Ai bussi myöhässä

Rillitilei hei hei

Sellainen tapaus on sattunut kerran, että kun linjuriauto
on ollut vain 3-4 minuuttia myöhässä, niin kyytiin tullut
täti-ihminen on totisella naamalla sanonut kuljettajalle_
"Tämä bussi on myöhässä."

Ihmettelen vain, miksi niin yhdentekevästä asiasta
kuin bussin myöhässäolosta pitää kiukutella kuljettajalle.

Entä jos kuskitkin alkavat huomautella matkustajille
esimerkiksi matkustajan ulkonäöstä.

12

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti jolla on kello

      Negatiiviset ihmiset sinun tapaasi ajattelevat että täti-ihminen sanoi sen kiukutellakseen. Täti vain ystävällisesti informoi kuljettajaa. Ihmettelen, miksi näin yhdentekevästä asiasta pitää kirjoittaa tänne keskustelupalstalle.

      • putini

        Pistäpä vaikka se kellosi syvälle sinne. Ei tuo sinun kirjoituksesi ollut yhtään sen tarpeellisempi tälle keskustelupalstalle, kuin avauskaan. Korkki kiinni ja nukkumaan!


    • niin no joo

      Jotkut bussikuskit jostain syystä pelkää naisia, ja siis
      mahdollisesti tämä seikka on sitten ärsyttänyt jotain
      naismatkustajaa siinä määrin, että naismatkustaja on
      tahallaan huomauttanut bussin myöhässäolosta.
      Tällä huomautuksellaan naismatkustaja ehkä myös
      yrittää saada puhumattomat bussikuskit puhumaan
      edes jotakin. Tosin puhumattomista bussikuskeista
      ei saa puhuvia, vaikka joku aktiivinen matkustaja
      kuinka yrittäisi.

      • mutta mitä?

        Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että "bussikuskit
        pelkäävät naisia". Mitä? Kuule, oletko kysynyt asiaa
        bussikuskeilta itseltään? Vai perustuuko väitteesi omaan
        mielikuvitus-olettamukseesi?


    • no niin no niin

      Joskus aikoinaan minun kotiseudullani oli selvää,
      että linja-auto saattoi olla myöhässä siksi, kun
      kuljettajat osasivat ottaa asiat rauhallisesti.
      Jos joku olisi huomauttanut linja-auton myöhässäolosta,
      olisi sellainen huomauttelija saanut omituisen tyypin
      maineen.

    • oletan näin

      Kas kun se bussin myöhässäolosta huomauttelu on
      joidenkin naismatkustajien keino saada bussikuski
      puhumaan naismatkustajille edes muutaman sanan.

      • öhhöpöö

        Häh. Bussikuskit jotkut ei puhu vaikka kuinka yrität
        heitä jututtaa.


      • suvislainen
        öhhöpöö kirjoitti:

        Häh. Bussikuskit jotkut ei puhu vaikka kuinka yrität
        heitä jututtaa.

        Ei tietenkään puhu, kun eivät ymmärrä suomea.


    • Espoonbussikuski

      Kysymyksen ja vastauksen kuluu aikaa, ja bussi myöhästyy lisää. Tätiä harmittaa, kuin joutuu odottelemaan pyssäkillä ylimääräistä 2-3 minuutia, mutta sillä ei ole väliä, kun bussi tulee päätärille 5-10 minuttia sen jälkeen kuin piti lähteä toiseen suuntaan. Jos lähtöpyssäkiltä näkyy auto parkissa, voi olla, että kuskilla tarve suoristaa hetkiksi jallat, tai vetää henkiä varatilanteen tai ärsyttävän matkustajan jälkeen, tai käydä WS:ssä. Harvoin kuin kuski itse syynä myöhästymiseen, on vielä auton vikaat, mutta lähes aina syynä muu liikenne, tai itse matkustajat. Katsokaa miten muut toimivat, mietikaa miten itse voitte vaikuttaa sujuvuuteen.
      Huomasin, että tasaisesta ajosta matkustajalle ei ole väliä, pitivät sitä vain hauskaksi.

    • KUSKI minäkin

      On selvää,että moni linja-auto on myöhässä, koska
      liikenteessä on niin monenlaisia tilanteita, joita ei ole
      suunnittelussa huomioitu riittävästi. Usein joudutaan
      ajamaan ns. pallohukassa-henkilöautojen perässä.
      Sellaiset henkilöautot kulkevat haparoiden, yleensä
      ns. mennään-ei mennä-mennään-ei mennä -tyylillä.
      Ja liikennevaloista lähtö kestää... kestää... kestää...
      todella kauan. On myös matkustajia, jotka alkavat
      kaivamaan matkarahoja vasta päästyään autoon,
      vaikka olisi asiallista kaivaa matkarahat valmiiksi
      jo pysäkillä, noin 2 minuuttia ennen bussin tuloa.

      Jokaisen on myös tajuttava, että kuljettaja käy
      joskus WC:ssä, vaikka bussi olisikin myöhässä 5-15 minuuttia, koska jos kuljettaja ei kävisi WC:ssä,
      niin jonkin ajan kuluttua bussissa voi olla jännä haju...

      No, korkeasti koulutetut, älykkäät matkustajat kyllä
      hyväksyvät sen tosiasian, että bussi on joskus
      myöhässä. Jos joku matkustaja huomauttaa bussin
      myöhässäolosta, niin kuljettaja tekee omat päätelmänsä
      sen matkustajan henkisestä tasosta...

    • KuskaajaSatakunnasta

      Muistan kun olin joskus 2 min myöhässä seuraavaan lähtöön ja vanhempi rouva huomautti minulle että "sää oot kyllä myöhässä" ja seuraava vanhempi rouva ei vastannut edes tervehdykseeni vaan pudisteli minulle päätään.

      Eräs nuori herra ja hänen kaverinsa olivat hieman humalassa kyydissäni ja jättäessäni heidät pois kyydistä päätepysäkillä tämän nuoren herran oli pakko tunkea etuovesta ulos ja haistattaa minulle paskat. Syytä tähän en tiedä. Minua on myös haukuttu apinaksi, koska en ole päästänyt taukoni ajaksi poikakolmikkoa istumaan autoon yksinään. (Työturvallisuus kieltää tämän.)

      Kotikaupungissani noin 60% matkustajista ei tervehdi kuljettajaa, koska me olemme "perseestä", kuulemma. Ja yhdessä tapauksessa eräs vanhempi naishenkilö tuli autoni ovelle ja alkoi lujaan ääneen arvostella laituriin ajamistani.

      Vaihdan alaa ensi vuonna. En jaksa enää näitä. Onneksi olen vielä nuoressa iässä :) No, voisihan linja-auton ajaminen olla mukavaa jollain toisella paikkakunnalla.

      Nostan todellakin hattua linja-autonkuljettajille, jotka jaksavat 10 tai jopa 40:tä vuotta alalla.

      • Marmarr

        Ei vittu nää asiakkaat ovat perseestä joskus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe