Auton tuonti Saksasta

s203

Olen lähdössä hakemaan autoa Saksasta ja haluaisin tietää onnistuuko auton tuonti keltaisilla kilvillä. Takaisin olisi tarkoitus tulla Travemünden kautta laivalla.
Onko keltaisten tai punaisten kilpien saaminen yhtä "helppoa"? Punaisia kilpiä hankkiessa joutuu ilmeisesti maksamaan auton käyttöveron?

9

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yretii

      keltaisilla voit tuoda ja laiva Saksasta Suomeen toimii niillä hyvin. Keltaiset saat helpommin kuin punauiset ja tarvitset vakuutuksen veroja ei saksaan mene

    • jooooo

      Keltaiset kilvet on voimassa vain saksassa ja ne saa helpommin, mutta ovat voimassa vain 5pv ja noin puolet halvempi. ja konttorit pitempään auki saksassa kuin punakilpisten asiointi paikat. todennäköisesti joudut hankkimaan suomessa siirtokilvet koska et kerkiä tekemään katsastusta koska vain 5pv voimassa keltaiset kilvet.

    • Muutamia tuonut

      Punaisia kilpiä saat esim Turkkilaisten ostopaikoista. Ne myy aina niitä halvempia. Keltaiset on voimassa 30vrk ja niillä saa ajella ympäri Eurooppaa.

      Kun sitten tulet niillä kilvillä, niin älä pelästy jos satamassa tai pysähdyspaikoilla eteesi ajaa poliisiauto ja sieltä korstot huutavat naama punaisena "Papiere". Vähän ajan kuluttua ne kuitenkin tulee takaisin hymyillen ja tikkareita imeskellen ja kyselee mihin päin olet menossa. Se nyt vaan kuuluu paikalliseen peläytys taktiikkaan. Ei ne pahoja ole vaikka rumia onkin.

      • mustat kilvet

        tuo juttu on 110% soopaa.
        Keltaiset voimassa 5pv joka riittää hyvin Suomeen tuontiin.
        Ja sakemaanipoliisiet ei pysäyttele normaalia enempää kelta- tai punakilpisiä autoja. Jos pysäyttävät niin harvemmin johtuu pelkästään kilvistä vaan auto/kuski/kilpi-yhdistelmästä tms kokonaisarviosta.


      • windstar1962
        mustat kilvet kirjoitti:

        tuo juttu on 110% soopaa.
        Keltaiset voimassa 5pv joka riittää hyvin Suomeen tuontiin.
        Ja sakemaanipoliisiet ei pysäyttele normaalia enempää kelta- tai punakilpisiä autoja. Jos pysäyttävät niin harvemmin johtuu pelkästään kilvistä vaan auto/kuski/kilpi-yhdistelmästä tms kokonaisarviosta.

        ajappas tanskan kautta ruotsiin niillä keltaisilla 5 pvn killvillä
        kerro jos olet ajanut ja pysäytetty 110 % siinä sulle soopaa.
        eli riitää hyvin jos menet esim laivalla helsinkiin.ja miksi sakemanni poliisit olis kiinnostuneita saksasasa,kun keltaset
        saksan sisäiseen käyttöön tarkoitetut kilvet riittävät.


      • mustat kilvet
        windstar1962 kirjoitti:

        ajappas tanskan kautta ruotsiin niillä keltaisilla 5 pvn killvillä
        kerro jos olet ajanut ja pysäytetty 110 % siinä sulle soopaa.
        eli riitää hyvin jos menet esim laivalla helsinkiin.ja miksi sakemanni poliisit olis kiinnostuneita saksasasa,kun keltaset
        saksan sisäiseen käyttöön tarkoitetut kilvet riittävät.

        sä puhut koko viestiketjusta, mä vastasin tuohon yhteen viestiin jos huomasit. soopaa on muutamia tuonut- nimimerkin jutussa vaikkapa se että Keltaiset on voimassa muka 30vrk ja poliisit muka pysäytteliusi niillä ajavia papiereja kysellen. tuo on saksankieltä.

        soopaa ei ola se että niillä on hankaluuksia ruoitsissa. mutta sitä ei muutamia tuonut edes kertonutkaan


      • ave
        mustat kilvet kirjoitti:

        sä puhut koko viestiketjusta, mä vastasin tuohon yhteen viestiin jos huomasit. soopaa on muutamia tuonut- nimimerkin jutussa vaikkapa se että Keltaiset on voimassa muka 30vrk ja poliisit muka pysäytteliusi niillä ajavia papiereja kysellen. tuo on saksankieltä.

        soopaa ei ola se että niillä on hankaluuksia ruoitsissa. mutta sitä ei muutamia tuonut edes kertonutkaan

        Kyllapa ne keltaiset kilvet ovat kaypaiset koko EU:n alueella, itse olen sellaisilla tullut useita kertoja Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen!


      • ave
        ave kirjoitti:

        Kyllapa ne keltaiset kilvet ovat kaypaiset koko EU:n alueella, itse olen sellaisilla tullut useita kertoja Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen!

        Ne keltaiset kilvet pystyy tilaamaan netista etukateen, ilmoitat vain paivamaaran mista alkaen kilvet ovat voimassa, maksat vakuutuksen ja kilvet niin saat ne postissa kotiin.
        Kilpien mukana tulee vakuutuskortti johon sitten itse merkitset vain ostamasi auton tiedon ja lahdet ajelemaan kotiin!


    • Anonyymi

      mites homm nykyään mene kun sinne pitää varata aika ja aina ne on 2 vko päähän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe