Seinäjoki-turvallinen paikka asua ja liikkua ?

asua ja liikkua

Onko Seinäjoen ilta ja yöelämä levotonta,poikkeaako se muista kaupungeista ? Miten minun pitäisi varustautua. Uskaltaako enää kaupungissa yksin liikkua,kun luin keskustelupalstalta seuraavaa: joukkopuukotus ravintolassa, Murha Seinäjoella ja Liivijengiä... Eikö Seinäjoella ole enää turvallista illalla ja yöllä.

35

3077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikka.

ei täällä oo.väkivaltaa, huumeiden käyttäjiä ja muita järjenriemuvoittoja.poliisi saamaton.

• asua ja liikkua

En usko. Väkivaltaa on. Kun uutisia lekee.

• nopeet syö hitaat

Jos liikkuu nopiammin kun takaa-ajaja niin turvallista on.

• asua ja liikkua

Nopeista jaloista on hyötyä.

• Death Wish

Nää on kaikki vain yksittäistapauksia ja ketään ei ole tapettu kertaa enemmän.
      Sekin on vain sattumaa että Törnävällä yhdessä talossa on jo 3-4 tappoa muutaman vuoden sisällä. Ja erään ravintolan edustalla on ollut useita ampumatapauksia ja lukuisia puukotuksia mutta suurimpana osana illoista ei tapahdu yhtään mitään.

• masukka_

Seinäkuun Yön aikana näin useita pahoinpitelyitä, ABCn lähellä ja keskustassa. Siellä hakattiiin niin naisia kuin miehiäkin tasapuolisesti, mutta jonkinlainen järjetön raivo oli yhteinen tekijä noissa tapauksissa.
      Turvallista varmasti on, kunhan ei alkoholisteja tule vastaan, kait se on geeneistä kiinni että pitää hakata toisia seurauksista välittämättä kun ensin juo valtion tarjoamaa ja mainostamaa viinaa.
      Jos aattelee viinojen verotuloja miinus siitä aiheutuvat haitat ja kulut, niin taitaa tappiolle mennä.

• asua ja liikkua

Totta mitä sanoit, geeneistä se on kiinni,että pitää hakata muita juovuspäissään. Viina on viisasten juoma,kaikille se ei sovi. Itse olen hyvällä tuulella ilman viinaa ja jos otan viinaa olen juovuksissakin hyvällä tuulella,sanovat kaverit, eikä mieleenikään tulisi haastaa riitaa. Alkoholi ei kaikille sovi. Geenit ratkaisee kuten sanoit.

• anttipaita
        asua ja liikkua kirjoitti:

Totta mitä sanoit, geeneistä se on kiinni,että pitää hakata muita juovuspäissään. Viina on viisasten juoma,kaikille se ei sovi. Itse olen hyvällä tuulella ilman viinaa ja jos otan viinaa olen juovuksissakin hyvällä tuulella,sanovat kaverit, eikä mieleenikään tulisi haastaa riitaa. Alkoholi ei kaikille sovi. Geenit ratkaisee kuten sanoit.

miten selitätä ulkomaalaisten suurenevan osuuden väkivaltatilastoissa? tilastoijien rasismilla?
        tai romaanien suhtteettoman suuren osuuden?

etkö uskalla nyt sanoa yhtään mitään geeneistä?

• Kaikkitietävä70

Narkit ja muut sekopäät kahnaa keskenään. Tavalliselle kunnolliselle ihmiselle Seinäjoki on ihan yhtä turvallinen, kuin mikä tahansa kaupunki.

• asua ja liikkua

Onkohan nyt ihan niin kuin sanoit. Epäilen kun lukee lehtiä.

• paras itsepuolustus

Varustaudut piikkareilla ja harrastat sadan metrin pikajuoksua niin turvallista on.

• asua ja liikkua

Siihen olen luottanut. En ole fyysisesti atleetikko, mutta nopea olen jaloistani. Jaloista löytyy voimaa. Olen pinkaissut juoksuun ja moni pummi ja uhkailija ovat jääneet kauaksi. Se on ollut pelastukseni. Juoksuharrastus.

• Pimeä poliisi

Tilannetta rauhoittaisi kun poliisi liikkuisi kansan keskuudessa mutta Seinäjoella homma toimii niin että poliisi on aina piilossa ja tulee paikalle vain kun hälytetään.
      Ennaltaehkäisyä ei harjoiteta ollenkaan.

Vai oletteko koskaan nähneet poliiseja autonsa ulkopuolella muualla kuin grillillä tai hälytystehtävässä. Jopa maijan katolla oleva valokyltti on aina sammuksissa eli yritetään olla mahdollisimman huomaamattomia vaikka pitäisi näkyä.

Ilkan toimittajakin joskus kysyi asiasta ja paikallinen poliisikomentaja lupasi että jatkossa poliisi näkyy ja valokyltti loistaa katolla. Valokyltti loisto viikon-kaksi ja nyt viimeiset 5 vuotta ne on olleet aina pimeinä ja poliisiautot puskassa piilossa.

• asua ja liikkua

Poliisi ei ole koskaan siellä missä sen pitäisi olla,kansan keskuudessa,yö elämässä ja valvomassa. Tilanne rauhoittuisi,kuten sanoit.

• fergerg

Tässä olen kyllä eri mieltä.. aiemmin Tampereella asuneena oon yllättynyt positiivisesti poliisin näkymisestä katukuvassa... baareista kotiin tullessa ja kaupungilla yöllä kulkiessa oma kokemus on ollut se, ettei korttelia pääse kulkemaan, etteikö tulisi poliisiauto vastaan tai näkyisi jossain.. mielestäni erinomaista valvontaa poliisilla Seinäjoella, varsinkin siihen aikaan, kun porukka baareista purkautuu ulos... eli juuri silloin kun pitääkin.

• mies_25vv

Olen 7 vuotta seinäjoella liikkunut yöelämässä ja villiinä aikoina lähes joka viikonloppu, enkä montaa kertaa ole tappelua nähny. Muutaman kerran grillillä on jotku nahistellu, mutta niihinki tappeluihin on aina vaadittu se kaksi osapuolta. Ikinä en ole itse minkäänlaiseen uhkatilanteeseen joutunut. Kyllä kuuleman mukaan seinäjoellaki kaikkia hulluja liikkuu, mut paljon se on itestä kii minkälaisiin tilanteisiin itsensä järjestää. Menee näihin seinäjokea ympäröivien pikkukylien yöelämään, uskoisin että helpommin niissä paikoissa saa itsensä ongelmiin.

• asua ja liikkua.

Hulluja liikkuu aina yöelämässä. Eikä aina ole itsestä kiinni,joutuuko ongelmiin,vaikka kuinka asiallisesti käyttäytyisi. Kun kaupungissa liikkuu,varsinkin yöelämässä,on turvallisinta liikkua omassa tutussa porukassa. Tuntemattomien porukkaan ei kannata mennä.

• malttia mukkaan

Se kai olennaisinta on, ettei lähde tuntemattomien matkaan. Hyvä on tietysti myös pitää viinan kanssa sen verran rajaa, ettei ihan änkyräkännissä kadunvieriä toikkaroi. Maltti mukana niin pysyy järki ja kontrollikyky.

• asua ja liikkua

Pimeitä taxseja on vältettävä. Niistä on huonoja kokemuksia.

• 41dsa43fds4234fds

Mikä maahanmuutajien kokous oli maanantaina Seinäjoen keskustassa?

• Kunniavelka Afrikall

Uusi erä vain saapui Seinäjoelle. Meillä on kunnia-asiana ottaa Vaasa kiinni ja saada kaupunkiin ainakin 4000 afrikkalsta osaajaa kun Vaasassa niitä on vasta 3500.

• abdi2

ei me ollet mikän kokous sellane me ollan aina viikolopu jälke ja kerrotaa mitä saime vikonlopuna suominaiset antanet ja sano meile kunnonsonni ollemme aa soomimies pieni nakit olla housut kuulema naise ne kertone

• anttipaita
        abdi2 kirjoitti:

ei me ollet mikän kokous sellane me ollan aina viikolopu jälke ja kerrotaa mitä saime vikonlopuna suominaiset antanet ja sano meile kunnonsonni ollemme aa soomimies pieni nakit olla housut kuulema naise ne kertone

näinhän se onkin, jotkut suomi-neidot ovat todella iisiä tapauksia iskiä.
        teette ihan oikein heille, kun pistätte pahimille lutkille hunnut päähän.

• Kuten...

Ketjusta huomaat, me seinäjokiset olemme avoimia, rehellisiä ja itsekriitisiä.

Rosvot ja tappajat ovat aina naapurikunnista, mutta onneksi he toimivat työaikalain mukaan, eli sunnuntai aamuisin klo. 00.00 - 03.30.

Sitä en vain ymmärrä, miksi poliisit todellakin ajavat aina seinäjoen läpi vauhdilla, luimistellen ja ilman valoja.

Tervetuloa vain iloisten, aurinkoisten seinäjokisten seuraan. Ainoa toivomus olisi, älä koskaan leikilläsikään sano meistä mitään negatiivista, tai joudut uusimaan ajokortin ja passin valokuvat uuden ulkomuotosi mukaiseksi.

• asua ja liikkua

Mutta,mutta,en hiljaiseksi jää.Joskus olen sanonnut teistä Seinäjokelaisista krillijonossa, että aika junttiporukkaa olette,kun etuilette tai uhoatte. Juntteja te olette. Onneksi minulla on nopeat jalat,juoksua kun olen harrastanut. Aina olen päässyt juoksemalla pakoon. Siinä ovat jääneet voimaihmiset,kun eivät jaksa juosta.

• Kamerat valvomaan

Framin kevyen liikenteen väylä on tosi pelottava iltaisin ja öisin. Iltaisin siinä rullaavat skootterit ja mopot ihan täysillä kävelijöistä välittämättä. Öisin en enää uskalla sitä reittiä kulkea. Outoa porukkaa..

• sgeeeeeeeeeeregsgrgr

Riippuu kellonajasta ja paikoista, missä liikkuu, sekä miten liikkuu, onko huomiota hakeva vaatetus tai käytös, osaako vältellä tietynlaista seuraa.

• esoof

Kovin on rauhassa saanut aina kulkea kotiin milloin mihinkin aikaan :) Töihin mennessä klo 5 aamulla tietysti kaikenlaista hoipertelevaa juoppoa liikkeessä, mutta eipä tuo pelkkä tuhti humala ihmisestä sarjamurhaajaa tee... kun ei mee ketään ärsyttämään niin hyvin menee :)

• milla-22

Joo, ei ne humalaiset kertaakaan ole tullut vielä lyömään. Sen sijaan ne huutelee rumia kun menee ohi tai sitten hyppää suoraan pyörän eteen kädet levällään ja karjuu jotain. Ei mitenkään mieltä ylentävää olla selvinpäin niiden keskuudessa. Jokaisella tuntuu olevan maailman surkein päivä menossa ainakin siitä kirjoilusta ja huutelusta päätellen.
        Miksi sitten juo jos se viina ei tee iloiseksi vaan kaikki menee päin mäntyä?
        Sitten on nämä rauhallisemmat jotka ovat kuin jostain walking dead sarjasta, laahustavat hitaasti hoiperrellen eteenpäin katsomatta. Niitä on paljon. Eikä nekään kovin iloisilta näytä, onneksi eivät sentään mörise kulkiessaan.
        Kaikille yhteistä tuntuu olevan tuo itse aiheutettu myrkytystila.

• anttipaita

siis, suomen väkivaltaisempia kaupunkeja ovat kaupungit, joissa on suuri maahanmuutaja-väestö. Seinäjokea (keskitasoa 7 ilmoitusta tuhatta asukasta kohden) helpommin saa tilastojen mukaan turpiinsa Vaasassa ( 8,6 pahoinpitelyilmoitusta tuhatta asukasta kohti) ja Kokkolassa (8,8 ilmoitusta tuhatta asukasta kohden),

väkivaltasempia kaupunkeja on monikulttuurissa pitkälle ehtinyt Pietarsaari, jonka 11.6 vertailuluka on vaikea lyödä.

kannattaa muistaa, että nämä monikulttuurista rikastuneet kaupungit menevät seinäjoen ohi, vaikka seinäjoella järjestetään huomattava määrä isoja tapahtumia, jotka houkuttelevat paikalle väkeä pitkin maata (vauhtiajot, provinssi, tangomarkkinat) ilman näitä tapahtumia, seinäjoen luvut olisivat huomattavasti alle maan keskitason.

• 1+11

Vaasan PS pisti samanlaisessa tapauksessa hanttiin vepsun nurmikentästä. Kuina seinäjoen pS, onko ollut äänessä?

• sfsetgdfjgb

Pohjanmaalla Seinäjoella tapahtuu eniten raiskauksia ja pahoinpitelyjä, eli päättele siitä.

• rantasauna3

Eihän tapahdu, tai jos tapahtuu niin sitten Pohjanmaalla yleisesti ottaen tapahtuu niitä toodella harvoin jos kerran täällä tapahtuu kaikkein eniten.
        Laita toki linkkiä tilastoihin niin voi verrata lukuja muihin kuntiin.

• anttipaita

ohessa raiskauksista annetut tuomiot vuonna 2012. kannatata huomata kuinka, suhteessa väkilukuun, listalta alkaa löytyy enemmän muita kuin suomenkielisiä nimiä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,79920.0.html

joten suhteessa vähäisesti monikulttuurinen seinäjoki, yleisestikin eteläpohjanmaa, on raiskaustilastoissa aika alhaalla

• nuan vaan
        anttipaita kirjoitti:

ohessa raiskauksista annetut tuomiot vuonna 2012. kannatata huomata kuinka, suhteessa väkilukuun, listalta alkaa löytyy enemmän muita kuin suomenkielisiä nimiä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,79920.0.html

joten suhteessa vähäisesti monikulttuurinen seinäjoki, yleisestikin eteläpohjanmaa, on raiskaustilastoissa aika alhaalla

no joo, jos ainoa eteläpohjalainen raiskauksesta tuomittu on ähtäriläinen, taitaa Seinäjoki olla aika turvallinen paikka..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe