Jos haluaa oikeasti kehittyä salilla, tarvitset treenikaverin joka motivoi ja kannustaa kovempiin suorituksiin. Yksin kun treenaa, niin on täysin oman pääkoppansa armoilla, eikä se yksinkertaisesti riitä ellei ole teräksenluja tahto! (harvoilla on) Tie isompiin rautoihin ja tuloksiin kun on 50%:sti omasta pääkopasta kiinni (loppuun 50% kuuluu treeni, ruoka, lepo, geenit ym.)
Treenikaveri lähes välttämätön kehittymiseen
31
935
Vastaukset
- treenaanpas
Höpö höpö...
- Reenaa kovempaa..
"Jos haluaa oikeasti kehittyä salilla, tarvitset treenikaverin joka motivoi ja kannustaa kovempiin suorituksiin. Yksin kun treenaa, niin on täysin oman pääkoppansa armoilla, eikä se yksinkertaisesti riitä ellei ole teräksenluja tahto! (harvoilla on) Tie isompiin rautoihin ja tuloksiin kun on 50%:sti omasta pääkopasta kiinni (loppuun 50% kuuluu treeni, ruoka, lepo, geenit ym.)"
Vässykän puhetta.
Se on vaan korvien välistä kiinni. Pikkutyttöjen touhua että pitäisi olla kaveri salilla mukana. Kaikki on psyykeestä kiinni. Jos ei oma motivaatio riitä, niin kai sitä voi kaverin tsemppaamisella vähän kompensoida. On kuitenkin olemassa myös meitä, joilla se vaadittava motivaatio löytyy ihan oman pääkopan sisältä.
Usein nämä kaverin kanssa "treenaajat" tuntuu olevan niitä, jotka tulee salille juoruamaan kaverin kanssa ja treenaaminen jää taka-alalle. Mutta on tietty niitäkin, jotka ihailtavasti kannustaa toisiaan. Etenkin miehillä tuntuu monesti myös menevän kaverin kanssa touhu sellaiseksi show-meiningiksi, että tehdään aivan liian isoilla painoilla ja paskalla tekniikalla, kun halutaan vähän esittää kovempaa jätkää kun oikeasti onkaan.- tsotsosoo
Etköhän nyt sinäkin "punttimimmi" leiki liian kovaa "jätkää", olet sentään aika nuori näissä puntti hommissakin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Mikä nyt on?
tsotsosoo kirjoitti:
Etköhän nyt sinäkin "punttimimmi" leiki liian kovaa "jätkää", olet sentään aika nuori näissä puntti hommissakin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"punttimimmi_ " puhui täyttä asiaa, eikä ikä ole aina kokemuksen mitta.
- kova jätkä on
täysin samaa mieltää tsootsoon kanssa! kylä punttimimmi nyt leikkii vähän liian kovaa jätkää! ellei neiti työnnä penkistä 130kg
tsotsosoo kirjoitti:
Jos se että pystyn treenaamaan yksin kovaa tekee musta "kovan jätkän", niin kyllä mä sillon sellanen oon:D Tosin sitten on kyllä suurin osa niistä ihmisistä joita samalla salilla mun kanssa käy...
Toki mulla ei kymmenien vuosien kokemusta ole, ja luonnollisesti kerroin siitä mikä mun motivaatio tällä hetkellä on. Sitä kun ei voi kukaan tietää että mikä tilanne on vaikkapa 20 vuoden päästä...- tsotsosoo
punttimimmi_ kirjoitti:
Jos se että pystyn treenaamaan yksin kovaa tekee musta "kovan jätkän", niin kyllä mä sillon sellanen oon:D Tosin sitten on kyllä suurin osa niistä ihmisistä joita samalla salilla mun kanssa käy...
Toki mulla ei kymmenien vuosien kokemusta ole, ja luonnollisesti kerroin siitä mikä mun motivaatio tällä hetkellä on. Sitä kun ei voi kukaan tietää että mikä tilanne on vaikkapa 20 vuoden päästä...Kun et näköjään ymmärtänyt aikaisempaa viestiäni sinulle niin selvennän.
Kokemustahan sinulla tietty on jonkun verran niinkuin monella muullakin täällä kuntoilu ketjulla muutamiin ikäihmisiin asti.
Mutta toisten arvostelu antaa kirjoituksistasi todella lässähtäneen vaikutuksen ottaen huomioon jos pidät itseäsi "kovana jätkänä".
Treenatkoon kuka mitenkin ja "paskalla tekniikalla" niinkuin mainitsit 5.5 klo. 14.09.
Kannattaa ottaa huomioon että jokainen reenailee tarpeeseensa ja jos jotkut show meiningillä sen ottaa niin hyvä niinkin mielestäni. tsotsosoo kirjoitti:
Kun et näköjään ymmärtänyt aikaisempaa viestiäni sinulle niin selvennän.
Kokemustahan sinulla tietty on jonkun verran niinkuin monella muullakin täällä kuntoilu ketjulla muutamiin ikäihmisiin asti.
Mutta toisten arvostelu antaa kirjoituksistasi todella lässähtäneen vaikutuksen ottaen huomioon jos pidät itseäsi "kovana jätkänä".
Treenatkoon kuka mitenkin ja "paskalla tekniikalla" niinkuin mainitsit 5.5 klo. 14.09.
Kannattaa ottaa huomioon että jokainen reenailee tarpeeseensa ja jos jotkut show meiningillä sen ottaa niin hyvä niinkin mielestäni.Kai sitä pitää minunkin sitten vielä vääntää rautalangasta:)
En ole ketään arvostellut, niin kuin voit viestini lukemalla huomata. Kerroin vain omista havainnoistani salilla kaverin kanssa treenaamisesta. Tottakai jokainen saa ihan rauhassa treenata niin kuin itse haluaa, mutta aloituspostauksessa nimenomaan väitettiin, että kovaa treenaaminen vaatii treenikaverin. Tästä olin siis eri mieltä, koska monella kaverin kanssa treenaaminen ei todellakaan onnistu kovaa.
Selvennyksenä siis, ei ole mitenkään multa pois, jos joku tulee salille vain juoruamaan tai esittämään kovaa jätkää.
- iron truth
Meikä treenaa himassa yksin. Treenitilanteessa vain raaka rauta ON mun kaveri (ja vihollinen)!!
Kotona reenaaminen kyllä vaatii rautaista tahtoa. Tiedän monta kaveria, jonka kotipunttisalit lähinnä pölyttyy autotallissa.
- yh-mama
No mä vain huoltojoukkona pojalle..Hänellä sen verran hyvä itsetunto ja motivaatio että rauta nousee ihan omin panostuksin.Menee kuulema hyvää aikaa hukkaan jos kavereita höpöttämässä ympärillä.Musta ihan ookoo tapa ajatella näinkin.
- sss1122
kyllä se treenikaveri on aika välttämätön omasta mielestä, vähentää loukkaantumis riskiä isoissa raudoissa ja sarjoissa jotka on tarkoitus tehdä failureen ja auttaa pakkotoistoissa... Hyvä spottaaja = parempi treeni.
Failuret eivät todellakaan ole kehityksen avain, varsinkaan 1/2 jakoisella ohjelmalla.. Kerran kuukauteen niitä voi tehdä ennen kevyttä viikkoa ellei halua itseensä aivan jumiin.
Mutta siinä sss1122 on oikeessa et spottaaja on aina hyvä olla, koska eihän sitä ikinä tiedä mitä esim. penkkiä tehdessä voi sattua. Olkapää/rinta pamahtaa jne..
Ja itseni mielestä salikaveri on muutenki kiva olla, kuhan se on myös kovaa treenaamnaan eikä jauha pelkästään paskaa.- sss1122
Kevyt viikko on iha täyttä p*skaa, tarviiko sinne salille mennä heilutteleen niitä painoja kevyesti? Parempi jäädä himaa pitään sit totaali lepoa.
- Uudelleen_innostunut
Tämän ketjun aloittaja ei taida olla urheilumiehiä.
Itse harjoittelin nuorempana 5 vuotta salilla. Kävin 5 kertaa viikossa ja harjoittelin kerrallaan noin kaksi tuntia. Vuorotellen jalkapainotteisesti ja käsipainotteisesti. Oma painoni oli 75 kg. Penkiltä nousi 120 kg, hauiksia väänsin 50 kilolla, niskataljalla vedin kymmenen sarjoja 120 kilolla. Jalkaprässissä oli 250 - 300 kg.
Salilla toki kannattaa pyytää välillä apua silloin kun ottaa maksimipainot. Siihen ei tarvita treenikaveria, kun paikalla on väkeä.- Liplutilaplutiläpäläpä
Ne jotka tarvitsee "treenikaverin" on pikkutyttöjä. Ja noi spottaus-puheet että rinta/olkapää/perärööri pamahtaa on myös pikkutyttöjen puhetta. Tekniikka kuntoon ja tiedä mitä teet ja kuinka paljon, niin ei pamahda mikään. Eri asia maximeissa. Silloin tuo "treenikaveri" voi olla suotavaa.
"Itse harjoittelin nuorempana 5 vuotta salilla. Kävin 5 kertaa viikossa ja harjoittelin kerrallaan noin kaksi tuntia. Vuorotellen jalkapainotteisesti ja käsipainotteisesti. Oma painoni oli 75 kg. Penkiltä nousi 120 kg, hauiksia väänsin 50 kilolla,"
5 vuoden reenillä? Minulla oli samat tulokset 4kk reenillä. Eipäs rehvastella.
Jokaisellahan on tietty omat "vaatimuksensa" sille mille asteelle haluaa kehittyä....niissähän on paljon eroja...kilpailuihin tai esim. kun itse pidän yleisprofiiliani nykyään vain kuosissa. Ei kaikki halua lihaksikkaaksi tai voimakkaaksi.... ei edes kaikki miehet!
Ainoastaan parikymmentä vuotta sitten kävin miesystäväni (kilpaileva voimamies) kanssa samaan aikaan useasti salilla kun oli vapaa-ajat melkolailla samoihin aikoihin vuorotyössämme. Muuten olen käynyt yksikseni saleilla mutta kun siellä on muitakin niin se jo antaa intoa jumppiini.
Nykyään näen saleilla enimmäkseen vain omaksi ilokseen ja kuntonsa ylläpitämiseksi naisia ja miehiä jumppailemassa.....
Olenhan toki joskus itsekin "ihmetellyt" toisten treenamisia mutta palannut omalle tontilleni omine jumppineni......miksi kantaa toisten asioista huolta.
Olen nähnyt yksin/kaksin/kolminkin treenaavia....kilpaileviakin. Kaikille ei vain löydy edes sitä "samantasoista" kaveria salille.
Ja mitä se on se kova treenaminen itsekullekin?.....- Vm 43
Treenikaveri, joukossa vai yksin?
Harva taitaa tarvita varsinaista treenikaveria.
Täysin yksin pystyy harvempi vetämään tehokkaat harkat mutta tyyppi ei ole mikään harvinaisuus.
Yleisintä lienee tyyppi joka viihtyy parhaiten paikassa jossa on muitakin ihmisiä vaikka ei heidän kanssaan seurustelisikaan.
Muutama tuttavani on hankkinut autotalleihinsa perusvarustuksen mutta nämä "kotisalit" toimivat vain kavereiden hätävaroina.
Olen itse niin kaheli, että lunastan kaupallisen salin vuosikortin maksaen sen etukäteen vaikka viereisessä rakennuksessa on oman seuran riittävästi varustettu sali.
Sali on maksuton mutta olen maksanut seuran jäsenmaksun, 12€/vuosi, skä avainpantin 20€ jonka saan takaisin luovuttaessani avaimen.
Sali on puolikellarissa eikä siellä ole ketään koskaan aamupäivisin.
Minulta on siellä harkoista maku ja teho pois. "Kevyt viikko on iha täyttä p*skaa, tarviiko sinne salille mennä heilutteleen niitä painoja kevyesti? Parempi jäädä himaa pitään sit totaali lepoa."
No itselläni kevyt viikko ei ainakan tarkoita tuota. Vaan teen n.80% painoilla normaaleista sarjapainoista, mielestäni se parempi vaihtoehto kuin olla tekemättä mitään. Pysyy tatsi treeneihin eikä pää menee jumii himassa makaamisesta, mutta kukin tyylillään!- 6gh444444444444
kovassa treenissä menee paikat rikki, parempi vaan nuokkua himassa
- voisurkeus
HOJO HOJO!!nyt poiketaan vähän asiasta,mutta eikö teidänkin mielestä METRONOMI liisa rintamäki saisi mennä poikimaan??? T:oskari olematon
- Älä jauha pskaa
Homon puhetta. Mutta lepo, ravinto ja treeni on totta.
Nämä homopojat tulee salille karhumaan, kun pitäisi treenata.
Kannustatteko toisianne persepanossaki "oi vittu, joo tuntuu hyvälle". - Max Martin
Mä en kyllä ikinä jaksaisi ketään olalle taputtelijaa kuntoiluun mukaan. Omatoimisuus on fitneksen peruskäsitteitä, mutta onhan sielläkin tietysti personal trainerit olemassa apuhenkilöinä. Omaksi ilokseen kun treenaa, niin ilman valmentajaakin pitäisi pärjätä. Se on sitten eri, jos pyrkii valmentajan avulla ihan huippu-urheilijaksi, mutta jumppa on oikeesti vaan jumppaa...
- SaliNainen30+
Olen samaa mieltä kuin aloittaja. En salitreenissä vaadi itseltäni niin paljon kuin ryhmäliikuntatunneilla, joilla ryhmäpaine saa minut parempiin suorituksiin. Kaipaisin salikaveria, joka olisi suunnilleen saman tasoinen ja jolta saisi tsemppifiilistä salitreeniin.
- rautatanko
Mutta mitä yhteistä nyt muutenkaan on ryhmäjumpalla ja raudan nostelulla?
- Max Martin
rautatanko kirjoitti:
Fitness on sitä yhteistä. Sama uskonto, samat salit.
- SaliNainen30+
rautatanko kirjoitti:
Kehittyminen tietysti, mitä odotit vastaukseksi?:)
Ilmeisesti et ole käynyt koskaan bodypumpissa, crossfitissa, LM gritissä tai kiertoharjoittelutunnilla? - rautatanko
SaliNainen30+ kirjoitti:
Ilmeisesti et ole käynyt koskaan bodypumpissa, crossfitissa, LM gritissä tai kiertoharjoittelutunnilla?Olemuksellisesti circuit- tai jumppatyylinen, kova aerobinen ja anaerobinen treeni on kuitenkin täysin eri asia kuin kehonrakennus- tai voimanostotyyppinen paikkaharjoittelu.
Se ei tarkoita, että ohjattu ryhmäliikunta olisi "pehmeää" tai huonompaa kuin perinteinen painoharjoittelu. Eri menetelmät, eri tavoitteet. - Porisija
SaliNainen30+ kirjoitti:
Ilmeisesti et ole käynyt koskaan bodypumpissa, crossfitissa, LM gritissä tai kiertoharjoittelutunnilla?Joillekkin pitää olla suunnilleen paskallekin joku kädestä kiinni pitämässä. Ihme sopuleita. Lapsiakin hankintaan, kun muutkin ja auton vaihdetaan. Se on se heikko itsetunto;)
Salilla kun on kaikkien kanssa väleissä, niin saa tarvittaessa varmistamaan jne.
- bicep man
Nyyssöläkin on samaa mieltä:
"Vasta kun sain treenikaverikseni veljeni, rupesi tulokset pitkästä aikaa nousemaan. Juuri niihin aikoihin myös aloitin kreatiinin käytön. Joten treenikaveri ja kreatiini antoi niin paljon potkua, että valehtelematta penkkitulokseni nousi vuodessa 110 kilosta 160 kiloon! Painoni nousi sinä aikana 62 kilosta 68 kiloon."
http://www.penkkipunnerrus.fi/henkilokuvat/mika-nyyssola
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1576536Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064165PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4862867- 322794
- 2012385
- 1862159
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1481517- 611390
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371334Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?941123