Kyse ulkoisista peräpukamista, pieniä ovat mutta apua tätä tuskaa! 3 viikon päästä aika kirurgille. Ensinnäkin, pelottaa kun kirurgit on yleensä hemmetin tylyjä ja kovakouraisia. Sekä, kun ei vaadita mitään tyhjennysruljanssia, mitä tällaisella ekalla käynnillä voi edes tehdä? Olen kuullu kauhujuttuja tajuttomista tuskista liittyen peräpukamien poistoon, onko ne kamalat tuskat totta?
Peräpukamia apua!
35
4034
Vastaukset
- Tuskaa luvassa
Pirusti sattuu, olet saanu oikeaa tietoa.
- kokeillut
Kyllähän pukamien kanssa pärjäilee. Pyöräily on kova sana, koska se painaa ne ahtaalle ja pikkuhiljaa ne häviävät. Tietysti terveellinen ja riittävän kuitupitoinen ravinto sekä alkuvaiheessa viilentävät voiteet, kuten tuo AC3 Comfort auttavat.
- jeesss
Syöt liian vähän kuituja ja hedelmiä!!! Ruista naamaan niin p4ska lentää eikä tule pukamia!!!!!!! Kokemuksen rintaäänellä tulloo oikeat tiedot!!!!!! Peräpukamatkin koettuna ;)
- Tuskaa ja pelkoa
No kun syön vain puuroja, keittoja, ruisleipää ja kasvisröhnää, lihaan en ole koskenu vuosiin. Kyllä on kuitua iha helvetisti, et siitä ei taida olla kyse. Anteeksi kun kiroilin, mut pelottaa ihan sairaasti mitä tuleman pitää. Ja nimim. kokeillut, en voi pyöräillä, mulla on reuman takia lonkka pikkasen tohjona.
Siks mut sinne kirurgin kidutettavaks laitetaan, kun olen tehnyt kaik mitä lääkäri on keksinyt, ruokavalio on menny uusiks, liikuntaa lisätty, paino pudonnu. Et mitä voi kirurgi tehdä ulkoisille pukamille, tietääkö kukaan?- ,.llkk
Jos olet vasta menossa arvoitavaksi, niin ei niitä samalla käynnillä leikata. Onko edes varmuudella pelkästään ulkoisia, vaan onko sisäiset pukamat jotka pullistuu ulos? Varmaan vasta harkitaan, että mitä tehdään.
- Tuskaa jne.
No ok, kysyn sit toisella tapaa. Mitä jos tämä kirurgi päättää, jotta pukamat poistetaan. Miten se sit tapahtuu, ulkoisten pukamien poisto? Sitä mä pelkään, että kuolen siihen kipuun. En ole mikään nynny, reumakivut kestän mutta kun olen ymmärtänyt ettei pukamien poiston jälkeen voi edes vessassa tuskitta käydä. Onko näin?
- pukamat lääkkeistä?
Kyllä on näin, tuskat on helvetilliset lievästi ilmaastuna eikä ole hetkellinen kipu ei
- onko hyvä asia?
Jos tuota peräaukon seutua aletaan leikkelemään, niin siihen liittyy aikamoinen tulehdusriski. Onko kukaan kertonut, mitä se tarkoittaa tuon reuman kannalta, siinähän on tulehdusta elimistössä jo muutenkin?
- Leikatut pukamat
Multa on leikattu pariin kertaan pieniä ulkoisia pukamia/ihohelttoja. Ulostaessa eikä sen jälkeen pestessä tuntunut häiritsevää kipua. Viime syksynä leikattiin ulostaessa ulostyöntyvät pukamat perinteisellä isolla leikkauksella. 2 viikkoa oli hyvin kipeä, ei ulostaessa vaan sen jälkeen suihkutellessa. Leikkaus kyllä kannatti ja suosittelen. Pari viikkoa kipua kannattaa kestää kun pääsee vaivoista eroon.
- Tuskaa ja pelkoa
Nimim. Onko hyvä asia, mulla on kattos leukanivelet syöpyneet niin, että olen huomaamattani purrut yhden hampaan kuoliaaksi. Sitä kun juurihoidettiin, niin etukäteen söin antibioottikuurin, just ettei tulehdusta tulis. Mitään ei kannata jättää hoitamatta, mutta varautua pitää. Kiitos näistä, nytpä tiedän jotta helvetin esikartano odottaa. Pelottaa vielä enemmän..
- ulkoisetukset
mulla hirtetty sisäisiä 2kertaa , ihan hyvin meni ehkä parinapv. jouduin ottamaan särkylääkkeen,mutta muuten ei ongelmia.
lisäksi on ulkoiset heltat joista lääkäri sanoi ettei kannata vähällä leikata .
olenkin yrittänyt tulla "heidän" kanssa toimeen.
onko kukaan käynyt yksityisellä poistamassa nykyisellä uudella tekniikalla ,jossa poisto tehdään laaserilla polttamalla
haluaisin kuulla kokemuksia siitä . yritän pärjäillä ulkoisten kanssa niin kauan kun tuo uusi menetelmä yleistyy.
muistaakseni olen jostain lukenut ettei tarvisi edes yhtään sairaslomaan sen jälkeen
- puudutus-
Alue pitäisi puuduttaa ilmanmuuta. Ilman sitä ei kannata tehdä mitään. Lisäksi särkylääkkeet. Mikä toimenpide on kyseessä leikkaaminen vai muu? Yksityinen voi olla parempi kuin kunnallinen jos on varaa. Sen jälkeen se on jonkin aikaa kipeä (muutamia päiviä), lääkäri kertoo kauanko. Sen pitäisi umpeutua. Hoito-ohjeet mukaan. Itse en sitä oikeastaan enää pelkäisi, vaikka ei se aluksi mukava ole. On joskus leikattu persuusta. Ja uudestaankin pitäisi sitten mennä kun on varaa, ne voivat tulla uudelleenkin jos on ummetusta. Luulen että ulkoinen on parempi kuin sisäisen sorkkiminen.
- Tuskaa ja .....
Menen nyt ensin kirurgin arvioitavaksi, ulkoiset pukamat ei ole ältsyn pahat, mutta vuotaa riivatun usein. Sisäisiä on myös, on aiemmin tähystetty mut ei tietoa tehdäänkö niille mitään. Olen siis pelkkää kysymysmerkkiä, siksi täällä tietoja kalastelenkin. Tuolla aiemmin on puhuttu että kovin on kivuliasta toipuminen, niin pikkasen laittaa miettimään, josko jättäis väliin ja kestäis vaan.
- Leikatut pukamat
Todennäköisesti sisäiset pukamat hirtetään. Se toimenpide ei satu. Muutaman päivän on tunne että kakattaa ja hieman pakottaa.
Ulkoiset kannattaa vaatia leikattavaksi. Kokemuksesta sanon että kyllä kaksi viikkoa kannattaa kipua kestää kun kerralla saa peräaukon siistiksi. [email protected]
- Tuskaa ja ....
Että hirtetään, kova on kohtalo. Mutta kun olen kuulut että se hirttosilmukkakin voi irrota, niin otetaanko koko homma sitte uusiksi. Mutta miten tuolla aiemmin, kun joku mainitsi lääkärin sanoneen, ettei niitä ulkoisia kannata vähällä leikata. Onkohan suurikin komplikaatiovaara, vai mikä syynä?
Ja sitten tämä laserleikaus, en ole kuullutkaan että sillä saadaan pukamatkin pois päiviltä. Mitä kokemuksia teillä kirurgeista, mä olen kohdannut vain hyvin ylimieleisä ja kivuista eivät ole välittäneet yhtikäs mitään. Siksikin tämä koko homma pelottaa ihan hirveästi. - Leikatut pukamat
Saattaapa ne kumilenkit (hirttosilmukat) irrotakin jos on kovalla ja joutuu kovin työntämään. Mulle sanottiin ettei ensimmäisenä päivänä sais ulostaa juuri tuon takia. Pitää vaan malttaa olla ponnistamatta. Jos irtoaa, niiin sit vaan toisella kertaa laitetaan uudestaan.
Kun isot ulkoiset pukamat leikataan, niin tulee pitkä sairasloma (3-4 viikkoa). Lieköhän tuon ja jälkikivun takia ei helpolla leikata. Mutta jos vuotaa, on kipua tai hygieniahaitta niin kannattaa vaatia leikkausta. - Tuskaa ja ....
Miten muuten tuo tyhjennys? Kun kävin kolonoskopiassa, piti juoda jotain suolaista litkua, jonka oksensin tunnin päästä. Piti ottaa 2 annosta ja oksensin molemmat. Onko se suolainen liemi ainoa mitä tyhjennykseen määrätään? Eikö ole mitään vaihtoehtoja?
- Leikatut pukamat
Mitään tyhjennystä ei tarvitse tehdä kun peräaukko tutkitaan tai sisäisiä pukamia hirtetään. Tyhjennystä ei tarvi tehdä myöskään ennen ulkoisten pukamien isompaa leikkausta. Normaali kakallakäynti ennen toimenpidettä riittää.
- 23+32
Mulla joskus on tähystyksen yhteydessä hirtetty joitakin peräpukamia, osa niistä oli vaan liian syvällä eikä kaikkia voinut hirttää. Jonkin aikaa meni ilman että verta tuli, mutta pikkuhiljaa sitä on alkanut tulemaan.
Olen pyrkinyt syömään siten, ettei vatsa pääse kovalle. Joskus käytän vielä apuna vesiperäruisketta että saan vatsan kunnolla toimimaan ja olen huomannut tällöin että verta on tullut harvemmin. - Tuskaa .....
No mä olen ruvennu miettimään, josko siirtäis tuota tapaamista kirurgin kanssa, ehkei mun tilanne vielä kovin paha olekaan. Tämä ajatus on kehittynyt näitä kommentteja lukiessa ja olen kovin kiitollinen, että näitä olette jaksaneet kirjoitella. Suomeksi sanottuna on ruvennut pelottamaan ihan pahuksesti.
Tuo ei mitenkän mahdu päähän, kun nimim. "Leikatut pukamat" kertoo, ettei sisäisten pukamien leikkaamisessa olis operaatiota edeltävää tyhjennystä. Onko näin? Miten sieltä kaiken sotkun keskeltä edes löytäis mitään pukamia?- pyrstö ei siedä kylmää
Olen hoitanut joskus kylmällä istumisen jälkeen saatua peräpukamaa suolaisella voilla. Rätti pikkuhousujen sisään, ettei vaatteet likaannu. Apteekin suput tietysti siistimpi tapa. Pitää sanoa, mihin vaivaan pyytää suppoja.
- Leikatut pukamat
Sisäisten pukamien hirttäminen ei ole leikkaus. Pukama imetään imulla putken sisään ja sen juureen napsautetaan kiristävä kumilenkki joka katkaisee pukaman muutaman päivän jälkeen. Toimenpide ei satu yhtään sillä pukamat sijaitsevat alueella jossa ei ole tuntoa. Mitään tyhjennystä ei ole pyydetty tekemään ennen toimenpidettä. Ne pukamat kun sijaitsevat lähellä peräaukkoa jossa ei ole ulostetta eikä peräsuolessa syvällä kakan seassa.
Ulkoiset pukamat ja ne jotka sijaitsevat peräaukon kanavassa ovat eri juttu. Niitä ei voi hirttää vaan ne leikataan. Tähänkään toimenpiteeseen ei tarvinnut tyhjennystä.
Älä peru aikaa! Voiteet ja supot lievittävät hetkellisesti, mutta eivät poista pukamia.
Pienten ulkoisten pukamien jälkeen ei mulle tullut kipuja edes kakatessa eikä pestessä! Sit kun isommat pukamat leikattiin, niin oli sen pari viikkoa kipeä pestessä, mut ei kakatessa kun uloste on pehmeää. Mene rohkeasti kirurgille, ei se ole kuitenkaan niin iso juttu kuin luulet! Ensimmäisellä käynnillä ei tee isompaa ulkoisten pukamien leikkausta, arvioi vaan tilanteen. Sisäiset voi sillä kertaa kyllä hirttää!
Lisätietoa: [email protected] - Tuskaa ja ...
Ei en mä oikeesti uskalla. Siirrän sitä aikaa hieman eteenpäin ja syön särkylääkkeitä. Lääkäri määräs mulle hyvät tropit odotusajaksi. Mä kammoan noita kirurgeja yli kaiken, ne ei välitä potilaan kivuista yhtään.
Mulla on sisäisiä pukamia myös tuolla syvemmällä, ne on jo järkyttävästi hoidetussa tähystyksessä löydetty. Se oli jo itsessään niin kammottava kokemus, että nyt kun olen lukenut täältä muiden kivuliaista toipumisajoista, päätin että varron ja kerään rohkeutta. Uusin just sen kipulääkereseptinkin, niin kyllä tää tästä.- eikannatasiirtää
älä ole vellihousu
ei ole mitään järkeä perua lääkäriin menoa
kirjoitin jo tuolla aiemmin ,hirtto on ihan pikkujuttu.
paripv. särkylääke ,siis vaan yksi ei sen enempää ja lämmin suihku ulostamisen jälkeen. pehmentää peräpään oloa.
visiblin on hyvä pitämään kakan pehmeänä ,jolloin ulostus helppoa.
kun saat ne sisäiset sieltä pois olosi on jo paljon helpompi ja mieti sitten tarviiko ulkoisia leikata
minulla ei ulkoiset vaivaa enää yhtään kun sisäiset poistettiin, 6kpl
- leivätön pöytä
Itse sain rukiista peräpukamia.
Jätin viljat ja ei ole pukamat enään vaivanneet.
Leipä ei pidäkään miestä tiellä?
http://olotila.yle.fi/mina/hyvinvointi/pekka-nieminen-muutti-ruokavalionsa-paleoksi - Tuskaa ja pelkoa
Okei, 23.5 eli ens torstaina on aika polille ja mähän tosiaan menen. Pitäkää peukkuja, pelottaa ihan sairaasti. Meinasin siirtää sitä aikaa, mut ei enää kipulääkkeet riitä, ni tuskin on vaihtoehtoja. Jos musta ei torstain jälkeen kuulu, kuolin sinne polille.
- Leikatut pukamat
No, mites siel polilla tehtiin, mites meni?
- Pastori luttinen
Kuului tuskan parahdus
- Tuskaa ja pelkoa
En jäänyt henkiin, tämä on aloittajan tuskainen haamu. 2 kk pitää jotai lääkettä laittaa, ennenkuin voi edes harkita mitään leikkelemistä. On niin tulehtunut ja ärtynyt tuo persus, ettei lähdetty mitään edes hirttämään. Luojan kiitos otin 800 mg:n buranan ennenku menin. Et toimenpiteet sit vast syksyllä. En päässy tuskistani kertalaakista, jännitys tiivistyy uusiks sitte myöhemmin. Elämäni eka ystävällinen kirurgi, yhtään ei hymyillyt, mut ei myöskään ollu mikään teurastaja. Ihmeitä tapahtuu siis.
- Leikatut pukamat
Olikos sisäisiä, ulkoisia vai molempia pukamia? Mitä suunnitellaan syksyllä tehtävän?
- Tuskaa....
Vain luoja tietää. Sisäisiä oli, pieniä ja ulkoisiin eivät koske ennenkuin alue rauhottuu. Pirunmoinen paine ja pakotus on, jota nyt sen ihmerasvan pitäs helpottaa. Sitä voidetta sekotetaan vain yhdessä apteekissa, täytyy koitaa ehtiä sinne josko sais jotain helpotusta. Konttaamalla kotona etenen, niin sikamaisen karsee kipu. Miten lie hoituu tuo autolla ajaminen apteekkiin..Eilen ei sattunu näin paljoa, ei varmaan se ronkkiminen ollu hyväks.
- Leikatut pukamat
Vie sitten syksyllä hoito loppuun, leikkauta ulkoiset pukamat! Tuon kuvaamasi perusteella ei leikkausta seuraava ulostamisen jälkeinen kipu enää pahempaa ole!
- Hellittävää tuskaa
Kirurgi vaan sanoi, ettei niihin ulkoisiin halua kajota ellei ole ihan pakko. Ymmärrän häntä, en mäkään kenenkään pukamia haluais kopeloida. Kun kysyin, et miksei niitä vois leikata, niin mutisi jotain mmmm. Meneekö noita ulkoisia leikatessa usein jotain pieleen, vai miks niiden leikkaamisesta puhuminen on kuin jumalanpilkkaa. Olen tästä kysyny terveyskeskuksessakin ja kattellaan vaan pisin seiniä eikä vastata.
Hain sen voiteen ja jessus kun ihanaa kun se hirveä paine hellitti. Olin niin ilonen et join puol pulloa viiniä. Ekaa kertaa varmaan vuoteen menin nukkuun ilman tuskia. Outo lääke, kun mukana ei tullu mitään käyttöohjeita tai siis paketin sisällä ei mitään paperia. Onko mitään tietoa, mitä tämä "Diltiazem.hydrochlorid" oikeen on? Apteekissa sen sekottivat ja kun kysyin jotain ohjepaperia, vastasivat et ei ole. Onko nää ulkoiset pukamat joku valtionsalaisuus, kun lääkekin on tämmöinen suuri mysteeri?- Leikatut pukamat
Diltiazem laajentaa peräaukon verisuonia, jolloin alue rauhoittuu, rentoutuu ja kipu helpottaa -peräaukko pääsee paranemaan. Näin minä sen olen ymmärtänyt.
- Leikatut pukamat
En tiedä, miksei haluttais leikata. Kuitenkin leikkauksesta on suuri hyöty. Kannattaa vaan sitkeästi vaatia leikkausta, jos kerran on ulkoiset pukamat. Kyllä ne suostui minultakin leikkaamaan lopulta kun näytin valokuvan miten ponnistaessa tulevat ulos, muulloin eivät näkyneet lääkärin tutkiessa.
Tuo voide on apteekissa tehtävä seos, ei lääketehtaassa. Siksi siitä ei ole ohjetta. Sivuvaikutuksena voi aiheuttaa päänsärkyä, joka tosin laimenee käytön edetessä. Jos tulee tuo päänsärky, niin annosteltavaa määrää kannattaa pienentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee823250Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."362060Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1691840Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?3001383Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki341288Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin911210- 1091206
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711100Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201084- 281061