Jos olen saanut terveyskeskuslääkäriltä lähetteen kiireellisyysluokalla "päivystys" keskussairaalaan poliklinikalle, tarvitseeko minun varata vielä erikseen poliklinikalta aika sinne?
Kiitän vastauksista jo etukäteen.
Lähete, ajanvaraus?
3
4142
Vastaukset
- soita varalta
Minun tietääkseni ei tarvitse, koska lähete on jo mennyt sinne. Liekö sitten koko maassa sama käytäntö.
- Sydän vialla
Kiireellisyysaste on sitte lähettävän lääkärin arvio, polin lääkäri voi olla eri mieltä. Et jos ei aikaa rupea kuulumaan, niin sitte polilla lääkäri on tehnyt toisenlaisen arvion kuin lähettävä lääkäri.
- 5+5
Kun lääkäri antaa lähetteen, jossa lukee päivystys ei todellakaan mennä kotiin odottamaan mitään aikaa vaan mennään sinne paikanpäälle "päivystämään" sitä aikaa.
Eli ilmoittaudutaan sinne poliklinikan luukulle ja näytetään se lähete, mikäli se on paperiversiona tai sitten kerrotaan, että lähete on tullut sähköisesti jos niin on. Poliklinikalla sitten päästään hoitoon/tutkimukseen tms. päivystyksenä kun lääkärillä on aikaa ottaa vastaan. Nämä ovat juuri näitä päivystyspotilaita, joiden takia ajanvarannut ihminen voi toisinaan joutua odottamaan.
Polin lääkäri ei voi siirrellä toisen lääkärin kirjoittamaan lähetettä toiseen kiireellisyysluokkaan näkemättä potilasta.
Lähetteet joiden kiireellisyysluokka on jokin muu kuin päivystys ovat eriasia. Mikäli kiiireellisyysluokkana on esim. 1-7 päivää, mennään kotiin odottamaan aikaa ja todennäköisesti aika annetaan puhelimitse. Kun kiireellisyysluokka on viikkoja tai kuukausia, tulee kotiin kirje jossa kerrotaan, että lähete on vastaanotettu ja aika tulee postissa myöhemmin. Tällaista lähettettä voi itse kiirehtiä soittamalla kyseiseen paikkaan johon aikaa odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233