Miksi naiset ei halua mies ystäviä?

ystävätön mies.

Mulla ei ole yhtään nais ystävää ollut vuosiin. Ei ole kukaan halunnut. Kirjeenvaihtopalstallakin ei kukaan vastaa. Olen ko niin ruma ja vastenmielinen että en kelpaa yhdenkään naisen ystäväksi?

On se säälittävää kun ei kohta 40 vuotiaana ole nais kavereita. En ole mitään pahaa tehnyt naisille ikinä!

63

3055

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinen n.

Mitä tarkoitat "ystäväksi", ei minustä helposti muuttua ystäväksi, vaikka minä nyt en tie kuka on ystävä, jos joku voi kysyä mitä ja kuka ystävä on, en osaa vastata ja vieläkin kirjeenvaihtopalstalla. No kirjoita minulle

• Ystäväksi haluava

Haluan aloittajalle ystäväksi . Olen vapaa nainen . Kirjoita miten saan yhteyttä sinuun .

• naisystävänä

Mietin vain että olis varmaan hyvä kun olis miepuolisia ystäviä,tulis jonkunlainen tasapaino ja sittenhän sitä oppis ehkä ymmärtään paremmin toistaki osapuolta.Elämäni aikana en vai ole kohdannut miehiä joille pelkkä ystävyys olis riittäny.

• KaikkeaSItä

Hah! Mä taas olen törmännyt naisiin joille ei pelkkä ystävyys riitä. Kävin hänen kotonaan, hän kävi mun kotonaan ja sitten suuttu kun sanoin että katsotaan leffaa.

Eikä sen kummemmin kuulunut mitään. Tuntuu se olevan naisille myös vaikeaa tajuta mitä leffan katsominen tarkoittaa.

• yksinäinen.

Ystävä on sellanen jonka kans voi käydä kaljalle tai matseissa joskus. Tai muuten vaan tavata ja mennä vaikka rannalle.

• asfdasfsdafafsd

kapeita on määritelmät

• Nvm55

Pitkäaikaisella kokemuksella voin sanoa että miehille ei riitä pelkkä ystävyys.

• 454798797

Näin se menee, naisena ei ole mahdollista saada miehestä ystävää. Toinen osapuoli alkaa elättelemään aina toiveita muusta :/

• saödlkfjasölfkjaösfl
        454798797 kirjoitti:

Näin se menee, naisena ei ole mahdollista saada miehestä ystävää. Toinen osapuoli alkaa elättelemään aina toiveita muusta :/

Vähän veikkaan että se selitys löytyy peiliin katsomalla, kuten yleensä.

En yritä kiistää kokemuksianne, kyllähän nuo teidän havaintonne varmaan päteviä ovat, mutta ne pätevät ensisijaisesti teidän omalla kohdallanne, ja siinä sivussa myös muiden samankaltaisten.

Olen mies, n. 30v, ja minulla on ja on ollut naispuolisia ystäviä. Pari läheisintä ystävää pitkään aikaan on ollut nimenomaan naisia, enkä kumpaankaan ole tullut koskeneeksi halausta enempää. Vaikka olin sinkku samoin kuin he. Ei ole oikein ollut seksuaalista vetoa. Toiseen välillä vähän, mutta on ollut kaikenlaisia esteitä niin asia on jäänyt.

Se mitä minulla on ollut näiden naisten kanssa on ollut jotain oikeasti lämmintä ja kaunista vaikka onkin "vain" ystävyyttä. Panot on olleet sitten erikseen, ja ne on olleet pikemminkin jonkinlaisten primitiivisten tarpeiden tyydyttämistä. Ihan lämmintä ja mukavaa sekin parhaimmillaan, mutta ei vain riitä. Olen tainnut tähän saakka aina jättää seksisuhteet aika lyhyeen kaivatessani jotain suurempaa ja lähtiessäni etsimään sitä. Yksikään seksikumppani ei ole lopulta tuntunut kovin läheiseltä.

• minä se taas täällä

Ei ole naiset halunneet minusta kaveria vaikka en näe itseäni potentiaalisena petikumppanina (vaikka ei minussa ole varsinaisesti vikaa enkä ole homo). Tai sitten minussa onkin jotakin joka herättää naisissa toiveita muusta, ja siksi he ovat niin säikkyjä.

No, oli miten oli, on helpotus kun tietää että ei kannata edes yrittää ko. henkilöryhmän edustajille ehdottaa mitään tekemistä. Liian monimutkaista, ja liian suuri riski että pilaa hyvän maineensa.

• Onnistuupas

Kyllä minulla ainakin on hyviä miespuolisia ystäviä ja tuntuu, että miesten kanssa on jopa helpompi tulla toimeen. En näe mitään ongelmaa kyseisessä asiassa. Ja minulla on oma mies ja lapsiakin. :-)

• Nvm55
        Onnistuupas kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin on hyviä miespuolisia ystäviä ja tuntuu, että miesten kanssa on jopa helpompi tulla toimeen. En näe mitään ongelmaa kyseisessä asiassa. Ja minulla on oma mies ja lapsiakin. :-)

No ehkä se varatuilla onnistuukin, mutta näin sinkkuna kokemukset on ihan muuta :(

• Ystäväneiti

Syynä voi olla se, että joillakin naisilla on huonoja kokemuksia miespuolisista ystävistä. Sillä jotkut miehet ryhtyvät naisen ystäväksi vain sen takia, että toivovat sen johtavan seksisuhteeseen. Yleensä tästä seuraa molemminpuolinen pettymys, kun halutaan eri asioita.

• yksinäinen mies.

Mulla ei ole ollut juuri koskaan suomalaisia nais kavereita ja olen kohta 38 vuotias. Naiset ei vaan tykkää minusta. Muutama ulkomailta suomeen muuttanut nais kaveri oli mut en tiedä missä ne nykyään on. Eli suomi naiset ei ole kovin suvaitsevaisia. Olen myös käynyt ulkomailla ja siellä naiset juttelee helposti tälläiselle suomi miehelle. Brasiliassa yks nainen ei olis halunnut et lähden takas suomeen ja sen kans olenkin facessa kirjoitellut välillä.

• nainen 37

Miesten kanssa on hankalaa olla ystävä, koska miehet alkavat hyvin pian haluamaan enemmän. Harva mies haluaa olla naisen kanssa pelkästään ystävä. Haluatko sinä? Itse tykkäisin, että minulla olisi enemmän miespuolisia ystäviä. Mutta sinkku miehestä ei tule ystävää, hän haluaa aina enemmän.

• tuskaa mies

Ota rampa mies, niin se on jo perusajatus että se ei tarvi mitään muuta kuin tuskaantuneen naisen angsteja.

• miinala7

Minulla on miesystäviä, ovat tulleet töistä. Osa on varattuja, osa vapaita. Muutamat ovat kokeilleet onneaan, mutta ovat suhtautuneet 'ei kiitos' kommenttiin hyvin. Vain yhden kanssa oli ongelmia ed. työpaikassa, kun päissään aina yritti. "Kummiskin haluat"... luojan kiitos se löysi jonkun naisen ja sen jälkeen ystävyyskin onnistui paremmin.

• ystävätön mies.

Mä olen niin ujo etten alkais mitään pimppiä vonkaamaan

• öalsjfö

Aika ikävä yleistys tuo otsikko taas...

• nainen 27

Itselläni ei myöskään koskaan ole ollut miespuolista ystävää. Joskus olen koittanut miesten kanssa ystävystyä, mutta aina ovat miehet yrittäneet jotain viritellä. En tiedä missä on vika, kun miehet ymmärtävät ystävystymisyritykseni väärin. Ehkä omassa kommunikoinnissani? Tai ehkä en vain kelpaa ystäväksi?

Mutta olisihan se kiva, jos olisi miespuolisiakin ystäviä. Käsittääkseni miehet ovat ystävinä luotettavia ja rehellisiä. Ja olisihan se kiva saada myös vähän kuulla miesten ajatuksia itseäni mietittyvistä asioista.

• Suomalainen mies

Ei minullakaan ole ketään, eikä taida tulla koskaan olemaankaan. Suomalaiset naiset ovat liian ranttuja.
        Täydellistä miestä ja täydellsitä naista ei ole ja piste.
        On luovuttava joistakin omista periaatteista ja löydettävä yhteinen kompromissi pikkuasioihin.

• Mie taidan sitten olla outolintu koska olen enemmän miesten kanssa ystäviä kuin naisten kanssa ja olen nainen. ollut niin koko ikäni tämä tilanne. Miksei muka voisi olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa? mie en tajua tuota asiaa sitten yhtään.

• ihimeellistä

Niinpä. Eikö biseksuaalit voi olla kenenkään kanssa ystäviä? Tai lesbot tai homot keskenään?

• little enkeli

Joskus taa tuntuu että itsellä on miehiä enemmän kavereina ja ystävinä kuin naisia. Olen itse tällä hetkellä 25-vuotias nainen. Muutenkin tuntuu että itsellä on paremmin juteltavaa miesten kanssa kuin naisten. Joskus on tullut parilla miehellä kylässäkin käytyä kahvilla ja ollaan televisiota katseltu ja muuten vaan juteltu maan ja taivaan väliltä kaikkea mitä mieleen tulee. Enkä parisuhdetta ole kenenkään kanssa koskaan harkinnut vaikka miehiä on kaveri ja ystävä-pohjalla jonkin verran tullut vuosien aikana

• naimaton ystävä

"Ystävä" alkoi kirjoitella, mutta minulle kävi "vanhanaikaisesti". Minä rakastuin! Oli valtava katastrofi, en pystynyt olemaan Ystävä, vaan jäljelle jäi tuskaiset tunteet. Ystävyys jäi kesken odottamaan.... Ystävä on hän, joka tietää kaiken sinusta ja on silti ystäväsi!!

• joopajoo

Joo näin se on. Mullakaan ei noita mieskavereita juuri ole, syystä että ne tuppaavat haluamaan enemmän kuin oon ite ajatellut. Helvetin surullista kun miettii miten kivoja tyyppejä minäkin oon tavannut, mutta silti ei voi olla ystävä.. Ja sitten oon tahtomattani heartbreaker!

Ironista tässä on se, etten silti ikinä saa edes kavereiksi niitä tyyppejä, joiden kanssa itse olisin valmis enempäänkin.

• Kavereita haluava!

Minä tahtoisn miesystäviä,käydä leffassa,lenkillä,kattoa TV yhessä,olis aina kivaa seuraa tarvittaessa,en tarkoita mitään sexiystäviä vaan ihan kavereita. Useimmat miehet eivät vain tyydy olemaan pelkkiä kavereita,se on kurjaa. Olen jo 50 eikä sexi enää kiinnosta, monien on vaikeaa tajuta sitä. Ehkä etsinkin siksi vain kavereita miehistä. Ei ole mustasukkaisuutta ja sitä tunnetta että kun ihastuminen lopahtaa,niin kaveruuskin.Kaverit pysyy aina kavereina,ellei sitten tule jotain konfliktia,luottamuspulaa esim. Itse tykkään kokata ja mielelläni tarjon aterioita ja autan muutekin ja tietenkin hyötykin olisi molemminpuolista kun esim. mies auttaisi ns.miesten hommissa. Minulla on ollut muutama miesystävä,mutta ne ovat jääneet kun ovat alkaneet seurustella,uusi kumppani kun ei yleensä ymmärrä että nainen ja mies voi olla vain kavereitakin - niin se mustasukkaisuus!!!

• mummo 67

"Kavereita haluava!.Olen jo 50 eikä sexsi enää kiinnosta"...mikähän sulla liene syynä?. Minua alkoi kiinnostaa sexsi enemmän kun tulin eläke-ikään ja nyt on aikaa nauttia elämästä ja siihen kuuluu myös hyvää seksiä montakert. viikossa vakituisessa suht. miesystävän kanssa

• karu maailma

Naiset haluavat miehiltä aina jonkinlaista huvitusta. Miehen pitää viedä nainen jonnekin piknikille ja panna lopuksi jatkoilla. Eivät naiset halua kaveri-miestä koska ne eivät tuo huvitusta elämään. Ja jos naiset haluavat itselleen vakituisen parisuhteen niin miehen pitää olla mieluummin varakas kuin sellainen joka vie ainoastaan piknikille.

Toki nuoremmat naiset saattavat lähteä leffaan kun ei ole huolia elämässä, mutta vanhemmilla naisilla on huolena aina se jos unelmien mies sattuu kävelemään ohi eikä iske sen vuoksi että vierellä on toinen mies. Ja siis naisillahan on huolena se että löytyykö se mies joskus. Ja jos ikää alkaa olemaan liikaa niin on parempi mennä tyrkylle yksin kahvilan terassille istumaan kuin ottaa mies-kaveri mukaan. Ja siis sitä miestähän kaivataan juurikin taloudelliseksi turvaksi, mutta osittain myös huvitukseksi piknikille sekä lasten isäksi jotta nainen näyttää kunniakkaalta ja arvostettavalta ihmiseltä jos naisesta tulee joskus äiti. Naista kun saatetaan pitää hylkiönä jos hän ei ole ikinä mukautunut yhteiskunnan normeihin ja normeihinhan kuuluu lisääntyminen.

Sitten sellainen kysymys, miksi sinä haluat mukautua normeihin tai miksi sinä haluat itsellesi naisystävän? Luulen että sulla on tiettyjä mielikuvia jotka perustuvat nuoruuteen, mutta ei ne naiset ole enää myöhemmin sellaisia mitä ne oli nuorena. Ne on v-mäisiä akkoja jotka ajattelevat vain itseään.

• ......

Miksi kaveri ei voisi tuoda huvitusta elämään? En tarkoita seksiä vaan ihan muuta.
        Haluaisin miespuolisen kaverin jonka kanssa vaikkapa matkustella, harrastaa jne. MOLEMMAT maksaa tietenkin itse omat juttunsa.
        Kaverihan on sellainen jonka kanssa voi pitää hauskaa.
        Parisuhdetta en halua juuri siksi etten ole enää ihan nuori. Ei ole tarvetta perustaa perhettä. Miehen rahoja en tarvitse koska tulen omillani toimeen.

Nimim. "karu maailma" taitaa olla itse v-mainen ukko joka ajattelee vain itseään.

• v-mäinen ukko
        ...... kirjoitti:

Miksi kaveri ei voisi tuoda huvitusta elämään? En tarkoita seksiä vaan ihan muuta.
        Haluaisin miespuolisen kaverin jonka kanssa vaikkapa matkustella, harrastaa jne. MOLEMMAT maksaa tietenkin itse omat juttunsa.
        Kaverihan on sellainen jonka kanssa voi pitää hauskaa.
        Parisuhdetta en halua juuri siksi etten ole enää ihan nuori. Ei ole tarvetta perustaa perhettä. Miehen rahoja en tarvitse koska tulen omillani toimeen.

Nimim. "karu maailma" taitaa olla itse v-mainen ukko joka ajattelee vain itseään.

Myönnän. Minusta on tullut v-mäinen ukko jonka on pakko ajatella vain itseä koska tässä maailmassa ei tunnu pärjäävän mitenkään muuten. Toisaalta, minua kyllä kiinnostavat yleensä muunlaiset jutut kuin kahvilassa istumiset, paneminen tai rahan hankkiminen naista tai lapsia varten. Eikä matkustelukaan kiinnosta ellei siihen liitetä jotain tärkeämpää syytä minkä vuoksi pitää käydä jossain. Kotimaassa kenties jaksan joskus lähteä jonnekin, mutta rahaa ei ole niin paljoa että kiinnostaisi lähteä huvin vuoksi ulkomaille. Jos rahaa olisi niin voisin kyllä sijoittaa sitä johonkin, mutta en huvituksiin.

Naisten kanssa voisin kyllä lähteä kävelylle tai lenkille jos se on puhtaasti sitä eikä mitään flirttailua tai parinhakua. Ruokaakin voisin naisystävän kanssa laittaa jos siihen ei liitetä huvituksia. Olisin valmis kuuntelemaan jos naisella on jotain sanottavaa. Olisin myös valmis jakamaan omia näkemyksiä jos naista kiinnostaa kuunnella minun näkemyksiä mikä nyt sitten onkaan puheenaihe. Kuitenkin tuntuu että naisilla on usein tietynlaisia odotuksia mieheltä ja useimmiten odotuksena on parisuhteen muodostus tai huvittelu. Usein ihmiset odottavat jotain parisuhteen muodostusta jo siitä kun pyytää kahville tai lenkille. Jotkut naiset jopa meikkaavat lähtiessään lenkille. Eikä välttämättä edes tarvita sitä että mies olisi pyytänyt lenkille. Riittää että nainen saattaa odottaa unelmien miehen tulevan vastaan lenkkipolulla.

En kyllä oikein jaksa uskoa että kaverit tuovat huvitusta nykypäivän maailmassa liiemmin elämään. Kenties olen asennoitunut elämään niin vakavasti ettei smalltalk jaksa innostaa. Jotkut kenties saavat siitä vielä iloa, mutta lähipiiristäni olen huomannut ihmisten turhautumisen siihen etteivät he koe saavansa tyydytystä tällaisesta elämästä vaikka he kovasti yrittävät esittää samanlaista iloista ihmistä mitä he aiemmin olivat ystäviensä seurassa. Nuoret varmasti kokevat iloa tiedon jakamisesta, mutta uskoisin että päälle 30v ihmiset saavat internetistä lähes kaiken tiedon mitä he tarvitsevat elämäänsä. Enkä tiedä miten toista ihmistä kykenisi miellyttämään lenkkipoluilla, matkoilla tai muissakaan smalltalk tilanteissa kun internet on täynnä toisten ihmisten huvituksia mitä voi katsella.

Sanopa sinä mitä sinä keksit kaveriesi kanssa tai jos kavereita ei ole niin mihin tarvitset kavereita? Kyllähän mullakin jotain tiettyjä projekteja on, mutta monet näistä projekteista on sellasia mitkä naisia harvemmin kiinnostaa. On hankala lähteä keskustelemaan sellaisista aiheista mitkä kiinnostavat harvoin naisia. Vaikka on mulla kyllä myös sellaisia kiinnostuksen kohteitakin jotka kiinnostavat yleensä enemmän naisia. Mutta en kyllä ole löytänyt ihmisiä joita kiinnostaisi nämäkään aiheet siinä mielessä miten minua ne kiinnostavat. Minua kun ei kiinnosta liiemmin smalltalk aiheista vaan jokin suurempi projekti. En sitten tiiä innostaako ihmisiä tämmöset jos niihin ei liitetä rahaa. Tuntuu että kaikilla ihmisillä on hyvin negatiiviset käsitykset suuremmista projekteista jos siihen ei löydy valmiiksi rahoitusta ja jotain suurempaa organisaatiota joka tukee tämmösiä projekteja.

• ......
        v-mäinen ukko kirjoitti:

Myönnän. Minusta on tullut v-mäinen ukko jonka on pakko ajatella vain itseä koska tässä maailmassa ei tunnu pärjäävän mitenkään muuten. Toisaalta, minua kyllä kiinnostavat yleensä muunlaiset jutut kuin kahvilassa istumiset, paneminen tai rahan hankkiminen naista tai lapsia varten. Eikä matkustelukaan kiinnosta ellei siihen liitetä jotain tärkeämpää syytä minkä vuoksi pitää käydä jossain. Kotimaassa kenties jaksan joskus lähteä jonnekin, mutta rahaa ei ole niin paljoa että kiinnostaisi lähteä huvin vuoksi ulkomaille. Jos rahaa olisi niin voisin kyllä sijoittaa sitä johonkin, mutta en huvituksiin.

Naisten kanssa voisin kyllä lähteä kävelylle tai lenkille jos se on puhtaasti sitä eikä mitään flirttailua tai parinhakua. Ruokaakin voisin naisystävän kanssa laittaa jos siihen ei liitetä huvituksia. Olisin valmis kuuntelemaan jos naisella on jotain sanottavaa. Olisin myös valmis jakamaan omia näkemyksiä jos naista kiinnostaa kuunnella minun näkemyksiä mikä nyt sitten onkaan puheenaihe. Kuitenkin tuntuu että naisilla on usein tietynlaisia odotuksia mieheltä ja useimmiten odotuksena on parisuhteen muodostus tai huvittelu. Usein ihmiset odottavat jotain parisuhteen muodostusta jo siitä kun pyytää kahville tai lenkille. Jotkut naiset jopa meikkaavat lähtiessään lenkille. Eikä välttämättä edes tarvita sitä että mies olisi pyytänyt lenkille. Riittää että nainen saattaa odottaa unelmien miehen tulevan vastaan lenkkipolulla.

En kyllä oikein jaksa uskoa että kaverit tuovat huvitusta nykypäivän maailmassa liiemmin elämään. Kenties olen asennoitunut elämään niin vakavasti ettei smalltalk jaksa innostaa. Jotkut kenties saavat siitä vielä iloa, mutta lähipiiristäni olen huomannut ihmisten turhautumisen siihen etteivät he koe saavansa tyydytystä tällaisesta elämästä vaikka he kovasti yrittävät esittää samanlaista iloista ihmistä mitä he aiemmin olivat ystäviensä seurassa. Nuoret varmasti kokevat iloa tiedon jakamisesta, mutta uskoisin että päälle 30v ihmiset saavat internetistä lähes kaiken tiedon mitä he tarvitsevat elämäänsä. Enkä tiedä miten toista ihmistä kykenisi miellyttämään lenkkipoluilla, matkoilla tai muissakaan smalltalk tilanteissa kun internet on täynnä toisten ihmisten huvituksia mitä voi katsella.

Sanopa sinä mitä sinä keksit kaveriesi kanssa tai jos kavereita ei ole niin mihin tarvitset kavereita? Kyllähän mullakin jotain tiettyjä projekteja on, mutta monet näistä projekteista on sellasia mitkä naisia harvemmin kiinnostaa. On hankala lähteä keskustelemaan sellaisista aiheista mitkä kiinnostavat harvoin naisia. Vaikka on mulla kyllä myös sellaisia kiinnostuksen kohteitakin jotka kiinnostavat yleensä enemmän naisia. Mutta en kyllä ole löytänyt ihmisiä joita kiinnostaisi nämäkään aiheet siinä mielessä miten minua ne kiinnostavat. Minua kun ei kiinnosta liiemmin smalltalk aiheista vaan jokin suurempi projekti. En sitten tiiä innostaako ihmisiä tämmöset jos niihin ei liitetä rahaa. Tuntuu että kaikilla ihmisillä on hyvin negatiiviset käsitykset suuremmista projekteista jos siihen ei löydy valmiiksi rahoitusta ja jotain suurempaa organisaatiota joka tukee tämmösiä projekteja.

Asiahan on sulle ihan ok jos et ystäviä kaipaa. Onneksi elämä voi olla muutakin kuin totista torven soittamista.
        Luonnollista ystävyyttä ilman koko ajan miettimistä mitä toinen ajattelee ja puhunko oikeanlaisia asioita ja oikealla tavalla.

• kesä ja ystävät

Mulla oli nuorena muutama miespuolinen kaveri/ystävä. Kun aloin seurustelemaan ne jäivät kun mies oli aika mustasukkainen. Myöhemmin kuulin muualta, että yksi miespuolinen ystävä oli rakastunut minuun.
      Parisuhteessa ollessani en "uskaltanut pitää" miespuolisia kavereita kun mieheni luuli heti, että kyse on seksistä.
      Etsin kirjekaveria (pelkästään KAVERIA) miehistä. Eräs vastasikin, mutta se muuttui hänen puoleltaan nopeasti ihan joksikin muuksi. Harmi, oli tosi ihana ihminen.
      Olisi se todella mukavaa, jos olisi miespuolisia kavereita enkä ole luopunut toivosta, että sellaiseen tutustuisin... Niin tapahtuu, jos on tarkoitus :)

• Suomalainen mies

No juu. Jos haluaisi vain seksikavereita, niin jopas olisi tarjontaa. Mutta siihen se ystävyys päättyisikin. Hetken nautintoon. Sitten taas uuteen "kukkaan" pörräämään. Aina tarpeen mukaan,olisi vaihtelua. Mutta olisko se todellista onnea?
        En usko hetken huumaa vain. Valhetta se on koko laajuudessaan.
        Itse haluaisin vaimon,johon sisältyisi ahkerasti rakastelua ja seksiä ja myös paljon muutakin yhteistä ja mukavaa, mutta kukaan tai hyvin harva nainen haluaa enää sitoutua yhteen mieheen. He haluavat kokeilla useampaa miestä.
        Harva nainen tai mies ymmärtää myöskään sitä, etteikö mies tai nainen voisi olla pelkkä ystävä toisen sukupuolen kanssa ilman seksiä. Itse pystyn siihen ja suostun seksiin vain oman "kultani" kanssa.

• Suomalainen mies
        Suomalainen mies kirjoitti:

No juu. Jos haluaisi vain seksikavereita, niin jopas olisi tarjontaa. Mutta siihen se ystävyys päättyisikin. Hetken nautintoon. Sitten taas uuteen "kukkaan" pörräämään. Aina tarpeen mukaan,olisi vaihtelua. Mutta olisko se todellista onnea?
        En usko hetken huumaa vain. Valhetta se on koko laajuudessaan.
        Itse haluaisin vaimon,johon sisältyisi ahkerasti rakastelua ja seksiä ja myös paljon muutakin yhteistä ja mukavaa, mutta kukaan tai hyvin harva nainen haluaa enää sitoutua yhteen mieheen. He haluavat kokeilla useampaa miestä.
        Harva nainen tai mies ymmärtää myöskään sitä, etteikö mies tai nainen voisi olla pelkkä ystävä toisen sukupuolen kanssa ilman seksiä. Itse pystyn siihen ja suostun seksiin vain oman "kultani" kanssa.

Miksi naiset pelkäävät miestä ? Luulevatko he, että heti tarjoudutaan vain sänkyyn. Ei se niin mene kuin vain joidenkin kohdalla, eli siis niiden jotka käyttävät naisia hyväkseen omaksi nautinnokseen sen yhden, tai muutaman kerran.
        Suurin osa miehistä haluaa pitkäaikaista ystävyyttä ja elämäntoveria. Siinä on todellinen ystävyys, mutta harvoin sitä löytää.
        Jotkut eivät ehkä koskaan löydä, tai eivät ehkä haluakaan ystävystyä. Todelliseen ystävyyteen kuuluu niin paljon asioita mm. molemminpuolinen yhteydenpito ja kuulumisten kertominen luottamuksella.
        Ja mikä tärkeintä, rukoileminen ystävän puolesta, sillä jokaisen elämässä tulee vaikeitakin asioita ja silloin henkinen ja hengellinen tukeminen on tosi tärkeää. Ystävyyteen kuuluu oleellisena osana luottamus ja turvallisuus, ei hyväksy käyttö ja pettäminen

• kesä ja ystävät
        Suomalainen mies kirjoitti:

Miksi naiset pelkäävät miestä ? Luulevatko he, että heti tarjoudutaan vain sänkyyn. Ei se niin mene kuin vain joidenkin kohdalla, eli siis niiden jotka käyttävät naisia hyväkseen omaksi nautinnokseen sen yhden, tai muutaman kerran.
        Suurin osa miehistä haluaa pitkäaikaista ystävyyttä ja elämäntoveria. Siinä on todellinen ystävyys, mutta harvoin sitä löytää.
        Jotkut eivät ehkä koskaan löydä, tai eivät ehkä haluakaan ystävystyä. Todelliseen ystävyyteen kuuluu niin paljon asioita mm. molemminpuolinen yhteydenpito ja kuulumisten kertominen luottamuksella.
        Ja mikä tärkeintä, rukoileminen ystävän puolesta, sillä jokaisen elämässä tulee vaikeitakin asioita ja silloin henkinen ja hengellinen tukeminen on tosi tärkeää. Ystävyyteen kuuluu oleellisena osana luottamus ja turvallisuus, ei hyväksy käyttö ja pettäminen

Suoraan sanottuna en oikein usko, että löydän tässä elämässä uutta ystävää, mihin uskaltaisin luottaa ja joka tuntuisi turvalliselta. On tullut takkiin muutaman kerran niin pahasti, että jos joku yrittää lähestyä, nostan heti muurin ympärilleni.
        Ja jos joku mies osoittaisi kiinnostusta minuun, ajattelen heti että hän vonkaa vain sitä yhtä.
        Joten itseäni saan syyttää jos/kun miespuolista ystävää ei löydy....

• kylläkylläonnistuu

Mulla on ollut hyvä miesystävä jo yli 20v. Autetaan aina tarvittaessa toisiamme, jos vaikeeta ja ei kummallekaan ole tullut mieleen et pitäis olla syvällisempi tahi joskus vaikka seksiä. Tästäkin ollaan tietty puhuttu, vähän kuin sisko ja veli. Hyvin on toiminnut. Lisäksi mulla pari muutakin mies puolista ystävää, vaikkei niin hyvää kuin tämä yksi.
      Kyllä voi toimia ystävyys ja toimiikin..

• utelias unski

Ootko pitänyt seksiä näiden parin muun kanssa, vai etkö kenenkään kanssa?

• Mulla ei ole mitään ystäviä. Olen yksinäinen.

• Oyutta

Naiset saattavat pelätä, että ystävyys menee sisäänulos -jutskaksi.

• turha mies.

En tiedä. Mulla eioikein ole koskaan ollut nais ystäviä. Naisete i vaan tykkää minusta olen kai niin ällöttävä, ruma, kamala, ettei naiset halua olla tekemisissä mun kanssa. Luonteesta se ei johdu koska kukaan nainen ei edes tunne mua joten sen on pakko johtua mun ulkonäöstä et ketään ei halua olla kaveri.

• stop miehille

Tykkään monesta miesmäisestä jutusta esim. urheilusta ja seuraan lätkää. Silti minulla on ollut vain yksi miespuolinen ystävä. Hän oli todella läheinen ja kävimme esim. hyviä keskusteluita naisen ja miehen näkökulmista seksiin. Hän oli tukenani, kun erosin exästä. Aluksi ystävyyttä häiritsi se, että tämän miehen vaimo ei sietänyt sitä, että mies puhuu parisuhdeasioista minulle. Myöhemmin ystävyyttä varjosti se, että mies tuntui ajattelevan, että minusta saa uuden vaimon, jos ero tulee.

Kun lihoin, yhteydenotto miehen puolelta tyrehtyi. Muutaman vuoden oli hiljaista. Kun laihdutin, mies alkoi ottaa taas yhteyttä. Siinä vaiheessa pistin ystävyyden poikki. Tunsin tulleeni hyväksikäytetyksi. Vieläkin on ajoittain ikävä tuota miestä, koska hän todellakin auttoi minua ymmärtämään miesnäkökulmaa.

Tällä hetkellä miespuolisista ihmisistä läheisin suhde on veljeeni, jonka kanssa olemme hyviä ystäviä. Eipähän ainakaan tarvitse pelätä, että suhde kehittyisi väärään suuntaan.

• ..,,.,..omies....,,,,..

Entäpä jos naiset eivät halua miesystäviä siksi, kun monet naiset ovat kiihkoissaan syttyneet lesboilemaan. Eivät siis halua mulkkua, vaan läpsyttelevät rintojensa kanssa toisen naisen kaa. Siksiköhän moni haluaa olla blondi, joka on kauhistus miehelle, yhtä paha kuin feministi.

• make9393939

Ei mies ja nainen voi olla ystäviä kovin kauaa.Ensinnäkin jos nainen on minkään näköinen alkaa miehen sukuelin ajatella jossain vaiheessa aivojen sijaan.Toiseksi hetero mies ei innostu shoppailusta,saman asian jaaritteluista tai keittiön verhojen väristä.

• ystävyyttä vain

Minusta olisi ihanaa jos olisi mies ystävänä mutta vain ystävänä.
      Voitais käydä yhdessä lenkillä, pyöräilemässä, elokuvissa ja joskus ulkona syömässä! Tällaista miestä ei ole vielä löytynyt jolle riittäisi pelkkä ystävyys :( Sitä ihmettä odotellessa :)

• minä se taas täällä

• eki xxxxxcgi
        minä se taas täällä kirjoitti:

=> Voitais käydä yhdessä lenkillä, pyöräilemässä, elokuvissa ja joskus ulkona syömässä!

Onko pelkkä haave, vai meinaatko joskus toteuttaa tuon? Minä olen hakenut ja hakenut, vaan en löydä. Yksin taas menossa 9 km lenkille.

http://www.elitepartner.de/forum/koennen-maenner-und-frauen-nur-freunde-sein-25496.html

http://www.rtl2.de/ballermann-hits/video/4555-auftritte-2012/16164-ballermann-hits-2012-anna-maria-zimmermann-im-duett-mit-olaf-henning/

Kyllähän sitä seksiä tekisi mieli, mutta ei liian isorintaisen blondin kaa.

• HappisHelsingistä
        minä se taas täällä kirjoitti:

=> Voitais käydä yhdessä lenkillä, pyöräilemässä, elokuvissa ja joskus ulkona syömässä!

Onko pelkkä haave, vai meinaatko joskus toteuttaa tuon? Minä olen hakenut ja hakenut, vaan en löydä. Yksin taas menossa 9 km lenkille.

http://www.elitepartner.de/forum/koennen-maenner-und-frauen-nur-freunde-sein-25496.html

http://www.rtl2.de/ballermann-hits/video/4555-auftritte-2012/16164-ballermann-hits-2012-anna-maria-zimmermann-im-duett-mit-olaf-henning/

Kyllä, mutta eipä ketään kiinnosta. Kuten tuossa totesin, niin nykyjään ei vaan kerta kaikkiaan yleensä ole aikaa. Mutta jos joku haluaa lähteä ulkoilemaan, pyöräilemään ja syömään siinä matkan varrella niin mun sähköposti on:
        [email protected]

• minä se vaan kysyn
        HappisHelsingistä kirjoitti:

Kyllä, mutta eipä ketään kiinnosta. Kuten tuossa totesin, niin nykyjään ei vaan kerta kaikkiaan yleensä ole aikaa. Mutta jos joku haluaa lähteä ulkoilemaan, pyöräilemään ja syömään siinä matkan varrella niin mun sähköposti on:
        [email protected]

Kuka edes pääpiirteittäin on happis?

"Aikaa" on suhteellinen käsite.

• nonparelle

Olen varmaan poikkeusnainen, mutta minulla on ollut paljon miespuolisia ystäviä. Olisivat ne halunneet suhteeseenkin, mutta kun kerroin, ettei käy, niin sitten oltiin ystäviä. Mies on reilu ja turvallinen ystävä. On paikkoja, joihin menee mielellään miehen kanssa. Mies ja nainen voivat rikastuttaa toistensa elämää tarjoamalla toisen sukupuolen näkökulmaa asioihin.

• ystävyyttä vain

Kadehdin sinua kun olet löytänyt miehiä jotka osaavat olla vain ystäviä!
        Pidäpä kiinni heistä :)

• ns. ystävä

voisin alkaa ystäväksi mutta miesten kanssa ei vain voi olla ystävä. jossain vaiheessa tulee jäämäämättä ehdotuksia sun mistä. ei kiitos. ja puhun kokemuksesta.

• kaveri vaiko ystävä

"jossain vaiheessa tulee jäämäämättä ehdotuksia sun mistä"

Niinpä. Miehen rooliin kun kuuluu olla se aloitteentekijä, ja naisen rooliin kuuluu vastata "tahdon" tai "pidän sinusta kyllä paljon, mutta vain ystävänä. Ja jos ei aloitetta kuulu ei mies ole kiinnostunut.

Ei -vastauksen jälkeen ei taida olla paljoakaan luottamuksesta jäljellä?

• Ei kukaan purematta niel

No no. Riippuu siitä, oletko varattu vai vapaa. Varatulle ei tule ehdotuksia, mutta jos olet vapaa ja jos mies on sinusta kiinnostunut niin sitten voi tullakin ehdotuksia. Ei ei sänkyyn menoja ainakan minun puolelta. Onko se paha asia,jos jotain ehdottaa? Varattuun en koske, mutta vapaalle ehdotuksia ....? Miksi naiset pelkäävät miehiä?

• Been there
        Ei kukaan purematta niel kirjoitti:

No no. Riippuu siitä, oletko varattu vai vapaa. Varatulle ei tule ehdotuksia, mutta jos olet vapaa ja jos mies on sinusta kiinnostunut niin sitten voi tullakin ehdotuksia. Ei ei sänkyyn menoja ainakan minun puolelta. Onko se paha asia,jos jotain ehdottaa? Varattuun en koske, mutta vapaalle ehdotuksia ....? Miksi naiset pelkäävät miehiä?

Tämä on juuri se syy miksi mies ei voi olla yleensä pelkkä ystävä. Se on ahdistavaa, jos tietää toisen ajattelevan enemmän toisesta kuin itse ajattelee.

Esim. ajattele, ettet itse tunne mitään muuta kuin ystävyyttä toista kohtaan, ja tiedät toisen himoitsevan sinua. Jos vaikka saisit tietää että ystäväsi on homo ja haluaa sinua, pystyisitkö ihan samalla tavalla hengailemaan hänen kanssaan vain ystävänä? Lisäksi yleensä kun miehet saavat pakit, he vähän siitä suuttuvat ja alkavat välttelemään.

Itse uskon että ystävyys on mahdollista eri sukupuolten välillä vain jos kumpikaan ei aidosti tunne mitään seksuaalista toista kohtaan.

• rumilus remulus.

Ystävyydessäkin on naamaraja, kuten kumppanin valinnassa. naiset ei halua rumaa miestä ystäväksi eikä kumppaniksi. missään muualla ei ole näin pinnallisia naisia kuin suomessa. Mulla on yks nais ystävä joka on todella kaunis ja jota kaikki miehet kuolais heti. Tää onkin ulkomaalainen. ikinä en ole mitään ehdotellut sille enkä yrittänyt vonkata. kukaan muu aninen ei ole mulle soittanut ikinä ja kysellyt kuulumisia. Se kertoo suomi naisista aika plajon. Koulussa luokallani oli 8 tyttöä ja kukaan ei puhunut mulle vuoden aikana mitään.

• amalea

Olen 40v nainen ilman yhtään naisystävää. Mun parhaat kaverit on peruskoulusta lähtien olleet vastakkaista sukupuolta. Edelleen peruskouluaikaiset "jätkät" on mun parhaat kaverit joiden kassa kyläillään ja soitellaan, nykyään tietty jo perheet niin heillä kuin minullakin.

En ole koskaan tullut naisten kanssa niin hyvin juttuun, koska mua ei kiinnosta muoti tai vaatteet, mutta autoista ja futiksesta jaksan keskustella tuntikaupalla. Siitä huolimatta ulkoisesti olen ns. naisellinen nainen. Jotenkin musta on aina tuntunut, että mieskavereiden kanssa on niin paljon suoraviivaisempaa ja selvempää kaikki. Teininä ei tarvinnut kilpailla samoista ihastuksista, kun pyöri poikaporukassa, tyttöjen kanssa oli aina jotain kilpailua..

• Ei löydy ystäväksi

Läpi vuosien minulla on ollut useita vapaita ja varattuja naisia ystävinä. Jotkut vaimon piiristä olivat enemmän minun ystäviäni kuin hänen. Mitään flirttiä näiden ystävien kanssa ei ole ollut. (Ne naiset oli erikseen, joiden seurassa vatsaa kutkutti.) Nyt olen eronnut ja vaihtanut kaupunkia. Minulla ole yhtään naista ystävänä. Vapaat ja varatut naiset suhtautuvat kuin olisin iskemässä. Vanhoihin ystävänaisiin en enää ota yhteyttä, koska tulee väärinkäsityksiä. Ainoat naiset, jotka haluavat puhua kanssani, on ne, jotka haluavat seurustella tai sänkyyn. Jos eivät saa sitä tai eivät halua, seurani ei kelpaa. Olen pettynyt, sillä naisten jutut ja harrastukset ovat kiinnostavampia kuin miesten. Lätinää lätkämatseista ja golf-kauden avajaisista jaksaa kuunnella vain tietyn verran.

• töttöröö

Niinpä. Miesten puheenaiheet: viina, pillu, raha, urheilu. Todella kiinnostavaa.

• minä täällä taas
        töttöröö kirjoitti:

Niinpä. Miesten puheenaiheet: viina, pillu, raha, urheilu. Todella kiinnostavaa.

Naisten puheenaiheet, eli meikkaus, shoppailu ja kuka julkkis on tehnyt mitäkin saa miehen hehkumaan innosta. (LOL)

Ehkä kuitenkin pitäisi muistaa että sukupuolen takana asuu henkilö?

• MiksiYstäviä?

Miksi kukaan haluaisi ystäviä? Teeveestä tulee paljon ohjelmia, pitää opiskella, harrastaa, tehdä töitä, jne. Eihän nykyjään ehdi mitenkään näkemään ystäviä, paitsi ehkä oikein hyvällä tsäkällä paria kerran vuodessa joskus kesälomalla, jos on niin köyhä ettei ole varaa reissuun.

Joten ystävät muodostuu lähinnä rasitteeksi.

• kiltti mies.

Mä en saa koskaan naista kaveriksi enbkä kumppaniksi. Julma on kohtaloni.

• lindospindos

Meillä tyttöporukassa oli poika joka oli kuin yksi meistä kun olimme teinareita vuosia ainakin 5 ja sit lopuksi hän yritti minun kanssa sänkyyn eli niin paljon ystävyydestä ja vielä homon kanssa. En usko että mies ja nainen voi ikinä olla pelkästään ystäviä ilman jonkunlaista seksuaalista kidettä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      111
      6589
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3697
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      185
      2448
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      255
      2310
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      191
      1973
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1740
    7. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      9
      1605
    8. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      128
      1219
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      69
      1194
    10. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      24
      1190
    Aihe