Edellisessä tarinassa kerroin kyllästymiesni alkoholilla läträäviin lajitovereihin, karavaanareihin.
Tanskasta löydetiin kaksi ääripäätä. Toinen oli Laatu-alue kaikin puolin. Alkoholin käyttö pulloinen ei näkynyt misään, ei ainakaan meidän silmiin sattunut. Ainoastaan vaimo oli nähnyt respassa suomalaisen porukan, jotka heti portilla availivat jo pullojaan,.. mutta heitä emme sen koommin missään siellä tavaneet, onneksi.
Mutta,.. täällä Suomessa.
Missä täällä Suomessa on ne laatu-alueet, missä ihmiset haluavat nauttia karavaanari-elämästä ilman alkoholia, tai ne pullot pysyy vaunuissa ja jos juotu, pysytään pois "silmistä", siellä omalla vaunulla ja ollaan hiljaa. Paitsi, jos yhdessä oloon liittyy osin hillitty, normaali keski-eurooppalainen alkonkäyttä, niin se ok. Kuten siellä Tanskalaisessa, mielestämme laatupaikassa näkyi olevan asianlaita.
Siis, Missä on suomen alkoholilla-läträämisestä-vapaat karavaanari-alueet?
.. kertokaa
Missä ovat "alkoholi-vapaat" karavaanari-alueet Suomessa, kertokaa
80
11862
Vastaukset
- Teuvo
Eihän niitä voi olla, kun hiirelläkään ei ole siipiä. Ehtona karavaanariksi kun on hapon kestävyys. Muuta Lapualle se on ainoa mahdollisuus.
- Lauri
Näyttää siltä, että töitä on paljon tällä saralla. Vallitseva asenne varmaan on, että turha on yrittää mitää mullistavaa ko. asioissa. Venäjäki sortui osin väestön, ja nimenomaan miesväestön päihde ja asenneongelmiin. Yli 90 % miesväestöstä siel päihdevammaisia.
No, ei tuo edellinen nyt mitenkään tähän asiaan liity, mutta... niin mutta... ; )
Katsotaan nyt,... Kun ko aiheesta puhutaan, tiedän mistä puhun... jo pelkästään omien kokemusteni pohjalta.
En viitsi ryhtyä ns. nenän niisto-linjalle. Se ei johda pitkälle.
Tärkeintä on käynnistää keskustelua. Se on tosiasia, että suomalainen päihde-politiika on enemmän sairasta, kuin tervettä. Juuret kummalisille asenteille löytyy keskeisten päättävien auktoriteettien henkilökohteisiste mieltymyksistä, ja lausunnoissaan he vetoovat tutkimuksiin,.. Mutta kun kysytään, mikä on esim . tehokkainta päihdepolitiikkaa, ja hoito keinoista sama kysymys... alkaa änkytys.. ja tosiasioiden kumoon väittäminen, ilman että uskallettaisi katsoa tosiasioita suoraan silmiin.
No, saas nähdä, miten nykyinen p.politiikka tuottaa tuloksia. Totta on, että turha on liikkaa holhota. Juokoot itsensä hengiltä ja tappakoot toisiaan, paitsi rattijuopumusten jyrkkä lisääntyminen on pahempi juttu.
Kovasti herättää kiinnostusta tämä aihe, kun 2 tunnissa sain jo 12/ 12 vastausta. - Teukka
Lauri kirjoitti:
Näyttää siltä, että töitä on paljon tällä saralla. Vallitseva asenne varmaan on, että turha on yrittää mitää mullistavaa ko. asioissa. Venäjäki sortui osin väestön, ja nimenomaan miesväestön päihde ja asenneongelmiin. Yli 90 % miesväestöstä siel päihdevammaisia.
No, ei tuo edellinen nyt mitenkään tähän asiaan liity, mutta... niin mutta... ; )
Katsotaan nyt,... Kun ko aiheesta puhutaan, tiedän mistä puhun... jo pelkästään omien kokemusteni pohjalta.
En viitsi ryhtyä ns. nenän niisto-linjalle. Se ei johda pitkälle.
Tärkeintä on käynnistää keskustelua. Se on tosiasia, että suomalainen päihde-politiika on enemmän sairasta, kuin tervettä. Juuret kummalisille asenteille löytyy keskeisten päättävien auktoriteettien henkilökohteisiste mieltymyksistä, ja lausunnoissaan he vetoovat tutkimuksiin,.. Mutta kun kysytään, mikä on esim . tehokkainta päihdepolitiikkaa, ja hoito keinoista sama kysymys... alkaa änkytys.. ja tosiasioiden kumoon väittäminen, ilman että uskallettaisi katsoa tosiasioita suoraan silmiin.
No, saas nähdä, miten nykyinen p.politiikka tuottaa tuloksia. Totta on, että turha on liikkaa holhota. Juokoot itsensä hengiltä ja tappakoot toisiaan, paitsi rattijuopumusten jyrkkä lisääntyminen on pahempi juttu.
Kovasti herättää kiinnostusta tämä aihe, kun 2 tunnissa sain jo 12/ 12 vastausta.Arvelinkin, on ollut oma lehmä ojassa, ja sitten vähän aikaa raittiina, niin ei siedä muitten juomista. Ehkäpä se vihan tunne kytee vielä sisällä etkä ole varma itsestäsi palopuheita toki osaat. Kato peiliin ja koko vartalo sellaiseen että osaat arvioida myös sen "nenän niiston".
- matkailija
Olet yksi HYVÄ esimerkki karavaanareista. Kaikki samallaisia juoppoja ja juuri siksi en ole liittynyt SFC-jäseneksi ja maksanut moiselle järjestölle euroakaan.
- Lauri
Teukka kirjoitti:
Arvelinkin, on ollut oma lehmä ojassa, ja sitten vähän aikaa raittiina, niin ei siedä muitten juomista. Ehkäpä se vihan tunne kytee vielä sisällä etkä ole varma itsestäsi palopuheita toki osaat. Kato peiliin ja koko vartalo sellaiseen että osaat arvioida myös sen "nenän niiston".
Ompa sulla otsaa, jos sanot n. 20 vuotta vähäiseksi ajaksi. Kapakassa ei juomigit häiritse,.. paitsi jos joukkoon eksyy juoppo, joka on selvästi juomisensa seurauksesta sairastunut.
Luulempa vain, että sinua ärsyttää enemmän se, että joku ylipäänsä uskaltaa ottaa puheeksi selvän epäkohda. Epäkohdan, josta mm. puolisot ja perheet joutuvat kärsimään... tod.näköisesti kohdallasi on asia niin.. vai?
Jep...hyvää syksynjatkoa. Toivotan sinulle hyvää karavaanarisyksyä. - Anonyymi
Teukka kirjoitti:
Arvelinkin, on ollut oma lehmä ojassa, ja sitten vähän aikaa raittiina, niin ei siedä muitten juomista. Ehkäpä se vihan tunne kytee vielä sisällä etkä ole varma itsestäsi palopuheita toki osaat. Kato peiliin ja koko vartalo sellaiseen että osaat arvioida myös sen "nenän niiston".
Härmälän leirintäalueella on kaikki juovuksissa aamusta iltaan, myös henkilökunta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Härmälän leirintäalueella on kaikki juovuksissa aamusta iltaan, myös henkilökunta
Päinvastainen alue taitaa olla IK Camping. Leiriytyjän olutölkin sihautusta auki katsottaisiin vähän surkutellen.
- ryytynyt
samaa kaipailen, Kesällä säkylässä ollessamme
jopa työntekijät ryyppäs vieraitten kanssa, yks vast.ott. virkailija vokotteli kännissä turisteja
grillikatoksella. oli muuten vika kerta siellä!!
terassilla vääntivät jukeboxia kokoajan kovemmalle, ja kippasivat kaljaa asiakkaiden kanssa! TODELLA OMITUISTA TOUHUA !!!- Lauri
Kiva "kuulla" samanhenkisen karavaanarin kirjotusta.
Tuntuu vain, että oonko eksynyt alkkisten, alkoholistie, siis juovien alkoholistien sekä juoppojen harrastuskentille. Niin, alkoholisti voi olla myös raitis. Siis sellainen, joka on pakon edessä joutunut lopettamaan juomisen.. terveytensä, yms. syyn takin.-. mm. aa:n yms avulla. Alkoholistihan ei koskaan selviä yksin kuiville,.. jos kyse alkoholismi-nimisestä sairaudesta. Tarkoitan tässä jutussani nimenomaan niitä juovia alkoholisteja.. siis heitä en viitsi enään katsella, edes lomillani.
Jep.. Todellakin kaipaan ja etsin sellaisia karavan-alueita,.. joissa ko. asiat oikeasti kunnossa tai koko a.n litraaminen sinäänsä ei-suotavaa, jopa kiellettyä. Jo pelkästään lasteni takia. - Raitis karavaanari
Lauri kirjoitti:
Kiva "kuulla" samanhenkisen karavaanarin kirjotusta.
Tuntuu vain, että oonko eksynyt alkkisten, alkoholistie, siis juovien alkoholistien sekä juoppojen harrastuskentille. Niin, alkoholisti voi olla myös raitis. Siis sellainen, joka on pakon edessä joutunut lopettamaan juomisen.. terveytensä, yms. syyn takin.-. mm. aa:n yms avulla. Alkoholistihan ei koskaan selviä yksin kuiville,.. jos kyse alkoholismi-nimisestä sairaudesta. Tarkoitan tässä jutussani nimenomaan niitä juovia alkoholisteja.. siis heitä en viitsi enään katsella, edes lomillani.
Jep.. Todellakin kaipaan ja etsin sellaisia karavan-alueita,.. joissa ko. asiat oikeasti kunnossa tai koko a.n litraaminen sinäänsä ei-suotavaa, jopa kiellettyä. Jo pelkästään lasteni takia.Oikeassa olet. Itse olen ollut yhden kerran viimeisen kahden vuoden aikana varsinaisella SFC-alueella ja kaiken aikaa oli teemanana vain yksi: Alkoholin maistelu, siitä keskustelu, kännissä grillailu ja loppuillasta sitten suomalaiskansallinen riitely. Ei ole minua varten! Nykyisin reissatessani yövyn ihan villinä missä muualla tahansa kuin SFC-alueella! Ja olen tyytyväinen olooni. Suomessa on tilaa! Ja ovat muuten liittyneet raittiit porukat yksiin ja vuokranneet ihan privaatteja alueita. Nistä kannattaa kysellä tai sitten kerätä saman mielisiä yhteen ja tehdä samoin. Oma rauha = mielenrauha!
- Asuntoautolla myös caravaanari
Raitis karavaanari kirjoitti:
Oikeassa olet. Itse olen ollut yhden kerran viimeisen kahden vuoden aikana varsinaisella SFC-alueella ja kaiken aikaa oli teemanana vain yksi: Alkoholin maistelu, siitä keskustelu, kännissä grillailu ja loppuillasta sitten suomalaiskansallinen riitely. Ei ole minua varten! Nykyisin reissatessani yövyn ihan villinä missä muualla tahansa kuin SFC-alueella! Ja olen tyytyväinen olooni. Suomessa on tilaa! Ja ovat muuten liittyneet raittiit porukat yksiin ja vuokranneet ihan privaatteja alueita. Nistä kannattaa kysellä tai sitten kerätä saman mielisiä yhteen ja tehdä samoin. Oma rauha = mielenrauha!
Olen myös kiinnostunut paikoista joissa ei käytetä alkoholia mutta en myöskään halua paikkaan missä ihmiset ovat ahdistavan suvaitsemattomia. Olemme useasti valvoneet öitä kun humalaiset caravaanarit eivät ymmärrä että ihmiset haluavat nukkua öisin. En siis halua paikkaan jossa on suviseurat, mutta toivoisimme löytävämme monta hyvää aluetta, jossa voisi juoda pullollisen hyvää viiniä hyvässä seurassa.
- Lauri
Oikeassa olet. Itse olen ollut yhden kerran viimeisen kahden vuoden aikana varsinaisella SFC-alueella ja kaiken aikaa oli teemanana vain yksi: Alkoholin maistelu, siitä keskustelu, kännissä grillailu ja loppuillasta sitten suomalaiskansallinen riitely. Ei ole minua varten! Nykyisin reissatessani yövyn ihan villinä missä muualla tahansa kuin SFC-alueella! Ja olen tyytyväinen olooni. Suomessa on tilaa! Ja ovat muuten liittyneet raittiit porukat yksiin ja vuokranneet ihan privaatteja alueita. Nistä kannattaa kysellä tai sitten kerätä saman mielisiä yhteen ja tehdä samoin. Oma rauha = mielenrauha!
Kiitos sinulle! Tuntuu vain siltä enemmän ja enemmän, että oikealla asialla taidan olla, tämän keskustelun aloittamisen suhteen.
Tosi hyvä palaute ja kirjoptus sinulla, arvon Raitis karavaanari. Samaistuin hyvin.
Olisikohan järkevää vaikka näille keskustelusivuilla näin alkuun kerätä tietoa niistä "raitiista" karavan-alueista, tai karavan-alue-ehdotuksista. Itse olen kyllä innostunut vaikka uudenkin sellaisen perustamisesta.
Karavan-lehteen pitäisi saada artikkeleita tästä aiheesta. Tietty riippuu ko. lehden päätoimittajan mieltymyssuhteesta alkoholiin.. Uskon kyllä ko. lehden olevan laatu-julkaisu myös tämän asian suhteen. - markus
Lauri kirjoitti:
Kiitos sinulle! Tuntuu vain siltä enemmän ja enemmän, että oikealla asialla taidan olla, tämän keskustelun aloittamisen suhteen.
Tosi hyvä palaute ja kirjoptus sinulla, arvon Raitis karavaanari. Samaistuin hyvin.
Olisikohan järkevää vaikka näille keskustelusivuilla näin alkuun kerätä tietoa niistä "raitiista" karavan-alueista, tai karavan-alue-ehdotuksista. Itse olen kyllä innostunut vaikka uudenkin sellaisen perustamisesta.
Karavan-lehteen pitäisi saada artikkeleita tästä aiheesta. Tietty riippuu ko. lehden päätoimittajan mieltymyssuhteesta alkoholiin.. Uskon kyllä ko. lehden olevan laatu-julkaisu myös tämän asian suhteen.Mies puhui asiaa peräänkuuluttaessaan suvaitsevuutta. Myös itse viihdyn paremmin alueella jossa osataan ottaa tyylikkäästi drinkit.
- Lauri
Hyvää textiä toi edellinen. Samaistun hänen kannanottoonsa täysin. Ja uskon monen muunkin samaistuvan.
- Mr. Tampax
Siis ei missään.
Tähän Suomalaiseen vapaa-ajan käyttöön nyt kertakaikkiaan kuuluu vetää hanurit olalle, liikuttiimpa missä piireissä hyvänsä.
Sanoisimpa, olettaen että haluaa sosiaalista kanssakäymistä lajitovereiden kanssa vapaa-aikana, että kerää oman saman henkisen porukan.
Onko pakko käyttää karavaani alueita?
Voiko ajatella omalla poppoolla kestävänsä muiden örvellystä?
Vai alkasko vain yksinkertaisesti ryyppään?- Reissunainen
Kysy ihmeessä Raittiusseuroilta, seurakunnilta tai AA:lta.
- Kaarlo
Taidat olla entinen hinuri joka nyt yrittää pysyä kuivilla eikä kestä toisten edes pulloa pilsua juoda.
- Lauri
Jos sanot päivästä toiseen juopottelua yhden pilsun juomiseksi,.. niin taidat itse olla nykyinen sellainen...
Tuskin keski-euroopassa vastaavaa näkee..
- Kaikkien kaveri
Etkös sitä tiedä, että me karavaanarit ollaankin numeroituja juoppoja !!! Heh, heh....
- neiti X
Joo, noi numerot on tosi hyvä juttu...on helppo erottaa "kännikalat" ja kiertää kaukaa.
- Lauri
Hyvää huumoria.. Hauska toteamus.
No, tunnustaudun entiseksi juopoksi... Jo ilman viina, päivä kerrallaan.. (sanoovat raittiudeksi), siis kohta parikymmentä vuotta. Yksin en olisi selvinnyt.
Tiedän kylläkin kaltaisiani olevan joukossa suomessakin n. 30-100 hlö.ä .. tai enemmänkin. Siis.. ei mitään uskonnolla hörhöilyä.
Kylläkin aloin jo kiinnostua, et missäkähän ne uskovaisten paikat on (karavaanarialueet). Niissä viihdyn varmaan paremmin, kun niissä juopoimmissa paikoissa. JOkaisella omat jumalansa, toisilla se on viina.. toisilla jokin muu.. minullakin.. harva vain kykenee myöntämään, mikä hänen elämässään todellisuudessa määrää menemisiä ja tulemisia.
Niin, alkoi jo huvittamaan tää asia. Se oli vaivannut jo keväästä asti ja Tanskassa karavaanarialueilla käynti syvensi käsityksiäni asiasta. Ja nyt, kun taas alkaa mieli tehdä omaa vaunua (möin sen kevätkesällä), joudun miettimään asenteitani,.. asiaa ja onko se "hintansa väärti". Myöskin lasteni kannalta asoiota pohdin.
.. jatketaan.. unohtaa jo välillä, mitä olin sanomassa.. Mutta, paljon huomioa tää teema saa. Onko kyse siitä, kun sanotaa, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". - dieselkuski
Lauri kirjoitti:
Hyvää huumoria.. Hauska toteamus.
No, tunnustaudun entiseksi juopoksi... Jo ilman viina, päivä kerrallaan.. (sanoovat raittiudeksi), siis kohta parikymmentä vuotta. Yksin en olisi selvinnyt.
Tiedän kylläkin kaltaisiani olevan joukossa suomessakin n. 30-100 hlö.ä .. tai enemmänkin. Siis.. ei mitään uskonnolla hörhöilyä.
Kylläkin aloin jo kiinnostua, et missäkähän ne uskovaisten paikat on (karavaanarialueet). Niissä viihdyn varmaan paremmin, kun niissä juopoimmissa paikoissa. JOkaisella omat jumalansa, toisilla se on viina.. toisilla jokin muu.. minullakin.. harva vain kykenee myöntämään, mikä hänen elämässään todellisuudessa määrää menemisiä ja tulemisia.
Niin, alkoi jo huvittamaan tää asia. Se oli vaivannut jo keväästä asti ja Tanskassa karavaanarialueilla käynti syvensi käsityksiäni asiasta. Ja nyt, kun taas alkaa mieli tehdä omaa vaunua (möin sen kevätkesällä), joudun miettimään asenteitani,.. asiaa ja onko se "hintansa väärti". Myöskin lasteni kannalta asoiota pohdin.
.. jatketaan.. unohtaa jo välillä, mitä olin sanomassa.. Mutta, paljon huomioa tää teema saa. Onko kyse siitä, kun sanotaa, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".Kerran holisti, aina holisti vaikka sitten päivän kerrallaan kuivilla.
Ihmettelen silti suuresti nipottamista alkoholin käytöstä, varsinkin moista tuomitsemista. Ei kai se oluesta nauttivan karavaanarin vika ole, jos toinen ei osaa ottaa kohtuudella, vaan sortuu elon tiellä?
Lähes jokaiselta alueelta löytyy se rauhallisempi kohta, jos sikseen tulee.
Ja monissa massatapahtumissa on myös holiton alue, jossa kaltaisesi ex-juopot voivat kauhistella maailman meno ihan selvinpäin. Esimerkkinä vaikka sininauhakodin holiton leirintä Porissa Jazzfestivaalin aikaan.
Omalla alueellamme alkoholia nautitaan, omassa "pihapiirissä" ja joskus palanpainikkeeksi grillillä, saunajuomana terassilla. Joukkoomme mahtuu niin absolutisti kuin ex-juoppokin, joista kumpikaan ei ole häiriintynyt muiden alkoholin käytöstä, moralisoinnista nyt puhumattakaan.
Itsekin parin tenavan isänä kietaisen huurteisen, joskus hyvässä seurassa jopa kossukänninkin. Lapsista huolehtien, eurooppalaista kulttuuria viljellen.
Mikäli et kestä katsella muiden kohtuukäyttöä, vaan vaatimalla vaadit juomista omassa kopissa kauniina kesäiltana, ole hyvä ja lomaile siellä Tanskassa, tai vaikka kotimaassa Isossa-Kirjassa. Vaan älä moralisoi... - Yön-yli
dieselkuski kirjoitti:
Kerran holisti, aina holisti vaikka sitten päivän kerrallaan kuivilla.
Ihmettelen silti suuresti nipottamista alkoholin käytöstä, varsinkin moista tuomitsemista. Ei kai se oluesta nauttivan karavaanarin vika ole, jos toinen ei osaa ottaa kohtuudella, vaan sortuu elon tiellä?
Ja monissa massatapahtumissa on myös holiton alue, jossa kaltaisesi ex-juopot voivat kauhistella maailman meno ihan selvinpäin. Esimerkkinä vaikka sininauhakodin holiton leirintä Porissa Jazzfestivaalin aikaan.
Omalla alueellamme alkoholia nautitaan, omassa "pihapiirissä" ja joskus palanpainikkeeksi grillillä, saunajuomana terassilla. Joukkoomme mahtuu niin absolutisti kuin ex-juoppokin, joista kumpikaan ei ole häiriintynyt muiden alkoholin käytöstä, moralisoinnista nyt puhumattakaan.
Itsekin parin tenavan isänä kietaisen huurteisen, joskus hyvässä seurassa jopa kossukänninkin. Lapsista huolehtien, eurooppalaista kulttuuria viljellen.
Mikäli et kestä katsella muiden kohtuukäyttöä, vaan vaatimalla vaadit juomista omassa kopissa kauniina kesäiltana, ole hyvä ja lomaile siellä Tanskassa, tai vaikka kotimaassa Isossa-Kirjassa. Vaan älä moralisoi...Ei tarvitse olla uskovainen eikä X-juoppokaan, ei silti tarvitse katsella ja kuunnella keppanan sumentamia massa-aivojen örveltämistä, SF-C jäsenpaikoilla ei ole muuta harrastusta, kuin alkoholin tisuttelu ja toisten ihmisten arvostelu. Onneksi on muita alueita joissa on harrastusmahdollisuuksia joissa viihtyy pitempää, SF-C alueita olen käyttänyt vain Yli –yön ja joskus sekin on tuntunut typerältä.
- Lauri
dieselkuski kirjoitti:
Kerran holisti, aina holisti vaikka sitten päivän kerrallaan kuivilla.
Mikäli et kestä katsella muiden kohtuukäyttöä, vaan vaatimalla vaadit juomista omassa kopissa kauniina kesäiltana, ole hyvä ja lomaile siellä Tanskassa, tai vaikka kotimaassa Isossa-Kirjassa. Vaan älä moralisoi...Eli, en edes viitsinyt lukea loppuun tätä juttuasi... siis vain muutaman rivin luin, kun jo erottui.. tod. näköinen a.ongelmasi läpi textin.
Kyllähän se tietty voi ns. vituttaa,.. jos valtaosa ihmisistä haluaa lomillaan olla rauhassa. Sinä luulet edustavasi enemmistöä.. mutta väärin. Valtaosa väestöstä,.. ilm. myös karavaanareista haluaa viettää lomansa rauhassa,.. ilman sos.ongelmia.. tai sos.ongelmaisten (päihdeongelmat) läsnäoloa..
Siis, pysykööt omissa oloisaan.. jne - dieselkuski
Lauri kirjoitti:
Eli, en edes viitsinyt lukea loppuun tätä juttuasi... siis vain muutaman rivin luin, kun jo erottui.. tod. näköinen a.ongelmasi läpi textin.
Kyllähän se tietty voi ns. vituttaa,.. jos valtaosa ihmisistä haluaa lomillaan olla rauhassa. Sinä luulet edustavasi enemmistöä.. mutta väärin. Valtaosa väestöstä,.. ilm. myös karavaanareista haluaa viettää lomansa rauhassa,.. ilman sos.ongelmia.. tai sos.ongelmaisten (päihdeongelmat) läsnäoloa..
Siis, pysykööt omissa oloisaan.. jne...kas kun tutkimatta on paha hutkia.
Lomalla rauhassa? Itse koen olevani rauhassa niin selvinpäin kuin pienessä sievässäkin. Ja myös ympäristöni saa olla rauhassa. Ketä minä häiritsen tissutellessani olutta, nauttiessani viiniä, tehdessäni paukun katoksessani?
Juhlatunnelma voi kohota juhlapyhinä, vappu, juhannus etc, vaan eiköhän meistä "alkoholiongelmaisista" kohtuukäyttäjistä enin osa vietä aikaansa ihan omassa rauhassaan?
En muista koska viimeksi olisin törmännyt kaupunkien kaduilta tuttuun ilmiöön, tenuttavat ihmiset raitilla räyhäämässä, sf-c alueilla, joilla yövytty tänäkin vuonna 80 yötä, matkapäiväkirjan mukaan alueita 20...
Outoa. Miksi ex-alkoholisti kärjistää kokemaansa vai asuuko siellä pääkopassa edelleen se viinanhimo...? - markus
Lauri kirjoitti:
Eli, en edes viitsinyt lukea loppuun tätä juttuasi... siis vain muutaman rivin luin, kun jo erottui.. tod. näköinen a.ongelmasi läpi textin.
Siis, pysykööt omissa oloisaan.. jneOlisit nyt vaan edellisen lukenut. Helpompi ymmärtää muita ja muodostaa sen jälkeen mielipiteitä.
- SFC vai kaupallinen
Se nyt on vaan niin, että ihmiset viettää vapaa-aikaa kuten haluavat.
Yleisillä leirintäalueilla on yleensä vähemmän örveltävää porukkaa, koska leirintä on lyhytaikaisempaa, mutta enemmän nuorison mekkalointia. SFC-alueilla taas ihmiset tulevat kuin omille mökeilleen ja tuttujen luokse, joten sosiaalista kanssakäymistä on enemmän.
Suosittelen tekemään kuten mekin, viikonlopun aikaan parkkeerataan auto mahdollisimman kauas grillikatoksista, saunoista tai muista yleisistä tiloista. Joskus Juhannnuksen aikaan ei kannata mennä millekään leirintä-alueelle.
Onhan niitä alkoholittomia alueita, mutta ne taitavat tosiaan liittyä yleensä uskovien touhuihin.- Lauri
Karavaanaritoimintahan on nimenomaan sosiaalista toimintaa. Siksipä ihmettelenkin "epäsosiaalista käyttäytymistä". Ilm. suomalainen ja pohjoismaalainen ilmiö... tiedä häntä..
- Streco
Olemme kahtena kesänä reissanneet Outokumpuun Särkiselän Leirintäalueelle ja viihtyneet. Siellä on hienot ulkoilu- ja kalastusmaastot, yms. Netistä löytyy lisää.
Tänä kesänä poikkesimme Pyhärantaan Suojalan Leirikeskukseen ja sinnepä toistekin.
Tosin emme olleet viikonloppuna, mutta pitäispä tuokin kokeilla vielä. - jaska
on ainakin yksi, nimeä en muista mutta on alueoppaassa
ja lisäksi alue on myös savuton- Lauri
Kustavissa käydessämme 4 v. sitten, kertoivat siellä Lomaliitolta, että siellä se toinen leirintäalue olisi alkoholi-vapaa-alue. On vain aika lailla kulman takana.. kun täällä hesan nurkilla asustelemme
- Elisa
on sen leirintäalueen nimi, mutten muista missä se on.
Nimikin sen kertoo, että alue on alkoholiton, savuton ja siellä järjestetään uskovaisten kekkereitä.
- matkaileva perhe
Mukava kuulla, että on muitakin jotka ovat kyllästyneet katselemaan keppanan kittaajia lomalla. Siitä on jo jokunen vuosi kun viimeksi kävimme SFC -alueella ja totesimme, ettei meno ole meidän makuun. Kaljaa läträtään juuri kuvaamallasi tavalla joka mahdollisessa paikassa... Lisäisin tuohon vielä toisen ongelman johon astmaatikkona törmäsin nimittäin tupakoinnin, eikä se iänikuinen grillinkärykään hyvää tee... Muutaman pettymyksiä tuottaneen epäonnistuneen loman jälkeen mietimme, myös vaunun myyntiä. Perhe oli kuitenkin sitä mieltä, ettei matkailu ole epämiellyttävää vaan paikat joissa olimme olleet. Pitkän harkinnan jälkeen vaihdoimme vaunun matkailuautoon ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Sen jälkeen olemme kierrelleet suomea ristiin rastiin ja käyttäneet vain pieniä yksityisiä leirintäalueita tai maatilamajoitusta. Lisäksi auton kanssa on paljon helpompi lähteä vaikka vain viikonlopuksi johonkin mukavaan paikkaan ulkoilemaan.
- Lauri
Se on se raha, joka määrää tekemisiä ja hankintoja, luojankiitos.. vielä.
Olisi tosi tylsää, jos voisi tosta-noin-vain käydä lähes heräteostona hankkimassa upeampaakin upeamman asuntovaunun tai -auton.
Toisaalta olen kylläkin miettinyt, kun lapset nyt 5 ja 7 v., että pitäisiköhän seuraavana kesänä vuokrata kesämökki jostakin päin suomea, tai vaikkapa keski-Norjasta. Mökkien vuokraminen Norjassa on suht edullista. Taasen hotellit siellä kalliita.
Tehtiin pelkällä hlö.autolla kahden viikon reissu tanska-norja-ruotsi. Norjaan ihastuin eniten, majotuttiin kaikilla muilla tavoilla, paitsi hotellissa ei oltu kertaakaan. Norjassa nimenomaan ajattelin, että asuntoauto se olla pitää. Hyvä, siis muistin se nyt.. : ), sekin vaikuttaa tuleviin valintoihin.
Edullinen as.auto tietty toisi enemmän liikkumisen vapautta. Eli, jäisi rahaa vaik vuokrata mökkikin tarvittaessa, kesken reissua, jne.
.. siispä, saas nähdä, miten edetään näissä valinnoissamme... - Streco
Näitähän kulkupelien vaihtoehtoja mekin mietimme. Tulimme siihen tulokseen, että vaunun tai auton valintaan vaikuttavat vallan muut syyt kuin nuo "örisevät".
Auton kallis hinta ja siihen lisäksi melkoiset "huoltokulut" (seurattu tuttujakin) sekä leirinnän aikainen kuleskelu ympäristössä pitivät mm. meidät vaunussa. Kuitenkin tarvittaisi toinen auto.
Meillä on veturina maasturi ja onhan se monelle jo mieltymyskysymys. Näkyvyys ja maavara neliveto ovat mielestäni aika lailla huomioitavia kuten vetovehkeen paino.
Meille vaunu ei ole mökki, vaan paikasta riippuen muutama yö alueella. Tosin muutama yö joskus venyy kuten Outokummun Särkiselällä ja takavuosina Ähtärin Eläinpuiston Leirintäalueella, mutta nyt valitettavasti ränsistyneellä ja pilalle lahonneella. Ei enää Ähtäriin.
Ei mielestäni kännäriongelmaa poista yksin siirtyminen m-autokantaan. Esimerkkinä lähellä kaljavaanarien vahvasti numeroitua aluetta olen nyhnyt usein poliisit puhalluttamassa viikonlopulta palaavia mittarin heiluttajia.!
Etelän matkailussa autoa puolustaa mielestämme sikäläiset tilan puutteet ja lauttapaikat.
En näe mitään eroa esim. viikonlopun lähtöön vaunulla. Aika oletettu kriteeri.
- Kalevi
Hyvä, että joku on käynnistänyt kunnolisen keskustelun. Taisitkin itse kertoa, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Ja on näköjään useaan "koiraan", härikkö-juoppoon-selliseen kalahtanutkin.
Minä olen myös törmännyt jo riittävän usein niihin kljalla yms. läträäjiin, jotka pitäävät normaaleja terveitä ihmisiä turhan niuhottajina. Ei se ole mitään niuhottamista, jos ihmiset jopa tappavat toisensa tai itsensä, vain juotuaan liikaa ja liian kauan alkoholia.
Ja nää samat täällä yrittävät.. syyllistää tavallisia ihmisiä tiukkapipoisuudesta.
Kyse on lomailusta, eikä.. humalaisten katselusta ja heidän sitämisestä.. kun puhutaan karavaanaritoiminnasta.
Onhan näitä vaihtoehtoja, muitakin, kuin ne SFK-alueet, kuten jo moni edellä mainitsi.
Kiitos sinulle, Lauri. Puhut nyt myös minun ja perheni puolesta. Toivottavasti tämä keskusteu jatkuu ja jopa vaikuttaisi näihin juopottelujuttuihin karavanalueilla.. jollakintavoin.
Pitkä on matka vielä terveeseen keski-eurooppalaiseen alkoholikultuuriin,.. mutta matkalla jo ollaan. - Setä
Päihteetön, tilava alue, suosittelen;-)
- Vaunuilija ?
Kylläpä osasit aloittaa mielenkiintoisen keskustelun, olemme nimittäin perheen kanssa miettineet ensimmäisen vaunun hankintaa. Onko tämä "läträämisongelma" nimenomaan korostunut SFC:n alueilla vai onko se myös muiden alueiden ongelma ? Huomasin näiden keskuteluiden myötä vaunukuumeen laskeneen huomattavasti...
- Nyt kysyit pahan !
Matkailuvaunun tai -auton hankinta ei edellytä juopottelun aloittamista. Tuskinpa viinanjuonti sen isommin poikkeaa kesämökkioleilusta, mutta leirintäalueilla on enemmän seuraavia silmiä.
SFC-alueet ei ole sen pahempia synninpesiä, mutta kuten aina, siinä näkijä, missä tekijä ja tuomitsijatkin löytyvät. SFC-alueilla on enemmän sosiaalista kanssakäymistä, mikä saattaa lisätä ns. ulkopuolisen olijan luuloa, että siellä "ryypätään" enemmän. - Yli-yön
Nyt kysyit pahan ! kirjoitti:
Matkailuvaunun tai -auton hankinta ei edellytä juopottelun aloittamista. Tuskinpa viinanjuonti sen isommin poikkeaa kesämökkioleilusta, mutta leirintäalueilla on enemmän seuraavia silmiä.
SFC-alueet ei ole sen pahempia synninpesiä, mutta kuten aina, siinä näkijä, missä tekijä ja tuomitsijatkin löytyvät. SFC-alueilla on enemmän sosiaalista kanssakäymistä, mikä saattaa lisätä ns. ulkopuolisen olijan luuloa, että siellä "ryypätään" enemmän.Kyllä monet SFC -alueet vaikuttavat melkoisilta hökkelikyliltä kaikkine rakennelmineen. Enkä ihmettele yhtään, että sellaisissa slummeissa riittää niin kyttääjiä kuin kytättäviäki. Eikä siellä sitäpaitsi ole muuita harrastuksia kuin toisten kyttääminen, kaljan lipittäminen, saunominen ja iän ikuinen grillaaminen.
- ilman numeroita
Näkisin tuon "läträämisongelman" olevan lähinnä sellaisten alueiden ongelma, jossa on paljon kausipaikkalaisia. Onneksi suomessa on paljon pieniä yksityisiä leirintäalueita ja maatilamatkailu yrityksiä, jotka toimivat perheyrityksinä ja heille jokainen matkailija on asiakas.
- Lauri
Näyttäisi oleva nimenomaan SFC-alueiden ongelma.
Laatuluokituksissa on tyysti unohdettu tämä näkökulma, joka kuitenkin aika tärkeä yleisen viihtyvyyden kannalta. Ja varmaankin korostunut alkoholin hintojen laskun myötä.
On se vain tosiasia, että juopottelu.. alkoholin käytön huono hallinta liian pistävä piirre noissa karavan-jutuissa.
Tuo näkökulma on kantaaotettava, että asuntoauto olisi parempi vaihtoehto, jos ei tykkää viinan ja kaljan läträämisestä. Sekä käyttää muita, kuin SFC-alueita¨. Harmi vain, sillä Suomessa on tosi hienoja SFC-alueita,.. Mutta, kyllähän sitä muutoinkin ko. harrastus hoituu, kuin ko. aluilla aikaa kuluttamalla.
Tiedän jo muutamia vanhempia karavaanareita, jotka ei enään mistään hinnasta sfc-alueelle menisi, juuri ko. sopulimaisen, kaljottelukultuurin takia.
Itse olen päättänyt siirtyä vaunuilun jälkeen asuntoautoilijaksi. Vaimokin siihen myöntyväinen,.. ja suorastaan jo haluaa sitä. Vaunua hän ei enään mistään hinnasta halua.. em. syitten takia.
- markus
Ettei Laurille olisi muodostumassa tärkeimmiksi harrastevälineiksi suurennuslasi ja kiikari. Ei millään pahalla. Ota myös luuta käyttöön, sille riittää töitä.
- Lauri
Toivottavasti ei olisi niin käynyt. Sitä en halua. Miksikähän tämä aihe näyttää kiinnostava hyvin monia... ettei vain kyse olisi useampia meista askarruttavasta kysymyksetä. Lueppa läpi kaikka vietit tästä keskustelusta, ja kerro kumpaan ryhmään tunnet kuuluasi..
... enemmän alkoholia käyttäviin , vai vähemmän alkoholia käyttäviin..
Myönnä vain pois, että kyllä se olut/ viini/ viina maistuu sinulle kovasti, kun vaunullesi pääset.. vai? - markus
Lauri kirjoitti:
Toivottavasti ei olisi niin käynyt. Sitä en halua. Miksikähän tämä aihe näyttää kiinnostava hyvin monia... ettei vain kyse olisi useampia meista askarruttavasta kysymyksetä. Lueppa läpi kaikka vietit tästä keskustelusta, ja kerro kumpaan ryhmään tunnet kuuluasi..
... enemmän alkoholia käyttäviin , vai vähemmän alkoholia käyttäviin..
Myönnä vain pois, että kyllä se olut/ viini/ viina maistuu sinulle kovasti, kun vaunullesi pääset.. vai?Ei tämä ole minun puoleltani mikään myöntämisen tai tunnustamisen asia. Tottakai kuiva valkkari on OK.
- Lauri
markus kirjoitti:
Ei tämä ole minun puoleltani mikään myöntämisen tai tunnustamisen asia. Tottakai kuiva valkkari on OK.
Palatakseni sinne Tanskaan ja keski-eurooppalaiseen "ruokailukultuuriin".
Miksi teenkään tällaisen numeron jonkin "ruoka-aineen" käytöstä. No, kun meille suomalaisille se valkkari tai punkku eivät ole mitään ruoka-aineita,.. vaan "itse-tarkoitus". Jos ruokapöydässä vähääkää alkoholia sisältäviä juomia,.. tulee niistä lähes poikeuksetta se pääasia,.. vaikka kuinka suomi-ihminen koettaisi olla antamatta sille sitä erityis-arvoa.
Eli,.. kuitenkin se itse "alkoholijuoman" nauttiminen muodostuu siksi pääasiaksi. Siihen liittyy se ylikorostunut nautinnon hakemnisen tarve,.. jne.
Oli kivaa karsella siellä Tanskasa, siellä toisessa karavan-alueella, kuinka perhe-kunat nauttivat toistensa yhdessäolosta, ja ihmiset toistensa seurasta. Alkoholijuomille ei syntynyt mitään erityis-asemaa,.. Useimiten aikuiset nauttivat sen lasin tai neljä.. sitä ruokajuomaksi tarkoitettua viiniä... tai sitten vettä, limua, mehua. Maitoahan siel ei aikuiset juo ruuan kera. Lapset joivat mehua, vettä..
Eikä kukaan "örveltänyt", ei ees sivusta katsojan silmin, ja korvin. Tällaisia,.. isoja eteis-teltallisia oli paljon,.. ja nauru raikui iloisena aina puolelle öin. Se oli musiikkia korvalle. - markus
Lauri kirjoitti:
Palatakseni sinne Tanskaan ja keski-eurooppalaiseen "ruokailukultuuriin".
Miksi teenkään tällaisen numeron jonkin "ruoka-aineen" käytöstä. No, kun meille suomalaisille se valkkari tai punkku eivät ole mitään ruoka-aineita,.. vaan "itse-tarkoitus". Jos ruokapöydässä vähääkää alkoholia sisältäviä juomia,.. tulee niistä lähes poikeuksetta se pääasia,.. vaikka kuinka suomi-ihminen koettaisi olla antamatta sille sitä erityis-arvoa.
Eli,.. kuitenkin se itse "alkoholijuoman" nauttiminen muodostuu siksi pääasiaksi. Siihen liittyy se ylikorostunut nautinnon hakemnisen tarve,.. jne.
Oli kivaa karsella siellä Tanskasa, siellä toisessa karavan-alueella, kuinka perhe-kunat nauttivat toistensa yhdessäolosta, ja ihmiset toistensa seurasta. Alkoholijuomille ei syntynyt mitään erityis-asemaa,.. Useimiten aikuiset nauttivat sen lasin tai neljä.. sitä ruokajuomaksi tarkoitettua viiniä... tai sitten vettä, limua, mehua. Maitoahan siel ei aikuiset juo ruuan kera. Lapset joivat mehua, vettä..
Eikä kukaan "örveltänyt", ei ees sivusta katsojan silmin, ja korvin. Tällaisia,.. isoja eteis-teltallisia oli paljon,.. ja nauru raikui iloisena aina puolelle öin. Se oli musiikkia korvalle.Älä nyt taas yleistä tyyliin, meille suomalaisille...Itsetarkoitus. Ja paskan marjat ole itsetarkoitus. Jos joillekin on, älä hyvä mies yleistä. Kyllä sitä itsetarkoitusta on tullut pohjoismaissa nähtyä muidenkin kuin suomalaisten toimesta. Alueita jossa perheet nauttivat yhdessäolosta on vaikka kuinka paljon. Et sinä sattumalta sellaiselle eksynyt.
- Lauri
markus kirjoitti:
Älä nyt taas yleistä tyyliin, meille suomalaisille...Itsetarkoitus. Ja paskan marjat ole itsetarkoitus. Jos joillekin on, älä hyvä mies yleistä. Kyllä sitä itsetarkoitusta on tullut pohjoismaissa nähtyä muidenkin kuin suomalaisten toimesta. Alueita jossa perheet nauttivat yhdessäolosta on vaikka kuinka paljon. Et sinä sattumalta sellaiselle eksynyt.
.. niimpä, totta toinen puoli, tai .
Jos alkoholin käytöstä on haitta vähintää joka neljännelle suomalaiselle,.. itse käytettynä tai toisen ihmisen käytön ansiosta,.. on mahdollista käyttää tapaa "yleistys", keskustelutavassa.
Siis, jos alkoholin varsinaisia suurkuluttajia on n. 2- 5 % kokko väestöstä ja yksi sellainen henkilö häiritsee välillisesti tai välittömästi elämäntavallaan ja käytöksellään 10-20 ihmistä lähipiirissään,.. on ongelma jo aika suuri (viiteitä mm. alan kirjallisuudesta löydettävissä). Ja, niitä ns. enemmän kuluttavia suomalaisia on sitten koko väestöstä 10 - 15 %, joiden asenteet mahtuu hyvin mm. tämän keskustelun "toisen laidan edustajiin",.. on kyse i s o s t a a s i a s t a .
Totta on se, että kyse mitä ilmeisemmin pohjoismaalaisesta ilmiöstä,.. siis ei ainoastaa suomalainen ilmiö..
Kyseessä siis ei mitenkää vähäpätöinen asia,.. kun mm. sinäkin puolustat kantaasi ja elämäntapaasi,.. kuten minäkin, aika kiihkeästi. Ja kyse ei suinkaan mistään nuorisopalstan kirjoittelusta.
... jatketaan.. mielenkiintoista, eikö vain! - markus
Lauri kirjoitti:
.. niimpä, totta toinen puoli, tai .
Jos alkoholin käytöstä on haitta vähintää joka neljännelle suomalaiselle,.. itse käytettynä tai toisen ihmisen käytön ansiosta,.. on mahdollista käyttää tapaa "yleistys", keskustelutavassa.
Siis, jos alkoholin varsinaisia suurkuluttajia on n. 2- 5 % kokko väestöstä ja yksi sellainen henkilö häiritsee välillisesti tai välittömästi elämäntavallaan ja käytöksellään 10-20 ihmistä lähipiirissään,.. on ongelma jo aika suuri (viiteitä mm. alan kirjallisuudesta löydettävissä). Ja, niitä ns. enemmän kuluttavia suomalaisia on sitten koko väestöstä 10 - 15 %, joiden asenteet mahtuu hyvin mm. tämän keskustelun "toisen laidan edustajiin",.. on kyse i s o s t a a s i a s t a .
Totta on se, että kyse mitä ilmeisemmin pohjoismaalaisesta ilmiöstä,.. siis ei ainoastaa suomalainen ilmiö..
Kyseessä siis ei mitenkää vähäpätöinen asia,.. kun mm. sinäkin puolustat kantaasi ja elämäntapaasi,.. kuten minäkin, aika kiihkeästi. Ja kyse ei suinkaan mistään nuorisopalstan kirjoittelusta.
... jatketaan.. mielenkiintoista, eikö vain!Ja milläs perustein asettelet elämäntapamme vastakkaisiksi. Mitäs minun elämäntavoistani tiedät ja kun tietenkin tiedät, niin mitä vikaa niissä on. Luettele vaikka. Käytä ranskalaisia viivoja.
- Lauri
markus kirjoitti:
Ja milläs perustein asettelet elämäntapamme vastakkaisiksi. Mitäs minun elämäntavoistani tiedät ja kun tietenkin tiedät, niin mitä vikaa niissä on. Luettele vaikka. Käytä ranskalaisia viivoja.
Äläs nyt pillastu. (Sitä samaa saan sanoa itsellenikin välillä).
Muuta tietoahan ei ole olemassa, kuin se mitä tänne kirjoitamme.
Olemme varustettuja erillaisilla "ihmis-tuntemuksella". Ainoastaan päättelen kirjoittamastasi,.. tavastasi ilmaista asiaa.. jne.. siinä keikki. Toisaalta, olen aika harjaantunut, näissä jutuissa... ja.. toisaalta,... kerroppa sinä,... siis huono arvioija.. vai?
Ainoastaa omista kokemuksistani aloin kirjoittelemaan näitä juttujani.
Siis siitä, että tuli vain mitta täyteen katsella tissuttelijoita.. yms.. karavan-alueilla ja jopa eräs.. tuttavaperheen jäsen,.. kokenut karavaanari, teki itsemurhan nimenomaan vuosien varrella pahentuneen alkoholinkäytön takia. Kamulla oli kaikki asiat ok, paitsi.. ei kyennyt hallitsemaan lopulta alkoholinsa käyttöä ja kun ylpeä oli, ei hakenut ongelmaansa apua.
Se nyt oli vain yksi tarina lukuisista vastaavista... En tiedä, miksi em tarinan tähän laitoin... mutta tulipahan vain kirjoitettua.
Siis, kyse on "tappavasta aineesta" tai mielenterveysongelmia aiheuttavasta nautintoaineesta...
Sinun elämäsi en ala sen enepää ruotimaan, vaa vastasin, siihen mitä käsitin sinusta kirjoituksesi perusteella.
(alkaa taas ilta-väsy vaikullamaan kirjoitukseen) : /
- eräs toinen
Saanan huipulla!
- Ihan Ite
Outko huomanna jotta kirkossae suap alakohollii.
Meelläpäen kaek jotka naottii alle litran kotpolttosta päevässä kuulluu raettiussköörriinj.
Samoten oun tullu siihen tuloksseen jotta jos ee ota huikkoo sillon tällön se aehheuttaa mahottommii kitsorreenija oerreita.
Eepä muuta ku puronvartteenj ja naattimmaan aejjosta luonnontuotteesta. HÖRPS!
Perskuta jos tuommossii immeissii rupevvaa lissiimmäänj nii kylläpä käyp oeikkeille immeisille hullusti. - Ajomies
Sileen sitä pitää ottaa vaikeat asiat puheeksi.
Kiitos Laurin.
Kyllä noita juoppoja on nähty kylliksi karavaanareitten paikoissa.
Sitten ne sekoilevat keskenään ja lopulta sekoavat itse, viinoihinsa. - raitis, ylpeä ja elämänhal...
Olen raitis, ja siitä ylpeä.
Että, woi woi! Täälähän haisoo selvästi
mukavalle ja terveelle elämälle..
Silleen sitä pitää. Ei noita kännisiä karavaanareita jaksa selvä ihminen katsella. Niin se on. Mutta karavaanarihommia haluan puuhastella, oli miten oli!
Minä en ainakaan viinaa tai kaljaa mihinkään tartte.- Kapu
Samassa sarjassa ollaan. Tuli sitä tulilientä nuorempana otettua oma annos täyteen. Ei ole tarvinnut vuosiin viinasten kanssa touhuta ja tapella.
Hyvin menee, mutta menkööt!
- laardix
Iso Kirja Keuruulla. Koko juhannuskin selvinpäin, kaikki muutkin kymmenet tuhannet ihmiset. Mahtava lomaviikko todella.
- ameriikan ötökkä
Itse olen myös kyllästynyt vaunujensa kylkiä päin käveleviin känni-karavaanareihin. Olen mukana jos perustetaan alkoholivapaa-karavaanialue.
- matso12
vittu, viina, nikotiini, siinä koululaisen vitamiini--- tällaista hoettiin kansakoulupoikina. Osa totetui, osa ei.
Sekun on, poijjaat ja tyttäret, ittestä kiinni loppupeleissä. Joko juo, tai sitten ei, Ja sitten on tää porukka, joka osaa ottaa nätisti, ilman "örvellysvaihetta".
Yhtä kaikki, or anyway, pieni alkoholisti asuu meissä suomalaisissa (venäläisistä puhumattakaan) 50 %:ssa. Tämä on minun kokemusperäinen väittämä.
Työpaikan juhlat/palaverit iltaisn, perjantaisn, saunailat ym. pitävät sisällään viinaa; tämä on tosi aikankin teolisuudessa.
- kippis
Voi mitä itkua jos joku ihan omaan kurkkuunsa viinaa kaataa, mitä siitä sillä kunnon juopot ovat ahneita eivätkä varmasti tule viinojansa itkijöille väkisin tyrkyttämään.
Järjestyshän on kaiken a ja o siksihän kunnon karavaanareita sanotaankin numeroiduiksi juopoiksi, onhan heillä koppiensa kulmissa järjestysnumero.- tupla kulaus
Saa kaataa mutta onko pakko kaikkien jotka ympärillä on kuunnella örinää ja tappeluita ensin akankanssa ja sitten muitten jotka sattuu vastaan tulemaan.Kun asuu kerrostalossa vuokralla Hervannassa tai Lietsussa ja siellä ei voi rentoutua niin onko pakko karavaanialueilla tämmöistä sietää hä
- Paas poiketen ninäät
Alkoholivapaa caravan alue löytyy Akaan Kylmäkosken Savikoskelta,siellä on alkoholi todella vapaassa käytössä.
- ent holisti
Joo ja Maisansalo on tämä toinen
- 42...
oiskohan suviseurat,empätiijä
- Hikskukkuu
Maisansalo Teiskossa on juhannusaamuna alkoholivapaa alue:
Kaik män erellisenä iltana.- EX maisalainen
5v tuli kuunneltua sitä kännisten huutoo ja örinää,joka jatku yleensä aamuun asti,eipähän tarvinnut edes yrittää nukkua. Alue isännällekkään ei voinut asiasta huomauttaa,koska herra vaimonsa kanssa kuului tähän edellämainittuun "örinä" porukkaan, joku oli kerran uskaltanut käydä huomauttamassa,että alueella pitäisi olla hiljaisuus yöllä klo 03,oli isäntä kehottanut painumaan vi....n. Tänä keväänä tuli sitten mitta täyteen,eipähän tartte enään kuunnella ja kattella kun CARAVAANARIT rentoutuu.
- Mikä alkoholivapaa?
Juopot karavaanarit hoi ! . Katso tänään TV2 21.00.
A2 Teema: Känni-ilta
Kapakat kiinni kahdelta ja keskiolut takaisin Alkoon. Kaljamainokset pois jääkiekkokaukaloista ja stoppi puistonaukkailulle. Eivätkö suomalaiset opi siisteille juomatavoille muuta kuin kieltojen ja määräysten voimalla?
Joskus tekin kännivaanarit juotte itsenne pyörätuolikuntoon ja rehvakas karavaanarielämä on takana.
Sen jälkeen voi tulla alkoholivapaita alueita. - A-plutisti
Älkääs nyh poijaat ruvekko tiärän paikan armahan jossa viina virtaa ja on oikein oma viinanjuonti vahtikin siis ei liikoo kellekkään. Mutku kuiski oma niin uk kärys kuiskin seuraavana uamuna he ratista kuis näin he? Joo ja mitätulee siihen isäntään niin saa paikan parhaan jos ymmärtää juottaa akankin niin noi kerran kuussa ei tule ennään tulipuna ruusut he he. Arvaskaas niin missä he he tämmöinen onkaan?Karavaanari on kaikkien kaveri ollut joskus.
Karavaanarit ovat karavaanareita. Kyllä niitä läträäjiä näkyy eteläntalvehtijoidenkin joukossa riittävän, vieläpä niitä ongelmaisia. Tuli sitäkin touhua taas viimetalvena seurailtua. Täytyi jopa erästäkin seuruetta, oikein poliisin kanssa rauhoitella. Eikä ole ainoa kerta kun näin on tapahtunut.
- Selvä päivä!
Enpä ole sellaista ihmettä vielä nähnyt missä karavaanarit nauttisivat muustakin kuin viinasta. Toisissa nautitaan viinaksista enemmän, ja toisissa vielä enemmän. Riihimäellä ei taida selvä edes päästä alueelle, koska selviä siellä ei juurikaan ole näkynyt. Känni ja ääliö taitaa olla Suomen yleisimmät caravaanarit.
- perseen suti
Onkos tämä ääliö se kuuluisa kääkkä puutarhuri sieltä lempivaarasta. Vuoheksi olen kuullut kutsuttavan.
- sviduili-ja
Muistutan taas lukijoita! Tarkistakaa luotettavista lähteistä jokainen monipersoonan esittämä väite. Tulette huomaamaan, kuinka vilkas mielikuvitus monipersoonalla on. Tämä koskee myös kaikkia monipersoonan sivupersoonien nimimerkeillä esitettyjen väitteiden todenperäisyyden tarkistamista.
Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani.
Voisi "perseen suti" monipersoona tarkistaa "tietonsa". Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani. - suti" monipersoona
sviduili-ja kirjoitti:
Muistutan taas lukijoita! Tarkistakaa luotettavista lähteistä jokainen monipersoonan esittämä väite. Tulette huomaamaan, kuinka vilkas mielikuvitus monipersoonalla on. Tämä koskee myös kaikkia monipersoonan sivupersoonien nimimerkeillä esitettyjen väitteiden todenperäisyyden tarkistamista.
Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani.
Voisi "perseen suti" monipersoona tarkistaa "tietonsa". Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani.Vartiainen ei taida kestää totuudenmukaisia kysymyksiä? Paappa päivystelee nykyisin saitilla yötäpäivää. Piruuttani kokeilen olisiko tämä kaikkien saittien äiti, heti valmis kommentoimaan. Näyttää olevan, on siinä vanhuksella elämäntehtävä. Lempivaaran yleinen naurun aihe on tämä risti meille muille karavaanareille. Eihän äijällä ole enään mitään tekemistä matkailun kanssa, paremminkin maanviljelyn.
Voisi "******* suti" monipersoona tarkistaa "tietonsa". Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani. - s-vi-duilija
suti" monipersoona kirjoitti:
Vartiainen ei taida kestää totuudenmukaisia kysymyksiä? Paappa päivystelee nykyisin saitilla yötäpäivää. Piruuttani kokeilen olisiko tämä kaikkien saittien äiti, heti valmis kommentoimaan. Näyttää olevan, on siinä vanhuksella elämäntehtävä. Lempivaaran yleinen naurun aihe on tämä risti meille muille karavaanareille. Eihän äijällä ole enään mitään tekemistä matkailun kanssa, paremminkin maanviljelyn.
Voisi "******* suti" monipersoona tarkistaa "tietonsa". Ei se tarkistaminen mikään vaikea tehtävä ole. Voin sen kertoa omasta kokemuksestani.Monipersoonan yksi nimimerkeistä on juuri "suti" monipersoona" eri muunnoksineen. Sinullahan noita nimimerkkejä riittää yli oman tarpeesi. Et pysty hämäämään minua noilla silmänkääntötempuillasi.
Monipersoonalla tuntuu olevan maaninen vaihe menossa. Yksi monipersoonan käyttämistä uusimmista nimimerkeistä. Niitä kertakäyttöisiä nimimerkkejähän monipersoonalla riittää, vaikka muille jakaa.
- 2012 vaanari
Kaikki sf paikat ovat ihan hyviä ja rauhallisia sunnuntai illasta -perjantai aamuun.Tää on tosi.
- Kaik.kaveri
Aivan tarkkaan ei alkoholia voi rajata pois mutta tanssipaikka on yksi selvä merkki "aikuisten leirialueesta". Oma kokemukseni 16 vuoden ajalta lapsiperhekaravaanarina on ollut ihan positiivinen. Kaikki saavat tehdä mitä haluavat , tai olla tekemättä. Jos vaunuilijoita alkaa olla yli 100 niin ihmiskirjosta löytyy kaikki lajit. Juopoista varkaisiin ja saarnaajiin - niinhän sen pitää ollakkin. Akanhakkaajat,ukonhakkaajat, uhoilukoiran omistajat, rajanvartijat, - ja muita ihmisiä paremmat mm raittiusintoilijat ovat pahimmasta päästä. Heitä on se 1% niinkuin rikollisjengien tunnuskin kertoo...
- 2012 vaanari
Niin ja halusin vain sanoa että haluaisin vähän munaa että jos joku voisi antaa?
- määki tuu
Mee nyh sinne Maisaan äläkä täällä valita onnetonta elämääs.
- Anonyymi
Onneksi uskovaisena mökkiläisenä saan olla alkoholisoituneista karavaaneista erossa.➕
- Anonyymi
Miekii kyl uskon vahvasti tuohon kossuun ja myös vodkaa, ei tarvihe rumatikkiä kun tempasee pullon vodkaa niin nukkuu sitkeää unta aamuun saakka.
- Anonyymi
Meillä Rumatikki dugatolla ja elnakilla,, ei ole ilman viinaa selvitty puska parkkilaisten seurasa,, sielä ne alko holistit onn!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882