Alussa oli Sana

quantum mechanic god

JUMALAN SANA ON RAVINTOA, LEIPÄÄ

Eräs kuriositeetti UT:ssa on "Sanan lihaksi tuleminen" ja lähes perverssiltä kuulostava oppi Jeesuksen veren ja lihan syömisestä. UT:ssa kerrotaan kuinka juutalaiset ihmettelivät kun Jeesus käski heitä syömään lihaansa ja juomaan vertansa (Joh.6:52).

Selitys: Raamatun symboliikassa profetiaalisen sanan "syöminen" tarkoittaa kirjoitetun sanan KÄSITTÄMISTÄ.

Hes. 3:1
"Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö... Niin minä avasin suuni, ja hän antoi tämän kirjakäärön minun syödäkseni."

Ilm.10:10
"Niin minä otin kirjasen enkelin kädestä ja söin sen"

UT:n symboliikassa Jumalan sanaa verrataan jatkuvasti leipään jota meidän tulee syödä. Jumalan sana on hengellistä ravintoa uskovalle.

Matt. 4:4
'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'

Jumalan sana on siis totuuden etsijälle ravintoa jota tarvitsemme kuten tavallistakin ravintoa. Meidän tulee syödä sanoma joka on ilmoitettu profeettojen kautta.

Se että meidän tulee "syödä Jeesuksen lihaa" ei tarkoita mitään sen ihmeellisempää kuin että meidän tulee KÄSITTÄÄ se opetus jota Jeesus opetti.

Seuraavat kaksi jaettaa on syytä yhdistää ja käsittää oikein:

Joh.6:51
"Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Joh.6:63
"Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Se leipä jota Jeesus tarjosi syötäväksi on ne sanat jotka hän puhui. Se oppi jonka Jeesus opetti on se leipä joka meidän tulee syödä.

ALUSSA OLI KYMMENEN KÄSKYÄ

Alussa ei ollut Jeesusta. Alussa oli Jumalan Sana, mikä tarkoittaa että Mooseksen lain kymmenen käskyä olivat Jumalan mielessä ennen näkyvän todellisuuden luomista.

Joh.1:14
"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"

Sana joka oli alussa, on käskysana, eli ne kymmenen käskyä jotka ilmoitettiin Moosekselle.

5Moos.5:5
"Minä [Mooses] seisoin silloin Herran ja teidän välillänne ja ilmoitin teille Herran sanan, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle."

Se että "Sana tuli lihaksi" tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että profeettojen kautta puhuttu sanoma TULI KÄSITETTÄVÄÄN MUOTOON, ymmärettäväksi.

Yhteenveto:

Profeettojen kautta ilmoitettu sana on ravintoa, leipää jota meidän tulee syödä jotta saisimme elämän.

Jeesuksen "lihan ja veren syöminen" tarkoittaa että meidän tulee käsittää ne sanat jotka Jeesus puhui.

"Sanan lihaksi tuleminen" tarkoittaa että Mooseksen kautta ilmoitettu sana tuli käsitettävään muotoon, niin että me voimme "syödä" (eli ymmärtää) Mooseksen lain.

12

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exmoro

En ole silti oikein samaa mieltä siitä, että "sana tuli lihaksi" tarkoittaa vain sitä että tieto tuli meidän ymmärrettäväksemme. Mielenkiintoista silti...

Italiassa on muuten punaviini todella halpaa, koska sitä ei veroteta lainkaan. Tämä johtuu siitä, että katoliset uskovat ihan oikeasti siihen, että ehtoollisen punaviini muuttuu Jeesuksen vereksi, eikä katolinen valtio ole kehdannut alkaa verottaa Jeesuksen verta :)

• ...

tullut lihaksi, sinun elämässäsi?

• =Sana

Joh.1:14
      "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi lihaan tulleeksi) ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." (1.Joh.4:1-3)

• quantum mechanic god

ei Raamatun mukaan ollut

omana mielipiteenäsi voit tietty niin luulla, mutta Sana tarkoittaa kymmentä käskyä

• Sanasta
        quantum mechanic god kirjoitti:

ei Raamatun mukaan ollut

omana mielipiteenäsi voit tietty niin luulla, mutta Sana tarkoittaa kymmentä käskyä

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt." (Joh.1:1-5)

• quantum mechanic god
        Sanasta kirjoitti:

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt." (Joh.1:1-5)

Sana = viittaus 10 käskyyn
        Hän = viittaus jeesukseen

• nomorox
        quantum mechanic god kirjoitti:

Sana = viittaus 10 käskyyn
        Hän = viittaus jeesukseen

Olla koulussa kova viittaamaan, kun noin kovasti viittaat?

Miksi muuten kirjoitat Jeesuksen pienellä alkukirjaimella. Mihinkähän se viittaa?

• Tapani

Syömistä käytetään tosiaan Raamatussa vertauskuvallisesti. Sen voi hyvin ymmärtää käsittämiseksi, mutta kaipa vielä tarkemmin sanoen omaksumiseksi ja toimimiseksi sen mukaan. Ilman, että omaksumme Kristuksen pelastussuunnitelman, emme voi pelastua. Meidän on myös tehtävä sen antamien ohjeiden mukaan.

Olen samaa mieltä jo edellä esitetystä, että kaikki on luotu (= järjestetty) Kristuksen kautta kuten Johanneksen evankeliumin alussa sanotaan.

• ...

ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Jumalan Sana tuli lhaksi, eli konkretisoitui Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesus sanoi:"Minä olen elävä leipä"

Ei riitä että "syömme" eli ymmärrämme vain päällämme Jeesuksen sanoja, meidän tulee ennenkaikkea "syödä" eli ymmärtää Häntä itseään. Kysymys on syvästä Rakkausuhteesta Häneen. Rakkaudesta joka on lähtöisin Hänen Rakkaudestaan. Niinpä todellinen Elämän Leivän syöminen merkitsee Hänen itsensä sisäistä, sydämessä tapahtuvaa, ymmärtämistä ja Rakastamista.

Ei riitä että päällämme uskomme Jeesuksen olemassa oloon, vaan meidän tulee myös ja ennenkaikkea sydämessämme uskoa Häntä, siis ettemme uskoisi vain Hänen sanoihinsa, vaan Häneen itseensä!

• alussa

ja Mormooni oli Jumalan tykönä. Kaikki mikä on syntynyt, on syntynyt Mormoonin kautta.

• kysyy
        alussa kirjoitti:

ja Mormooni oli Jumalan tykönä. Kaikki mikä on syntynyt, on syntynyt Mormoonin kautta.

Mitämitä?

• ...

tarkoittaa ihmisen kohdalla, Jeesuksen tulemista ihmisen elämäksi! "En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4750
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2617
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      70
      2332
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe