Oletko tehnyt tilauksen uudesta autosta? Kuinka pitkä toimitusaika on?
Toimitusajat eri merkeillä
26
5640
Vastaukset
- Heikki
Tilasin Toyota Priuksen 20.3 2004 ja toimitus luvattiin joulukuulle 2004/tammikuulle 2005.
Myyjä ilmoitti viime viikolla, että auto tulee Suomeen jo syyskuun alussa, joten puoli vuotta siinä meni kaikkiaan.- Hep
Täytyy olla kyllä viimeisen päälle ekohenkinen, että Suomessa viitsii Priuksen ostaa. Kun katselee millaisia autoja ko. härvelin hinnalla saisi...
- HKK
Hep kirjoitti:
Täytyy olla kyllä viimeisen päälle ekohenkinen, että Suomessa viitsii Priuksen ostaa. Kun katselee millaisia autoja ko. härvelin hinnalla saisi...
Samalla rahalla olisi voinut valita vaikkapa:
-Audi A4 2,4 V6
-Audi A3 Sportback 2.0 Turbo Quattro
-Ford Mondeo Wagon 2,0 TDCI Ghia
jne. jne. ei jaksa kaivaa enempää! - Jykä
Hep kirjoitti:
ekohenkiseksi on kuitenkin alettava jossain vaiheessa.Öljyn hinta nousee,ja samalla bensiinikin valitettavasti kallistuu.Saattaa vuosien kuluttua olla nämä bensa-ja dieselautot aika edullisia käytettynä,jos vaan joku ostas...
Itse ajan bensiinimoottorisella autolla,ja ei toi soppa enää mitäään halpaa ole. - JJ.
HKK kirjoitti:
Samalla rahalla olisi voinut valita vaikkapa:
-Audi A4 2,4 V6
-Audi A3 Sportback 2.0 Turbo Quattro
-Ford Mondeo Wagon 2,0 TDCI Ghia
jne. jne. ei jaksa kaivaa enempää!Noista olisin valinnut Priuksen.
- KariX
JJ. kirjoitti:
Noista olisin valinnut Priuksen.
Melkoinen reikäpää taidat olla! Ei jeesus kuka ostaa Priuksen 40 tuhannella eurolla!!!!!! Jos auton hinta olisi 20-25 te, niin koko, kulutus, yleinen ajomukavuus yms. olisiva jokseenkin järkevässä suhteessa hintaan.
- KariX
Jykä kirjoitti:
ekohenkiseksi on kuitenkin alettava jossain vaiheessa.Öljyn hinta nousee,ja samalla bensiinikin valitettavasti kallistuu.Saattaa vuosien kuluttua olla nämä bensa-ja dieselautot aika edullisia käytettynä,jos vaan joku ostas...
Itse ajan bensiinimoottorisella autolla,ja ei toi soppa enää mitäään halpaa ole.Tuolla Priuksella ei kovin paljoa ole muuta kuin ekohenkisyyttä, varsinaista ekoa saa halvemmalla muilla autoilla. Priukselle luvataan hieman päälle 4 litraa sadalle kulutukseksi, joka ainakin vanhemman mallin yhteydessä kuitenkin konkretisoitui noin 5 litran tasolle. Samalla rahalla saisi paljon isomman, mukavamman, näyttävämmän ja uskoisin jopa luotettavamman nykyaikaisen dieselin ja kulutus pysyisi edelleen siinä 5 litrassa.
- Heikki
KariX kirjoitti:
Melkoinen reikäpää taidat olla! Ei jeesus kuka ostaa Priuksen 40 tuhannella eurolla!!!!!! Jos auton hinta olisi 20-25 te, niin koko, kulutus, yleinen ajomukavuus yms. olisiva jokseenkin järkevässä suhteessa hintaan.
Aikaisempi autoni oli Audi A3 1.8t automatic vm. 1998.
Syyt Priuksen valintaan olivat:
-Toyotan toimintavarmuus ja laaja huoltoverkosto
-Priuksen harvinaisuus, naapurilla, työkaverilla ei tule olemaan samanlaista, eikä taida koko kaupungissakaan KOSKAAN tulla samanlaista vastaan.
-auton tekninen erikoisuus
-auton hyvä vääntömomentti
-vastaavasti varusteltu Audi A3 2.0 TFSI automatti olisi ollut lähes samanhintainen.
Valintaan EI vaikuttanut:
-polttoaineenkulutus eikä ekohenkisyys.
Vaikka kulutus ei minun valintaani vaikuttanutkaan, niin
muistuttataisin, että Prius tarjoaa vähän ajavalle hyvän tilaisuuden polttoaineensäästöön ilman dieselveroja. Diesel auto olisi voinut olla vaihtoehto, jos karseaa veroa ei olisi. - Naurattaa
Heikki kirjoitti:
-Priuksen harvinaisuus, naapurilla, työkaverilla ei tule olemaan samanlaista, eikä taida koko kaupungissakaan KOSKAAN tulla samanlaista vastaan.
-vastaavasti varusteltu Audi A3 2.0 TFSI automatti olisi ollut lähes samanhintainen.
muistuttataisin, että Prius tarjoaa vähän ajavalle hyvän tilaisuuden polttoaineensäästöön ilman dieselveroja. Diesel auto olisi voinut olla vaihtoehto, jos karseaa veroa ei olisi.Miksi suomessa ei saa ajaa vaikka fiati:lla jos haluu...Mitä ihmettä siinä on???Jos ihminen valitsee auto, miks sillä pitää olla jokin yhteinen hyväksyntä??? Mitä hiton väliä sillä on ostaako ingmannin maitoo vai valion...Autot nököttää parkkisella varkaitten armoilla merkistä riippumatta...Ostaa semmosen auton kun tarttee/haluaa...Tällä palstalla on turha kysellä ,kun asiallista vastausta tuskin löytää asiattomien seasta...
- Hep
Heikki kirjoitti:
muistuttataisin, että Prius tarjoaa vähän ajavalle hyvän tilaisuuden polttoaineensäästöön ilman dieselveroja. Diesel auto olisi voinut olla vaihtoehto, jos karseaa veroa ei olisi."auton hyvä vääntömomentti"
Kovin on vain hetkellinen tuo hyvä vääntömomentti (pääasiassa liikkeellelähdössä). Oletkos sinä todella ajanut tuota Priusta ennen kuin tilasit? Minä olen, tuo yli 500 nyyttonia kuulostaa paperilla hyvälle, mutta käytännössä auto on mielestäni todella onneton. Lienen Suomen ensimmäisiä uudella Priuksella ajaneita ihmisiä (Japanissa väärältä puole ohjastaen). - Heikki
Hep kirjoitti:
"auton hyvä vääntömomentti"
Kovin on vain hetkellinen tuo hyvä vääntömomentti (pääasiassa liikkeellelähdössä). Oletkos sinä todella ajanut tuota Priusta ennen kuin tilasit? Minä olen, tuo yli 500 nyyttonia kuulostaa paperilla hyvälle, mutta käytännössä auto on mielestäni todella onneton. Lienen Suomen ensimmäisiä uudella Priuksella ajaneita ihmisiä (Japanissa väärältä puole ohjastaen).Olen ajanut kahtakin eri Prius yksilöä Suomessa.
Vääntö on tehtaan ilmoittamana 478 Nm, kun nopeus on alle 30 km/h. Tekniikan Maailman testin vääntökäyrän mukaan vielä noin 80-90 km/h löytyy vääntöä yli 200 Nm.
Vanhassa Audissani oli 210 Nm välillä 1800-4600 rpm ja Priuksessa voimaa tuntuu olevan vielä runsaammin.
Automaattivaihteisen auton vääntöä on hieman vaikeampaa aistia kuin manuaalin.
PriusII esiteltiin Japanissa syyskuussa viime vuonna. Koska olet autoa ajanut ja millaisissa olosuhteissa, kaupunki, vuoristo vai moottoritie?
Japanin malli on hieman erilainen kuin EU-malli, esim. varustuksessa eroja, päästöissä eroja, vaikka kaikki Priukset täyttävätkin Step4-vaatimukset.
Mikä oli Priuksen hinta Japanissa? Olen kuullut, että kaikkilla varusteilla (mm. televisio ja automaattipysäköinti)oleva malli maksaa siellä noin 30000 euroa. - Hep
Heikki kirjoitti:
Olen ajanut kahtakin eri Prius yksilöä Suomessa.
Vääntö on tehtaan ilmoittamana 478 Nm, kun nopeus on alle 30 km/h. Tekniikan Maailman testin vääntökäyrän mukaan vielä noin 80-90 km/h löytyy vääntöä yli 200 Nm.
Vanhassa Audissani oli 210 Nm välillä 1800-4600 rpm ja Priuksessa voimaa tuntuu olevan vielä runsaammin.
PriusII esiteltiin Japanissa syyskuussa viime vuonna. Koska olet autoa ajanut ja millaisissa olosuhteissa, kaupunki, vuoristo vai moottoritie?
Japanin malli on hieman erilainen kuin EU-malli, esim. varustuksessa eroja, päästöissä eroja, vaikka kaikki Priukset täyttävätkin Step4-vaatimukset.
Mikä oli Priuksen hinta Japanissa? Olen kuullut, että kaikkilla varusteilla (mm. televisio ja automaattipysäköinti)oleva malli maksaa siellä noin 30000 euroa.Osakan Toyota Rent-a-car -autonvuokraus juurikin viime syksynä/alkutalvena ja PriusII kyseessä. Ei ollut telkkareita tai muutakaan erityisen ihmeellistä (navigointi ja integroitu puhelin oli). Ajo Osakan keskustassa (huh) ja ympäristössä. Aluksi kaupungissa tuntui, että onpas raju peli, mutta moottoritiellä yms. ajossa huomasi, ettei auto ole Suomen 40 te:n väärti. Ja sekin parisataa nyyttonia tuntui aika vaisulle verrattuna nykyisiin TD tai yleensäkin turbokoneisiin ja yli 300 N vääntöihin.
- Heikki
Heikki kirjoitti:
Olen ajanut kahtakin eri Prius yksilöä Suomessa.
Mikä oli Priuksen hinta Japanissa? Olen kuullut, että kaikkilla varusteilla (mm. televisio ja automaattipysäköinti)oleva malli maksaa siellä noin 30000 euroa.Linkki erinomaisiin Prius-sivuihin
http://john1701a.com/
Kulutustaulukoita, tosin arvot MPG-muodossa, ajopäiväkirja jo vuodesta 2000, valokuvia, videoita, auton huoltohistoriaa, kustannnusseurantaa ym.
Sivut päivittyvät säännöllisesti!
- matti
BMW X5 4.8ISA 12KK luovutus 7/05,hyvää kannattaa oottaa..
- Tuonti
Saattaa muuten olla erittäin kannattavaa kun toimitus menee ensi vuoden puolelle;)
Veroale,veroale,veroale,veroale,jeeeeeee!
- Molly
Hieroimme autokauppoja Nissan Almerasta viime keväänä. Toimitusaika vaihteli mallista ja väristä riippuen. Joitakin malleja oli muutamia kappaleita maahantuojalla odottamassa. Itse valitsimme mustan 1.8 Teknan. Tehtaalla Englannissa sattui olemaan juuri yksi sellainen valmiina. Odottelimme sitä sitten vajaat kaksi kuukautta.
- Kauppias
Mä käytän tota "kaupanpäättämis" keinoo aika usein. Poka tekee yleensä päätöksen aika nopeesti ku luulee, että menee viimene auto...joo viime viikollakin myin euroopan vimesen hopeen:) merkkiä en viiti kertoo.
- Molly
Kauppias kirjoitti:
Mä käytän tota "kaupanpäättämis" keinoo aika usein. Poka tekee yleensä päätöksen aika nopeesti ku luulee, että menee viimene auto...joo viime viikollakin myin euroopan vimesen hopeen:) merkkiä en viiti kertoo.
Kerrotko vielä missä asiassa meitä vedätettiin?
Päätös auton ostamisesta oltiin jo tehty, viimeisenä mietittiin väriä. Myyjä luetteli mitä malleja/värejä oli saatavilla milläkin aikataululla. Ennen lopullista päätöstä kävimme vielä toisessa kaupungissa Nissan-liikkeessä pyytämässä tarjouksen. Myös toisessa liikkeessä myyjä tarkisti koneelta että mustaa oli tehtaalla yksi kappale tulossa suomeen päin. Mustaa olimme ajatelleet alusta alkaenkin, ei sillä aikataululla ollut mitään tekemistä päätöksen kanssa.
On varmaan tosi kivaa leikkiä autokauppiasta täällä palstalla... - Molly
Kauppias kirjoitti:
missä asiassa meitä vedätettiin?
Pyysimme tarjoukset kahdesta eri Nissan liikkeestä. Molemmista saimme samat toimitusaikatiedot eri väreistä/malleista. Mustaa olimme ajatelleet alunperinkin oli toimitusaika mikä hyvänsä. Että se siitä sun teoriastas.
On varmaan tosi kivaa leikkiä autokauppiasta täällä palstalla...
- verso
toimitus tammikuussa 2005, tilattu elokuussa2004
- Joo
Maahan tuojat ei enää tilaa autoja varastoon...Ihmiset nykyään haluu auton tietyillä varusteilla...Ei se perusmalli taida oikein myydä...
- V70
Tilattu 26.7.2004 ja arvioitu toimitus 21.9.2004.
- patonki
kysyin keväällä yhteensä kuudesta autosta tarjouksen sillä tarkkuudella että toimitusajat juuri halutulle värille ja varustetasolle olivat mukana.
Tyypillisesti eurooppalaisille toimitusaika olisi ollut 2-3kk ja korealaisille sekä japanilaisille 1-2 viikkoa (eli myytiin vain kahta varustetasoa ja autot olivat maassa). Jos eurooppalaisista sattumalta oli just halutun kaltainen yksilö massa, oli toimitusaika samaa luokkaa,
Edellisen autokaupan yhteydessä kolmisen vuotta sitten kysyin mm. VW Passatia jolle luvatiin kohtuullinen 5-6kk toimitusaikaa ja Volvolla oltiin samoilla linjoilla. - Harakiri
Toyotalla oli 3 kk toimitusaika Avensiksessa ja Corollassa. Mazda6:n sain Laakkoselta alle tilausta seuraavana päivänä lisävarusteet asennettuna. Näin siis pääkaupunkiseudulla heinäkuussa.
- Laakkoselta
Laakkosella näkyy kuutosta olevan aina pihassa muutama odottamassa ostajaa ja 2 viikkoa oli kesällä toimitusaika kun itse valitsin mallia ja väriä mieleisekseni.
- pete
Tilasin 16 tammikuuta, papereissa luvattiin 15.4-04! ja vieläkään myyjä ei pysty sanomaan koska sitä aloitetaan edes tekemään!! silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658