Cerazette

Minä

Cerazette e-pillereiden kanssa lääkärin mukaan kuukautiset voi jäädä kokonaan väliin, ei vaan ollut puhetta että kuinka pitkäksi aikaa? Miten teillä? Itse syön nyt neljättä kuukautta ja kuukautisia ei kuulu. Raskaana en ole, testi on muutamaan otteeseen tehty. Kertokaa hieman kokemuksianne :)
Kiitoksia jo etukäteen.

6

949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Negrita

Minä söin Cerazetteja yhdessä vaiheessa n. 3-4 kk. Minulla vaihdettiin pillerit 4 kertaa sen jälkeen kun täytin 35 yhdistelmäpillereistä minipillereihin. Ensimmäinen minipillerini Cerazette aiheutti minulle jostain syystä valtavat mahakivut ja päänsärkyä, jouduin lopettamaan niiden käytön. Samalla loppui kuukautisetkin. Eivätkä kuukautiset ole tulleet takaisin muitakaan pillerimerkkejä vaihtamalla. Minulle oli vaikeaa löytää sopiva merkki, monet aiheuttivat kaikenlaista inhottavaa sivuoiretta. Kuukautiseni ovat olleet pois jo 1 vuoden ja 2 kk. Minäkin juoksin jatkuvasti raskaustesteissä pillerimerkkien vaihdettua, kun kuukautiset eivät tulleet. Mutta lääkäri totesi minulle vain, että nämä pillerit sen nyt aiheuttavat ja näissä Cerazeten tapaisissa pillereissä on vähemmän tätä keltarauhashormonia, joka saattaa aiheuttaa sen että kuukautiset loppuvat kokonaan.

Jos haluaa kuukautiset takaisin voi kysyä keltarauhashormoonihoitoa.

• cerazette

Cerazette ei sisällä muuta kuin nimenomaan sitä keltarauhashormonia ja jos sitä nautitaan jatkuvasti joka päivä riitävä määrä se estää vuodon tulemisen.

• Käyttäjä

Paikkansa pitää tuo että ne voi jäädä kokonaan väliin. Viime vuonna kuukautiset tuli 2 kertaa, ensimmäisen kerran huhtikuussa ja toisen kerran heinäkuussa. Molemmilla kerroilla vuoto ei kestänyt kuin 2 päivää. Mutta se kuulemma riitti. Tänä vuonna tilanne on nyt normaali koska vuodenvaihteen jälkeen en niitä ole syönyt.

• issy

Kun mulla aikaisemmin ei ole tullut kuukautisia kuin 3-4 kertaa vuodessa (kun aikaisemmin käytin cerazettea) nyt taas sitten kun oli 2kk tauko pillereissä ja sama merkki taas käytössä tiputtelee koko ajan hieman, ei sekään niin mukavaa. Tätä kestänyt nyt 2kk. Onko jollain samaa kokemusta vai pitäisikö tästäkin mennä kyselemään mikä on ?

• minnie

Siirryin käyttämään Cerazettea marraskuussa 2003 eli olen syönyt noin 10 kuukautta. Minulla ei ole tullut kertaakaan tuona aikana kuukautisia. Lääkärin mukaan se on ihan normaalia että kuukautiset loppuvat kokonaan. Muutaman kerran olen käynyt raskaustestissä ihan oman mielenrauhani vuoksi..

• Nimetön

Aloitin viime kuun alussa kyseisen pillerin käytön ja kysyin lekurilta että pidänkö 7 pvä tauon normaalisti,johon hän vastasi että pidä vaan. Menkat ovat nyt myös jättäneet tulematta. Muita oireita on viiltely vatsassa ja pahaa oloa. Raskaustesti se on kai minunkin tehtävä. Onkohan kenellekkään käynyt niin että pillerivaihdon yhteydessä olisi tullut raskaaksi? muuta ehkäisyä ei käytetty,vaikka sitäkin kehotetaan se pari viikkoa käyttämään ja taukoa ei olisi pitänyt pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe