Möin alkukesästä as.vaunun n. kahden vuoden omistuksen/ käytön lälkeen. Yövyttiin himpin alle 100 yötä. Vaunu oli uusi, keskieurooppalainen kompaktivaunu ja ok vaunu oli. Talvimajottuminen jätettiin väliin, vaan kevätyöpakkasillakin pärjättiin ihan hyvin (n. 15 c).
Keväällä tuli ensimmäinen kokemus siitä, ettei "tää karavaanarihomma olekkaan mukavaa". Kokemus tuli siitä, kun kyllästyttiin katselemaan kaljapullo kourassa pyöriskeleviä karavaanarikoleekoja.
Alko vain vitutta keväällä eräällä karavaanarialueella, että eikö nää vitun karavaanarit osaa muulla tavalla rentoutua, kuin vain sillä supisuomalaisella alkoholinkäytöllä ja litraamisella,(keppana on alkoholijuoma).
Löydettiin mielestämme hyvä karavaanarialu keski-suomesta. Mutta kun oltiin kevättalkoissa siellä, niin eikö se vitun kaljalla läträäminen ollut joka vitun paikassa, sunaa myöten.
Eikö täältä suomesta mistää löydy k.aluetta/ k.alueita, jossa/ joissa oikeasti ne kaljapullot pidetään vain vaunussa,.. siis ei misään näkyvillä.. tai koko alkoholin käyttö ja läträäminen olisi tarpeetonta, ylipäänsä missään tilanteessa.
No, siihen tulokseen päädyttiin, ettei enään haluta katsella lajitovereiden kaljapullojen kanssa pyöriskelyä.
Siis, myytiin vaunu pois.. Siihen se homma loppuikin ja päästiin "hieman vapaammin liikkumaan" (päästiin?!).
Käytiin kesällä, ilman vaunua, pohjoismaat kiertämässä. Majottuminen tapahtui mökeissä, motelleissa ja teltassa. Se oli hyvä kokemus.
Tanskassa käytiin katsastamassa kahta karavaanari-/ leirintäaluetta. Toinen leimaantui jo heti portin tuntumassa kaljapullo-kourassa-pyöriskeliöiden paikaksi ja sinne ei siis menty.
Toinen oli kaljottelusta vapaa, perheystävällinen , ja extra hyvä lapsiperhealue, uima-altaineen päivineen. Sinne siis jäätiin teltalla 2 yöksi. Oli jännä kohdata kaksi ääripäätä,.. oli helppo tunnistaa,.. kumpaan halutaan mennä.
Vaikka viimeinen oli kaliimpi, niin se ei meitä haitannut, sillä laadusta haluamme maksaa.
*Tässä herääkin kysymyt, mistä tunnistat laadukaan karavaanari-alueen?.. ei ole mitenkään vaikeaa vastata ... miettikää vähän.. 2-3 tärkeintä tekiä..
No, nyt kun syksy on tulossa,.. alan taas kaivata vaunuamme. Asuntoauto olisi kyllä parempi vaihtoehto tarpeisiimme. Mutta, kun.. mutta kun ne autot on kalliimpia, ja sit ei olisi varaa pitää kunnollista henkilöautoa. Halvallakin tietty saa vanhoja. Mutta, kun en mitään vanhoja nuhruisia vehkeitä halua. En ainakaan vaunua,..
Saa nähdä, miten tässä käy. Joutuuko ottamaan taas ison lainan saadakseen vaunun/ auton..
.. saas nähdä,.. vaunukin olisi jo valittu.. tinkaaminen kesken ja säästää pitäs viel hetken, sekä vaimo pitäs puhua ympäri.. ; ).
: )
MIKSI aionkaan palata KARAVAANARIKSI?
72
11878
Vastaukset
- Teuvo
Ei susta ole vitun karavaanariksi. Osta mökki Lapualta tai kainuun korvesta.
- Liuhala
Keppanallako sitä karavaanariksi tulaan, HÄH,,,,,,,,
- Lauri
Sinun tapaista palikkaa en itselleni naapuriksi misään karavan-alueella toivoisi. Oletan, että vähintään puolet porukasta toteeaisi samoin.
Ps... koetan käynnistää laajempaa keskustelua ko. aiheest. Toivoisin, ettei karavaanari-harrastus olisi vain juoppojen harrastus. Sellaisessa maineessa se kylläkin näyttää olevan, kun kuuntelee ei-karavaanareiden juttuja.. siis, jotka ovat olleet jossakin tekemisissä karavaanareiden kanssa.
Mielestäni olisi "siivouksen aika" koko yhteisön ja harrastuksen maineen suhteen. - ei keppana miestä tee
Liuhala kirjoitti:
Keppanallako sitä karavaanariksi tulaan, HÄH,,,,,,,,
Hyvä nimi sulle;
Keppana-kaanari
tai, keppanalla kaanariksi.. heh!
- Bee
savuttomia ja päihteettömiä alueita, mutta ne on uskovaisille tarkoitettuja. Tulee mieleen heti parikin.
Mikä sulla siinä oluttelussa niin tökkii? Onko itsellä joku ongelma.... Minua ei kyllä leirintäalueella haittaa pätkääkään se, että ihmiset juovat olutta tai mitä haluaa. En ole kyllä örveltäjiin törmännyt missään... Ihmetyttää vaahtoamisesi.- RAITIS
itse olen kiertänyt alueita ympäri suomen.
Ei tämä kaljoittelu ole kyllä minua häirinnyt.
kukin rentoutuu tavalaan.... ja päänsärkyhän ei ole meidän. Että jos et kestä katsella niin mietippä karkaan ostatko vaunun tai auton........ - Lauri
Kun pari vuotta aikaisemmin hankittiin eka vaunumme. Päätettiin, että jos yhtään alkaa tökkimään ko. homma, niin pistetään vaunu myyntiin.
Mutta ja kun, tykkään karavaanaritouhusta tosi paljon. On harmi, et juopottelu ja tissuttelu pilaa hyvän lajin.
No, oletin kyllä, että ei minua kaljapullojen näkemin ja pienessä sievässä liikkuvat ihmiset paljoa häiritse. Olenhan itsekkin aikanaan paljonkin aikaani niin viettänyt. Minulla se otti ylioteen aikanaan ja meinasi elämä mennä kokonaan sen takia pilalle. Oli tehtävä ratkaisu. Se on vähän niinkuin diabeetikolla ruokavalio. On itse kannettava vastuu, mitä suustaan sisään laitta. Paitsi diabeetes ei ole tunne-elämä sairaus tai sos.ongelma, kuten alkoholismi on.
No, jostain syystä vain alko tosi paljon ottamaan päähän se paikka,.. johon oltiin ensin ihastuttu tosi paljon. Oli talkoot ja kaljaa ja viinaa oli joka paikassa... saunan eteis pöydä täynnä ja vain muutama puteli ns. laksille limua. Siis,.. miksi eivät olisi voineet hankkia vaikka limua.. koko summalla. Mikä vittu meitä suomaaisia riivaa, kun ei ees talkoissa osata olla ilman päihteitä... kun se kuitenkin tuottaa useamille tuskaa ja kärsimystä. Ruuan kera, palan painikeeksi pieni viinin käyttö ok.
Annan vinkin: kokeile olla vuoden tai kaksi täysin ilman alkoholia,.. jos et sitä kaipaa ja selviät sosiaalisista tilanteista selvin päin... olet ok.. jos et.. mieti asiaa uudelleen. Usein riittä jo 4 kk selvittämään asian,.. siis onko alkoholista tullut herrasi vai ei. - Itse todennut
Kun kirjoitit, ettet ole örveltäjiin törmännyt, niin laitan Sinulle ainakin yhden monesta muusta samanlaisesta alueesta vihjeeksi.
SF-Caravan Pirkanmaa ry:n alue Vankkurimännikkö Virroilla on suomen ykkönen örveltäjien suhteen. Paikka on kaunis ja rakennukset isolla rahalla pidetty kunnossa. MUTTA..Isännät ovat niin itseään täynnä olevia pask..... etteivät edes tervetuloa toivota alueelle tuleville. Istuvat vastaanoton edessä, ja seuraavat kaikkien tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, joita voivat sitten myöhemmin ruotia. Alueen VETÄJÄ omistaa puoli valtakuntaa ja varmaankin koko alueen tarvittaessa ja on DIKTAATTORI paikalla.
MUTTA meneppä pe ja la iltana ulos vaunustasi klo 20 jälkeen ja kävele alueella ja talolla, missä on olutbaari ja muita yhteisä tiloja. Ja jos et jaksa örveltämistä kuunneella seuraavaa 7 tuntia, niin mene välillä vaunuusi ja palaa vaunustasi ulos (ei välttämättä tarvitse mennä edes ulos, kuuluu vaunuunkin) klo 02.00-04.00 välisenä aikana. Katso ja paina mieleesi mitä on karavaanarius, örveltämistäkö? En ole absolutisti, otan itsekin joskus, mutta en perseitä olalle. - talvi lintu
Itse todennut kirjoitti:
Kun kirjoitit, ettet ole örveltäjiin törmännyt, niin laitan Sinulle ainakin yhden monesta muusta samanlaisesta alueesta vihjeeksi.
SF-Caravan Pirkanmaa ry:n alue Vankkurimännikkö Virroilla on suomen ykkönen örveltäjien suhteen. Paikka on kaunis ja rakennukset isolla rahalla pidetty kunnossa. MUTTA..Isännät ovat niin itseään täynnä olevia pask..... etteivät edes tervetuloa toivota alueelle tuleville. Istuvat vastaanoton edessä, ja seuraavat kaikkien tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, joita voivat sitten myöhemmin ruotia. Alueen VETÄJÄ omistaa puoli valtakuntaa ja varmaankin koko alueen tarvittaessa ja on DIKTAATTORI paikalla.
MUTTA meneppä pe ja la iltana ulos vaunustasi klo 20 jälkeen ja kävele alueella ja talolla, missä on olutbaari ja muita yhteisä tiloja. Ja jos et jaksa örveltämistä kuunneella seuraavaa 7 tuntia, niin mene välillä vaunuusi ja palaa vaunustasi ulos (ei välttämättä tarvitse mennä edes ulos, kuuluu vaunuunkin) klo 02.00-04.00 välisenä aikana. Katso ja paina mieleesi mitä on karavaanarius, örveltämistäkö? En ole absolutisti, otan itsekin joskus, mutta en perseitä olalle.Monena talvena asunut vaan ei havainnut örveltämistä.Olisko kirjoittajalla henkilö kohtaista kaunaa vetäjiä vastaan?En ole tullut presidentin linnaan vierailulle ja kaivannut kädestä toivotusta.Ei kaikki edessä istujat ole isäntiä,eikä ole kuulunut ruotimistakaan.Puhut isännistä ja vetäjästä omistaja on sfc pirkanmaa ja omistajia muutama tuhat henkeä.
- Asuntoautolla myös caravaanari
talvi lintu kirjoitti:
Monena talvena asunut vaan ei havainnut örveltämistä.Olisko kirjoittajalla henkilö kohtaista kaunaa vetäjiä vastaan?En ole tullut presidentin linnaan vierailulle ja kaivannut kädestä toivotusta.Ei kaikki edessä istujat ole isäntiä,eikä ole kuulunut ruotimistakaan.Puhut isännistä ja vetäjästä omistaja on sfc pirkanmaa ja omistajia muutama tuhat henkeä.
Lueskelin tässä näitä kirjoituksia, olisiko jokaisen syytä miettiä omaa suvaitsevaisuuttaan. Olen itse alkoholin käyttäjä, noin kossupullo ja 10 kaljaa kuluu vuodessa, en siis suurkuluttaja. Jos joku kaljaa juokin leirintäalueilla ja heti portin pielessä, niin ei se tarkoita, että kaikki caravaanarit ovat juoppoja. En ainakaan itseäni koe juopoksi, jos se portinpielessa kaljoitteleva olinkin minä. Mutta totta on, että liian usein olen perheineni leirintäalueilla joutunut öisin heräämään, kun eräät eivät ymmärrä humalassa ollessaan muiden haluavan nukkua yönsä. Haluaisin vielä huomauttaa näille kaljoittelijoille, että oletteko koskaan miettineet missä pienetlapsenne ovat klo 22.00 kun itse olette humalassa. Olen usein nähnyt 5-11 vuotiaita lapsia klo 24.00 harhailemassa pitkin leirintäaluetta.
- suuttunut
Itse todennut kirjoitti:
MUTTA meneppä pe ja la iltana ulos vaunustasi klo 20 jälkeen ja kävele alueella ja talolla, missä on olutbaari ja muita yhteisä tiloja. Ja jos et jaksa örveltämistä kuunneella seuraavaa 7 tuntia, niin mene välillä vaunuusi ja palaa vaunustasi ulos (ei välttämättä tarvitse mennä edes ulos, kuuluu vaunuunkin) klo 02.00-04.00 välisenä aikana. Katso ja paina mieleesi mitä on karavaanarius, örveltämistäkö? En ole absolutisti, otan itsekin joskus, mutta en perseitä olalle.männikkö on suomen hauskin ja viihtyisin paikka mutta ei kyllä sovi tuollaiselle nipottajallle...männikössä osataan sentään pitää hauskaa toisin kuin eräät...ja ehkäpä tuo äskeinen oli vähän liioittelua?!siiitä olen kyllä samaa mieltä että alueen vetäjä ei ole paras mahdollinen....(kausi-paikalla yli 10 v ja en ole kyllä vieläkään kyllästynyt)
- joku
Asuntoautolla myös caravaanari kirjoitti:
Lueskelin tässä näitä kirjoituksia, olisiko jokaisen syytä miettiä omaa suvaitsevaisuuttaan. Olen itse alkoholin käyttäjä, noin kossupullo ja 10 kaljaa kuluu vuodessa, en siis suurkuluttaja. Jos joku kaljaa juokin leirintäalueilla ja heti portin pielessä, niin ei se tarkoita, että kaikki caravaanarit ovat juoppoja. En ainakaan itseäni koe juopoksi, jos se portinpielessa kaljoitteleva olinkin minä. Mutta totta on, että liian usein olen perheineni leirintäalueilla joutunut öisin heräämään, kun eräät eivät ymmärrä humalassa ollessaan muiden haluavan nukkua yönsä. Haluaisin vielä huomauttaa näille kaljoittelijoille, että oletteko koskaan miettineet missä pienetlapsenne ovat klo 22.00 kun itse olette humalassa. Olen usein nähnyt 5-11 vuotiaita lapsia klo 24.00 harhailemassa pitkin leirintäaluetta.
eiköhän niitä lapsia näe tuohon aikaan pihalla myös muuallakin....
- tynnyrissä
Lauri kirjoitti:
Kun pari vuotta aikaisemmin hankittiin eka vaunumme. Päätettiin, että jos yhtään alkaa tökkimään ko. homma, niin pistetään vaunu myyntiin.
Mutta ja kun, tykkään karavaanaritouhusta tosi paljon. On harmi, et juopottelu ja tissuttelu pilaa hyvän lajin.
No, oletin kyllä, että ei minua kaljapullojen näkemin ja pienessä sievässä liikkuvat ihmiset paljoa häiritse. Olenhan itsekkin aikanaan paljonkin aikaani niin viettänyt. Minulla se otti ylioteen aikanaan ja meinasi elämä mennä kokonaan sen takia pilalle. Oli tehtävä ratkaisu. Se on vähän niinkuin diabeetikolla ruokavalio. On itse kannettava vastuu, mitä suustaan sisään laitta. Paitsi diabeetes ei ole tunne-elämä sairaus tai sos.ongelma, kuten alkoholismi on.
No, jostain syystä vain alko tosi paljon ottamaan päähän se paikka,.. johon oltiin ensin ihastuttu tosi paljon. Oli talkoot ja kaljaa ja viinaa oli joka paikassa... saunan eteis pöydä täynnä ja vain muutama puteli ns. laksille limua. Siis,.. miksi eivät olisi voineet hankkia vaikka limua.. koko summalla. Mikä vittu meitä suomaaisia riivaa, kun ei ees talkoissa osata olla ilman päihteitä... kun se kuitenkin tuottaa useamille tuskaa ja kärsimystä. Ruuan kera, palan painikeeksi pieni viinin käyttö ok.
Annan vinkin: kokeile olla vuoden tai kaksi täysin ilman alkoholia,.. jos et sitä kaipaa ja selviät sosiaalisista tilanteista selvin päin... olet ok.. jos et.. mieti asiaa uudelleen. Usein riittä jo 4 kk selvittämään asian,.. siis onko alkoholista tullut herrasi vai ei.Talkoisiin on kautta maailman sivu kuulunut talkoojuomat.
Jos ottaa pari kaljaa talkoissa niin tuskin kenestäkään tulee alkoholistia. Toki jotkut ovat jo valmiiksi kännissä ja esiintyvät lyukumääräänsä suuremmalla äänellä aiheuttaen pahennusta. Mutta ei pidä yleistää.
Suuri enemmistö syö ja juo ihan asiallisesti
- Liuhala
Tuon keppanan tisstelu ja löpisijät minuakin kismitti aikoinaan kun kävin SF-C alueilla, vaikka itse käytän alkoholia silloin tällöin, mutta noita kaikki tietäviä numeroituja juoppoja ei joka viikonloppu jaksa katella puhumattakaan kuunnella. Nykyisin käyn ainoastaan yksityisillä tai metsähallituksen ylläpitämillä leirintäalueilla, niillä olemme viihtyneen, näillä alueilla on karavaanarit paljon aktiivisempaa harrastamaa erilaisia harrastuksia ja se alkoholin lutraaminen vähäistä ei ainakaan sellaista örveltämistä mitä se on SF-C alueilla.
- Lauri
Kiitos hyvästä vinkistä. Kunhan hankitaan se seuraava vaunu tai as.auto, niin varmaankin käydään tutustumassa niihin metsähallituksen leirintäalueisiin. Mm. Lomaliitollakin on muutamia ok alueita. Niissä on ravintolatoiminta pidetty ammatillisesti erillään leirintäalueesta.
Eletään aika jännää aikaa, kun ei viel tiedä hankitaanko ylipäätä as.autoa vai vaunua. As.auto saa olla 23th.e - 37th.e (vaihtoon annetaan nykyinen n. 20 th.e vaihtoarvoltaan oleva diesel-farkku, jolla vedetty vaunua alle 1000km).
Vaunu jos valitaan, niin se voi maksaa n. 7th.e - 17th.e, ja omapainoltaan 750-1200km (siis haitaria on).
- Streco
Olemme kummastelleet samaa surkimustouhua kuin Laurikin. Onko todella Suomessa romahtanut näin säälittävälle tasolle reppanamaiseksi vapaa-ajan vietto?
Tuo räkäposkisien "vaanarisankarien" joukkio on rajannut käyntikohteistamme valtaosan pois.
Valitettavasti niiden joukossa on monia vain kerhon jäsenille avoimia kohteita - savusaunoja!
Kyllä olemme löytäneet paikkoja, joissa todella viihtyy ja tapaa kivoja kanssamatkailijoita. Onneksi sellaisia vielä on.
Tosin hyvistäkin paikoista jokunen tipahti vuosien varrella kun alkoivat siellä semmosen juottolahomman kaljan merkeissä ja sinne örveltäjien sekaan ei enää ole asiaa kuin kylän repuusijoukolla.
Vaunuilu oli meilläkin lähes katkolla, mutta jatkamme. Yx mahdollisuus ois jossakin vaiheessa ehkä retket ulkomaille??? Mene ja tiedä...
Hieno lukea, että alottajan kaltaisia terveellä järjellä ja moraalilla varustettuja vaunuilijoita vielä löytyy kaikenlaisen häpeällisen ranttaliretkuilun vallatessa yhä enenevässä määrin karavaanaritkin ansaitsemaansa häpeään ja yleiseen paheksuntaan.- Lauri
Niin, olipas mukava lukea palauteesi, noiten kaikkien enemmän tai vähemmän a-ongelmaisten karavaanareitten jälkeen.
Eräs naapurikin, joka myös karavaanari, toteaa aina silloin tällöin, että pitää jättää taas vaunuilu väliin joksikin aikaa, kun ei kunto kestä. Naamasta näkee, kun kamu ollut vähänkään pidempään vaunullaan. Naama kirjava ja turvoksissa.
Kertoo vain lopulta ja jossain vaiheessa, ettei osaa olla pois "vaunulta" = juopottelemasta siis.
Kerroppas ne enemmän raitiit karavan-alueet.. pistä vaik sp.nä:
[email protected]
- Sari
Osta matkailuauto et takulla kadu ostostasi. Uskallan nimittäin kokemuksesta väittää, että matkailuautolla liikkuvat eivät ole samalla tavalla "juoppoja" kuin vaunulla liikkuvat.
- Lauri
Totta varmaankin, et as.autoilijat "reipaampia" elämän-asenteissaan ja varmaankin aktiivisempi kaikin puolin, ver. vaunuilioihin.
Jotenkin vain alan sydämmeltäni palaa.. siis kääntyä as.autoilun puolelle. Joudun vain ottamaan pikkuautoksi jonkun kuppasen kauppakassin. Mutta sopivankokoisella as.autolla sujuu kait moni kauppareissukin, sekä vaikka muutaman kymmenen km.n työmatkakin.
Tää on jännää. Järkevintä olisi varmaankin ostaa n. 3 v. vanha as.auto, jolla ajettu alle 100th.km. Mutta, mistä sellasen helmen löytäisi?
Katsotaan nyt,.. vai siirrytäänkö kokonaan "etelänmatka" ja kesä-telttailulinjalle.
jännää... heh! : )) - Asuntoautoilija
Lauri kirjoitti:
Totta varmaankin, et as.autoilijat "reipaampia" elämän-asenteissaan ja varmaankin aktiivisempi kaikin puolin, ver. vaunuilioihin.
Jotenkin vain alan sydämmeltäni palaa.. siis kääntyä as.autoilun puolelle. Joudun vain ottamaan pikkuautoksi jonkun kuppasen kauppakassin. Mutta sopivankokoisella as.autolla sujuu kait moni kauppareissukin, sekä vaikka muutaman kymmenen km.n työmatkakin.
Tää on jännää. Järkevintä olisi varmaankin ostaa n. 3 v. vanha as.auto, jolla ajettu alle 100th.km. Mutta, mistä sellasen helmen löytäisi?
Katsotaan nyt,.. vai siirrytäänkö kokonaan "etelänmatka" ja kesä-telttailulinjalle.
jännää... heh! : ))Olen itsekkin välillä ihmetellyt tuota alkoholin kanssa lutraamista ja todennut, että se ei kuulu meidän perheen harrastuksiin.
Ikävää oli toissa viikonloppuna katsoa leirintäalueella kaljankittaamista , saati sitten kuunnella.
Niin se meilläkin on, vaatimattomampi auto jokapäiväisessä käytössä ja hienompi peli sitten reissussa. Se on valinta kysymys;=)
Laittakaa ihmeessä rauhallisten alueiden tietoja palstalle, kiinnostaa varmasti muitakin! - Lauri
Asuntoautoilija kirjoitti:
Olen itsekkin välillä ihmetellyt tuota alkoholin kanssa lutraamista ja todennut, että se ei kuulu meidän perheen harrastuksiin.
Ikävää oli toissa viikonloppuna katsoa leirintäalueella kaljankittaamista , saati sitten kuunnella.
Niin se meilläkin on, vaatimattomampi auto jokapäiväisessä käytössä ja hienompi peli sitten reissussa. Se on valinta kysymys;=)
Laittakaa ihmeessä rauhallisten alueiden tietoja palstalle, kiinnostaa varmasti muitakin!Hyvä, hyvä,.. näin se keskustelu etenee, terveellä tahdilla. Kiitos sinullekkin.
Päässä jo kihisee ajatuksia, että miten aijon rahoittaa tulevan as.autoni ja ottaako vaimo taas eron, kun menen ja hankin "taas" ..jotain isoa sekä älytöntä ja "mihin meillä ei ole varaa".
Vaunun hankinnassa kävi niin,.. lopulta hän oli tyytyväinen ratkaisuuni, kunhan se kuulemma jää vain viimeiseksi.. laatuaan..
Heh,.. mahtaa se vmo.lta naama revetä, kun köröttelen sit joskus silla "helvetin isolla" as.autolla pihaan....
Joo,.. järki käteen. Kyl asiat järjestyy, jos niin on tarkoitettu. - Toivo
Lauri kirjoitti:
Hyvä, hyvä,.. näin se keskustelu etenee, terveellä tahdilla. Kiitos sinullekkin.
Päässä jo kihisee ajatuksia, että miten aijon rahoittaa tulevan as.autoni ja ottaako vaimo taas eron, kun menen ja hankin "taas" ..jotain isoa sekä älytöntä ja "mihin meillä ei ole varaa".
Vaunun hankinnassa kävi niin,.. lopulta hän oli tyytyväinen ratkaisuuni, kunhan se kuulemma jää vain viimeiseksi.. laatuaan..
Heh,.. mahtaa se vmo.lta naama revetä, kun köröttelen sit joskus silla "helvetin isolla" as.autolla pihaan....
Joo,.. järki käteen. Kyl asiat järjestyy, jos niin on tarkoitettu.Tee "taas mitän älytöntä" ota lääkkesi ajoissa ja kato telkkaria ja käy etelässä joka toinen vuosi. Kyllä se sinulle ja entiselle vaimollesi riittää.
- Juselius
Lauri kirjoitti:
Hyvä, hyvä,.. näin se keskustelu etenee, terveellä tahdilla. Kiitos sinullekkin.
Joo,.. järki käteen. Kyl asiat järjestyy, jos niin on tarkoitettu.Matkailuauton hankinnassa kannattaa olla nöyrä ja ovela, käsittele vaimoasi niin että hän haluaa välttämättä ostaa matkailuauton etkä sinä. Itse siinä hieman vastusteluasi, naisen logiikka alkaa toimia juuri niin kuin halusit. Meillä tämä on toiminut aina, ja on se matkailuauto rouvan nimissä, koska enhän minä nyt tuollaiseen rahojani tuhlaa.
- Juselius
Toivo kirjoitti:
Tee "taas mitän älytöntä" ota lääkkesi ajoissa ja kato telkkaria ja käy etelässä joka toinen vuosi. Kyllä se sinulle ja entiselle vaimollesi riittää.
Sinulta otettiin tuo pakkopaita liian aikaisin pois, laitetaan se nyt takaisin.
- Lauri
Juselius kirjoitti:
Matkailuauton hankinnassa kannattaa olla nöyrä ja ovela, käsittele vaimoasi niin että hän haluaa välttämättä ostaa matkailuauton etkä sinä. Itse siinä hieman vastusteluasi, naisen logiikka alkaa toimia juuri niin kuin halusit. Meillä tämä on toiminut aina, ja on se matkailuauto rouvan nimissä, koska enhän minä nyt tuollaiseen rahojani tuhlaa.
Kiitos hyvästä neuvosta. Olen jo huomannut, kuinka vaimon katse kirkastuu heti, kun as.vaunun tai auton hankinnasta ja siihen liittyvistä pohdiskeluistani kerron. En tietekää sellasta hanki.. siis autoa, koska ei oo varaa, vaunu on jo pois suljettu vaihtoehto... vaikka me yhessä sitä halutaankin.. jne,..
Kyl nää asiat järjestyy.. pitää vain koeajolle saada muutama auto,,.. ja todeta.. että olishan se kiva... mutta kun...ei me tällästä kyllä hankita... mietitään.. jne..
kiitos viel.. ; ) - edelliseen
Näin olen myös havainnut.
- Columbo
Lauri kirjoitti:
Kiitos hyvästä neuvosta. Olen jo huomannut, kuinka vaimon katse kirkastuu heti, kun as.vaunun tai auton hankinnasta ja siihen liittyvistä pohdiskeluistani kerron. En tietekää sellasta hanki.. siis autoa, koska ei oo varaa, vaunu on jo pois suljettu vaihtoehto... vaikka me yhessä sitä halutaankin.. jne,..
Kyl nää asiat järjestyy.. pitää vain koeajolle saada muutama auto,,.. ja todeta.. että olishan se kiva... mutta kun...ei me tällästä kyllä hankita... mietitään.. jne..
kiitos viel.. ; )Nyt taitaa jo olla Laurikin ottanut hieman.
kirjoituksista päätellen.... - Lauri
Columbo kirjoitti:
Nyt taitaa jo olla Laurikin ottanut hieman.
kirjoituksista päätellen....Ei ole tarvetta käyttää alkoholia. Varsinkin kun osaan selvinpäinkin "sekoilla",... irroitella tai pitää hauskaa, olla "vähemmän kontrolli päällä".
Hauska kuulla, et koit minun ottaneen jotain.
Joskus oon kapakassakin kuullut, kun kotiinlähtiessäni olen auton avaimia kaivanut esille.. ja kertonut ajelevani kotiin, että... "aijotko kännissä ajaa, älä nyt semmosta mee tekemään".
On sa vaan käsittämätöntä, kun ns. enemmän "vain alkoholin avulla reunoutuvat" ihmiset eivä voi kuvitellakaan, että selvin päinkin voi olla ihan oikeesti rento meininki ja todella hauskaa.
Toi sun toteamus taitaamennä just siihen katekoriaan. Väsyneenä,.. kirjoittelen/ saatan puhua.. "hassuja". Mut selvinpäin, ainakin kemiallisessa mielessä.
Kiitos palauteesta. - nainen ja logiikka
Lauri kirjoitti:
kiitos viel.. ; )Aiheesta "naisen logiikka", tuli jotenkin tuttu olo, juuri noinhan se kaupanteko menee. Ensin alkaa alustus mitä vikoja vanhassa on ja sen jälkeen kerrotaan mitä uutuuksia on markkinoilla. Käydään näyttelyissä, messuilla ja muuten vain pyörähdetään samalla kun haetaan uutta kaasupulloa. Meillä on ollut aikoinaan vaunu ja nykyisin matkailuauto minun nimissä. Pakko myöntää, että jos minun kaupanteosta olisi ollut kysymys, en olisi taatusti moisia koskaan ymmärtänyt ostaa. Meillä on taas autokuume alkanut nousta ja joskus on ihan hauskaakin tämä kissa-hiiri leikkiä. Katsotaan hellittääkö tämä kuume talven aikana vai... Oikein hauskaa syksyä sinulle ja perheellesi!
- Yön-yli
edelliseen kirjoitti:
Näin olen myös havainnut.
Matkailuautolla liikkuvat karavaanarit ovat yleensä aktiiviharrastajia monissa eri harrastuksissa. Karavaaniharrastus on vain lisäharrastus toisten harrastuksien lepo ja yöpymispaikan saamiseksi sinne missä sitä muuten ei olisi tarjolla.
- Lauri
nainen ja logiikka kirjoitti:
Aiheesta "naisen logiikka", tuli jotenkin tuttu olo, juuri noinhan se kaupanteko menee. Ensin alkaa alustus mitä vikoja vanhassa on ja sen jälkeen kerrotaan mitä uutuuksia on markkinoilla. Käydään näyttelyissä, messuilla ja muuten vain pyörähdetään samalla kun haetaan uutta kaasupulloa. Meillä on ollut aikoinaan vaunu ja nykyisin matkailuauto minun nimissä. Pakko myöntää, että jos minun kaupanteosta olisi ollut kysymys, en olisi taatusti moisia koskaan ymmärtänyt ostaa. Meillä on taas autokuume alkanut nousta ja joskus on ihan hauskaakin tämä kissa-hiiri leikkiä. Katsotaan hellittääkö tämä kuume talven aikana vai... Oikein hauskaa syksyä sinulle ja perheellesi!
Kiitos vain ja mielenkiintoista auto-kuume-syksyä/ talvea toivotan sinulla nyt.
Täytyy vain yrittää pitää pää kylmänä... kun yksin joudun valinnan tod. näkösesti tekemään ja tuomaan vain näytille vaihtoehdot.
- tiedä
Onko kielenkäyttösi paheksuttavampaa kun olusen nauttiminen.
- Lauri
Kielenkäytöstä tai puheesta ei ole kukan kuollut tai hulluksi tullut,.. alkoholin käytöstä kylläkin on ja moni onkin. Turha kieltää sitä tosiasiaa. Onhan se tosi asia, että ampiaispesään olen näköjään sohaissut.. siis keskustelualoite on ollut aiheellinen.. Toivon muittenkin tekevän vastaavia keskustelualoiteita.
Minua ei tällä haavaa enään huvita keskustella a-ongelmaisten kanssa. Menkää A-klinikalle hoitoon tai AA-ryhmiin.. jne... Antakaa tavallisten ihmisten ja tavallisten perheitten elää rauhassa ja älkää häiritkö pulloleikkienne kanssa meitä/ heitä. Luulisi moiset leikit jääneen puperteetti-ikäisille.. ja n. parikymppisille. Mutta aikuiset ihmiset... höh... menkää keski-eurooppaa opiskelemaan terveempiä.. alkoholinkäyttömalleja..
Siis,.. älkää häiritkö.. norm. elämää ja vapaa-aikaa viettäviä perhekuntia.. - markus
Lauri kirjoitti:
Kielenkäytöstä tai puheesta ei ole kukan kuollut tai hulluksi tullut,.. alkoholin käytöstä kylläkin on ja moni onkin. Turha kieltää sitä tosiasiaa. Onhan se tosi asia, että ampiaispesään olen näköjään sohaissut.. siis keskustelualoite on ollut aiheellinen.. Toivon muittenkin tekevän vastaavia keskustelualoiteita.
Minua ei tällä haavaa enään huvita keskustella a-ongelmaisten kanssa. Menkää A-klinikalle hoitoon tai AA-ryhmiin.. jne... Antakaa tavallisten ihmisten ja tavallisten perheitten elää rauhassa ja älkää häiritkö pulloleikkienne kanssa meitä/ heitä. Luulisi moiset leikit jääneen puperteetti-ikäisille.. ja n. parikymppisille. Mutta aikuiset ihmiset... höh... menkää keski-eurooppaa opiskelemaan terveempiä.. alkoholinkäyttömalleja..
Siis,.. älkää häiritkö.. norm. elämää ja vapaa-aikaa viettäviä perhekuntia..Ei örveltäminen joissain paikoissa näihin kirjoituksiin lopu. Itse ne paikat on valittava minne menee. Ettei nyt olisi Laurille päässyt käymään niin, että on nostanut itsensä vähän lähemmäksi paavia. Näin yleensä tapahtuu myös tupakanpolton "lopettaneille" jo viikon kuluttua. He eivät enää ymmärrä ihmisiä jotka tupakoivat. Itse örveltämisestä puhut kyllä asiaa, mutta moralisoinnin määrä hieman huvittaa.
- Huh Huh !
markus kirjoitti:
Ei örveltäminen joissain paikoissa näihin kirjoituksiin lopu. Itse ne paikat on valittava minne menee. Ettei nyt olisi Laurille päässyt käymään niin, että on nostanut itsensä vähän lähemmäksi paavia. Näin yleensä tapahtuu myös tupakanpolton "lopettaneille" jo viikon kuluttua. He eivät enää ymmärrä ihmisiä jotka tupakoivat. Itse örveltämisestä puhut kyllä asiaa, mutta moralisoinnin määrä hieman huvittaa.
Turha moralisointi ei ole hyvä asia.
Mutta jos ruvetaan moralisoimaan esim. sitä, että onnistuneesti tupakoinnin lopettaneet ovat herkkiä tupakan savulle lopettamisen jälkeen, niin silloin mennään minusta jo moralisoinnissa uusiin sfääreihin.
Tietysti ovat herkkiä ja ovat syystäkin, eikä kellään pitäisi olla minkäänlaista syytä arvostella. EI EI EI EI.
Kyllä se edelleen on sen verran vaikeaa olla tupakan savussa vaikka on lopettanut jo 15 vuotta sitten. Työnnä se norttisi vaikka sellaiseen paikkaan minne aurinko ei paista, jos joku tupakanpolton lopettanut on lähellä, mutta älä moralisoi. Lopettaminen on nimittäin kunniakas ja isänmaallinen teko.
Tupakkaa polttavat vain SIAT. (SIIS IHMISSIAT, sorry oikeat possut, te ootte sulosia) - Lauri
markus kirjoitti:
Ei örveltäminen joissain paikoissa näihin kirjoituksiin lopu. Itse ne paikat on valittava minne menee. Ettei nyt olisi Laurille päässyt käymään niin, että on nostanut itsensä vähän lähemmäksi paavia. Näin yleensä tapahtuu myös tupakanpolton "lopettaneille" jo viikon kuluttua. He eivät enää ymmärrä ihmisiä jotka tupakoivat. Itse örveltämisestä puhut kyllä asiaa, mutta moralisoinnin määrä hieman huvittaa.
Kyse ei ole moraalisesta näkökulmasta tai asiasta. Niitä moraalisiakin ongelmia saatta tulla.. kun alkoholia.. käyttää.
Paitsi, itse en tarvitse alkoholia,.. jos mieli tekee poiketa kaidalta tieltä.. moraalista, jne.. Kun on vappa tahto,.. tahto siis ei kunigas-alkoholilla.
Alkoholismi on sairaus, tai sairauden kaltainen tila. Siis, ei moraalinen ongelma.
Kokeileppas olla vuosi tai pari ilman päihteitä (alkoholia),.. ja katsele mailmaa siltä kulmalta, ja niin, että voit jakaa kokemustasi samoin elävien kanssa. Sitten ehkä saatat edes osittain ymmärtää näkökulmaani/ näkökumaamme.
Liiallisesta, (humalahakuisesta tai tissuttelevasta) alkoholinkäytöstä kärsivät eniten nimenomaan lapsiperheet, lapset. - markus
Lauri kirjoitti:
Kyse ei ole moraalisesta näkökulmasta tai asiasta. Niitä moraalisiakin ongelmia saatta tulla.. kun alkoholia.. käyttää.
Paitsi, itse en tarvitse alkoholia,.. jos mieli tekee poiketa kaidalta tieltä.. moraalista, jne.. Kun on vappa tahto,.. tahto siis ei kunigas-alkoholilla.
Alkoholismi on sairaus, tai sairauden kaltainen tila. Siis, ei moraalinen ongelma.
Kokeileppas olla vuosi tai pari ilman päihteitä (alkoholia),.. ja katsele mailmaa siltä kulmalta, ja niin, että voit jakaa kokemustasi samoin elävien kanssa. Sitten ehkä saatat edes osittain ymmärtää näkökulmaani/ näkökumaamme.
Liiallisesta, (humalahakuisesta tai tissuttelevasta) alkoholinkäytöstä kärsivät eniten nimenomaan lapsiperheet, lapset.Tuosta sen jeesustelun nyt näkee kun kirjoitit: Itse en tarvitse alkoholia.. jos mieli poiketa kaidalta tieltä jne.
Tarvitse ja tarvitse. Kuka sitä nimenomaan TARVITSEE. Se on nautintoaine parhaimmillaan. Näyttää siltä, että paheksut kaikkea joka vähänkään liittyy alkoholiin. Alkoholistit tarvitsevat alkoholia se on selvä. Ovatko kaikki alkoholisteja jotka vaunullaan janoonsa juovat muutaman oluen ja nauttivat perhekeskeisesti ruoan kanssa viiniä. Enkä aio kokeilla paria vuotta ilman alkoholia. Haluan nähdä mailmaa monesta näkökulmasta, sinusta siinä poiketen. Vielä kerran. Örvellysasiassa olen kanssasi samaa mieltä. - Lauri
markus kirjoitti:
Tuosta sen jeesustelun nyt näkee kun kirjoitit: Itse en tarvitse alkoholia.. jos mieli poiketa kaidalta tieltä jne.
Tarvitse ja tarvitse. Kuka sitä nimenomaan TARVITSEE. Se on nautintoaine parhaimmillaan. Näyttää siltä, että paheksut kaikkea joka vähänkään liittyy alkoholiin. Alkoholistit tarvitsevat alkoholia se on selvä. Ovatko kaikki alkoholisteja jotka vaunullaan janoonsa juovat muutaman oluen ja nauttivat perhekeskeisesti ruoan kanssa viiniä. Enkä aio kokeilla paria vuotta ilman alkoholia. Haluan nähdä mailmaa monesta näkökulmasta, sinusta siinä poiketen. Vielä kerran. Örvellysasiassa olen kanssasi samaa mieltä.Kyllä se vain niin on, että paras janojuoma on puhdas vesi tai vissyvesi- yms valmisteet.
Ainakin sn. suomalaisille, .. valtaosin, (alkoholin käytön haitat/ sairaudet/ kuolemat.. jne).
Heh,.. oot hauska,.. kun kertomani asia käänttyi ylösalaisin: Siis, minä en tarvitse mitään "tekosyytä" (estojen poistajana, tunnelman nostajana), alkoholin käyttöön.
Toisaalta,.. kieltämättä, olen samaa mieltä, että alkoholi on vertaansa vailla oleva nautintoaine. Nimenomaan se on nautintoaine. Ja hyvin monelle se on muodostunut tärkeimmäksi nautinnon antajaksi, myös "ahdistuksen karkoitus"- lääkkeeksi, kuten laulussakin sanotaan.
Mutta, ja kun,.. me (vitun tai helvetin.. yms.) suomalaiset emme vain näköjään osaa sitä alkoholia käyttää niin, etteikö siitä olisi jotain haittaa, häiriötä ympäristölle.. jne.
Jopa pidetään "outolintuna" ihmistä, joka ei käytä "seurassa" alkoholia, .. se ahdistaa niitä, jotka ottaavat sen 2 - 100 kaljaa.. se näyttää ahdistavan tosi paljon, vaikka sanoovatkin, ettei se häiritse,.. Ja kuitenkin kysyvät, että häiritseekö. (Jos herää kysymys, "häiritseekö" se, niin silloin se yleensä jo on häiritsevää).
Ei keskieurooppalainen edes mieti tuollaista.. kun siitä ei ole mitää haittaa hidän keskuudessaan eikä se ole asia eikä mikään, jos joku juo ruuan kanssa viinin tai kaksi..tai ei juo alkoholia ollenkaan..(viiniä).
Kuten huomaan, olemme melkoisen moniulotteisen asian kanssa tekemisissä. Osuutensa asioiden kulkuun historialla. Kun katsotaan vaikkapa kiltolain aikoihin. Miksi alkoholille annettiin niin suuri merkitys.. ? Miten nämä asiat on 50 vuoden kuluttua. ... - Älkää olutta janoon !
markus kirjoitti:
Tuosta sen jeesustelun nyt näkee kun kirjoitit: Itse en tarvitse alkoholia.. jos mieli poiketa kaidalta tieltä jne.
Tarvitse ja tarvitse. Kuka sitä nimenomaan TARVITSEE. Se on nautintoaine parhaimmillaan. Näyttää siltä, että paheksut kaikkea joka vähänkään liittyy alkoholiin. Alkoholistit tarvitsevat alkoholia se on selvä. Ovatko kaikki alkoholisteja jotka vaunullaan janoonsa juovat muutaman oluen ja nauttivat perhekeskeisesti ruoan kanssa viiniä. Enkä aio kokeilla paria vuotta ilman alkoholia. Haluan nähdä mailmaa monesta näkökulmasta, sinusta siinä poiketen. Vielä kerran. Örvellysasiassa olen kanssasi samaa mieltä.En nyt halua puuttua siihen saako vaunulla juoda olutta tai viiniä. Oikaisen vaan edellisessä kirjoituksessa olevan väärän tiedon.
Mutta jos Suomessa vielä on ihmisiä, jotka oikeasti kuvittelevat, että alkoholipitoisten juomien juonti (esim. olut)vähentäisi janoa tai janon tunnetta. Niin tässä on faktaa.
Alkoholi on ns. diureetti eli virtsaneritystä lisäävä aine. Siis mikäli alkoholipitoista juomaa juodaan janoon, siis nesteen vähyyteen elimistössä, lisätään vain janon tunnetta ja kuivatetaan elimistöä yhä lisää.
SIIS VIELÄ KERRAN, OLUTTA EI VOI SUOSITELLA JANON SAMMUTUKSEEN, vettä, limsaa, urheilujuomaa kotikaljaakyllä , mutta ei olutta. - markus
Lauri kirjoitti:
Kyllä se vain niin on, että paras janojuoma on puhdas vesi tai vissyvesi- yms valmisteet.
Ainakin sn. suomalaisille, .. valtaosin, (alkoholin käytön haitat/ sairaudet/ kuolemat.. jne).
Heh,.. oot hauska,.. kun kertomani asia käänttyi ylösalaisin: Siis, minä en tarvitse mitään "tekosyytä" (estojen poistajana, tunnelman nostajana), alkoholin käyttöön.
Toisaalta,.. kieltämättä, olen samaa mieltä, että alkoholi on vertaansa vailla oleva nautintoaine. Nimenomaan se on nautintoaine. Ja hyvin monelle se on muodostunut tärkeimmäksi nautinnon antajaksi, myös "ahdistuksen karkoitus"- lääkkeeksi, kuten laulussakin sanotaan.
Mutta, ja kun,.. me (vitun tai helvetin.. yms.) suomalaiset emme vain näköjään osaa sitä alkoholia käyttää niin, etteikö siitä olisi jotain haittaa, häiriötä ympäristölle.. jne.
Jopa pidetään "outolintuna" ihmistä, joka ei käytä "seurassa" alkoholia, .. se ahdistaa niitä, jotka ottaavat sen 2 - 100 kaljaa.. se näyttää ahdistavan tosi paljon, vaikka sanoovatkin, ettei se häiritse,.. Ja kuitenkin kysyvät, että häiritseekö. (Jos herää kysymys, "häiritseekö" se, niin silloin se yleensä jo on häiritsevää).
Ei keskieurooppalainen edes mieti tuollaista.. kun siitä ei ole mitää haittaa hidän keskuudessaan eikä se ole asia eikä mikään, jos joku juo ruuan kanssa viinin tai kaksi..tai ei juo alkoholia ollenkaan..(viiniä).
Kuten huomaan, olemme melkoisen moniulotteisen asian kanssa tekemisissä. Osuutensa asioiden kulkuun historialla. Kun katsotaan vaikkapa kiltolain aikoihin. Miksi alkoholille annettiin niin suuri merkitys.. ? Miten nämä asiat on 50 vuoden kuluttua. ...Katson saaneeni tarpeekseni asenteestasi ja kielenkäytöstäsi.
Ole vitun tai helvetin suomalainen, minä en ole. - Lauri
markus kirjoitti:
Katson saaneeni tarpeekseni asenteestasi ja kielenkäytöstäsi.
Ole vitun tai helvetin suomalainen, minä en ole.Eihän näitä juttuja oo mikään pakko lukea tai ees vastata näihin.
Olen kieltämättä kielenkäytössäni joskus ronskinlainen, enkä siihenkään tarvitse viinaa,, alkoholia. On se vain niin, että monesti "suomalaiset" tarvitseva muutaman ryypyn kyetäkseen pieksämään suuttaan oikein kunnolla, ja toisilta se käy selvänä ja kännissä,.. toisilta vain pientä suunpieksentää, ilman viinaa.... kuten minulta.
Rauhaa sielullesi !
t. L... - Sivusta seuraaja
Lauri kirjoitti:
Eihän näitä juttuja oo mikään pakko lukea tai ees vastata näihin.
Olen kieltämättä kielenkäytössäni joskus ronskinlainen, enkä siihenkään tarvitse viinaa,, alkoholia. On se vain niin, että monesti "suomalaiset" tarvitseva muutaman ryypyn kyetäkseen pieksämään suuttaan oikein kunnolla, ja toisilta se käy selvänä ja kännissä,.. toisilta vain pientä suunpieksentää, ilman viinaa.... kuten minulta.
Rauhaa sielullesi !
t. L...Vain itse ongelmainen voi lähestyä tätäkin aihetta sinun tavallasi.
Ei ihmettelemistä miksi lasten kielenkäyttö julkisilla paikoilla on mitä on, kun vanhemmat sinun laillasi antavat esimerkin.
Karavaanari alueilla alkoholin käyttö on sentään sivistynyttä. Puhu sinä mitä puhut! - äiti + tytär
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Vain itse ongelmainen voi lähestyä tätäkin aihetta sinun tavallasi.
Ei ihmettelemistä miksi lasten kielenkäyttö julkisilla paikoilla on mitä on, kun vanhemmat sinun laillasi antavat esimerkin.
Karavaanari alueilla alkoholin käyttö on sentään sivistynyttä. Puhu sinä mitä puhut!Pakko minunkin on ottaa kantaa tähän keskusteluun karavaanareiden päihteettömyydestä. Voisin kertoa omakohtaisen kokemuksen eräältä karavaanalueelta jo olimme perheen kanssa viikonloppua viettämässä. Lähdin tyttäreni (9 v.) kanssa saunaan ja siellä oli näitä nk. ale-emäntiä kaljapulloineen saunanlauteilla. Eräs heistä lähti välillä vilvoittelemaan ja kuinka ollakkaan hetken kuluttua hän tuli saunan ovelle huutelemaan sinne jääneille jotakin asiaa tupakka kädessä. Tytär siinä totesi "äiti mennään pois täällä haisee pahalta". Sen jälkeen en ole ko. alueilla käynyt.
- Lauri
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Vain itse ongelmainen voi lähestyä tätäkin aihetta sinun tavallasi.
Karavaanari alueilla alkoholin käyttö on sentään sivistynyttä. Puhu sinä mitä puhut!Tietääkseni tää ei niinkään kiinnosta lapsia,.. siis tämä palsta.
Puolustelun makua sinullakin noissa asenteissa.
Podellisuus on, ettet edes muista kaikkea puhumaasi, kun kännäät... se on fakta.
Ja toiseksi, kuulut siihen porukkaan, jotks ei selvinpäin uskalla tarvittaessa käyttää ronskimpaa kieltä.. vaan aina se alkoholi oltava mukana.
Alkaa jo kyllästyttää teidän nasse-setien ja tätien kassa keskustelu.
Olen senverran monesti joutunut seuraamaan, kuinka pahasti alkoholisti kusettaa itseään,,.. ja sitä hän yrittää tehdä toisillekin, mutta ajanmyötä kaikki liian läpinäkyvää.
Jos sinulla ei oe mitää mutta sanottavaa, kuin puolustella juopottelevaa elämäntapaa, ole kiltti je älä vastaa enään. - Kapu
Älkää olutta janoon ! kirjoitti:
En nyt halua puuttua siihen saako vaunulla juoda olutta tai viiniä. Oikaisen vaan edellisessä kirjoituksessa olevan väärän tiedon.
Mutta jos Suomessa vielä on ihmisiä, jotka oikeasti kuvittelevat, että alkoholipitoisten juomien juonti (esim. olut)vähentäisi janoa tai janon tunnetta. Niin tässä on faktaa.
Alkoholi on ns. diureetti eli virtsaneritystä lisäävä aine. Siis mikäli alkoholipitoista juomaa juodaan janoon, siis nesteen vähyyteen elimistössä, lisätään vain janon tunnetta ja kuivatetaan elimistöä yhä lisää.
SIIS VIELÄ KERRAN, OLUTTA EI VOI SUOSITELLA JANON SAMMUTUKSEEN, vettä, limsaa, urheilujuomaa kotikaljaakyllä , mutta ei olutta.Olen seurannut tätä keskusteluteemaa (alkoholikeskustelu, a-ongelmat karavaanariyhteisössä) ja todennut, että välillä tulee todellisia helmiä näissä keskusteluissa vastaan. Niinkuin tuo edellinen:
"Olut ei ole janojuoma!"
Toivottavasti tämä teema jatkuu ja saa suuremmankin jalansijan, sillä a-ongelma on ilmeinen karavaanareitten keskuudessa. Harmi, kun kyse hyvästä harrastuksesta ja hallitsematon juopottelu sitä pahasti häiritsee. - kosaanteri
Älkää olutta janoon ! kirjoitti:
En nyt halua puuttua siihen saako vaunulla juoda olutta tai viiniä. Oikaisen vaan edellisessä kirjoituksessa olevan väärän tiedon.
SIIS VIELÄ KERRAN, OLUTTA EI VOI SUOSITELLA JANON SAMMUTUKSEEN, vettä, limsaa, urheilujuomaa kotikaljaakyllä , mutta ei olutta.kyllä se kossu on ainut ja oikea janojuoma...
- Kalle-Caravaanari
Asiaa puhut. Samoin, olen kyllästynyt kalja tai viinapäissään touhuaviin ihmisiin SFC-alueilla. Siksipä en enään niissä käy. Eikä perheenikään niihin pahemmin kaipaile, kun on paljon muitakin hyviä vaihtoehtoja.
- Lauri
Kiitos kannanotostasi!
Hyvää syksyä sinulle, Kalle! - Lauri
..kiitos sinullekkin ...
Hyvää syksyä,.. t. Lauri
- Aleksis
Tää juttuhan on ihan ”syvältä sieltä”. Kuka helkutti voi mesoo tälläsellä asialla loputtomiin? Ei ole kaikki huoneet lämpimillä. Muuhun tulokseen ei voi tulla. Johan sanassakin sanotaan, että viina on viisasten juoma. Se on tuo Lauri-poika ite huudattanut itteään, jotta sais tähän ketjuun näköä ja kokoa. Viis asiasta, kunhan on paljon villoja. Niinkun maailma tuollasella touhottamisella pelastuis.
- nainen ja logiikka
Vai iski sitä mieheen krapulan vähän hellitettyä perisuomalainen kateus. Tyypillistä mesoamista juuri sinun kaltaisilla miehillä on tuo ”viina on viisasten juoma”, sillä yritetään selittää omaa ryyppäämistä parhain päin. Toisaalla taas kadehditaan Laurin kaltaisia miehiä jotka ajattelevat muitakin kuin vain itseään. Ei tällaista ketjua kukaan saa yksinään aikaiseksi van meitä on paljon jotka ovat Laurin kanssa samaa mieltä alkoholin käytöstä.
- Aleksis
Vai iski sitä mieheen krapulan vähän hellitettyä perisuomalainen kateus. Tyypillistä mesoamista juuri sinun kaltaisilla miehillä on tuo ”viina on viisasten juoma”, sillä yritetään selittää omaa ryyppäämistä parhain päin. Toisaalla taas kadehditaan Laurin kaltaisia miehiä jotka ajattelevat muitakin kuin vain itseään. Ei tällaista ketjua kukaan saa yksinään aikaiseksi van meitä on paljon jotka ovat Laurin kanssa samaa mieltä alkoholin käytöstä.
Viisasten juoma se on edelleen!
- Juselius
Aleksis kirjoitti:
Viisasten juoma se on edelleen!
Olet tosiaankin syvältä sieltä, ja vielä kuvittelet että olet viisas. Viina on todella viisasten juoma, mutta kuviteltu viisaus ei tee viisasta juomankäyttäjää.
- Aleksis
Juselius kirjoitti:
Olet tosiaankin syvältä sieltä, ja vielä kuvittelet että olet viisas. Viina on todella viisasten juoma, mutta kuviteltu viisaus ei tee viisasta juomankäyttäjää.
Edes Juseliuksen viisastelusta!!!
- Näkkäläkorpi
Aleksis kirjoitti:
Edes Juseliuksen viisastelusta!!!
Ei sit kukaa miksikää muutakaa, mut saaha sitä nyt pikusee maistella vähäjärkisetkii. Nii mieki tee, iha tosissain.
- markus
Vaikkakin vain naisen logiikallasi, että viina on viisasten juoma. Ajattele sitä.
- Lauri
Heh! : )
Hauska ajatus, et vastailisi itte omiin jutuihin.
Pitääpä joskus kokeilla, (vastailla omiin juttuihin ja väitellä)... mutta eihän siinä mitään mieltä ole.
Olenkin kummastellut tämän aiheen herättämää mielenkiintoa ja tunnepitoista kirjottelua. Samoin, itse olen päässyt purkamaan "turhautumiani" sekä potutustani ko. aiheen tiimoilta.
Se on auttanut, kiitos teille toisille ja ennenkaikkia suurkiitos samoin ko. asian kokeneille karavaanareille, jotka vastanneet kirjotukseeni. Pitäs oikein tehdä pieni lehtinen näistä kirjotuksista ja pistää kanssiin.
Olen ollut todella yllättynyt tämän keskustelualoiteen suosiosta.
Aihe alkaa olla jo loppuun puitu... Vaan jos jollakin viel jotain kerrottavaa tästä teemasta,.. niin, eiku kirjottamaan vain. Yleensä vastaan.. tavalla tai toisella .. kiitoksella tai ei-kiitoksella.
t. Lauri
- Kapu
Itselläni, perheelläni on asuntoauto. Välillä voimme yöpyä teltassakin, vaikka olisimme asuntoautolla liikkeellä. Esim. jos halutaan vaeltaa polkuja pitkin jonnekkin nähtävyyttä katsomaan, jne.
Myös leirintäalueiden mökkeihin on kiva välillä majottua ja osa perheestähän voi yöpyä joko autossa tai mökissä.
Kerroit niistä pulloihin rakastuneista karavaanareista. Se on kyllä harmi, että sellasta on meillä suomessa, pohjoismaissa. Emme mekään kyseisen tyyppisiin leirintäalueisiin mennä, kun pakon edessä. Kierrämme sellaiset paikan kaukaa, jos entuudestaa tiedetään leirintäalue enemmän juoppojen mieleen olevan.
Niitä "täysi raittiita" caravanalueita saisi olla kylläkin enemmän. - iso-Antti
Tuleppa vaan takasi karavaanariporukoihin. Eihän niissä kosteimmissa paikoissa ole mikään pakko käydä. Itsekään en niissä käy.
Tää on hyvä harrastus. Mukaan vaan!- jorma k
ovat taas saaneet kyytiä,mikähän oikein on vikana kun jatkuvasti näitä juttuja on 24 :sa.KYllä siinä päällikötkin ovat varmasti ihmeissään.
Kannattaisikohan jo vaihtaa nimeä.Enempää kantaa ottamatta koko asiaan olen löytänyt onneksi omat polkuni.Että näitä tallataan.
Hyvää kesää kuitenkin kaikille karavaanareille ja muillekkin kirjoittajille ja erityisesti laurille kun on piinattavana, toivottaa jorma k. - taitaa olla
jorma k kirjoitti:
ovat taas saaneet kyytiä,mikähän oikein on vikana kun jatkuvasti näitä juttuja on 24 :sa.KYllä siinä päällikötkin ovat varmasti ihmeissään.
Kannattaisikohan jo vaihtaa nimeä.Enempää kantaa ottamatta koko asiaan olen löytänyt onneksi omat polkuni.Että näitä tallataan.
Hyvää kesää kuitenkin kaikille karavaanareille ja muillekkin kirjoittajille ja erityisesti laurille kun on piinattavana, toivottaa jorma k.hengenheimolaisineen näitä entisiä alkoholisteja, sanotaanhan sitä että "käännynnäiset ovat kiihkeimpiä"! Ei voi muuten ymmärtää tuollaista vimmaa ja typeryyttä kun otetaan kantaa alkoholiiin ja sen käyttöön. Selvä alkoholiongelma näillä tapauksilla. Normaali, tervepäinen ihminen ei vaahtoa eikä moralisoi tässäkän asiassa, a-juomat kuuluvat elämään ja niitä kaytetään, kuka fiksummin kuka vähemmän fiksusti. Lauri opetuslapsineen on sitä vähemmän fiksua porukkaa, elämä kolhii muuten ja sitä sitten yritetään tasia melskaamallla tyhjästä, toisten alkoholin käytöstä. Peitellään omia, isompia ongelmia puuttumalla toisten muka-ongelmiin. Jos ja kun niitä todellisia alkoholin väärinkäyttäjiä on kuitenkin vain muutama prosentti väestä, miksi täytyy tällaista suhteetonta meteliä ylläpitää asiasta? Ei ymmärrä, ei!
- jutusta löytyy
taitaa olla kirjoitti:
hengenheimolaisineen näitä entisiä alkoholisteja, sanotaanhan sitä että "käännynnäiset ovat kiihkeimpiä"! Ei voi muuten ymmärtää tuollaista vimmaa ja typeryyttä kun otetaan kantaa alkoholiiin ja sen käyttöön. Selvä alkoholiongelma näillä tapauksilla. Normaali, tervepäinen ihminen ei vaahtoa eikä moralisoi tässäkän asiassa, a-juomat kuuluvat elämään ja niitä kaytetään, kuka fiksummin kuka vähemmän fiksusti. Lauri opetuslapsineen on sitä vähemmän fiksua porukkaa, elämä kolhii muuten ja sitä sitten yritetään tasia melskaamallla tyhjästä, toisten alkoholin käytöstä. Peitellään omia, isompia ongelmia puuttumalla toisten muka-ongelmiin. Jos ja kun niitä todellisia alkoholin väärinkäyttäjiä on kuitenkin vain muutama prosentti väestä, miksi täytyy tällaista suhteetonta meteliä ylläpitää asiasta? Ei ymmärrä, ei!
jo järkeäkin, ei vain kiihko-antialkoholistien jeesustelua! Pillu että voikin ihmiset olla tyhmiä suhtautumisessaan alkoholiin. Saatana soikoon, yhtä hyvin voisitte kiihkoilla kaljupäisiä vastaan, kierosilmäisiä, piimän juojia, lihavia, laihoja, pitkiä, pätkiä, ketä vain joka ei satu miellyttämään. Suvaitsemattomuus ja hurmoshenkisyys ne kuuluvat vaikkapa natsien käytösrepertuaariin! Arkipäivan natseja koko porukka jotkas kiivailevat alkoholiasiassa.
- onnettomalla onkelmia
kun tuollainen normaaliin elämään kuuluva asia noinkin ahistaa! Paras vaihtoehto olisi sinulle ehkä muutta Afganistaniin, tiukimpien talibanien hallitsemalle alueelle. Siellä ei häiritsisi juopot eikä muutkaan örveltäjät. Paitsi voisi siellä sinulta se ainoa mennä, jonkun mokan kuitenkin tekisit vahtien mielestä.
- juice 7
Moi
Tule ostamaan minun asuntoauto,Saat ainakin hyvän tilavan vehkeen
Me lopetamme koko touhun .On vuosia tullut oltua noin 30v karavaani touhussa mukana- Halme
olet jo 30 vuotta mutta, en tiennyt että häiriköinninkin aiot lopettaa.
- Karavaanielämääkö?
Muutama vuosi sitten kävin kylästelemässä tutun vaunussa. Minulla ei ollut mitään kokemusta karavaanitouhusta. Sain päähänpiston että haluan itsellenikin vaunun. Vuosi sitten ostin ihan uuden vaunun joka on parhaimmasta päästä mitä rahalla saa. Ajoin vaunun samalle leirintäalueelle (Tampereen keskustasta pohjoiseen noin 30 km) jossa kaverikin piti omaansa. Lunastin vuosipaikan. Ihmetys olikin suuri kun huomasin että karavaanarit on ihan sikajuoppoja. Päivällä ollaan suurinpiirtein kuosissa mutta illan tullen käytöstavat muuttuu. Ei ole tavatonta että kuseskellaan pitkin toisten vaunun kylkiä ja sikaillaan ja irstaillaan. Itse olen täysin absolutisti joten ehkä olen tiukkis. Vuoden jälkeen naapurit kyllä tervehtii mutta muuten ketään ei kiinnosta tulla edes sanalle. Jos jostain puhutaan niin ihmettelevät suureen ääneen että "kuinka voit olla täällä"...Taidan hinata vaununi omalle pihalle. Perseestä koko karavaanielämä.
- Prestige 2009
Voi voi, kun joillakin on niin vaikeaa! En viitsinyt lukea ketjusta kuin ensimmäisen ja viimeisen kirjoituksen, mutta sain kyllä vahvistuksen olettamuksilleni!
Jos joku haluaa nähdä sitä kaljoittelua, kannattaa mennä ns. kausipaikoille, joihin majoitutaan ellei haluta liikkua. Minulla ei ole noista kokemusta, ei vielä 10 vuoden reissaamisen jälkeen eri leirintäalueilla!
Vähän kyllä epäilen tuollaisia kirjoitteluja provoiksi, kun en moista ole tavannut! Toisinaan kyllä naapuriporukat saattavat palata alueelle iltayöstä vähän äännekkäämmin, mutta kulkineen vierellä en muuten ole milloinkaan mitään öykkäröintiä havainnut! Mutta emme viihdykään kausipaikoilla, ehkäpä siinä juuri syy! Meillä on mökki, siksi haluamme reissuillamme aina jotain uutta, emmekä pelkää pitkiäkään ajomatkoja. Tulevalla kesälomalla suuntaamme Lappiin, arvioitu ajomatka noin 2500 kilometriä edestakaisin. Kuulostaa rankalta, mutta on se vaivan väärtti! Emmekä luultavasti kuule lainkaan juopuneiden örinöitä tai edes pullojen kilinöitä, vaikka aiomme majoittua yleisillä leirintäalueilla! Prestige 2009 kirjoitti:
Voi voi, kun joillakin on niin vaikeaa! En viitsinyt lukea ketjusta kuin ensimmäisen ja viimeisen kirjoituksen, mutta sain kyllä vahvistuksen olettamuksilleni!
Jos joku haluaa nähdä sitä kaljoittelua, kannattaa mennä ns. kausipaikoille, joihin majoitutaan ellei haluta liikkua. Minulla ei ole noista kokemusta, ei vielä 10 vuoden reissaamisen jälkeen eri leirintäalueilla!
Vähän kyllä epäilen tuollaisia kirjoitteluja provoiksi, kun en moista ole tavannut! Toisinaan kyllä naapuriporukat saattavat palata alueelle iltayöstä vähän äännekkäämmin, mutta kulkineen vierellä en muuten ole milloinkaan mitään öykkäröintiä havainnut! Mutta emme viihdykään kausipaikoilla, ehkäpä siinä juuri syy! Meillä on mökki, siksi haluamme reissuillamme aina jotain uutta, emmekä pelkää pitkiäkään ajomatkoja. Tulevalla kesälomalla suuntaamme Lappiin, arvioitu ajomatka noin 2500 kilometriä edestakaisin. Kuulostaa rankalta, mutta on se vaivan väärtti! Emmekä luultavasti kuule lainkaan juopuneiden örinöitä tai edes pullojen kilinöitä, vaikka aiomme majoittua yleisillä leirintäalueilla!seuransa, itse olen ollut karavaanari noin 12v. Sionä aikana olen kierrellyt Unkarista Portugaliin ja Roomasta Gamvikiin ilman yhdenkään juopon häirintää. Olen asunut Suomessa pääosin karavaanarialueilla niin kesällä kuin talvella, niin joukossa kuin yksinkin ja aina saanut nukkua yöni rauhassa. Herkkäunisempi puolisko lienee pari kolme kertaa aamulla kertonut jostain hetkellisestä häiriöstä mutta kyllä koisiminen häneltäkin on pääosin onnistunut jopa Saksan moottoriteiden rest paikoilla. En tosin viihdy juuri kahta yötä pidempään samassa paikassa joten kilometrejä tulee reilu 20'000 vuodessa joskus enemmänkin. M-auto jota kannatan matkailuvälineeksi on mielestäni kätevämpi tapa liikkua kuin vaunun vetäminen ja kelpaa se m-auto ihan kotioloissakin liikuntavälineeksi, näin eläkeläiselle ainakin.
Lappiin aion lähteä huomenna enkä vieläkään pelkää juoppoja SFC-alueilla, Lapissa taidan kuitenkin pääosin harrastaa "puskaparkkeja" ja yöpyä virallisesti vain huoltoa varten (vesi ja vessa).- Männikköisbest
karva.naamari kirjoitti:
seuransa, itse olen ollut karavaanari noin 12v. Sionä aikana olen kierrellyt Unkarista Portugaliin ja Roomasta Gamvikiin ilman yhdenkään juopon häirintää. Olen asunut Suomessa pääosin karavaanarialueilla niin kesällä kuin talvella, niin joukossa kuin yksinkin ja aina saanut nukkua yöni rauhassa. Herkkäunisempi puolisko lienee pari kolme kertaa aamulla kertonut jostain hetkellisestä häiriöstä mutta kyllä koisiminen häneltäkin on pääosin onnistunut jopa Saksan moottoriteiden rest paikoilla. En tosin viihdy juuri kahta yötä pidempään samassa paikassa joten kilometrejä tulee reilu 20'000 vuodessa joskus enemmänkin. M-auto jota kannatan matkailuvälineeksi on mielestäni kätevämpi tapa liikkua kuin vaunun vetäminen ja kelpaa se m-auto ihan kotioloissakin liikuntavälineeksi, näin eläkeläiselle ainakin.
Lappiin aion lähteä huomenna enkä vieläkään pelkää juoppoja SFC-alueilla, Lapissa taidan kuitenkin pääosin harrastaa "puskaparkkeja" ja yöpyä virallisesti vain huoltoa varten (vesi ja vessa).SIELÄ EI IKINÄ TULE OLEMAAN TYLSÄÄ SIELLÄ ON SEURAA JOKIKISELLE HENKILÖLLE !!! TERVETULOA!!
huom. Tämä ei ole sarkasmia. - haihui
Olet hakukonetta käyttämällä löytänyt vanhan (26.8.2004 09:43) aloituksen. Jatkat aikaisempaa aihetta, tekemättä uutta aloitusta. Moniko on huomannut katsoa koska ketju on aloitettu?
- Hiivaa sienessä
Jos haluut kokeilla joskus muijasi kakkosta,niin vältä ristipistoja.
- gyukdmxdut
haihui kirjoitti:
Olet hakukonetta käyttämällä löytänyt vanhan (26.8.2004 09:43) aloituksen. Jatkat aikaisempaa aihetta, tekemättä uutta aloitusta. Moniko on huomannut katsoa koska ketju on aloitettu?
pikkusormi pystyyn ja viinilasi perseeseen
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894100
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353181Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell831906Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281837- 311820
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511