Eli. Haluun tietää mitä ihmiset ja erityisesti nuoret ajattelee homoudesta. Kertokaa kaikki, mitä tulee mieleen. (Esim. ootteko sitä vastaan (toivottavasti ette), onko teillä ollu homoseksuaalisia tuntemuksia, miten suhtautuisitte siihen, jos kaveri olis homo, yms.)
Tehdään tämä nyt selväksi: homous
41
547
Vastaukset
- Viljapelto
Suhtaudun homouteen neutraalisti. Mielestäni se on aivan sama, mistä sukupuolesta on kiinnostunut. Eli siis suhtaudun homoihin ihan sillä tavalla kuin heteroihinkin, mutta joskus ärsyttää kun homoja nostetaan jollekin ihme korokkeelle kuin he olisivat yhteikunnan väärinymmärrettyjä uhreja ja kaikkien pitäisi ottaa heistä malllia "suvaitsevaisuudessa". Musta se on aika naurettavaa. Jos homo on täysin pinnallinen sika, en hänen kanssaan kaveeraa, jos hetero on täysin pinnallinen sika, sama juttu. myös bi:t. Me ollaan kaikki ihan ihmisiä ja eletään lopulta vain itseämme varten, en siis ymmärrä, miksi jotkut eivät hyväksy homoutta tai suhtautuvat siihen kuin johonkin sairauteen: "Voi voi parkaa, varmaan rankkaa!" Mitäs hittoa, eiköhän jokainen elä juuri niinkuin haluaa, muiden on turha valittaa, osoittaa vain tyytymättömyyden omaan elämäänsä.
Jos kaverini olisi homo, kyllähän se tietenkin ensin hämmentäisi, mutta lähinnä siksi, jos asia tulisi yllätyksenä minulle. SIksi, koska silloin käsitys kaveristani muuttuisi todella paljon. Onhan seksuaalinen suuntautuminen tosi iso osa ihmistä, sitä ei voi kiistää, ettei se muka vaikuttaisi asioihin ja suhtautumiseen, mutta mielestäni ihan jokainen ihminen on samanarvoinen seksuaalista suuntautumista, ihonväriä, uskoa yms katsomatta. Se, suhtaudunko ihmiseen negatiivisesti, neutraalisti vai positiivisesti, tuleekin sitten muista asioista, kuten henkilön arvoista ja ajatusmaailmasta yms.
Ja itsestäni vielä: koen olevani hetero ja olen 14-vuotias tyttö. En ole ollut ihastunut saman sukupuolen edustajaan ja mitään homoseksuaalisia tunteita ei ole ollut, mutta kyllä jokaisella mielestäni on jonkinlaisia, kukaanhan ei ole kokonaan hetero tai kokonaan homo. Siitä ei vaan puhuta avoimesti.- 345345345345
Niin siis... anteeksi, jäi vaan kummittelemaan tuo ''eiköhän jokainen elä juuri niinkuin haluaa''. Ymmärräthän sä että homoutta ei voi muuttaa? Inhokkiruuasta voi yrittää totutella pois, hetero taas ei voi muuttua homoksi tai homo heteroksi.
Puhuit kyllä muuten ainakin ihan täyttä asiaa, hienoa :)
- juuup
oon ihan vapaamielinen ei sillä periaatteessa mitää merkitystä oo onko joku kaveri yms homo esim ainaki meiän koulus on avoimesti yks lesbopari eikä kukaan siihen mitään erityistä huomioo herätä :) tosi lapsellista ja noloo käyttää homoo haukkumanimenä. en tiiä mitä nyt enempää kirjottaisin. pointti tuli varmaa selväks :)
- juuup
oon siis ite 14v tyttö ja oon ihan hetero ihan vaan lisäsin:)
- aww...
Mun mielestä homot on tosi söpöjä yhdessä....
-Tyttö, hetero- Suvaitsevainen hetero
Ja heterot sit ei? Ja mikä tekee siitä niin söpön??
- just me
No siis, homot saa olla homoja keskenää ei haittaa ja jos on onnellisia nii siinä vaa, mutta näin esimerkiksi kirkko ei ole oikea paikka homojen vihkimiseen, sillä se on pyhä Jumalan paikka jne. jne. ja Raamatussa on selvästi sanottu että mies on luotu naiselle ja nainen miehelle eikä miehiä keskinäiseen suhteeseen kuin ei myöskään naisia ( tosin eri sanoilla mutta anyway) ja ei, en halua kuulostaa miltään himouskovalta tai semmoselta, mutta se nyt vaa sattuu olemaan mun mielipide :) Ja Suomen päämiehen elikkä näin yleisesti ottaen presidentin tai pääministerin yms. ei kuulu olla homo ihan siitä syystä että se ei edusta enemmistä kansaa ja sellaisiakin maita löytyy jossa homous voi olla laillakin kiellettyä joten olishan se aika karseaa.
Jep, eli homot olkoon siellä missä on ja hyvä niin.
ps. myöskin homojen julkinen limominen yököttää :/- just me
yep, ja mä oon sweet 16 :)
- 17.v girl
Mhmmm...... Mä toivon et kukaan ei tuomitse mun tekstiä! Eli mulla ei oo mikään vastaan homoja mutta lesboja ääääh emmä vaan tiä siinä on joku juttu mikä ällöttää ihan rajattomasti.... Eli mulla ei oo silllain mikään lesboja vastaan ,niin kun esim jos juttelee jonkun lesbon kanssa ja sillai mutta sit ku ne suutelee ni mulle tulee hirveen inhottava olo. Mutta homot on ollu mulle aina OK! Mä oon tosi kauan toivonu et mulla olis homo kaverina vaikka bestiksenä :) Nyt mun ystäväpiiriin kuuluu hetorotyttöjä,pari poikaa ja pari homoo. Ja mä en IKINÄ vois kuvitella että jonkun naisen läheisyys tuntuis romanttisesti hyvältä... Et mä halailen paljon mun kavereita ja tykkään olla lähellä mut siinä se ei todellakaan oo mitään haluja tai vastaavaa. Mä oon puhdas hetero! Toi mun lesbovastasuus johtuu varmaan siittä että oon ite tyttö ja se tuntuu jotenki inhottavalta mut suurin syy on varmasti se että mä en oo kaveri kenenkään lesbon kanssa... :/ Mut jos mun hyvä kaveri paljastuis lesboks ni mä varmaan olisin sen tukena mut kyl mä miettisin et onko se ikinä kattellu mua silleen ja saunassa jne. Mut kyl se pysyis mun kaverina silti tai niin mä uskon.Paha sanoo ku ei oo ikinä käyny niiin :/ Mut en mää pystyis meneen enään ikinä sen kaa saunaa tai mitään sellasta koska en mä käy poikapuolisten kavereitten kanssa kaa saunas alasti. Mut hei jos jok ymmärsi väärin ni viä selvyydeks et mä en tuomitse homoja! Musta on tosi hyvä asia olla erilainen ihan oikeesti vaikka mä en pysty kattoon kahden tytön suuteluu mut mä YRITÄN ihan oikeesti mä haluisin et mä pystyisin oleen normaali sellaisessa seurassa! Ma haluun parantuu tästä "lesbofobiasta"!
- rehellisesti !
Ok, RASISTI
- t. alottaja
rehellisesti ! kirjoitti:
Ok, RASISTI
voitte toki käyttää mun nimimerkkiä, ei siinä mitään.
- All You Need Is Love
t. alottaja kirjoitti:
voitte toki käyttää mun nimimerkkiä, ei siinä mitään.
oon 14 v poika. MUlle homus on ok. musta homojen pitäs saada mennä naimisiin. on kirkon omasia vihkiikö ne sielä homoja. Jos suomen presidentti ei voi kerta olla homo ku jossain sitä yrijitään, ni miten se on voinu ola nainen ku kerta jossain syrjitän naisiakin, vrt saudi-arabia. Mut all you need is love ja ihmenen on vapaa rakstaan ketä tahtoo eikä kenenkään pitäs vetää siitä hernettä nenään.
Nykysin kyllä varsinkin poikaporukoissa on aika vahvaa homofobiaa. - Hetero tyttö 12v
Mullakaan ei oo mitään homoja vastaan paitsi esim. sellasii jotka yrittää iskee heteroja tietäen et ne ei oo homoja ja näin (tunnen yhen) mut lesbot mua kyl jotenkin vähä ällöttää. Itelläni on kaveripiirissä yks lesbo eikä se mua häiritse mutta kaikki muut lesbot jotka tiiän on jotenki ällöjä ja ehkä siks koska oon ite tyttö (täys hetero) .en tässä tarkota dissata lesboja mut mulla on vaa joku juttu niitä 'vastaan'.
- orvokkirukka
IHan virfkistävää lukea suora kysymys ilman raivokkaita kannanottoja! Itse olen nainen, hetero, jaolen sitä mieltä että homous(lesbous) on ominaisuus siinä kuin kihara tukka tai vihreät silmät jne. Se ei ole sairaus, se ei tartu, eikä siä tarvitse pelätä.Tunnen useampia homofiileja ja jokainen heistä on ihminen siinä missä muutkin, ero on siinä että heillä on toisenlaiset seksuaaliset taipumukset kuin valtaväestöllä. Uskon että suurella osalla ihmisistä on jossakin vaiheessa "hohoseksuaalisia" tuntemuksia ilman että se merkitsee sen enempää, ihmisen ei tarvitse sen perusteella olla homo eikä bi.Ne tunteet ovat tavallisimpia nuorena kun seksuaalinen identiteeti ei vielä ole vakiutunut, eikä niitäkään tarvitse pelätä, ei tietysti sitäkään että huomaa olevansa homofiili. tärkeintä on opetella olemaan sinut itsensä kanssa.
- Enkkeli jutska!
Suomi on kristitty maa, Raamattu kuuluu kristinuskoon, ja Raamatussa ei sallita homoja. That's it!
Ite en hyväksyisi homoavioliittoja. Tämä oli minun mielipiteeni.
Ja olen 13v tyttö ja hetero! - 456564565465
Enkkeli jutska! kirjoitti:
Suomi on kristitty maa, Raamattu kuuluu kristinuskoon, ja Raamatussa ei sallita homoja. That's it!
Ja olen 13v tyttö ja hetero!Tuskin sinä tiedät raamatusta paljoakaan mitään. Raamatussa sanotaan myös aivan selkeästi että raiskatun naisen pitää naida raiskaajansa, ja että isänsä kutsumisesta hulluksi ansaitsee helvetin tulen (ymmärrän että jälkimmäisen pointti on vaalia vanhempien kunnioitusta, mutta vähäsen oikeudentajua olisi paikallaan).
Raamattu on kirjoitettu aikana jolloin homous oli lähestulkoon synonyymi pikkupoikien raiskaamiselle ja sodomialle, se on kirjoitettu aikalaisten näkökulmasta katsottuna ja ei täten ole suhteutettavissa nyky-yhteiskuntaan. Ei tuohon aikaan tiedetty mitään tasapainoisista kahden AIKUISEN ihmisten homoliitoista mitään joissa ei satutettu tai tehty pahaa kellekään - jos edes tuolloin mainitsit että homous olisi tällaista sinut olisi luultavasti tapettu tai eristetty yhteisön ulkopuolelle. On todella epäreilua että tietty ihmisryhmältä viedään pois perusoikeuksia (avioliitto) vain sen takia että se on joidenkin mielestä väärin. Homoutta ei valitettavasti voi kytkeä pois päältä, valitan.
Kunnioitan silti totta kai sinua ihmisenä vaikka en ole kanssasi samaa mieltä. - all you need is love
Enkkeli jutska! kirjoitti:
Ja olen 13v tyttö ja hetero!juu. Jos kirkko ei hyväksy homoliittoja, ni se on ok. Mutta kirkko ei saa vaikuttaa lainsäädäntöön, koska jos raamattua toteltaisiin lainsäädännössä, suomi olisi aika kamala paikka elää. Tehkööt kristityt keskenään mitä haluavat. Ja jos suomi on kristitty maaon peruste sille että homoliitot eivät ole sallittuja, ni miten on mahollista et suurin osa suomalaisista kannattaa homoliittoja ja tulevaisuudessa tämä kannatus vain kasvaa kun suomi liberalisoituu? Mut pidetään tää ketju siistinä ja asiallisena vaikka erimielisyyttä onkin? :)
- 15v poika
Mun mielestä homous on ok. Mua ei haittais, jos mä saisin tietää että mun kaveri olis homo, se ei muuttais mun suhtautumista siihen. Tietysti kaikilla on ollu joskus homoseksuaalisia tunteita, mutta niistä ei vaan puhuta. Homot on ihmisiä siinä missä muutkin. Se ei oo sairaus tai vamma.
- sanottavaa
Mun henk.koht. mielipide on myöskin täysin neutraali. Mää en koskaan oo ajatellu homoseksuaalisuutta taikka mitään muuta ominaisuutta ihmisessä sen kummemmin. Mulle kaikki ihmiset on vaan..noh, ihmisiä eikä mitään sen kummempaa. Mua ottaa päähän se, että jonku tietyn ominaisuuden takia joillekki annetaan niin paljon enemmän huomiota ku toisille. Eikä nyt itsessään se huomio vaan ne syyt. Tai siis, monesti kuulee ihmisten puhuvan jotaki "Hei toi on tosi kiva tyyppi. Se on homo." -tyylistä, mutta en oo kyllä kertaakaan kuullu sanottavaan "Hei toi on tosi kiva tyyppi. Se on hetero." Eli kaikki muut seksuaalisuudet huomioidaan useimmiten erikseen paitsi tää yhteiskunnan normina pidetty heteroseksuaalisuus. Ja arvatkaa mitä; se on täysin turhaa.
Mitä avioliitto- ja adoptiokysymyksiin tulee. Mulle on oikeestaan ihan sama mitä kirkko tekee asian suhteen (tietysti surullista uskovien homoparien kannalta, mutta ei kirkkoo voi pakottaakkaan tekeen periaatteitaan vastaan), mutta pääasia ois se, että tän hetkien rekistöröity parisuhde vastais laissa täysin avioliittoa. Eli käytännössä rekistöröity parisuhde ja avioliitto tarkottais laissa samaa asiaa. Adoptioasia on yksinkertanen. Homopareilla tulis olla samat mahollisuuet ku heteropareilla. (Ja yksinhuoltajilla sama homma.)
Sitten yleiseltä tasolta mun omaan elämään: Oon ite 15-vuotias poika ja tähän asti sksuaalisessa ja romanttisessa mielessä on kiinnostanu tytöt, (vaikkei mulla mitään ongelmaa oo olla poikienki kans vähän lähemmissä tunnelmissa.;) se vaan ei sytytä), mutten mää piä minään mahottomuutena, että jonain päivänä pojat tulis siihen rinnalle. Kavereiden seksuaalinen suuntautuminen ei muhun vaikuta oikeestaan mitenkään. Kai mää oon muutenki se jolle tullaan enimmäisenä kertoon et "Hei tota jätkät onki kivempii ku tytöt" tai toisin päi. Mun kaveripiirissä ollaan muutenki aika suvaitsevaisii. Kauheesti ei kuule sitä miten homoseksuaalosuus ois väärin tai luonnotonta, mutta enemmänki osaa tuntuu vaan ällöttävän katella poika- tai tyttöpareja. Mää sanoisin et seki on vaan tottumattomuutta. (Syytetään kaikki yhdesässä mediaa, josta on niin helppo tehä syntipukki.) Parempaan suuntaan ollaan silti menossa.
Mulla ei oikeestaan oo enää hajuukaan mitä oon kirjottanu, koska en jaksa lukee tätä läpi. Ihan ajauksella ja sydämestä silti puhun. Let's olaan kaikki yhessä ihan vaan ihmisiä, annetaan muidenki olla ja rakastetaan toisiamme. That's all. Olen puhunut. - lukekaa1
Kyseinen sairaus eli homous, se pitää hoitaa pois, eli siis antibiooteilla, hankkiudu lääkäriin mahd. nopeasti
Nimim. Entinen homo, nykyään hetero - dasadww
ei tämän enempää mielipiteitä? ettekö te ihmiset oikeesti ajattele mitään?
- dddddddddddddddddddd
Siis HOMOT OVAT MAHTAVIA. Menkää jonkun homon kanssa naimisiin , hankkikaa lapsia ja tehkää vielä niistäkin homoja. HienoTulevaisuus
- t. alottaja
11v? no, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä...
- VOIVITTU OIKEESTI
t. alottaja kirjoitti:
11v? no, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä...
TE IHMISET OOTTE NIIN PASKOJA OIKEESTI! RAAMATUSSA SANOTAAN MITEN JUMALA INHOO HOMOJA JA NIIN INHOON MÄKIN! HOMOUS ON PERKELEEN TEKEMÄ ASIA JA HIRVEE SYNTI EIKÄ SITÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TULE HYVÄKSYÄ! ARABIMAISSA ON KUOLEMANTUOMIO HOMOUDESTA JA SE ON OIKEIN!!!
- t. alottaja
VOIVITTU OIKEESTI kirjoitti:
TE IHMISET OOTTE NIIN PASKOJA OIKEESTI! RAAMATUSSA SANOTAAN MITEN JUMALA INHOO HOMOJA JA NIIN INHOON MÄKIN! HOMOUS ON PERKELEEN TEKEMÄ ASIA JA HIRVEE SYNTI EIKÄ SITÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TULE HYVÄKSYÄ! ARABIMAISSA ON KUOLEMANTUOMIO HOMOUDESTA JA SE ON OIKEIN!!!
kerroppas mulle mitä raamatussa TARKKAAN OTTAEN sanotaan homoudesta?
hohhoijaa... - 456465
t. alottaja kirjoitti:
kerroppas mulle mitä raamatussa TARKKAAN OTTAEN sanotaan homoudesta?
hohhoijaa...http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html
Jumala antoi nämä määräykset Moosekselle. Jumalan mielipide ei ole muuttunut, vaikka nyt meillä on mahdollisuus pelastus Jeesuksen kautta. Mutta se ei tarkoita, etteikö kuolemaan voitaisi tuomita. Sinut voidaan tappaa jos olet tehnyt väärin, mutta välttämättä sielusi ei kuole, jos otat Jeesuksen vastaan vapahtajanasi.
- Poika 16v
Siis mulla ei ole mitään homoja vastaan. Tehkööt mitä haluavat, ei homous tartu, ei kukaan yritä väkisin mua... elätköön miten haluavat, niitten elämä ei mun elämään vaikuta.
Mainittakoon vielä, että on mullakin ollu homomaisia ajatuksia mielessä, mutta ei niissä mitään. Hetken häivähdyksiä vaan, että mitä jos...
Olen täysin hetero, en oo ihastunu poikiin, oon ihastunu moneen tyttöön, ja kyllä mä ihan oon suunnitellu elämäni jonkun naisen kanssa jakaa.- t. alottaja
Huomio! ^^mallivastaus^^
just tollasta asiallista tekstiä mä tänne halusinkin, kyllähän sitä on tullukki, mutta muut on niin pitkiä, että kukaan mun lisäks ei varmaa jaksa lukee niitä :D
toki saatte olla ihan rauhassa homovastasia, mutta capsiä ei tarvii raiskata.
- dadasd
homot sietää heteroita, mut heterot ei siedä homoja? sounds fair...
- qwefsa
mitä vikaa homoissa on?
- Miehet naisille ._.
Homoushan on geneettinen virhe. Eli homot ovat täysin kelvottomia evoluution kannalta, koska eivät kykene lisääntymään. Mutta jos haluaa homostella voisi sen tehdä jossain yksityisessä paikassa, koska se on kuvottavaa. Thats it !
- biojätepussi
Tässä on nyt käynyt niin että....seison korokkeella :o
- äläläääläläl
mä haluisinn homokaverin koska ne on, tai ainaki useimmat, hyvännäkösii ja sit niille vois puhuu melkei kaikest ja sillee ois tosi mukavaa:)) -tyttö 16 wee, heteroxd
- Etkö osaa olla nolompi?
Kokemuksesta tiedän että 90% ei ole hyvännäköisiä, tarkoitan yleisellä tasolla hyvännäköisiä. Kokemusta on.
- äläläääläläl
Etkö osaa olla nolompi? kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän että 90% ei ole hyvännäköisiä, tarkoitan yleisellä tasolla hyvännäköisiä. Kokemusta on.
öh itseasias suurin osa mun tuntemista on hyvännäkösiä tai keitä nyt tiiänkää. Sanoista homo ja hyvännäköne tulee ekana mielee Niko Saarinen :3
- 12 v. tyttö
Itselläni ei ole minkäänlaista ongelmaa sulattaa ihmisten erilaisia seksuaalisia suuntautumisia tai sukupuoli-identiteettejä. On normaalia olla bi, homo, lesbo, transseksuaali... Mikä tahansa. Kaikki ovat erilaisia. En ymmärrä niitä joilla on ongelmia hyväksyä seksuaalista, sukupuoleen liittyvää erilaisuutta. Tai minkäänlaista muutakaan erilaisuutta!
- ilkeää naurua
Ei homoudessa oo yhtää mithää vikkaa
- 1212121
Mulle on ihan sama onko joku homo vai ei, ei mua kiinnosta pätkääkään. Jos joku rakastaa samaa sukupuolta, niin onko tuo nyt minulta pois? Ei helvetissä ole.
Annetaan kaikkien kukkien siis kukkia. - OonkoHomo
Musta on vähä aikaa sitte tullu kiinnostuneempi omasta sukupuolesta. On ollu seksifantasioita mun unessa että panisin mun frendii (joo iha vitun outoo) mut tykkään mimmeist ja sillee mut en vaa tiiä miks haluisin panna mun frendii!
- Oonkohomo
Ainii ja oon 12v poika
Itse olen hetero. Kaverini on homo. Olen antanut hänelle. Pidän fyysisestä tapahtumasta. En tunnetasolla. Kyvyttömyyteni rakastaa raivostuttaa häntä. Mutta ei estä häntä purkamasta paineitansa minuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1103665Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä642599Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla292553Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi742372Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "232258Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1031330Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6131222Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611036Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001035Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421019