Kiinalaisessa kirjoitusjärjestelmässä on erikoisuus eli sana "Vanhurskas". Tämän "Vanhurskas"-sanan kiinalainen kirjainmerkki koostuu kahdesta eri osasta: yläosa merkitsee "Karitsaa" ja alapuolella taas on persoonapronomini "Minä". Vanhurskas sana siis ilmiseee että ihminen voi olla Vanhurskas oleessaan ainoastaan Karitsan alapuolella. Ihminen ei voi itsestään tulla- eikä tehdä itseään vanhurskaaksi, vaan ollessaan ainoastaan karitsan alapuolella, hän on vanhurskas.
Eikä vanhurskauden saaminen poikkea siitä, miten kiinalaiset ovat asian aikanaan ymmärtäneet. Sillä nytkin meidän on oltava samalla tavalla Jumalan antaman Karitsan eli Jeesuksen Kristuksen alapuolella, että olisimme vanhurskaita. Tähän viittaavat seuraavat Raamatun kohdat:
- (Joh 1:29) Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
- (1 Kor 1:30) Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi.
Jeesus on Tie, Totuus, ja Elämä, meidän Vanhurskautemme!
Amen!
Mielenkiintoista
2
157
Vastaukset
- ihminen
Hieno oivallus.
Näinhän se on. Nöyränä , mutta pystyssä päin ja ylpeänä Vapahtajasta.
Itse vasta muutama päivä sitten tajusin miten yksinkertainen ja helppo asia usko on, kun ymmärtää armon ja Jumalan rakkauden. Siihen asti (liki 20 vuotta) olen yrittänyt tulla vanhurskaaksi omilla teoillani. Nyt ohjaa Hän en enää minä.
Kiitos Herralle...- ...
Kiitos Herralle! Onneksi olkoon, olen iloinen puolestasi :)
Vaikka olisimme tehneet kaikkemme, tai emme mitään, pelastumme siitä huolimatta, vain armosta, kuin ryöväri ristillä, mikäli turvaudumme Kristuksen ansioihin. Todellisuudessa, vaikka olisimme tehneet parhaamme, emme silti ole tehneet yhtään mitään ansaitaksemme pelastuksen.
Olemme täysin ansiottomia vaikka tekisimme kaikkemme, tai emme tekisi mitään. Emme todellisuudessa siis ole tehneet koskaan yhtään mitään mistä voisimme ansaita pelastuksen. Pelastumme vain armosta, emme tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Taivaallisissa tilikirjoissa on ansioidemme kohdalla aina miinus - , mutta jos turvaudumme omien - miinusansioidemme sijaan Kristuksen veriuhrin, Jeesuksen Golgatan Ristinkuoleman ansioihin, ja vain yksin niihin, me pelastumme. Pelastumme siis vain ja yksin armosta.
Mutta kaikki eivät kuitenkaan pelastu. Nimittäin ne jotka eivät tahdo palastua, eli ne jotka kieltäytyvät Jumalan tarjoamasta LAHJASTA. Ne jotka Jumalan LAHJAN vastaanottamisen sijaan yrittävät ansaita itse oman pelastuksensa. Ne jotka yrittävät itse pelastaa itse itsensä. Ne jotka yrittävät pelastua lain tekojen kautta. Ne jotka yrittävät pelastua omien ansioidensa kauttta. Ne jotka yrittävät pelastua suoritusten kautta. Ne jotka uskottelevat olevansa niin hyviä etteivät katso tarvitsevansa Jumalan Karitsan sovintouhria.
Pelastuminen ei kuitenkaan ole mikään automaatti, vaan pelastuminen edellyttää LAHJAN vastaanottamista. Ethän voi saada LAHJAA, jos et ota sitä vastaan. LAHJAN vastaanottaminen puolestaan edellyttää sen tunnustamista, että "Olen täysin ansioton armon kerjäläinen. Olen täsyin hukassa, ja kadotettu, Jumala armahda minua syntistä!"
Mutta jotain on vialla kirkossa jos se opettaa ansiouskontoa, lain orjuutta, tekojen kautta ansaitsemista ja omavanhurskautta. Vaikka Jumala on runsaskätinen antaja, ja SUURI ARMOSSA ja LAUPEUDESSA, omavanhurskas uskonnliisuuus tekee Jumalasta saidan ja pihin. Se tekee Jumalan Rakkaudesta ehdollista jonka saamme vain SILLÄ EHDOLLA että ENSIN ANSAITSEMME SEN!
Se tekee Jumalasta orjapiiskurin, vaikka Jeesus Kristus on ostanut meidät vapaiksi TÄYDESTÄ hinnasta!
Eikö Kristuksen Ristinuhri ollutkaan riittävä?
Tarvitseeko Jeesus meidän apuamme pystyäkseen pelastamaan meidät? Maksaako LAHJA jotain? Ainoastaan sen että otamme sen ilmaiseksi vastaan. Jos yritämme maksaa LAHJASTA, itse asiassa juuri silloin torjumme LAHJAN, ja teemme siitä maksullisen.
Parannus on välttämätön, mutta sekään EI OLE OMAA TEKOAMME; VAAN JUMALAN PYHÄN HENGEN TEKOA ALUSTA LOPPUUN ASTI! Ihmisellä ei ole itsessään edes mitään halua tehdä parannusta, koska ihmisellä ei ole itsessään edes halua myöntää että parannukseen on tarvetta.
Meidän tulee vain suostua, eli antaa Pyhän Hengen tehdä Jumalan työ meissä, tämä edellyttää että lakkaamme yrittämästä itse tehdä omin voimin parannusta, ja annamme Jumalan Hengen tehdä meissä työnsä! Mutta ketään ei pakoteta pelastumaan. ketään ei "raahata taivaaseen väkivalloin, vastoin tämän tahtoa. Pelastuminen on vapaaehtoinen LAHJA. Sitä ei voi ostaa, eikä ansaita, mutta siitä voi joko kieltäytyä, tai ottaa sen vastaan. Meillä ei ole Jumalalle muuta annettavaa kuin kurja itsemme, tyhjät kädet ja tyhjä sydän, sen sijaan Hän antaa kalleimman Aarteen ja LAHJAN. Hän antaa tyhjään sydämeemme Rakkautensa, ja täyttää tyhjät kätemme loppumattoman Rakkautensa teoilla. Eikö ole ihmeellinen vaihtokauppa? Tästä RIEMUSTA sydämeni on kuin Ylitsetulviva malja :)
Kysymyksessä on aivan samankaltainen "tila" kuin nukahtamisessa; Mitä enemmän YRITÄT nukahtaa, sitä varmemmin uni pakenee. Tuskin tiedän yhtään ainutta ihmistä joka onnistuu nukahtamaan YRITTÄMÄLLÄ nukahtaa. Mutta uni tulee vasta kun lakkaa YRITTÄMÄSTÄ. Samoin saamme pelastuksen vasta silloin kun lakkaamne yrittämästä pelastua, ja annamme Pyhän Hengen pelastaa meidät!
"Usko ilman tekoja on kuollut" Myös usko omiin tekoihimme tuottaa vain kuolemaa. Meidän omat tekomme synnyttävät kuolemaa, koska me olemme joko synteihimme kuolleita, tai Kristuksen Jeesuksen kanssa ristiinnaulitttuina Ristille kuolleita. Kuolleita joka tapauksessa. Tiedätkö kenenkään kuolleen tehneen työtä? Minä ainakaan en tiedä. Oman lihan käsivarteemme turvautuminen synnyttää vain kuolemaa.
USKO_ILMAN_PYHÄN_HENGEN_TEKOJA_ON_KUOLLUT!! Jos ihminen yrittää synnyttää Pyhän Hengen Hedelmiä ilman Pyhän Hengen Hedelmiä synnyttävää Pyhää Henkeä, hän yrittää, mahdotonta, ja synnyttää kuolemaa! Jumalalle kalpaava teko on vain Pyhän Hengen teko; Särjetty sydän ja nöyrä mieli. Mutta sinä et voi yrittämällä särkeä sydäntäsi, ja yrittämällä nöyrtyä, silloinhan ylpeilisit jo nöyryydestäsikin(Se olisi röyhkeää), vaan voit ainoastaan suostua särkymään Jumalan käden alla, ja nöyrtymällä!
"Nöyrtymällä, ja pysymällä hiljaa te pelastutte"
Yksikään ihmisen oma lihan käsivarren teko ei kelpaa Jumalalle, ne ovat Jumalan silmissä kuin kuonaa ja saastaa, sillä ne lähtevät itsekkäistä pyyteistä. Sen sijaan Jumalalle kalpaavat vain Pyhän Hengen teot; Rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, sävyisyys jne..
Osaatko kellua vedessä? Miten se tapahtuu? Sitenkö, että jännität kaikki lhaksesi, ja yrität kaikin voimin pysyä pinnalla? Ei varmaankaan. Jos väkisin yrittämällä yrität kellua, et onnistu. Vaan siten sttä asetut veteen täysin levollisena jarantoutuneena, varmana ja vakuuuttuneena siihen että vesi kantaa sinua etkä vajoa. Samankaltaista on Kristuksessa lepääminen, siinä on "olemisen sietämätön keveys", lepo, rauha ja turvallisuus, hiljainen syvä luottamus. Usko Jeesukseen on ennekaikkea sitä että emme vain usko Hänen olemassa oloonsa, vaan että Luotamme Häneen, että Hän kantaa, eikä pudota käsistään milloinkaan, ja että Hänen maksamansa hinta riittää.
Jeesuksen käsissä pääsee lepoon omista töistä, yrityksistä, raatamisesta ja tekemisistä. Tätä Jeesus tarkoitti sanoessaan; Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja vaivannäön uuvuttamat, niin saatte levon sieluillenne", Tästä seuraa: "En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa"
Kaikella nöyryydellä ja Rakkaudella..
Jeesuksessa ILOITEN :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515