Mikä tila-auto?

Amiksen opettaja

Pitäisi ostaa iso tila-auto.
Millaisia kokemuksia teillä on eri merkeistä ja malleista? Onko Chrysler esimerkiksi niin paha ruostumaan kuin olen lukenut?
Näitä malleja olen netistä katsellut - suositelkaa, haukkukaa ja kertokaa kokemuksistanne.

-Chrysler Grand Voyager
-Toyota Previa
-Peugeot 807
-Renault Espace

4

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön

Espace on synonyymi sanalle tila-auto. Jostain syystä niitä ei kuitenkaan hirveästi Suomessa näy, Chryslereja enemmän. Renaultin laatu on kuitenkin tänä päivänä kokemusteni mukaan selvästi Peugeotia heikompaa, ainakin pienempien mallien kohdalla. Chrysler on varmasti mukava matka-auto, epäilen kuitenkin alustan ominaisuuksia kaupunkiajossa. Toyota ei merkkinä kiinnosta itseäni yhtään, todennäköisesti noista ostaisin Peugeotin. Se vaikuttaa mukavan tuoreelta ja pirteältä mallilta.

• xxx

Euroopassa koottujen Voyagerien alusta on OK, jenkkituontien löllyvä. Sopii tarkistaa tyyppikilvestä että tehdas on Graz. Selviäähän se tietysti koeajamallakin.
        Ruoste ei ole ongelma, tuulilasin halkeilu ja vaihteisto-ongelmat ovat. Unohda askin öljynvaihto ja se narahtaa nopeasti.

• stef

katsopa autojen hintoja jostain ulkomaiselta nettisivulta. previan hintapyynnit ovat aivan toiselta planeetalta kuin toisten merkkien.

itsekin olen ostanut tänä vuonna 96- ja uudempi 3.3 voyagerin niinkin naurettavalla hinnalla kuin alle 3500eur. eikä se auto ollut loppuunajettu raasku...

itse ajan vanhemmalla voyagerilla. niitä löytää kyllä alle 2000eur ulkomailta. vaikka olen tyytyväinen, niin vaihtaisin kyllä previaan koska tahansa. oletko harkinnut pontiac trans sporttia 3.8 koneella?

• Chevy63

Laajentaisin tuota listaasi sen verran, että tutkailepa Pontiac TransSportia ja Chevrolet TransSportia näiden rinnalla.

Itse katselin Chrysleriä ja Renaultia mutta päädyin Chevroletin TransSportiin enkä ole katunut. Tilaa, mukavuutta ja vakiovarusteita löytyy ja ajettavsuus on erinomainen, joka muuta väittää ei ole koskaan tätä ajanut! Varaosien saantiin löytyy eri kanavia ja jenkkiautojen huoltofirmoja löytyy muitakin kuin virallinen diileri.

Koneena 3.4 V6 ja automaattilaatikko (vaimo tykkää erityisesti tästä), tehoa löytyy tarvittaessa, kulutus 9l maantiellä ja 11-13l kaupungissa. Vakuutukset suunnilleen saman hintaiset kuin farkku-Golfissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3741
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3314
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2938
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2780
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1798
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      82
      1766
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1609
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1557
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1539
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1524
    Aihe