Varastoväkeä tuodaan Puolasta

-Työtön-

"Tuko Logisticsin varastoihin on tuotu vuokratyöntekijöitä Puolasta. Vuokrafirma perustelee puolalaistyöntekijöiden palkkaamista sillä, että nämä ovat ahkeria ja sitoutuneita.

Palvelualojen ammattiliitto PAM kertoo tiedotteessaan, että työntekijät on tarkoitus majoittaa Baronan tytäryhtiön soluhuoneistoihin, joista nämä maksavat vuokraa ja näin Barona saisi maksamansa palkat suurelta osin takaisin.

On todella hankalaa ymmärtää, mitä etua työnantaja tästä saisi. Alalle on pääasiassa mahdollista työllistyä ilman ammatillista tutkintoa, eikä nyky-Suomessa liene työntekijöistä pulaa – työttömiä on kolmisensataatuhatta, Tuko Logisticsin pääluottamusmies Kim Savolainen sanoo tiedotteessa."

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2013/05/07/varastovakea-tuodaan-puolasta-ahkeria-ja-sitoutuneita/20136563/12

Niin?

26

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut hakea tuolta töitä?

      • tuli vain mieleen

        Oletko tuolla töissä? Baronalla siis?


      • >>>>>>>>>>>

        Niinpä :) Kyllä se on hyvä tuoda tänne työtä tekeviä, eikä tekevinään olevia. Kansantalouden tuotantoa on nostettava (kuten tilastot tänäänkin paljastivat) ja Suomalaisilla tekijöillä sitä ei näköjään voida saavuttaa.


      • :))))))))))))
        >>>>>>>>>>> kirjoitti:

        Niinpä :) Kyllä se on hyvä tuoda tänne työtä tekeviä, eikä tekevinään olevia. Kansantalouden tuotantoa on nostettava (kuten tilastot tänäänkin paljastivat) ja Suomalaisilla tekijöillä sitä ei näköjään voida saavuttaa.

        Ollaan iloisia, kun työvoima ja työnantaja kohtaavat. Kun sinäkin saat nauttia tästä onnistuneesta kohtaamisesta päivittäisessä elämässäsi.


      • Karl Marx

        Yksikönpäällikötkin saisi halvemalla Kiinasta


    • ssssi

      Työnantaja on siis Barona, joka hyötyy tilanteesta paljonkin. Tukolle lienee yks hailee, mistä Barona työntekijänsä haalaa.

      • ssssi

        Baronan toimitusjohtajan Markus Oksan mukaan valtaosa yhtiön työntekijöistä on suomalaisia, mutta etenkin korkeasuhdanteen aikana työvoimaa on tuotu varsinkin joillekin työvoimapulasta kärsiville teollisuudenaloille tai tehtäviin, joihin ei löydy tarpeeksi ammattilaisia Suomesta.

        Esimerkiksi hissiasentajia Barona on tuonut Puolasta sekä Suomeen että muihin maihin.


      • hmmmmmmm.

        juuri näin! Suomalaiset on hemmoteltu piloille ja heille työ ei merkitse mitään muuta kuin työnantajan kuppaamista. Ihan oikein, että tuodaan ahkeria ihmisiä muualta tekemään nämäkin hommat, sillä eipä tunnu suomalaisista luusereista olevan tähänkään hommaan.


    • Ihmettelen tuota asiaa minäkin... mä kun olen vapaana nytkin niin voisin vaikka heti lähteä tuonne duuniin jos myös suomalaiselle järkkäisivät majoituksen. Kun kokemusta varastohommista löytyy ja trukit on tuttuja.

      Mut tuo on musta ongelma että ulkomaalaisille kyllä järkkäävät majoitusta jne. vaan suomalaiselle työntekijälle ei, pikkasen on epätasa-arvoa tässä asiassa... sen takia ei voi paljon lähtä kauas, kun missä sä nukut? Autossa? Puiston penkillä? Hotelli on tietty kyllä vaihtoehto, mutta turhan kallis...

      • !!!

    • No mitäs ihmeellistä tuossa on? Johan tänne on vuosia roudattu muualta maailmasta ihmisiä tekemään hommia, mitkä ei suomalaisille kelpaa tai mihin ei suomalainen kelpaa. Miksi ei kelpaa on aina syynä raha. Joko liian pieni palkka, ei viitti tehdä tai liian iso palkka, ei viitti maksaa.

      No suomessa kuitekin moneen muuhun Eu-maahankin verrattuna palkat on ihan hyvällä tasolla, vaikkakin kaiken kuluttamisen hintatasokin on melko paljon korkeammalla. On täällä näitä täysin turhiakin ammatteja ja hommia, mitkä vois karsia pois kokonaan. Mitään listaa en ala laatimaan, mutta välikäsiä vois aika isolla kouralla karsia pois ja pyrkiä tuottajalta suoraan toimintaan. Säästyis niitä ylimääräisiä "suojatyöllistäviä" pennosia ja päästäs ehkä johonkin balanseen.

      • himis..

        Onneksi mesemies sentään on supisuomalainen. Konneveden Mutikaisia. :)


      • himis.. kirjoitti:

        Onneksi mesemies sentään on supisuomalainen. Konneveden Mutikaisia. :)

        Aha. Paha sanoo, kun en tunne mesemiestä ja sen taustoja. Varo nyt kuitenkin liikaa mainostamasta itseäsi mun miehenä.


      • Mighty Duck
        himatuikku kirjoitti:

        Aha. Paha sanoo, kun en tunne mesemiestä ja sen taustoja. Varo nyt kuitenkin liikaa mainostamasta itseäsi mun miehenä.

        Hih himistä, on kuin kissa, joka luulee omistavansa isäntänsäkin, joka ruokkii


    • kok=palkka-ale:.!1!#

      .

      Kokkareiden niin kovasti haluama palkka-ale on alkanut!!!!1!!!1!!!!!!!

      Palkka-ale ei luonnollisesti koske kokkareita itseään vaan voivat palkita itse itsensä palkitsemisjärjestelmillä

      .

    • FMelwkklwefewwefefef

      Rahasta tuossa on kysymys.

      Puolalaiset tekevät työtä noin 150euron kuukausipalkalla kun asumiskustannukset luetaan pois.

      Mielestäni vastaus tässä kohtaa on nostaa yritysveroa kunnes työttömäksi jäävä suomalainen saa korvauksensa liikevoitosta, jolloin yritys kantaa sekä puolalaisen että suomalaisen työttömän ja kapitalistinen liiketalous joutuu jälleeen kerran pohdiskelemaan itsekritiikin kanssa asemaansa yhteiskunnissa.

    • Kokonaisia Varastoja

      .

      "Kokonaisia Varastoja joissa polakkivarastomiehet sisällä???????"

      Har!

      .

    • Palstan väki

      Tässä on vaan vastaus esitettyihin pyyntöihin:

      "100 000 uutta maahanmuuttajaa tarvitaan Suomeen töihin.
      Taloustutkijat sanovat, että vaikka suomalaisia on työttömänä, uusiin töihin ei löydy tekijöitä."

      "Kyllä tämä on maahanmuuton yksi taloudellinen logiikka, että maahanmuuttajat ovat halpaa työvoimaa ja pitävät siltä osin työvoimakustannuksia kurissa."

      http://yle.fi/uutiset/tutkijat_100_000_uutta_maahanmuuttajaa_tarvitaan_suomeen_toihin/6598480

      • harmistunut kauppias

        työvoimakustannukset=ostovoima

        Ei polakki komennusmies shoppailemaan tule


    • Mitä mieltä pitää olla mnisteristä, joka kertoo vasta nyt julkisuudessa sen, minkä tavalliset ihmiset ovat tienneet jo vuosikausia? Urpilaisen pitäisi oikeastikin vaihtaa nimensä Urpolaiseksi. Ei tajua, ettei se kriisi edellisen laman jälkeen ikinä loppunutkaan. Sille tehtiin vaan kauneusleikkaus, mikä nyt on paljastunut epäonnistuneeksi.

      Ja taas se työvoimapula... Minä sanoisin, että tässä maassa on maksajapula...

      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58942-jutta-urpilainen-varoittaa-uudesta-kriisista

      Sitten vielä sellaistakin Saksanmaalta...

      http://www.talouselama.fi/uutiset/euron perustajiin kuulunut saksalaisministeri vaatii loppua katastrofaaliselle yhteisvaluutalle/a2183162

      • Heh, minusta edustaa äärimmäistä typeryyttä myös wannabe-porvareiden joukossa se, että he luulevat olevansa paremassa asemassa kuin duunarit ja mut joita kyykytetään nyt. Äärimmäistä typeryyttä on myös niiden wannabe-porvareiden luulo, että heidän ongelmien syy on duunareissa...

        Mutta jatkakaa vaan nykyisten valtapuolueiden äänestämistä ja hyvä tulee...


      • y.b off..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, minusta edustaa äärimmäistä typeryyttä myös wannabe-porvareiden joukossa se, että he luulevat olevansa paremassa asemassa kuin duunarit ja mut joita kyykytetään nyt. Äärimmäistä typeryyttä on myös niiden wannabe-porvareiden luulo, että heidän ongelmien syy on duunareissa...

        Mutta jatkakaa vaan nykyisten valtapuolueiden äänestämistä ja hyvä tulee...

        Jotkut turhakkeet on tuotu tänne myös virosta.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, minusta edustaa äärimmäistä typeryyttä myös wannabe-porvareiden joukossa se, että he luulevat olevansa paremassa asemassa kuin duunarit ja mut joita kyykytetään nyt. Äärimmäistä typeryyttä on myös niiden wannabe-porvareiden luulo, että heidän ongelmien syy on duunareissa...

        Mutta jatkakaa vaan nykyisten valtapuolueiden äänestämistä ja hyvä tulee...

        Wannabe-porvarit eivät näyttäisi tajuavan sitä, että valtiot ja finanssisektorin äärimmäinen ahneus tulee viemään myös heiltä kaiken kun duunareilta ei ole enää mitään vietävää. Valtio ja finanssisektori on alistunut ahneudelle jo kauan sitten, eikä se ahneus tule enää loppumaan. Joten odotelkaa rauhassa vuoroanne, minä ja kaltaiseni tullaan vielä naureskelemaan sitä, että ette nähneet sen tulevan...


      • y.b off.. kirjoitti:

        Jotkut turhakkeet on tuotu tänne myös virosta.

        Jonkun turhakkeen täältä voisi lähettää sinne vaihtokauppana. Tai ehkä Venäjä olisi vielä parempi osoite...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe