia skv.stä.En suosittele.

      • Suhteellisuutta

        Bisnes on se, joka asuntokaupassa määrää. Se on asunnonvälittäjän työtä, josta hän saa palkkaa. Hyvä asunto menee helpommin kaupan ja siitä voi pyytää enemmän, välittäjäkin saa varmemmin palkkansa.
        Jos myyt vanhaa asuntoa, jossa pinnat ovat ohittaneet parasta ennen päiväyksen, taloyhtiössä ei ole tehty isompia remontteja ja heti ulko-ovella on tupakantumppeja tervehtimässä, niin tottakai nämä vaikuttavat sekä asunnonvälittäjään, että ostajaehdokkaisiin. Saadakseen asunnon myytyä, joutuu välittäjä tekemään enemmän töitä ja hinta täytyy olla tason mukainen.


      • jätti

        puhuuko tässä joku välittäjä jostain tietystä asunnosta ???


      • jättti
        jätti kirjoitti:

        puhuuko tässä joku välittäjä jostain tietystä asunnosta ???

        joo sinun asunnosta, huono kohde


      • asuntoa.etsivä

        Kyllä ne koirien jätökset ja tupakantumpit ihan oikeasti vaikuttavat asunnosta saatavaan vaikutelmaan. Taloyhtiön kuntoarvio ja korjaussuunnitelma seuraavaksi viideksi vuodeksi iäkkäämmässä kohteessa vaikuttavat sekä asunnon myyntiä työkseen tekeviin välittäjiin, että asuntoa kodikseen etsiviin ostajiin.
        Uusi, uudehko ja siisti kohde hyvällä sijainnilla on aina helpompi myytävä, jos hinta on kohdallaan.


    • Vaistoton

      No ei ainakaan Vaisto!! Talojen myyntiteksteissä paljon virheitä ja valheita, kuten myös myyjien jutuissa. Halpa ei ole aina hyvä. Myyjät kuvittelevat olevansa hyviä mutta tietotaito puuttuu. Eivät tee muuta myynnin eteen, kuin tulevat istumaan parin viikon välein muka esittelemään. Muistakaa Vaiston kanssa laittaa kaikki asiat paperille ja allekirjoitus sellaiselta jolla on siihen valtuudet.
      Paras kuitenkin valita joku toinen lkv vaikka olisi kalliimpi.

      • suttatulee

        Eikö se liene sanomattakin selvää, että jos on halpa välityspalkkio, sen eteen ei kannata tehdä paljon töitä. Eikä varsinkaan, jos halutaan hyvä hinta talosta, niin ei kannata antaa firmalle, jolla paljon kohteita ... eivät ehdi hoitaa!


    • Kokemusratkaisee

      Kotijoukkueeseen voi luottaa! Iloisia, palvelevia välittäjiä koko porukka,
      Kaiken lisäksi hyvä näkyvyys ja tekevät vielä kauppakin!

      • surkee

        Hah! Kotijoukkueeseen ei todellakaan voi luottaa. Sovippa esittely ja testaa. On oikein kuuluisa siitä ainakin yhden esittelijän kohdalla, että ei ikinä tule paikalle. Jos tulee, niin tunnin myöhässä!!


    • TavallinenOstaja

      EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA OPPK:ta/PETTERI MIETTISTÄ, huijari koko jätkä eikä firman toimintatavatkaan päivänvaloa kestä!

      • Mikael818

        Minulla myös huonoja kokemuksia Opkk Petteri Miettinen. Vaikuttaa epärehelliseltä selittelijältä. Ei pidä lupauksiaan, peluri, vanha autojobbari. Myy mielummin itse kämppäsi.


      • exop

        Sama kokemus tääläkin. Pakka sekaisin miettisellä opkk.ssa. Vilunkipeliä mennen tullen.


      • Anonyymi
        exop kirjoitti:

        Sama kokemus tääläkin. Pakka sekaisin miettisellä opkk.ssa. Vilunkipeliä mennen tullen.

        Täällä myös huonoja kokemuksia OP-kodista. Välittäjä ei perehdy kunnolla asuntoihin tai niiden tietoihin, ei lue kunnolla läpi asiapapereita ja välittää virheellistä tietoa myyjän ja ostajakandidaatin välillä. Ostajan näkökulmasta erittäin huono välitystoimisto.


    • kokemuspuhuunyt

      LKV Vaisto on yritys joka kannattaa kiertää kaukaa. Ei ole tietoa mistään asunnosta eikä tiedä ketä on käynyt näytöllä. Itselläni ollut ja pari kertaa lähettänyt valeostajan joka huomasi paskan palvelun. Lisäksi kannattaa varoa ettei asunnosta häviä tavaraa...kokemusta siitäkin kyseisen firman kanssa.

      • Vaistoonpettynyt

        Koitimme ensin Vaistoa, homma ei toiminut, aktiivisia oltiin siihen asti kun nimet oli toimeksiannossa. Sen jälkeen välittäjään ei saanut yhteyttä ja jos sai lupaili asioita, jotka eivät pitäneet. Seuraava välittäjä etsinnän alla.


    • Onnenkauppa

      Suosittelen Habitan Leila Nurmista. On ahkera, osaava, positiivinen ja tekee kauppaa. Habitalla myös hyvät kuvat kohteesta netissä. Välityspalkkio kohtuullinen.

    • kotikauppaa

      Myy itse asuntosi,ilmoita ilmaiseksi es.tori.fi,ota hyvät kuvat ja laadi asiallinen,totuudellinen myyntiteksti,hinnan voit laskea myytyjen/paikkakuntasi asuntojen mukaisesti,jätä tinkausvaraa,tilaa talokirjaote,lohkomistodistus,kiinteistörek.ote ja muut tarvittavat paperit/pankin notariaatti neuvoo,varaudu kuntokartoitukseen hinta noin 500-600e,usein vaaditaan kaupan vahvistamiseksi/ja lainansaannin vakuudeksi=ostajalla,siivoa kotisi hyvin ja vie "turhat"tavarat pois/myös varastot ja muut säilytystilat! varaa aikaa esitellessäsi kotiasi ja varaudu yllättäviinki kysymyksiin,sovi tarjouksen saatuasi aikaraja jona aikana kaupan on synnyttävä,pankki hoitaa kauppakirjat&kaupanvahvistuksen ja varainsiirtovero(4%)kauppahinnasta hinta pankista riippuen noin 500e tai hivenen yli,muista!myyjä vastaa kiinteistön vioista ja puutteista 5vuotta kaupanteon jälkeen(myi asuntosi kuka tahansa)

    • lillemyy89

      Luettuani ketjun ja huomattuani teidän huonoja kokemuksia Kotijoukkueesta täytyy minunkin avata sanainenarkkuni.
      Ostin juuri asunnon Kotijoukkueen välittäjältä ja kokemus oli kyllä todella hyvä. Välittäjä toimi Juuso, joka osasi asiansa ja hoiti kaikki asiat erittäin mallikkaasti. Pyörät lähtivät heti pyörimään ja homma toimi. Häntä voin suositella erittäin lämpimästi!

    • puronjoki

      Kotijoukoista pysy kaukana=huijaava firma! myyvät kinnulassa hometaloa"pientä pintaremonttia kaipaavana"loistokohteena! talo kuntokartoitettu ja tulos pahoin homehtunut terveydelle vaarallinen/haitallinen talo! myyjä välittäjä tietoinen asiasta:(täysin epäeettistä ja harhaanjohtavaa myyntiä;hävetkää!

    • iouht

      Hah. Tämän päivän saalis laadukkaasta seinäjokisesta välitystoiminnasta:

      "Kaukolämpö vesikiertoisella lattialämmityksellä."
      Kuvissa näkyy patterit seinillä - koristeitako ne on?

      "Rivitalo", "kerros 1/"
      Kuvista päätellen näyttäisi olevan 2-kerroksinen luhtitalo.

      Sitten vaan arvailemaan, mitkä tiedot ilmoituksessa mahdollisesti jopa pitävät paikkaansa?

    • Sijoittaja

      Näin useamman asunnon myyneenä voin suositella SP KOTIA,homma toimii!!Teen bisnestä asunnoilla ja tavara pitää kiertää.kaikki kohteeni myyty 2pv-30pv.Voin suositella!!

    • Kiinteistökauppaa

      Kiinteistömaailma SJK ei saa suosituksia täältä, myyjänä. Ylihinnoittelevat suhteessa kilpailijoihin ( kalastavat asiakkaan) ja hienot puheet eivät saa katetta, kun kohde on saatu myyntiin nettiin. Kaikki yhteydenotot myyjän toimesta, jos ei kohteeseen joku halua yksityisnäyttöä. Parhaimmillaan 44 päivää ilman mitään kontaktia myyjän suuntaan. Oli jo pakko soittaa perään.. pelaavat mielellään ei määrämuotoisilla sopimuksilla, eli haluavat hintojen sopimista puhelimessa. Mikäli myyjä ei hyväksy kirjallista tarjousta (olipa ehdot mitä hyvänsä) tämän jälkeen vetoavat suulliseen sopimiseen ja vaativat täyden palkkion. Lasku tulee nopeasti. Ovat tasan tarkkaan valmiita kaikkeen vääntöön aiheesta ja käyttävät kaiken sanomasi/kirjoittamasi sinua vastaan sopimuksiensa pykäliä myöten. Voi olla että jotain kauppaakin tekevät onnistuneesti, mutta minun tapauksessa kokemus oli ihan paska ja pilasi monet päivät ja yöunet.

    • jokukareno

      Mita hittoa sen väliä on millainen välittäjä on jossain Joensuussa kun nyt puhutaan Seinäjoesta???

    • Sini

      Mitä mieltä Habitan kiinteistönvälittäjistä? Mulla eräästä siellä hyvä kokemus, toisesta huono ...

      • itsemyyjä

        Myykää narisijat itse se murjunne niin ei tarvitse valittaa


    • Suosittelen

      Harri Peerla.

    • JobbareitaOvat

      Mitä yhtäläisyyttä on on joulupukilla ja rehellisellä kiinteistövälittäjällä? Vastaus: molemmat taruolentoja.

      • Anonyymi

        oon kattonu että seinäjoella on ny paljon omakotitaloja ja rivareita yksityisillä myynnissä..eivät kehtaa vaan laittaa välittäjälle myyntiin...viimeinen hätähuuto yrittää myydä ite.
        hinnat on vaan vähä mettäs varsinkin ny kun luototus kiristyny


    • Anonyymi

      Kotijoukkueen innokkuus ja teho on kadonnut myyntitoimessa. Ei luotettavaa, ennen toiminta oli rivakkaa. Nyt jää asiat puolitiehen ja hirveä hoppu alusta asti pelkästään laskea kohteen hintaa... kunhan saavat nimen toimeksiantoon alkaa laiskottelu eikä asiakkaasta paljon pidetä huolta.

      • Anonyymi

        Joillain välittäjillä tuntuu olevan vaan kiire saada nimet sopimukseen, hinnoittelusta ei niin tietoa. Mutta löytyy Kotijoukkueelta hyviä ammattilaisia jotka tuntee alueet ja markkinat ovat pitkään alalla toimineita. Samoin kun Spkodilta. Molempien kanssa vuoden sisään toiminut molemmilta löytyy huippumyyjiä, kannattaa kysellä miten on kauppa käynyt. Muilla tuntuu siltä olevan vielä enemmän vaihtelua henkilökunnassa tai sitten on osunut vaan ne eläkkeelle jäämässä olevat ja juuri taloon tulleet.


    • Anonyymi

      8 vuota sitten kauppa kävi, ei enää. Parhaat välittäjät eläkkeellä tai mullissa.

    • Anonyymi

      ETUOVI-COM on paras paikka katsoa tai myydä.

    • Anonyymi

      Jos ja kun olette menossa esittelyyn niin pyytäkää välittäjältä et asunnon omistaja on paikalla. Silloin saatte kaikki tiedot ja omistajat ovat käyntinne jälkeen myös halukkaita itse esittelemään vaikka uudelleen tai antavat tietoja kohteesta. Näin me ostimme talon ja saimme myyjä pariskunnasta ystäviä joiden puoleen olemme voineet kääntyä jos jotain kysyttävää ilmenee

    • Anonyymi

      Miksi valita ketjuvälittäjä? Ota Kätkänaho.

    • Anonyymi

      Ainakin Open Market Tampere on asetettu konkurssiin 17.4.2020. Kannattaa varoa

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaksikerroksinen yksiö? Osoite on hyvä ja se siinä maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikerroksinen yksiö? Osoite on hyvä ja se siinä maksaa.

        täällä kysely kertoo siitä ettei ole edes asuntoa ja usein vastauksetkin...sori vaan. vaikkakin seinäjoki kuuluu tällähetkellä asuntovelkojen määrissä sinne kärkikastiin


    • Anonyymi

      Asuntoekonomin avaa ovesi - palvelussa asunnon omista on paikalla näytössä päästämässä tutustumaan asuntoon. Kiinteät edulliset välityspalkkiot. Perinteisen välityksen ja itse myynnin välimalli. www.asuntoekonomi.fi

      • Anonyymi

        Asuntoekonomi ei ole viimeiseen 5 vuoteen ainakaan saanut ainuttakaan asuntoa kaupan ja nytkin ne joita niillä on myynnissä on vuoden-parikin olleet myynnissä. Todella kädetöntä palvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntoekonomi ei ole viimeiseen 5 vuoteen ainakaan saanut ainuttakaan asuntoa kaupan ja nytkin ne joita niillä on myynnissä on vuoden-parikin olleet myynnissä. Todella kädetöntä palvelua.

        Asuntoekonomi kannattaa kiertää kaukaa. Niin hyvää asuntoa ei olekaan, että sen tältä ekonomilta ostaisin.


    • Anonyymi

      Jos asunnon hinta on kohdallaan, menee heti. Ei siinä välittäjää tarvita. Kiinteistövälittäjät ovat vain uusavuttomia, kädettömiä varten. Kotijoukkueelle en veisi edes mustin koirankoppia välitettäväksi.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Olen ostanut ja myynyt useamman asunnon viime vuosina.

        Jos muilla aloilla olisi niin surkeaa porukkaa kuin kiinteistövälittäjinä, niin maa olisi nurin!

        Olematon koulutus. Höpö höpö tenteillä saat komean LKV tittelin.. joo, tiedät teoriassa lain, mutta myymisestä et tiedä mitään.

        Maksat oven avaamisesta tuhansia euroja. Kyllä sinä itsekin osaat oven avata kiinnostuneille ja pankissa saa tehtyä kauppakirjan. Valokuvaaja saa kuvat kohteesta, jos et itse niitä saa otettua. Moni saa itsekin paremmat kuin nämä välittäjät.

        Pahimmillaan nämä välittäjät ovat kaupan esteenä, kun eivät välitä tarjouksia, eivät vastaa sähköposteihin jne.

        Ja nyt nämä välittäjät alkaa puolustella tekemisiään. Turhaan. Olen nähnyt homman molemmin puolin pöytää.

        Jos hinta on oikea löytyy ostaakin nopeasti. Jos hinta on väärä ei ostajaa löydy! Välittäjät voi luvata mitä vaan, mutta jos ei kukaan maksa sitä niin kauppaa ei tule.


    • Anonyymi

      Harvalla alalla myyjät on niin vastentahtosia mitään myymään kuin kiinteistönvälityksessä. Luulisi että provikkapalkalla ovat innokkaitakin mutta ei tunnu myyminen kiinnostavan.

    • Anonyymi

      Kotijoukkue ei tarvi itse miettiä mihin myynti rahat käyttää teemme sen puolestasi

    • Anonyymi

      OP Kodista huonot kokemukset.

      • Anonyymi

        Meillä taas hyvät. Kovia myyntimääriä ollut viime vuosina, uskon että on ollut kaupungin suurin asuntomyyjä. Ainakin Urmas perehtyy asiaansa ja sopii ahkerasti näyttöjä, ei moitteen sijaa. Kokeiltu on Kätkänahoa ja Kavereita, huonolla menestyksellä.


      • Anonyymi

        OP Koti haalii paljon kohteita myyntiin mutta asunnot eivät mene kaupaksi. Eivät esittele tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Näkyy kiinteistönvälittäjän homma olevan ”koiran virka”, niin innokkaasti näyttää useat välitysliikkeet mainostavan välittäjäkoiriaan. 😂

    • Anonyymi

      näyttääs moni "lahjakas" välittäjä lyöneen hanskat tiskiin kunei kauppa käy, ja palkkiot on marjanpoimijan liksasta -80pros. Mutta paras välittäjä on jussi joka puita nupisi!

    • Anonyymi

      Miksi Kotijoukkue lopettanut kokonaan vuokra-asuntojen välityksen kun vielä vuosi sitten hallitsi niiden markkinoista yli puolta???

      • Anonyymi

        Tuliko jotain takkua ? En tiiä..


    • Anonyymi

      Kätkänaho.

    • Anonyymi

      Meillä oli keväällä myynnissä kaksio ja meni viikossa kaupaksi. Kätkänaho myi.

    • Anonyymi

      Omien kokemusten perusteella naiset on paljon innokkaampia hoitamaan hommat ja miehet pirun laiskoja. Ja keski-iän ylittäneet myös lahjakkaampia kuin nuoret.

      Nuorilla naisvälittäjillä on uskomus että täytyy pukeutua seksikkäästi ja olla näyttävä somessa niin muulla ei ole väliä. Kaupanteko ei kiinnosta kunhan kaverit luulee että hyvin menee.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe